Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"laienda" - 43 õppematerjali

thumbnail
2
doc

HARJUTAV KONTROLLTÖÖ

3.Vaatlen joonist ja kirjutan, missugune osa on ruudust värvitud, määran murru liigi. 4.Taanda murd. 12 120 12 18 150 45 5.Teisenda murd ühenimeliseks. 3= 2= 4 33 3 24 5= 3= 11 33 4 24 6. Laienda. Laienda murdu 5/6 nimetajani 36 Laienda murdu 7/11 nimetajani 99 Punkte:............................... HINNE:...........

Matemaatika → Matemaatika
9 allalaadimist
thumbnail
6
docx

HINGAMISELUNDITE RAVIMID

Süsteemsed o Vähendava o P/O toime d põletikku e: u e: RISIIN (II kõrvaltoimed madale, o Ei laienda o Lisana preparaat. oRöga pk) ninakinnisus P/O Kõrvaltoim efektiivsem bronhe glükokortik  DESOLO- ele toime o KNS o Kestval oididele ja aks kasutuselv beeta2-

Meditsiin → Farmakoloogia
54 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Majandus ja poliitika

ajale) ·Vabamajanduslik kapitalism –Majandus on vaba, riik reguleerib ainult seadustega · Heaolu majandus – Riik jaotab tulu ümber et tagada ühtne heaolu aga erakapital domineerib (Rootsi) · Riigikapitalism –Riik domineerib tähtsates majandus valdkondades ning kontrollib ettevõtet (Venemaa) · Dumping-ehk hõivemüük, kauba või teenuse alla oma hinna müümine, et vabaneda konkurentidest ja/või laienda turgu · Monopol- Ainult üks tootja paku toodet (Tallinna Vesi) · Kartell- Mitu tootjat on turu ära jaotanud aga ka hindade kohta · Tarbijate ostukorv- Riigi elanike ostudest koosnev summa, kus on toidu kui tööstuskaubad ja siis võrreldakse seda mingi teatud aja tagant · Tarbijahinnaindeks –indeks,mis iseoomsat tarbekaupade muutust · Inflatsioon –Hinnatase tõuseb ·Deflatsioon –Hinnatase langeb · SKT- Aasta või kvartali jooksul riigis loodud uus väärtus ehk

Ühiskond → Ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Arvuti meie tavaelus

aega arvuti ees mängidakse mänge, külastatakse erinevaid portaale ja kuulatake muusikat. Kõikides koolides on IT sees, kui eraldi tund. Selles tunnis õpitakse kasutama arvuti erinevaid võimalusi. Paljusid kodutöid oleks võimatu teha kui sul puudub võimalus kasutada arvutit ja sellega kaasnevalt ka internetti. Internetist saab tänapäeval väga palju informatiooni ja see on suureks abiks koolitööde ja referaatide tegemiseks. Internetist abi otsimine aitab väga palju ka silmaringi laienda, see on koht kust saab palju uut õppida. Õppimise võimalused internetis on peaaegu juba piiramatud. Õpetaja rolliks on olnud siiani teadmiste edastaja, diagnoosia, juhendaja jne.Infotehnoloogia kasutusele võtt muudab situatsiooni, nõudes uusi rolle nii õpetajatelt kui ka õpilastelt.Õpetaja- klassi suhe võib aja jooksul muutuda õpetaja-arvuti-klassi kolmnurgaks.Intelligentsete õppesüsteemide kavanamine ei pea üritama asendada õpetajat, pigem peab masinast saama vahelüli

Informaatika → Arvutiõpetus
56 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Mäng

Aga teades nüüd mängu olulisust, seisneb minu roll lastele eakohase ja vajadustelevastava mängu pakkumises...Suunates last ja võttes osa kodumängust, ehitusmängust, juuksurimängust jne. Suunan lapsi, kui nad ei tea, kuidas lauda katta. Abistan neid nukude riidesse panemisega. Aitan lastel nukunurga korras hoida. Õpetan lapsi enda järgi koristama ja hoolitema puhtuse eest. (näitena oled toonud ainult rollimängu suunamise, laienda näidete rolli ja too näited kokkuvõtlikumalt) Minule annab mängimine võimaluse pöörduda tagasi lapsepõlve ja mängida läbi nüüd kaasaegsemaid mänge. Tuletades meelde enda emotsioone lapsepõlves ja nähes nüüd (kordus) enda ümber lõbusaid naerusuid, kes on samas ka tõsised mängijad, positiivsetes emotsioonides. Planeerides lapsele erinevaid tegevusi temale vajalikuks arenguks põimin nad mänguga- lõimumine. See ei ole lõimumise tähendus

Pedagoogika → Mäng
55 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

MS Exceli kasutamine

MS Exceli kasutamine Arvutustabeleid kasutatakse selleks, et andmeid sorteerida. Kõige parem on sellega teha tabeleid ja nimekirju, koduga andmeid. Sinu uurimustöö Hindelise tööna valmib sul uurimustöö oma klassikaaslaste kohta. Uurimustöö eest saad kokku hinde, mis koosneb erinevatest tegevustest, mida oleme aasta jooksul teinud. Iga tegevus annab punkte. Kuna tegevus nõuab omavahelist suhtlemist, siis palun, et sa ei räägiks liiga kõvasti, et sa teisi ei segaks. Töö hindamise tingimused (kokku 55p võimalik saada): · tabel sisaldab andmeid klassi poiste ja tüdrukute osakaalu kohta (5p); · töö/tabel on korrektselt vormindatud, ilma puudusteta, juhiste järgi (10p) ; · töö sisaldab andmeid vähemalt 10 õpilase kohta (3p); · töö on esitatud õigeaegselt, kui ei ole mõjuvat puudumise põhjust (15p), iga hilinetud nädal -5p; · uurimuse kohta tuleb täita tekstidokumendis kokkuvõte, mida kaaslaste kohta teada saadi (22p) Täh...

Informaatika → Informaatika
6 allalaadimist
thumbnail
16
docx

HORNERI SÃœNDROOM

kokaiini testi. Harvemini kasutakse ka apraklonidiini, hüdroksüamfetamiini ja fenüülefriini teste (1). FARMAKOLOOGILISED TESTID 1. Kokaiini test (1) Kokaiini lahus inhibeerib noradrenaliini tagasihaaret sünapsis (postganglionaase närvilõpme ja m. Dilatator pupillae vahel), seega tõuseb sümpaatikuse toime. Normaalselt innerveeritud pupill laieneb 4-10% kokaiini manustamisel. Horneri sündroomi puhul esineb sümpaatilise innervatsiooni häire ja kokaiini manustamine peaaegu ei laienda pupilli. Testi loetakse positiivseks, kui esineb anisokooria ≥ 1mm. Kokaiini test ei anna informatsiooni kahjustuse asukohast. 2. Apraklonidiini test (1) Apraklonidiini test on kokaiini testi alternatiiv. Apraklonidiin on α-1 adrenomimeetikum. Lokaalselt manustatuna apraklonidiini lahus põhjustab pupillide dilateerumist ning Horneri- pupill dilateerub rohkem kui terve. See on seotud Horneri-pupilli adrenergilise hüpersensitiivsusega

Meditsiin → Silmahaigused
12 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Võlaõigus

Võla põhivõlgnikult sissenõudmisega seotud kulude hüvitamise eest vastutab käendaja, kui talle anti sissenõudmise kavatsusest õigeaegse teatamisega võimalus neid kulusid vältida. Kui käendus on antud kohustuse tagamiseks, mis ei seisne raha maksmises, siis loetakse, et käendatud on kahjuhüvitise maksmise kohustust kohustuse rikkumise juhuks. Muus osas kohaldatakse käesoleva paragrahvi lõikes 2 sätestatut. Tehing, mille põhivõlgnik teeb pärast käenduslepingu sõlmimist, ei laienda käendaja kohustust. Kui võlausaldaja tegevuse tulemusena vähenevad käenduslepingu sõlmimise ajal olemas olnud ja käendatava nõude tagamiseks antud muud tagatised, väheneb käendaja vastutus tagatiste vähenemisele vastava summa võrra, kui võlausaldaja ei tõenda, et käendaja kahju on väiksem.(§145)

Varia → Kategoriseerimata
143 allalaadimist
thumbnail
8
docx

KAS JA KUIDAS ON KEELEKASUTUS MINU TÕSISELTVÕETAVUSE VÄLJENDAJAKS

Lisaks tuleb arvestada sõnadekasutusel, et kellega kus on teistega suhtlemisel sobilik sellist sõnavara kasutada. Näiteks ei ole sobilik kasutada keerulisi sõnu kui tahan olla konkreetne ja täpne oma mõtte edastamisel. Ka siis ei sobi kui räägin vanuri, lapse või võhikuga, kes konkreetsest teemast ei tea midagi. Pigem 3 kasutada lihtsaid ja üheselt mõistetavaid sõnu vältimaks arusaamatusi. Selliste sõnade rohkus ei laienda inimese laiapõhilist sõnavara, kuna ametikeeles on need sõnad liiga argipäevased. Kasutades aga erialaseid termineid ja sõnu väljaspool oma ametialast tegevust tuleb neid lahti seletada, et mis mida tähendab. Tagasi tulles ametialasele sõnavarale, siis seal on argipäevased sõnad kohatud või teevad teksti segaseks. Tavainimene ei tea, ja tal polegi vaja teada ametialaseid sõnu, mis ei puutu tema enda ametiga kokku. Nagu juba ka eelnevalt öeldud, siis

Kirjandus → Kirjalik eneseväljendus
5 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Globaalne probleem

ja iseka inimese imago. Kuid kellel siiski on õigus? Kas sellel, kes ei soovi, et tema enda ja lähedaste tervist kahjustatakse või sellel, kes soovib oma harjumuspärase eluviisiga kahjustada kaasinimesi? KUIDAS LOOBUDA? Ära suitseta tegevuste juures, vaid leia suitsetamise jaoks eraldi aeg. Näiteks kui oled harjunud autoroolis suitsetama, siis nüüd pead suitsetamiseks auto seisma jätma ja väljuma. Korralda endale kodus suitsuvabad piirkonnad ja laienda neid järjest. Määra loobumispäev. Vali päev, mis on vaba liigsest pingest. Näiteks puhkuse esimene päev või päev mis on erinev tavaelu rütmist. Kui lähiajal on oodata pidustust, sünnipäeva, sündmust, kus on ette näha suitsetamist, siis vali kuupäev 3 päeva pärast seda sündmust. Vabane eelnevalt kõigest suitsetamisega seonduvast: viska ära sigaretid, tuhatoosid, välgumihklid jms, puhasta kodu suitsulõhnast.

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Tekstivorming

Jänes jookseb kõigest väest, lävel seisma jääb. Kopp, kopp lahti tee, metsas kuri jahimees, jänes tuppa tule sa, anna käppa ka. Harjutus 4. Seda rida laienda 9 pt. TIHENDA SEDA RIDA 2 pt See rida tahab normaalseks tagasi saada. Alljärgneval luuletusel kasuta animeeritud tekstiefekti – Graveering. Teerull, teerull, mis sa teed? Rullin teed, rullin teed. Rulli teisi asju ka – rulli kohvi ja kakaod ka! Minu ametid ei ole need mina rullin ainult teed. Harjutus 5. Näita, et oskad kasutada kõiki joondamise võimalusi. 1. Joonda lõik vasakule. Kord elas metsas üks kena väike hunt . Ta kartis kohutaval kombel punamütsikesi

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Nimetu

diferentseerimine. 2) motivatsiooni tõstmine 3) õpetaja oskus õpetamisel vastavalt õpilastele reguleerida aega, õppeaine sisu põhjalikkust ja mahtu, meetodeid ja materjale ning organiseerimist. 10 VANEMAD LUGEMA ÕPPIMISE TOETAJANA Õpetaja ja vanemad peavad leidma ühise keele lapse lugemisoskuse arendamiseks. 1) loe lapsele! 2) loe lapsega! 3) kuula, kui laps loeb! 4) keeleline areng ja sõnavara (igapäeva vestlused, laienda ja täienda lapse kirjeldusi,mängi lapsega) 5) teksti teadlikkus ( vestelge loetu üle, jälgida teksti lugemissuunda, mängud: tähed või pilt ühendatud tekstiga) 6) kirjutamine ( hoia lapse käeulatuses pliiatsit ja paberit, ole eeskujuks- kirjuta ostunimekirju, kaarte, sõnumeid) 7) keeleteadlikkus ( lastesalmide lugemine, sõnade rütmi plaksutamine, mälumängud) 8) sõnade lugemine ( lapsele ette lugedes, lase ka lapsel mõni sõna lugeda, kuula kui laps

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
99 allalaadimist
thumbnail
20
xls

Tabel - Eesti NSV

Nõukogude võimu taaskehtestamisse suhtus suurem osa eestlasi pikka aega eitavalt. 1944-1953 oli selle vastupanu keskmeks otsene relvavõitlus-metsavendlus. (Rünnati julgeolekuüksusi ja hävituspatal tapeti nõukogude aktiviste maal, korraldati diversioone raudteel). 1945 algab üliindustraliseerimine 1945.a võeti vastus määrus Virumaa põlevkivipiirkonnas suurejoone laiendada põlevkivitööstust. Eesti NSV muudeti Leningraadi majanduslikuks tagamaaks. Laienda masina- ja metallitööstust, rasketööstust, kergetööstust ning enamus toodangust läks valdavalt üleliidulisele turule. Tehased kuulusid NSV sõjatööstuskompleksi ja allusid otseselt Moskva vastavatele ametko Tööjõudu toodi hulgaliselt teistest NSV Liidu osadest. Indrustraliseerimise käigus kadus lõplikult erasektor. 1947 mai- Luuakse esimesed kolhoosid eestis 1949.25.märts- suurküüditamine *deporteeriti Siberisse 20 722 inimest

Ajalugu → Ajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Võlanõustamise kordamisküsimused

Käendaja vastutab käendatava kohustuse eest täies ulatuses. Käendaja vastutab ka kohustuse rikkumisest tulenevate tagajärgede, eelkõige viivise ja leppetrahvi maksmise ning kahju hüvitamise eest.  Kui käendus on antud kohustuse tagamiseks, mis ei seisne raha maksmises, siis loetakse, et käendatud on kahjuhüvitise maksmise kohustust kohustuse rikkumise juhuks.  Tehing, mille põhivõlgnik teeb pärast käenduslepingu sõlmimist, ei laienda käendaja kohustust. 7. Kuidas kirjeldaksid Eesti inimeste teadlikkust finantsküsimustes Eesti elanike rahaline kindlustatus on küllaltki madal. Iga kolmas inimene (30%) tuleks peamise sissetulekuallika kaotuse korral elamiskulude katmisega toime vähem kui ühe kuu. Rahaliselt kindlustatumaid inimesi, kes saaksid taolises situatsioonis ilma laenu võtmata hakkama vähemalt kolm kuud, on samuti 30 protsenti.

Õigus → Võlaõigus
34 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

Teadusartikli kirjutamine

Uurimistulemuste vormistamine ehk teadusartikli (või seminaritöö) kirjutamine 09.10.2012 Mis teeb tekstist teadusteksti On midagi öelda Väide on kontrollitav Rajaneb allikatel või eksperimentidel Teie teksti järgi peaks olema põhimõtteliselt võimalik eksperimenti korrata või väiteid allikate põhjal kontrollida Viidetega Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Teaduslik meetod 1. 1. Probleem 2. 2. formuleeri hüpotees (uurimisküsimus) 3. 3. tee vaatlused (arhiivitöö, küsitlus vm) või eksperimendid 4. 4. organiseeri ja analüüsi tulemused 5. 5. kas tulemus ...

Eesti keel → Eesti keel
22 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Omanikujärelevalve

- OKÜ; - Omanikujärelevalve poolt esitatud pakkumine teenuse osutamiseks. Tehnilised dokumendid 2 October 20, 2009 Tehnilisteks dokumentideks loevad Pooled teistsuguse kokkuleppe puudumisel muuhulgas Lepingu täitmisega seotud olulisi ehitamise tehnilisi dokumente, mis ei laienda Poolte Lepingust tulenevaid õigusi, kohustusi ega vastutust ilma vastava kokkuleppeta s.h: - ehitusprojekt ja selle muudatused; - ehitustööde päevik; - kaetud tööde aktid; - ehitusgeoloogiliste ja geodeetiliste tööde tulemid; - ehitusprojekti ekspertiisiakt, selle olemasolu korral; - teostusjoonised ja ehitustoodete vastavussertifikaadid; - töökoosolekute protokollid;

Õigus → Äriõigus
44 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Mis takistab Eesti ettevõtjatel olemast innovaatilisem?

innovaatilisemad ning sealjuures ka kaasaegsemad kui ülejäänud asukohad. Samas on tõenäosus, et innovatsioon on tiheda asustusega kohas suurem, kui väikese asustusega kohas. Üldised soovitused innovatsiooni elavdamiseks: 1. Võiks olla selge visioon innovatsioonitegevustest 2. Innoveerimisel tuleb olla aktiivne 3. Ole valmis muutuma 4. Loo ja laienda võrgustikku, vajadusel ole valmis ka liikmeid kõrvaldama 5. Ära looda kohestele tulemustele 6. Loo keskkond innoveerimiseks ning arenda seda 9 7. Ära anna alla Meile tundub nagu Eesti ettevõtjate innovatsioon on suletud ­ tihti pööratakse tähelepanu vaid tuludele ning sisemistele arenduskuludele. Me nimetame seda liigraamatupidajalikuks käitumiseks

Majandus → Majandus
3 allalaadimist
thumbnail
63
doc

Põhikooli matemaatika kordamine

Lahendus: a b 2ab a b b) a 2b 2 a 2b 2 Lahendus: m 2 n 2 m 2 n 2 6mn c) 2m 2 n 2m 2 n Lahendus: a 2 2b a 2 2b d) b b Lahendus: xa bx e) 2a 2b 2a 2b Lahendus: m2x a m2y a f) mx 2 my 2 mx 2 my 2 Lahendus: Ratsionaalavaldised ja murdvõrrandid Murdude teisendamine ühenimelisteks 1. Laienda järgnevaid murde vastava laiendajaga. 3 a) 4 laiendajaga 2 Lahendus: 3 3 2 6 4 42 8 7 b) 8 laiendajaga 5 Lahendus: 7 7 5 35 8 8 5 40 m c) n laiendajaga a Lahendus: m m a am n n a an ab 2 d) m laiendajaga m2 Lahendus: ab ab m 2 abm 2 m2 m2 m2 m4 ab 2 e) c laiendajaga a2b Lahendus: ab ab a 2 b a 3 b 2

Matemaatika → Matemaatika
91 allalaadimist
thumbnail
30
pdf

EL Põhiõiguste harta

Reguleerimisala 1. Harta sätted on subsidiaarsuse põhimõtet arvesse võttes ette nähtud liidu institutsioonidele, organitele ja asutustele ning liikmesriikidele üksnes liidu õiguse kohaldamise korral. Seepärast austavad nad õigusi, järgivad põhimõtteid ning edendavad nende kohaldamist oma asjaomase päde­ vuse kohaselt, võttes arvesse liidule aluslepingute muudes osades antud volituste piire. 2. Harta ei laienda liidu õiguse reguleerimisala kaugemale senisest pädevusest, ei lisa liidule uusi pädevusvaldkondi ja ülesandeid ega muuda aluslepingute teistes osades määratletud pädevust ja ülesandeid. Artikkel 52 Õiguste ja põhimõtete ulatus ja tõlgendamine 1. Hartaga tunnustatud õiguste ja vabaduste teostamist tohib piirata ainult seadusega ning arves­ tades nimetatud õiguste ja vabaduste olemust

Õigus → Õigus
8 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Majandusinfosusteemid KT

· Infosüsteem on mingi informatsiooni, selle töötlemist käsitlevate reeglite ja vajalike vahendite kompleks. · Praktilises keeles võiks öelda, et infosüsteem on teatav andmete süstemaatilise töötlemise ja säilitamise viis. Olgu siis viisiks paber-blankett, pliiats-pastakas ning inimese taibukus, rahvaluule vms. Reeglite keerukus-hulk vastandub justkui vabadusele, kuid ilma reegliteta ei oleks elu mõeldav! 7. Info, andmed ... laienda ja selgita valdkonda. · Informatsioon on mingis kontekstis tähendust omav teave. Näiteks on ettevõttes informatsiooni kogumikud, mis salvestatakse näiteks arvutitesse. · Andmed on informatsiooni konkreetne esitus. Andmeid võib esitada näiteks arvutis failidest. · Andmebaas (andmekogu) ­ spetsiifilise struktuuriga (kirjete ja väljadega seostatud) andmekogum, millel on sisendid ja väljundid. Kindel ja piiritletud struktuur on

Informaatika → Majandusinfosüsteemid
60 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Inimeste juhtimine organisatsioonis

osapoolte poolt. SÕNASTAMINE- probleem peab olema selgelt formuleeritud. EESMÄRK- eesmärk peab olema selge ja konkreetne, LAHENDUS-VARIANDID- kogu asjasse puutuvat informatsiooni, analüüsi mitmeid variante. PARIM LAHENDUS- Vali parim lahend antud situatsioonis, TEGEVUSPLAAN- KES? MIDA? MILLAL? KUIDAS? MILLISE TULEMUSEGA teeb?; TEGEVUS - Tegevusplaani täimine 35. Eritüübilised otsustused. Eralda probleem inimesest. Keskendu huvidele, mitte positsioonidele. Laienda vastastikuse kasusaamise võimalusi. Kasuta objektiivseid kriteeriume. 36. Kontrollimise printsiibid, kontrolli fookus ja kontrollitõrked. Kontrolli printsiibid. Hinnatavale tegevusele peab olema standard, mõõta ja hinnata saab ainult tegevust, ainult tegelikke tulemusi saab hinnata kehtestatud kriteeriumitest lähtuvalt, vajadustest lähtuvalt tuleb kontrollisüsteemi alati muuta. Kontrolli fookus. Ennetav kontroll. Probleemide ennetamine

Psühholoogia → Juhtimispsühholoogia
259 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Majandusinfosüsteemid

ja vajalike vahendite kompleks. Ehk: informatsioon kui süsteemi sisend, reeglid ja vajalikud vahendid ehk sisendi teisendamine ja vastavad vahendid süsteemis. · Infosüsteem on info liikumist käsitlevate reeglite kogumik. · Infosüsteem on teatav andmete süstemaatilise töötlemise ja säilitamise viis. Paberil, arvutis jne. 7. Info, andmed ... laienda ja selgita valdkonda. · Informatsioon ­ mingis kontekstis tähendust omav teave. Info on kellegi (inimene, asutus või IS) arusaam teatavate asjade kohta käivatest andmetest ja nendevahelistest seostest taustainfo ehk kontekstiga. · Andmed ­ informatsiooni konkreetne esitus, väärtuste ja nende vaheliste seoste hulk. Kindla ja teatud kontekstis kasuliku või tähendust omava struktuuriga andmeid võib lugeda infoks.

Majandus → Majandus
39 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Uurimuse visualiseerimine

3.1 Uurimusküsimuse tõstatamine: kaardistamisest asukohani ­ sinu vaadete ülevaade Uurimusega saab vastata vaid tähendusrikkale küsimusele; vastupidisele pole võimalik vastata. Uurimisküsimust saad kasutada argumendi põhjaks oleva esialgse väite arendamise baasina. Uuringu väide aitab välja töötada tööplaani ning juhib metodoloogia ja spetsiifiliste meetodite kasutamist. Soovitused uurimisküsimuse tõstatamisel: * Tunne piirkonda ( oma uurimuse konteksti) * Laienda oma kogemustepagasit * Kaalu loomingulisust parandavate tehnikate kasutamist (ajurünnak, meelekaart, metafooriline mõtlemine, analoogiate kasutamine) Uurimisküsimuse tõstatamise kohta käivad soovitused põhinevad peamiselt kahel põhiteguril: * Konteksti, kus võimalikud küsimused asuvad, sukeldumine ja * proaktiivse, loomingulise lähenemise omaksvõtmine, et tuvastada võimalikke küsimusi. Proovi vältida tähenduseta küsimusi ning küsimusi, millele on juba vastatud.

Kategooriata → Uurimistöö meetodid
46 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Füüsilise keskkonna mõju lapse arengule

-21. elukuuni Kõneoskus areneb aina edasi ja laps saab aru, et rääkimine ei ole ainult oma tunnete ja mõtete väljendusvahend, vaid ka hea seltskondliku kontakti loomise moodus. Ta on üha rohkem huvitatud vestlusest. Suurenev sõnavara ja keerukam lauseehitus võimaldab lapsel vestluses osaledes end ka keerukamalt väljendada. Nõuandeid · Palu lapsel asju nimetada. Osuta mõnele esemele, mida ta teab. ning küsi, kuidas seda nimetatakse. Laienda mängu järkjärgult objektidele, mida ta sinu kuuldes varem nimetanud ei ole - kui ta kõhkleb, ütle otsitav sõna talle ette. · Reageeri lapse jutule. Kui sa aasta ja üheksa kuu vanuse maimiku jutust ka täielikult aru ei saa. reageeri ikkagi positiivselt näiteks naeratuse või noogutusega. Ta vajab julgustavat tagasisidet. · Arvesta, et laps võib seltskonnas endasse tõmbuda. Vaatamata loomulikule tähelepanu

Pedagoogika → Pedagoogika
16 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Pedagoogiline psühholoogia eksam

a)Õppimise olemus 1. Õppimise mõiste. Õppimine on keeruline pedagoogiline protsess. Peaaegu 2000 aastat on valitsenud arvamus, et õppimine toob inimeses esile kaasasündinud ideed. Õppimine on võime, mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiskes keskkonnaga. Tänapäeval defineeritakse õppimist kui suhteliselt püsivat muutust potensiaalses käitumises, mis tekib praktilise kogemuse vahendusel. 2. Tahtlik ja tahtmatu õppimine. Tahtlik õppimine on kui õppur püüab teadlikult omandada uut informatsiooni või tegevusoskusi. Tahtmatu e kaasnev õppimine on teadvustama protsess. Valdava osa oskusi ja teadmisi omandavad inimesed just sel viisil. 3. Õppimise ajendid ja allikad. vt õppimise mõiste alt 4. Õppimine kui kohanemine keskkonnaga. Õppimine on võime mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiskes keskkonnaga. Käitumise muutust selles käitumisprotsessis ajendavad kas hedonistlikud motiivid võ...

Pedagoogika → Pedagoogika
244 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Majanduse alused: Firmateooria, Tootmine ja kulud, Kasumi maksimeerimine

töölistele peab palka maksma. Kui see täiendav ühik toodangut maha müüa saab ka täiendavat tulu. Kui see täiendav tulu tootmise laiendamisest osutub suuremaks kui need kulutused mis tuleb täiendava ühiku tootmiseks teha, siis on juurde tulev raha suurem kui välja minev raha ja kasum suureneb. Monopolist laiendabki tootmist just nii kaua kuni kasum veel suureneb. Sellest hetkest alates, kus tootmise laiendamine enam kasumile juurde ei lisa, monopolist tootmist enam ei laienda. Seega toodab monopolist just sellises mahus ja küsib hinda mis tagab maksimaalse kasumi. Ühiskonna seisukohast ei ole see alati hea, sest tavaliselt kipub selline tootmismaht olema optimaalsest tootmismahust väiksem. Tootes vähem saab monopolist küsida oma toote eest ka kõrgemat hinda. Turul kus antud toote pakkumises konkureeriks palju väikeseid ettevõtteid kujuneks välja madalam hind ning kogus millega turul kaubeldakse oleks samuti suurem. Kuidas hinnata ettevõtte monopoli jõudu

Majandus → Majanduse alused
31 allalaadimist
thumbnail
72
doc

Kehakunst

maskeerida, muuta, kohandada ja muundada – riided, kosmeetika, ehted, soengumood ja parukad, tätoveeringud, kehamoonutused jne. Darwin on öelnud, et inimene imetleb ja laiendab seda, mida loodus talle on andnud. See kehtib nii geograafiliste territooriumite, looduse ja omandi suhtes kui ka isikliku ruumi köige isiklikuma ruumilise üksuse osas, mis meil on — meie kehad. Kui asi puudutab meie kehasid, siis inimene mitte ainult ei laienda seda, vaid täiesti readlikult ja tahtlikult moonutab, sageli äratundmatuseni, torkab läbi ja põletab, armistab ja väänab ning talub vabatahtlikult ja isegi teatud uhkusega seda valu, mis keha sellise kohtlemisega kaasneb. Selle valu mõttekus seatakse harva kahtluse alla, kuigi valu ei ole üldjuhul eesmärk omaette. 1.Tätoveeringutest 1.1. Tätoveerimise lühiajalugu 3

Kultuur-Kunst → Kultuur
31 allalaadimist
thumbnail
51
odt

Farma kontrolltöö I

Treemor, tahhükardia (kiire südametöö), diabeetikutel hüpeglükeemia, KNS- ärevus,häälekähedus, köha, kurguärritus. Peale manustamist loputada kurku ja suud veega. 16. Millised astmaravimid on põletikuvastase toimega ja millised on bronhe lõõgastava toimega? Bronhilõõgastid on b2 agonistid, antikolinergilised ravimid, metüülksanatiinid. M- kolinoblokaatorid laiendavad, lõõgastavad ainult bronhe. Põletikuvastase toimega on glükokordikoidid- ei laienda bronhe 17. Võrdle erinevate astmaravis kasutatavate ravimite toimeaja algust. Salbutamool, terbutaliin on lühitoimelised, kõrvaldavad kiiresti astmahoo. Salmeterool ja formeterool ei sobi hoo raviks. Glükokortikoidide toime ilmneb nädala jooksul. M- kolinoblokaatorite max toime saabub 30 minutiga. 18. Millisesse ravimrühma kuuluvaid ravimeid kasutatakse astmahoo kupeerimiseks? B2 agoniste (beeta2 adrenomimeetikume)-SALBUMATOOL Kõige efektiivsemad bronhospasmi kõrvaldajad:

Meditsiin → Farmakoloogia
160 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II

tähelepanu pöörama? D. Dansereau' (Dansereau 1983; Dansereau et al., 1979) mudelid: 1) first degree MURDER a) loo meeleolu õppimiseks (set the mood); b) loe arusaamisega (read for understanding); c) meenuta loetut teksti kasutamata (recall the material without using the material); d) korrigeeri meenutatut sellesse süvenedes (correct the recalled information in order to digest it); e) laienda teadmisi omaalgatusliku uurimisega/lugemisega (expand the knowledge through research/reading); f) korda eksimusi põhjustanud kohad üle (review mistakes). 2) second degree MURDER a) loo meeleolu (set the mood); b) saa aru ülesande nõuetest (understand the requirements of the task); c) tuleta meelde ülesande lahendamiseks vajalikud põhiseisukohad, analüüsides ja planeerides oma tegevust ( recall the

Varia → Kategoriseerimata
238 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Konspekt - 10 klass

AJATELG vanimad kirjalikud allikad - Vana Testament, Gilgame`s antiik ­ umbes 1000 aastat, lôpeb 476 Sophokles Anakreon Sappho keskaeg ­ umbes 1000, lôpeb 1492 jätka ja täpsusta ajatelge, kui aega on rüütlikirjandus linnakirjandus vaimulik kirjandus 1440 Gutenberg klassitsism 17.-18. sajand valgustusklassitsism romantism realism modernism 20.saj. postmodernism LAIENDA SKEEMI NIMEDEGA antiikkirjandus Trooja sôja müüt tähtsamad tegelased ja sündmuste sôlmpunktid (ôpiku teksti pôhjal) "Ilias" ­ kava "Odüsseia" ­ kava tunnikontroll nimede peale eeposte liigid ja môiste, pealkirjad maade järgi KANNA ÛLE KONSPEKTIST antiiklüürika PANE SKEEMI Anakreon-pastoraal, Sappho-soolomeelika(armastuslaul), Pindaros-koorimeelika: ood, hümn; Arcilochos-jambograafia, Tyrtaios ja Alkaios-eleegia, Simonides-epigramm, Aisopos-valm

Kirjandus → Kirjandus
453 allalaadimist
thumbnail
102
docx

Pedagoogiline psühholoogia

metoodilisi süsteeme õpilaste üldiste mõtlemis- ja õpioskuste kujundamiseks. Nt Dansereau mudelid. First degree MURDER on ette nähtud õpilaste tegevusoskuste kujundamiseks õppematerjali õppimisel ja meeldejätmisel. 1) loo meeleolu õppimiseks (set the mood); 2) loe arusaamisega (read for understanding); 3) meenuta loetut teksti kasutamata (recall the material …); 4) korrigeeri meenutatut sellesse süvenedes ( correct the recall …in order to digest it); 5) laienda teadmisi omaalgatusliku uurimisega/lugemisega (expand knowledge trough …); 6) Korda eksimusi põhjustanud kohad üle (review mistakes). Õppematerjali rakendamise ja probleemülesannete lahendamise oskuse arendamiseks eelmisega sarnane tegevusskeem second-degree MURDER: 1) loo meeleolu (set the mood); 2) saa aru ülesande nõuetest (understand the requirements of the task); 3) tuleta meelde ülesande lahendamiseks vajalikud põhiseisukohad,

Psühholoogia → Psühholoogia
131 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Nimetu

kõige parem. Mõningal juhul võib olla hinnasõtta minek õigustatud ­ näiteks kui turg ei ole enam meie hinnaks valmis (EMT kvaliteediliider ­ majandusliku languse ajal ehk oleks olnud hinnasõttaminek õigustatud, et mitte kaotada kliente; Kodaki näide ­ ei läinud digimaailmaga kaasa, ei muutnud oma strateegiat ja täna me enam nendest midagi ei tea). · Ühinemine ­ uued turud või laienemine ­ laienda saab kahes suunas 1) horisontaalne ­ uuel turul teises riigis näiteks 2) vertikaaselt ­ ahela mõistes ülevalt alla (kui oled näiteks jalgratta tootja, siis osta ka jalgratta müüja ära. Eesmärk paremini hakkama saamiskes ja turu muutustele vastamine). · Teha asju teisiti kui siiani tehtuid ­ mitte takerduda seni toiminud reeglitesse. Sageli ettevõtted ei suuda asju teist moodi ettekujutada ja see saabki neile saatuslikuks. Juhtide eetiline ja sotsiaalne vastutus

Varia → Kategoriseerimata
96 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Õiguskantsler

Madis Ernits*1 Õiguskantsler *2 1. Sissejuhatus Põhiseaduse XII peatükis sätestatud õiguskantsleri instituut nihkub üha enam erialaavalikkuse tähelepanu alla.*3 Maailma praktika tunneb seadusandliku kogu, valitsuse ja presidendi juures olevaid põhiseadus- ja seaduspärasuse järelevalve organeid. Nendest sõltumatult eksisteerivad paljudes arenenud õiguskorraga riikides põhiseaduslikkuse järelevalve kohtud. Seadusandliku kogu, valitsuse või presidendi juures ole- vad põhiseadus- ja seaduspärasuse järelevalve organid teostavad enamjaolt järelevalvet üksnes täitevvõi- mu üle, ainult Rootsi justiits- ja Soome õiguskantsler valvavad ka kohtute üle. Eesti põhiseaduse XII peatükk on innovatiivne ja ilmselt ka unikaalne.*4 Õiguskantsleri u...

Õigus → Ev õiguskaitsesüsteem
34 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Riigiõigus

Dworkini esialgsele liigendusele. I Dworkini järgi jagatakse normid printsiipideks ja reegliteks. Reeglid on sellised käitumisjuhised, mida õiguspäraselt saab täita ainult ühel viisil. Igasugune reeglist hälbiv käitumisviis on reegli rikkumine. Riigikohtu senises praktikas on reeglina käsitletud norme, mis reguleerivad riigiorganite pädevust ja protseduure. Näiteks on leitud, et Valitsus tohib PS §87 p 6 järgi anda ainult nn intra legem määrusi, so määrusi, mis seadust ei laienda ja ei ole sellega vastuolus. Väga ehedaks reegliks on PS muutmise korda sätestavad normid. Kui PS on muudetud neid norme rikkudes, on tehtud muudatused igal juhul PS-vastased. Põhiõigusi sätestavaid norme on Riigikohus praktikas järjekindlalt käsitlenud printsiipidena (kõik kohtunikud sellega nõus ei ole ja arvavad, et mõnest normist tuleb kinni pidada kui reeglist). Printsiip on selline norm, mida on võimalik täita mitmel seaduslikul viisil

Õigus → Riigiõigus
559 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Pedagoogilise psühholoogia kokkuvõte

süstematiseerimiseks oma struktuuri. Üldiste õppimisoskuste õpetamine ja selleks kasutatavad metoodilised süsteemid (Danserau MURDER mudelite näitel). Nimetatud metoodikasse kuulub 2 õppimise põhimudelit 1.On ettenähtud õpilaste tegevusoskuse kujundamiseks õppematerjali õppimisel ja eeldab õppimisel 6 etapi läbimist.1 loo õppimiseks meeleolu2.loe arusaamisega 3. meenuta loetut teksti kasutamata 4. korrigeeri meenutatut sellesse süvenedes 5. laienda teadmisi omaalgatusliku uurimisega 6. korda eksimusi põhjustanud kohad üle. Mudeli omandamiseks tuleb meelde jätta nii läbitavad põhietapid kui ka konkreetsed tegevusoskused. 2.õpitu rakendamist ja ülesannete lahendamist hõlbustab teine danserau mudel:1. loo meeleolu, 2 saa aru ülesande nõuetest 3.tuleta meelde ül. Lahendamiseks vajalikud põhiseisukohad, analüüsi ja planeeri oma tegevust, 4. konkretiseeri põhiideed detailse infoga, 5. arenda kogutud info tegevuskavaks, 6

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
621 allalaadimist
thumbnail
35
doc

Mõtte mõttest

A priori otsustusi saab teha enne kogemust, nt kolmnurga sisenurkade summa on 180 kraadi. A posteriori otsustusi saab teha pärast kogemust, need võivad olla nii- või teistsugused, nt Tallinnas elab üle 400000 inimese, kuid võiks elada ka vähem. Kogemus ei anna paratamatut ega üldkehtivat otsustust. (II) Analüütilised ja sünteetilised otsustused. Analüütilise otsustuse predikaadiks on mõiste, mis sisaldub juba subjekti mõistes, nt Kolmnurgal on kolm nurka; Kõik roosid on lilled. Ei laienda meie teadmisi, vaid täpsustab. 23 Sünteetilise otsustuse predikaat ei sisaldu subjekti mõistes, vaid lisab sellele midagi uut, nt. Kõigil kehadel on kaal; Mõned roosid on punased. Sünteetiline otsustus laiendab meie teadmisi. Kindlasti on olemas sünteetilised aposterioorsed otsustused. Kindlasti on olemas analüütilised aprioorsed otsustused. Kindlasti ei ole olemas analüütilisi aposterioorsed otsustusi. Kuidas on aga lood sünteetilised otsustustega a priori?

Ajalugu → Euroopa tsivilisatsiooni...
63 allalaadimist
thumbnail
53
docx

Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt

mingisse teise paradigmasse (Vanad kingad on veel üsna uued, kas need on ostetud ammu, hiljuti; terved, kulunud, katkised?). Paradigmaatilistes seostes on samuti sünonüümid ja antonüümid. Sõna aktiveerimine tähendab selle süntagmaatiliste seoste arendamist — sõna kasutamist võimalikult paljudes kontekstides, st süntaktilistes seostes järjest rohkemate sõnadega. Sõna mitmekordne kasutamine samas kontekstis ei laienda süntagmaatilisi seoseid. Selline "iseseisev" ülesanne, nagu lause moodustamine esitatud sõnaga, valdavalt kinnistab stereotüüpi, sest realiseeritakse varem kujunenud seoseid. Sama ilmneb sageli ka sõnalünga vabal täitmisel ja lause iseseisval lõpetamisel. Seega on õpetaja ülesandeks luua tingimused järjest uute kontekstide moodustamiseks (sõnade sobitamine sõnaühendisse, sõnalünga täitmine valikuks antud sõnadega). Nt sobitusharjutused, sõnade

Pedagoogika → Eripedagoogika
137 allalaadimist
thumbnail
80
pdf

Sissejuhatus mikro- ja makroökonoomikasse

ning töölistele peab palka maksma. Kui see täiendav ühik toodangut maha müüa saab ka täiendavat tulu. Kui see täiendav tulu tootmise laiendamisest osutub suuremaks kui need kulutused mis tuleb täiendava ühiku tootmiseks teha, siis on juurde tulev raha suurem kui välja minev raha ja kasum suureneb. Monopolist laiendabki tootmist just nii kaua kuni kasum veel suureneb. Sellest hetkest alates, kus tootmise laiendamine enam kasumile juurde ei lisa, monopolist tootmist enam ei laienda. Seega toodab monopolist just sellises mahus ja küsib hinda mis tagab maksimaalse kasumi. Ühiskonna seisukohast ei ole see alati hea, sest tavaliselt kipub selline tootmismaht olema optimaalsest tootmismahust väiksem. Tootes vähem saab monopolist küsida oma toote eest ka kõrgemat hinda. Turul kus antud toote pakkumises konkureeriks palju väikeseid ettevõtteid kujuneks välja madalam hind ning kogus millega turul kaubeldakse oleks samuti suurem. Kuidas hinnata ettevõtte monopoli jõudu

Majandus → Majandus (mikro ja...
146 allalaadimist
thumbnail
50
pdf

Pedagoogiline psühholoogia

1. Sissejuhatus pedagoogilisse psühholoogiasse Ped.psühh. olemus ja seos teiste ped.distsipliinidega Pedagoogilise psühholoogia eesmärk on pedagoogiliste situatsioonide analüüsivahendite omandamine ja kasutamine, et langetada põhjendatud otsuseid. Peale kiire otsustamise ja valmis lahenduste rakendamise nõuab õpetajatöö ka tegevuse tulemuste ettenägemist. Õppe-kasvatustöö mõistmisele aitavad kaasa teadmised inimkäitumise seaduspärasustest. Pedagoogilise psühholoogia uurimisobjektideks on õpilane, õppimine ja õppimise tingimused. Pedagoogika ehk üldine kasvatusteooria koosneb tavaliselt üldpedagoogikast, kasvatusteooriast ja didaktikast. Üldpedagoogika ehk pedagoogika üldised alused annavad enamasti ülevaate kasvatuse ajaloost, ped.uurimismeetoditest, kasvatuse eesmärkidest ja hariduskorraldusest. Didaktika ehk õpetamisteadus vastab küsimusele mida ja kuidas õpetada, käsitleb õppesisu ja –meetodite küsimusi. Kasvatusteooria käsitleb ...

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
138 allalaadimist
thumbnail
100
docx

VÕLAÕIGUSE ÜLDOSA KONSPEKT

seotud kulude hüvitamise eest vastutab käendaja, kui talle anti sissenõudmise kavatsusest õigeaegse teatamisega võimalus neid kulusid vältida. (3) Kui käendus on antud kohustuse tagamiseks, mis ei seisne raha maksmises, siis loetakse, et käendatud on kahjuhüvitise maksmise kohustust kohustuse rikkumise juhuks. Muus osas kohaldatakse käesoleva paragrahvi lõikes 2 sätestatut. (4) Tehing, mille põhivõlgnik teeb pärast käenduslepingu sõlmimist, ei laienda käendaja kohustust. (5) Kui võlausaldaja tegevuse tulemusena vähenevad käenduslepingu sõlmimise ajal olemas olnud ja käendatava nõude tagamiseks antud muud tagatised, väheneb käendaja vastutus tagatiste vähenemisele vastava summa võrra, kui võlausaldaja ei tõenda, et käendaja kahju on väiksem. Kui käendajal on kohustuse võlausaldaj ees täitnud, siis milline kohustus tekib käendajal võlgniku ees? Teavitamiskohustus. Käendaja peab teavitama, et ta on võlgniku

Õigus → Võlaõiguse üldosa
127 allalaadimist
thumbnail
202
rtf

LEPINGUTE KOGUMIK

3. 2. Lepingu objekt. 2.1. Käesoleva lepinguga käendaja käendab võlausaldaja ees võlausaldaja ja põhivõlgniku (laenusaaja) vahel 02.01.2001.a. sõlmitud laenulepingust (edaspidi nimetatud "laenuleping") tulenevate kõigi nõuete täielikku täitmist, kui eelnimetatud laenulepingust tulenevate kohustuste täitmise tähtaeg on saabunud ning põhivõlgnik on jätnud need täitmata. 22. Tehing, mille põhivõlgnik teeb pärast käesoleva käenduslepingu sõlmimist, ei laienda käendaja kohustusi. Tehingu all mõistavad pooled ka käesoleva lepingu punktis 1.1. nimetatud laenulepingu muutmise kokkulepet, millega suurendati või laiendati kohustusi. 21. Käendus on tähtajatu. 24 3. Käendaja kohustused ja õigused. 31. Käendaja kohustub täitma laenulepingust tulenevad kohustused täies ulatuses, tasudes

Õigus → Õigus
158 allalaadimist
thumbnail
186
pdf

Kanjimärkide morfoloogilisi seletusi. Võrdlev analüüs märgisõnastike kanji etümoloogiatest.

Kanji m¨arkide morfoloogilisi seletusi. V~ordlev analu ¨u¨s m¨argis~onastike kanji etu ¨moloogiatest. Indrek Pehk 2000 m¨arts ¨o diplomito ¨ ¨ Helsingi Ulikooli Humanitaarteaduskond Aasia ja Aafrika keelte ja kultuuride osakond Sisukord Eess~ ona 7 I P~ohim~ oisteid 9 1.1 Kanji m¨arkide makrostruktuur . . . . . . . . . . . . . . . . 9 1.1.1 Kanji erinevad kujud . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 1.1.2 M¨arkide ajalugu . . . . . . . . . . . . . . . . ...

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

Õpilaste vastustetulva või klassiarutelu ajal võib õpetaja konkreetsele õpilasele hetuseks peab õpilastele olema antud aega oma sõnavõtu kujundamiseks ja konstrueerimiseks: vastates avardada tema mõtlemist, kui küsimusi pisut ümber sõnastab ja fookust muudab: • „seosta see teema (probleem või küsimus) omaenda kogemustega“ „Nii et sa ütled... Kas ma sain õigesti aru?“ Isegi lühike ja positiivne; „Nii? Laienda seda • „too näide või analoog või...“ natuke...“ või „Natuke rohkem...?“ „Ja...?“ „See on selgem“ võib anda õpilasele märku oma vastuste ja mõtete terviklikumaks sõnastamiseks ja väljendamiseks. • „selgita „seda“ (etteantud mõiste) omaenda sõnadega“

Psühholoogia → Psühholoogia
99 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun