Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"õpetamist" - 316 õppematerjali

õpetamist - õppimist ning teeb mainitu arusaadavamaks, mis kinnitab ka töö hüpoteesi.
thumbnail
1
docx

Kasvatusfilosoofia mõisted

Mõisted    Kasvatusfilosoofia – arutleb väärtusküsimuste üle, sisaldab maailmavaatlist ainest    Kasvatusantropoloogia – vaatleb inimolemuse kujunemist kasvatuse vaatenurgast    Kasvatuspsühholoogia - seob psühholoogilist teadmist kasvamise ja kasvatamisega    Didaktika – uurib õpetamist ja õppeprotsssi    Kasvatussotsioloogia – uurib kasvatustegevuse sotsiaalset poolt    Võrdlev kasvatusteadus – võrdleb ja uurib eri kultuuride kasvatussüsteeme    Kasvatuse ajalugu – uurib eri ajastute ja nende esindajate kasvatusalast mõttelugu    Eripedagoogika – uurib erivajadustega indiviidide õpetamist    Andragoogika – uurib täiskasvanuid õppijatena ja arndab välja

Pedagoogika → Kasvatusfilossoofia
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Klassikalise suusatamise stiilid

...................................................3 Paaristõukeline sammuta sõiduviis............................................................................................. 3 VAHELDUVTÕUKELINE KAHESAMMULINE SÕIDUVIIS Sõiduviis, mida kasutatakse tavaliselt lauskmaal, kui libisemine on keskmine või halb, liikumiseks vastu tuult ning laugetel tõusudel. Sõidustiili liigutuste tsükkel koosneb kahest libistavast sammust ja kahest vahelduvast kepitõukest. Üldjuhul peaks suusatamise õpetamist alustama just vahelduvtõukelisest kahesammulisest sõidustiilist, mitte selle lihtsuse pärast, vaid just seetõttu, et ta arendab dünaamilist tasakaalu ning aitab kujundada suusatamiseks vajalikke harjumusi. Esimese asjana tuleks selgeks saada korralik keha algasend. Pärast asendit tulevad kindlad aspektid mida tuleb jälgida: jalatõuge ühes vastasjala etteviimisega ning libisemine ühel suusal; rõhku tuleb panna ka ühel suusal libisemisele; tähtis on ka tasakaal.

Sport → Kehaline kasvatus
105 allalaadimist
thumbnail
2
docx

ANDRAGOOGIKA I KODUTÖÖ

MÕISTED:  Andragoogika - täiskasvanupedagoogika; kunst ja teadus, mis aitab täiskasvanuil õppida. Uurib täiskasvanute õpetamise ja nende isiksuse arenfu sihipärase suunamise seaduspära,  Pedagoogika - inimeste, eeskätt noorsoo kasvatamist ja õpetamist käsitlev teadusharu, kasvatusteadus,  Demagoogia - rahva, inimeste (antud juhul täiskasvanute) poolehoiu taotlemine petlike lubaduste ning tõe moonutamisega, annab vahendid täiskasvanute intellektuaalseks eksitamiseks. OLULISED TEOREETIKUD VÕI SÜNDMUSED, MIS ANGRAGOOGIKA KUJUNEMISEL ON TÄHTSAD:  Malcolm S.Knowles – teda loetakse andragoogilise mudeli autoriks,  Johannes Käis – andragoogika rajaja Eestis,  1970

Pedagoogika → Andragoogika
22 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Eelärkamiseaeg

Lääne-Mere provintside ajalugu radikaalselt ümber hindava pärisorjusevastase teose „Die Letten“ ilmumine Johann Heinrich Rosenplänter Üks esimene rahvuslike püüte kandjaid Eestis oli pastor Johann Heinrich Rosenplänter Tema õhutusel asutas Pärnu raad 1814. aastal eesti koolmeistrite kooli. Rosenplänter suutis rahvuslikku tegevusse kaasata talupoja seisusest inimesi. Johann taotles eesti keele kasutamise laiendamist ja selle õpetamist gümnaasiumites. Aastal 1813-1832 toimetas Rosenplänter esimesest eestiainelist teaduslikku sariväljaannet. Muutused talurahva elus, vennastekoguduse liikumine Pärast Nikolai I troonileasumist maad võtnud reaktsioonilises õhkkonnas estofiilide tegevus mõnevõrra soikus. Paranesid haridustase ning lugemus ja levis eestikeelne ilmalik kirjavara. Taastati vennastekogudused. Inimesed hakkasid muutma oma elukombestikku. Vennastekoguduste liikmed lõid uut

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Õppeedukust mõjutavad tegurid

6 eeskirjade järgi. Tuleks aidata leida igal õpilasel endale sobiv õppimisviis: Õppimisviis, mis vastab tema õpistiilile, sest igal inimesel on info töötlemise isesugune strateegia. (Pedastsaar,T.) Õpetaja ülesandeks on luua õppimist soodustav keskkond, kus ta suunab õppija õppima, luues talle õppima õppimiseks vajalikud tingimused. Mida nooremad on õppijad, seda enam vajavad nad õpetamist ja juhendamist. (Kadajas, H-M. 2005, 19) 2. Õpetaja, kui õpeedukust mõjutav tegur Õpetaja on isik, kes teisi õpetab või kasvatab, aidates õpilastel omandada teadmisi või oskusi. Õpetajad mängivad väga suurt rolli õpilaste õppeedukuses. Õpetaja roll õpikeskkonna loomisel on arvestada õpilaste individuaalsuse ja õppevõimega ning sellest tulenevalt luua erinevaid võimalusi õpikeskkonnas. Tähtis on, et õpetaja pakuks

Pedagoogika → Pedagoogika
33 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eesti Haridus aastal 2015

Essee Eesti haridus aastal 2015 Rääkides Eesti haridusest aastal 2015 tuleks vaatada haridust ühiskonna seisukohalt. Seetõttu mõistame me õppimist ja õpetamist tegevustena, mille tulemusel toimunud muutused üksikisikute või organisatsioonide teadmistes pälvivad ühiskondlikku tunnustust või taotletakse nende tunnustamist. Kõigis koolides - alates algkoolist, osalt ka koolieelsetest lasteasutustest, ja lõpetades ülikoolidega- toimub õpetus õppekavade alusel ja kooli lõputunnistuste väljaandmisel kehtib kindel kord. Siinkohal tutvusin ,,Eesti haridusstsenaariumid 2015" kus on koostatud eesmärgiga edendada

Politoloogia → Eesti ühiskond ja poliitika
47 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Klassikaline suusastiil

Klassikaline sõidustiil Klassikaline sõidustiil oli murdmasuusatamise puhul ainsaks stiiliks kuni 1980 -date aastateni. Klassikalise sõidustiili puhul eristatakse diagonaal- või vahelduvsammu, käär- või mäkketõususammu (vahelduvtõukeline sõiduviis), paaristõukeid ja vahesammuga paaristõukeid (paaristõukeline sõiduviis). Klassikaline sõidustiil sobib sõitmiseks paksus lumes ja ettetehtud raja puhul. Klassikalise sammu sõitmise puhul määritakse suusa keskosale pidamismääret ja muule osale libisemismääret. Suusakepid on klassikalise sammu sõitmisel lühemad kui uisusammu sõitmise puhul. Suusasaapad on madalad ja lubavad kanna-pöialiigesel liikuda. Paaristõukeline sammuta sõiduviis Paaristõukelist sammuta sõiduviisi kasutatakse, kui suuskade liugekiirus või pidamistingimused ei võimalda resultatiivselt suusaga tõugata. Sõiduviisi eesmärk on saavutada suuskade liugekiirus, mis vastab suusataja kehalisele seisundile ja taktikalisele kaalutlus...

Sport → Kehaline kasvatus
20 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Järva-Jaani vald

Second level Third level Fourth level Fifth level Rahvaarv Valla elanike arv seisuga 01.01.2013 on 1679 inimest. See on 19 inimest vähem, kui eelmine aasta samal ajal. Vaatamisväärsused Mälestuskivi Kivi on mälestuseks Christian Kelch'ist, tegu oli pastoriga, kes alustas 1685. a sügisel 20le poisile lugemise õpetamist. Nii sai hariduselu JärvaJaanis alguse. Mälestuskivi JärvaJaani koolimaja ees avati 1995.a. tarkuspäeva aktusel. Samal päeval õnnistas kivi kirikuõpetaja Peeter Parts. Mälestuskivi (kivil on kujutatud kukke, sest kukke on alati peetud äratajaks, usinuse ja virkuse sümboliks) Click to edit Master text styles Second level Third level

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Kakskeelne vs oraalõppe meetod

TEKITADA UUDISHIMU OMANDADA TEADMISI OTSIDA HUVITAVAID FAKTE VÕRRELDA ORAALSE JA KAKSKEELSE ÕPETUSEGA ORAALNE ÕPE KUULMISLANGUSEGA LASTEÕPETAMISEL MIS ON ORAALNE ÕPETUS ? 1750ndatel kujunes välja oraalne meetod Saksamaal Loojaks oli Samuel Heinicke Oraalse õpetuse peamine eesmärk . . . SAMUEL HEINCKE (1727 1790) Ta oli üks tähtsaimaid õpetajaid Saksamaal Heincke alustas õpetamist kurttumma poisiga Avas esimese kooli kurtidele sakslastele Seejärel levis üle Euroopa oraalne meetod ORAALNE ÕPETUS EESTIS Pastor Ernst Sokolovski avas esimese kurttummade kooli Vändras Oraalne õpetus, mis oma mõjutused sai Saksamaalt ORAALNE ÕPETUS TARTU HIIE KOOLIS 1941.aastal loodi Tartu Kurttammade kool Koolis õpib üle 300 õpilast ­ kaks osakonda A ja B Õpetatakse suulist ja kirjalikku kõnet

Kategooriata → Õpetamine
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ajaloo spikker

Kuidas kaitses linn oma kogukonna vara ja õigusi? ­ kaitses linna õigusega Mis on tsunfti kraa ja milleks see koostati? ­ põhikiri mis määras ära mis tingimustel saadakse meistriks ja tsunfti liikmeks Millest sõltus keskaehse linnaelaniku sotsiaalne staatus? ­ perkondlik seis, varanduslik seis, rahvus, isiklik huvitatus ja õpihimu Praost ­ juhtis kapiitli majanduselu ja oli varavalitseja Dekaan ­ valvad korra järele Skalastik ­ toomhärradest üks mõjukamaid, korraldas noorte õpetamist Paavst - Riia peapiiskop ­ Tartu piiskop ­ Toomkapiitel ­ kihelkonna preestrid Toomkirik ­ piiskopkonna peakirik Visitatsioon ­ kontroll kiriku üle Missa ­ pisulik jumalateenistus Mille poolest sarnanesid ja erinesid Dominiiklased ja Tsistertslased? ­ Levitasid ristiusku, dominiiklased rajasid oma kloostrid eraldatult aga teised rajasid need tsivilisatsiooni Martin Luther ­ õndsaks saab jumala armust usu läbi, kristlik usk põhineb üksnes pühakirjal

Ajalugu → Ajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Sissejuhatus kasvatusteadusesse

võib tõmmata selge piiri. Teadmiste oluline on tõele vastavus, mis ongi nende mõistete eristamises otsustav. Uskumisega kaasneb sageli teatud veendumus selle tõele vastavusest, aga esitaja pole selles kindel. Teaduslikud teadmised ja teaduse tunnused Teaduse eesmärk on luua põhjendatud teadmisi, mida nimetatakse teaduslikeks teadmisteks. Tundub isegi, et alati ei ole kerge mõista kasvatust, koolitust, õppimist ja õpetamist selliste inimtegevuse alandada, mille kohta on vaja või võimalik saada nn argiteadmisest kõrgemale ulatuvaid teaduslikke teadmisi. Teadus kasvab välja argiteadmistest Argiteadmiste ja teaduslike teadmiste vaheline piir ei ole terav: osa nendest taustteadmisest, millest teadusuuring alguse saab, kuuluvad igapäevaste teadmiste, osa aga teaduslike teadmiste hulka. Kasvatuskeskkond ning kasvatus- ja haridussüsteem Formaalne ja informaalne kasvatus

Pedagoogika → Pedagoogika
22 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Perekond ja ühiskond

Veel tuleb silmas pidada, et perekonna mõiste on ajaloos muutunud. Muutunud on ka suhtumine perekonda. Minu väike essee käistleb teemat 21.sajandi noore eesti tüdruku silmadega vaadatuna. Ühiskond toetab peresid maksimaalselt. Ükski materiaalne abi ei ole kunagi saajate silmis piisav. Ent see on väga oluline ja võimaldab toime tulla ka väiksemate materiaalsete võimalustega ning elatusvahendid kaotanud peredel. Ühiskond toetab ja teostab järeltulijate õpetamist ja kasvatamist. Selleks on ühiskonnas välja töötatud normid ja loodud asutused, kus see toimub. Õpe algab juba väikelapseeas ja kestab tööks vajalike teadmiste omandamise lõppemiseni. Praegu on haridusvaldkond muutumas, sest ühiskonna liikmed ootavad järjest suuremat riiklikku panust. Oodatakse kvaliteedi ning ka kvantiteedi suurenemist. Mul on tunne, et inimesed on siin järjest rohkem nõus ühiskonna osa kasvamisega. Uuuem suund on

Ühiskond → Perekonnaõpetus
21 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Maimu Berg "Seisab üksi mäe peal" kokkuvõte

Masing- kirikuõpetaja, eesti keele asjatundja F.R. Faehlmann- tudeng, arst J.H. Rosenplänter oli Liivimaa kirikuõpetaja ja kirjamees. Ta andis aastatel 1813- 1832 välja teadusajakirja „Beiträge.“ Ta tegi seda kõike oma rahade eest. Ta lõpetas Tartu Ülikooli usuteaduskonna. Tema oli ka see, kes hakkas koguma eestikeelseid ja eesti keelt käsitlevaid käsikirju. Tänu temale on säilinud K. J. Petersoni luuletused ja O.W. Masingu kirjad. Ta pidas ka vajalikuks eesti keele õpetamist gümnaasiumis. O. W. Masing oli Eesti pastor, keelemees ja õ-tähe tooja eesti kirjakeelde. Ta lõpetas Halle ülikoolis usuteaduskonna, õppis teoloogiat ja selle kõrvalt veel muusikat, joonistamist ja keeli. Lisa raha teenis ta ka tõlkimise kaudu. Ta oskas seitset eirinevat keelt milleks olid: saksa, eesti, kreeka, itaalia, prantsuse, vene ja ladina keel. F. R. Faehlmann oli Eesti kirjamees ja arst. Ta õppis ka Tartu Ülikoolis, aga tema ei õppinud usuteaduskonnas vaid arstiteaduskonnas

Kirjandus → Kirjandus
8 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Ludwig Mies van der Rohe-1886-1969

(1929) Barcelona Pavilion Barcelona tool (1929) Brno tool (1930) S. R. Crown Hall (1956) S. R. Crown Hall (1956) Martin Luther King Jr. Memorial Library (1972) Seagram Building, Manhattan, New York (1954-58) B AU H AUS M ITT E B AUH OF (19 30- 1933 ) • Rohe oli kolmas ja seega ka viimane Bauhausi direktor • Kooli „viimane lootus“ • Ta polnud nõus natside tingimustega kool ümber teha „uue riigi nõudmistele“ > kool suleti 1933 • Üritas kunsti õpetamist jätkata tehes koostööd Hitleriga, kuid asjatult • Asutas kooli ka Berliinis, kuid see ei õnnestunud • "Freies Lehr- und Forschungsinstitut" (Independent Teaching and Research Institute) KASUTATUD ALLIKAD • https://www.theartstory.org/artist/mies-van-der-rohe-ludwig/artwor ks/ • http://miessociety.org/mies/projects/ • https://www.dwell.com/article/ludwig-mies-van-der-rohe-architect-1 9dd30ba • https://www.bauhaus100

Arhitektuur → Arhitektuur
1 allalaadimist
thumbnail
10
docx

GIS kasutamine koolides

ning ruumiliste protsesside modelleerimiseks. GIS annab raamistiku ruumiandmete ja 2 nendega seotud informatsiooni kogumiseks ja haldamiseks selliselt, et seda saab visualliseerida ja analüüsida. (Allikas: GIS-päev kodulehekülg) Referaadi läbivaks teemaks on kuidas erinevad õppeasutused on rakendanud GIS tarkvara õpetamist ja kasutamist koolitöös. Võrreldud GISi õpetamist erinevates kooliastmetes- gümnaasiumis, ülikoolis ja kutseharidusasutuses. Veel käsitlen GIS-i tarkvara kasutamist erinevates maailma riikides. 1. GIS päev Selle päeva tähistamise mõte sai alguse 1987.aastal USA-s, kui sealne Rahvuslik Geograafia Selts otsustas Geograafia Teadlikkuse nädala jooksul edendada koolides, organisatsiooides ja ühiskonnas geograafilist kirjaoskust. GIS päev on globaalne sündmus, mida tähistati esmakordselt 1998.aastal

Informaatika → Geoinformaatika I
17 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Reformatsiooni positiivsed ja negatiivsed tagajärjed

Reformatsioon sai alguse 16.saj Prantsusmaal, kus Martin Luther naelutas Wittenbergi kiriku uksele oma kuulsad 95 teesi. Nendes nõudis ta muu hulgas indulgentside müügi lõpetamist, emakeelset jumalateenistust ja soovitas luua kristlikke koole. Minu arvates üks tähtsam usupuhastuse positiivne tagajärg ongi hariduse laialdasem levik. Loodi külakoole, hakati tähtsustama ka lihtsate inimest kirjutama ja lugema õpetamist. Oluline on ka jumalateenistuste muutumine emakeelseteks, sest nii said inimesed sellest paremini aru. Kindlasti on hea ka Piibli tõlkimine rahvuskeeltesse.Esimesena tõlgiti Piibel saksa ja prantsuse keelde, hiljem ka paljudesse teistesse keeltesse. Samuti võib pidada positiivseks kuningavõimu tugevnemist.Nt Inglismaal kuulutas parlament 1534.aastal kiriku peaks kuninga, mis tähendas lahkumist Rooma katoliku kiriku alluvusest

Ajalugu → Ajalugu
173 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Eesti kirjakeele algusaeg 16. saj tõlkelistes usutekstides

saj tõlkelistes usutekstides • 16. sajandi kultuuriajalooliselt olulisemaid sündmusi Baltikumis oli reformatsioon (1519 Saksamaal M. Lutheri võitlus katoliku kiriku vastu) • Reformatsiooni kultuurilooline tähendus seisnes eeskätt selles, et ta tõstis esile rahvakeelse jumalasõna vajaduse, millele aitas kaasa trükikunsti levimine samal sajandil. • Rahvakeelne usuõpetus eeldas tähtsama usukirjanduse esitamist trükis, mis nõudis rahva lugema õpetamist. • Kirjakeelt arendati ja ühtlustati peamiselt piiblitõlke ja luterliku misjonitöö käigus. Eesti kirjakeele kujunemine Lõuna- Eestis (Liivimaa aladel) • Lõunaeesti ehk tartu kirjakeel • Kirjakeel lähedane rahva hulgas olnud keelekujule Põhja- Eestis (Eestimaa aladel) • Põhjaeesti ehk tallinna kirjakeel. • Kirjakeel saksapärasem Vanim kirjasõna • Vanimad teadaolevad eestikeelsed usutekstid panid kirja sakslastest pastorid. • 16

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ajaloo KT talurahvaseadused jms

V. Reiman ­ Edendas karskusliikumist ning pani aluse eesti ajaloo ning kultuuriloo teaduslikule uurimisele 10. Rahvusliku liikumise üritused ja organisatsioonid ­ TV 24 ÜL 2 11. Mis iseloomustab venestamist 1) valitsemiskorraldust ­ Ametlikuks keeleks sai vene keel, kontrolliti vallavalitsuste ja ­ kohtute tegemist, tugevnes tsensuur 2)koolikorraldust ­ Õppimine toimus vene keeles, uus õppekava ei näinud ette kodumaa ajaloo, maateaduse ega kirjanduse õpetamist. 3)ametkondlikku keelekasutust ­ Muutus vene keelseks 4)kirikuelu ­ toetati igati õigeusukiriku tegevust

Ajalugu → Ajalugu
85 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

Madeleine Leininger 1925-2012

• Pani aluse transkultuurilise õendustööle • Üks transkultuurilise õendustöö ja inimliku hoolitsuse teooria juhtfiguuridest KARJÄÄR • Bakalureusekraad 1950 – peaaineks bioloogia ja kõrvalineteks filosoofia ja inimeseteadused • Töötas õpetajana, õena ja osakonna vanema õena sisehaiguste ja kirurgiliste haiguste osakonnas • Avas uue psühhiaatriosakonna, olles ise osakonna juhataja • Õppis samaaegselt süvendatult – õendsut, üenduse õpetamist ja õppeprotsessi hindamist. Creightoni ülikoolis Omahas • Magistriõpingud – 1954 psühhiaatrilises õenduses Ameerika Katoliiklikus Ülikoolis Washingtonis • Cincinnati ülikoolis – USA esimese lastepsühhiaatria kliinilisi asjatundjaid ettevalmistav õendusteaduse koolitusprogramm 1950­NDATE KESKEL • Töötas lastekodus • Personaali poolt antud abist ei piisanud nende laste aitamiseks, kellel oli teistsugune kultuuritaust ja eluviisid

Ajalugu → Ajalugu
101 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Fenomenograafia

Fenomenograafia Kristiina Kangro AP II Mis on fenomenograafia ? Fenomenograafia on kui uurimissuund, mille eesmärgiks on inimeste kogemuste kirjeldamine, analüüsimine ja mõistmine. F. Marton (1981: 180) Fenomenograafia kui kvalitatiivsete uuringute strateegia sai alguse 1970a. Ference Martoni poolt Göteborg´i ülikoolis tehtud uuringutest. Fenomenograafia püüab leida ja süstematiseerida mõtlemisviise, mille abil inimesed reaalsuse erinevaid aspekte tõlgendavad. Fenomenograafikas lähtutakse ideest, et reaalsus eksisteerib sellisena, nagu inimene teda tajub ja mõistab. Fenomenograafia on algusest peale tundnud elavat huvi õppimise vastu ning õppimist vaadeldakse aga alati selles kontekstis, mida õpitakse. Õppimist ja õpetamist võib vaadata kui katset inimeste arusaamu teatud suunas muuta (Laherand 2008: 146). Fenomenograafia ja fenomenoloogia Huusko ja Paloniemi poolt vahendatuna on ühisjoonteks mittedualistlik suhe inimese ja maai...

Ühiskond → Ühiskond
30 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kas Eesti kool on huvitav?

Koolis käia on huvitav, sest Eesti koolis on õpetamise tase kõrge, iseasi et õppimine võib olla raske. Siinkohal tahaksin välja öelda ka mõtte, et näiteks inimeseõpetuse tundides võiks õpetada ka õppimist. See võib tunduda iseenesestmõistetavana, ometi see pole seda. Õppimine on õpitav. Tunnid on enamasti sisutihedad. Kõige rohkem meeldivad mulle tunnid, kus õppimine toimub läbi mängu. Tavaliselt võtab mängimine aega terve tunni, sellepärast ei saa seda kahjuks teha iga päev ja igas tunnis. Mäng on ainuke õppimise viis, mis ei vaja õpetamist ­ mängus jäävad asjad iseenesest paremini meelde. Minu jaoks huvitavad õppeaineid on keemia, geograafia ja inimeseõpetus. Õpilaste huvid on erinevad, mõnele meeldib inimeseõpetus, mõnele matemaatika. Kindlasti sõltub huvitavus ka õpetajast. Hea õpetaja teeb igava aine huvitavaks ja mõne õpetajaga võib muutuda igavaks muidu väga huvitav aine. Huvitavaid aineid on meeldiv ja kergem õppida. Seetõttu...

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

1970-1980 hariduse iseloomustus

oli 16,8% ja naisõpetajaid 83,2%. Üldise majandusolukorra halvenemise taustal tugevdati ideoloogilist survet lähtudes rahvuste ühtseks nõukogude rahvaks sulatamise teooriast. Tegelikkuses tähendas see 1970.aastate lõpust uusi vene keele õpetamise tõhustamise katseid, kakskeelsuse ja vene keele kui "teise emakeele" jutlustamist, emakeele ja võõrkeelte õpetamise osatähtsuse vähendamist. 1981.a. hakati vene keelt eesti koolis õpetama esimesest õppeaastast, vene keele õpetamist alustati ka lasteaias. 1984.a. jõustati üldharidus- ja kutsekoolireform parandamaks kutsesuunitlust ja tööks ettevalmistust. Eesmärk oli üld- ja kutsehariduse integratsioon, üleminek üldisele kutseharidusele. Taheti luua üld- ja kutseharidust andev koolitüüp, mis tegelikult tähendanuks oskustööliste ettevalmistamist. Samas oli selge, et töökasvatuse efektiivsus on väike, kui selleks puudub ajakohane varustatus. Üldhariduskeskkooli ja kutsekooli

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
11
odp

Locke ja Descartes

võrdleb, ühendab, abstraheerib ­ mõistus Tema õpetus on põhiliselt materialistlik, kuid sisaldab deismi sugemeid (peab Jumalat liikumise ja tunnetuse ürgallikaks) Ta oli inglise kodanliku liberalismi ideolooge Võim jaguneb seadusandlikuks, täidesaatvaks ja föderatiivseks (välissuhted) Riiki käsitas ühiskondliku lepingu teooria seisukohast Pedagoogikas pooldas valitsevate klasside laste individuaalset kasvatamist ja õpetamist (dzentelmenikasvatus) Rõhutas mõistuse arendamise ja praktiliste teadmiste andmise vajalikkust Tema filosoofia oli prantsuse materialismi lähtealus, kuid tema kogemusõpetust on tõlgendatud idealistlikult (G. Berkeley ja D. Hume) René Descartes Ladinapäraselt Renatus Cartesius Sündis 31. märtsil 1596. aastal La Haye en Touraine`i (nüüd Descartes) lähedal ja suri 11. veebruaril 1650. aastal Stockholmis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ferenz Liszt

nende teoseid. 19. sajandi suurima pianisti kujunemine ja tema elu Liszt sündis 1811.a. LääneUngaris, Doborjáni külas. Tema isa Ádám töötas vürst Eszterházy juures lambakarjusena ja selle töö kõrval mängis ka vürsti orkestris, mille dirigendiks oli Joseph Haydn. Liszti esimeseks õpetajaks oligi tema isa Adam, kes alustas poja õpetamist juba siis, kui 5aastasel poisil esimesed muusikalised anded avaldusid. Aastal 1822 alustas Liszt õpinguid Viinis Ludwig van Beethoveni õpilase Carl Czerny käe all, muusikateooriat õpetas talle Antonio Salieri.

Muusika → Muusikaajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kiire internetistumine ohustab meie emakeelt

koolides seda keelt, vaid eesti keelt. On ka inimesi, kes on kolinud Võrru elama ja kes räägivad murdeta eesti keelt, ka sellest võib tuleneda võru keele kadumine. Paljud võrulased tahavad, et võru keel säiliks ja nad üritavad seda teha rääkides omavahel koguaeg selles keeles. Nad avaldavad ka ühte ajalehte, mis on läbinisti võru keeles. Aastast 1995 töötab Võrus Võru Instituut, mis tegeleb võru keele uurimise ja arendamisega, ning korraldab selle õpetamist. On olemas ka mõned raamatud, mis on võru keeles ja nende raamatute olemasolu aitab säilitada võru keelt. Mina arvan, et ajapikku kaob võrukeel täielikult kasutamisest, kuigi seda üritatakse säilitada. Eesti keele kadumise põhiprobleemiks on noored, täpsemalt nende rääkimisviis. Noored kasutavad parasiitsõnu ja slängi. Samuti lühendavad nad eestikeelseid sõnu (nt. kuule - kle, jah - jh, võib-olla - vb jne.). Seda tehakse just kirjapildis. Palju kasutatakse ka inglise

Kirjandus → Kirjandus
38 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Hinduism - powerpoint

jõge Hinduks. Neid inimesi kes elasid üle jõe hakatigi kutsuma Hindudeks.Nii said Hindud endale nime. Hindude religiooni nimetatakse HINDUISMIKS.Paljud Hindud elavad siiani Indias, kuid paljud on kolinud teistesse piirkondadesse üle maailma. Blond Om Om ­ see on Hindude väga oluline sümbol. See tähistab kõige sügavamat meditatsioon mida on kuuldud. Asutajad Esimesed asutajad on inimesed, kes alustavad religiooni õpetamist. Igal religioonil on üks või mitu asutajat. Hinduismil on sadu asutajad, kes on õpetanud hinduismi eri aegadel. Neid asutajaid nimetatakse on Rishideks. Rishid saavad oma kogemusi Jumalalt. Rishi saab olla noor või vana, mees või naine. Siin on pilt vana Rishist. Hindude palved Hindude peamisi Gayatri Palve: palveid nimetatakse Laske meil mediteerida Gayatriks. au ja kuulsuse

Kultuur-Kunst → Maailmakultuurid
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Humanitaarõiguse analüüs

inimese võimalused ning humanitaarõiguse rakendamise võimalused. Samamoodi oleks oluline õpetada mõista sõjakonfliktide olemust just humanitaarõiguse valdkonnast – praegusel ajal lähenetakse sõdade õpetamisele suuresti just reaalpoliitiliselt (tuuakse välja osapoolte kaotused numbrites jne). Inimlik pool ja tsiviilisikute kannatused jäävad nii mõnelgi korral tahaplaanile – õppekava soosib pigem konflikti olemuse mõistmise õpetamist ja selle tagajärgede mõistmist. Suureks abiks oleks just lähiajaloo konfliktikollete lahkamine – näiteks Rwanda 1994. aasta genotsiid, mis just oma brutaalsuse ja lokaalsuse tõttu on kurb näide sellest, mil määral erinevad etnilised grupid ühes riigis võivad vaenujalale sattuda. Lisaks oleks kasulik pöörata tähelepanu ka abistavale faktorile – mil määral riigid on püüdnud teisi abistada ning mida saab tavakodanik teha. Näiteks sobiks Eesti toetus Gruusiale 2008. aastal.

Ajalugu → Õiguse kujunemine
4 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Mäng, mängimine, mängud

Ja seepärast võetaksegi mängu kui vabaaja tegevust. Tänapäeval on väga levinud, Mäng ­ kui õpetamis meetod. See tagab lapse huvi teema vastu ja loob meeldiva keskkonna õppimiseks. Sest kui vanem on oma lapse lasteaeda pannud siis ootab ta,et seal valmistatakse ta laps ette kooliks. Eesti inimene on väga kärsitu ja loodab kohe näha muutusi ja arenemist oma lapses, kuid ise tehakse selleks väga vähe. Seega ei kiida lapsevanemad heaks kui õpetajad kasutavad mängimist kui õpetamist. Mäng on oluline! Lapse huvi on palju suurem tegevuse vastu kui tingimused on lõbusad ja kergesti arusaadavad. Samuti on oluline,et laps saaks võimalikult palju ise mõelda ja olla aktiivne, see paneb teda veelgi innustavamalt õppima. Kui selgitada lapsevanematele mängulise õppimise meetodit siis ei pruugi nad sellest aru saada. Hoopis parem viis on lasta vanematel läbi proovida kõik need harjutused ja ülesanded, millega nende lapsed päevad läbi tegelevad

Pedagoogika → Mäng
102 allalaadimist
thumbnail
6
odt

SISSEJUHATUS KASVATUSTEADUSESSE

ühiskonna toimimist; · kool on töökool - õpilased planeerivad oma töö ise, teostavad selle ja hindavad koos teistega tulemusi; · tegevus lähtub lapse vajadustest ja eeldustest, pakkudes uudishimu ja avastamisrõõmu. Kasvatusteadus tegeleb erinevate probleemide ja nähtustega ning seal on vaja analüüsida, mida ja kuidas õpetada ning mida ja mis suunas kasvatada. Kasvatusteadust võikski lühidalt määratleda kui kasvatust ja õpetamist uurivat teadust. Kasvatusteaduse eetika keskne mõiste on inimväärikus. Lapse ja areneva noore elu peab kaitsma ja talle peab pakkuma soodsaid arengutingimusi. Kunagi ei tohi teda allutada vahendi rolli. Kasvatusteadusliku uurimuse ülesanne on selgitada, milles seisneb kasvatuse, koolituse ja õpetuse mõju olemus. Kasvatusteaduse võib jämedalt liigitades jagada kahte ossa: · mikrotasandi ehk indiviiditaseme uurimus, kus uurimus on suunatud kasvatatava ja

Filosoofia → Kasvatusteadus ja...
126 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eva Hujala- Uuenev alusharidus

,,Lasteaedade kvaliteedi kriteeriumid" Teadsime: · Terminoloogiast, tegevuse organiseeritusest ja vanusest sõltumata on eelõpetuse keskmeks ideeks lapse kasvatamise ja õppimise toetamine. · Õpetamisel liigutakse teatud eesmärkide poole etappide kaupa: 1) sissejuhatus, 2) uuringud, 3) tegutsemine, 4) praktiseerimine, 5) kohandamine, 6) kontrollimine ja hindamine, 7) lõpetamine. · Kooli ja lasteaia ühiskondlik roll on erinev. · Selleks, et eelõpetus teostuks eesmärgistatud, laste õpetamist ja kasvatamist toetava tegevusena, peaks see põhinema pedagoogiliselt teadlikel ja eesmärgistatud eelõpetuse õppekavadel. · Põhivastutus laste kasvatamise eest on kodudel. · Üheskoos tehes ja lapse huvialasid arvestades saavutatakse eelõpetuses õppimiseks turvaline õhkkond. · Tänapäeva alushariduses on vaatenurk kandunud õpetamiselt õppimisele. · Täiskasvanu peab õppima lapsi kuulama. · Tähtis õppimine toimub igapäevastes olukordades.

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
34 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kirjanduse kontrolltöö varasemast eesti kirjandusest.

mitmeid kooliraamatuid (aabitsad, aritmeetikaõpikud jt); · tõi eesti kirjakeelde palju rahvapärast materjali; · uued oskussõnad; · püüdlus lähendada ortograafiat keele hääldusele; · ortograafias võttis kas. Õ-tähe. Johann Heindrich Rosenplänter: · Pärnu pastor; · tema teg. algas eesti keele ja rahvaluule aktiivsem uurimine; · avaldas I eesti keelele ja kirjasõnale pühendatud teaduslikku väljaannet; · pidas vajalikuks eesti keele õpetamist gümnaasiumis; üks ,,Beiträge" vihik koostatud kui gümnaasiumiõpik; · alustas I eestikeelsete ja eesti keelt puudutavate käsikirjade kogumist. K. J. Peterson: · Isa poolt Eesti sugemetega, lapsepõlv möödus Riias eestimeelses peres; · Pani aluse eesti jumalate maailmale -> edasi arendas F. R. Faehlmann; · I eesti luuletaja. F. R. Faehlmann: · elas Eestis, pärast ema surma kasvas Saksa mõisniku peres;

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Õpilase õigused koolis

gümnaasiumiõpilastel olla valitud kooli hoolekogusse; · saada ettenähtud korras ainelist abi selleks eraldatud summadest või fondidest; · saada sõidu- ja muid soodustusi; · saada koolist teavet koolikorralduse ja õpilase õiguste kohta, samuti esmast teavet õppimisvõimaluste kohta; · pöörduda oma õiguste kaitseks haridus- ja teadusministeeriumi, maavanema või lastekaitseorganisatsioonide poole; · õpilasel ja tema vanematel on õigus õppenõukogu otsusega nõustumatuse, samuti õpetamist ja kasvatamist puudutavate vaidlusküsimuste korral pöörduda kooli hoolekogu ja kooli üle riiklikku järelevalvet teostava ametiisiku poole. Õppekoormus Ühes õppenädalas on viis õppepäeva. Õpilase nädalakoormus õppetundidena määratakse kooli õppekavaga. Õpilase väikseim lubatud nädalakoormus gümnaasiumiastmes on 32 tundi. Õpilase suurim lubatud nädalakoormus põhikooliklassides on: 1. klassis 20 tundi; 2. klassis 23 tundi; 3. - 4. klassis 25 tundi; 5. klassis 28 tundi; 6

Eesti keel → Eesti keel
25 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Karjäär ja tulevik

istuma. Kergem on veel natuke pingutada ja üle elada need lühikesed 3 aastat. Kuid see tundub paljude jaoks lihtsalt igavikuna. Nendest inimestest võivad saada kõige hullemad inimesed Eestis, kodutud või isegi joodikud. Meie keskkond on süüdi selles, et paljud inimesed lihtsalt ei saa hakkama. Kiidetakse neid õpilasi, kes on viielised ja korralikud ja taha plaanile jäetakse need, kes vajavad lihtsalt natuke rohkem õpetamist. Ja kui nendel tahaplaanile jäetavatel õpilastel on halvad hinded, siis hinded ei näita mitte midagi. Tähtsam on elutarkus ja tahe, mis nende sees kuskil on. Vajalik oleks luua noortele rohkem töökohti. See aitaks kaasa töömaailma sisse elamisele. Kui oleks aimu, mis ootab meid töömaailmas ees, siis see aitaks karjääri suhtes teha õigemaid otsuseid. Praegu on palju noori, kes annavad alla ja ei sea endale eesmärke. See on sellepärast

Muu → Karjäärinõustamine
51 allalaadimist
thumbnail
3
docx

AJALOO KONTROLLTÖÖKS ROOTSI AEG EESTIS

abil) 2.7. KINDRALSUPERINTENDENT luterliku kiriku juht, kelle volipiirid olid võrreldavad piiskopiga 2.8. BASTION viisnurkne kaitseehitis (väljaspool linnamüüri Rootsi ajal) 3. AASTAARVUD 3.1. 1632 Tartu Ülikooli asutamisaasta 3.2. 1629 kogu Eesti mandri ala hakkas kuuluma Rootsile (Altmargi vaherahu) 3.3. 1642 viimane mäss muinasusu pärast Eestis (Pühajõe mäss) 4. ISIKUD 4.1. FORSELIUS alustas talupoiste tasuta õpetamist, oli õpetaja Piiskopimõisa seminaris 4.2. IGNATSI JAAK Forseliuse tuntuim õpilane 4.3. A. JA A. VIRGINUS lõunaeestikeelse Uue Testamendi tõlkijad ja toimetajad 4.4. H. STAHL Tallinna toomkiriku õpetaja, kes koostas esimese eesti keele grammatika 4.5. J. HORNUNG ladinakeelne eesti keele grammatika ''vana kirjaviis'' 4.6. J. SKYTTE tegeles Tartu Ülikooli asutamisega, Liivimaa kindralkuberner 5. KOHTUD 5.1. Adrakohtud (E) ja sillakohtud (L) 5.1.1

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eesti muutused keskajal

Katoliku kiriku rüpes tegutsesid toomkoolid ja kloostrikoolid. Ülikooli haridust oli võimalik saada Saksamaal. Kaubandusliku tõusus ajal vajasid lapsed ka ilmaliku sisuga koolitust, et omandada algteadmisi edasiseks majanduslikuks karjääriks. Linna- e ladinakoolid tegutsesid küll linnakirikute juures, kuid allusid aga raele. Neis õpetati kiriklike ainete kõrval lugemist, kirjutamist ja arvutamist. 1525. aastal trükiti esimest korda eesti keeles. Uus usuline vool nõudis usu õpetamist rahvale tema emakeeles ja käsiraamatud kirjutati eesti keelde. Eesti keskaegsed muutused põhinesid enamasti linnade kujunemisel, käsitöö ja kaubanduse arenemisel ning talupoegade elu muutustel. Linnadest said keskused, mis juhtisid maaelu ja riiki. Kaubandusega kaasnes tervailja kasvatus ja talupoegade raske eluolu ning töö. Samuti arenes ka kultuur ja haridus, levis rohkem ilmlikku õpetust ja usku levitati eesti keeles.

Ajalugu → Ajalugu
55 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Vanavanemate radadel

kuskil sügavate metsade keskel väikeses palkmajakeses või kuskil vanadekodusse ära unustatud. Veel hullem- mõne teismelise halvimaks unenäoks: elab temaga ühe katuse all. Kuid miks on nii, et me oma vanavanemaid nii pelgame? Ma ei räägi küll kõigi eest, aga üldjuhul kipub see nii olema. Vanaema ju küpsetab nii võrratuid kooke ja poputab sind igal võimalikul viisil. Võib olla ei salli meiesugune kaasaegne digimaalima tehnokratt lihtsalt nende pidevat tänitamist ja õpetamist. Koguaeg toimub üks kurtmine maailma asjade üle ja ikka kui vähe pensionit neile makstakse. Teinekord vaadatakse seebikat ja lubatakse oma käega mingi õel naine maha lüüa, mis on ääretult hirmuäratav. Kuidas võib sellise asja üle nii ekstaasi minna? Noor ei salli vanamoodsust ja vanurite oskamatust ning saamatust just tehnikaga ümberkäimisel. Peale selle kuulavad nad veel päevast päeva Elmarit eesotsas Mati Nuude, Raimond Valgre ja teiste superstaaridega- 50 aastat tagasi

Kirjandus → Kirjandus
53 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Minu võimalused demokraatlikus ühiskonnas

1/2 keskkonna kujundamisel. Huvi on olemas, aga tegutsemise võimalusi napib. Paljud noored on huvitatud poliitikast ja koolielu korraldamisest, kuid reaalselt võtavad otsustamisest osa vaid vähesed. Seega on määrava tähtsusega, millise kogemuse saavad täna noored erinevates organisatsioonides tegutsedes ning kuidas nendesse suhtutakse. Demokraatlike väärtuste ja osaluse õpetamist peavad propageerima kõik koolis, töökohas, kohalikus elus või ärimaailmas. Meie ühise demokraatliku riigi tuleviku kujundamise selgrooks on noorteorganisatsioonid. Seega, usaldagem noori ning kuulakem neid! Meie kõigi võimalused seeläbi suurenevad. Kodanik peab täitma oma kohustusi riigi ees - peab teadma rahvushümni, peab oskama oma asjade ajamiseks edukalt suhelda ametkondadega ning lisaks mitte vähem tähtsam - kontrollida oma lapsele antava hariduse kvaliteeti

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
133 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Õpetaja kui koolimeeskonna liige ja arengu suunaja

saaksid ikkagi koolimeeskonna liikmeks? Samas peaks ka sellele probleemile lahenduse leidma, et kuidas nad saaksid koolide arengut muuta? Õpetajate olukord Õpetaja amet on rutiinne töö, mille tagajärjeks võivad olla ülekoormus ja piiratud võimalused. Õpilaste õpimotivatsiooni aitab tõsta see, kui õpilased on kaasatud aktiivsemalt kooliellu. Kuna õpetajad on ikkagi tavalised inimesed, siis kahjuks iseloomustab nende hingelist seisundit ja ka nende õpetamist ebakindlus- kas nad on ikkagi midagi korda saatnud või ei. Õpetajad peavad parimaks tasuks õpetamise eest seda, kui nad saavad õpilastega kontakti ning õpilased saavad nende seletatud teemadest aru. Koolidesse on vaja muutusi, kuid enamik õpetajaid ei jaksa seda teha, sest neil on endil liiga palju tööülesandeid, millega tegeleda. Koolide haridustase on langenud, kuid kahjuks ei ole inimesi, kes selle probleemiga tegeleksid. Õpetajad

Pedagoogika → Haridus
26 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Eesti valgustusaeg ja valgustajad

Ta kirjutas ka mitu aabitsat, aritmeetikaõpiku jt kooliraamatuid. Ta uuendas ka eesti kirjakeelt. Tähtsaimaks oli õ- tähe kasutuselevõtt. Johann Heinrich Rosenplänter ­ tema tegevusega algas eesti keele ja rahvaluule aktiivsem uurimine. Ta avaldas saksakeelset ajakirja ,,Beiträge...'' - esimest eesti keelele ja kirjasõnale pühendatud teaduslikku väljaannet. Tema arvates oli eestikeele oskus vajalik kõigile sakslastele ning ta pidas vajalikuks gümnaasiumides eesti keele õpetamist. Tema alustas esimesena eestikeelsete ja eesti keelt puudutavate käsikirjade kogumist. Heinrich Stahl ­ tõi usukirjanduse, Saksa vaimulik, Eesti kirikukirjanduse rajaja. ''Käsi- ja koduraamat'', mis on kokkuvõtlik teos kirikuõpetajatele. Forselius ­ Oli Eestis rahvakooli algataja, tänu tema pingutustele hakkas levima lugemisoskus. Ta organiseeris 1684.a Tartus Piiskopi mõisas rahvakoolmeistrite seminari, kus koolitati eesti maarahva jaoks köstreid ja koolmeistreid

Kirjandus → Kirjandus
45 allalaadimist
thumbnail
3
docx

NÄIDE ABIORGANISATSIOONIST BRAC

programmid, mis võimaldavad meestel ja naistel oma potentsiaali realiseerida. Mittetulundusühingu tulu mõõdetakse töötajate ja aidatud inimeste arvuga. Organisatsioonis töötab üle 100 000 inimese, kellest üle 70% on naised. 1970ndate keskel hakkas organisatsioon keskenduma kogukonna arengule läbi erinevate arenguprogrammide. Programmid sisaldasid põllumajandust, kalandust, käsitööd, täiskasvanute koolitamist ja õpetamist, tervist ja pereplaneerimist, naiste kutseõpet ja ehitust. Tänaseks on mittetulundusühingul palju erinevaid abiprogramme. Katastroofide juhtimine ja kliimamuutuste programm töötab koos valitsuse, valitsusväliste organisatsioonide ja kogukondadea üle Bangladeshi, et suurendada vastupidavust, parandada kohanemisvõimet ja vastata terviklikult kliimamuutuste mõjule ja loodusõnnetustele. Tervise ja populatsiooni programm soovib parandada emade tervist, vähendada vastsündinute

Ühiskond → Ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Vasaku- ja paremakäelisus

Vasaku -- või paremakäelised? 19. august 2014 09:00 Miks on mõned lapsed vasakukäelised ja kuidas sellesse suhtuda? Millised märgid näitavad, et laps võib olla vasakukäeline ja kas peaks teda siis ümber õpetama hakkama? Vastused leiad siit! Miks on inimesed vasaku -- või paremakäelised? Inimese parem ja vasak ajupoolkera on seotud keha vastaspoolega. Vasakukäelistel töötleb informatsiooni peamiselt parem ajupoolkera, paremakäelistel vasak ajupoolkera. Käelisuse muutmine ei muuda ajupoolkerade dominantsust -- tekivad vaid ülekanderaskused ning dominantse ajupoole ülekoormus. Et käelisus on kaasa sündinud ning paremakäeliseks ümber õpetatud vasakukäelised jäävad ikkagi vasaku käega osavamaks, võib paremakäeliseks ümber õpetamist vaadelda aju loomulikku tööprotsessi sekkumisena. Ümberõpetamise tagajärgi on tihti raske ette näha. Vasakukäeliste osakaal rahvastiku hulgas kõigub 10 ja 15 protsendi vahel. See suur erinevus tuleneb ühelt poolt ...

Muu → Ainetöö
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Johann Sebastian Bachi elulugu (Essee)

Johann Ambrosius Bach, kes õpetas oma pojale viiulimängimise peamiseid nippe. Viiuli mängimise kõrvalt hakkas Bach ka orelit mängima, mida ta õppis Einsachi kõige kuulsama kiriku orelimängija käe all. Ta õpetas Bachi üsna rangelt ning varsti ületas Bach noore posina kõigi ootused. Peale oma vanemate surma 1765. aastal läks Bach elama oma vanema venna Johann Christophi juurde, kes oli Ohrdufi professionaalne organist. Johann jätkas oma nooremale vennale viiuli õpetamist ning tutvustas talle ka klavessiini. Peale mitmeaastast õppimist oma vanema venna käe all sai ta stipendiumi Lunebergis õppimiseks, mis asub Saksamaa põhjaosas. Teismeliseeas sattus Bach eri Saksamaa paikadesse, kus ta peamiselt töötas kirikutes orelimängijana. Bach valdas teismeliseeas palju erinevaid instrumente, hinnates kõige enam orelit, kuid tema esimeseks tööotsaks oli siiski viiuldaja koht Weimari õukonna orkestris.

Muusika → Muusikaajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti Rootsi ajal

Rootsi riik pärisorjust ei kaotanud, sest ei tahetud minna tülli kohalike mõisnikega. Venemaa nägi võimalust laiasid Eesti alasid endale saada ning ründas Tartut ja Ida-Eestit sõjaga, mille aga jällegi lõpetas seekord Kärde rahu (1661). Nüüd asus troonile noor Rootsi kuningas Karl XI. Arenes ajakirjandus, Tallinnas hakkas ilmuma nädalaleht, 1655 otsustas Eestimaa vaimulike kokkutulekul Forselius luua talurahvakoolid, mis tähendas igas kihelkonnas koolmeistrite välja õpetamist. Mõisnikud arvasid, et talupojad ei küündi sellisele tasemele, et oleks vaja koole, et nad oskavad vaid põllutöid. Üldiselt oli talupoegade elu raske, neid koormas kiireloomuline mõisatöö, neid sunniti andma mõisale oma põllult saadud viljasaaki, isegi kui põlluharimine oli vähetootev, kuigi nende põllud olid viljakamad, sest neil oli rohkem loomi. Talupoja tähtsaim kohustus oli teotöö, mis jagunes rakmeteoks ja jalateoks. Rakmetegu nägi

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kultuuri areng XIX sajandi lõpus ja XX sajandi alguses

Kultuuri areng XIX sajandi lõpus ja XX sajandi alguses ·Eesti traditsioonilisest rahvakultuurist oli kujunemas professionaalne rahvuslik kultuur. ·1870. Aastatel algasid ümerkorraldused. Rajati hulgaliselt uusi koole. Vallakool muudeti kõigile kohustuslikuks. ·Üldine õppekava sisaldas kirjutamise, arvutamise ja maateaduse õpetamist. ·Soovijatel oli võimalus jätkata õpinguid kihelkonnakoolides maal ja kreiskoolides linnas. ·Koole varustati uute õppevahenditega ning suurt roll oli eestikeelsete ja Eesti-kesksete õpikute jõudmine koolidesse. C. R. Jakobsoni lugemikud jäid paljudeks aastateks algkoolide raudvaraks. ·Paranes kooliõpetajate üldhariduslik ja kutsealane ettevalmistus. ·Üha rohkem eestlasi püüdis jätkata õpinguid keskhariduse omandamiseks. Asutati uued

Ajalugu → Ajalugu
58 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Karl Ristikivi "Rohtaed"

Maa inimesed ei saanud aru linna inimestest.Linna inimesed aga pidasid tähtsaks haridust ja hakkasid varem uuendustega kaasas käima. 2.Peategelaseks oli Juulius Kilimit. Sündis ta küla koolmeistri pojana. Isa tahtis talle anda head haridust ja õpetada teda hästi. Juulius hakkas ka ise huvi tundma õpetaja ameti vastu ja talle meeldis õppida.Läks peale isa surma linna õppima . Läbi raskuste sai ta koolmeistriks ja tegeleda sellega mida ta tahab. Juulius armastas väga õpetamist. Ta oli väga põhimõtteline mees, järgis oma reegleid ja jäi alati endale kindlaks. See ta ka elus läbi viis, et ta oli väga järjekindel ja uskus oma unistustesse. Kool ja kodu olid talle alati erineva tähtsusega. Kodus ta ei rääkinud koolist ja koolis ei rääkinud kodust, see oli üks tema reeglitest. Veel armastas ta kirjutada luuletusi, mis tal küll väga hästi ei õnnestunud. Armastas ka oma pere ja ei jätnud neid kunagi. Oli kordi kus ta tahtis nad

Kirjandus → Kirjandus
52 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Immortal Beloved

„Immortal Beloved“ on traagiline ning dramaatiline film Ludwig van Beethoveni elust ja loomingust. Filmi põhitegevuseks oli tema sekretär Anton Schindleri otsingud, kellele pühendas Beethoven oma armastuskirja. Filmi keskmes oli Beethoveni raske ning kannatusterohke elu nii tavalises mõttes kui ka armastuses. Beethovenil halvenes kuulmine eluajal ning elu lõpus jäi ta päris kurdiks ning see mõjutas suuresti ta eluolusid ja sündmusi. Helilooja jaoks on kurdiks jäämine üks kõige kohutavamaid asju. Kui helilooja kaotaks jala, jääks ratastooli või jääks lausa pimedaks, siis saaks ta jätkata oma helilooja tööd, kuna oluliseks on kuulmine, kuulamine ning selle kaudu maailma tunnetamine. Kui aga helilooja kaotab kuulmisvõime, on see äärmiselt traumeeriv. Paralleeli võib tuua, et midagi sarnast tunneb kunstnik, kes kaotab nägemise. Mulle tundub, et Beethovenile mõjus küll kurdiks jäämine kõvasti, kuid pannes ennast ise tema olukorda, tundub...

Ajalugu → Muusikalugu
6 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Matemaatika õpetamise eesmärgid ja sisu l

Matemaatika õpetamise eesmärgid ja sisu l/a õppekavades Palun kirjutage loetu põhjal 1987. a, 1999. a ja 2008. a õppekavade võrdlev analüüs. 1.Õppekavade üldeesmärkide ning struktuuri analüüs mis on ühist, mis erinev; hinnang toimunud muutustele? Kõigis õppekavades on ühine lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös, toetada laste kehalist, vaimset ja sotsiaalset, sealhulgas kõlbelist ja esteetilist arengut, et kujuneksid eeldused igapäevaeluga toimetulekuks ja koolis õppimiseks. Luua lapsele arengut soodustav keskkond, tagada turvatunne ja eduelamused ning toetada lapse loomulikku huvi hankida teadmisi ja saada kogemusi ümbritseva elu, looduse ja ühiskonna nähtuste kohta. Toetada last ümbritseva maailma mõistmisel ja tervikliku maailmatunnetuse kujunemisel. Nendes kõigis kolmes peetakse kõige olulisemaks last ja tema arengut. Erinev...

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
42 allalaadimist
thumbnail
2
docx

GAG ajaloo kontrolltöö vastused

- kontrollis Eestimaa kubermangu teiste koolide tegevust. (104 õpilast) 14. Mille poolest on gümnaasiumi õpilaskontingendi suhtes erilised aastad 1819-1834? - õppima asusid esimesed eestlased. 15. Mida muudeti 1827.aastal kooli sisemises ehitustegevuses? - aulas eemaldati kloostriaegsed võlvid, II korruse peale ehitamine. 16. 1887 kinnitati koolile tsaar Aleksander III seadus, mis puudutas venestamist. Milliste ainete õpetamist tuli alustada vene keeles? - ajalugu, geograafia. 17. 1888. a sai meie gümnaasiumist eksternina küpsustunnistuse Eesti poliitik ja riigitegelane. Kes? - Jaan Tõnisson 18. Millist nime kandis kool venestamisperioodil? - Keiser Nikolai I Gümnaasium. 19. Milliste ainete arvelt toimus venestamisperioodil vene keele õpetamine? - ajalugu, geograafia, loodusõpetust enam ei õpetatud. 20. Linna Keiserlik Gümnaasium 1710-1805 ­ F.G

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eeva Hujala raamatu "Uuenev alusharidus"

aktiivne, suudab iseseisvalt mõelda. muutmisjõuna. Ülesandeks parema ühiskonna kujundamine. Varem nähti kasvatust ühiskonna poliitilistele ja sotsiaalsetele süsteemidele allutatuna. Kasvatuse abil püüti kujundada ühiskonda sobituvaid, korralikke kodanikke. Nüüd nähakse kasvatust ja õpetamist ühiskonna arengu iseseisva, ainulaadse jõuna. Eelõpetuses ühineb laste, lapsevanemate ja perede kultuur õpetajate teoreetilisele põhjale toetuva professionaalsusega. Õppimispedagoogika · Õppimine toimub õpitava aine, varem moodustunud teadmisstruktuuride ja mõtlemise vastastikuses toimes. · Arenguliselt sobiv alusharidus põhineb piaget'likul mõtteviisil ja laialdasel alusharidusalasel uurimuskoondil.

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
186 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eesti muusikaline ajalugu 18-19saj lühikonspekt

· Valgas koolmeistrite seminar,mida juhtis Janis Cimze · 1822 avati · Ligi neljandiku tundide arvust hõlmas muusika õpetus: laulmise · Esimeseks õpetajaks oli käster Nieländer õpetus, klaveri, oreli ja viiulimängu ning harmoonia õpetamist. · Valmistati ette külakooli õpetajaid · 400 lõpetanute seas oli: Jakobson, Kunileid, Läte, Erlemann · Õppeprogrammi kuulusid usuõpetus, lugemine ja kirjutamine, ESIMESED RAHVUSLIKUD HELILOOJAD eesti ja saksa keel, kosmoloogia ning geograafia

Muusika → Muusikaajalugu
78 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun