Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"õppimisel" - 482 õppematerjali

õppimisel on kõik need olulised, kuna arvutamine toetub hulkade võrdlemisele ja loendamisele. Laps peaks omandama sellises järjekorras: Loendamine, hulgad, arvutamine
thumbnail
79
xlsx

Algandmed

3. kasutatud tunnid Mean 1.7986755319 Standard Error 0.1089018002 Median 1 Mode 1 Standard Deviation 1.4931862555 Sample Variance 2.2296051936 Kurtosis 4.3121875448 Skewness 1.8892115412 Range 8 Minimum 0 Maximum 8 Sum 338.151 Count 188 Bin Frequency Cumulative % 0 2 1.06% 0.00782 1 1.60% 0.01564 1 2.13% Histogram 0.02346 ...

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Liigutusvilumuste ülekandumise erinevad vormid

Liigutusvilumuste ülekandumine on liigutustegevuse õppimise käigus mingi teise liigutuse suhtes positiivsete või negatiivsete suhete teket. Liigutusvilumuste ülekandumist saab liigitada positiivseks ja negatiivseks. Samuti saab seda liigitada veel otseseks ja kaudseks. Liigutusvilumuste ülekanne omab suurt praktilist tähtsust, sest võib muuta erinevate liigutuste õppimise kulgu, kas siis efektiivsemaks või raskemaks. Positiivse liigutusvilumuse ülekande puhul tekib ühe liigutuse õppimisel eelis ka mõne teise vilumuse õppimisel. Näiteks võib kergejõustikus palliviske tehnika omandamisel tekkida suur eelis odaviske õppimisel, sest palliviske jooksu ja käe hoidmise tehnika on suurel määral sarnane odaviske tehnikaga. Nende kahe ala biomehhaanilised struktuurid on väga sarnased. Negatiivse liigutusvilumuse ülekandumisel tekivad aga raskused mingi uue liigutuse õppimisel, sest eelnevalt õpitud vilumused segavad uue õppimist. Seda esineb palju hüppe

Sport → Sport
1 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Miks ja kas on oluline õppida eesti keelt?

Keel on huvitav ja äratab teistes inimestes huvi. Paljud inimesed arvavad, et see keel on ilus, huvitav ja samas ka raske. Eesti keelt on vaja enda teadmiste arendamiseks. See on hea, kui tead mõnda sellist keelt, mida välismaal ei räägita. Kuna inglise keel on muutunud nii mugavaks ning enamik inimesi siiski kõneleb seda, siis on tore teada vahelduseks ka mingisugust muud keelt. See sama eesti keel võiks olla just nende keelte seas. Keele õppimisel ei omandata vaid keele grammatikat ega üle üldist suhtluskeelt, vaid saab aimu ka kultuuris ja rahvusest. Kuid miks peaks võõramaalane siiski eesti keelt õppima? Enamasti sõltub see kõik õppijast endast, kuna selleks pole ühtki õiget vastust. Enamasti viidetakse keele õppimisel, selle maa eelistele ja rahvale ning veel mõnele muule asjaolule. Kindlasti üks tähtis aspekt on see, kui head tingimused ja võimalused on Eestis ja eesti keelega tegelemiseks. Näiteks millised on need

Kirjandus → Kirjandus
26 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mälu - Õppija kognitiivne areng

õppimist. Õppimise ja õpetamise seisukohalt on minu meelest kõige olulisem teada, millised on töömälu omadused. Töömälu on piiratud, aga selle maht mitte [CITATION And l 1061 ]. See tähendab, et inimene suudab korraga meelde jätta üsna vähe infoüksusi, aga info sisu võib olla palju mahukam [ CITATION Edg18 l 1061 ]. Õpilasena saan rakendada seda teadmist nõnda, et jagan õpitava osadeks. Näiteks on taime õppimisel mõttekas jagada taim erinevateks osadeks. Esmalt tuleks muidugi vaadelda taimeraku ja taimekudede ehitust ning alles siis minna juure, varre, lehtede ja õie juurde. Sellisel viisil on põhiülesanne jagatud alaülesanneteks, mille täitmine viib mind põhiülesande lahenduseni [ CITATION Edg18 l 1061 ]. Olles õppinud taime osad selgeks on mul kogu taime ehitus selge. Õpetaja seisukohalt on oluline teada, kuidas laste töömälu mitte ülekoormata. Arvan,

Varia → Kategoriseerimata
34 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kuidas mina õpin?

Kuidas mina õpin? Õppimisel on aistingutest mulle kõige tähtsam nägemine. Millegi meeldejätmiseks pean ma seda enda silmaga nägema ja veel parem kui saab kombata. Õppimisel peab olema vaikus, et ma saaksin täielikult süveneda. Mulle meeldib õppida meelsamini siis, kui mul on mugav. Kõige mugavam on istuda diivanil või voodi peal. Kindlasti pean ma olema õppima asumisel heas meeleolus ja hea tervise juures. Puhanuna tulevad paremad mõtted ja saab keskenduda rohkem. Vahepeal olen ma koolitöösse nii süvenenud, et ei kuule isegi ümbritsevaid hääli, näiteks arvuti müra. Mitu tundi järjest mulle õppida ei meeldi. Liiga pikalt õppimine väsitab ära. Väsimuse vastu aitab minu puhul kõige paremini värske õhk. Peale väljaskäiku saab uuesti õppimisele tagasi lülituda. Meelde jätmiseks kirjutan ma kõige olulisema läbi, või loen mitu korda üle. Kõige tõhusam on, kui kirjutada läbi. Ma...

Psühholoogia → Enesehindamine
5 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Õppimine ja mälu

.............................6 5. KOKKUVÕTE...........................................................................................................8 6. KASUTATUD KIRJANDUS......................................................................................9 2 SISSEJUHATUS Käesoleva referaat teemal ,,Õppimine ja mälu" käsitleb õppimise mõistet, mälu osa õppimisel ja info salvestamist mälus. Antud teema on referaadi koostajale väga aktuaalne, kuna koostaja ise on hetkel aktiivses õppimise protsessis ja sügavamat huvi pakkus eelkõige mälu ja info talletamine mälus. Referaadi ,,Õppimine ja mälu" eesmärgiks on anda kirjanduse põhjal lühiülevaade õppimise mõistest, omandatu salvestusprotsessidest ja erinevatest mälu liikidest. Käesoleva referaadi koostas autor tuginedes kirjandusele, mis on esitatud kasutatud kirjanduse loetelus.

Psühholoogia → Psühholoogia
74 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Erivajadustega õppija - Düsleksia

normaalse intellekti ja sotsiokultuuriliste võimaluste juures oluliselt nõrgem kui võiks eeldada tema muude võimete põhjal. Peamine kognitiivne nõrkus on lugemisraskustega õpilastel töömälu: kuuldud häälikud ja sõnad ning sümbolid ei jää meelde ega liigu edasi pikaajalisse mällu. See ilmneb spetsiifilise raskusena lugema ja kirjutama õppimisel ning on kõige tavapärasem õppimisraskuste põhjus koolieas. Selle sümptomiteks on raskused hääldamisel, lugema õppimisel, loetu mõistmisel, kirjutama õppimisel ning mõnikord ka arvutamisel. Õpilastel, kellel diagnoositakse düsleksia, esinevad raskused oma tegevuste organiseerimisel, instruktsioonide järgimisel ning parema- vasaku poole eristamisel. Lugemisraskustega õpilaste põhiprobleemiks on nende võimetus luua ja kasutada hädavajalikke strateegiaid sümbolite (sõnade ja lausete) tõlkimiseks trükitud või kirjutatud tekstist tajutavaks informatsiooniks.

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
120 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Selili krool

võimaluse alustada kasvõi homme, siis, kui lähim ujula uksed avab. Ja teiseks ujumisharrastus ei sõltu vanusest ettenägelikumad alustavad ujumist koos emaga juba enne sündi ning tegelevad sellega elutee lõpuni. Ujulate puudus polnud ja pole ka praegu ainuke põhjus, miks ujumisharrastus pole nii levinud kui ta oma tervislikkuse poolest võiks olla. Siin on takistuseks olnud, kas liigne tormamine ujumiskunsti ja ujumistehnika õppimisel või siis tihti ka võimete ülehindamine. Tagajärjeks ebameeldivad mälestused ja loobumine kogu harrastusest. Kuid alustagem siis koos uuesti , tasa ja targu ning rahulikult. Ujumise õppimisel ja õpetamisel kehtivad kõik pedagoogika kuldsed reeglid: lihtsamalt keerulisemale; kergemalt ­ raskemale; aeglaselt kiiremale jne. Et õppida ära vees elegantselt

Sport → Sport/kehaline kasvatus
53 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuidas mina õpin

See ei ole küll mugav, aga nii on parem kirjutada. Kusagil diivani peal istudes kannatab käekiri ja võib juhtuda, et sa ei saa ise ka oma käekirjast aru. Oma tähelepanu üritan ma koondada õppimisele. Aga alati see ei õnnestu. Tahtmatu tähelepanuna kuulen ma häirivaid helisid, näiteks kassi kräunumine, telefoni helin või mingi muu heli. Kassi kräunumine on väga vali ja see tõsiselt segab, kui kass juhuslikult ei maga või teises toas ei ole. Minu tähelepanu püsivus õppimisel on üsna väike. Tavaliselt teen kodutöid maksimaalselt 15 minutit ja siis juba tähelepanu hajub. Hakkan mõtlema millelegi muule. Tegelen natuke aega (max 5min) millegi muuga ja siis hakkan jälle õppima. Üritan õppida ainete kaupa. Kui üks aine õpitud, siis teen pausi. Et kontrolltööd õnnestuksid on vaja õppida. Palju materjali tuleb meelde jätta. Tulemuslik meeldejätmine sõltub ka materjali korrastatusest. Ma üritan kirjutada konspekti loetava

Psühholoogia → Psühholoogia
45 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Täiskasvanud õppija õpioskused

Täiskasvanud toovad elu- ja õpikogemuse õppeprotsessi. Täiskasvanud on eesmärkidele orienteeritud. Täiskasvanud on orienteeritud korrektsusele. Täiskasvanud on praktilised. Täiskasvanud tahavad, et neid tunnustatakse Õppimine täiskasvanueas Reeglina ajendab täiskasvanut õppima mingi konkreetne vajadus: võime konkureerida tööturul, eneserealiseerimine, kuuluvustunne jne. Täiskasvanu õppimisel on palju põhjuseid, mida saab jaotada kaheks: A. Isiklikud põhjused: ·Oma huvi rahuldamiseks ·Uute oskuste omandamiseks ·Soovist teha midagi uut, ennast virgutada ·Uudishimu rahuldamiseks ·Tööalase kvalifikatsiooni omandamiseks või tõstmiseks ·Olemasolevate oskuste, teadmiste, arusaamade kinnitamiseks ·Oma suutlikkuse proovilepanekuks B. Sotsiaalsed põhjused:

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
13 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kuidas mina õpin?

Kuidas mina õpin ? Minul on õppimisel tähtsaim aisting nägemine. Enim meeldib mulle materjali lugeda. Loen tekste diagonaalis saades kogu info kiiresti kätte. Õppida aitab ka läbi kirjutamine, mida ma teen kahjuks liiga vähe. Ka on mu konspektid lakoonilised, nii et mul on raskem kodus asjadest aru saada. Õppimist ei sega rahulikum, ühetooniline muusika. Kui aga mängib mõni hea, rütmikas lugu siis see viib mõtted mujale ja kodutööde tegemisest ei tule midagi välja. Ka muud välised helid on segadust tekitavad.

Psühholoogia → Psühholoogia
28 allalaadimist
thumbnail
14
docx

ÕPPIMINE JA MÄLU

Õppimine haarab endas ka inimsuhteid, tundeid ning eelarvamuste ja uskumuste kujunemisi. Õppija tähtsaks omaduseks on teadlik soov saada juurde uusi teadmisi ning suurendada enda vilumust mingil alal. Uued teadmised loovad varem omandatutega liitudes peenemaid struktuure, arendades ja rikastades samas ka õppija isikut. Kui õppimine toimub igapäevase tegevusena siis jäävad uued kogemused ja teadmised tavaliselt selgelt teadvustamata. Kuid sihipäerasel õppimisel toimub info hankimine ja süstematiseerimine ning uute käitumisviiside harjutamine juba varem eesmärgistatud tulemuse nimel ning arengut on kergem märgata. Kas õppima on võimalik õppida ? Õppimise edukus sõltub õppija oskusest õppida. Oskus õppida on tihedalt seotud enesetunnetuse, õpiprotsessi teadvustamise ja enesehinnanguga. Õpilane õpib oma õppimist juhtima: seadma eesmärke, õppimist kavandama, jälgima oma õppimisprotsessi, kontrollima

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Pedagoogika küsimused vastused

• Logopeedia - on teadus kommunikatsioonipuuete avaldumisest, ennetamisest, hindamisest ja teraapiast. Logopeedia kui teaduse eesmärgiks on kirjeldada kommunikatsioonipuuete avaldumist, selgitada nende mehhanismi, välja töötada meetodid ja töökorraldus kõne-, hääle- ja keelepuuete, samuti neelamisprobleemide kõrvaldamiseks või leevendamiseks. 6. Selgitage näidete varal taju, mälu ja mõtlemise rolli ja seoseid õppimisel. Taju protsessi eelduseks on meeleline kogemus. Taju eesmärk on luua meile meid ümbritsevast maailmast võimalikult reaalne pilt. Seda luuaks meeleorganitelt saadud andmete põhjal. Kuid iga inimene tajub maailma erinevalt ja kasutab erinevaid tajumistüüpe. Mõnele 2 jääb õpitav paremini meelde pildina, sümbolina (visuaalne), mõned peavad käeliselt läbi tegema, kirjutama (kinesteetiline)

Pedagoogika → Pedagoogika
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hulga samaväärsus, mõõtmistegevused, suuruste võrdlemine, arvu tutvustamine, hulgad ja loendamine

1. Mida tähendab hulga samaväärsuse säilitamine? Näide. 2. Nimeta mõõtmistegevuse kujunemise (kujundamise) etapid. 3. Millised on suuruste võrdlemise etapid? 4. Kuidas tutvustaksid lapsele uut arvu? Miks just nii? 5.Kirjelda hulkade, loendamise ja arvutamise omavahelisi seoseid. Miks on arvutama õppimisel eelpoolnimetatud tegevused olulised? Millises järjekorras peaks laps need omandama? 1. Hulga samaväärsuse säilitamine on tegevus, mis kindlustab hulga püsimise ka siis, kui tema seesmine struktuur on eelnevalt mingil põhjusel rikutud. On seotud hulga võimsuse püsimisega olukordades, kus hulka kuuluvaid esemeid saab üksteise suhtes ümber paigutada või kus müni ese tuleb teisega asendada. NÄIDE: Õpetaja asetab laste ette ühte ritta nt. viis ruutu. Lapsed ise asetavad ruutude alla sama palju ringe ning kinnitavad seda lausega "Ringe on sama palju kui ruute." Seejuures õpetaja jälgib, et kummagi hulga esemete arvu ei tehtaks kindlaks loe...

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
63 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Psüholoogia põhisuunad

kummel- annab meeldiva tundeseisundi, kummel- aitab süveneda meditatiivsesse tundeseisundisse, kardemon- tasakaalustab tundeid, jasmiin- ergutab kirgi ja vabastab naise tundekülmusest, männivaik- vaigistab liigseid kirgi, rahustab, sandlipuu- toetab keskendumisvõimet ja loovat fantaasiat. Purkynê efekt- aitab diagnoosida teatud haiguslikke seisundeid. (langetõbi esile kutsuv jne) Psühhodraama(Jacob Moreno)- vanimaid ja populaarsemaid grupiteraapia meetodeid. Pühholoogia õppimisel ei tohiks eirata sellest ainest eneses tulenevaid õppetegevuse kiirendamise ja hõlbustamise põhimõtteid. 1.Õppimist hõlbustab omandavas aines eelnev orienteerumine, selle problemaatika, liigenduse, põhiteesidega tutvumine. Sel kombel loome õpitud üksikteadmistest kiiremini terviku ning saab lihtsamini aru teema siseloogikast: miks, millega seoses midagi käsitletakse. 2.lähtu õppimisel Pareto seadusest: seletusest,

Psühholoogia → Psüholoogia
33 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Õpistiilid

Inimesed on erinevad ja seetõttu on olemas ka erinevad õpistiilid, mille hulgast tuleks leida endale sobivaim. Kui see on leitud, siis tasuks arvestada, et õpistiil, millega ollakse harjunud, ei pruugi olla püsiv, vaid võib ajapikku ka muutuda. Endale sobiva õpistiili väljaselgitamine ja selle rakendamine kuulub õpioskuste juurde. Oma õpistiili tundmine on oluline olemaks õpingutes edukas. See aitab kindlaks teha oma tugevused ja nõrkused õppimisel, millega tasuks arvestada. Näiteks kui teatud õpistiil on tõhus teatud õpiolukordades, tasub seda jätkuvalt rakendada. Samas tasub teada ka teistsuguseid õpistiile: kui mõni õpistiil mulle ei sobi, kuid selle rakendamine oleks oluline teatud olukordades edukaks õppimiseks, siis peaksin seda püüdma niipalju kui võimalik siiski kasutada. Oma õpistiili tundmine aitab ka paremini teistega koos õppida, kuna osatakse arvestada, et teistel võivad olla teistsugused

Pedagoogika → Alusharidus
17 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Muusikaõpetus väärtuskasvatuse osana

Muusikaõpetus lasteaias on riiklikul tasandil sätestatud koolieelse lasteasutuse riikliku õppekavaga ning viiakse läbi vähemalt kahel korral nädalas ( Koolieelse lasteasutuse...2008). Lasteaialaps vajab väärtuskasvatust ja arengupotentsiaali toetavat keskkonda, milles on arvestatud nii keskkonna füüsilisi tegureid, pedagoogilisi tingimusi kui keskkonna ja üksikisiku vastasmõju , milles rõhuasetus on aktiivsel kasvatamisel ja õppimisel (Hytönen, 2001, 54-57). Antud referaat põhineb autori Maia Muldma artiklil: Muusikaõpetus väärtuskasvatuse osana. 2 Muusikaline mõtlemine Muusikalise mõtlemise funktsioonid seisnevad oskuses käia ümber muusikalise materjaliga, analüüsida ja sünteesida (leida selles sarnasusi ja erinevusi), leida seoseid emotsionaalse reaktsiooni ja muusika sisu vahel. Selle protsessi kujundamine ja suunamine soodustab

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
160 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Õpiteooriate võrdlev ülevaade

sotsiaal- Arusaam arusaamad ja inimene on kultuurilise elukäikudest, nägemused endast saavutanud keskkonnaga, kogemused kui õppijast teatud taseme oma mille kaudu rõhub Võimalik intellektuaalses, toimub õppimisel saavutada sotsiaalses ning õppimine ning väga palju autonoomne vaimses arengus seeläbi inimese kogemustele- mõtlemine Oluline on mina areng motivaator. enesemotivatsioon, sest selleta

Psühholoogia → Psühholoogia
19 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Pool aastat sülearvutiga

" V2: ,,Õpetajad esitlesid viise, kuidas ühes või teises tunnis oleks võimalik neid masinaid kasutada ning meie ei leidnudki põhjuseid, miks ei võiks nad saata meid koolitee lõpuni." V3: ,,Ka õpetajad olid aktiivsemad- tundides kasutasime arvuti päris tihti ja tegime huvitavaid ülesandeid." ,,Meie hinded hakkasid halvenema ja tihtipeale süüdistasid õpetajad just sülearvutit." Arvuti kasutamisel oli palju plusse,kui ka miinuseid. Üheks suuremaks probleemiks oli õppimisel tähelepanu hajumine teistele asjadele.Sellel teemal on ka teisi artikleid nii halvustavaid kui ka arvuti kasutamise poolt olevaid. Kõige positiivsemaks küljeks toodi igas artiklis välja, et tänu arvutile on lihtne leida igasugust lisa materjali, mis abistab õppimisel. Arvuti kasutamisel oli ka üheks suureks probleemiks, et paljudele õpetajatele ei meeldi arvuti kasutamine ja nad olid sellele väga vastu. Tekkis ka tehnilisi probleeme. Arvuti aku laadimine oli mureks paljudele õpilastele

Kategooriata → Uurimistöö alused
11 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Eneseanalüüs - „Mina õppijana“

motivatsiooni ja pööran tähelepanu mingi tegevusele. Kokkuvõttes ma ei saa öelda, et mul on ideaalsed õpioskused, aga nad on väga heal tasemel, sest ma oskan kognitiivseid, metakognitiivseid kui afektiivseid oskusi informatsiooniga koos töötlema. Õpistiilist rääkides, saan öelda, et mul on strateegiline stiil, mida iseloomustab suundumus saavutusele. See stiil täiesti sobib mulle, sest ma olen sportlane, ja õppimisel käitun sama moodi, ma tahan olla igal juhul esimene, teiste parim. Sammuti nagu sportis, õppijana ma olen kindel ja tugev, kuigi ma ei ole agressiivne. Ma arvan, et minu õpistiilis on ka väike miinus, et ma suudan saada häid hinded ilma arusaamiseta, aga praktikas see mulle kasu ei too. Eneseanalüüsi ajal peab kindlasti endale märkima, missugused on need isiksusejooned , mida ise hindan ja millele peaksin õppimisel eriti tuginema , kui ka seda, millised on mul nõrgad

Kirjandus → Kirjandus
291 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Õppimine ja mälu

Inimene asub kõigist elusolendeist kõrgemal tänu talle omasele õpivõimele. Õppimise tõhusust suurendab omapärane lisakasu efekt: kõik juurdeõpitav rikastab ja väärtustab varem õpitut. Uued teadmised loovad varem omandatutega liitudes peenemaid kognitiivseid struktuure, arendades ja rikastades samas ka õppija isikut. Igapäevase õppimise korral jääb kogemuste ja teamiste, oskuste ja vilumuste omandamine enamasti selgelt teadvustamata. Sihipärasel õppimisel toimuvad info hankimine ja süstematiseerimine ning uute käitumisviiside harjutamine ja omandamine eesmärgistatud tegevusena. Õppimine klassikalise tingituse toimel Vene füsiloog Ivan Pavlov märkas koerkatsetuste seerias, et loomadel algab süljeeritus juba enne toidunõu etteandmist. Piisas sellest, kui katseruumi astus talitaja toiduga. Avastatud seaduspärasust hakati nimetama klassikaliseks tingituseks. Seda peetakse tänapäeval üheks õppimise põhiprotsessiks

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
41 allalaadimist
thumbnail
8
doc

SWOT analüüs Eestis täiskasvanuhariduse olukorrast

SWOT analüüs Eestis täiskasvanuhariduse olukorrast. Elukestva õppe all mõistetakse õppimist sünnist surmani ja see hõlmab endas kõiki elu jooksul ette võetud õppetegevusi. Seega, elukestva õppe mõiste sündis väitega, et õppimine ei lõpe kooliga, vaid kestab läbi kogu elu, rõhuasetus on õppimisel pärast formaalharidussüsteemis esmase hariduse omandamist ehk täiskasvanute õppimisel (Elukestva õppe strateegia 2005-2008). Uurimustöö kirjeldab Eesti täiskasvanuhariduslikku olukorda. SWOT analüüs põhineb Elukestva õppe strateegia 2005-2008, Õpetajate lehe artikli „Täiskasvanuharidus – kordaminekud ja probleemid“ ning Õpetajate lehe artikli „Täiskasvanuharidus – kellele ja kuidas?“ põhjal. Täiskasvanuhariduse olukord Eestis Tugevused (S) Nõrkused (W)

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Lõpukella kõne

Kõne Tere kallis kuulajaskond! Oleme täna kogunenud siia, et tähistada 9. Klassi lõpetamist. See aasta on olnud küll kindlasti kõige raskeim ja samas kõige tähtsaim. Õppimist ja pingutamist oli palju, kuid see tasus ennast ära. On ees veel eksamid mis tuleb läbida ja soovime neile jõudu ja jaksu edaspidisel õppimisel. Kuigi kõigil meil on hea meel, et lõpuks on põhikool kohe kohe läbi saamas. Aga tegelikult on ikkagi kurb ka natukene kuna kõik 9 aastat koos veedetud aeg on lõppemas, kõik ühised mälestused, koosviibimised jne. Kõik on omavahel üsnagi headeks sõpradeks saanud. Midagi pole parata. Teid kõiki ootab ees uus kool, uued sõbrad ja klassikaaslased. Kes läheb edasi õppima gümnaasiumi, kes kutsehariduskooli. Oma kooliga peame kõik hüvasti jätma ja valima edasise tee

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kujundav hindamine

taasiseseisvunud Eesti riiklike õppekavade üldosades. (Jürimäe & Kärner, 2011, 13.) Nii põhikooli kui ka gümnaasiumi riiklikes õppekavades on kujundav hindamine eraldi välja toodud. Õppekavas kirjeldatakse kujundavat hindamist kui õppe käigus toimuvat hindamist, mille puhul analüüsitakse õpilase teadmisi ja oskusi, antakse õpilasele tagasisidet tugevate külgede ja ka tema puudujääkide kohta, õpilast innustatakse tema edasisel õppimisel ja planeeritakse edasise õppimise tegevused, mis toetavad õpilase arengut. Eelkõige keskendutakse õpilase tulemuste võrdlemisele varasemate saavutustega. (Gümnaasiumi riiklik õppekava, 2011.) Õpilane saab tunnis suulist või kirjalikku tagasisidet, et toetada õpilase väärtushinnangute kujunemist. Õpilane osaleb enda ja ka kaaslaste hindamises, et tal areneks oskus eesmärke püstitada ning enda õppimist analüüsida ja seeläbi suurendada motivatsiooni õppimisel.

Pedagoogika → Pedagoogika
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Psühholoogia teoreetilised suunad.

püramiid(eneseteostus) Jean Piaget Kognitiivne Uuris info vaimset töötlemist, Lev Võgotski ehk Ulric Neisser teadmiste omandamine õppimise teel. tunnetuspsühh Endel Tulving Keskkonnast saadava info abil oloogia luuakse mudelid, toimub info vaimne töötlemine. Laste ja täiskasvanute õppimisel on erinevused Psühhobioloogia Donald Käitumine kui ajus toimuvate Hebb, Roger keemiliste ja bioloogiliste protsesside Sperry, Eric tulemus. Kaasaegsed uurimisvahendid Kandel

Psühholoogia → Psühholoogia
19 allalaadimist
thumbnail
108
pdf

KEELEMÄNGUD LASTEAIALE

KEELEMÄNGUD LASTEAIALE Õpetajate valmistatud materjalid Tallinn 2009 2 SISUKORD: § Arvu- ja numbrilaud § Jutupilt “Kevad” § Luuletuste kotike § Lastega valmistatud ühislugemise raamatud § “Olen hea jutustaja!” § Õpime aastaaegasid § Piltidega illustreeritud luuletused: arusaamist toetav visuaalne materjal luuletuste õppimisel ja teisi selle materjali kasutamise võimalusi § Toidupüramiid § Riimilift § Seeriapildid § Mõistatuspildid § Seinad kui keeletugi − seinamaterjalid § Sünnipäevarong § Koos lastega valmistatud materjal 3 § Teemaraamatud § Kostüümid, peakatted, maskid § Häälikuloto § Kassi ja hiire loto − mäng tegusõnade õppimiseks/kinnistamiseks

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
21 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Haritud inimene saab elus hakkama

Haritud inimene saab elus hakkama. Eesti Vabariigis on kohustus koolis käia 9 klassi ehk siis põhikooli osa. Edasi õppimisel on sul valikuvõimalused, see kas lähed gümnaasiumi ja sealt edasi ülikooli või üleüldse valid kutsekooli on sinu enda valik. Kuid kui jääd ainult põhikooli haridusega on sul elus väga raske hakkama saada, kuna tänapäeval ei maksa ainult oskused, vaid suur rõhk on pandud haridusele. On kurb tõdeda et Eesti Vabariigis on küllaltki palju ainult põhikooli haridusega inimesi ja paljud neist on töötud. Mitte et ainult

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
44 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Psühholoogia - teoreetilised suunad

- Tänapäeval kasutuses psühholoogilises töös. 4 Kognitiivne psühholoogia Jean Piaget - Uurib info vaimset töötlemist. - Teadmiste omandamine õppimise teel. - Teadmiste organiseeritus. - Laste ja täiskasvanute õppimisel on erinevused. 5 Psühhobioloogia (Neid on väga palju - Käitumist seletavad ajus toimuvad keemilised ja bioloogilised protsessid. erinevaid, ei ole kindalt - Aju-uuringud. isikut ) Koostaja : Kätriin-Eliis Suurküla Hwg 10M

Psühholoogia → Psühholoogia
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mis tähtsus on minu jaoks keemia õppimisel?

Mis tähtsus on minu jaoks keemia õppimisel? Keemia on äärmiselt huvitav ning laialdane ala, mille õppimine tuleb igati kasuks. Ta on ääretult lai teema ning mängib suurt rolli meie igapäevaelus, peale kõige puudutab ta peaaegu iga aspekti meie olemasolus. Läbi keemia olen ma hakanud lõpuks mõistma, mida tähendavad mingid tähistused ning ,,happed-alused" toodete koostise hulgas, seeläbi olen targem ja oskan juba hoolikamalt valida ostetavat toodet. Vanasti uurisin alati seda infot vanemate käest, kuid nüüd saan juba ise hakkama. Enam ei osta ma näiteks Coca-Colat nii tihti kui vanasti, sest olen saanud aru selle tegelikust kahjulikkusest. Keemia on osaliselt ka toidu tegemise südameks. Olen täheldanud, et minu söögitegemisel on loogiline mõtlemine paranenud. Näiteks oskan umbkaudu ette kujutada, kui palju peaks lisama midagi, et saada teatud lahust. Keemia aitab mul teha teadlikke otsuseid. Kas toode toimib nii,...

Keemia → Keemia
10 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Arvamuslugu, haritud inimene saab elus hakkama

Haritud inimene saab elus hakkama Arvamuslugu Helina Saar Mis siin salata tänapäeva elus mängib väga suurt rolli haridus ja selle olemasolu. Eesti Vabariigis on kohustus koolis käia 9. klassini, põhikooli osa. Edasi õppimisel on sul valikuvõimalused, sa kas lähed gümnaasiumi ja sealt edasi ülikooli või valid kutsekooli. Valikud on meie endi teha. Kuid kui jääda ainult põhikooli haridusega on sul elus natuke raske hakkama saada, kuna paraku tänapäeval ei maksa ainult oskused, vaid suur rõhk on ka haridusel. On kurb tõdeda, et Eesti Vabariigis on küllaltki palju ainult põhikooli haridusega inimesi ja paljud neist on töötud. Mitte et ainult põhikooli haridusega inimesed töötud oleks,

Ühiskond → Ühiskond
17 allalaadimist
thumbnail
40
ppt

Pedagoogiline psühholoogia

põhjendada, st mõisteid ja mõtlemise protsessi teadvustatakse. Individuaalsed erinevused ja testimine · Alfred Binet (1857-1911): Prantsuse psühholoog, intelligentsustesti looja · Binet-Simoni intelligentsusskaala (1908, 1911) · Lewis Terman USA, Standfordi ülikool · Stanford-Binet Intelligentsusskaala (1911) · Riskigrupi laste selgitamine ja erikoolidesse saatmine võimete, intelligentsuse (individuaalsete erinevuste) tähtsus õppimisel Binet (1909. Modern ideas on children) · A few modern philosophers... assert that an individual's intelligence is a fixed quantity which cannot be increased. We must protest and react against this brutal pessimism. ... With practice, training, and above all method,we manage to increase our attention, our memory, our judgment, and literally to become more intelligent than we were before. 1920-1950ndad · USA mõju: biheiviorism (käitumise

Psühholoogia → Psühholoogia
23 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Rikas isa ja Vaene isa

Raamat RIKAS ISA JA VAENE ISA Georg Sander Kontus Pärnu 2010 Lugesin raamatut "Rikas isa ja vaene isa" paar kuud tagasi. Mulle meeldis raamatus see, kuidas rikas isa oma poega ja tema sõpra õpetas. Ta ei andnud neile raha ja ei öelnud, et ostke, mida tahate. Selle asemel pani ta nad tööle ja esmalt peaaegu ilma rahata, väga väikese raha eest ­ 10 senti tunnis. Kogu ettevõtmise eesmärk oli see, et nad kogemuse saaksid. Rikka isa õpetuses oli tähtis koht õppimisel ja kogemustel. Eriti meeldisid mulle järgmised tarkuseterad - peamine põhjus, miks inimesed rabelevad rahalistes raskustes, on see, et nad on küll aastaid koolis käinud, ent pole midagi õppinud raha kohta. Selle tulemusena hakkavad inimesed töötama raha eest, kuid ei õpi kunagi raha enda eest tööle panema. Raamat aitab aru saada sellest, mis raha on ja kuidas see funktsioneerib. Läbi raamatu

Muusika → Muusika
41 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Õppe kavandamise kontrolltöö vastused

Pikaajalise mälu käsitlemine assotsiatiivsetelt ja konstruktivistlikelt positsioonidelt. Informatsioon, mis võib meile edaspidi kasulik olla, salvestud pikaajalises mälus. Meeldajäetav talletub pikaajalises mälus lühiajalisuses mälu aktiivsuse tulemusena. Võimalik on see vähemalt kahel viisi. 1)korrata vajalikku infot kuni meeldejäämisena või 2)teadlik meeldejätmine, töödeldes uut infot vanade teadmiste valgusel. 7. Üldistamine ja ülekanne õppimisel. Ülekannet soodustavad võtted Üldistamine ja ülekanne õppimisel: õpitu ülekande liigid. Õpitu ülekanne ja üldistamine on olulisemateks ja oodatumateks õppimise resultaatideks. See võime on vajalikuks eelduseks õpitu rakendamiseks uudsetes oludes. Tänu õpitud oskustele ja teadmistele ning oskusele neid rakendada on inimeste kergem toime tulla ja orienteeruda uutes olukordades ilma et peaks enne nende kõigiga kokku puutunuma. Varem õpitu ülekanne

Pedagoogika → Eripedagoogika
126 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Nägemus minu õpingutest ja elust

Õppimist võiks kirjeldada kui kellegi potentsionaali teadlikuks saamist, mis avaldub uutes teadmistes, uutes võimetes, uutes suhtumistes, uutes oskustes ja eriti kõigi nende kombineerimises millekski, mida võiks nimetada professionaalsuseks. Õppimine ei ole ainult intellektuaalne tegevus. Liiga sageli õpetatakse koolides õpilastele õppimismeetodeid, mis toetuvad ainult mõistuse kasutamisele. Õpetuse saamist peetakse passiivseks tegevuseks. Õpetamisel on fookus sageli õpetajal, õppimisel õppijal. Tegelikult on minu nägemuseks alati olnud töö peo juhatajana või siis peale erialavalikut laojuhataja ametikohale. See pole kerge töö, kuid elus polegi kõik kerge ,kõigega tuleb hakkama saada. Selleks , et kellegiks saada tuleb elus palju õppida ,et tulevikus oleks kergem otsuseid langetada ning ka töökohta saada. Ma loodan, et see kolm aastat läheb väga positiivselt ning lõpetan kooli uhkusega.

Kategooriata → Õpioskus
13 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Empiirilised või aprioorssed argumendid

allikad, tänu millele on üldse võimalik ajalugu uurida. Ajalugu võib muutuda, kuna arheoloogiliste kaevamiste tulemustena leitakse uusi leide. Eesti ajalugu küündib 11 000 aasta vanuseni ning kõige rohkem teavet saame Läti Hendriku kroonikast. Eesti- kui ka võõrkeeltes õpitakse toetuma aprioorsetele ning empiirilistele argumentidele. Kirjanduses õpitakse ajastuste klassikuid nagu näiteks romantismi ja renessanssi kirjamehi ning luuletajaid. Grammatika õppimisel toetutakse empiirilistele argumentidele, kuna väga suur fakt on see, et g,b,d ning k,p,t on sulghäälikud. Empiirilised teadmised ei tee inimest harituks. Igal inimesel peaksid olema ka enda uskumused ja arusaamad erinevatest asjadest.

Eesti keel → Eesti keel
11 allalaadimist
thumbnail
1
docx

õppimine

mistõttu on väga raske anda ühtset õppimise definitsiooni, sh isegi ühe teadusharu piires. 2. Selgitage, kuidas omandataks teadmis ja oskusi. Õppijale on omane teadlik püüd saada juurde uusi teadmisi ning suurendada oma vilumust mingil alal. Õppimise tõhusust suurendab efekt: kõik juurdeõpitav rikastab ja väärtustab varem õpitut. Uued teadmised loovad varem omandatutega liitudes kognitiivseid struktuure, arendades ja rikastades ka õppijat. Sihipärasel õppimisel toimuvad info hankimine ja süstematiseerimine ning uute käitumisviiside harjutamine ja omandamine eesmärgistatud tegevusena. 3. Kirjeldage järgmisi õppimisviise: harjutamine, tingimine, sotsiaalne õppimine, teadmiste konstrueerimine. Tooge iga õppimisviisi kohta vähemalt üks näide. Harjutamine- Õppimine ei piirdu ainult koolipingis omandatuga, vaid näiteks leiab aset juba ka millegi korduva läbitegemisel ja uuesti harjutamisel, et suurendada vilumust.

Psühholoogia → Psühholoogia
30 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Geograafia-Atmosfääri KT

Geograafia-Atmosfääri KT 1. Osoonikiht-mis soodustavad selle teket ja mis on tagajärjed. 2. Kasvuhoonefekt- mis ee on ja mis seda soodustavad ning mis on tagajärjed. 3. Joonis mussoontuulte kohta ja millal on suvised ning talvised mussoonid ja mida endas üks või teine kujutab. 4. Maakera joonis, kus on kujutatud tuuled, madal-ja kõrgrõhualad ning tõusvad ja laskuvad õhuvoolud (umbes selline joonis nagu õp. lk 89). 5. Selline joonis nagu tv lk 44 ül 3, pead määrama kas antitsüklon või tsüklon. 6. Peab võrdlema külma ja sooja hoovust, kuidas need mõjuvad ranniku kliimale, 3 punkti. 7. On kaks punkti kaardil, üks on Quito ja teine Chigago(?) ning siis on nende diagrammid(sellised nagu tv ül 11 lk 46) ning pead nende omadusi kirjutama vms.eeskujuks sobibki tv ül 11 lk 46, ainult et kaart on ka ja seal hoovused märgitud juurde ja laius kraadid. 8. Maakera joonis kus on ekvaator, põhja-ja lõ...

Geograafia → Geograafia
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kõige tähtsam noore inimese edasises eluetapis on tema tuleviku kujundamine

Küll hiljem jõuab ka ametit õppida. Kellel aga kindel soov ja teadmine, mida ta elus tegema tahab hakata, valib kutsekooli, kust saab koos keskharidusega ka eriala. Kui lõpetatakse nii keskkool kui ka kutsekool edukalt, on võimalus jätkata ka ülikoolis.Siis on töökohavalikud veel paremad. Aga valikud on eriti rasked, sest tänapäeval on niipalju erinevaid erialasid mida õppida. Mõnda eriala on eriti raske õppida, sest õppimisel on palju erinevaid tahke. Kõik erialad on sarnased, aga iga ala õpitakse erinevalt. Kui aga ollakse eriti laisk, saab minna ka ainult ametikooli, peale mille lõpetamist leiaks mingisugusegi töö, millest elada. Aga ega ilma keskhariduseta tänapäeval midagi eriti ei tee. Kes on õppimisest väsinud, saab võtta nn. "aja maha". Ollakse eemal nii õppimisest kui tööst. Paljud poisid käivad sellel ajal ära kaitseväes ja peale seda oskavad oma tulevikku paremini planeerida

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhikoolis - kordamine eksamiks

Tunnetusprotsessideks ehk kognitiivseteks protsessideks nimetatakse neid psüühilisi protsesse, mille käigus luuakse infotöötluse vahendusel vaimne pilt tegelikkusest. Õpioskused on oskused õpitavat omandada ja mõista, seostada seda eelnevalt õpituga, struktureerida ja kasutada, tedvustada ja vajadusel ümber struktureerida. Eristatakse metatasandi oskusi - oskust jälgida ja olla teadlik sellest, mida ja kuidas õpitakse, samuti oskust luua ja säilitada õpimotivatsiooni ning saavutada õppimisel vajalik emotsionaalne seisund. Tähelepanu on teadvuse poolt eredalt ja selges vormis haaratud objekt või mõttehael korraga käepäraste objektide või mõtteahelate hulgast. Tahtmatu tähelepanu mehhanismiks on orienteerumisrefleks ning see rakendub silmatorkava stiimuli mõjul. Tahtlik tähelepanu on eesmärgipärane, seda juhib inimene ise lähtuvalt oma plaanidest , eesmärkidest ,kasvatusest. Automatiseerunud protsessid toimuvad ,,iseenest", kiiresti , vajades vähest või üldse mitte

Psühholoogia → Psühholoogia
31 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Õppeedukust mõjutavad tegurid

..................13 2 SISSEJUHATUS Paljud, väga paljud õpilased tahaksid õppida hästi, tunda rõõmu tarkusest, headest hinnetest, õpetajate tunnustusest ja vanemate kiitusest. Muutuv maailm esitab uued nõudmised koolile ja õpilastele. Muutunud on õppimise ja õpetamise käsitlus. Tänapäeval pööratakse suuremat tähelepanu meetoditele, mis aitaksid õpilastel teatud ainet paremini selgeks saada ja samas ei kaoks lapse huvi õppimisel ära. Tundide efektiivsemaks muutmisel tuleb õpetajal kasutada erinevaid õppestrateegiaid, tundes indiviidile sobivaid õpistiile. Õpistiilide tundmine on oluline nii õpetajale kui ka õpilastele. See teadmine aitab paremini organiseerida õppimist. Kui õpetaja tunneb õpilase õpistiili, saab ta tugineda õpilase iseärasustele ning aidata kohandada õppimist tema õpiviisiga. Koolis õppimine peab kooliskäijale meeldima,

Pedagoogika → Pedagoogika
33 allalaadimist
thumbnail
7
doc

"Mälu ja õppimine" referaat

Tartu Raatuse Gümnaasium Mälu ja õppimine Referaat Koostaja: Merilyn Martis Klass: 11.b Juhendaja: Tartu 2009 Kasutatud kirjandus: · http://www.tlu.ee/~jmeigas/referaadi_vormistamine.pdf · http://et.wikipedia.org/wiki/%C3%95ppimine · http://www.ut.ee/curriculum/orb.aw/class=file/action=preview/id=36731/ opi_yld.pdf · ,,Psühholoogia alused" Juhan Sõerd · ,,Psühholoogia Gümnaasiumile" Tartu Ülikooli kirjastus,2002 · http://www.miksike.ee/docs/lisa/5klass/3teated/ajujamlu.htm · www.dooker.eu/public/Biopsyhholoogia/15.%206ppimine%20ja%20m2lu.ppt Õppimise olemusest Õppimise definitsioone on palju ja erinevaid ,olenevalt teoreetilisest käsitlusest. Õppimise definitsiooni võiks sõnastada nii: suunatud tegevus ,mille tulemusel leiavad õppija käitumises või käitumis-võimelisuses aset püsivad muutused. Õppimine aga psühholoogilises ...

Psühholoogia → Psühholoogia
170 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

Tähelepanu

Tähelepanu! Mart Ukas 10.A Tähelepanu · Tähelepanu on see, mis nii öelda filtreerib kogu laekuva info ja keskendab teadvuse mingile objektile või tegevusele. · Näiteks midagi kuulates või mingit teksti lugedes kuuleme ja tajume erinevaid asju, kuid tõenäoliselt pöörame kuulamisele või lugemisele rohkem tähelepanu ehk keskendume sellele. Neid tajume selgelt. · Vähe tähelepanu pöörame teistele ärritajatele ehk ignoreerime neid. Teisi tegureid tajume ähmaselt. · Kui me ei suudaks tarbetut infot kõrvale jätta, ei suudaks me edukalt tegutseda. Tähelepanu jaotab tajuvälja kaheks: · Tähelepanu figuuriks- · Tähelepanu fooniks- see, mida tajutakse see mida tajutakse väga täpselt. üsna ähmaselt. · Tähelepanu võib käsitleda protsessina ja seisundina. · Protsessiga on tegemist taju valiku ehk info valikulise teadvustamise puhul. · Seisund iseloomustab närvisüst...

Psühholoogia → Psühholoogia
48 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Minu kool

teadmisi. Ajapikku on muutunud ka väärtushinnangud. Koolis käimisega on ajataju muutunud. Kui kunagi lasteaias möödus päev väga aeglaselt, siis kooli kõrvalt jääb aega isegi väheks. Väga tihti jäävad osad asjad tegemata, sest lihtsalt ei leia piisavalt aega. Tänu sellele olen ma hakanud hindama aega, millel kunagi ei olnud minu jaoks mingit väärtust. Koolis mõistsin ka seda, milleks peab seal käima. Oli mingi periood kus ei näinud õppimisel mingit mõtet, kuid nüüd ma tean, et see on eluks vajalik. Kool on koht, kus ma saan sotsiaalse suhtlemise õpetuse, mis on elus väga vajalik oskus. Olen kokku puutunud väga erinevate inimestega. Läbi selle olen õppinud suhtlema igasuguste isiksustega. Saan aru, et kui tahan kuhugi elus jõuda, pean oskama suhelda. Olenemata sellest, kas see inimene meeldib mulle või mitte. Juba esimeses klassis, õppisin ma arvestama teiste klassikaaslastega.

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kas ma käin koolis või õpin?

võimalikult lähedale. Riik tagab igale oma elanikule õppimisvõimaluse vähemalt põhihariduse ulatuses. Ning sellist võimalust tasuks ära kasutada. Tekib aga küsimus: kas kasutatakse? Kooliteed alustades ei oska sa veel arvatagi, mis see kool täpselt on, mida seal teha tuleb ning milleks koolis üldse käia tuleb? Esimesed kolm- neli aastat võib lihtne olla ja isegi lõbus. Aga aastatega läheb aina keerulisemaks ning osad õpilased hoopis tüdinevad sellest, mõeldes mis mõtet sel õppimisel ikka on. Sellised õpilased hakkavad tunde segama, ei tööta enam kaasa ja lasevad hinnetel langeda, sellele ise mõtlemata, mis tulevikus saab. Edasi on aga veel raskem minna. Käid küll koolis, aga ei mõista enam midagi millest räägitakse. Lõpuks võib-olla loobud üldse koolis käimisest. Kuid on ka õpilasi, kellele meeldib koolis käia. Nad teevad selle nimel tööd ja näevad vaeva. Lõpetavad koolid ning teavad, kuhu jõuda tahavad.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
49 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Lühike enesetutvustus

Omast vabast tahtest olen õppinud ka veidi hispaania keelt. Kõige paremini neist muidugi inglise keelt, mida valdan üsna vabalt. Osata mitut võõrkeelt on väga tähtis, sest keeled annavad võimaluse suhelda teiste inimestega kogu maailmas. Koolis läheb mul igati hästi, õpin alati positiivsetele hinnetele. Olen osalenud eesti keele olümpiaadidel ja kirjandi võistlustel. Reaalained pole mul just eriti tugevad, kuid saan hakkama. Kui tekib mõni takistus õppimisel või kodustel töödel, küsin abi vanema venna käest. Mul on peres 2 vanemat venda ning ema ja isa. Me saame omavahel hästi läbi, kuna oleme kõik avatud inimesed. Üldiselt saangi inimestega hästi läbi, sest ma olen rõõmsameelne ja suhtlemishimuline. Tänu sellele on mul ka sõprusringkond suur, ning saan edukalt hakkama ka erinevates olukordades. Uutele väljakutsetele olen ma avatud. Arvan, et sellest vahetusaastast oleks mul igati kasu. Saaksin laiendada oma silmaringi ja

Kirjandus → Kirjandus
76 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

Python

AAp-11 Sisukord Mis on Python Ajalugu Tehniline info Võrdlus teiste keeltega Turtle meetotid Turtle moodul Kasutus alad Pilt Kokkuvõte Mis on Python Python on üldotstarbeline interpreteeritav programmeerimiskeel, mida algselt arendati skriptimiskeeleks. Python võimaldab mitut programmeerimisstiili, näiteks objektorienteeritud, protseduraalset või funktsionaalset programmeerimist. Pythonit peetakse küllalt lihtsaks keeleks ja seda on soovitatud programmeerimise õppimisel esimeseks keeleks Ajalugu Pythoni töötas 1990-ndate alguses Hollandis Stichting Mathematisch Centrumis välja Guido van Rossum. Python on oma nime saanud briti naljameeste telesarja "Monty Pythoni lendav tsirkus" järgi. Dokumentatsiooni koodinäidetes üritatakse vältida liigset tõsidust viidetega grupi loomingule. Kõik Pythoni avalikustatud versioonid on avatud lähtekoodiga. Enamik, kuigi mitte kõik, väljalasked ühilduvad ka GPL-litsentsiga. Pythoni interpretaatorit ja

Informaatika → Informaatika
29 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Õppimise analüüs

… ja tema õppimine või mitteõppimine Õppimine on suunatud tegevus, mille tulemusel leiavad õppija käitumises või käitumis-võimelisuses aset suhteliselt püsivad muutused. Psühholoogiateadus käsitab õppimist märksa laiemalt, kui me seda mõistet tavaelus oleme harjunud lahti mõtestama. Õppimine ei piirdu ainult koolipingis omandatuga, vaid näiteks leiab aset juba ka millegi korduva läbitegemisel vilumuse suurendamisel, sügavatel läbielamistel või pingsal mõtlemisel. Mina olen õppija, kes omandaks uut infot pigem kogemuste teel kui koolipingis istudes. Ma õpin meelsasti majandusega seotud asju ja kõike mis puudutab raha- näiteks, kuidas raha kasvama panna. Õppimisel toetab mind vajadus saada uusi teadmiseid antud valdkonnas. Lisaks arendab ja rikastab õppimine õppija isikut. Pinnapealne õppimine on kasulik koolis, kus tuleb omandada liialt teadmisi erinevates valdkondades. Pealegi kui on kiire ja siiski on vaja po...

Psühholoogia → Koolipsühholoogia
7 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

Bürootehnika alane esitlus sülearvutid

 Sülearvutisse on sisse ehitatud kõvaketas,USB pesad, kuvar, sõrmistik ja osutusseadis tavaliselt ka kõlarid ja kettaseade. Aku on laetav elektrivõrgust ja sülearvuti sülearvutisse sisseehitatud või siis ühendatava välise vahelduvvooluadapteriga.  Sülearvutite ajalugu sai alguse 1971. aastal, kui Alan Kay käis välja idee Dynabookist– kaasaskantavast seadmest, mis oli mõeldud peamiselt õpilastele, et Ajalugu neid õppimisel aidata. Plaan oli sellel kasutada programme, mis on kirjutatud Smalltalk programmeerimiskeeles. Alan Kay koos Dynabooki prototüübiga  Esimese üldtunnustatud kaasaskantava arvuti lõi Ameerika Ühendriikide firma Osborne Computer Corporation 1981. aastal, kui välja tuldi 11 kg kaalunud Osborne 1-ga, mis ei olnud tänapäeva mõistes eriti kompaktne. Ajalugu See töötas CP/M operatsioonisüsteemil ning omas 4 megahertsist Zilog Z80 protsessorit

Informaatika → Informaatika
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eneseanalüüs: Mina õppijana

Sotsiaalset strateegiat minu puhul küll vähem, aga päris kõrvale seda siisi jätta ei saaks. Õpikäsitlusi on eristatud 5 erinevat suunda, mis võimaldavad selgitada ja mõista erinevaid tahke. End nende teooriate järgi lahates, arvan, et mind iseloomustab kõige rohkem sotsiaalse õppimise teooria ehk üritan anda edasi enda ning vastu saan teiste teadmisi ja kogemusi. Konstruktivism on samuti minu puhul väga kesksel kohal- mõtlemise ja kogemuse koosmõju. Õpioskuskused on õppimisel vajaminvad oskused, see on suutlikkus oma õppimist ise juhtida ja kavandada. Õpioskused liigitatakse neljaks: baas-, tunnetuslikud-, organisatsioonilised- ja sotsiaalsed õpioskused. Ma arvan, et pean endas arendama sotsiaalset õpioskust-oskust kuulata teisi, lülituda mõttevahetusse, kaaslasi ergutada ning soleerijaid pidurdada. Enesereflektsioon on võime vaadata inimese sisse ning valmisolek saada rohkem teada enda kohta. Parim aeg sellega tegelemiseks on minul jooksu- või suusarajal

Ühiskond → Ühiskond
325 allalaadimist
thumbnail
55
xlsx

Risttabelid

5 Meelelahutuses ja huvitegevuses, instagram 8 Meelelahutuses ja huvitegevuses, Imgur 1.25 Meelelahutuses ja huvitegevuses, Instagram 1 Meelelahutuses ja huvitegevuses, Snapchat 2 Meelelahutuses ja huvitegevuses, Facebook 7 Meelelahutuses ja huvitegevuses,9gag 3 Meelelahutuses ja huvitegevuses, mängud 0.5 4. Kui kasutad äppe õppimisel, sii 5. Keskmiselt mitu tundi päevas e 6. Kui kasutad äppe töötamisel, s Studium 7 Libre Office google translate 4 bluemail Märkmik 1 Geogebra 0.2 MS Office

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
6 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun