Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"reprodutseerida" - 91 õppematerjali

thumbnail
10
doc

Mälu kohta üldselt ja mälu protsessid

Mälu on üks kolmest alustalast, millele tugineb arukas elu; taju ja mõtlemine on kaks ülejäänut. Arukas tegevus ilma mäluta on mõeldamatu nagu ka ilma taju või mõtlemiseta. Peaaegu kõik, mida inimene ja teised kõrgemad loomad teevad, sõltub sellest, millist informatsiooni nad ümbrusest ammutavad ja kasutavad oma suhete korraldamiseks ümbritseva maailmaga, milles nad elavad (2, lk 33). Jüri Saarma (1977) on kirjutanud, et mälul on võime arendada, säilitada ja reprodutseerida kogemusi ja teadmisi. Iga peaajju jõudev närvierutus jätab seal jälje ­ engrammi, mida on võimalik hiljem teadvuses reprodutseerida. Vahetu tunnetamise materjal reprodutseeritakse kujutlustena helidest, värvidest, esemetest ja olendeist nende füüsiliste omadustega jne. Üldistatud peegelduse (mõtlemise) materjal reprodutseeritakse sõnaliselt. Mälu võtab osa igast psüühilisest protsessist, ilma mäluta ei oleks võimalik inimese psüühiline elu ega psüühika areng

Psühholoogia → Psühholoogia
72 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Litsenside selgitused

Litsenside selgitused Autorile viitamine Peab Viitama autorile samal kujul nagu on Muutke teksti laade seda teinud autor või Teine tase Kolmas tase litsentsi andja ja sellega Neljas tase Viies tase ei tohi kuidagi autorit kahjustada . Jagamine samadel tingimustel Kui te muudate või töötlete kõnesolevat teost või loote selle teose alusel tuletatud teose, siis te võite levitada tuletatud teost üksnes sama, samalaadse või ühilduva litsentsi alusel. Pildi lisamiseks klõpsake ikooni Tuletatud teoste keeld Te ei või teost muuta, ümber kujundada ega selle alus...

Tehnoloogia → tehnomaterjalid
1 allalaadimist
thumbnail
80
pptx

IT õigus

õigused Varalised õigused Isiklikud õigused Õigus 1. autorlusele 2. autorinimele 3. teose puutumatusele 4. teose lisadele 5. autori au ja väärikuse kaitsele 6. teose avalikustamisele 7. täiendamisele (autori kulu ja kirjadega) 8. tagasi võtmisele 9. nõuda autorinime kõrvaldamist teoselt Varalised õigused õigus keelata piiramatu õigus ise teha täielik volitus lubada 4 põhitegevust oma loodud teose suhtes: ◦ reprodutseerida ◦ töödelda ja teha tuletisi ◦ liita teiste teoste või muu materjaliga ◦ levitada (levitamine ei ole oma pere ja lähedaste hulgas) Autoriõiguskaitse objekt autoril on õigus luua teos ainult iseendale, seda kellegagi jagamata; teose tellija või õiguste ostja peab nende tegevuste tarvis omama kestvat, tähtajalist või igakordset kirjalikus vormis kasutusluba või loovutatud õiguste omamise tõendit (autorilitsentsi või – lepingut).

Õigus → Õigus
13 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Kursusetöö: Teose vaba kasutamine ja selle rikkumisega kaasnev vastutus‏

19 See hõlmab näiteks uudistesaateid. 17 Pisuke, H. Autoriõiguse alused. Autoriõigus: Pisuke, H. 2006, lk 87-88. 18 Riigikohtu otsus nr 3-2-1-167-04, 02.03.2005. 19 Autoriõiguse seadus, § 19 p3. 10 Autori nõusolekuta ja ilma tasu maksmata võib teost kasutada juhul kui järgitakse järgnevaid nõudeid. Päevasündmuste kajastamisel ning nende sündmuste käigus nähtud või kuuldud kirjandus- ja kunstiteost võib reprodutseerida ning üldsusele suunata osaliselt. See tähendab, et uudistes ei tohi kõlada näiteks mõni laul või muusikapala algusest lõpuni. Kujutava kunsti teose ja fotograafiateoste kasutamine ajakirjanduses käib seadusesätte tõlgendusel praktikas aga veidi teisiti. Eesti Autorite Ühing (EAÜ) ja Eesti Ajalehtede Liit (EALL) sõlmisid 18.11.2004. a ,,Hea tava kokkuleppe" kunstiteoste reprodutseerimise kohta ajalehtedes. Mille kohaselt on oluline

Õigus → Õigusteadus
105 allalaadimist
thumbnail
4
doc

THOMAS ALVA EDISON

efektiivsust. Sel perioodil ta ka abiellus ning lõi pere. 1876. aastal müüs ta oma laboratooriumi maha ning liikus väikesesse külla Menlo Parki, 40 kilomeetri kaugusele New Yorgist. Seal ta lõi endale ka uue laboratooriumi, millest hiljem sai eeskuju mitmete modernsete uurimiskeskuste loomiseks. Ka seda peetakse Edisoni suureks leiutiseks. Tema esimeseks suureks leiutiseks Menlo Parkis oli õhuke fooliumplaadimängija. Esimene masin, mis suutis lindistada ning reprodutseerida heli. Sellest saab alguse ka Thomas Edisoni rahvusvaheline kuuslsus. Järgmiseks võttis Edison ette oma suurima väljakutse ­ arendada välja praktiline hõõguv elektri valgus. Tema lõplik saavutus ei olnud ainult elektrivalguse leiutamine, vaid kogu süsteemi välja arendamine praktiliseks, turvaliseks ning ökonoomseks koduseks tarbeks. Pärast pooltteist aastat tööd oli edu saavutatud ­ hõõglamp karboniseeritud hõõgniidiga põles 13.5 tundi.

Ajalugu → Ajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Multimeedia kasutamine õppetöös

õppematerjalid, internetileheküljed ja arvutiprogrammid. AUTORIÕIGUSE SEADUS § 19 Õiguspäraselt avaldatud teoste kasutamine illustreeriva materjalina on lubatud õppe ja teaduslikel eesmärkidel motiveeritud mahus ja tingimusel, et selline kasutamine ei taotle ärilisi eesmärke Hariduslike ja teaduslike eesmärkide alla kuulub ka materjalide kasutamine kooli õppetunnis või loengus Samadel alustel on lubatud ka teoseid refereerida ja reprodutseerida. ENNE ILLUSTREERIVA MATERJALI KASUTAMIST Tuleb seda tihti töödelda: (Tuua esile olulist infot, objekte välja lõigata või lisada, muuta pildi heledust või tumedust, lisada kontrasti, muuta objektide värvi vms.) VABAVARALISED PILDITÖÖTLUSPROGRAMMID PhotoScape www.photoscape.org Juhend allalaadimiseks ja arvutisse paigaldamiseks: http://htk.ttu.ee/media/video/PhotoScape paigaldamine/ GIMP www.gimp.org ASUME ASJA KALLALE ! http://www.muf

Informaatika → Arvutikasutus
4 allalaadimist
thumbnail
5
ppt

Thomas Alva Edison

täiustatud börsitelegraafi. Selle leiutise eest maksti Edisonile 40 000 dollarit, mis aitas tal avada oma personaalse labori 1871. aastal New Jersey's. Järgmise viie aasta jooksul töötas Edison välja masinaid, mis suurelt parandasid telegraafi kiirust ja efektiivsust. Sel perioodil ta ka abiellus ning lõi pere. Tema esimeseks suureks leiutiseks Menlo Parkis oli õhuke fooliumplaadimängija. Masin, mis suudab lindistada ning reprodutseerida heli. Sellest saab alguse ka Thomas Edisoni rahvusvaheline kuulsus. Järgmiseks võttis Edison ette oma suurima väljakutse ­ arendada välja praktiline hõõguv elektri valgus. Tema lõplik saavutus ei olnud ainult elektrivalguse leiutamine, vaid kogu süsteemi välja arendamine praktiliseks, turvaliseks ning koduseks tarbeks. Pärast pooltteist aastat tööd oli edu saavutatud ­ hõõglamp karboniseeritud hõõgniidiga põles 13.5 tundi.

Füüsika → Füüsika
22 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Autoriõigused

ei kaitsta näiteks hoone originaalset kütte-, video-, digitaalne salvestis jms) on kanalisatsiooni- või ventilatsioonisüsteemi eelduseks, et teost saaks üldse kaitsta. ja muud tehnilist seadet, mis võib saada 4. Teose objektiivne vorm peab andma kaitset leiutise või kasuliku mudelina. võimaluse teost selle vormi kaudu tajuda ja Hoone kunstiline osa on kaitstav reprodutseerida kas vahetult (nähes või arhitektuuriteosena; kuuldes) või mingi tehnilise vahendi 3. Teos peab olema väljendatud (salvestus- ja taasesitamisseadme) abil. mingisuguses objektiivses vormis. See Autoriõigusega kaitstavate teoste näidisloetelu on esitatud Autoriõiguse seaduses. Autor, kelle teos vastab § 4 lg 3 loetletud tunnustele, võib olla rahulik. Kui keegi vaidlustab teose

Õigus → Õigus
26 allalaadimist
thumbnail
8
rtf

RÃœTMITAJU ARENDAMISE VAJALIKKUSEST EELKOOLIEAS

Rahulolu tunne, mida laps rütmis liikude kogeb, on esteetiline elamus, sest liikumisosavus ja esteetiline nauding on omavahel tihedalt seotud (Findlay, 1989). Muusikategevuse seisukohalt on rütmitaju aluseks hilisemale iseseisvale eneseväljendamisele muusikas mistahes valdkonnas (laulmine, pillimäng, tants). R.Pätsi käsitluses on rütmitunne võime muusikat aktiivselt läbi elada, muusika emotsionaalset väljenduslikkust tunda ja seda reprodutseerida. Rütm, olles üks muusika väljendusvahendeid, on alati ka mingi emotsionaalse sisu väljendaja (Päts, 1989:18-19). Liikumine, milles on tähelepanu pööratud rütmielementidele, mõjutab otseselt muusikaliste põhivõimete, eeskätt rütmitaju arengut. Rütmitunde arendamisel on liikumisel eriline tähtsus, sest rütmitaju ei kujuta endast kunagi ainult kuuldeprotsessi, vaid on alati kuulde-liikumisprotsess. Rütmi läbielamine on oma olemuselt aktiivne protsess, st

Pedagoogika → Pedagoogika
14 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mis on bioloogia?

Bioloogia (kreeka sõnadest 'elu' ja 'logos'; varem on eesti keeles kasutatud ka sõnu eluteadus ja bionoomia) on loodusteaduse haru, mis uurib elu. Bioloogia uurib kõiki Maa elavate organismide eluavaldusi ja nendega seonduvaid kõikvõimalikke aspekte (ehitust, talitlust, kasvu, päritolu, evolutsiooni, levikut jne). Elusorganismidega on tihedalt seotud energia ja aine liikumine, mille tõttu organismidel on võimalik ainevahetuse käigus oma keha üles ehitada, paraneda vigastustest ja reprodutseerida ehk anda järglasi. Kuna bioloogia keskendub peamiselt elusorganismidele, saab eluvormide järgi eristada zooloogiat, botaanikat ja mikrobioloogiat. Neid bioloogia allharusid lahates eristatakse kitsamaid allharusid, näiteks algoloogiat ja protistoloogiat. Bioloogia tähtsaimateks meetoditeks on organismide vaatlus, kirjeldus, võrdlus ja eksperiment (katse). Elusorganismidega seotud saladused on inimesi köitnud ajast aega. Üks osa

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Inglismaa revolutsioon

· Parlament koguneb regulaarselt · Maksude määramine ja sissenõudmine kuulub parlamendi kompententsi Ususallivuse akt, lõpetamaks usutülid; troonipärimise akt 18ndaks sajandiks oli Inglise parlamentarism võitnud kuninga absolutismi ja teinud läbi olulise arengu. ©Käesoleva õpiabi tekst on originaallooming, mille autoriõigused kuuluvad antud töö koostajale. Ilma autoriõiguse omaniku kirjaliku loata pole lubatud ühtki selle väljaande osa edastada, reprodutseerida, paljundada ega levitada ei mehaanilisel, elektroonilisel ega muul viisil.

Ajalugu → Ajalugu
89 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Autoriõiguste rikkumise juhtumi analüüs - kodutöö

KODUTÖÖ - AUTORIÕIGUSED Ülesanne: Autoriõiguse rikkumise juhtumi leidmine ümbritsevast elust (meediast, töölt vm) ja selle analüüs. Analüüsis käsitletakse: a. missuguse teosega on tegemist, b. missuguseid õigusi selle suhtes rikuti, c. autori järeldus koos põhjendusega, kas vastav õiguste rikkumine on majanduslikust aspektist erinevatele huvigruppidele (autor, õiguste omaja, üldsus) kahjulik või kasulik. Autoriõiguse rikkumise juhtumi analüüs: Paar nädalat tagasi juhtusin lugema artilit veebisaidilt boredpanda.com, mis rääkis venelannast kunstnikust ja fototöötlejast Svetlana Petrovast ja tema oranzi värvi kassist Zarathustrast. Svetlana Petrova kasutab enda kassi modellina ning töötleb kassist tehtud pildid tuntud kunstnike maalidele, nt Leonardo da Vinci "Mona Lisa", Salvador Dali "The Persistence of Memory" jne. Projektil on ka koduleht nimega FatCatArt, milles asuvas galeriis on teosed jagatud gruppidesse...

Õigus → Intellektuaalne omand ja...
23 allalaadimist
thumbnail
24
docx

VAIMSETE VÕIMETE SEOS KESKMISE ÕPIVÕIMEKUSEGA

sotsiaalsed õpioskused. Iga isik omandab uusi teadmisi endale sobival viisil, mõni suudab talletada teadmisi kõige pareimini lugedes kasutades silmi, teise isiku jaoks on parim variant kuulamine. Tuleb olla sihikindel ja enda jaoks luua seoseid, et vajadusel õpitut meenutada. Võimeid võib jagada kaudseteks ja otsesteks. Otsesed õpistrateegiad keskenduvad sellele, kuidas õpitavat hankida, töödelda, meelde jätta, meenutada ja reprodutseerida. Kaudsed õpistrateegiad tegelevad protsesside õppimise ümber, annavad võimaluse õppeprotsessi planeerida, jälgida, koordineerida ja hinnata. Inimene areneb oma elu jooksul sünnipäraste omaduste, keskkonna ja kasvatuse koosmõjul. Inimene areneb sünnipäraste omaduste kaudu, mis on päritavad vanematelt. Üldiselt võib neid omadusi pidada välisteks tunnustuseks. Lisaks võib last tulevikus mõjutada ema ebatervislik eluviis raseduse ajal, mis mõjutas loodet negatiivselt

Psühholoogia → Isiksuse- ja...
15 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Didaktika 2. töö õppeviisid

Rõhutab inimese mõtlemise, teadlikkuse ja sellega seotult tegevuse arendamist. Inimkäitumise seletamisel toetutakse kõrgematele psüühilistele protsessidele - taju, mälu, fantaasia, mõtlemine, loovus. Õppimine meeldiv, eesmärgistatud. Õppimine on tunnetuslik protsess, milles õppija töötleb informatsiooni ja loob kognitiivseid struktuure, mis võimaldavad interpreteerida, organiseerida, säilitada ja reprodutseerida infot. Õppimine on toiming, mille abil püütakse lahendada probleeme ja saavutada endisest kõrgetasemelist ja paremat toimetulekut. Õppimine toimub aktiivses, avatud suhtlemist ja tegevust soosivas keskkonnas. Õppijat nähakse aktiivsena, oma tegevust juhtivana, oma teadmiste konstrueerijana ja nende kasutajana. Oluline on õppija oma õppimiseesmärkide seadmine õppimisprotsessis ning oma tegevust pidevalt analüüsiva ja juhtiva mõtlemisviisi arenemine (refleksiooniprotsess).

Pedagoogika → Koolieelne didaktika
39 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Intellektuaalne omand (Eksam)

olema autori enda intellektuaalse loomingu tulemus); 2) teos on kirjanduse, kunsti ja teaduse valdkonnas, seega tehnika valdkond on välistatud;3) teos peab olema väljendatud mingisuguses objektiivses vormis. See vorm (käsikiri, audio- või videosalvestis) on eelduseks, et teost saaks üldse kaitsta; 4) teos peab olem sellises objektiivses vormis, mis annab võimaluse teost selle vormi kaudu tajuda ja reprodutseerida kas vahetult või mingi tehnilise vahendi abil. 3. Mis on õiguste ammendumine - Intellektuaalomandi immateriaalsest iseloomust tulenevalt on selle tunnustamine vältimatult seotud seadusliku alusega ja seega territoriaalne. Võimalik on, et sisult üks ja sama õigus kuulub eri riikides eri isikutele. Teoreetiliselt võimalik on ka see, et teiste riikide kodanike õigusi mingis riigis ei tunnustata. Õiguste kasutamist piirab õiguste

Õigus → Intellektuaalne omand ja...
77 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ülevaade filosoofias kasutatavatest mõistetest.

teleoloogia Kõige tähtsam põhjus on eesmärk, kõik on eesmärgipärane. Tegutsemise Valida, otsustada või tegutseda tähendab lähtuda põhjustest mitte teooria motiividest. 3.Mis on ilus? Kunst on: Imitatsioon Kunst on välismaailma imitastioon. Platonile ideaalse reaalsuse teisejärguline koopia. Aristotelesle püüd reprodutseerida ideaalset vormi selle ilmingutes. Leonardo da Vinci, I.Kant mäng Kunst on inimese liigse energia loominguline väljendus. Mäng on lapse kunst, kunst on täiskasvanute mäng. I.Kant, Schiller nauding Kunst on vaadeldav teatud naudingu liigina, millegi läbelamise kvaliteedina. Santayana põgenemine Kunst on põgenemine argimaailmast ideaalsesse maailma. Kunst kui

Filosoofia → Filosoofia
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ülevaade filosoofias kasutatavatest mõistetest

eksistentsialism Iseendast teadliku mina tegu on vabaduse väljendus teleoloogia Kõige tähtsam põhjus on eesmärk, kõik on eesmärgipärane. Tegutsemise Valida, otsustada või tegutseda tähendab lähtuda põhjustest mitte teooria motiividest. 3.Mis on ilus? Kunst on: Imitatsioon Kunst on välismaailma imitastioon. Platonile ideaalse reaalsuse teisejärguline koopia. Aristotelesle püüd reprodutseerida ideaalset vormi selle ilmingutes. Leonardo da Vinci, I.Kant mäng Kunst on inimese liigse energia loominguline väljendus. Mäng on lapse kunst, kunst on täiskasvanute mäng. I.Kant, Schiller nauding Kunst on vaadeldav teatud naudingu liigina, millegi läbelamise kvaliteedina. Santayana põgenemine Kunst on põgenemine argimaailmast ideaalsesse maailma. Kunst kui

Filosoofia → Filosoofia
9 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ülevaade filosoofias kasutatavatest mõistetest

eksistentsialism Iseendast teadliku mina tegu on vabaduse väljendus teleoloogia Kõige tähtsam põhjus on eesmärk, kõik on eesmärgipärane. Tegutsemise Valida, otsustada või tegutseda tähendab lähtuda põhjustest mitte teooria motiividest. 3.Mis on ilus? Kunst on: Imitatsioon Kunst on välismaailma imitastioon. Platonile ideaalse reaalsuse teisejärguline koopia. Aristotelesle püüd reprodutseerida ideaalset vormi selle ilmingutes. Leonardo da Vinci, I.Kant mäng Kunst on inimese liigse energia loominguline väljendus. Mäng on lapse kunst, kunst on täiskasvanute mäng. I.Kant, Schiller nauding Kunst on vaadeldav teatud naudingu liigina, millegi läbelamise kvaliteedina. Santayana põgenemine Kunst on põgenemine argimaailmast ideaalsesse maailma. Kunst kui

Filosoofia → Filosoofia
31 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Autoriõigus ja autoriõigusega kaasnevad õigused

teose tunnused järgmised: 1) originaalsus (teos peab olema autori enda intellektuaalse loomingu tulemus); 2) teos on kirjanduse, kunsti ja teaduse valdkonnas, seega tehnika valdkond on välistatud; 3) teos peab olema väljendatud mingisuguses objektiivses vormis. See vorm (käsikiri, audio- või videosalvestis) on eelduseks, et teost saaks üldse kaitsta; 4) teos peab olem sellises objektiivses vormis, mis annab võimaluse teost selle vormi kaudu tajuda ja reprodutseerida kas vahetult või mingi tehnilise vahendi abil. AutÕS § 4 lg 3 sätestab teoseid, millele tekib autoriõigus. (3) Teosed, millele tekib autoriõigus, on: 1) ilukirjandus-, publitsistika-, poliitika-, haridusalased jms kirjalikud teosed; 2) teaduslikud ja populaarteaduslikud kirjalikud ja kolmemõõtmelised teosed (monograafiad, artiklid, teadusliku töö aruanded, plaanid, skeemid, maketid, mudelid, testid jms); 3) arvutiprogrammid, mida kaitstakse nagu kirjandusteoseid

Õigus → Intellektuaalne omand ja...
56 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Psüühika: Mälu

kinnistada õpitut. Veel et esimese 20 minutiga unustame 40% ja kuue päeva pärast mäletame ainult 30% sealt edasi unustamine aeglustub Millised õppimise 1. Otsesed õpistrateegiad aitavad õpitavat hankida, L7 strateegiad on seniste töödelda, meelde jätta, meenutada, uuringute alusel tõestatult efektiivsed? reprodutseerida Miks need toimivad? mälustrateegiad (abstraktsete või Kuidas neid kasutada? visuaalsete kujundite/kujutluste Kuidas need on seotud tekitamine; kordamine; tegevuste mälustrateegiatega? kasutamine kognitiivsed strateegiad (erinevate allikate kasutamine; heliline

Pedagoogika → Eripedagoogika
54 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Alzheimer

iseloomulikud tunnused. Alzheimeri tõve korral esinevad peaajus sellised muutused, millega kaasneb närvisüsteemi taandarengu kiirenemine ja närvirakkude surm, närviülekandeid edastavate kontaktide ja virgatsainete hulga vähenemine. Dementsusue raskusaste on sõltuvuses kahjustusalade tihedusest ajukoes. Sümptomid ehk avaldumine Haigus algab tavaliselt mäluhäiretega: tüüpilistel juhtudel ei suudeta uut informatsiooni omandada , säilitada ega reprodutseerida. Hilisstaadiumis võib kaduma minna ka varem omandatud informatsioon. Kõige iseloomulikumad on kõnehäired: sõnavara vähenemine, kõnest arusaamise häire ja vale sõnakasutus. Iseloomulikud sümptomid on ka raskused planeeritud sihipärase tegevuse sooritamisel ning võimetus ära tunda tuttavaid objekte ja isikuid. Raskendatud on orienteerumine ruumis, igapäevatoimingute ja komplekssete ülesannete täitmine.

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
32 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Õppimine ja mälu

inimene selle sammuga võimalikke positiivseid ja negatiivseid tagajärgi. Lisaks motiveerib inimest tegevuse tulemuslikkus: kui tagajärjed vastavad ootustele/nõudmistele, siis on see omakorda tugevdavaks enesekinnituseks. 3 Mälu mõiste läbi aegade Mälu kui endise kogemuse peegeldus teadvuses on võime omandada, säilitada ja reprodutseerida kogemusi. Vahetu tunnetamise (tajumise) materjal reprodutseeritakse kujutlustena, üldistatud tunnetamise (mõtlemise) materjal aga sõnade ja lausetena. Reprodutseerimine toimub assotsiatsioonide alusel. Aju - mälu asukoht Inimese aju on kõikidest elunditest kõige keerulisem. Üheks aju imepäraseks omaduseks on mälu. See on võime salvestada, säilitada ja vajaduse korral taastada (meelde tuletada) kuuldut, nähtut ning kogetut. Mälu võimaldab meeles pidada, mis

Psühholoogia → Psühholoogia
114 allalaadimist
thumbnail
44
doc

Õigusõpetuse kordamine

veevärgisüsteemi. Uusi tehnilisi lahendusi on võimalik kaitsta tööstusomandi õigustega, nt patendi või kasuliku mudeliga (olenevalt leiutise astmest). Teos peab olema väljendatud mingisuguses objektiivses vormis  Vorm - Nt audio- või videosalvestis, noot esitus vms  Looming peab olema objektiivses vormis, mis annab võimaluse teost selle vormi kaudu tajuda ja reprodutseerida kas vahetult (nähes või kuuldes) või mingi tehnilise vahendi (salvestus- ja taasesitamisseadme abil). 6. Autoriõiguste ajaline kehtivus Autoriõigus kehtib autori kogu eluaja jooksul ja 70 aastat pärast tema surma, olenemata kuupäevast, millal teos on õiguspäraselt avalikustatud. Erandid (sätestatud AutÕS § 39-42):  AutÕS § 39 ühise autorluse korral - Autoriõigus teosele, mille on loonud kaks või

Õigus → Õigusõpetus
29 allalaadimist
thumbnail
10
doc

MÄLU STRUKTUUR

õppeaines Sissejuhatus psühhologiasse Juhendaja: Iiris Luiga, PhD Tartu 2009 a Sissukord Sissejuhatus 1. Mälu liigid 2. Sissejuhatus Mälu on üks kolmest alustalast, mille tugineb arukas elu; taju ja mõtlemine on kaks ülejäänud. Mälu kui endise kogemuse peegeldus teadvuses on võime omandada, säilitada ja reprodutseerida kogemusi. Mälu on organismi võime omandada, säilitada ja väljastada informatsiooni. Kui poleks mälu, tuleks iga kord otsast alustada. Mälu uuringutes osalesid palju uurijad. Kõige tuntav uurija, kes 1972 a. eristas oma artiklis episoodiline ja semantiline mälu liigid. Kuna ta oli pärit Eestust, siis Tallinn sai korraks maailma mälu-uurimise pealinnaks. ,,Maagiline number seitse pluss miinus kaks" (,,The Magical Number Seven, Pluss or Minus Two" autor George. A

Psühholoogia → Psühholoogia
89 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Mälu

See info mis lühimälu perioodil unustatakse, on igavesti kadunud [1]. Et organism töötleb informatsiooni pidevalt, on primaarse mälu kestus vaid mõni sekund (vt joonis 1). Mittesõnalist materjali primaarsesse mällu ei salvesta, vaid saadetakse sealt kohe pikaajalisse mällu [3]. Joonis 1. Lihtne test esmase mälu uurimiseks. Iga kujund on kokku pandud kahest pikemast ja ühest lühemast sirglõigust. Vaadake seda pilti 6-7 sekundit., katke see seejärel kinni ja proovige reprodutseerida see puhtale paberile. Vaadake, mis juhtub [2] Viimastel aastakümnetel vaatlevad psühholoogid uue materjali taju kahes astmes (faasis): 1) Esmataju, mil uut materjali võetakse vastu esmakordselt ja hinnatakse vastuvõtja poolt emotsionaalselt. Kui osutub, et uus materjal pole mingil põhjuselt õpilasele tähtis, ei meeldi või ei paku huvi, siis selle materjaliga ei tehta rohkem tööd- seda ei salvestata [1].

Psühholoogia → Psühholoogia
34 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Õppeedukust mõjutavad tegurid

Tallinna Tehnikaülikool Aleksandr Mäeots ÕPILASTE ÕPPIMIST TOETAVAD ÕPISTIILID Referaat Tallinn 2013 SISUKORD SISSEJUHATUS................................................................................................ 3 1. ÕPISTIILID................................................................................................... 4 1.1 Õpistiilide olemus ja klassifikatsioon.....................................................4 1.2 Õpiedukus............................................................................................. 5 1.3 Õpiprotsess........................................................................................... 5 1.4 Õpistrateegiad....................................................................................... 6 2. ÕPISTIILIDE MÕJU ÕPIEDUKUSELE..............................................................8...

Pedagoogika → Pedagoogika
33 allalaadimist
thumbnail
5
doc

"Tervete laste hirmud" G.Eberlein

parandas selle pinginaaber ja kuna õpetaja läks selleks ajaks välja, aitasid priimused töid parandada. Klass sai kiita ja kõik olid rahul. Sõbrad aitasid. Sellega paranes õigekiri ka tööde ajaks. Hea õppimise ja kontsentreerumise tähtsaks eelduseks igas eas on koos töötamine, koos kogemine. KESKENDUMIS- JA EDASIJÕUDMISHÄIRED Keskenduda tähendab midagi taibata, õppida, säilitada ja reprodutseerida. JUHTUM: Peter- unustab kõik, ta ei suuda keskenduda. Tal kulub pooletunnise ül'nde tegemiseks 3 tund, sest vahepeal tegeleb ta igasuguste muude asjadega. Osa lapsi on juba hommikul tujust ära, väsiud, ,,pea ja kõht valutavad". Väga sageli on need lapsed halvasti maganud, sest päevakorras on kontrolltöö. Hirm töö ees on nii suur, er laps ei saagi otsustaval päeval kooli minna. Ta oksendab hommikul.

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
120 allalaadimist
thumbnail
28
doc

IT õiguse kontrolltöö nr 2 2012

IT õiguse 2.kontrolltöö 09.04.2012 1. Intellektuaalse omandi mõiste. Intellektuaalne omand on vaimse töö tulemus teaduse, kirjanduse, kunsti  jm.  alal, mille avaldamist, levitamist, kasutamist  reguleerivad autoriõiguse,  avastus­ ja leiutusõiguse normid. 2. Teosed, millele tekib autoriõigus.  kirjandus­,   kunsti­ ja   teadusteostele (1) Autoriõigus tekib kirjandus-, kunsti- ja teadusteostele. (2) Teoseks käesoleva seaduse tähenduses loetakse mis tahes originaalset tulemust kirjanduse, kunsti või teaduse valdkonnas, mis on väljendatud mingisuguses objektiivses vormis ja on selle vormi kaudu tajutav ning reprodutseeritav kas vahetult või mingi tehnilise vahendi abil. Teos on originaalne, kui see on autori enda intellektuaalse loomingu tulemus. (3) Teosed, millele tekib autoriõigus, on: 1) ilukirjandus-, publitsistika-, poliitika-, haridusalased jms kirjalikud teosed; 2) teaduslikud ja populaa...

Õigus → Isikuandme kaitse
10 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Intellektuaalne omand ja andmekaitse (konspekt)

otse sätestatud. Teose kasutamiseks ilma autori loata ja tasu maksmiseta peab olema täidetud kolm tingimust: 1. ei ole vastuolus teose tavapärase kasutamisega, 2. ei kahjusta põhjendamatult autori seaduslikke huve, 3. on seaduses otseselt ettenähtud. Isiklikuks kasutamiseks tohib teost loata kopeerida ainult füüsiline isik, kes ei taotle ärilisi eesmärke ja juhul, kui on täidetud eelmises lõigus nimetatud nõuded. Isikliku kasutamise eesmärkidel ei tohi reprodutseerida: 1) arhitektuuri- ja maastikuarhitektuuriteoseid; 2) piiratud tiraaziga kujutava kunsti teoseid; 3) elektroonilisi andmebaase; 4) arvutiprogramme (erandid vt AutÕS § 24 ja 25 ) 5) fotokopeerida noote. Teaduslikel, hariduslikel, informatsioonilistel ja õigusemõistmise eesmärkidel kasutamine Autori nõusolekuta ja autoritasu maksmiseta, kuid kindlasti viidates, on lubatud: 1) õiguspäraselt avaldatud teose tsiteerimine ja refereerimine motiveeritud mahus, järgides

Õigus → Õigus
67 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Isiksuse tüpoloogiad

emotsioone. Toimingutes ei kaldu alluma partnerile, vaid dikteerima. Sensoorselt-eetiline introvert SEI Sõbralik, väliselt alatasa heas ja optimistlikus meeleolus inimene. Ei suru peale teistele oma tahet. Oma tõelisi üleelamisi varjab. Alati ühtlaselt soe, hoolitsev, naeratav. Ei meeldi ei paluda aga veelgi enam nõudma teenuste osutamist, kõiki oma vajadusi püüab rahuldada oma jõududega. Peenelt tunnetab loodust, kunsti. Oskab meelde jätta ning reprodutseerida kord läbielatuid emotsioone. Nii Aivazovski maalis oma meremaastike toas tumepunaste seintega mis väljusid merest vastaspoolele. Hindab elu kõikides variantides. Armastab mõnusid ja oskab neid teistele pakkuda. Kunstnik armastuses. Väga arvestab teiste inimeste mugavustega, tähelepanelik ja hoolitsev. Väga kiired teadvustatud emotsionaalsed reaktsioonid on suunatud ümbritsevate emotsioonide tundmaõppimisele ja muutmisele. See on paljude naljade põhjus

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Õiguse eksam

veevärgisüsteemi. Uusi tehnilisi lahendusi on võimalik kaitsta tööstusomandi õigustega, nt patendi või kasuliku mudeliga (olenevalt leiutise astmest). Teos peab olema väljendatud mingisuguses objektiivses vormis  Vorm - Nt audio- või videosalvestis, noot esitus vms  Looming peab olema objektiivses vormis, mis annab võimaluse teost selle vormi kaudu tajuda ja reprodutseerida kas vahetult (nähes või kuuldes) või mingi tehnilise vahendi (salvestus- ja taasesitamisseadme abil). 6. Autoriõiguste ajaline kehtivus Autoriõigus kehtib autori kogu eluaja jooksul ja 70 aastat pärast tema surma, olenemata kuupäevast, millal teos on õiguspäraselt avalikustatud. Erandid (sätestatud AutÕS § 39-42): AutÕS § 39 ühise autorluse korral - Autoriõigus teosele, mille on loonud kaks või

Õigus → Õigus
115 allalaadimist
thumbnail
10
docx

AUTORIÕIGUSED JA NENDE RIKKUMINE INTERNETIS POPULAARSE VEEBIKANALI YOUTUBE.COM NÄITEL

muuhulgas autori teost plagieerida, moonutada või kasutada seda autorile solvaval viisil. Teose avaliku kasutamisega seoses tuleb alati mainida autori nime4. Autori varaliste õiguste tähtsamateks aspektideks on see, et teose autorile kuulub ainuõigus igal moel ise oma teost kasutada, lubada ja keelata oma teose samaviisilist kasutamist ning saada tulu oma teose sellisest kasutamisest, välja arvatud seaduses ettenähtud juhud. Samuti tohib ainult autori nõusolekul teost reprodutseerida, levitada, tõlkida, teha teosest kohandusi, töötlusi, koostada oma teoste kogumikke, teost avalikult esitada, üldsusele näidata ja edastada. Rahvusvahelised autoriõigused Lisaks Eesti seadustele reguleerivad autoriõiguse valdkonda ka Euroopa Liidu aluslepingud ja direktiivid, mis on ületoodud ka kohalikku seadusandlusse ning rahvusvahelised lepingud. Eesti Vabariik on alates 01.05.2004 Euroopa Liidu liikmesriik ning sellest tulenevalt on Eesti

Õigus → Intellektuaalne omand ja...
70 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Teadusreferaat autoriõiguseseadus sündmuse kontekstis

Iseenesest on tegu ju hea ja lihtsa võimalusega jagada faile aga antud võrgu puuduseks ongi see, et failide jagamise eest ei maksta autoritasusid, kuna failide jagamist on peaaegu võimatu jälgida. Autoriõiguste rikkumist võib kohata ka erinevate koolituste korraldamises, kus läbitakse kellegi koolitus ning kopeeritakse antud koolituse materjalid hoolimata, et materjalidele on lisatud hoiatustekst, et kõik õigused on reserveeritud ja ühtegi selle õppematerjali osa pole lubatud reprodutseerida ega paljundada autoriõiguse valdaja kirjaliku loata. Ka sündmuste korraldamisel avalikkusele eksitakse autoriõiguste vastu. Kui korraldada näiteks laat, kuhu on kutsutud esinema mõni aktiivkollektiiv, siis tuleb arvestada, et esitatud palade eest tuleb tasuda autoritasu. Selle vastu eksitakse tänapäeval väga palju ja peamine põhjus on see, et tellija arvab, et tasudes aktiivkollektiivile honorari, on tema kohustused lõppenud

Muu → Intellektuaalne omandi kaitse
5 allalaadimist
thumbnail
10
doc

"Autoriõigused" referaat

Jõhvi Gümnaasium AUTORIÕIGUSED Referaat Meeter Peeter 9a klass Intellektuaalne omand Intellektuaalne omand ehk intellektuaalomand (intellectual property) on õigused inimese loometöö tulemustele. Rahvusvahelistes dokumentides ja praktikas kasutatakse tihti ka väljendit "intellektuaalse omandi õigused" (intellectual property rights). Intellektuaalomandi ametlik määratlus on antud Maailma Intellektuaalse Omandi Organisatsiooni (WIPO) asutamise konventsiooni artiklis 2 (viii) (Definitsioonid). WIPO asutamise konventsioon sõlmiti Stockholmis 14.07.1967. Konventsioon jõustus 26.04.1970 ja sellepärast tähistataksegi igal aastal just sellel päeval maailma intellektuaalse omandi päeva. Konventsiooni artikkel (viii) (Definitsioonid) sätestab: "intellektuaalne omand" sisaldab õigusi seoses: · kirjandus-, kunsti- ja ...

Informaatika → Arvuti õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Mälu

aitama meenutada esialgset sõna (abistav sõna = taastamistunnus e meenutamise ajend). Kui inimene väidab, et tal vabal meenutamisel rohkem sõnu meelde ei tule, siis taastumistunnuse etteütlemisel õnnestub tal esialgsetest sõnadest veel üsna suur osa meelde tuletada. Niisugused katsed viisid kodeerimise spetsiifilisuse printsiibi sõnastamiseni. Kodeerimise spetsiifilisuse printsiip seob omavahel salvestamise ja meeldetuletamise edukuse. Tulvingu väite kohaselt saab reprodutseerida ainult seda, mis on kord mällu salvestatud ja see, kuidas meenutamine toimub, sõltub sellest, kuidas vastav informatsioon on meelde jäetud. Niisiis on tähtsad seosed ja kontekst, millesse meeldejäetav materjal salvestamise hetkel paigutatakse, ning meenutamise hetkel peab ka see kontekst olema sama. (palatalisatsioon ­ palk, tall. puu või tsekk, ehitis või loom). Mälu uurimine meenutamise ja äratundmise kaudu kirjeldab ainult üht osa pikaajalisest

Psühholoogia → Psühholoogia
211 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Jalgrattasõit on kõrgem motoorne oskus

Anne-Ly Padrik HT-16 Jalgrattasõit on kõrgem motoorne oskus, mis koosneb mitmest väiksemast osast. Jalgrattasõidul läheb vaja head tasakaaluoskust, silm-jalg ja silm-käsi koordinatsiooni ning parema ja vasaku kehapoole koostööd. Nende oskuste korduval harjutamisel areneb välja n-ö jalgrattasõidu programm, mis talletatakse ajus ja kasutatakse vastavalt vajadusele. Jalgrattasõit on oskus, mida inimene kunagi ära ei unusta, kui ta on selle selgeks õppinud. Jalgrattasõit on hea füüsiline treening, mida saad teha vabas õhus. Tasakaalu hoidmiseks peab töötama terve keha. Mälu on oma kogemuse ja omandatud info meeldejätmine, säilitamine, meenutamine ja unustamine. Mälu jaguneb: Psüühilise aktiivsuse iseloomu järgi motoorne mälu emotsionaalne mälu- tundmuste ja tunnete mälu kujundimälu sõnalis-loogiline mälu Tegevuse iseloomu järgi tahtelin...

Sport → Jalgrattasport
2 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Vaimse võimekuse kontseptsioonid

tähendusele, keele funktsioonidele. Väljendus: lugemine, kirjutamine, sõnadest arusaamine. (kirjanik, ajakirjanik) Loogilis-matemaatiline intelligentsus (Logico- mathematical) Operatsioonid: tundlikkus ja võime avastada loogilisi ning numbrilisi seoseid; loogilised tõestusahelad. Väljendus: matemaatilised ja loogilised probleemid (teadlane, matemaatik) Muusikaline intelligentsus (Musical) Operatsioonid: võime tajuda ja reprodutseerida helisid, rütmi, meloodiat, arusaamine muusikalisest väljendusest Väljendus: helilooming, muusikalise struktuuri taju (helilooja, muusik) Ruumiline intelligentsus (Spatial) Operatsioonid: ruumiliste suhete tajumine, ruumilised transformatsioonid, rekonstrueerimine Väljendus: kaardi lugemine. (skulptor) Kehaline intelligentsus (Bodily-kinesthetic) Operatsioonid: võime kehalisteks väljendusteks ja liigutuste osavus/koordinatsioon.

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
16 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Vaimse võimekuse kontseptsioonid

tähendusele, keele funktsioonidele. Väljendus: lugemine, kirjutamine, sõnadest arusaamine. (kirjanik, ajakirjanik) Loogilis-matemaatiline intelligentsus (Logico- mathematical) Operatsioonid: tundlikkus ja võime avastada loogilisi ning numbrilisi seoseid; loogilised tõestusahelad. Väljendus: matemaatilised ja loogilised probleemid (teadlane, matemaatik) Muusikaline intelligentsus (Musical) Operatsioonid: võime tajuda ja reprodutseerida helisid, rütmi, meloodiat, arusaamine muusikalisest väljendusest Väljendus: helilooming, muusikalise struktuuri taju (helilooja, muusik) Ruumiline intelligentsus (Spatial) Operatsioonid: ruumiliste suhete tajumine, ruumilised transformatsioonid, rekonstrueerimine Väljendus: kaardi lugemine. (skulptor) Kehaline intelligentsus (Bodily-kinesthetic) Operatsioonid: võime kehalisteks väljendusteks ja liigutuste osavus/koordinatsioon.

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
17 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Fotograafia

EUROAKADEEMIA KUJUNDUSKUNSTI TEADUSKOND HELINA POOM SK II FOTOGRAAFIA REFERAAT Õppejõud: I. Ruus Tallinn 2010 2 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................3 SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 4 1. Kaamera obskura.....................................................................................................................5 2. Optiline kiirgus, kujutis ja süsteem.........................................................................................6 3. Valge valgus ja valguse allikad..............................................................................................7 4. Fotoaparaatide enamlevinud formaadid ja klassifikatsioon........

Kultuur-Kunst → Fotograafia
102 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Psühhopatoloogia

Hüpomiimia, amiimia Hüpokineesia, bradükineesia, akineesia Abuulia (abulia) - nõrgenenud või peaaegu kadunud siseaje (impulse) tegutsemiseks ja mõtlemiseks. Väljareageerimine (acting out) - teadvustamata soovide või impulsside otsene väljaelamine teatud tegevuse kaudu; teadvustamata fantaasiaid elatakse välja käitumise vahendusel. Mälu (memory) Mälu on aju võime informatsiooni vastu võtta, säilitada ja reprodutseerida. Normaalne intellektuaalne areng ja tegevus eeldab mälu normaalset funktsioneerimist. - vahetu mälu (immediate m.) viimaste sekundite-minutite vältel toimunud sündmuste meelespidamine; - hilismälu (recent m.) - viimaste päevade sündmuste suhtes; - kaugmälu (remote m.) - sündmuste suhtes kaugemast minevikust. Mäluhäired amneesia e. mälulünk (amnesia) osaline (partial) täielik (total) anterograadne e. edasihaarav mälulünk (anterograde) retrograadne e

Psühholoogia → Sissejuhatus psühholoogiasse
127 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Fotograafia referaat

Suundvalgustus tekitab nn. nähtava valgustuseefekti, mis jätab vaatajale otseselt või kaudselt mulje mingi välise loodusliku või toovad esile nii objekti ennast kui ka pindu, millele need 7 varjud langevad. Et valgus langeb võtteobjektile kaldu, annab kujutis hästi edasi objekti pindade struktuuri. Võtteobjekti üksikute osade värvust või tooni saab vajaduse korral reprodutseerida tegelikust erinevalt, see annab fotograafile täiendavaid loomingulisi võimalusi. Tehislikuks suundvalgustuseks kasutatakse tavaliselt prozektoreid. Klassikaliseks loomulikuks suundvalgustuseks loetakse valgustust, mida tekitab otsene päikesekiirgus. Hajuvalgustuse korral langeb võtteobjektile tavaliselt eest ja ülalt ühtlane hajutatud valgus, mis tekitab objekti elementide praktiliselt ühesuguse valgustatuse. Objekti elementide kuju

Kultuur-Kunst → Fotograafia
30 allalaadimist
thumbnail
22
odt

Printerid

QWERTY klaviatuuri. (vt. Alampeatükk QWERTYklaviatuur). Esimese mudeli trükimehhanismi nimetati ,,üleslöömise" tehnoloogiaks. Vajutades klahvile tõusis sisestusriba üles vastu paberit ning vastava tähega metallhoob lõi vastu trükilinti. See tähendab, et trükkija ei näinud mida ta kirjutas. Seetõttu on seda tüüpi trükimasinaid nimetatud ka ,,pimetrüki" kirjutusmasinateks. Sealtmaalt oli avatud uus moodus reprodutseerida mitmeid koopiaid trükitud teksti ja hiljem ka kõikvõimalikke illustratsioone. Osad sellised masinad rajanesid sarnasel tavapärasel tehnoloogial, osad aga võtsid kasutusele uusi meetodeid mis on lõpptulemusena kohandatud ka tänapäevastele trükimeetoditele. 1900. aatsal Prantsusmaal leiutatud fotokoopia masin pani aluse ka faxtehnoloogia arengule. Uus tehnoloogia oli leidnud oma tee ärimaailma võimalustega teha lihtsal viisil koopiaid ja lihtsustades kogu trükkimisprotsessi.

Informaatika → Informaatika
51 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Õigusõpetus informaatikutele konspekt

veevärgisüsteemi. Uusi tehnilisi lahendusi on võimalik kaitsta tööstusomandi õigustega, nt patendi või kasuliku mudeliga (olenevalt leiutise astmest). Teos peab olema väljendatud mingisuguses objektiivses vormis  Vorm - Nt audio- või videosalvestis, noot esitus vms  Looming peab olema objektiivses vormis, mis annab võimaluse teost selle vormi kaudu tajuda ja reprodutseerida kas vahetult (nähes või kuuldes) või mingi tehnilise vahendi (salvestus- ja taasesitamisseadme abil). Autoriõigused ei laiene: 1) ideedele, kujunditele, mõistetele, teooriatele, protsessidele, süsteemidele, meetoditele, kontseptsioonidele, printsiipidele, avastistele, leiutistele jms intellektuaalse tegevuse resultaatidele, mis on kirjeldatud, selgitatud või muul viisil väljendatud teoses;

Õigus → Õigusõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Usundite konspekt

Näiteks võiks loodusega kooskõlas olev kulg olla toimimatus, tegutsemine väljaspool seda kulgu võiks olla juba toimimine. · Taoismile on omane tundeline suhtumine: õnnelik olek, leebus, lapselikkus, süütus, rahu. Üks lemmiksümboleid on voolav vesi. ©Käesoleva superspikri tekst on originaallooming, mille autoriõigused kuuluvad antud superspikri koostajale. Ilma autoriõiguse omaniku kirjaliku loata pole lubatud ühtki selle väljaande osa edastada, reprodutseerida, paljundada ega levitada ei mehaanilisel, elektroonilisel ega muul viisil. 14

Teoloogia → Üldine usundilugu
332 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Majandus juhtumianalüüs- RAVIMIFIRMA MERCK SHAPE

"Arstidele ning apteekritele ei ole retseptiravimite reklaamimine iseenesest keelatud, aga sellisel juhul peab reklaam vastama igati ravimireklaami nõuetele, sealhulgas peab olema arusaadav, et tegemist on reklaamiga,". Viimase seisukohana ütles Laius, et: "Seda, kas ettekanne konverentsil on reklaam või mitte, on küllaltki keeruline hinnata ning selleks peaks olema võimalik seda ettekannet mingil moel reprodutseerida," Ibid. Kaudselt puudutas juhtum veel teisigi huvigruppe: Huvigruppe, keda ajakirjanik tõi esile nii videos kui ka artiklites. Nad ei olnud otseselt seotud üritusega, kuid nende teoseid kasutati ürituse meelelahutuslikus osas. Kuna üritus toimus Eestis ja antud ravimit kasutavad Eesti naised, siis üheks kaudseks huvigrupiks on ka Eesti elavad naised, kes seda toodet juba kasutavad või plaanivad kasutada

Majandus → Juhtimis alused ja...
2 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Uudise alused: Sündmuste valimise lisakriteeriumid

Sündmuste valimise lisakriteeriumid Uudisväärtused on keskne alus uudiseks tehtavate sündmuste valimisel. Tuleb arvestada ka teisi kriteeriumeid, mille keskseks eesmärgiks on tagada lehematerjali mitmekesisus ja selliselt erinevate lugejarühmade huvide rahuldamine + meedias kajastatu reaalsus. 1. Esiteks, ajaleht peab tooma lugejani tõelisi sündmusi. Meedia võimu laienemine ning meedia ja poliitika kokkusulamine on toonud kaasa pseudosündmusi, mis toimuvad ainult ajalehe vahenduse pärast. Ajakirjanduse ideaaliks peaks olema pseudosündmuste vältimine. 2. Teiseks saame sündmusi liigendada rühmadesse oodatavuse ja varjatuse alusel: oodatavad ja ootamatud sündmused; ise avalikuks tulevad sündmused ja varjatud sündmused. 3. Kolmandaks, ühiskonnaelu jagatakse tavaliselt valdkondadeks: poliitika, majandus, kultuur jne. ajakirjandus ei käsitle neid kõiki, vaid ainult valitud valdkondi. Leht on ...

Muu → Uudise alused
3 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Epidemioloogia 1. KT

Haigete isendite arv peab oletatava põhjusega kokku puutunud isendite hulgas olema suurem kui sellega mitte kokku puutunud isendite hulgas Haigetel isenditel peab olema kokkupuude oletatava põhjusega sagedasem kui tervetel isenditel Ajaliselt peab haigus järgnema kokkupuutele oletatava põhjusega Peab olemas olema peremeesorganismi reaktsioonide mõõdetav bioloogiline spekter Haigust peab saama eksperimentaalselt reprodutseerida Oletatava põhjuse kõrvaldamise tulemuseks peab olema haiguse esinemissageduse vähenemine 28.Milles seisneb Evans'ipostulaatide universaalsus? 29.Selgita Hill'i põhjuslikkuse kriteeriumide tähendust (sündmuste ajaline järgnevus; seose tugevus ja püsivus; bioloogiline gradient; ühilduvus olemasolevate teadmistega) Sündmuste ajaline järgnevus ­ põhjus peab eelnema mõjule Seose tugevus ­ tugev statistiline seos haiguse ja teguri vahel

Meditsiin → Epidemioloogia
24 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II

3) Afektiivne sekkumine puudutab õppimiseks vajalike emotsionaalsete seisundite, nagu õpimotivatsiooni ja enesekontseptsiooni kujundamist. 4. Milliseid üldiseid õpioskuste liike eristavad Weinstein ja Mayer? Kordamine, seostamine, organiseerimine, monitooring ja emotsionaalne kohandumine. 1) Kordamis- ehk meeldejätmisoskuste ülesanne on hoida informatsiooni alal lühiajalises mälus, st võime kujundada reprodutseerida pikaajalises mälus säilitatavat informatsiooni töötavas mälus. 2) Arendus- ehk sestamisoskuste ülesanne on luua seosed uue ja juba tuntu vahel. Tavavõteteks on sõnastada ümber edastatud informatsioon; resümeerida; leida analoogiad; teha märkmeid viisil, mis väljub sõnasõnalise kordamise raamidest ja üritab edastatut leida ja

Varia → Kategoriseerimata
238 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Õigus infotehnoloogidele

1. Mis on intellektuaalne omand?  Intellektuaalne omand on õigus inimese loometöö tulemusele.  Maailma  Kaubandusorganisatsioon  (WTO)  defineerib  intellektuaalset  omandit  kui  inimesele  antud  õigusi  tema   loometegevuse  tulemusele,  see   õigus  kaitseb  “loojat”  selle  eest,  et  keegi  teine  ei  saaks  kasutada  tema   leiutisi,  disaine  või   muud  loomingut  ilma  loa  andmiseks  õigustatud isiku nõusolekuta.  2. Kuidas  on  intellektuaalomandi  kaitse  seotud  põhiõigustega,  mis  on puutumust  omavad  põhiõigused   ja  miks?  (Vaata  PS  kommenteeritud  väljaandest).  (essee  küsimus)  Eesti  Vabariigis  põhineb  intellektuaalse  omandi  kaitse  põhiseadusel.  Põhiseaduse   §  32  kohaselt on igaühe omand puutumatu ja võrdselt kaitstud, omandit võib omaniku nõusolekuta  võõrandada  ainult  seaduses  sätestatud  juhtudel  ja  korras  üldistes  huvides  õiglase ja kohese  hüvitise  eest.  Põhisea...

Õigus → Intellektuaalne omand ja...
23 allalaadimist
thumbnail
24
doc

"Andekus kui erivajadus"

sõnade või mudelite kaudu kirjeldada. Tänapäeval on tuntuim mudel andekuse olemuse selgitamiseks Renzulli-Mönksi mudel (joonis 1). Joseph Renzulli oli esimene, kes osutas tähelepanu sellele, et varasemad, pelgalt IQ testide alusel tehtud otsused andekuse kohta (andekaks loetakse intelligentsustestide alusel lapsi, kelle IQ on üle 120­130), mõõdavad pigem n-ö kooliandekust ehk testide sooritamise andekust, mis tugineb üldisele intelligentsusele ning oskusele meelde jätta ja reprodutseerida omandatut, kuid selle alusel ei saa mõõta ühiskonna arenguks olulisemat ­ võimet luua uut ja unikaalset (Renzulli, 2002 järgi viidanud Sepp, 2010, 8). Kui seos IQ näitajate ja kooliedukuse vahel on väga tugev, siis loovuse ja IQ vahel sellist seost leitud ei ole. Järelikult peavad andekusega olema seotud veel teised faktorid peale üldise intelligentsuse. Renzulli näitas, et andekuse avaldumiseks on olulised eeldused nii inimese kõrged üld- ja/või

Pedagoogika → Lastekaitse
12 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun