Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"õpetamine" - 967 õppematerjali

õpetamine on väga raske töö ja nõuab väga järjepidevat töötamist, nuppe topsi panna, tundus, et ta irvitas mu üle, nagu ütleks: “Mis sa, rumaluke, nii mis paneb austust avaldama nendele inimestele, kes autistlike nõmedat asja minult nõuad!” Lihtsalt naeris ja naeris laginal.
thumbnail
6
docx

Lapse areng eksami vastused

Lapse areng. Kordamisküsimused eksamiks. Pille Murrik Kasutatav kirjandus: Loengumaterjalid Kikas, E. (toimet) Õppimine ja õpetamine koolieelses eas.TÜ Kirjastus, 2008 (kogu raamat) Valikuliselt: (vt. lk teemade juures) Blades, M., Cowie, H., Smith, P.K.Laste arengu mõistmine. TLÜ Kirjastus, 2008 Kivi, L, Sarapuu, H. (koost) Laps ja lasteaed, Atlex, 2005 või Kivi, L, Sarapuu, H. (koost) Lasteaialaps peres. Atlex, 2009 1. Arengu mõiste. Areng osutab muutustele inimorganismi või selle osade omadustes, funktsioonides või käitumises. Järjestikused muutused, mis kulgevad

Pedagoogika → Pedagoogika
54 allalaadimist
thumbnail
132
pdf

Sidusa kõne arendamine SKAP lapsel

TARTU ÜLIKOOL SOTSIAAL- JA HARIDUSTEADUSKOND ERIPEDAGOOGIKA OSAKOND SIDUSA KÕNE ARENDAMINE SPETSIIFILISE KÕNEARENGUPUUDEGA LAPSEL: TEGEVUSUURING ÜHE LAPSE NÄITEL Magistritöö Koostaja: Diana Pabbo Läbiv pealkiri: tekstiloomeoskuse õpetamine Juhendaja: Marika Padrik (PhD) ….………………… (allkiri ja kuupäev) Kaitsmiskomisjoni esimees: Marika Padrik (PhD) …..………….…….

Pedagoogika → Erivajadustega laste...
71 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eelkoolipedagoogika mõisted

Didaktika- uurib üldiste pedagoogika seaduspärasuste rakendamist konkreetsete distsipliinide õpetamisel:emakeele, matemaatika, ajaloo, kirjanduse õpetamise metoodika. Didaktika on väga tihedalt seotud üldpedagoogikaga Eripedagoogika- e.defektoloogia tegeleb füüsiliste ja vaimsete puuetega inimeste õpetamise ja arendamise probleemisega 1)tüflopedagoogika-pimedate vüi nõrgalt nägevate laste täiskasvanute õpetamine 2)surdopedagoogika-kuulmishäiretega laste ja täiskasvanute õpetamine 3)logopeedia- normaalse vaimse arenguga kõnepuuetega laste õpetamine 4)liikumispuuetega inimeste pedagoogika 5)oligofrenopedagoogika-vaimselt haigete inimeste õpetamine Autoritaarne kasvatus- tugev ,,mina", väga järeleandmatu; juhtimine toimub sundimise teel- kasutab tema käes olevat võimu teiste sundimiseks käskude-keeldude abil. Demokraatlik kasvatus- kaaslast hindav, partnerlusel põhinev; võimaldab lastel oma oskusi

Pedagoogika → Haridus
133 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kreeka lapse kohanemine Eesti lasteaeda

yassas = tere või head aega - Efharisto = aitäh Pos se lene? = Mis Su nimi on? Me lene ... = Mu nimi on ... ti kanis = Kuidas Sul läheb? ti ora ine = Mis kell on? Signomi, ala then milao elinika. = Vabandust, ma ei räägi kreeka keelt. Borite na me voitheisete? = Kas Sa saaksid mind aidata, palun? Kakskeelsuse arengu toetamine lapsel - Rohkem selgitamist, kontrollimist, jälgimist, analüüsimist. - Mõistete, sõnavara selgitamine. - Kehakeele abil õpetamine. - Pildimaterjali abil õpetamine. - Joonistamise abil õpetamine. - Tuleb kasutada aeglasemat kõnet. - Täiendavate selgituste andmine. - Lihtsamate sõnade kasutamine. - Õpetaja peab julgustama, motiveerima. - Tuleb kasutada individuaalset lähenemist. - Õpetaja peab toetama ja pakkuma tuge, kuid olema ka nõudlik. - Rutiintegevuste läbi omandatakse tähtis sõnavara. - Töölehtedel olevate harjutuste lihtsustamine.

Pedagoogika → Multikultuurne kasvukeskkond
17 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vaatluspraktika viies kodutöö

suunatud esemelises mängus. Tähelepanu pööratakse kontaktile ja koostegevusele täiskasvanuga, oma välimuse ja õppevahendite korrashoiule. Õpilane kohaneb uute inimestega enda ümber ja uue keskkonnaga. 6.1.2.2. Õpetuse põhitaotluseks on õppimiseks vajalike baasoskuste omandamine koostegevuse ja matkimise tasandil. 6.1.2.3. Õppetöös rakendatakse üldõpetuslikku tööviisi, kasutatakse praktilisi ja mängulisi tegevusi. Oluline on, et õpetamine toimuks võimalikult reaalsetes praktilistes situatsioonides. Väga oluliseks tuleb pidada eneseteeninduse alusoskuste õpetamist praktilises tegevuses. 6.1.4. Elu- ja toimetulekuõppe rõhuasetused II arengutasemel 6.1.4.1. Rõhuasetus on suhte MINA-MEIE teadvustamisel. Õpilane õpib mõistma õpilase rolli. Endiselt on oluline välimuse ja õppevahendite korrashoid. Õpetuse põhitaotluseks on kujundada I arengutaseme lõpuks omandatud baasoskuste harjumuslik

Kategooriata → Vaatluspraktika
30 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Referaat "Matemaatika õpetamine"

siis imestame, miks õpilased ei pea haridust oluliseks.". McClure'i juhitava uuendusprojekti eesmärk oleks muuta noorte matemaatilisi mõtlemisharjumusi, tuginedes Al Cuoco mõtetele ­ õpilased peaksid olema võimelised mõtlema nagu matemaatikud. Täna keskendume me klassiruumis arvustamisele ja lahenduskäikude kopeerimisele.8 Traditsiooniline lähenemine matemaatika õpetamisele aitab noortel kiiresti meenutada korrutustabelit või kasutada 4 Piht, S. (2017). Matemaatika õpetamine. Huvitaja. Vikerraadio, 9. märts. 5 Veskimägi, E. (2017). Koolimatemaatika eksitab õppijat. Kasutatud 10.05.2018 https://www.aripaev.ee/arvamused/2017/05/22/koolimatemaatika-eksitab-oppijat 6 Piht, S. (2017). Matemaatika õpetamine. Huvitaja. Vikerraadio, 9. märts. 7 Hallik, M (2012). Martin Hallik: milleks meile matemaatika? Kasutatud 4.04.2018 https://arvamus.postimees.ee/985724/martin-hallik-milleks-meile- matemaatika

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Õpetame lapsi mõtlema" Robert Fisher

Raamat annab ülevaate mõtlemisoskuse õpetamise peamistest mõistetest, meetoditest ja uurimustest. Eesmärgiks on esitada ülevaade kaasaegsetest viisidest, mille abil saaks nii kodus kui koolis õpetada lapsi iseseisvalt lapsi mõtlema. Raamatus on ära toodud järgmised mõtlemisõpetuse aspektid: loov mõtlemine, kriitiline mõtlemine, probleemi lahendamine, instrumentaalne rikastamine, filosoofia lastele, mõtlemise õpetamine: keel ja matemaatika, mõtlemise õpetamine õppeprogrammi kaudu. Autor Robert Fisher on Burnelli pedagoogikalektor. Ta on õpetanud igas vanuses õpilasi nii Inglismaal kui ka mujal ja olnud ka algkooliõpetaja. Ta on enam kui 20 õpetajatele või lastele mõeldud raamatu autor või toimetaja. Raamat näitab, et mõtlemise õpetamine võib rikastada õppeprogrammi iga teemat. Järgnevalt mõned mõtted raamatust. Lastele tuleks õpetada oskusi, mis on vajalikud informatsiooni saamiseks. Lastel ei puudu

Pedagoogika → Pedagoogika alused
190 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

INIMESE ARENGUETAPID

loom. Sotsialiseerumise üheks tähtsaks bioloogiliseks põhjuseks on imiku abitus: füüsiline abitus; sõltuvus. Sotsialiseerumise protsess Oma koha määramine sisaldab järgmisi elemente: vajalik informatsioon; võimalus harjutada; tagasiside; sotsiaalne toetus sotsiaalsetelt võrgustikelt. Subkultuurilised erinevused: vanemate tegevusala; soolised erinevused ehk erinev suhtumine poistesse ja tüdrukutesse ­ ootused ja neile sobivate rollide õpetamine. Sotsialiseerimise agendid Sotsialiseerimise agentideks nimetatakse: inimesi; organisatsioone. Tähtsamateks sotsialiseerimise agentideks on: vanemad; sõbrad; õpetajad; massimeedia. Täiskasvanu sotsialiseerumine desotsialiseerumine; resotsialiseerumine; Roger Gould; vanurite sotsialiseerumine. Ameerika merevägi. MINA-PILDI KUJUNEMINE James Cooley ja sotsiaalne mina; William James'i sotsiaalne mina; Charles Horton Cooley ja peegelpildi-mina.

Psühholoogia → Psühholoogia
33 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kehalise kasvatuse ja spordi alused eksami küsimused

*Võimalus kasutada õpetaja enda poolt sooritatud harjutust. *Sooritada harjutust mõne õpilase poolt. *Vaadata vastavalt videot. *Kasutada pilte, kinogramme, joonised, seinamaterjale. *Orientiirid. Õpetamisoskuste arendamise viisid ( 6)? I. Individuaalne harjutamine a. oskus kasutada õigeid sõnu vahendid b.oskus kasutada mitteverbaalseid väljendeid II. õpetamise mängimine eakaaslastega III.Osaline ehk mikroõpetamine(lühike õpetamise aeg, väike grupp) IV. Reflektiivne õpetamine V. Väikese grupi õpetamine tegelikus olukorras. 5-10 õpilast 10-20 min õpetamine on seotud kindla ülesandega eesmärk on arendada õpetamisoskust, mitte tunni juhtimisega seotud oskusi VI. Suure grupi õpetamine Lühike õpetamise aeg tõelises tegelikus olukorras 5-10 min Juhtimise ja õpetamise korralduse oskuse õppimine -ühelt ülesande sooritamiselt üleminek teisele VII.Tõeline, tegelik õpetamine Kõigile on omane: kindel eesmärk, õpetamise süstemaatiline

Sport → Sport/kehaline kasvatus
24 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kliiniline psühholoogia

12. Söömishäirete eesmärk ei ole – KÜLLASUSE TUNDE TEKITAMINE 13. Psühholoogilised arengu häired avalduvad – imiku v varases lapseeas 14.KKT on täitnud üldjuhul oma eesmärgi, kui – patsiendil ei esine enam negatiivsed mõtteid ja oskab oma mõtteid ratsionaliseerida 15. KKT ravi on kõige efektiivsem - koostoimes ravimiteg 16. Milliseid kognitiivseid tehnikaid saab õde oma igapäevatöös kasutada? Tehnikad: Emotsioonide õpetamine (selgitada, et mõtted, tunded ja käitumine on omavahel seotud, emotsioonide sõnastik, väljendamine) Enesekontrolli tehnikad (enesevaatlus- päevikud, enesevaatluse leht) Enesehinnangu treenimine (madala EH avastamine, EH muutmine) Käitumuslikud tehnikad (tegevuste planeerimine, ülesanded, päevaplaani koostamine) Suhtlemisoskuste treening (rollimängud, mudeldamine, multifilmi vaatlus) Relaksatsioonitreening (lihaste pingutamis-lõdvestamisharjutused)

Meditsiin → Kliiniline psühholoogia
37 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mina kui haridusliku erivajadusega õpilase õpetaja

Ma arvan, et mul võib oma töös tekkida raskusi andekate probleemsete lastega, kellele on õpetajatega sageli konfliktid. Nad kipuvad teiste jutule vahele segama ega suuda keskendunult. Andekatele lastele ei pruugi meeldida rutiin ning nad võivad protestida normide vastu, mis pole nende arvates mõistlik. Neil probleemsetel andekatel lastel võib olla ka raskusi kaaslastega suhtlemisel ja läbisaamisel kuna nad tajuvad oma vaimset üleolekut. Sellise lapse õpetamine ja kasvatamine nõuab suurt pingutust, tähelepanu ja valmisolekut. Kogemustega tekivad teadmised ja oskused, kuidas selliste lastega toime tulla. Mina õpetajana pean suutma toime tulla igas olukorras ning leidma igale situatsioonile mõistliku lahenduse nii lapse kui ka enda jaoks. Samuti on keeruline toime tulla meelepuudega lastega. Kuulmis-ja nägemispuudega laste õpetamine vajab täiendavat koolitust ja suurt tahet neid lapsi õpetada. Kuulmispuudega laste

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jõukohase õppe alused konspekt

Jõukohase õppe alused Jõukohase õppe alused. LÕK lapse õpetamine:  Õpetama peab viisil ja vahenditega, mis soodustavad kesknärvisüsteemi puudujääkide korvamist ja psüühiliste protsesside arengu korrigeerimist;  Õpe potentsiaalses arenguvallas. Arendav õpe erineb tavaõppest nii sisult kui õpitoimingute poolest: *Õpetamine osaoskuste kaupa.

Pedagoogika → Eripedagoogika
42 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Matemaatika didaktika kordamisküsimused

Saadud ühendist ühe osa eemaldamine. 3. Saadud ühendist teise osa eemaldamine. 4. Saadud ühendist mõlema osa eemaldamine. 5. Esimese ja teise hulga võrdlemine. 6. Teise ja esimese hulga võrdlemine. Jutukesi võib koostada kahel viisil: a) kokkulepitud teema raames moodustavad lapsed jutukesi kindlas järjestuses, kusjuures igaüks neist on omaette tervik; b) jutukeste järjekord pole oluline, sest kõik koos moodustavad terviku. 2. Liitmise ja lahutamise õpetamine. 1) Mida tähendab üleminekuta ja mida üleminekuga liitmine (lahutamine)? Too näiteid.  Üleminekuta : 14 + 2, 16 – 2  Üleminekuga: 9 + 3, 12 – 3 2) Millise algoritmi järgi toimub peast liitmine ja lahutamine? Näiteks: kirjutage peastarvutamise skeem tehetele 57 + 28 ja 64 – 45. Liidetavale liidetakse teise arvu kümnelised ja ühelised eraldi. Lahutamisega sama. 57+28= 57+20= 77 77+8=85 64-45= 64-40=34 34-5=29 3

Matemaatika → Matemaatikadidaktika
35 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Arv-number, eesmärk-siht, matemaatiline jutuke, rühmitamine-järjestamine, matemaatika õpetamine

·Millistele tegevustele matemaatika õpetamine lasteaias toetub? - Matemaatika õpetamine lasteaias toetub vaatlemisele koos kuulamisega, võrdlemisele ja modelleerimisele. ·Milline tegevus on rühmitamine, järjestamine? - Rühmitamine on paljudest esemetest ühesuguste tunnustega esemete eraldamine. Ühise tunnuse abil rühmadesse jaotamine. Järjestamine on objektide võrdlemine neid eristava tunnuse abil. ·Pange järgnevad õppimise alusoskused loogilisse järjekorda (võrdlemine, kuulamine, modelleerimine, vaatlemine). Kuidas on nad seotud uute

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
64 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Vabatehnika ja klassikalise suusatehnika õpetamine algajale

Vabatehnika ja klassikalise suusatehnika õpetamine algajale Johanna Saarnits Vabatehnika Vabatehnikat ehk uisusammu sobib kasutada rohkem tihke lumekattega alal ja rada võiks olla veidi laiem. Suusk on lühem, suusakepp pikem. Vabatehnikat sõidetakse tavaliselt paaristõugetega. Suusasaapad on kõrgemad kui klassikalise sõidutehnika puhul, et liigeseid tugevamalt toetada. Klassikaline tehnika Klassikaline sõidustiil sobib sõitmiseks paksemas lumes ning ettetehtud raja puhul. Klassikalise suusatehnika sõitmisel peavad suusakepid olema lühemad kui uisusammu sõitmisel. Suusasaapad on madalamad ja lasevad liigesel vabamalt liikuda. Vabatehnika suusad Klassikasuusad Õpetamine 1. Tasakaal Esimene asi, mida minu arvates peaks õpetama on tasakaalu hoidmine. Tasakaalu arendamiseks peab tegema erinevai...

Sport → Kehaline kasvatus ja sport
1 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Erivajadustega lastehoolekanne ja eripedagoogika alused

ERIVAJADUSTEGA LASTE HOOLEKANNE JA ERIPEDAGOOGIKA ALUSED Häire ­ organismi psüühika või funktsiooni ajutine kergesti mööduv või kõrvaldatav. Hälve ­ on mingi psüühika või motoorika funktsiooni osaline puudumine. Puue ­ mingi psühhika või motoorika täielik puudumine. Gerotoloogia ­ vanuriga seotud probleemid. Surdopedagoogika ­ vaeg kuulmisega (keskendunud pedagoogika). Tüflopedagoogika ­ nägemispuudega pedagoogika. Oligofreenid ­ kaassündinud vaimupuue või väga varajases eas omandatud vaimu seisund. Tementsus ­ hilistekkeline ehk omandatud vaimupuue. Parees ­ osaline halvatus. Pleegia ­ täielik halvatus. Hemiparees või hemipleedia ­ühe keha poole halvatus. Monoparees või monopleegia ­ ühe jäseme halvatus. Tetraparees või tetrapleegia ­ kõigi jäsemete halvatus. Keha tüve ja näoliigutuste kahjustus. Diparees või dipleegia ­ kahe jäseme kahjustus (tavaliselt jalgade). Atetoos ­ mitte tahtlik...

Pedagoogika → Lapsehoidja
127 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Tunnikonspekt

Tunnikonspekt. 1. Tunni teema: Sügise meeleolu, rütmid, astmed 2. Laulu õpetamine ,,Sügis aias" rändnoodi järgi 3. Laulude kordus: ,,Tähestikulaul", ,,Tere kool", ,,Kus on minu koduke" 4. Astmete, rütmide kordamine 5. Muusika kuulamine: Antonio Vivaldi ,,Sügis" Kasvatuslikud eesmärgid: avardada laste maailmapilti innustada lapsi loovusele Huvi süvendamine ümbritseva keskkonna vastu Meeleolude mõistmine Musitseerimisrõõmu tekitamine Õpetuslikud eesmärgid: Rütmitaju arendamine läbi rütmiharjutuste, laulude

Muusika → Muusikaõpetuse didaktika
49 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

PÕLVELIIGESE ARTROOSIGA PATSIENT

kiirendavad liigeste deformeerumist, jäigastumist ja funktsionaalse puudulikkuse suurenemist. Gonartroos ehk põlveliigese artroos esineb kuni 33%-l osteoartroosi juhtudest tavaliselt kahepoolne sagedamini naistel gonartroosi diagnoosimiseks piisab tavaliselt kliinilisest leiust ja tava radiogrammidest Põlveliigese endoproteesimine http://www.ltkh.ee/index.php?page=341 http://triinuportugalis.blogspot.com/2012/05/operatsioon.html Hooldus ja õpetamine enne operatsiooni füüsiline ettevalmistus- kontrollige oma tervist perearsti juures, külastage hambaarsti, jälgige, et teil ei oleks nahavigastusi, ei tohiks esineda palavikku, viirushaigusi ega kõhulahtisust, loobuge suitsetamisest- vähemalt 2 nädalat enne operatsiooni, haiguse olemuse selgitamine riskitegurite kindlaks tegemine ja nende mõjutamine selgitamine ravivõimaluste tutvustamine ennetada psühhosotsiaalset tegurit- selgitada

Meditsiin → Meditsiin
17 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Tserebraalparaalüüs

· psühhoteraapia · antikonvulsandid · kliiniline kõnnianalüüs Füsioteraapia. Teenus sisaldab füsioterapeutilist hindamist, terapeutilist harjutust ja füüsikalist ravi, koduprogrammide koostamist ja abivahendite vajaduse määramist ning nende kasutamise õpetust. Tegevused · lihastoonuse häirete käsitlus, mille tulemusel tagatakse patsiendile parim võimalik liigutuslik toimetulek · sihipärase motoorse programmeerimise ja planeerimise õpetamine · asendi-, tasakaalu- ja kaitsereaktsioonide arendamine ja kinnistamine · lihasjõu ja vastupidavusnäitajate arendamine liikumistegevuste ohutustamiseks · põhiliikumisoskustega seotud ja eakohast kommunikatsiooni võimaldavate asendite kasutamine · liikumistegevuste õpetamine, liigutusliku aktiivsuse ja omaalgatuslikkuse stimuleerimine, komplekssete liikumistegevuste arendamine teraapiatunnist igapäevaellu ja seeläbi elukvaliteedi ja iseseisvusastme tõstmine

Meditsiin → Närvihaigused
40 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Tööd ja tööriistad

Meeste ja naiste töid ei eristatud nii tõsiselt, mõlemad tegid mõlemat Tööriistad Ader Hobuniiduk Viljapeksumasin Õmblusmasin Hobukaarik Looreha Kahemehe saag Äkked, käi Kirved, vikatid Haamrid, meislid Talutööd meestel Algas muidugi tööriistade valmistamise ja korrastamisega Metsategu-puu maha võtmisest kuni ahju alla saamiseni Heina- ja viljalõikus Kündmised Hobuste õpetamine Sõnniku vedu Talutööd naistel Riiete õmblemine Karja eest hoolitsemine (lüps, toitmine jms) Lõnga ketramine Söögi tegemine Koristamine Kudumine (mütsid, sokid, kindad) Linatööd (lõugutamine) Talutööd lastel Töötamine algas juba varakult, 6-7 aastaselt Käidi karjas Tehtud töö eest rahalist tasu ei saadud Vanemate abistamine Peenarde rohimine ja kastmine Heinategu (tallamine)

Varia → Kategoriseerimata
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

PEREKONNA ÜLESANDED

PEREKONNA ÜLESANDED Ehkki perekond on sajandite jooksul läbi teinud suuri muutusi, on ta siiski säilinud ja mängib inimeste elus siiani olulist rolli. Enamik täiskasvanuid tunneb end olevat seotud kahe perekonnaga, kasvuperega ja enda loodud perekonnaga. Perekonna ülesanded abielul põhineva perekonna puhul, mille moodustavad abikaasad ja nende järglased on: ühiselu kindlustamine ja seksuaalsuse kontroll, tööjaotus, laste kasvatamine lähedase kooselu õhkkonnas, kultuuri õpetamine järgnevale sugupõlvele. Perekonna põhifunktsioonid on küllaltki püsivad olnud sajandeid. Perekonna peamiste funktsioonidega saab välja tuua järgmised. 1. Soojätkamisfunktsioon on sajandeid olnud perekonna olulisemaid funktsioone. See tagab rahvastiku püsivuse ja taastootmise. Abielupaari soov lapsi saada on üldinimlik ja sellel on palju põhjusi. Emotsionaalses plaanis tahetakse last, keda hoida ja armastada. Majanduslikus mõttes

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
15 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Pseud

Teadusfilosoofia õpetamisel on vaja teha mitmeid valikuid: osad on seotud filosoofiaga üldiselt, osad kitsamalt teadusfilosoofiaga. Selgitan järgnevalt oma valikuid. Igasuguse filosoofia õpetamise puhul on valida kahe põhilise lähenemise vahel: probleemide keskne ja filosoofia ajaloo keskne õpetamine. Ajaloo keskne õpetamine tähendab, et valitakse üks hulk filosoofe, kes ajaloos endale ühel või teisel moel nime teinud ja räägitakse nende eluloost, küsimustest, mida nad käsitlesid, millistele tulemustele nad jõudsid ja kuidas nad selliste tulemusteni jõudsid. Probleemide keskne õpetamine tähendab, et valitakse üks hulk küsimusi, mis on ühel või teisel moel olulised filosoofias ja räägitakse, milles küsimus seisneb ja kuidas seda küsimust lahendatakse kaasajal

Filosoofia → Filosoofia
13 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Raskustega pered

erinevaid puudujääke sotsiaalsetes oskustes ja käitumises ning võimalikult vara sekkuda. Sotsiaalseid oskusi väljendav käitumine on õpitav. Mõnel lapsel on selline õppimine raskendatud. Kui lapsel on probleeme tähelepanuga, siis ei suuda ta jälgida ega väljendada sotsiaalselt kohast käitumist. Samuti ei pruugi vajalikku käitumist õppida endassetõmbunud 5 või tõrjutud lapsed. Sellisel juhul võib otsene õpetamine aidata omandada kohast käitumist, kuid seda ei tohi teha isolatsioonis, vaid teistega suheldes. Sotsiaalsed oskused on õpitud käitumisviisid, mida inimene kasutab teatud ülesande täitmise eesmärgil. Laps peab õppima erinevaid sotsiaalseid oskusi, mis on vajalikud paljudes olukordades. Laps peab õppima teiste jaoks vastuvõetavalt käituma erinevates sotsiaalsetes olukordades(teatris, mänguväljakul). ( Õppimine ja õpetamine koolieelses eas 2008 K. Tropp, H. Saat 53-75 )

Pedagoogika → Pedagoogika
10 allalaadimist
thumbnail
18
odp

Suhtlemistasandid

SUHTLEMISTASANDID Age Taal Igal inimesel on 3 minatasandit: Lapsevanem ehk VANEM Täiskasvanu Laps Inimene on iga päev mõnda aega igal neist tasanditest ja kõik need 3 tasandit mõjutavad tema käitumist. Mina- tasand on psühholoogiline reaalsus: tunnete süsteem, millega käib kaasas teatud käitumismustrite kooslus. Inimese suhtlusstiil sõltub sellest, kas temas räägib parasjagu Lapsevanem, Täiskasvanu või laps. VANEMLIK TASAND Moraalinõuded Moraalinõudedjaja piirangud piirangud Käsud Käsud Keelud Keeludjuhtnöörid juhtnöörid Õpetamine Õpetamine Organiseerimine Organiseerimine Kiitmine Kiitmine Karistamine Karistamine Lohutamine Lohutamine Hinnangute ...

Psühholoogia → Suhtlemisõpetus
85 allalaadimist
thumbnail
4
doc

INGLISE KEELE TÖÖPLAAN 6. KLASSILE

transpordivahendite kohta. töövihikuga. Unit 4. Lugemis- ja teksti lugemine ja tõlkimine paarislugemine, arutlus, kuulamisoskuse arenemine tunnikontroll sõnavara kohta ideekaart, iseseisev töö õpiku ja töövihikuga. Unit 5. Unit 1-4 materjali teksti lugemine ja tõlkimine vastastikune õpetamine, arutlus, kordamine kontrolltööks KONTROLLTÖÖ sõnavara rühmatöö, õpetaja selgitus, ja grammatika kohta. töö õpiku ja töövihikuga. Unit 6. Meeldetuletus kuidas teksti lugemine ja tõlkimine õpetaja selgitus, näitlikustamine, kirjutada / öelda kuupäevi. tööleht paaristöö, töölehed, iseseisev

Keeled → Inglise keel
30 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Koolireform 19. sajandi alguses

Koolireform 19. sajandi alguses 2017 Tähtsamad aastaarvud Eesti hariduses 19. sajandil: 1802. asutati Rahvaharidusministeerium- töötati välja uue koolikorralduse alused. Kogu riigis ühtne koolisüsteem, mis jagunes neljaks koolitüübiks. 1802. Tartu ülikooli taasavamine. Teemaks oli maarahvale koolisüsteemi kujundamine. 1816. Eestimaal Talurahvaseadus. 1830. Kirjutamine ja rehkendamise õpetamine. 1832. Õpetatud Eesti Seltsi asutamine. Õpetajaid hakati välja koolitama. 1840. Usuvahetusliikumine. 1841. Esimene tütarlastekool. 1849. Kooliseadus nõudis juba sellele ajale kohaseid õppetarvikuid oma koolikogukonnas. 1860. Eesti Aleksandrikool. 1878. Ühtne õppeplaan ja programm. 1885. Uus koolikorraldus. 1802. asutati Rahvaharidusministeerium- töötati välja uue koolikorralduse alused. Kogu riigis ühtne koolisüsteem, mis jagunes neljaks koolitüübiks.

Ajalugu → Eesti ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hulkade tähtsus ja õpetamine

Birgit Lepp Hulkade tähtsus ja õpetamine Igapäevaelus puutub laps kokku teda ümbritsevate esemete ja nähtustega. Aeg-ajalt on tal vaja end asjade ja kaaslaste suhtes määratleda, korrastada mängu- ja töövahendeid, paigutada, järjestada ja võrrelda. Lastel on kogemusi erinevate hulkadega juba enne lasteaias käimist. Näiteks aasta- pooleteise vanustel lastel on kogemusi selliste hulkadega nagu lapsed, sõrmed, klotsid karbis ning ühe eseme eristamine paljude seast. Sellel arenguperioodil on laste

Matemaatika → Matemaatikadidaktika
51 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Geriaatrilise patsiendi eripära

Haigused ja häired lisanduvad ea tõusuga ja nii ka määratud ravimite hulk. Ühele vanurile soovitatakse mitte enam kui 3-4 ravimit korraga. Retseptiga väljastatavaist kasutavad vanurid kõige enam vereringeelundite ravimeid. (Tilvis & Sourander 1996.) Allikloend Tilvis, R., Sourander, L. ( 1996.) Geriaatria. Tallinn: Medicina 2 Perekonna õpetamine, kaasamine raviprotsess Paljud õendusdiagnoosid on seotud patsiendi ja tema perekonna õppimisvajadustega. Õde keskendub terviseprobleemidele ja igapäevasele elukorraldusele. Õde peab ära tundma olulised isikud, perekonnaringi, kellel on kliendile otsene mõju. Patsiendiõpetuse liitmine õendusprotsessi võimaldab klientidel osaleda aktiivselt enda hoolduses ja valmistab ette turvalisemat üleminekut haiglaravilt kodusele ravile. Kliendile,

Meditsiin → Geriaatria
192 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eestikeelse õppe sissevimine vene koolidesse

Milline on selle reformi sisu? Kui üldiselt, siis muuta õppimine vene gümnaasiumites eestikeelseks. Selle reformi läbirääkimised algasid Mart Laari valitsusajal (1999. Aastal). See oli projekt, kus peaks olema astmeline üleminek. See pidi algama juba 2001. aastal, aga valitsus arvas, et vene koolid ei ole selleks veel valmis. Reformi algus pandi kõrvale kuni 2007. aastani. 2007. aastal pidi igas vene koolis olema vähemalt üks aine riigikeeles. Igal aastal lisandus veel ühe aine õpetamine eesti keeles. Kui kool õpetaks rohkem aineid riigikeeles, siis määrati neile lisarahastamine. 2010. aastaks pidi igas koolis olema 3-4 ainet eesti keeles. Sellest aastast peab vene gümnaasiumis olema 60% ainete õpetamisest riigikeeles. Nagu te võite arvata, siis on see pooleli. Lõplik eesmärk on teha niimoodi, et Eestis poleks ühtegi vene gümnaasiumit. Kuidas valitsus argumenteerib selle reformi vajadust? Põhimõtteliselt annab vaitsus ainult kaks põhjust: 1

Pedagoogika → Pedagoogika alused
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mina haridusliku erivajadusega õpilase õpetajana

Õppetöös peaks kasutama palju aktiivõppe meetodeid, et õpilane oleks ise kaasatud ning poleks passiivse kuulaja rollis. Häid tulemusi annavad mängulised ja loovtöö harjutused. Haridusliku erivajadusega lapse õpetamise juures on väga oluline õpetaja ja lastevanemate hea ja usalduslik koostöö. Kui lapsevanem usaldab õpetajat siis ei tee ta saladust lapse tegeliku diagnoosi suhtes ning koos saab läbi arutada kuidas on kõige efektiivsem antud lapse õpetamine. Ka oskab lapsevanem nõustada õpetajat kuidas vajadusel tema last töösse kaasata ja vajadusel rahustada. Õpetaja omalt poolt saab anda soovitusi lapse õpetamiseks ja oskuste arendamiseks kodus. Hea koostöö puhul on lapse kiire areng ja efektiivne õpetamine kergemini tagatud. Kindlasti mängib rolli õpetaja isiksus. Tema empaatiavõime ning oskus laste vahelisi suhteid korraldada. Õpetajast oleneb suurel määral kuidas suhtub lastekollektiiv erivajadusega kaaslasesse

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
53 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Ida-Virumaa rahvastiku iseloomustus

Ida-Virumaa Rahvastiku Iseloomustus (sinu nimi) SWOT analüüs Tugevad küljed: palju töövõimelisi inimesi Nõrgad küljed: vananev rahvastik, madal eesti keele oskus, linnastumine Võimalused arenguks: eesti keele õpetamine Ohud tulevikus: venestumine, tööjõupuudus Kasutasime statistikaameti andmebaasi ja oma õpikuid AITÄH KUULAMAST JA VAATAMAST!

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eeva Hujala raamatu "Uuenev alusharidus"

· On arvatud, et eelõpetus on hõlbustanud ka lapse siirdumist lasteaiast kooli ja seda vaadeldakse kui silda kodu ja kooli vahel. Eelõpetuse kultuurilised suundumused Nägemus lapsest Nägemus kasvatuse ja õpetamise tähendusest ENNE Laps on passiivne, ei suuda Kasvatus ja õpetamine alustatud iseseisvalt tegutseda. ühiskonnale. Ülesandeks isiksuste sobitamine ühiskonda. PÄRAST Laps on algatusvõimeline ja Kasvatus ja õpetamine ühiskonna aktiivne, suudab iseseisvalt mõelda. muutmisjõuna. Ülesandeks parema

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
186 allalaadimist
thumbnail
10
docx

GIS kasutamine koolides

Referaat GISi õpetamine koolides (gümnaasiumites, kutsekoolides ja ülikoolides Eestis ja mõnes teises riigis. Geoinformaatika I 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS........................................................................................................ 2 1.GIS päev..............................................................................................

Informaatika → Geoinformaatika I
17 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Õppimist väärtustav õpetamine ülikoolis

kontrollida nende vahelisi teadmiseid, kontollida nende motivatsiooni ja neid motiveerida, et rahustatda kõrgollolide usaldusväärtust ja taset. Tvalist- ja ebaõnnestunud hindamist nimetatakse hindamiseks. Kujundav hindamine kasutab õpitulemusi selleks et anda tagasisidet õppimise jooksul. Nii õpilased kui õpetajad soovivad teada õppimise edukusest. Kujundava hindamise abil saab muuta nii õpilast kui õpetjajat. Kujundav hindamine ja õpetamine kuuluvad täielikult kokku. (lk 170) Õppimine sõltub hindmaisest: tagasimõju Meile õppejõudele võib tunduda, et kavanadatud õppeväljundid on sidustataud õppe tugisammas, aga üliõpilsed näevad asja teisi. Üliõpilaste arvates määrab hindamise õppekava (Ramsden 1992: 187). Üliõpilased õpivad seda, mid anende arvates hinnatakse, seda nimetatakse tagasimõjuks. Termin, mida kasutas esimest korda Lewis Elton (1987: 92),

Pedagoogika → Pedagoogika alused
33 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ajalooliselt tuntud õendusteoreetikud ja nende tööd

Ajalooliselt tuntud õendusteoreetikud ja nende tööd Õendusteoreetik Teooria pealkiri Teooria lühikokkuvõte 12.mai rahvusvaheline õdedepäev, sest Nightingale sündis siis. - - Florence Nightingale Teooria paneb rõhu patsiendi heaolule ja tervisele ka peale haiglast välja saamist; Aidata nii haiget 1.kontseptsioon(indiviid) omab põhilisi vajadusi, mis on osa tervisest; vajab abi kui tervet patsienti paranemisel, iseseisvuse saavutamisel; 2.kontseptsioon(keskkond) patsient ja tema igapäevastes tema pere on üks tervik; 3.kontseptsioon(tervis); 4.kontseptsioon(õendus) õelt tegevustes oodatakse õendusplaani täitmist. 14põhivajadust... INDIVIID: omab põhilisi Virg...

Meditsiin → Õendus
155 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Perekonna funktsioonid indiviidi ja ühiskonna seisukohast

1. Soojätkamisfunktsioon on sajandeid olnud perekonna olulisemaid funktsioone. 2. Seksuaalfunktsioon on perekonnal samuti olnud nii traditsioonilises kui ka modernses ühiskonnas, see on taganud abielupaari seksuaalsuse õiguspärase väljendamise. 3.Majanduslik funktsioon on ilmselt väga kaua olnud üks perekonna loomise põhipõhjusi. 4. Sotsialiseerimisfunktsioon on eelkõige vajalike sotsiaalsete, sh kooseluga seotud normide, reeglite, oskuste ja tegevusmallide õpetamine lastele. 5. Hoolitsus. Just perekonnas saadakse kogemus hoolitsemisest ja hoolitsetud olemisest – siin väljenduvad vabamalt inimeste nõrkused, hädad ja haigused. 6. Hariv/kultuuriline funktsioon on suunatud iga pereliikme, eriti aga lapse tunnetushuvi ergutamisele ning teadmiste ja oskuste vahendamisele. 7. Turvalisuse pakkumine. Üks kodu põliseid ülesandeid on varjata inimest välismaailma ohtude eest.

Ühiskond → Perekonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Keeleökoloogia ja eesti keele areng

Keeleökoloogia ja eesti keele areng Keeleökoloogia vastab järgmistele küsimustele: Miks osad keeled hääbuvad? Miks on osad keeled jätkusuutlikud? Tegurid mis mõjutavad keele püsimajäämist: Põlvkondlik ülekanne Keele staatus Paiknemine Keele arendamise valdkonnad: Teaduses ja hariduses Keeletehnoloogia Maailma kultuuripärandi vahendamine Teadus ja kirjandus Keele kasutus õigusliku reguleerimine Masinatõlge Eesti keele kui teise keele õpetamine Ohustatud keeled Keeled millel on põlvkondlik edasikandumine lõppenud. Keeled millel on märke põlvkondliku ülekande katkemisest. Kaitstud on peamiselt need keeled millel on oma riik nt Eesti ja eesti keel. Üksdomineerivaimatest keeltest maailmas on inglise keel. Eesti keele jätkusuutlikus Eestikeel on üle elanud paljud sõjad ja epideemiad Eesti keel on haavatav paljude välismõjude poolt (nt loodus- ja majanduskatastroofid) Eesti keele parim kaitse on tagada

Eesti keel → Keel ja ühiskond
14 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Nimetu

Tallinna Pedagoogiline Seminar Alushariduse ja täiendusõppe osakond KLÕ12 Kerli Sepp LUGEMA ÕPETAMINE Referaat Juhendaja: Jane Rätsep, MA Tallinn 2011 Sisukord 1 SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 2 ERISUGUSED TEOORIAD LUGEMAÕPETAMISEL.......................................................4 2.1.1 Küpsemisteooria.....................................................................................................4 2.1.2 Arenguteooria.........................................................................................................4 2.1.3 Kujuneva kirjaoskuse teooria.................................................................................4 2.1.4 Sotsiokultuuriline teooria....................................................

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
99 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Lapse õigused ja kohustused

Lapse õigused ja kohustused Leiu Tõnissaar IV klass TMKK Meie maal on lastel palju õigusi ja kohustusi. Õigused · Lastele ei tohi peale suruda reklaami ega usku. · Lastel on õigus mitte vastata võõraste inimeste küsimustele ja pakkumistele. · Lapsel on õigus eakohasele teabele, mis puudutab last isiklikult või lapsi üdiselt. · Igal lapsel on õigus puhkusele ja jõudeajale, mida ta kasutab eakohaseks, meelepäraseks tegevuseks olenevalt tervisest, soovidest ja võimalustest. · Kõik lapsed kogu maailmas on üheväärsed. · Täiskasvanud, kes otsustavad lapsi puudutavate asjade üle, peavad oma tegevuses lähtuma laste huvidest. · Igal lapsel on õigus oma arvamusele ja õigus seda vabalt väljendada. · Lapsel on õigus ära kuulamisele teda puudutavates asjades kodus, koolis ning ametiasutustes. · Igal lapsel on õigus haridusele, mis arendab välja lapse vaimsed ja kehalise...

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
36 allalaadimist
thumbnail
8
docx

MUUSIKAÕPETUSE OSATÄHTSUS VÄIKELAPSE ARENGUL

Kasutatus kirjandus Hytönen, Krokfors. 2002. Esi- ja algõpetuse didaktika. 7 Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava, 2008 Kiilu, K. 2010. The development of theconcept of music education in Estonian kindergartensm. Kumpas, A. 2000. Varajane muusikakasvatus laulu- ja mängukoolis väikelapse arendajana. Muldma, M. 2007. Muusikaõpetus esimeses ja teises kooliastmes. Rmt E. Kikas. Õppimine ja õpetamine esimeses ja teises kooliastmes. Muldma, M. 2008. Muusikaline kasvatus. Rmt E. Kikas. Õppimine ja õpetamine koolieelses eas Päts, R. 1975. Mudilaste musikaalsuse arendamise põhialused. Päts, R. 2010. Muusikaline kasvatus üldhariduskoolis. Pullerits, M. 2005. Laps ja muusika. Rmt. Henno. K. Laps ja lasteaed. Lasteaiaõpetaja käsiraamat. Turnau, E. 1998. Muusikaõpetus. 8

Pedagoogika → Pedagoogika
27 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Suhtlemistõkked

kõneletakse. 1.Kohtumõistmine- *kriitika- *sildistamine- stereotüüpidesse panemine, sildi külge panemine *diagnoosi panek-amatöör psühholoogi mängimine *kiitmine-irooniline, manipuleeriv kiitmine,see on halb; se peaks olema siiras 2.Lahenduste lakkumine: *kamandamine- käsk, mis ei ole vastluväitlustamine *ähvardamine- lahenduse pakkumine, millega rõhutatakse kristuseks *moraali lugemine- teise inimese õpetamine, kuidas ja mis asju ta peaks tegema *ülekuulamine- hakatakse küsima, kus, mis, kellega, miks olid.... *nõu andmine- lahenduste projekteerimine 3.Teise murede vältimine: *kõrvale põikamine- on teemasid, mida inmesed tahavad vältida *loogiline argumenteerimine- enda faktide kindlaks tegemine *rahustamine- emotsionaalne tagasi tõmbamine

Sotsioloogia → Kõneõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
1
doc

10 John Dewey’i ideed

10 John Dewey'i ideed (allikas: http://deweypedagoogika.blogspot.com/) 1. Inimese aktiivsus algab kogemusega, sisaldab kogemust ja lõpeb kogemusega. 2. See, mida õpime koolis, peab olema rakendatav koolikeskkonnast väljaspool ja vastupidi. 3. Tõeline õppimine seisneb eluprobleemide lahendamises. Teadmine ja tegemine kuuluvad ühte. Kool peab olema asutus, kus lapsel on võimalik õppida elust enesest. 4. Kasvamine läbi vabaduse, loovuse ja dialoogi on kõikehõlmav ideaal, parimast parim. 5. Inimese kasvul ehk arengul pole lõppu. 6. Õppimine toimub sotsiaalses kontekstis, inimeste vastastikuses mõjus; kusjuures õppija vajadused, huvid ja kogemused on õppimise võtmeteks. 7. Õpetamine ja õppekava peavad olema loodud nii, et on võimalik arvestada iga õpilase individuaalsete eripäradega. 8. Indiviidi vaimne ja esteetiline külg tuleb liita tegevusse, see on tähtis isiksuse tunde- elu ar...

Pedagoogika → Kasvatusteadus
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti NSV

Tagajärg Võim läks juunikommunistidelt Käbinile Eestis demokraatlikud liikumised ist Maareform-maa ei ole enam isiklik, Maa 61,5%elanikud(eestlased)1989.a suurus 30ha. 1978, vene keele omadamine ja õpetamine ja Maakondade asemel regioonid täiustamine Valdade asemel külanõukogud Tuli täita liidu norm 3 oblastit Stalini surm 1953 Iseloomulikud Võitlus kodanliku natsionalismi vastu Liberaliseerumine Venestamine

Ajalugu → Ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Teenindusmajandus

Teenindusmajandus Teenustesektori kiire kasvu maailmas on teinud võimalikuks side ja tehnoloogia kiire areng, vaba aeg, transpordiareng jne. Teenuste jagunemine Tootja- ehk äriteenused (osaline töötsükkel, ettevõte, firma,tootmisotstarbel) : kaupade vedu poodi; turu- uuring; raamatupidamine; kontoriruumide koristamine; kinnisvara konsultatsioon; tööjõu koolitamine; ETV uudistesaadete tegemine; laste õpetamine Isikuteenused (lõpptarbija) : maniküür; raamatupidamine; kinnisvara konsultatsioon; laste õpetamine; arstiabi Avalikeks teenusteks nim. Teenuseid, mida korraldatakse kogutud maksumaksija raha eest. Avalikud teenused, mille kulud kaetakse riigi eelarvest: haridus, arstiabi, televisioon, raadio, looduskaitsealad, politseiabi, piirivalve jne A.t, mille eest maksab kohalik omavalitsus: koolimajandamine, ühistransport, teedekorrastus, valgustus, haljastus, raamatute laenutus vms, sotsiaalabi

Geograafia → Geograafia
7 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Keeleökoloogia ja eesti keele areng

suhtluskeeleks ja õpikud Keelekasutuse Maailma õiguslik kultuuripärandi reguleerimine vahendamine eesti keele kasut kirjanduse võimal Eestis tõlkekeel Arendamise valdkonnad 2 · Euroopa Liidu ametlik keel · ometi igas Eesti piirkonnas probleemideta asju ajada ei saa ­ oluline - eesti keele kui teise keele õpetamine (vajalik ühise suhtlusvahendina) · Riiklik eesti keele arendamise kava eesmärgistatud ja efektiivseks tegevuseks · 1) 2004-2010 · 2) "Eesti keele arengukava 2011-2017" http://ekn.hm.ee/system/files/Eesti_keele_arengukava_2011-2017_0.pdf · Eesti on esimesi riike, kes keele jaoks arengukava välja töötanud Sõnaus · 2010. a osales president Toomas Hendrik Ilvese väljakuulutatud sõnavõistlusel Sõnaus 593 inimest 2123 sõnaettepanekuga

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Referaat Marie Curie

Marie Salomea Sklodowska-Curie Mari-Liis Keel 9.klass Sisukord 1. Marie Curie noorus 2. Õpingud 3. Abielu 4. Radioaktiivsuse uurimine 5. Nobeli auhinnad 6. Õpetamine kõrgkoolis 7. Kiirituste mõju ja Marie Curie surm 8. Pildid Marie Curiest 9. Kasutatud kirjandus Marie Curie noorus Maria( hiljem Marie) Salomea Sklodowska- Curie sündis 7.novembril 1867.a. Varssavis, Poolas. Tema isa oli Varssavis matemaatika- ja füüsikaõpetaja, ema juhatas tütarlaste pansionaati . Lapsed said hea hariduse. Maria lõpetas 1883 gümnaasiumi kuldmedaliga . Marie kasvas üles perekonnas, kus väärtustati haridust. Isale tundus, et Maria on vaimselt ja füüsiliselt üle pingutanud, ning saatis ta sugulaste juurde maale. Samal aastal kaotas perekond ebaõnnestunud investeeringute tõttu peaaegu kogu varanduse . 1883-1891 töötas Marie guvernendina ja...

Keemia → Keemia
51 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Minu elu lugu

.. Kui kätega peaks midagi juhtuma, kas siis ongi kõik? Kas siis ei saagi kuidagi suhelda ja ongi täiesti üksi oma mõtetega? Ja nüüd tuli pähe veel üks küsimus- kuidas üldse mõtleb pimekurt inimene? Kas ta mõtleb nagu meie kõik või toimub ka mõttetegevus teisi meeli kasutades? Kui inimesel, kes ei näe ega ei kuule, toimub kogu suhtlemine ja infovahetus kompimise teel, siis ilmselgelt toimub samamoodi ka õppimine ja õpetamine. Usun, et pimekurdi õpetamine on ka paras katsumus ja samas ka väljakutse õpetajale. Kindlasti on huvitav jälgida sellise inimese arengut ja saavutusi. Lugedes Heleni kõne ja hääleomaduste kohta meenus mulle mu onu, kes oli lapsepõlves põetud keskkõrvapõletiku tagajärjel kurdiks jäänud. Olen kuulnud teda rääkimas. Olen näinud, kuidas ta suhtleb teiste kurtidega ja kuulnud, kuidas ta suhtleb nendega, kes kuulevad.

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
10 allalaadimist
thumbnail
18
docx

ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA

erinevused nende vahel, kooli jõudes on nad enam-vähem sarnased. 3. Lapsevanemate nõustamine ja juhendamine tegevusteks oma lapsega. 4. Spetsialistide kaasamine arendustegevusse: meeskonna- ja võrgustikutöö. 5. Ühest kasvukeskkonnast teise ülemineku toetamine, Eestis on kasutusel koolivalmidus kaardid (Shonkoff & Meisels, 1990). Edukad õppemudelid : • õpetamine lähtub lapse olemasolevatest teadmistest ja oskustest, et lapsel ei oleks igav ja et ta ei kogeks ebaõnnestumist • lapsi õpetatakse individuaalselt või väikese grupina, see on odavam ja lastel on huvitavam, nad rohkem pingutavad (Venemaa sekkumisemudel!) • on soodsad õpitingimused, st kasutusel on sobivad õpetamisvõtted ja materjalid, kui lapse tase on madal, tuleb minna praktiliste ülesannete juurde sõltumata vanusest

Psühholoogia → Psühholoogia
148 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Tasapinnal orienteerumine, ruumis orienteerumine, kella õpetamine

vasakul, taga keskel ja taga paremal. Ja viimaks, mis asub lapsest paremal küljel ja vasakul küljel. Teistest lähtuvalt: Lapsed on rühmaruumi ära jaotatud ning õpetaja hakkab ühe lapse käest küsima teiste laste asukohta. Näiteks- kes asub ruumi kõige paremas nurgas (lapse asukoha suhtes)? Aga kes on ruumi keskel? Kes asub ruumi keskel vasakul küljes? Aga kus asub Juku (nimetab mõne lapse nime, kes kuskil seisab) 3. Kella õpetamine. · Näitan lastele tutvumiseks mängu kella. · Lapsed kleebivad ise kellale seierid ja numbrid. · Nimetan erinevaid kellaaegu ja lapsed ütlevad, kas on öö või päev. · Õpime täistundides kella näitamist mängu kellal.

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
26 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Antonín Leopold Dvořák

ANTONÍN LEOPOLD DVOÁK Sündinud: 1841. Nevahozeves. Surnud: 1904. Prahas. Tsehhi helilooja. Looming Tsehhi ja slaavi mõjudega. Eeskujud. Sümfooniad, sümfoonilised poeemid,ooperid. Peamised zanrid. Looming 10 ooperit. Antonin Dvorak - Rusalka - Song To The Moon.mp4 9 sümfooniat. https://www.youtube.com/watch?v=pVOh4r2nOOw Instrumentaalkontserdid. https://www.youtube.com/watch?v=fN4z8HjSCI8 Elukäik Dvoák sai loa minna muusikakooli. Õppis Praha orelikoolis. 1874. aastaks oli loonud 4 sümfooniat ja 2 ooperit. Brahms märkas Dvoák talenti. 1878. aastal kaheksa sümfoonilist "Slaavi tantsu". Elukäik: Inglismaa London ja New York. 1884. aastal dirigeeris mõnd oma teost. Paluti kirjuada uus sümfoonia (seitsmes d-moll). 1887. aastal tulid ettekandele "sümfoonilised variatsioonid" Cambridge'i ülikool. Elukäik: Ameerika 1891. aastal konservatooriumi direktor. Viie kuu pikkused kontserdireisd mitme uue teosega. ...

Muusika → Muusikaajalugu
4 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun