Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"ahhaa" - 67 õppematerjali

ahhaa

Kasutaja: ahhaa

Faile: 0
thumbnail
3
docx

Praktikaaruanne (SA Teaduskeskus Ahhaa)

Tartu Forseliuse Gümnaasium Rekreatsioonikorraldus Praktika SA Teaduskeskus AHHAA Koostas: Maali Maasikas Tartu 2010 Sisukord Sissejuhatus..........................................................................................1 Teaduskeskus Ahhaa...........................................................................1 Kuidas möödus minu praktika Ahhaa teaduskeskuses...................

Majandus → Majandus
32 allalaadimist
thumbnail
8
odp

Science Centre AHHAA in Tartu

Science Centre AHHAA in Tartu Elina Kaldarova MJ212 About AHHAA The aim of AHHAA is to introduce science to everyone AHHAA welcomes visitors of all ages and offers a great opportunity to spend a fun day filled with science! AHHAA It is the biggest science centre in Baltic States! It's located in Tartu, Sadama 1, next to Aura water park In Science Centre AHHAA, you can: try fascinating "hands-on" exhibits on 3000 square meters of exhibition area visit a new temporary exhibition twice a year see exhilarating science theatre shows test your skills and knowledge in various workshops enjoy the breathtaking planetarium shows visit the biggest science shop in Estonia Planetarium In this room you can see over 5 millions stars and take a breathtaking journey through space. Workshops

Keeled → Inglise keel
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Väike Eesti suures Euroopas

Väike Eesti suures Euroopas 1. Tallinna Lauluväljak 2. Tallinna Raekoda 3. Tallinna Teletorn 4. Toompea loss 5. Pokumaa 6. Elistvere loomapark 7. Kadrioru park 8. Kiek in de Kök 9. Suure Munamäe vaatetorn 10. Pikk Hermann 11. Rakvere linnus 12. Tuhala Nõiakaev 13. Vabaduse väljak Tallinnas 14. Jääaja Keskus 15. Barclay de Tolly mausoleum 16. Norra allikajärv 17. Emumägi 18. Eesti Lennundusmuuseum 19. Lennusadam 20. Ahhaa Keskus 21. Kuursaal 22. Hiiumaa Eiffel 23. Jägala juga 24. Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik 25. Kärdla meteoriidikraater Luuletus Eestis On Eestis laulupidu, seal lauluväljaku all. Vaatab Elistveres tibu ja Munamäel valge tall. On pokumaal ju lõbus, seal pokut näha saab.

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti õigekeelsus ja väljendusõpetus - Ametikiri

Karin Kaljumägi 25.05.2015 eesti keele osakond Tartu Ülikool Jakobi 2­411 51014 Tartu Pakkumine kontrollida Teadlaste Öö festivali juubelibrosüüri õigekirja Lugupeetud Karin Kaljumägi Olen AHHAA teaduskeskuse sündmuskorralduse spetsialist ja hetkel tegelen Eesti ühe suurima teadust populariseerivate ettevõtmiste sarja, Teadlaste Öö festivali, korraldamisega. Sel aastal saab festival 10 aastaseks ning esimese juubeli puhul on korraldusmeeskonnal plaanis välja anda ca 15 leheküljeline brosüür. Teadlaste Öö festivali meeskonna jaoks on väga oluline, et see juubeli puhul välja antav

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Uurimustöö - Üks tund linnas

Mina valisin 5 erinevat kohta: 1) Balti jaam - rongide väljumise perroonid reede 15. aprill kell 19-20 2) Kesklinn ­ kaubamaja lõpp-peatuste R-Kioski juures pühapäev 24. aprill kell 11-12 3) Rocca al Mare keskus ­ Kaubanduskeskuse keskel purskkaevu juures laupäev 16. aprill kell 19.45-20.45 4) Solarise keskus ­ peauks reede 15. aprill kell 17-18 5) Vabaduse väljak ­ Ahhaa keskuse ees treppide peal laupäev 16. aprill kell 18-19 Minu eesmärgiks oli tõestada, et elu siin väikeses Eestis on täpselt selline nagu ma olen koguaeg arvanud ­ rahulik, rutiinne ja ilma suuremate sekeldusteta. Balti jaamas ei toimunud sellel kellaajal midagi väga huvitavat, rongid tulid ja rongid läksid. Ma läksin nimelt Balti jaama, lootes seal näha joodikuid ja narkomaane ning nende omavahelisi tülisi

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Cities and towns of Estonia

Cities and towns of Estonia Facts 47 cities/towns Almost 50% forest In 2011 Tallinn was the European Capital of Culture Has over 1,500 islands Tallinn Capital of Estonia Old town Businesses Park Kadriorg TV tower Open-air museum Zoo Estonia Theatre Tartu University Old town AHHAA science centre Aura water park & SPA Art and history museums Vanemuine Theatre Pärnu Captial of summer Beach SPA hotels Tallinn gate Endla Theatre Viljandi Sild Viljandi Lake Ruins of the Viljandi Order Castle Ugala Theatre Rakvere Rakvere Castle Modern central square Aqua SPA hotel Rakvere Theatre Haapsalu Episcopal Castle Legend of the White Lady Estonian Railway Museum Beaches Thanks for watching!

Keeled → Inglise keel
3 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Fenomenoloogia meditsiinis

1.vastus Fenomenoloogia aitab mõista „õendushetke“ nii, et on vaja jälgida mis on, ilma „ahhaa“ effektita. See määrab ka nii, kui hästi õde teab ja mõistab patsiendi „haigusemaailma“. Samuti patsienti jaoks on oluline mõista, et tema haigus – on tema eluviisi haigus. Ei saa hinnangut anda, on vaja olla patsiendiga, on vaja ülal hoida teda. 2.vastus. Õendushetke iseloomustab valmisolekut olla patsientide lähedal. Näiteks „arusaamise hetk“. Patsient Bob oli kaelaluumurruga neurokirurgilises osakonnas. Õde ütles „kui ma lähen kohvi tooma, siis hakkan hüüdma teie jaoks“. Või teine näide. „Puudutuse hetk”. Oli selline olukord, et õde kuulas vanamemme läbi ja pärast seda võttis teda käed kätte. Või veel „juuresoleku hetk“. Ühel naisel suri isa, õde kuulis karjet, pärast seda võttis salvrätti ja läks rääkida naisega. Õde hoiab naist ja proovib rahustada teda. 3.vastus „Õendushetk“ on oluline, sest patsientidele on alati vaja õe abi. ...

Filosoofia → Eetika
44 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Tartu ettekanne

Toomas Asser Die älteste und größte Universität in Estland Küssende Studenten Brunnen mit der Statue Mati Karmin 1. September 1998 40 Tonnen Theater Vanemuine Es ist das älteste Theater estnischer Sprache und geht auf das Jahr 1870 zurück. Drama, musikalische Darbietungen und Ballett. Toomas Peterson. Estnisches Nationalmuseum Kultur und der estnischen Geschichte sowie der finno- ugrischen Völker in Tartu 45 ausgebildete Führer 29. September 2016 Wissenschaftszentrum AHHAA Das größte Forschungszentrum im Baltikum Wissenschaft, spannende Aktivitäten, Abenteuer als auch angenehme Aktivitäten für Kinder und Erwachsene Es finden auch sehr spannende veranstaltungen statt Danke! Kasutatud kirjandus https://www.tartu.ee/et/huvi-ja-vaatamisvaarsused https://et.wikipedia.org/wiki/Tartu https://de.wikipedia.org/wiki/Tartu

Keeled → Saksa keel
3 allalaadimist
thumbnail
1
odt

11 klass. "Dialoog pimedas" arvustus

Näituse arvustus ,,Dialoog pimeduses" Maailmas kogub kuulsust kummaline näitus, mida on külastanud miljonid, kuid näinud pole veel mitte keegi. Sakslase Andreas Heinecke loodud idee oli minu jaoks ebatavaline: külastaja peideti täielikku pimedusse, pakkudes avastamiseks nähtamatut ümbrust ja omaenese peidetud võimeid. Näitus "Dialoog pimeduses" toimus Tallinnas Vabaduse väljakul Ahhaa keskuses. Minu jaoks erakordne näitus, mille sarnasel ei olnud varem olnud. Oluline erinevus tavapärasest näitusest oli see, et sõna otseses mõttes "näha" ei olnud midagi. Tegemist oli huvitva kogemusega. Umbes tund aega kestis selle väljapaneku külastamine läbi erinevate keskkondade. Helid olid alles, mõtted liikusid peas tavapärasest kiiremini, kummaline närv tungis naha alla ja süda lõi paar kiiremat lööki. Veidi oli hirm. Arvatavasti kartus tundmatu ees

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
10 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Assesing good and bad points

bad points. Location: A shopping centre ''Lõunakeskus'' is located in the main city.However, it is far from the central train and bus stations.There are a lot of parking. Yet, the car park is often crowded. Facilities: There are more than 16 diffrent shops and services.There are many men, woman´s, children´s, decorative´s, shoes shops..''Lõunakeskus'' has been rated leisure place for whole family. Here is full- size year-round working rink, AHHAA 4Dcinema experience, campus traffic elektric cars for children, sportclub.However in those services are no surveillance for children. Parents must do too all those attractions and children must later shop with parents.It could be easiler when there are surveillance for kids.Then can do parents shopping, weil children play. ''Lõunakeskus''also offers a pleasant dining for every taste. Awide range of affordable and home- based menu, dignified and traditional cozy cafe atmosphere

Keeled → Inglise keel
10 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Fenomenoloogia kodutöö

Kodune töö fenomenoloogias. Edita Moks OTS17/5 Kuidas aitab fenomenoloogia mõista „õendushetke”? Fenomenoloogia aitab mõista „õendushetke“ nii, et on vaja jälgida mis on, ilma „ahhaa“ effektita. See määrab samas ka selle, kui hästi õde teab ja mõistab patsiendi haigust. Samuti patsienti jaoks on oluline mõista, et tema haigus – on tema eluviisi haigus. Et haigusele hinnangut anda, on vaja olla patsiendi juures ning olla pigem haigele toeks. Mis iseloomustab „õendushetke”? Tooge näiteid. Õendushetke iseloomustab iseenesest olla alati patsiendi ähedal, kui ta seda vajab. Näiteks „arusaamise hetk“. Patsient Bob oli kaelaluumurruga neurokirurgilises osakonnas. Õde ütles: „Bob, ma lähen võtan kohvi ja karjun sinu eest.“.Või teine näide jutust „Puudutuse hetk”, kus oli selline olukord, et õde kuulas vanamemme muret ja pärast seda hoidis ta tema käsi. Näide jutust „J...

Filosoofia → Filosoofia
94 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Inimkäte poolt loodud vaatamisväärsused Eestis

kunstimuuseu Nõmme Seikluspark Barclay de Tolly m Kaubamaja Laulupeod Kubija Lendoravarada monument Kohtla Otepää Seikluspark Betti Alveri kaevanduspark mälestusmär -muuseum Valgeranna Seikluspark k Kumu Ahhaa teaduskeskus Blesta kivi Kunstimuuseu m Tallinna loomaaed Carl Robert Muuseum Viru hotell loomaparki ja Jakobsoni botaanikaaeda ausammas ja KGB Niguliste muuseum Eduard Tubina monument Palamuse O. Lutsu kihelkonna- Fr. R. Faehlmanni koolimuuseum monument Friedrich Reinhold A Le Coq

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
4
docx

8. klass kuulutuse peale helistamine

 Mitu päeva?  Hind?  Eriti huvitab mind, millega …… eluaastast!!!  Kellele?  Tahaksin ka täpsustada, mitmeks ….. KAVAS:  Kavas?  Ja viimaks tahaks uurida, kust ….  ekskursioon AHHAA _____________________________________ keskusse;  Lisainfo? TAGASISIDE VASTUSTELE:  jalutuskäik Toomemäel;  See sobib mulle väga!  ekskursioon Eesti Ajaloo  Ei või olla! Nii odav! muuseumi

Eesti keel → Eesti keel mitte-eesti...
19 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Retsensioon projektist teemal „Elektriautode kasvav populaarsus“

Teksti terviklikkus on kohati puudulik – algab sissejuhatava tekstiga, kuid edaspidi tulevad sisse suvalises järjekorras erinevad teemad. Autorid peatuvad põgusalt ühel teemal ning liiguvad ruttu kohe uue teema juurde. Lisaks autorideklaratsiooni ei peaks kajastama töö sisukorras. Puuduvad tekstisisesed viitamised ning kokkuvõte. Arusaamatuks jääb, miks on autor toonud sisse proovisõidu ja demokeskuse, kus räägitakse vaid Eesti AHHAA keskuse põhjal. Tegu on küll teemakohase peatükiga, kuid toodud on minimaalsel määral informatsiooni antud teema kohta. Rohkem võimalusi elektriautodega tutvumiseks on nii Eestis kui ka teistes riikides rohkem, kui töös mainitud. Lisaks on võimalik elektriautosid rentida. Kokkuvõtlikult on projektis käsitletud elektriautode keskkonnasõbralikkuse teemat, aga toimub eesmärgist kõrvalekaldumisi ja ideed jäävad poolikuks. Esineb palju kirjavigu ja tööl on ebamäärane struktuur

Eesti keel → Väljendusoskus
4 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Reisid

Kui me 4 klassis käisime siis me kõik pidime kiivrid pähe panema,sest seal võis ükskõik mis asi pähe kukkuda.Sõitsime veel maaaluses metrooga ja sõitsime belassidega kaevanduses ringi.Meile tutvustati paljusid asje mida meie ei teadnud saime palju uusi teadmisi ja meil oli väga lõbus.Olime seal umbes 4 tundi,sest seal on niipalju asju vaadata.Soovitame kõikidel sinna minna seal saab palju uut infot mida sa võibolla ei teadnud. Ahhaa keskus Ahhaa keskus on Tartus.Seal korraltatakse palju lahedaid spordi mänge. Tõravere Tõraveres asub Tartu Observatoorium, kus paikneb Eesti suurim, 1,5 meetrise peegliga teleskoop. Olgu ilmastik soojem või külmem, Tõravere mäel seisab aparaate, mis mõõdavad ilma iseloomustavaid näitajaid ja on püsinud muutumatuna sada aastat. Siin on mõõdetud Maa ja Päikese kiirgussuhteid katkematult üle poole sajandi. Ja need aegread, mis

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Essee - Eesti Euroopa Liidus - positiivsed või negatiivsed kogemused?

Positiivseks küljeks on ka Eestile Euroopa Liidu poolt pakutavad toetused ning projektide rahastamised. Näiteks põllumeestele pakutavad toetused, mis on küll ühed väiksemad Euroopa Liidus, on Eesti põllumajanduse arendamisele palju abiks. Samuti on panustatud haridusse, ning kultuuri. Tänu eurorahadele on moodsa sisu saanud mitmed koolid ning ehitatud mitmeid kultuuri edasi kandvaid ehitist, esile võib tuua Teaduskeskus AHHAA uut hoonet, mis on suuresti ehitatud Euroopa Liidu rahadega. Kõigele vaatamata on euroopa Liidu maine siiski langenud, eelkõige majanduslangusega kaasnenud probleemide tõttu. Euroopa Liit püüab küll teha kõik, et näiteks Kreekat kriisist päästa, kuid kohati tekib küsimus, kas Ülejäänud Euroopa peabki selle tõttu kannatama ning kreeklaste elamise oma taskust kinni maksma. Praeguseks on Kreekale määratud Euroopa Liidu poolt juba teine abipakett, mida

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
42 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Tartu tähetorn ja Eesti astronoomid

Tartu tähetorn ja Eesti astronoomid Tartu Tähetorni Astronoomiaring on tegutsenud alates 1948. aastast, tema eesmärgiks on olnud astronoomia populariseerimine, korraldatakse vaatlusõhtuid ja planetaariumietendusi. Ringi koostööpartneriteks on TÜ Ajaloo Muuseum, teaduskeskus Ahhaa ja MTÜ EFI. Tartu Ülikooli tähetorn, omal ajal maailma astronoomia tähtsamaid keskusi, on Eesti teadusajaloo pärl. Tähetorn rajati aastatel 1808-1810 ülikooli arhitekti Johann Wilhelm Krause projekti järgi Toomemäe kaguossa keskaegse piiskopilinnuse asukohale. 1824. aastal saabus tähetorni Fraunhoferi refraktor, mis oli tol ajal suurim ja parim läätsteleskoop maailmas. Suurepärase vaatlusriista omandamisega seoses ehitati George

Ajalugu → Ajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Arhitektuuri teooria referaat Juugendist tänapäevani

korra nädalas. Ehitis tekitab koos tühja raudteega filosoofilise paari, mida võib vaadelda ühtse sümbolina ... Kaasik on vist eesti arhitektuuris ainus arhitekt, kes valdab täiuslikult inetuse kõiki mehhanisme. Tema majad on salapärased, alateadvust ärritavad, koledad. Samas õhkub neist intellektuaalsust, ümbrusega sobivust ja humaansust." Kaasaja näide ­ avalik hoone Teaduskeskus AHHAA Tartus Sadama 1 avati 7. mail 2011 Teaduskeskus Ahhaa Arhitektid, kes hoone projekteerisid on Ain Padrik ja Vilen Künnapu, sisearhitektideks on Malle Jürgenson, Krista Lepland ja Tea Tammelaan. Suletud hoone brutopind on 11 155,6 m2, mis tähendab, et hõlmab küllaltki suurt pinda Tartu kesklinnas. Tigutorni kõrvale oligi arhitektidel plaanis ehitada madalam hoone. Vilen Künnapu sõnul Ahhaa keskuse kaugvaated töötavad koos Tigutorniga: spiraalne Tigutorn, selle ees kuppel,

Arhitektuur → Arhdektuuri ajalugu
75 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Interneti otsimootorite kasutamisvõimalused

Technical Professionals Autor on Harry E. Chambers 5. Leidke videoid teadlaste öö festivali kohta 2013. aastal, mis on kvaliteetsed ja pikkusega 4-20 minutit. Palju ja mida leiate? http://www.google.com/advanced_video_search kasutasin Google advanced video search-i kõik need sõnad: tedlaste öö festival 2013 kestus: keskmine (4-20min) kvaliteet: ainult kvaliteetne Leidsin 3 video.  TTG Teadlaste ÖÖ 2013 - YouTube  Ahhaa - Teadlaste öö, Genialistide klubi 25.09.13, Tartu ...  Ahhaa videopäevik 2. osa - Üllatused teaduspoes ning miks ... Nimi:ANNERIIN TRUU Õpperühm:IK 12 6. Leidke infot/materjale kommunikatsioonitõkete kohta. Otsige materjale, mida on viimati värskendatud viimase aasta jooksul. Mida leiate? Kas saate vastuse, mis võivad olla kommunikatsioonitõketeks? Kui jah, mis need on? Kasutasin Google Advance search-i otsingut On kõik need sõnad: kommunikatsioonitõkked

Informaatika → Infootsing: allikad ja...
34 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kõne: Pimedate näitus - mida see mulle õpetas?

Lugupeetud kuulajaskond, minu nimi on _____________ ja ma räägin teile teemal ,,Pimedate näitus ­ mida see mulle õpetas?" Küsimused palun esitada pärast kõne lõppu. Külastasin hiljuti AHHAA ,,Pimedate näitust". Esialgu rääkis noor neiu meile, mida see endast kujutab, jagas laiali jalutuskepid ning seletas, kuidas neid kasutada. Kui ta rääkis, et meid ootab ees kolm erinevat ruumi, esimeses park, teises paat ja kolmandas kohvik, siis ei osanud ma ette aimatagi, et tegelik kogemus ette kujutatud kogemusest nii palju erineb. Esimesse ruumi sisenedes tundsin kõigepealt, et lähen natuke endast välja, kuna raske oli

Eesti keel → Eesti keel
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tähelepanu, mälu, mõtlemine

Tähelepanu ­ seisneb keskendumises mingile objektile, nähtusele või tegevusele. Figuur ­ see, mida tajutakse väga täpselt. Foon ­ see, mida tajutakse üsna ähmaselt. Tähelep. saab koondada: Igal ajahetkel mõjub meile palju erinevaid ärritajaid. Ajju saabuvad erutused on erineva tugevusega. Valitsevaks saab optimaalse tugevusega erutus ­ on keskmise tugevusega, antud momendil kõige olulisem erutus, ta kutsub esile pidurduse teistes ajupoole osades. Tähelepanu liigid: 1)Tahtlik tähelep. ­ suunatakse objektile ja tegevusele tahte abil, kujuneb õpetuse ja kasvatuse käigus, on oluline uue õppimisel, vilumuste tekkimisel osatähtsus väheneb. 2) Tahtmatu tähelep. ­ sünnipärane, kandub objektile iseenesest, ilma tahte pingutuseta. Tegurid, mis tahtliku->tahtmatuks: ärritaja suurus, tugevus, kontrast, liikumine, kordumine, uudsus, endast tulenevad tegurid (tervis, vajadused). Tähelep. Omadused: maht (5-9 objekti), jaotuvus, koondamine, püsivus, ...

Psühholoogia → Psühholoogia
45 allalaadimist
thumbnail
2
docx

20. sajandil tarbimisharjumusi mõjutanud leiutised

Need hooned pidid täitma ühiskondliku keskuse ülesannet, pakkudes nii otslemisvõimalust kuid ka kultuurset tegevust ja paika, kus tuttavatega suhelda. Sellisena teame kaubanduskeskusi ka täna. Palju poode üksteise kõrval ja nii noored kui vanad kasutavad suuresti võimalust veeta aega pigem kaubanduskeskustesse paigutatud pinkidel või juues kohvikutes tassi kohvi, kui tänaval külmas. Lisaks on paljude kaubanduskeskuste juures tänapäeval kinod, nagu Cinamon Taskus või AHHAA 4D kino Lõunakeskuses, et täita kultuurset tegevust. Enamvähem iga asi kaubanduskeskustes aga nõuab raha ja seepärast on ohuks liigne kulutamine. Raha võib otsa saada, ilma et oleks jõudnud selle eest osta neid asju, mis on tegelikult eluks vajalikud. 3. Krediitkaart Sellest ohust võtsid kinni muidugi pangad, kes hakkasid väljastama kaarte, millega saab maksta isegi siis, kui hetkel oma arvelt raha ei ole võtta või ei soovita võtta. Kaardilt läheb

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kõne „Teadus kui Eesti arengu mootor“

Kui terve on Eesti arengu mootor, kas mootori töötamiseks on kõik vajaminevad varuosad olemas, sellele annan järgnevas kõnes selgust. Esiteks, et saaks üldse rääkida mootorist, on vaja mootorit, kasvõi katkist. Võib julgelt väita, et Eestil on see olemas. Kõik saab alguse huvist teaduse vastu ja seda meie riik ka tekitab. Eesti on väga suurt rõhku pannud haridusse ja selle kvaliteeti. Meil on erinevad teadusasutused nagu AHHAA ja Energia avastuskeskus. Sellised keskused tekitavad juba noores eas huvi teaduse ja eksperimentide vastu. Samuti on populaarsed teadussaated nagu Ajujaht ja rakett 69. See tõestab, et eestlased on teaduslembe rahvas. Meie riigis kasvavad targad ja innovaatilised inimesed ja just nemad on Eesti arengumootoriks. Teiseks, kui mootor on olemas, tuleb see ka töökorda seada, mis aga maksab üpris palju. Riik on see, kes peab teadust rahastama. Praegu teeb Eesti panustamine teadusesse aga hoopis

Eesti keel → Kõne ja väitlus
23 allalaadimist
thumbnail
31
pptx

Eesti vaatamisväärsused

Fifth level Piusa koopad · Aastatel 1922­1966 kaevandati Piusal klaasliiva ning selle tagajärjel tekkisid maa-alused võlvikujuliste lagede ja liivakivist sammastega käikude süsteemid · Tänaseks on koobas turvalisuse huvides suletud ning näha saab vaid väikest osa vaatplatvormilt · Seetõttu otsustas külastuskeskus luua käikudest 3D-mudeli, kus igaüks saaks virtuaalselt koobastes ringi vaadata · Ahhaa teaduskeskuse ning Piusa külastuskeskuse koostööl valmis koobaste 3D-mudel · Asuvad Põlvamaal Emumägi · Emumägi on Põhja-Eesti ( Lääne-Virumaa) kõrgeim tipp Suhteline kõrgus on 79 ja absoluutne kõrgus 166 meetrit · Asub Pandivere kõrgustiku lõunaserval, Lääne-Virumaa Rakke vallas Emumäe külast 2 km kirdes · Emumäe ja selle lähipiirkonna kaitseks on loodud Emumäe maastikukaitseala ·

Geograafia → Geograafia
8 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Tähe elu lugu ja HR-diagramm

Sisukord 4 Sissejuhatus Oma alljärgnevas referaadis räägin ma tähe elust ja HR-diagrammist. Kui sain teada enda teema, mis mulle valiti loosimise teel, järgnes mul reaktsioon: ,,Ma ei tea sellest mitte midagi ju!" Kuid tänu sellele, et käisin hiljuti Tartu Teaduskeskuses AHHAA planetaariumis, tean ma nendest teemadest nüüd pealiskaudselt. Referaadis kirjeldan lühidalt ja lihtsalt tähtede füüsikast ja elust. 1. Tähe elulugu Alguses oli gaas. Selleks, et gaasist saaks täht, peab teda kokku suruma. Kosmiline gaas on niivõrd hõre, et isegi väga madala temperatuuri korral tasakaalustab siserõhk gravitatsiooni. Et külm gaas jahtub väga aeglaselt, võtab selline täheteke kohutavalt palju aega. (Tartu Tähetorni Astronoomiaring 1997-98)

Füüsika → Füüsika
9 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Psüühika: mälu ja teadvus

saavutamiseks Mis on loovus? Kui osata mõelda erinevaid ideid ja ÕO11 erinevaid lahendeid kiirelt reageerides ühele ülesandele. Kõik ideed on omamoodi õiged ja suudetakse põhjalikult sõnastada Mis on insight (taipamine)? taipamine e. ahhaa!- kogemus - taipamine ÕO11 toimub kõik- või- mitte midagi Lahenduse otsimise hierarhiline organisatsioon ­ Karl Duncker ­ 1. lahenduseni ei jõuta kohe, vaid mitme astme järel 2. algne probleem formuleeritakse ümber,

Pedagoogika → Eripedagoogika
44 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Psüühilised protsessid ja aju

· Pommiähvardused, tulistamisähvardused Madal loovus ja madal intelligents · Ideid ei ole, teostust ka ei ole · Rumal inimene Õppimine · Elementaarne õppimine o Loomad ja inimesed o Tingitud refleksid o Vermimine (loomadel) Loomad õpetavad poegi o Harjumine o Katseehitus meetod o Semantiline- seoste abil o Ahhaa elamus! · Probleemõpe (probleem-lahendus) o Probleemi püstitamine o Lahenduse leidmine o Logaritm- asi mille järgi teed (toidu retsept) · Mudelõppimine o Suhtlemismall o Võtab kellegi eeskujuks Nt ema või isa o Õpitud abitus Oled õppinud olema hädavares Ei püüa teha midagi selleks, et sa ei ole vaene · Intensiivõpe o Lühikese ajaga vaja õppida palju materjali

Psühholoogia → Psühholoogia
14 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Nõustamise põhialused

alustamise aitamine (nt mis pani sind otsustama täna siia tulla? mis on see, mille tõttu ostustasid nõustamisele pöörduda? NB! rõhuta, et on OK võtta aega, et rahulikult rääkida) Vestluse juhtimisel alusta üldisematest küsimustest ja positiivsest aspektidest. Küsi 1 küsimus korraga ja anna aega vastamiseks. Korda vajadusel küsimust. Täpsusta väljendusi, millest aru ei saanud, ümbersõnastamise abil NING KUULA HUVIGA! Minimaalse reageeringute kasutamine : mh, ahhaa, ok, jah, õige, just, oh, tõesti, kindlasti; ma mõistan, ma kuulan; pea noogutamine ; ettevaatlik tuleb olla (mitte)nõustamise märkidega ( empaatiline olemine ei tähenda nõustumist kliendiga!) Jätkamiseks lühi-reageeringute kasutamine: Jah?; räägi täpsemalt; kas sa oled valmis jätkama?; oled nõus rääkima rohkem sellest? Mitte-verbaalse käitumise kasutamine : MV käitumise sünkroniseerimine, füüsiline distants, liigutuste kasutamine, näoväljendused, pilkkontakt

Varia → Kategoriseerimata
86 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Turismikavad 3 tükki

12.00 Lahkumine prangli saarelt. 13.30 Jõuame tagasi hotellis 14.00 Lõunasöök 15.00 Vaba aeg nautimaks Tallinnat 5.päev 6 -7.00 Äratus ja hommikusöök 8.00 Lahkumine Tallinnast ning seame sammud Lõuna suunas. 11.00 Jõuame Tartusse, kus saabume hotelli Dorpat (http://www.dorpat.ee/) 12.00 Lõuna hotellis 13.00 Ekskursioon Tartu linnas ( Ülikool, Vanalinn, AHHAA keskus, Lennumuuseum) 17.00 Õhtusöök 18.00 Läheme AURA veekeskus ujma (http://www.aurakeskus.ee/) 21.00 Ööoode 6.päev 8-9.00 Äratus ja hommikusöök 10.00 Lahkumine Tartust ja liigume edasi Lõuna poole 12.00 Jõuame Võrumaale, kus on planeeritud Jalgsimatk . Matka käigus külastame eesti kõrgemaid mägesid ning naudime ilusat loodust. 15

Turism → Veeturism ja puhkemajandus
15 allalaadimist
thumbnail
73
docx

Elamusel põhineva teemapargi arendamine lastega peredele

ehk tuuma tasandil, vaid et kogetu oli tähendusrikas ja lugu koos välise kogemusega oli suurepärane. Selline olukord võib tekkida näiteks ühiskonda kritiseeriva draamaetendusega seonduvalt. (Sundbo, Hagedorn-Rasmussen 2008: 108) Eelpool kirjeldatu näitena võib esile tuua Andreas Heinecke näituse ,,Dialoog pimeduses", mis pakub võimalust kogeda elu pimedana. Käesoleva töö autor oli selle näituse administraator AHHAA keskuses ja külastajate tagasisidest lähtuvalt võib väita, et tegemist oli vaieldamatu hittnäitusega, mis tekitas külastajates tugevaid emotsioone. Olenemata saadud kogemuse rõhuvast aspektist said külastajad enamjaolt positiivse täieliku elamuse ja paljud kliendid külastasid näitust tuttavate soovituse alusel. Näitusel saadud elamus oli soovitajale tundunud piisavalt väärtuslik, et seda jagada ja info saajale piisavalt ihaldusväärne, et tekiks soov ka ise seda kogeda. 1.3

Turism → Turism
10 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Juhan Liiv

1894. aastal põletas ta oma käsikirju. Sama aasta märtsis toodi Liiv Tartu närvihaiglasse, kus kirjanik põdes läbi vaimuhai- guse(katatoonia) kõige raskema järgu. Karl Korner meenutab Liivi omapärast vaimuhaigust: "Juhan Liiv astub laua aarde, kus kellegi teisega töötasin. Vaatab vaikselt pealt. Kõneleb vaiksel, mahedal häälel, enesesse vaibunud pilgul. Korraga tuleb toimetusse tuntud närviarst. "Sina siin, Liiv? Tere!" "Tere! Ahhaa, nüüd sain ma su kord katte!" tähendab Liiv ja võtab arstil õrnalt kõrvalehest kin-ni. "Misparast sa mind Tartus nii kaua kinni pidasid? Ja ma palusin sind ometi nii väga, et sa mind koju laseksid. Aga ma ei ole sinu peale enam kuri, - sa olid minu vastu ikka hea ka." "Mis sa nüüd teed, Liiv?" "Kas sa siis ei tea, et mind Poolamaale oodatakse? Rahvas ootab mind trooni peale. Ega ma ometi nii ei või minna. Mul peavad vähemalt teised riided ja hobune olema. Teie peate mind aitama".

Kirjandus → Kirjandus
187 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Mees kes tahab saada piraatide kuningaks

Mees kes tahab saada piraatide kuningaks proloog Rikkus, kuulsus, võim. Mees, kes sai endale kõik maailmas, piraatide kuningas, Hõbe Reorg. Viimased sõnad mis ta oma hukkamisel ütles saatis inimesed merele. ´´Minu rikkus ja aarded. Kui tahate siis võite saada. Otsige seda, ma jätsin selle kõik sinna.´´ Inimesed nüüd, ajades oma unelmaid taga, lähevad Lõputu Sinise suunas, et leida maailma suurim aare Neo Asus. Pidu laeval Oli tavaline päikseline päev ja kajakad lendasid laeva kohal ringi lauldes oma lugusi. Kahte madrust oli laeva peal näha. Nad vaatasid merd. Järsku käis mingi kolin nagu oleks midagi paadi pihta põrganud ja mehed vaatasid alla. All nägid nad ühte vaati vee peal ulpimas. Samal ajal käis laevas üks suur pidu. Palju kuulsad inimesed oli kogunenud kohale. Ühe akna juures oli daam, kes aknast välja ühe...

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Kunst esteetika

1 KUNST (ESTEETIKA) Loengu struktuur I. Sissejuhatus II. Anti-essentsialism III. Anti-essentsialismi kriitika IV. Institutsionaalne kunstiteooria V. Institutsionaalse kunstiteooria kriitika I. Sissejuhatus · Mis on kunst? Kas kunsti on võimalik defineerida? Loengutes käsitleme nelja kunstiteooriat: · Anti-essentsialism · Institutsionaalne kunstiteooria · Esteetiline kunstiteooria · Ajalooline kunstiteooria Vahel on seda filosoofiast raske eristada, kuna neil on palju ühist. Filosoofia opereerib loogika seadustega, kuid kunst kasutab kujundite keelt. II Anti-essentsialism Morris Weitz William Kennick Paul Ziff W. B. Gallie Vaade, mis eitab "kunsti" ja teiste traditsiooniliste esteetikamõistete ("ilu", "esteetiline kogemus") defineerimise võimalikkust ja mõttekust. Anti-essentsialism ­ tähistab kunstifilosoofide vennaskonna vaateid, kes hakkasid eelmi...

Filosoofia → Eetika
19 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Juhan Liiv ja loodusluule

1894. aastal põletas ta oma käsikirju. Sama aasta märtsis toodi Liiv Tartu närvihaiglasse, kus kirjanik põdes läbi vaimuhai- guse(katatoonia) kõige raskema järgu. Karl Korner meenutab Liivi omapärast vaimuhaigust: "Juhan Liiv astub laua aarde, kus kellegi teisega töötasin. Vaatab vaikselt pealt. Kõneleb vaiksel, mahedal häälel, enesesse vaibunud pilgul. Korraga tuleb toimetusse tuntud närviarst. "Sina siin, Liiv? Tere!" "Tere! Ahhaa, nüüd sain ma su kord katte!" tähendab Liiv ja võtab arstil õrnalt kõrvalehest kin- ni. "Misparast sa mind Tartus nii kaua kinni pidasid? Ja ma palusin sind ometi nii väga, et sa mind koju laseksid. Aga ma ei ole sinu peale enam kuri, - sa olid minu vastu ikka hea ka." "Mis sa nüüd teed, Liiv?" "Kas sa siis ei tea, et mind Poolamaale oodatakse? Rahvas ootab mind trooni peale. Ega ma ometi nii ei või minna. Mul peavad vähemalt teised riided ja hobune olema. Teie peate mind aitama".

Kirjandus → Eesti kirjandus
12 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Programmeerimiskeele JavaScript omandamine kasutades eestikeelset Code Academy (Progetiiger) e-õppekeskkonda

Kuigi statistiliselt paistab kõik korras olevat, on tegelikkus keerulisem. Eesti lapsed ja ka õpetajad ei ole koolis õnnelikud, koolist väljalangevus on suur. Juba esimesest klassist alates on lapsed surutud nelja seina vahele ning nad peavad elu ja maailma tundma õppima (paber)õpikute vahendusel. 21. sajandil pole võimalik tulemuslikult õpetada 200 aasta vanuse metoodikaga militaarsüsteemis distsipliiniloomise kaasabil,” nii öeldakse Teaduskeskus AHHAA poolt 7. Mail 2014 toimunud visioonikonverentsi „Edutainment Eestis 2014“ tutvustuses. http://www.ahhaa.ee/events_category/tartu-sundmuste-kalender/?id=18664 Sellel konverentsil otsiti vastust küsimusele, kuidas suunata Eesti haridussüsteem teadmuspõhise, innovaatilise ja õhinapõhise õppe poole. Minu hinnangul on programmeerimise algtasemel õppimine põhikooli lõpuklassides üheks võimaluseks, mis tooks õppetöösse värvi, sära silma ja looks õhinat, mis on iga aine edukaks

Informaatika → Programeerimise...
24 allalaadimist
thumbnail
19
odt

Esteetika

1. MIS ON ESTEETIKA? 1. Mida pidas Baumgarten silmas mõistega „esteetika“? „Esteetika on ... teadus meelelisest tunnetusest“ Tema lähtepositsioon oli ratsionalistide eristus kahte liiki tunnetusest: mõisteline tunnetus (loogika) ja mitte-mõisteline tunnetus ehk siis meeleline tunnetus. 2. Mis on teaduslik esteetika? Tooge näiteid. „Esteetika“ – teadus inimese poolt maailma esteetilise omandamise seaduspärasustest, arenemise olemusest ja seadustest, kunstist kui selle omandamise erilise vormi ühiskondlik ümberkujundavast osast. Näited: 1) Eksperimentaalesteetika – eksperimentaalesteetika uurib moodsa psühholoogia vahenditega esteetilisi eelistusi, meeldimust, kunstikogemist jne. Eksperimentaalesteetika mõttes saab uurida kunstniku loomeprotsessi, või kunstiteoste mõju inimestele, aga psühholoogiana ei saa määratleda, kes on kunstnikud ja mis on kunstiteosed. 2) Neuroesteetika – tegeleb esteetilise ilukoge...

Filosoofia → Esteetika
24 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Psühholoogia konspekt 11 klass

Psühholoogia konspekt 11. klass Psühholoogiateadus Iga teadus on otsing. Teadused erinevad üksteisest uuritava objekti poolest. Psühholooge huvitab kuidas inimesed mõtlevad, õpivad, tajuvad, suhtlevad teistega, mõistavad iseennast. Iga teadus seletab, kirjeldab, prognoosib, muudab. Psühholoogia on teadus mis kirjeldab, seletab, prognoosib ja vajadusel muudab inimese käitumist. Psühholoogia on teadus, mis käsitleb psüühika arengu seaduspärasusi ning avaldumisvorme. Psüühika on aju ja kogu närvisüsteemi omadus tunnetada ümbritsevat maailma ja iseennast. Psüühika koosneb psüühilistest nähtustest. Psüühilised protsessid Psüühilised seisundid Psüühilised omadused Aisting Ärritatus Teadmised Taju Hajameelsus Oskused Mälu Tähelepanelikkus ...

Psühholoogia → Psühholoogia
154 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Lastejutud

Lastejutud Nälkjas Nossovi nikastus Nälkjas Nossov nikastas oma selja ja seetõttu ei saanud ta enam võilille lehti nosimas käia. Oli täiesti kipsis, tardunud ja ükskõikne. Ei olnud tal millestki enam sooja ega külma, sest igatses nii väga võilille lehtede järele. "Pähh" ühmas Nälkjas Nossovi naine. "Simulant oled, ei miskit muud!" Nälkjas Nossov ei vastanud midagi, tema klaasistunud pilk oli vaid suunatud aknast välja, rohelusse. "Simulant jah" noogutas Nossovi ämm nõustuvalt. "Kui mu mälu enam nii halb ei oleks, võiksin ma seda kohe ka tõestada..." seda öeldes vajus ta mõttesse "...mida ma nüüd öelda tahtsingi?" andis vana peapõrutus endast märku. Nossovi ämm Fedosja, vana polkovnik Nälkjas Nikoforovi lesk oli elus nii mõndagi näinud. Koos mehega oli ta üle elanud suure Nälkjate ja Tigude sõja, kus ta medõena oli sunnitud osa võtma. Fedosja tundlad selginesid. Kui ta polnuks kätetu, oleks ta emma ...

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
67
ppt

Kognitiivsed protsessid. Areng ja roll õppimisel

Kognitiivsed protsessid. Areng ja roll õppimisel Nägemine, vaatlemine Tähelepanu Taju Kuulmine, täiskasvanute kõne Meeldejätmine: Mõtlemine: ·töötlemine töömälus mälust ja maailmast ·säilitamine pikaajalises mälus pärit infoga tegutsemine * Tähelepanu, töömälu maht on piiratud * Kognitiivsed protsessid on nii kontrollitud kui automaatsed (nõuavad vähest tähelepanu mahtu, st kulub vähe energiat) ·Tähendust konstrueeritakse ·Tunnetusprotsessid arenevad ­ seda peab õpetamisel arvestama Tähelepanu · Tähelepanu on teadvuse poolt eredalt ja selges vormis haaratud objekt või mõtteahel korraga käepäraste objektide või mõtteahelate hulgast. · Tähelepanu on psüühilise tegevuse suunamine objektile, millel on isiksuse jaoks püsiv või hetkeolukorrast l...

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
118 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Kasvatusteadused

(Õpetajate Leht 21.11 2014 S.Vaarpuu, M.Tilk) Väga hea ja ülevaatlik artikkel lastevanematele kuna enamjaolt nõuavad lapsevanemad lasteaiaõppest õpetjate käest maksimaalselt palju, ise panustamata. Õpetaja saab selle eest palka ja ta on kohustatud mulle koolivalmis lapse üle andma lasteaia lõpuks – nii arvatakse, unustades ära omapoolne panus ja meeskonnatöö. AHAA teaduskeskuses õpitakse uurides ja kogedes (Õpetajate Leht 6.04 2013L.Vaher) Tartus asuv AHHAA teaduskeskus toetab uurimuslike õppepäevadega lasteaias ja põhikoolis õpetatavaid teadmisi. Eksponaatide kasutamist õppeotstarbeks juhendavad toimekad giidid, kes rühma-, klassi- või aineõpetajaga koostöös suunavad õppijaid looma seoseid eelnevalt õpitu ja teaduskeskuses kogetu vahel. Õppijate iseseisvat uurimist suunavad uurimisküsimused ja töölehed. Lasteaedadele ja koolidele mõeldud õppepäevad toetavad riiklikus õppekavas ja tänapäevastes

Pedagoogika → Alusharidus
92 allalaadimist
thumbnail
37
docx

ERIALASE EESTI KEELE ÕPPEMATERJAL HOOLDUSTÖÖTAJATELE

Olen väga õnnelik, kui näen, et mind oodatakse... ja et ma olen nendele vajalik... Ülemõde: Olete väga hea kandidaat, Malle. Sellist töötajat me just vajame. Kas olete valmis ülehomme tööd alustama? Malle: Muidugi olen! Ülemõde: Lähme siis, ma tutvustan teile haiglat ja uusi kolleege... Dialoog 2 Osakonnas. Vestluses osalevad haiglas õena töötav Annika Rest, uus hooldustöötaja Malle Soo ja hooldustöötaja Helene. Annika: Ahhaa! Meie uus töötaja? Malle: Nii see on. Minu nimi on Malle Soo. Annika: Meeldiv tutvuda. Annika Rest on minu nimi. Kõigepealt tuleb teile tutvustada patsiente ja nende probleeme. Meie osakonnas on haiged, kes saavad ise hakkama isikliku hügieeni eest hoolitsemisega. Nad söövad ise ja käivad WCs ise... Malle: Siis on minu kõige tähtsam ülesanne nende jälgimine ja teile ettekannete tegemine. Annika: Seda küll

Eesti keel → Eesti keel
22 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kordamisküsimused III seminar - Meeled, Taju, Tähelepanu, Teadvus

Kordamisküsimused aine ,,Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon" seminariks Meeled. Taju. Tähelepanu. Teadvus PSÜHHOFÜÜSIKA (meelte tundlikkuse mõõtmine) 1. Millega tegeleb psühhofüüsika ning kuidas see erineb psühhofüsioloogiast? Psühhofüüsika - sensoorseid protsesse uuriv psühholoogiateaduse haru, mille põhiprobleemideks on vastavuste leidmine ühelt poolt füüsiliste stiimulite omaduste, ja teiselt poolt vastava sensoorse kogemuse intensiivsuse ning kvaliteedi vahel. Psühhofüsioloogia uurib milliseid närviprotsesse teatud füüsikalised stiimulid tekitavad, psühhofüüsika, aga otsib vastavust füüsiliste stiimuli omaduste ja vastava kogemuse intensiivsuse ja kvaliteedi vael. (Psühhofüsioloogia uurib seda, milliseid närviprotsesse teatud füüsikalised stiimulid tekitavad, alates retseptorite ärritusest ja tekkivatest närviringetest kuni kõige keerulisemate vastusreaktsioonide sooritamiseni.) 2. Kirjelda Fechneri ja Weberi seaduseid ...

Psühholoogia → Tunnetuspsühholoogia ja...
268 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I

Pedagoogilise psühholoogia kursuse HTPK.02.112I osa põhimõisted Õpilane Sissejuhatus/eesmärgistamine 1. Nimetage pedagoogilise psühholoogia põhilised uurimisobjektid. Pedagoogilise psühholoogia põhilised uurimisobjektid jaotuvad kolme valdkonda: 1) õpilane, 2) õppimine ja 3) õppimiseks vajalikud tingimused. 2. Õpetamisele reageerib õpilane õppimisega, millega reageerib õpilane kasvatamisele/õpetaja kasvatustööle? Õpetamisele reageerib õpilane õppimisega ehk siis kasvatamisele reageerib kasvamisega. SAMAS, võiks ka siin öelda, et õpilane reageerib õppimisega, kuna kasvamine ainult vaimses mõttes ongi õppimine. Kasvamine eraldi terminina on ju tähenduslik ainult füüsilise kasvuna. 3. Millise üldise terminiga võetakse pedagoogilises psühholoogias kokku õpetamine ja kasvatamine? Õppe-kasvatustöö. 4. Millist kolme järjestikust otsustusetappi saab...

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
77 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Esteetika kordamisküsimused

ESTEETIKA FLFI.00.023 & FLFI.02.065 (sügis 2014) Marek Volt Kordamisküsimused 1. loeng: Mis on esteetika? 1. Mida pidas Baumgarten silmas mõistega „esteetika“? Esteetika sildiga tähistas ta teadust meelelisest tunnetusest. Baumgarten nägi vajadust teaduse (esteetika) järele, mis tegeleks mitte-mõistelise e. meelelise tunnetusega; täienduseks (juba eksisteerivale) mõistelise tunnetusega tegelevale loogikale. 2. Mis on teaduslik esteetika? Tooge näiteid. „Esteetika“ – teadus inimese poolt maailma esteetilise omandamise seaduspärasustest, arenemise olemusest ja seadustest, kunstist kui selle omandamise erilise vormi ühiskondlik-ümberkujundavast osast. Näited: 1.Eksperimentaalesteetika . Eksperimentaalesteetika uurib moodsa psühholoogia vahenditega esteetilisi eelistusi, meeldimust, kunstikogemist jne. Eksperimentaalesteetika mõttes saab uurida kunstniku loomeprotse...

Filosoofia → Esteetika
17 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Teraapiad

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST14 Nelli Mahmutov TERAAPIAD Referaat Õppejõud: Pille-Ruth Kukemilk, MA Mõdriku 2015 1 SISUKOR SISSEJUHATUS........................................................................................................ 3 1TERAAPIAD........................................................................................................... 3 1.Terviku teraapia, Anesi ultraheli teraapia.........................................................5 2.Individuaalne psühhoteraapia, holistiline psühhoteraapia...............................5 3.Hüpnoteraapia.................................................................................................. 7 4.Imago suhteteraapia, Pere- ja paariteraapia....................................................8 ...

Meditsiin → Meditsiin
25 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Kordamisküsimused 2013 Õppe kavandamise aines

Õppe kavandamine. Kontrolltöö Kordamisküsimused 2013 Õppe kavandamise aines (küsimuse taga sulgudes märgitud vastav seminari teema number). Küsimused on esitatud tähestikulises järjekorras. 1. A. Maslow baastarvete kontseptsioon. Milline on baastarvete rahuldamatuse mõju eneseaustus- ja eneseteostustarvete arengule? Miks? (10.1) Tema kujutluse järgi arenevad inimvajadused ja motiivid sarnaselt püramiidi ehitamisega. Selle laiaks aluseks, millel kõik muu rajaneb, on füsioloogilised tarbed- (eksistentsiks hädavajalikud). Aste kõrgemal on turvalisusetarbed-(ohutus, sündmuste ettenägemine,kindlustatus) edasi kuuluvus-, armastustarbed ,edasi eneseaustus-, heakskiidu- ja tunnustustarbed ja kõige tipus eneseteostustarbed- e. püüda saada kõigeks, milleks inimene on võimeline saama. Tarvete järjestamine hierarhiana viitab sellele, et inimene üritab rahuld...

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
148 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Õppe kavandamise kontrolltöö vastused

Õppe kavandamine kontrolltöö 1. Õppimise olemus. Põhilised õppimisteooriate liigid. Õppimine on keeruline pedagoogiline protsess. Peaaegu 2000 aastat on valitsenud arvamus, et õppimine toob inimeses esile kaasasündinud ideed. Õppimine on võime, mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiskes keskkonnaga. Tänapäeval defineeritakse õppimist kui suhteliselt püsivat muutust potensiaalses käitumises, mis tekib praktilise kogemuse vahendusel. Õppimise kaks liiki: 1. Tahtlik õppimine- õppur püüab teadlikult omandada uut informatsiooni või tegevusoskusi. 2. Tahtmatu õppimine- teadvustamata protsess. Valdava osa oskusi ja teadmisi omandavad inimesed just sel viisil. Erinevate õppimisteooriate tekke põhjustasid lahknevad arusaamad õpiimise ajenditest. Biheivoristlikud õppimiteooriad käsitlevad õppimist kui märguannetele reageeringute kujunemist. Mõtlemise osa on neil teisejärguline. Kognitii...

Pedagoogika → Eripedagoogika
126 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Tartu linna ajalugu

anatoomikumi". Samuti sai seal tutvuda Tartu Ülikooli arstiteaduskonna meditsiiniliste kollektsioonidega. 19. novembril 2011 oli viimane päev, mil sai külastada vana anatoomikumi ja sealset ekspositsiooni. Eesti arstiteaduse sünnikodu on hetkel läbimas uuenduskuuri, mille järel saab vanast anatoomikumist Tartu Ülikooli teaduse populariseerimise keskus. Tartu Ülikooli Arstiteaduskonna meditsiinikollektsioone saab külastada Teaduskeskuses AHHAA. Friedrich Robert Faehlmann (Fählmann; 31. detsember 1798 Ao mõis ­ 22. aprill 1850 Tartu) oli eesti kirjamees ja arst. Sündis Ao mõisa eestlasest valitseja pojana, võeti 7-aastasena pärast ema surma mõisaomaniku perekonda kasvatada. Õppis 19saj algul Tartu Ülikooli arstiteaduskonnas. Kuulas ülikoolis ka filoloogia- ja filosoofialoenguid ning hakkas huvi tundma eesti keele vastu. Ta rajas Tartu ülikoolis teed kardioloogiale.

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

ilmne koolide keskkonnaprogramm, milles osalevad kooliõpilased 96 riigist, nende hulgas ka õpilased 37 Eesti koolist. 5.–12. klassi õpilased teevad keskkonnamõõtmisi kooli ümbruses, saadavad tulemused Inter- neti kaudu ülemaailmsesse GLOBE’i andmebaasi, kasutavad neid andmeid ning Internetist saadavaid õppematerjale õppetöös. GLOBE’i andmeid kasutavad ka Maa globaalprobleeme uurivad teadlased. Teaduskeskus AHHAA, vt www.ahhaa.ee AHHAA pakub võimalust tutvuda teadusega, põnevat tegevust, seiklust, kasulikke oskusi, mõnusat ajaviidet Kontakt: Ringtee 75 H (Lõunakeskus), Tartu Telefon 731 5637 (kassa) E-post: [email protected] NB! Aastal 2012 on loodetavasti valminud AHHAA uus maja Tartus Aura veekeskuse kõrval AHHAA Tallinnas Vabaduse väljak 2B, Tallinn Telefon: 6660066 E-post: [email protected] Energia Avastuskeskus, vt www.energiakeskus.ee

Psühholoogia → Psühholoogia
112 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Pedagoogiline psühholoogia eksam

a)Õppimise olemus 1. Õppimise mõiste. Õppimine on keeruline pedagoogiline protsess. Peaaegu 2000 aastat on valitsenud arvamus, et õppimine toob inimeses esile kaasasündinud ideed. Õppimine on võime, mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiskes keskkonnaga. Tänapäeval defineeritakse õppimist kui suhteliselt püsivat muutust potensiaalses käitumises, mis tekib praktilise kogemuse vahendusel. 2. Tahtlik ja tahtmatu õppimine. Tahtlik õppimine on kui õppur püüab teadlikult omandada uut informatsiooni või tegevusoskusi. Tahtmatu e kaasnev õppimine on teadvustama protsess. Valdava osa oskusi ja teadmisi omandavad inimesed just sel viisil. 3. Õppimise ajendid ja allikad. vt õppimise mõiste alt 4. Õppimine kui kohanemine keskkonnaga. Õppimine on võime mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiskes keskkonnaga. Käitumise muutust selles käitumisprotsessis ajendavad kas hedonistlikud motiivid võ...

Pedagoogika → Pedagoogika
244 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun