Vastutustunne Mulle on lapsest peale õpetatud, et pean asjade eest vastutama. Nüüd kui olen juba piisavalt suur, mõtlen, et mis siis on vastutustunne.Mille eest ma pean vastutama? Miks ma pean vastutama? Kõigele sellele vastust otsides on mu kogemustelaegas palju suurem. Väiksena arvasin, et vastutustunne on see kui ma vastutan oma isiklike asjade eest nagu mänguasjad või asjad, mis olen vanematelt saanud .Mida vanemaks ma saan seda rohkem hakkan ma mõistma mis on vastutustunne ja eriti seda, et vastutama peab oma tegude ja sõnade eest. Noored ei anna endale tavaliselt aru mida nad teevad,kahjustavad oma tervist sigaretidega ja joovad palju alkoholi ,see on vastutustundetu käitumine. Vastutustundetus viib ebameeldivusteni ja nende tagajärgedega on raske elada
Vastutustunne Tere õpetajad ja kaasõpilased. Lugesin üht blogi ja seal oli väga hea tsitaat : ,, Armastada kohusetundest on silmakirjalik. Armastada, et mul on vastutustunne on samuti enese petmine." Kindlasti olete te kõik teadlikud selles, et on olemas selline tunne nagu vastutustunne. Vastutustundest räägitakse aruharva, sest sellel puudub otsene mõiste. Vastutustunne on peaaegu sama, mis kohusetunne. Kuid kuidas siiski defineerida sõna vastutustunne? Kuidas panna see sõnadesse nii, et me sellest aru saaks? Sellest me ju rääkima tulimegi. Eesti keeles on ilus sõna "vastutustunne".See tähendab, et vastutusel on oma subjektiivne pool, see on tunde küsimus. Psühholoogid ütlevad, et inimese üks probleeme on võimetus kogeda ehedaid ja sügavaid tundeid. Vastutustunne pole emotsioon selle sõna psühholoogilises tähenduses.
Elva gümnaasiumi õpilastööde konkurss ,,Väärtused minu elus" VASTUTUSTUNNE/ KOHUSETUNNE Vastutustundlik inimene täidab talle pandud kohustusi eesmärgikindlalt ning teeb seda väärikalt. Vastutustunne on aja ja vahendite selline kasutamine, mis tooks maksimaalset kasu. Inimesed satuvad tänu erinevatele asjaoludele, vajadustele ja valikutele erinevatesse olukordadesse ja rollidesse. Moraalne vastutus on tunnustada nõudmisi, austada sulle antud rolli ja anda eesmärgi saavutamiseks oma parim. Isiklikku kohusetunnet tuleb elus tihti näidata nii tavalistes kui ka ootamatutes olukordades. Sotsiaalne ja globaalne
Kui puudub vastutustunne... Miks on inimsoole nii tähtis, et tema liikmed omaksid vastutustunnet? Mis juhtuks, kui meil kõigil puuduks vastutustunne ? Kas oleks see midagi muud kui lõputu kaos? Nii olulised ja keerukad küsimused, mis vajavad vastuseid . Ametid Arst On mitmeid ameteid, kus ühe inimese vastutustundetu käitumine põhjustab kannatusi ja traagilisi tagajärgi teistele inimestele. Karmiks näiteks võiks tuua arstiameti. Vastutustundetud on lohakusvead, või otsused ja teod mis tehtud kiirustades või alkoholijoobes. Me ei taha keegi, et meid opereerib alkoholi joobes kirurg
Vabakasvatuse probleemiks võib olla lapse ,,üle käte" minek. 3. Too 4-5 näidet kasvatusvigade kohta. korratakse oma vanemate vigu või vastandutakse oma vanematele allasurumine ja autokraatlik kohtlemine üks vanem ilma sõnaõiguseta ülemäärane kaitsmine ja poputamine, laps hakkabki eeldama, et teda teenindatakse, ta kasvab türanniks, kes ei saa elus hakkama (näiteks: naiselt eeldatakse, et ta teenindaks nagu ema või vanaema lapsepõlves), vastutustunne ei arene liidud perekonnaliikmete vahel 4. Too näiteid lastega toimetuleku viisidest. Iseloomusta tõhusat käitumisviisi. Tõhus lapsevanem suhtub lapsesse positiivselt armastab, aktsepteerib ja julgustab. Suhtleb mõjusalt kasutadesselget ja kindlat suhtlemisviisi, vältides siltide kleepimist ja "miks" küsimusi ning väljendab oma tundeid ja püüab peegeldada ka lapse tundeid. Distsiplineerimise eesmärk on last õpetada, mitte karistada. 5. Karistuse poolt ja vastuargumendid
See, kelle käes on võim, peab oma tegude eest vastutama Lugupeetud kuulajad, sooviksin teile rääkida ühest tähtsast teemast, nimelt võimus ja sellega kaasnevast vastutustundest. Kui inimesel on võim mõne teise inimese üle, peab tal, sellel inimesel, kellel on võimu, olema ka suur vastutustunne. Nagu näiteks kuningal oma rahva üle. Vastutustune puudumise puhul ei usaldata inimest väga palju. Näiteks, kui mõni poliitik on lubanud valimiste käigus paremat elu või suuremat palka ja seda lubadust mitte täitnud, kui on valituks osutunud, siis ei usaldata teda enam. Sellel poliitikul on küll võimu, aga puudub vastutustunne ja austus rahva poolt. Isegi presindent võib rahvale pettumust valmistada. Ükskõik kui austatud ja usaldusväärne president kapoleks, rääkimata võimust
subjektsus omakorda avaldub aktiivsuses Enesearendamisel etendab inimene ise aktiivset rolli ta juhib oma arengut ja püüdleb ideaalse mina poole otsuste ning Vastutustunne näitab indiviidi võimelisust käitumise ja valmisolekut eest otsustada oma vastutustunne vastutamine käitumise mõju ning tähtsuse üle Enesearengu subjekt
sellele adub 16-aastane vanematekodus elav noor, kui suur vastutus on see, et riigi tuleviku ja heaolu nimel peaksid kõik hääleõiguslikud kodanikud käima hääletamas. Just sellepärast ongi viimasel ajal nii Eestis kui ka mujal Lääne-Euroopas vananeva ühiskonna tõttu tõstatatud valimisea temaatika. Härra Ojasild on kirjutanud "Kui me tahame noori inimesi, kes suudavad valida, kellel on selleks vajalik vastutustunne, siis me peame neile valimisõiguse andma, et neil vastutustunne areneks." Valimisõiguste laiendamine 16-aastastele noortele paneks ka poliitikuid noorte huvidele rohkem tähelepanu pöörama, mitte tegema näiteks koolireformi, mis noorte seisukohaga ei arvesta ning jätab paljud tänased õpilased ilma haridusest oma kodukohas. Tänu valimisõiguse andmisele noortele võivad nende vajadustest lähtuvad poliitikad välja kujuneda. Samuti on noortes olemas see säde ja idealism, mis hetkel poliitika tandrilt tihtipeale vajaka jääb.
Miks on oluline tähtaegadest kinni pidada? Tähtaegadest kinnipidamine õpetab vastutust ja annab õpilasele sihi saavutada midagi kindlaks ajaks. Vastutustunne on väga oluline mitte ainult koolis tähtaegadest kinni pidamises, vaid üleüldse elus. Seda peaks juba varakult harjutama, kuna nii jääb harjumus sisse ja tulevikus on see kindlasti veel olulisem kui koolis. Kui teatud tähtaegadest kinni ei pea, siis veame alt nii ennast kui ka kaaslasi. Samuti on pärast endal lihtsam, kui asjad õigeaegselt ära teha ja kindlasti on koormus palju väiksem. Tihtipeale tähtaegadest mitte kinni pidades võime endas pettuda ning hiljem ka seda kahetseda. Enamasti pean ma tähtaegadest kinni, kuna nagu juba mainitud, siis endal on hiljem lihtsam, kui asjad saavad õigetel aegadel tehtud. Kokkuvõttes võib minu meelest tähtaegadest kinnipidamist panna võrduma ka järjepidavusega.
Mainor Tarvastu Gümnaasium 1998 - 2010 Keskharidus 4. Täiendharidus: puudub 5. Praegune töökoht : ei oma hetkel töökohta 6. Kvalifikatsioon, oskused : Minu enesehinnangu kohaselt on mul järgmised projektijuhi kutsestandardis kirjeldatud ja nõutavad isikuomadused: otsustusvõime, analüüsivõime, vastutustunne, loogiline mõtlemine, koostöövalmidus, täpsus, eesmärgipärasus, paindlikkus, innovaatilisus, kiire reageerimisvõime ja üldoskused: Majandus III, Organisatsioonikäitumine III algtase, suhtlemine III, klienditeenindus III, asjaajamine III, Arvuti kasutamine AO1/AO2/AO3/AO4/AO5/AO6/AO7 7. Varasemad tööalased kogemused: Aeg (algus-lõpp) Ettevõte Amet Töökirjeldus, ülesanded 8
(õppeplaani, aasta eelarve jm. dokumentatsiooni koostamine). · Spordikooli õppurite nimekirjad õppemaksu arvestamine ja arvete edastamine õppuritele. · Probleemide ja küsimuste lahendamine, mis on seotud spordikooli õppurite arstliku kontrolli läbiviimisega. Nõudmised kandidaadile: · Pedagoogiline kõrg- või keskharidus antud valdkonnas · Hea pingetaluvus · Suurepärane suhtlemisoskus · Kohuse- ja vastutustunne · Eesti, vene ja inglise keele valdamine · Inimeste juhtimise ja motiveerimise kogemus Omalt poolt pakume: · Hindamatu väärtusega ja omanäolist töökogemust East ainulaadsemas spordikoolis · Eneseteostus ning kiiret arenguvõimalust rahvusvaheliselt meelestatud ettevõttes · Konkurentsivõimelist palka · Erinevaid soodustusi spordiüritustel ning meie teenustel Palume saata CV ja motivatsioonikiri [email protected] Kandideerimis tähtaeg 18.veebruar 2013
Grupiprotsessid PSP6052 TLÜ 2013 Grupp Ühiskonna sotsiaalse struktuuri elementidena esinevad inimühendused Igasugused inimeste kogumid, mida seob omavahel ühine sotsiaalsete suhete võrgustik Kahest või enamast inimesest koosnev teatud viisil organiseeritud suhteliselt püsiv mingite ühiste omadustega ja tunnusjoontega inimkooslus Grupi tunnused: ühised eesmärgid, väärtused, huvid, normid omavahelised suhted ja sõltuvus kokkukuuluvustunne, "meie" tunne Grupi liikmete ühised omadused: teadlikkus sellest, et grupis on teisi liikmeid vastutustunne teiste grupi liikmete eest nii, et tegevus kujundatakse grupi kontekstist lähtuvalt Grupis (organisatsionis) tegutsemine annab inimesele: raha, füüsilised ressursid eesmärke korda ja stabiilsust kaitset ja tuge staatus, prestiizh, eneseväljendus, enesekindlus võim, õigus, kontroll Grupis tegutsemine annab organisatsioonile: parema ülesannete täitmise, mis üksikisikule pole jõukohase...
lahendatud üksteisega rahulikult rääkides ja läbi arutades. Head inimestevahelised suhted löövad koostöövalmis õhkkonna ning aitavad üle saada ette tulevatest rasketest situatsioonidest. Eneseanalüüs Olen oma olemuselt tõsine inimene, kes püüab saavutada edu keskendumisvõime ja põhjalikusega. Käitumiselt olen rahulik, tasakaalukas, võõrastega kohe sõbrunema ja lobisema ei kipu, kuid sõpradega koos olles olen naeruhiumline ja jutukas. Minu arvates just vastutustunne teeb minust usaldusväärse inimese, töötan viisakalt oma kohustuste ja ülesannete õigeaegse täitmise nimel. Vahel see küll ei õnnestu nii nagu soov oleks, aga selle nimel arendan ennast edasi. Kui ma olen millelegi pühendunud, on mind raske sellest kõrvale juhtida. Püüan igas olukorras jääda arukaks, rahulikuks ja tasakaalukaks, mis alati kahjuks ei õnnestu. Kuigi me arvame, et meie käitumist mõjutavad ainult vanemad, sõbrad ja sugulased, siis päris nii see ei ole
Suhtlemispsühholoogia Kirjandus Krips h 2011 ,,Konfliktidest ja suhtlemisoskusest õpeatamisel ja juhtimisel" PT 2,5,6 Suhtlemine probleemsete õpilastega. 1,3,5 Klassijuhtimine ja juhatamine (ilmub sept) Eksamitöö käsitleb loemguid praktikue kirjandust. 80p Praktikumides osalemise eest kuni 30p see liidetakse eksami punktidele Kodutöö tuleb esitada 2 päeva enne praktikumi [email protected] faili pealkiri baaskursus Iga kodutöö kuni 10 p hilinenud kodutöö kuni 5p Praktikum 1 - enese esitlus Suhtlemiskompententsus Einevad terminid aga samad asjad Suht. Komp kommunikatiivne komp.(mõnikord kirsam, infovahetuse tähenduses) Sotsiaalne komp, interpersonaalne ja emotsiaalne komp( emotsiaalne intelligentsus) Peab olema hooliv hoiak õpilastesse, enesekindlus ja kehtestamine Tundmisest on vähe tuleb välja näidata Suhtlemiskompetentsus koosneb: -teadmistest -hoiakutest -oskustest Õpetaja mõistab ja hoolib ta käitumine on pa...
Mis juhtub, kui liiga palju alkoholi tarvitada? Iga inimene suhtub alkoholi tarvitamisse erinevalt. Enamik suudavad seda õnneks mõistlikult teha ja pahandustest hoiduda. On riike, kus alkoholi tarvitamine erinevate söökide kõrvale on traditsiooniks. Näiteks Prantsusmaal ja Itaalias on valdav venikultuur. Kuid heale lisandub ka halb ehk on rohkelt inimesi, kes ei oska alkoholiga piiri pidada ning sellega liialdavad. Tagajärgi võib olla mitmeid. Enamasti lõpeb liigne alkoholi tarvitamine enesevalitsuse kaotamisega. Esialgu kerge joobega heas tujus ja tavalisest elavam inimene võib mõnuaine tarvitamise jätkamisel kaotada võime analüüsida oma käitumist ja rääkimist. Joobes inimene võib käituda ja rääkida nii, nagu ta kaines olekus ei teeks. Samuti võivad tekkida viha- ja raevuhood, mille tagajärjena muutub käitumine vägivaldseks. Kordinatsiooni- ja tasakaaluhäirete tekkimisega võib inimene ka ennast vigastada. Näi...
õigused kui ka kohustused Siiski on õnnaspositsioon üldistus ja ei kehti iga perekonna kohta. Vanim laps perekonnas Esimesena sündinud laps on tavaliselt vanemate tähelepanu keskpunktis Temale pühendatakse aega, jõudu, tema edu ei jää tähelepanuta Esimene laps tajub, et ta on eriline ning teise lapse sündides võib probleemiks saada kadedus. Kõige iseloomulikum vanimale lapsele on vastutustunne Teine laps perekonnas Last hakatakse kergesti võrdlema vanema lapsega Tekib surve, sund võistelda endast vanemaga Teine laps võib püüda saavutada parimaid tulemusi, et näidata, et ta ei jää vanemast õnnaksest maha. Üksik laps perekonnas Kogu vanemate hool ja tähelepanu kuulub neile Ainsal lapsel on kõrgem enesehinnang Nõrgaks küljeks on vähene koostöökogemus omaealiste ja vanematega.
Ta juhib oma arengut ja püüdleb ideaalse mina poole. Indiviid osaleb enda arengus õppimise kaudu, mida käsitletakse inimese põhivajadusena, mille rahuldamiseks on ta elukestvalt võimeline. Enesearengu subjektiks kujunemise eeldused - vabadus, tunnustus, ülesannete vastavus arengutasemele, situatsioon ehk psüühiline keskkond, kompetentsus ning vajadust olla asjatundja. (Enesearengu subjektiks kujunemist toetab isiksuse areng). Enesearengu subjekti tunnused - autonoomsus, vastutustunne ning kriitiline iseseisev mõtlemine. Oma arengu subjektiks olevat inimest iseloomustavad adekvaatne enese- ning rühmatunnetus (enda koha ja rolli teadvustamine suhetes “mina” ning “teised”) ja teadmised enesejuhtimisest ning individuaalse elustiili kujundamisest. Enesearengu subjektile on omane adekvaatne situatsioonitunnetus, olukorrale vastav käitumine ning teadlike otsuste langetamine. Selline indiviid naudib ühistegevust; tal on kõrge tolerantsus sotsiaalse stressi suhtes
Riigi kodanik on inimene, kellel on vastava riigi kodakonsus. Alguse saab koik oma igapaevaseid tegevusi tehes lapsi kasvatades, vanemaid, norgemaid ja haigeid aidates, oppides, tootades, vabatahtlikku panust andes jms. Naiteks paljud hakkajamad naised ja mehed registreerisid end abipolitseinikuks, et vajadusel olla abiks ja toeks turvalisuse tagamisel. Pohjused, miks selline otsus tehti, olid kindlasti erinevad, kuid neid inimesi seob vastutustunne Eesti eest. Kodanikuna peame iseenesestmoistetavaks, et riik hoolib ja kaitseb meid, loob turvatunde. Nagu naiteks see, et sojavae teenistusse voetakse ainult kodanikke. Samas on meil hasti palju kodanikkest noormehi kes, kas lihtsalt viilivad sellest voi hoopis leiavad aega tegeleda alkoholiga, narkootikumidega ja muuga. Aga kas see tagab meile kindlat ja tugevat riigikaitset, vahe usutav. Selleparast oeldakse et rahvas on korgeim voimukandja, kuna valida saavad ainult kodanikud.
konkurentide heaks töötamast. Ent kui töötaja näeb juhtide poolt toime pandud seaduserikkumisi või ebaõiglast teguviisi, kas ta võib lojaalsusest hoolimata selle avalikuks teha? Kas ta tohib seda varjata? Teiselt poolt, tööandja peaks kindlustama töötaja õiguse privaatsusele. Kas ja millal tohib juht lugeda alluva kirjavahetust? Millal on õigustatud tervisetestide tegemine ja kas töötaja võib nendest keelduda? 6.6 Vastutustunne Vastutustunne on tööandja jaoks väga oluline omadus töötaja puhul. Töötaja peab arvestama oma otsuste tagajärgedega, mõtlema tulevikule ning analüüsima oma tegevust. Sellises töösuhtes on edu kahepoolne, kus kõik oma tegude eest vastutavad ja teavad mis nad tegema peavad ja tagajärgesid tunnevad. Magav tööline. 7. Tunnikontroll Autotehniku kutseeetika. Autotehniku kutse eeldab sellel alal töötajast eelkõige vastutustunnet. See
1. "Oh, annaksin vist küll hinge kuradile, kui ainult saaksin teada, kas ta on elus või ei ole!" 2. On kõigest teadlik ja nõus: "Mis siis ikka, ma saan väga hästi aru, et mind tahetakse ära osta ja tõmmata mingisse kahtlasesse afääri, mis läheb mulle kalliks maksma..." 3. "Olen kõigega nõus, olen nõus kaasa mängima selles kreemiga määrimise komöödias, olen nõus pärapõrgusse sõitma." 2) vastutustunne Frieda eest, kellele andis lootust, et ta patt lunastatakse; seepärast palub Wolandilt abi. Prokuraator Pontius Pilatus teeb ka oma valiku: ta mõistis süüdi Ha-Notsri. Kuid see, mida Jesua rääkis, äratas temas inimlikkuse. Aga hirm imperaatori ees, hirm kaotada oma võim ja karjäär, olid sellest tugevamad, ning ta tegi otsuse saades tegelikult aru, et ta tunneb elu lõpuni süümepiinu sellepäras, et on saatnud hukka hea inimese. 1
süsihappegaas, jääkained, vesi, hormoonid, 1) imikuiga 0-1 kiire kasv, kõndimine, paraneb liigutuste kooskõlastamine, hambad, 2) lapseiga 2-13/15 vaimne ja füüsiline areng, iseloom, väljakujunenud inimene, jäävhambad, lugemine, kirjutamine, refleksid, 3) murdeiga 13- 17/18/21 suguküpsus, kiire kasv, eneseteadvuse ja iseseisvuse kasv, mehe või naise tunnused, 4) noorikuiga 17-18 T, 21-22P lakkab kasvamine, vastutustunne, organism areneb välja vaimselt ja füüsiliselt, 5) küpsusiga 22-60 vaimsed võimed max, 6) elatanu ja vanuriiga 60- 75... kehaline ja vaimne taandareng, aeglustub ainevahetud, meeled nõrgenevad, 7) surm kliiniline seiskub südametöö ja hingamine, elustada 5 min, bioloogiline seiskub närvisüsteemitöö, ei saa elustada.
saatust trotsida, aga mis see on, mis teeb ühest võitleja ja teisest allaandja? Varasemalt kogetu ja sellest õpitu; looduse, pere ja keskkonna poolt kaasaantu kogu see kompott, mida kutsustakse iseloomuks, määrab selle, mille nimel me elame, aga mille puudumisel me ka sureks ja suremegi nii vaimselt kui füüsiliselt. Mis see siis on, mis hoiab ärkvel hine? Igaühel on midagi, mis neid võitlema paneb, igaühel isemoodi. Mõnel lootus või vastutustunne, teisel trots, kas või kadedud, saamahimu liikumapanev jõud on meis kõigis, vaid süüde on erinev. Allaandmine ja käegalöömine tulevad siis, kui me just sellest enda jaoks oluliseimast ilma jääme.
Selle pärast tundubki kõrvaltvaatajale, et tänapäeva noor ei saa millegagi hakkama. Tegelikult on noor väga tubli, kui igat isikut eraldi persoonina vaadata. Kuid siiski on noortel oma vead ja halvad küljed. Millised on tänapäeva noorte probleemid? Järjest vähem saab noori usaldada. Nad kipuvad tähtaegadest mitte kinni pidama ning üha enam hilinetakse tundidesse. See võib näitab kaudselt ka seda, et noorte vastutustunne ei ole enam nii hea nagu see oli eelmistel põlvkondadel. Selle üheks põhjuseks võib olla kiire elutempo, millest tekib noortel ülepinge. Nad ei pea vastu ning lasevad end vahetevahel vabaks. Neid ei huvita sellel momendil ei tähtajad ega ka see, et kas ikka jõutakse õigel ajal tundi või isegi tööle. Mõnikord ei peeta isegi vajalikuks kooli või tööle minna, vaid puhatakse kodus. Tähtaegadest ei pruugi noored kinni pidada ka sel põhjusel, et nad soovivad kõike
kesknärvisüsteemi mõjutavate ainete, hallutsinogeenide ja kokaiini kuritarvitamine. · Uimasti mõjul halveneb mälu ja seega muutub võimatuks aru saada näiteks masinate käitamise keerulistest juhenditest. · Pärast joovet püsivad kõrvalekalded üldjuhul mitu päeva. · Uimaainete kuritarvitamine võib häirida õpinguid, sest tekitab väsimust, vähendab motivatsiooni ja nõrgendab distsipliini. Väheneb vastutustunne ja suureneb oht panna toime kuritegu, suhted kaasinimestega känguvad või katkevad. Pikapeale saab uimasti kuritarvitamisest harjumuspärane viis raskuste eest põgeneda. See kalduvus teeb murelikuks just noorte puhul, sest eluraskuste eest pagedes ei õpi nad oma probleeme kunagi lahendama. · Uimastite mõjul suureneb ka muude keelatud tegude toimepanemise oht, näiteks joobnuna sõidukijuhtimine ja vägivalla kasutamine. Et tavaliselt kaubitsetakse
põhiteadmised ja oskused. Kutseaasta toetab algaja õpetaja kohanemist haridusasutuse kui organisatsiooniga, edasi arendatakse esmaõppes omandatud kutseoskusi. Õpetaja hindab oma vastavust kutsestandardis püsitatud nõuetele ja arendab end kutsealaselt pidevalt.) Millised isikuomadused ja võimed peaks õpetajal olema? Kõlbelisus, algatusvõime, emotsionaalne eneseteadlikkus/stabiilsus, empaatia, järjekindlus, koostöövalmidus/suhtlemisvalmidus, pingetaluvus, tolerantsus, vastutustunne. Kes on õpetaja? Eripedagoog, koolieelse lasteasutuse õpetaja etc. Millise tähtajaga omistatakse kutsestandard? Töötaval õpetajal tähtajatu, muidu 4 a. § 9 lg 2 Tervisekaitse nõuded kooli päevakavale ja õppekorraldusele § 9 lg 3 ehk minimaalne temperatuur õppetunni läbiviimiseks § 4 ehk nõuete täitmise tagaja ranitsa lubatud kaal KT toimumise tingimused § 3 lg 4 ehk mis on KT § 11 ehk millal ei tohi anda koduseid ülesandeid
Keskharidus, ametialane ensetäiendamine. 2. Arvuti kasutamise oskus. 3. Võõrkeele oskus kesktasemel Muud nõudmised: 1. Varasem töökogemus. 2. Hea suhtlemis ja väljendamisoskus. 3. Kohuse-, otsustus ja vastutustunne. Tööülesanded Tulemus 1. Dokumentide vastuvõtmine, edastamine, Kirjavahetus ja dokumendid on registreerimine. registreeritud, süstematiseeritud ja õigeaegselt edastatud. 2. Dokumentide vormistamine. Nõuetekohaselt vormistatud dokumentatsioon. 3. Dokumendi täitmise kontroll
kui keskkonna mõistet · situatsioon annab edasi sotsiaalset keskkonda · keegi on olemas=minevik, olevik, tulevik · mõju http://www.unops.org/SiteCollectionImages/Sectors/ Environment/SGP_community.JPG Õendustegevus · Õendust - hoolitsev suhe/olukord, esineb side ja mure · Hoolimine kõige aluseks - annab võimaluse anda/saada abi · Õenduse teadus = moraalne kunst, eetika, vastutustunne. · Õendustegevus= elukogemustele põhinev hoolitsus ja õpingud http://www.frplegal.com/wp-content/uploads/2013/06/Nursing-h · Taustakogemused teatud olukorra suhtes puuduvad · raskusi eristada olulisi ja ebaolulisi aspekte · Õenduse õpilased http://74.220.219.56/~nursetop/wp- content/uploads/2011/06/benner_original1.jpg · üldiselt aksepteeritav tegevus · kõige olulisematele
Probleem on selles, et tihtipeale on raske vahet teha, kas avalikust mõjutavate väärtushinnangute kujundamise taga on tegemist eliit-inimesega või lihtsalt karjeristiga, kelle tegelikud väärtused põhinevad millelgi muul kui missiooni tundel. Mõeldes Eesti ühiskonnale ja eliit-inimese rollile selles, tuleb kõigepealt meelde poliitika ja riigijuhtimine. Sinna kogunevad esindajad erinevatest eluvaldkondadest, kellel idee poolest peaks olema sügav missiooni- ja vastutustunne Eesti riigi pärast. Kahjuks see tänapäeval tihti nii ei ole ja poliitikas võib kohata igasuguseid tegelasi, kes minu meelest üldjuhul eliit-inimese mõiste alla ei mahu. Eesti Vabariigi taasiseseisvumise alguses oli eliit-inimestel väga suur roll. Need inimesed, kes valdavalt olid pärit kirjanike, kunstnike ja teiste loomeinimeste seast, suutsid ja julgesid võtta sellel raskel ja keerulisel ajal vastutuse ning juhtrolli just tänu oma missioonitundele,sisemistele väärtustele
majanduslikest vastuoludest, kuni hoiakute ja igapäevaste käitumusharjumusteni. Pakutakse võimalikke lahendusteid, esitatakse põhimõtteid, mida riigid on kohustatud säästva arengu huvides ellu viima. Agenda 21-s on sektsioonidena välja toodud: · sotsiaalne ja majanduslik mõõde; · ressursside kaitse ja majandamine; · peamiste gruppide rolli tugevdamine; · rakendamise vahendid. Säästvat turismi iseloomustavad sotsiaalne vastutustunne, tõsine pühendumine loodusele ning kohalike elanike kaasamine igasse turismiga seotud toimingusse või arendustegevusse. Maailma Turismiorganisatsioon (WTO), Maailma Turisminõukogu (WTTC) ja Maa Nõukogu (Earth Council) määratlevad säästva turismi järgmiselt: turismi säästev arendamine rahuldab tänaste turistide ja neid võõrustavate piirkondade vajadusi, kaitstes ja parandades ühtlasi tulevasi võimalusi. Säästev turism tähendab kõigi ressursside
harimiseks. Sellistele inimestele ei ole raha ja võim tähtsad, kuna nad on harjunud oma vaese eluga. Lapsed rääkisid, et kui neil oleks raha siis ostaksid nad omale raamatuid teadmiste täiendamiseks. Õpilastel oli koolis iga klassi peale ainult kaks raamatut, mis ei pakkunud neile üldsegi huvi , kuna need olid vanad ja ajaloolise sisuga. Aafrika vastandiks tõi kirjanik Inglismaa kus inimestel on kõik eluks vajalik olemas raha, haridus, karjäär ja võim , kuid igasugune vastutustunne puudub. Seal oli õpilastel väga palju erinevat kirjandust mida lugeda, kuid nad ei teinud seda, sest neil oli palju huvitavamaid asju millega tegeleda . Aga kuidas on lood kirjandusega tänapäeval , kus on olemas arvutid ja Internett? Sellele küsimusele saab vastata mitmeti. Esiteks inimesed kes ei külasta Internetti iga päevaselt, loevad palju rohkem kirjandust, aga need kelle jaoks on arvutid kõige tähtsamad ei huvitu raamatutest üldse. Tänapäeval ei pea
tasakaalu-, mälu- ja tajuhäireid ning peavalu (jm.). Alkohol kahjustab ka ajurakke. Kui tarbida palju ja regulaarselt ning tunda pidevat tungi alkoholi järele, on märke alkoholismist. Alkoholism on alkohoolsete jookide jarjekindel liigtarvitamine. Alkoholi sage tarvitamine on esialgu halb harjumus, hiljem areneb sellest haigus. Alkoholiga kaasneb kehalise ja vaimse tervise häireid. Ka vanemate joodud alkohol mõjub kahjulikult järeltulevale põlvele. Alkohoolikutel väheneb vastutustunne, nad jätavad sageli oma kohustused hooletusse, põhjustavad õnnetusjuhtumeid ja kalduvad kuritegevusele. Eriti ohtlik on alkohol lastele: neil võib juba väike annus põhjustada alkoholimürgituse. Pärast alkoholi tarvitamist tekivad võõrutusnähud. Pohmeluse tunnused on väsimus ja peavalu, halb enesetunne, üldine lihasvalu, südamekloppimine, iiveldus ja oksendamine, valgus-ja helitundlikkus, kerge kõhulahtisus, silmade punetus, värisemine ja janu. Sellised nähud väljenduved vaid
SININE rahustab meeli , lõõgastab närve, aeglustab mõttetegevust. Sinine on rahu ja harmoonia. Teda on peetud ka hingelise tundlikkuse ja intuitsiooni, sisekamuse värvuseks. Ent kui sinise keskel pikka aeg aviibida, võib see värvus mõjuda külmana. Sinine seostub tundesügavuse, rahu ja vaikusega, ühendava või kaugustesse pürgiva kurvameelsusega. Tumesinine viitab ka kohanemisele olemasolevate võimalustega, valmisolekule anda ja loobuda, tagasihoidlikkusele. Sinine kui tundlikkuse ja kõikemõistvuse värvus tähistab ühteaegu nostalgilist leppimist olemasolevaga ja andumist kui ka võimalust olla samaaegselt eemal ja ära. Sinist alati ja kõiges eelistav inimene on Max Lüscheri arvates üsna tõenäoliselt heasüdamlik ingel, kes on võtnud nõuks enesesalgamisest ja eneseohverdamisest rõõmu tunda. Ta on järeleandlik, valmis kompromissideks, rahusobituseks ja leppimiseks. Sinist vihkav inimene on kui saatan, kes esimesl pooltunnil on veetlevuse keha...
Eneseanalüüs ÜLDINE ISELOOMUSTUS Isuksusetüübitesti põhjal võin öelda,et ma olen tõsine inimene, kes saavutab edu keskendusvõime ja põhjalikkusega. Tänu oma eelistustele olen praktiline ja loogiline, realistlik ning kordaarmastav, distsiplineeritud. Arenenud vastutustunne teeb minust igal pool usaldusväärse inimese, töötan visalt oma kohustuste ja ülesannete õigeaegse täitmise nimel. Kui näen, et midagi olulist ja tähtsat tuleb korda ajada, teen seda ka kohusetundest. Olles millelegi pühendunud, on mind raske araks teha või kõrvale juhtida. Meeldib, et kõik oleks selgelt välja öeldud. Ebamäärased asjad jätavad külmaks või tekitavad vastumeelsust. Austan fakte. Nende najal tahan kõike mõista, kõigest aru saada
Too 4-5 näidet kasvatusvigade kohta. · Vähene läheduse näitamine (nii füüsilise kui ka vaimse) · korratakse oma vanemate vigu või vastandutakse oma vanematele · allasurumine ja autokraatlik kohtlemine · üks vanem ilma sõnaõiguseta · ülemäärane kaitsmine ja poputamine, laps hakkabki eeldama, et teda teenindatakse, ta kasvab türanniks, kes ei saa elus hakkama (näiteks: naiselt eeldatakse, et ta teenindaks nagu ema või vanaema lapsepõlves), vastutustunne ei arene · liidud perekonnaliikmete vahel 4. Too näiteid lastega toimetuleku viisidest. Iseloomusta tõhusat käitumisviisi. Tõhus lapsevanem suhtub lapsesse positiivselt armastab, aktsepteerib ja julgustab. Suhtleb mõjusalt kasutadesselget ja kindlat suhtlemisviisi, vältides siltide kleepimist ja "miks" küsimusi ning väljendab oma tundeid ja püüab peegeldada ka lapse tundeid. Distsiplineerimise eesmärk on last õpetada, mitte karistada. 5. Karistuse poolt ja vastuargumendid
KRISTALLIDE KASVAMINE ERI KUU FAASIDEL Jevgeni Malešin 8B Aleksandra Ivask 8B Eesmäärgid 1.Kuidas kristalli kasvada? 1.Milles kuu faasidel kristall kasvab kiiremini? HÜPOTEES Kristallide kasvamine ei sõltub kuu faasidest. kristallid kristallid — on tahke aine ,milles on väikesed osakesed (aatomid,ionid või moleekulid) . ! Kristallid ei kanna nägu aksesuaar.et kristallid mõne aja pärast hakkavad katki saama, ja nad kahjustavad nahka! KRISTALLIDE LIIGID monokristall– õige kristall (õige kristalli polükristall– kristall millal on teiset kristallid kokku kuju). kasvanud. MEILE ON VAJA: 1.lehter 2.piirituslamp 3.kolb 4.keraamiline kruus 5.statiiv 6.mõõtetsilinder 7.filter Töö kaik Keeduklaasi valatakse u 50 ml – 100 ml keevat vett (mida rohkem...
Praktika juhendaja Liina Lepik pidas minu erialaseid põhiteadmisi, praktikaliste oskuste taset, asjakohast omaalgatust ja meeskonnatöö oskust heaks, ka mina olin sellega nõus. Juhendaja arvas minu tööohutus nõuete järgimist ja pinge ja stressitaluvust heaks. Õigete töövõtet valdamist, uute olukordadega kohanemist, tööaja efektiivset kasutamist, tööülesannete täitmise korrektsust, suhtlemisvalmidust, töötamise kiirust, vastutustunne tööülesannete täitmisel ja iseseisvus tööülesannete täitmisel heaks, ka siis olin ma temaga ühel nõul. Minu juhendaja pidas läbisaamist töökaaslastega ja sobivust erialal töötamiseks heaks, nii arvasin ka mina. Ise arvasin, et tulin üldiselt töödega hästi toime kuna ülesanded olid arusaadavad ja jõukohased. 2.6 Arvamus õppepraktika kohta Minu praktika toimus AS Tallink Gruppi laeval Baltic Princess 18. mai kuni 13. juuli 2010.a
Selles vanuses muutub fantaasia aktiivseks, mille abil annab laps sisu ja mõtte kõikidele oma tegevustele.Fantaasia arvestamine ja aktiviseerimine arendab lapse loovust, mõtlemist, mälu ning soodustab seega isiksuse kujunemist. Lapse emotsioonid on eredad, tugevad ja situatiivsed. Lisaks situatsioonist sõltuvatele emotsioonidele hakkavad välja kujunema püsivad tunded ümbritsevate inimeste suhtes. Laps soovib olla sõbralik, kasulik oma kaaslastele, kujuneb vastutustunne, hakkab kooskõlastama tegevusi ühise eesmärgi saavutamise nimel. Sotsiaalses arengus on olulisel kohal eakaaslane: mängupartner, vestluskaaslane. Viiendal eluaastal areneb kiiresti laste sidus kõne (Sarapuu 1987). Kuuendal eluaastal hakkab laps aru saama õpiülesandest ning suunama oma tegevust püstitatud eesmärgi saavutamiseks. Endiselt on mäng lapse nii õppimist kui arengut soodustavaks tegevuseks. Mängus areneb lapse püsivus, järjekindlus, nõudlikkus enda ja oma
Üleüldse kõik kellega ma koos töötasin ja kõik kes õpetasid ja aitasid olid väga sõbralikud, abivalmid ja arusaajad, et tegu on praktikandiga ja et ma ei oska ega tea midagi algu. Kohe oldi nõus aitama ja õpetama, kui millestki aru ei saanud või kui midagi teha ei osanud. 4. Eneseanalüüs Eneseanalüüsi tegemisel kasutasin hinnangulehte (Lisa 1). Praktika koondhindeks kujunes ,,väga hea". ,,Väga hea"-ks hindasin tööohutusnõuete järgimist, tööaja efektiivne kasutamine, vastutustunne tööülesannete täitmisel ning läbisaamine töökaaslastega. Ühe võrra madalama hindega ehk ,,hea" hindasin erialaste põhiteadmiste taset , erialaste praktiliste oskuste taset, pinge ja stressitaluvust, uute olukordadega kohanemist, tööülesannete täitmise korrektsust, töötamise kiirust, suhtlemisvalmidust, meeskonnatöö oskus, asjakohane omaalgatus, iseseisvus tööülesannete täitmisel ja sobivus erialal töötamiseks.
EV haridusseadus Mis on haridus? Käesoleva seaduse raames on haridus õppeprogrammidega ettenähtud teadmiste, oskuste, vilumuste, väärtuste ja käitumisnormide süsteem, mida ühiskond tunnustab ning mille omandatust ta kontrollib. Kuidas liigitatakse haridust ülesannete, kuidas taseme alusel? Esimene: üld, kutse, huviharidus. Teine: alus, põhi, kesk (üldkesk ja kutsekesk), kõrgharidus; täiendusharidus e teadmised, oskused, mis on vajalikud olemasolevate säilitamiseks ja laiendamiseks. Kellele alluvad haridusasutused? Riigiharidusasutused alluvad HTMile või mõnele teisele täidesaatvale riigivõimuorganile, munitsipaalharidusasutused alluvad kohalikule omavalitsusele. Erakoolid alluvad neid asutanud juriidilisele või füüsilisele isikule. PGS Mis on koolikohustus? Koolikohustus on kohustus osaleda kooli päevakavas või individuaalses õppekavas ettenähtud õppes, täita õpiülesandeid ning omandada teadmisi ja oskusi oma võimete koh...
4.4 Hariduslik tegevusetus ja lapse toetusest ilmajätmine hariduse omandamisel, mille tagajärjel lapse võimed ei leia täit väljaarenemist ega rakendust. Laps hilineb kooli, puudub sageli, vanemad väldivad õpetajaga kontakti, vanemad ei ilmuta huvi lapse kooliprobleemide ja õppeedukuse vastu. 4.5 Järelvalvetus vanema- või hooldajapoolse kontrolli alaneminevõi puudumine lapse tegevuse üle ning sellega seonduv ebaküllane vastutustunne lapse füüsilise ja psüühilise heaolu eest, mille tagajärjel suureneb lapse risk mitmesugustesse ohusituatsioonidesse sattumiseks. 5. Kuidas hooletussejäetud last ära tunda? Stereotüüpsed liigutused, näiteks keha rütmiline kiigutamine või õõtsutamine Sööb ahnelt, kui süüa pakutakse Tal on püsiv näljatunne,mangub võõralt toitu või varastab seda
Vabade valimiste põhimõtted: 1. Valimisõigus on üldine. Valimisõigus on laienenud. 19.sajandil said valida valged majanduslikult kindlustatud kirjaoskajad mehed. 21. sajandil võivad valida kõik täiskasvanud va kriminaalkaristust kandvad ja teovõimetud isikud. Varanduslik piirang oli varem, kuna arvati, et rikas otsustaja omab suuremat vastutustunnet. Praegu peab saadik esitama igal aastal oma majanduslike huvide deklaratsiooni, saadiku vastutustunne on endiselt tähtis. Kodakondsuse piirang valimisõigus peab olema antud riigi ees kohustusi omaval, oma riigi huvisid arvestaval isikul. Kohaliku omavalitsuse valimistest võivad osa võtta Eestis ka mittekodanikest alalised elanikud. Igal Euroopa Liidu kodanikul on õigus seada oma kandidatuur üles mõne teise liikmesriigi kohalikel valimistel ja osaleda ka hääletajana. Vanusepiirang kehtestab nii hääleõiguse ( aktiivse valimisõiguse) kui ka
- Mis võiks olla nende eesmärgite täitmise piiriks? Säästva arengu instrumendid: - Seadusandlikud. Keskkonnastandardid - Majanduslikud vahendid (keskkonnamaksud, toetused, subsiidiumid) - Horisontaalsed toetavad vahendid: andmetöötlus, teadus, innovatsioon - Keskkonnakorralduslikud vahendid (keskkonnapoliitika, keskkonnajuhtimissüsteemid) - Survegrupid. Valitsusvälised keskkonnaorganisatsioonid (Greenpeace, WWF, "Teeme ära") - Isiklik vastutustunne! Mahepõllumajanduse peamine eesmärk: vähendada inimmõju keskkonnale ning tagada põllumajandussüsteemi võimalikult looduslähedane toimimine. - Külvikordade rakendamine kohapealsete ressursside efektiivseks kasutamiseks. - Väga ranged piirangud pestitsiidide ja sünteetiliste väetiste, loomakasvatuses antibiootikumide, ning toidus lisa- ja abiainete ning muude sisendite kasutamisele. - Geneetiliselt muundatud organismide kasutamise keeld.
Essee Ärijuht on isik, kes tegeleb majandustegevusega. Olulisteks isikuomadusteks on: kohusetundlikkus, julgus riskida ja olla aus. Majandustegevuse eesmärgiks on tagada inimestele vajalike kaupade ja teenuste tootmist, vahetust, jaotust ja tarbimise võimalust. Ärijuht peab olema kursis nii riigis, kui ka maailmas toimuvaga ja huvituma sellest. Ärijuhina on vaja suurt julgust ja riskivalmidust äri nimel. Kui on olemas vastutustunne ja kohusetundlikkus lüüakse ärimaailmas paremini ja edukamalt läbi. Ärijuht peab olema valmis kõigeks, ette nägema erinevaid olukordi ja oskama nendega toime tulla. Kõik algab inimese huvidest, mis teda huvitab ja kindlasti on olulised ka iseloomuomadused, mis määravad ära, kas sobitakse ärimaailma või mitte. Väga tähtis isikuomadus ärijuhil on sõbralikkus teiste vastu. Hea suhtumine kutsub kliente, sest inimesed arutavad ja räägivad oma muljetest väga palju
Matemaatiline võimekus Kehtestavus Saavutusvajadus Loovus, innovaatilisus Iseseisvus, otsustamisvõime, vastutustunne Muutuvas keskkonnas tegutsemise valmidus, kohanemisvõime Oskus toimida paindlikult ja loominguliselt, vastavalt olukorrale ja klientide vajadustele Töö eripära ja –keskkond Töötaja tervislik seisund ja füüsilised omadused
lahendamise riiklikke prioriteete. Eesmärkide saavutamisel nähakse ühiskonnaõpetuse kui pedagoogilise protsessi komponentidena: - teadmiste vahendamist poliitilistest- ja majandusteooriatest, -süsteemidest, -struktuuridest ning protsessidest, inimestevahelisest suhtlemisest, rahvusvahelisest elust; 3 - demokraatlike tõekspidamiste kujundamist, nagu õiglus, võrdsus, vastutustunne, vabadus, mitmekesisus, tolerantsus ja privaatsus; - intellektuaalsete oskuste kujundamist: oskus koguda teavet, õppida, langetada otsuseid, vaadelda probleeme ja olukordi erinevatelt positsioonidelt; - osalusoskuste kujundamist: omandatud teadmisi, tõekspidamisi ja mõtlemisoskust kasutatakse selleks, et olla kootöövõimeline, määratleda enda kuuluvus mingisse rühma, olla kompromissivõimeline ja salliv, tulla toime erinevates elusituatsioonides;
KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK KOOLIS Aine konspekt Konflikt on lahkheli, kokkupõrge, vastuolu. Indiviidide, gruppide vastandlike, kokkusobimatute tegevuste ,,põrkumine" erinevate huvide tõttu. On olemas sisemised ja välised konfliktid. See, kui tähtis on eesmärk ning kui tähtsad on suhted teistega, määrab ära käitumise konfliktis. Sisemised konfliktid vastuolu on inimese väärtuste, vajaduste, arvamuste ning tema reaalse või kujutletava käitumise vahel. Sisemine konflikt tekib siis, kui inimene peab tegema ebasoodsaid valikuid, kui ta tunneb, et ei saa oma vajadusi rahuldada või eesmärke saavutada. Sisemiste konfliktidega kaasnevad negatiivsed emotsioonid ning emotsionaalsed seisundid nagu hirm, ärevus, kurbus, kõhklemine või viha. Sisekonfliktist vabanetakse sageli kas läbi projektsiooni või ratsionaliseerimise. Süütundega toimetuleku viisid: - Ratsionaliseerimine on näiteks see, kui inimene seletab enesele tagantjärele ära, mi...
- annab eeskuju oma käitumisega Seega, minumeelest ei pääse õpetaja väärtuskandja rollist isegi siis mitte, kui ta seda väga tahab. Paratamatult omaenda käitumisega annab ta eeskuju ja on seega väärtuste kandja. Õpetaja peab suutma panna õpilase endasse uskuma enesehinnangut hävitamata. Hannele Niemi ütleb: ,,Argipäev koosneb väikestest hetkedest ja olukordadest, mis ei ole üksteisest lahus ega sõltumatud. Õpilase oma mina, eneseusaldus ja vastutustunne rajatakse vähehaaval ja pika aja jooksul. Iga õpetaja jätab oma jälje õpilase minasse. Õpetaja on kasvataja igal hetkel." Tema sõnad kattuvad minu arvamusega õpetajast, kui väärtuskandjast. 3. Miks on Graham Haydoni meelest väärtuste edastamise mudel väärtuskasvatuses ebaadekvaatne? Haydoni järgi on väärtuste edastamine hariduse kaudu kõige mugavam mudel, mida ollakse harjunud järgima
protsessi põhitööd ja lisatööd. Seejuures võib juht olla sunnitud tegelema ka ettenägematute kohustustega, kui mingi auk tuleb lappida. Sel juhul peab juhi üldine töövõimekus olema oluliselt kõrgem, kuna ta "käib kahel- kolmel tööl" ja teeb seda pidevalt. Kindlasti on siinkohal vajalik õppida delegeerimisoskusi Minu kogemus ja mõned elutunnid on näidanud, et keskastmejuhi puhul on määravaks ametialased oskused ja kogemused, suhtlemisoskus, vastutustunne ja soov võtta juhtimisvastutust. Mõnede valdkondade kesktaseme juht ei pea teadma täpselt, kuidas ühte või teist asja teha, aga tal peab olema valmisolek võtta juhi roll. Näiteks keskastmejuhina edukas hakkamasaamine tootmises ja tehnikavaldkonnas eeldab töökogemust, erialaseid tehnoloogilisi ja tootmisspetsiifilisi teadmisi ning juhtimisalaseid kogemusi, reeglina eriharidust. Eesti areng on määranud seda fakti, kus viimastel aastatel on järsult suurenenud vajadus
Mehed ja vägivald! Vägivalla küsimus on saanud keskseks osaks Euroopa poliitikas ja iga Euroopa inimese jaoks. Tavaliselt räägitakse meedias vägivallast seoses gangsterite, mõrvarite, narkomaanide, natside, vägistajate ja lihtsalt varastega. Väga harva räägitakse nendest kui meestest ja mitte kunagi ei mõelda neist maskuliinsuse mõiste raames, kuigi peaaegu alati on tegemist meestega. Üks tähtsamaid asju on, et me peame teadma, kuidas maskuliinsus luuakse. Sageli unustatakse eraelus esinev vägivald, kuna meedia ja avalikkuse tähelepanu on keskendunud avalikkuses ilmnevale vägivallale. Minu mõte on, et avalikkusele nähtava vägivalla juured on eraelus. Teisisõnu on just koduvägivald see, mis peaks meie tähelepanu köitma ja just see on vägivald, mille vastu vägivallavastane võitlus peaks olema suunatud. Keskendumine koduvägivallale võimaldab meil ka selgemalt sooperspektiivi esile tuua. Kuigi me teame, et ka naised kasutavad meeste ja last...
Päriselt tegi ta sellega aga palju halba. Minu jaoks hakkab arvamust kujundama suures osas sõja anonüümsus. Tegelikult võitlevad mõlemal pool tavalised mehed, kellel pole üksteise vastu midagi. Näiteks kui rindelt tagasi tulles kohtavad saksa sõdurid ameerika omi on nad võimelised vabalt suhtlema ja mingil määral sõbrustamagi. Konflikt on tegelikult kuskil palju kõrgemal tasandil. Seal puudub tõenäoliselt aga vastutustunne või on muud huvid seatud ettepoole ja nii kannatab kogu ühiskond. Väga sügavalt puudutavad psüholoogilised arutlused ja kirjeldused, mis juhtub inimestega, kes tulevad sõjast tagasi, aga ei leia enam mõtet elada. Eriti läks hinge Ludwigi kurb saatus. Mariette Vilgo XII A