Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Bioloogia TV 8. kl 2. osa lk 1-43 (1)

2 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas seda töövihikut kasutada?
  • Mitmekesisus 16 27 Kuidas selgrootud toituvad?
  • Kuidas selgrootud hingavad?
  • Kuidas selgrootud paljunevad?
  • Miks on elurikkus tähtis?
  • Mis ohustab elurikkust ja kuidas seda kaitsta?
  • Millised on selgroogsete ja selgrootute sarnased ja millised erinevad tunnused?
  • Mida saab eristada kahekülgse sümmeetriaga loomal?
  • Mis ülesanne on loomade vereringel?
  • Mille poolest on taimede juhtkoed vereringega sarnased?
  • Miks käsnad ei liigu?
  • Mis võimaldab sinul liikuda?
  • Missugune organ koordineerib sinu liigutusi?
  • Miks on sinu arvates oluline kahe eluvormi olemasolu?
  • Mis on selle põhjused ja mis tagajärjed?
  • Mis on sinu arvates nende kõige suurem erinevus?
  • Mis paneb meritähe jalakesed liikuma?
  • Mis iseloomustab usse?
  • Miks saavad vihmaussid elada vaid niiskes keskkonnas?
  • Miks Sellepärast et nende nahas on limanäärmed d Miks saavad vihmaussid reageerida valgusele kuigi neil pole silmi?
  • Milliseid elutingimusi vihmaussid vajavad?
  • Mille õpilased püstitasid esimeses katses a Uurimisküsimus a Uurimisküsimus 55 Kuhu liikusid vihmaussid sinu arvates teises katses?
  • Miks 56 Kirjuta katsete tulemuste põhjal missuguses elukeskkonnas vihmaussid elavad 57 Mida oleksid õpilased pidanud oma uurimistöös teisiti tegema?
  • Millega tigu maitseb?
  • Mille abil peajalgsed näevad?
  • Milliste meeltega hangivad keskkonnast infot teod?
  • Milliste meeltega hangivad keskkonnast infot karbid?
  • Milliste meeltega hangivad keskkonnast infot peajalgsed?
  • Kes keda sööb?
  • Mis iseloomustavad lülijalgseid loomi a-e a Keha katab kitiinainest kest c Keha ja jätked nt jalad tundlad on lülilised 22 Mis loomarühma iseloomustavad ülejäänud tunnused?
  • Mis kinnituvad jõevähi tagakeha alumisele osale ja mis on nende ülesanded?
  • Mitu paari tundlaid on vähkidel ja mis on nende ülesanded?
  • Miks on nimetatud võõrliikide sissetung jõevähile ohtlik?
  • Mille poolest kitsasõraline vähk on jõevähist vastupidavam 74 Mida teha et jõevähi arvukus tõuseks?
  • Mitu jalapaari on?
  • Mitu tundlapaari on?
  • Mitmeks osaks keha jaguneb?
  • Kes põhjustab borrelioosi?
  • Miks aitas info isa metsaskäigu kohta perearstil diagnoosi panna?
  • Mis haigusesse võib veel nakatuda samal viisil kui borrelioosi?
  • Kes põhjustavad sügelisi?
  • Millised ämblikulaadsed loomad võisid rikkuda koogijahu?
  • Miks vajavad pistesääsed verd?
  • Milliseid haigusi kannavad troopilistel aladel inimesele edasi sääsed ?
  • Kuidas nimetatakse mardikate kokkupakitavaid tiibu?
  • Millised silmad on mardikal?
  • Kuidas selgrootud toituvad?
  • Miks vajavad loomad toitu?
  • Millest selgrootud toituvad?
  • Millest toituvad Näited 22 Millised selgrootud parandavad mulla viljakust ?
  • Millest nad toituvad?
  • Kumma organismi seedimine ja imendumine on tõhusam?
  • Kuidas ta seda kasutab?
  • Kellele kuulub Kuidas kasutab?
  • Kuidas selgrootud hingavad?
  • Kuidas saavad organismid energiat?
  • Milline täht A-E vastab valemis loetelus olevale sõnale?
  • Kuidas seda protsessi nimetatakse?
  • Kuidas keegi hingab?
  • Miks liigub hapnik läbi hingamispinna verre?
  • Miks ei saa lõpustega hingata õhuhapnikku?
  • Miks peavad kopsud paiknema keha sees?
  • Miks CO2 hulk kambris suureneb?
  • Kumb graafik pidevjoonega või katkendliku joonega kajastab sinu arvates õues tehtud katse tulemust?
  • Mille järgi otsustad 57 Mis oleks juhtunud kui õues oleks olnud -5 C?
  • Kus on teod talvel?
  • Millised vead võisid mõjutada kirjeldatud katse tulemust?
  • Kuidas selgrootud paljunevad?
  • Kuidas nimetatakse sellist arengutüüpi?
  • Miks noor rohutirts kasvab vaid teatud perioodidel?
  • Millises arengujärgus on rohutirts lennuvõimeline?
  • Millises arengujärgus rohutirts talvitub?
  • Mis on vaktsiin?
  • Miks inimesi vaktsineeritakse?
  • Mis inimest tõvestajate eest kaitseb?
  • Kuidas nimetatakse ajavahemikku mis jääb nakatumise ja haigustunnuste ilmnemise vahele?
  • Mis juhtus lüpsjatega kui nad haigestusid lehmarõugetesse?
  • Mis oli inimeste rõugete vastu vaktsineerimise tulemus maailmas?
  • Kes võttis kasutusele vaktsineerimise?
  • Mis soodustab levikut?
  • Milleks inimene kasutab?
  • Mis haigusi põhjustavad?
  • Milline on alglooma peamine erinevus bakterist?
  • Keskkonnatingimustes võib bakter moodustada spoori ja algloom tsüsti Mille poolest on spoor ja tsüst sarnased?
  • Miks on spooride ja tsüstide moodustamine organismile vajalik?
  • Palju et vesi basseinis kihiseb nagu mullivannis Vasta küsimustele a- b Miks peab vett õhustama?
  • Kuidas nimetatakse ladina keeles perekonda kuhu kuuluvad karud?
  • Kuidas on muutunud Arktika merejää pindala viimase 30 aasta jooksul?
  • Millal mõõdeti jää kõige väiksem pindala?
  • Miks sinu arvates tunnevad teadlased muret jääkarude populatsioonide pärast?
  • Kuidas võib jääkarude toitumisvõimaluste muutumine mõjutada populatsioonide arvukust?
  • Kuidas võib inimtegevus tänapäeval mõjutada Arktika ökosüsteemi?
  • Kuidas mõjutavad keskkonnategurid mägra elutegevust?
  • Kes on selles biomassi püramiidis tootja?
  • Kes on selles biomassi püramiidis tipptarbija?
  • Mitu grammi konni peaks kährik sööma et ta biomass suureneks 100 g võrra 32 Kährikud söövad ka mustikaid Miks peab kährik sööma mustikaid märksa rohkem kui konni et kaalus 100 g juurde võtta?
  • Kumb liik on kiskja A või B?
  • Kuidas muutub kiskja arvukus kui saaklooma arvukus suureneb?
  • Mitu liigi A esindajat elas antud piirkonnas aastal 1900?
  • Miks on elurikkus tähtis?
  • Mis ohustab elurikkust ja kuidas seda kaitsta?
  • Miks mõni liik on rohkem ohustatud kui teine?
  • Mis on rahvusparkide rajamise eesmärk?
  • Kuidas kaitsta elurikkust?
  • Kui palju vihmausse elab mullas?
  • Kui kiiresti liigub tigu?
  • Miks on krillid tähtsad?
  • Kuidas uuriti mesilaste käitumist?
  • Kes vajab rohkem hapnikku?
  • Keskkonna temaatikaga?
  • Mis temperatuurivahemikus toimub bakterite aktiivne elutegevus?
  • Miks soovitatakse sooja toitu hoida 63 C-st kõrgemal temperatuuril?
  • Mis temperatuuril hävib enamik tõvestajatest bakteritest?
  • Miks peab kergesti riknevaid toiduaineid säilitama külmkapis?
  • Kuidas mõjub mikroobidele nende hoidmine sügavkülmas -18 C juures?
  • Kuhu paigutub Eesti oma ökoloogilise jalajäljega teiste riikide seas?
  • Miks on eri riikide ökoloogiline jalajälg erinev?
Vasakule Paremale
Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #1 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #2 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #3 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #4 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #5 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #6 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #7 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #8 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #9 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #10 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #11 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #12 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #13 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #14 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #15 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #16 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #17 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #18 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #19 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #20 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #21 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #22 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #23 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #24 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #25 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #26 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #27 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #28 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #29 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #30 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #31 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #32 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #33 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #34 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #35 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #36 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #37 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #38 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #39 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #40 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #41 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #42 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #43 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #44 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #45 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #46 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #47 Bioloogia TV 8-kl 2-osa lk 1-43 #48
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 48 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-03-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 228 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor margjus Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
83
doc

Bioloogia õpik 8. kl 2. osa lk 44-110

--- 44 Peatükk: 27. Kuidas selgrootud toituvad? Peatükist saad teada * Mida selgrootud söövad? * Millised on selgrootute toitumisviisid? * Mil viisil selgrootud toitu seedivad? Olulised mõisted * rakusisene seedimine Mida selgrootud söövad? Loomad vajavad kasvamiseks ja elus püsimiseks toitu, millest loom saab energiat ja lähteaineid, et sünteesida organismile vajalikke aineid. Osa selgrootuid on taimtoidulised. Paljud putukad ja nende vastsed söövad mitmesuguseid taimeosi, ka teod ja meripurad toituvad peamiselt taimedest. Osa selgrootuid on aga loomtoidulised, näiteks ainuõõssed, ämblikud, vähid, mitmesugused putukad ja nende vastsed. Paljud ämblikud püüavad võrguga saaki ja surmavad selle mürgiga. Ainuõõssetel on saagi püüdmiseks mürki sisaldavate kõrverakkudega kombitsad, vähkidel aga ohvri haaramiseks ja kinnihoidmiseks sõrad. Mõnede selgrootute toiduks sobivad aga nii taimed kui ka loomad, segatoidulised on näiteks osa putuka

Bioloogia
thumbnail
17
doc

Romantism

ROMANTISM KIRJANDUSE TUNNIKAVAD X KLASSIL 1.TUND TEEMA: Romantismi mõiste ja olemus TUNNI EESMÄRK: Selgitada õpilastele romantismi olemust ja õpetada leidma romantilisi jooni ka kujutavas kunstis ja muusikas. IKT AINETUNDI INTEGREERIMISE EESMÄRK: kasutada IKT vahendeid aktiivõppeks ning õppeprotsessi ilmestamiseks ja hõlbustamiseks. TUNNIKS VAJALIKUD VAHENDID JA MATERJALID: Õpik "Maailmakirjandus"II "Üldine kunstiajalugu" Köleri maali "Tütarlaps allikal" repro CD Mozarti 25. sünfooniaga Arvutivõrk, skanner TUNNI KÄIK: I Romantismi olemus 1) Loe läbi õpikust lk 7-12 2) Täida loetu põhjal arvutis järgmine tööleht. (Tööleht on õpetaja poolt eelnevalt arvutisse trükitud programmis Word ja salvestatud XI KLASSI kataloogi alamkataloogi KIRJANDUS märksõna all "romantism".) Romantism levis Euroopas ................

Kirjandus
thumbnail
14
pdf

Ajaloo tasemetöö 2004 6 klass

ÜLERIIGILINE TASEMETÖÖ AJALUGU 6. KLASS 6. MAI 2004 VARIANT A ÕPILASE NIMI __________________________________________________________ POISS TÜDRUK KOOL _____________________________________________________________________ MAAKOND ____________________________ LINN __________________________ 1., 2., 3. ÕPPEVEERANDI HINNE _______________ TASEMETÖÖ PUNKTISUMMA _______________ TASEMETÖÖ HINNE _______________ MÄRKUSED ______________________________________________________________ (on parandusõppel, saab logopeedilist abi, õpib individuaalse õppekava alusel, kodune keel erineb kooli õppekeelest)

Ajalugu
thumbnail
2
docx

Soovitus loovtööks

Tere! Sinu loovtöö on siiski natuke lühike ja peaksid veel mõtlema, mida juurde panna. Minu soovitused sulle olid: a) Vormistus ­ saadan sulle loovtöö juhendi, mille järgi korrektselt vormistada Sisukord ­ peab olema koos lehekülje numbritega, kiri õiges suuruses jne b) Sissejuhatus on liiga lühike. Sissejuhatus on põhiteksti esimene ja väga tähtis osa, mille ülesanne on: a) teemavaliku põhjendamine; b) Töö eesmärgi piiritlemine: mida soovid tõestada, käsitleda, millistele probleemidele otsitakse lahendusi, millistele küsimustele otsitakse vastuseid, mis on selles valdkonnas tehtud; c) Töö ülesehituse selgitamine (Näiteks: Töö koosneb näiteks 4 peatükist, esimene peatükk kirjeldab tervislikku toitumist, teine peatükk kirjeldab ... jne); d) kasutatavate andmete ja meetodite tutvustus. Sissejuhatuses ei lahendata probleemi, ei vastata küsimustele, ei tehta järeldusi. Osaliselt on sul punktid täidetud, kuid kui oled kõik

Eesti keel
thumbnail
4
docx

Nukleiinhapped

Nukleiinhapped. Õpik lk 52-57 1. Vasta järgnevatele küsimustele! a. Mille poolest sarnaneb nukleiinhappe ehitus valgu ja liitsüsivesiku ehitusega? Sarnasused: on polümeerid ehk koosnevad paljudest väiksematest omavahel seotud molekulidest – nukleotiididest. b. Mille poolest erineb RNA molekul DNA molekulist?  Erinevalt kaherealisest DNA-st on RNA enamasti üherealine molekul ning tunduvalt lühem kui DNA molekulid;  DNA sisaldab suhkrujäägina desoksüriboosi, kuid RNA sisaldab riboosi;  DNA­s on adeniinile komplementaarne alus tümiin, RNA­s aga uratsiil, mis on tümiini  metüleerimata vorm. c. Kuidas võivad DNA vead haigusi põhjustada? Näiteks kiirituse ja raskemetalli mõjul võib DNA struktuur muutuda: mõni nukleotiid võib lisanduda v vahetuda v DNA ahelast ära jääda, ag

Bioloogia
thumbnail
10
docx

10. klassi tähtsamad aspektid ajaloost.

AJALOO LEHED 1 ja 2 LEHT,ülesanded 1-13-Eesti iseseisvumine ja vabadussõda 1. Ülesanne-Dateeri kuupäevaliselt järgmised ajaloosündmused a)Eesti saavutas autonoomia-1 b)Eesti vabariigi väljakuulutamine-1 c)Vabadussõja algus-3 d)Võnnu lahing-5 e)Asutava Kogu kokkutulek-4 2. Ülesanne-Millega on silma paistnud Eesti iseseisvumise ajaloos järgmised isikud? a)Jaan Poska-Kirjutas alla 02.02.1920 Tartu Rahule b)Konstantin Päts-Korraldas riigipöörde ja kehtestas autoritaarse riigikorra c)Johan Laidoner-Eesti sõjavägede ülemjuhataja.Teostas koos Pätsiga sõjaväelise riigipöörde. d)August Rei-Asutava kogu esimees,baasideleping 3. Ülesanne-Kuidas nimetati neil aastail Eesti rahva esindusorganeid?Kirjuta esindusorgani juurde üks tähtis seadus või otsus, mille ta oma tegutsemise ajal vastu võttis a)1917-1919-Eestimaa kubermangu Ajutine Maanõukogu.

Ajalugu
thumbnail
8
docx

TÖÖLEHT NR 4-TEINE MAAILASÕDA

TÖÖLEHT NR 4 TEINE MAAILMASÕDA Õpik: LÄHIAJALUGU I OSA 9. KLASSILE RAHVUSVAHELINE OLUKORD TEISE MAAILMASÕJA EEL Peatükid 11,11a 1. Nimeta kolm põhjust, miks sai Austria anšluss võimalikuks? a) Austria ei osutanud vastupanu ning seetõttu Austria okupeeriti. b) Austrias soovisid paljud Saksamaaga ühenduda. c) Teised riigid ei tahtnud sakslastega sõdida. 2. Täida skeem Saksamaaga liidetud alade kohta 1933-1939 (vt õpiku kaart lk 92) Enne Müncheni konverentsi Müncheni kokkuleppe alusel 1939 Reini tsoon Sudeedimaa 19.august 1938 Tsehhi okupeeriti Austria 1.märts 1935 Klaipeda-Leedult Gdansk-Poolalt 3. Vasta küsimustele.Mida tähendas Müncheni kokkulepe Tšehhoslovakkiale ? Saksamaa sai loa okupeerida Sudeed

Ajalugu
thumbnail
37
docx

Kirjutamine - veel ideid

Kirjutamine - veel ideid Sisukord: lk.2 Kirjutamistegevused/õpetajale lk.3 Uurimistegevused/õpetajale lk.4 Kunstitegevused/õpetajale lk.5 Vilumusi arendav tegevus/õpetajale lk.6 Ülesanded 1-3/õpetajale lk.7 Ülesanded 4-5/õpetajale lk.8 Ülesanded 6-7/õpetajale lk.9 101 kasutust lk.10 Kuidas on need sarnased?/õpetajale lk.11 Seosed lk.12 Võrdlused lk.13 Järjejutud lk.14 Legendid lk.15 Tegevused lk.16-18 Muistendi kirjutamise kavandamine lk.19-20 Kirjand lk.21 Kuidas hinnata isetehtud raamatut? lk.22 Raamatu hindamisleht lk.23-24 Uudise ülesehitus lk.25 Jutu ülesehitus lk.26-30 Näpunäiteid õpetajale Kirjutamistegevused Teatud väliskujuga raamatu valmistamine. Pisimõõtmelise raamatu valmistamine. Hiiglasuure raamatu valmistamine. Jutu koostamine piltmõistatuste kujul. Telegrammi kirjutamine. Kirja kirjutamine ühele kirjandusteose tegelasele. Mõistatuste kirjutamine. Elul

Kirjandus




Kommentaarid (1)

tumekollane profiilipilt
20:11 16-02-2021



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun