Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Popkultuur ja popmuusika (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas leida õige valitsemise viis mis kõigile sobiks?

Lõik failist

Popkultuur ja popmuusika




Mässu
ja revolutsiooni teatav vastandus. Sartre on teinud vahet
mässajal ja revolutsionääril
. Sartre’le tuginedes saame tuua
välja neli aspekti, mille põhjal eristada.
1)
revolutsioonid toimuvad tuleviku nimel. Mässaja jaoks on kohe
praegu.
2)
igasugune revolutsioon on kantud uue korra nimel. Mässu taga on kaos .
3)
revolutsionäärid taltsutavad oma iha. Mässajad lasevad ihad vabaks
4)
Revolutsiooni loogika on uue maailma loomine kollektiivselt paljudele
teistele. Mässu loogika on puhtalt individualistlik.
Mässu
ja revolutsiooni vahe tegemine on väga omane populaarmuusikaga
seotud plahvatuse kirjeldamisel.
60ndatel plahvatushetk. Siis hakati popmuusikat siduma teatavate
revolutsioonilistele ideedega. Toimus üleminek mässu sfäärist
revolutsiooni sfääri. Hakati siduma positiivsete, progressiivsete
väärtustega ühiskonnas.
Punk.
Teatud kaootilised impulsid , mis ühiskonnas ilmnesid artikuleeriti
kasulikeks. Tüüpiline näide on Cultural Studies mudel.
Ideede kompleks , interdistsiplinaarne, mitmest ideedest kokku
pandud. Üks idee oli päästa populaarkultuur ühiskonnas, mis
oli alla surutud
. Neid huvitas populaarkultuur kui osa
poliitilisest võitlusest. Me peame kuulama , milliseid valikuid
inimesed teevad, millist muusikat kuulavad. Kunstivormid, mis on populaarsed , neil on ka poliitilise õõnestuse võime. Mehhanism,
kuidas muuta sotsiaalselt kasulikuks popmuusika.
Hall
Vasakule Paremale
Popkultuur ja popmuusika #1 Popkultuur ja popmuusika #2 Popkultuur ja popmuusika #3 Popkultuur ja popmuusika #4 Popkultuur ja popmuusika #5 Popkultuur ja popmuusika #6 Popkultuur ja popmuusika #7 Popkultuur ja popmuusika #8 Popkultuur ja popmuusika #9 Popkultuur ja popmuusika #10 Popkultuur ja popmuusika #11 Popkultuur ja popmuusika #12 Popkultuur ja popmuusika #13 Popkultuur ja popmuusika #14 Popkultuur ja popmuusika #15 Popkultuur ja popmuusika #16 Popkultuur ja popmuusika #17 Popkultuur ja popmuusika #18 Popkultuur ja popmuusika #19 Popkultuur ja popmuusika #20 Popkultuur ja popmuusika #21 Popkultuur ja popmuusika #22 Popkultuur ja popmuusika #23 Popkultuur ja popmuusika #24 Popkultuur ja popmuusika #25
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 17 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor cl00my Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
docx

Popkultuur ja popmuusika

kasutuslikkusest. Kunst pidi asuma argistest motiividest kõrgemal. Vastandus massi maitsele. Suur probleem, millega tollane esteetika võitles oli romaan. Idee kaunitest kunstidest loodi romaani vastu. Kant nimetas seda mehaaniliseks. Jõuti järeldusele, et hea kunst on see, mis lükab tahapoole emotsioonid, hea kunst see mis toimib intelekti kaudu. Halb kunst see mis juhindub emotsioonidel, tekitab naudingut. Kunagi oli muusikat vaadledud paraleelselt retoorikaga. Muusika pidi inimesi veenma, olema selline, et suudab inimestele mõju avaldad, veenda milleski. Kui muusikat hakati vaatama kui kunsti, siis tulid paljud muutused: tähendas teatud struktuuri. Ülesehitus muutus. 2ks muutuseks: vähem oluline oli subjekt kes muusikat kuulab, olulisem see mida kuulab. Retoorika mõte oli, et inimene kuulab muusikat ja saab sellest rõõmu. Helilooja ei loo inimese taju jaoks vaid inimese kujutlusvõime jaoks. Muusika vastuvõtt ei ole sensuaalne protsess

Kultuuriteadus
thumbnail
3
docx

Kokkuvõte oliulisematest teemadest popkultuur ja -muusikas

juba antiik-kreekas. Apollo ja Dionysos. Appolooniline ja dionüüsiline printsiip. Apollo korrastav, Dionysos viljakuse, veini jumal ja igasuguste piiride kaotamise jumal, ekstaasi jumalus. Nii nagu inimese areng on seotud jaotusega kaheks sooks, nii kaa kunsti areng seotud jaotusega neiks kaheks printsiibiks. Asjadele vormi andmine appolooniline. Dio printsiip piire lõhkuv ja lammutav. Kõige Dionüüsilisem printsiip Nietzsche arust muusika. Nietzsche idee Jumala surmast: ,,Jumal on surnud, inimesed on jumala tapnud" Pärast jumala surma ei ütle keegi enam, mis on õige või mis vale (tegelikult oli selleks valgustus idee- ehk mõistus). Valgustus lubas arusaamist reaalse maailma asjadest-loomusest ja väärtusest. Tähtis oli see, et see arusaam ei ole väljamõeldis/looming vaid vastab sellele, kuidas asjad maailmas päriselt on.

Popkultuur ja popmuusika
thumbnail
6
doc

Popkultuuri teooria konspekt 2010

Popkultuuri teooriad 27.03.09 Tõnis Kahu Esimene suurem nn plahvatus peale sõjaaega ­ ROCK MUUSIKA ­ revulutsiooniline murrang ­ mäss/vastuhakk so. rockmuusika algtõukeks. 60" revulutsioon, 70" punk muusika. Räp/hip-hop - ameerika mustade vaba sõna väljendus (vastuhakk,ülestõus). Olla võimalikult tsiviliseeriamata- ja läbi selle seda ka müüakse. Rockmuusika plahvatus ­ räägib in õigluse, võrdsuse tasakaalust, samas on anti- demorkraatlikud. Rock muusika ajalugu on reaktiivne. Alati protesti vorm. Rockstaarid ­ kulutamise/raiskamise/hävitamise lood. 4 erinevust Mäss v/s Revolutsioon: Revulutsionääri pakutud rahuldus, mida ta püüdleb ja väärtustab on kollektiivne

Muusikaajalugu
thumbnail
44
doc

Kultuuriteooria

Selleks ei loodusest aru saada peame õppima erinevaid kultuure tundma. Kusagil eksisteerivad rahvad, mis on puutumatud tsivilisatsioonist, puhtad. Peame avastama kultuuri seal, kus tsivilisatsioon pole rahvast puutunud. Hakati otsima kadunud salajasi kultuure (nt eesti tol ajal). R. Williams:  Indiviidide või indiviidide grupi vaime intellektuaalne esteetiline protsess.  Kultuuri mõiste avamine kunstitoeste abil (raamatud, muusika jne)  Kultuur on inimeste elamise viis, seega sinna alla kuulub kõik, mis me teeme. Ideed on mõjutanud kultuuriteooriat Nietzsche, Freud, Marx Nietzsche "Tragöödia sünd muusika vaimust" Niezsche teeb olilise järelduse Lääne kultuuri kohta kõrvutades seda antiikkultuuriga. Apollooniline (asjade eristamise alus, kõigil asjadel on oma vorm. Vorm on apollooniline. Skulptuurid nt.) ja dionüüsiline (hävitab piire ja lagundab individuaalsust: muusika, mis murrab läbi inimese

Sissejuhatus kultuuriteooriasse
thumbnail
26
docx

Sissejuhatus kultuuriteooriasse

Apollo oli korrastaja, valvas piiride ja piiritluse, seaduste üle. Dionysos oli vastupidine – veinijumal; joobmuse, ekstaasi, ka viljakuse jumalus. Apollooniline printsiibi aluseks analüütilisus. On olemas asjade vorm, kuju andmine. Kõige apolloonilisemaks kunstiks skulptuur. Kaudsest luuakse kord. Dionüüsilisus lõhub inimese karakterit. Ekstaatiline loovus – individuaalse karakteri lõhkumine. Kõige dionüüsilisem kunst muusika. afekt(iivne) Mõlemad jõud olid Nietzsche jaoks olemas kreeka tragöödiates; teda huvitasid kõige rohkem ekstaasid, primitiivsed rituaalid. Tema arusaama järgi kr. tragöödiate olemus on mõista seda, et kõik, mis on sündinud, on ka surelik – arusaam tsüklilisusest. Imetleb selle tõttu, et tragöödiates seisavad inimesed vastakuti surmaga ja ei ole kristlusele omast „pääsemist“. Kristlikus lääneühiskonnas ei ole levinud see, et elu jaotamine käib elu surmaga koos.

Kultuur
thumbnail
30
docx

Kultuuri teooria

kultuuri kohta. Tal on kaks printsiipi: apollooniline ja dronüüdiline. Apollo on päikesejumal, mõistuse ja korra jumalus, kontrollib seadusi, hoolitseb piiride eest. Appollooniline printsiip tähendab asjade eristamise viisi, asjade vorm on appollooniline, individuaalse vormi andmine millelegi. Dionysos on pidutsemise, ekstaasi,viljakuse, purjusoleku jumal, seksuaalne identiteet on kahtlane. Teda kasvatati kui tüdrukut. Dinüüsiline prisiip hävitab piire ja muusika teeb just seda. Dionüüsiline kunst on muusika. Muusikat võime loomu poolest pidada dionüüsiliseks. Modernsuse vastu oli Nietzsche. Principinm individuationis- individuaalsus printsiip. Lääne inimene soovib olla individuaalne. Dionüüsiline printsiip lammutab individuaalsust. Dionüüsilistes rituaalides ülistasid inimesed ise ennast aga koos selle hävinguga(surm). Judeorkristlik printsiip on see,et leitakse vahendeid surma tõrjumiseks, kusagil on taevas kuhu

Kultuuri teooria
thumbnail
17
docx

Populaarkultuuri teooriad

Populaarkultuuri teooriad (Tõnis Kahu) 04.09.2013 *Millest koosneb(millised elemendid)? (kommertsstrukutuuride looming ­ popkultuur) *Millises suhtes on ta ühiskonnaga(kuidas mõjub)? *Milline on popkultuuri ja indiviidi suhe? Levinud kujutlus, et popkultuur pole päris kultuur, alati peetud seda problemaatiliseks. Kultuuri mõiste Kultuur ­ mõiste, keerukust mõistetakse erinevates keeltes erinevat moodi. Sõna tüvi ­ kultiveerima ­ asustama.Ülimalt palju tõlgendamisvõimalusi läbi ajaloo. Esialgne tähendus seotud maaviljelusega. HIljem laienes inimesele(tema harimisele), sealt edasi tervele ühiskonnale. Tsivilisatsioon ­ alguses mõnes mõttes kultuuriga sünonüüm, kuid aja jooksul kujunes välja oluline vahe tegemine

Kultuur
thumbnail
51
docx

Populaarkultuuri teooriad

!! (saab ka jaanuaris) Konspekt!! Lääne kultuuri uurime (ameerika) Popkultuur ­ kuidas inimesed kultuuriga koos elavad. NT: Probleemid: töölisklass 20 saj. alguses · Alati on popkultuuris olnud midagi valesti; seda on vaja koguaeg parandada. (ühiskonas on midagi valest, või läheb veel hullemaks) · Suur hulk uuritavast materjalist on tulnud muredest. A. Olulised punktid, mis aitavad määrata teema valdkonda: · Popkultuur nagu mõiste- 1. Popkultuur on kultuur, mida armastavad paljud. See on massidele.Tähtis on enamusekultuuri kontrollida ja disiplineerida, et see ei tungiks piiridest välja ega hakkaks mõjutama absoluutselt kõiki. Popkultuur ­ enamusekultuur. 2

Populaarkultuuri teooriad




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun