Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8. KLASS (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
Õpetaja töökava näidis bioloogia 8. klassile
ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8. KLASS
Õpetaja: Ana Valdmann
Õppeaine: bioloogia
Klass: 8. klass
Tundide arv: 2 nädalatundi, kokku 70 tundi õppeaastas
TAIMEDE TUNNUSED JA ELUPROTSESSID 22 tundi
Õpitulemused:
Õpilane
  • võrdleb eri taimerühmadele iseloomulikku välisehitust, paljunemisviisi, kasvukohta ja levikut;
  • analüüsib taimede osa looduse kui terviksüsteemi jätkusuutlikkuse tagamisel ja inimtegevuses ning toob selle kohta näiteid;
  • selgitab, kuidas on teadmised taimedest vajalikud paljude elukutsete esindajatele;
  • eristab looma- ja taimerakku ning nende peamisi osi joonistel ja mikrofotodel;
  • analüüsib õistaimede organite ehituse sõltuvust nende ülesannetest, taime kasvukohast ning paljunemis- ja levimisviisist; seostab taimeorganite talitlust ainete liikumisega taimes ;
  • koostab ja analüüsib skeeme fotosünteesi lähteainetest, lõpp-produktidest ja protsessi mõjutavatest tingimustest ning selgitab fotosünteesi osa taimede, loomade, seente ja bakterite elutegevuses;
  • analüüsib sugulise ja mittesuguliste paljunemise eeliseid erinevate taimede näitel, võrdleb erinevaid paljunemis-, tolmlemis- ja levimisviise ning toob nende kohta näiteid;
  • suhtub taimedesse kui elusorganismidesse vastutustundlikult.
    Õppesisu: Taimede peamised ehituslikud ja talitluslikud erinevused võrreldes selgroogsete loomadega . Õis-, paljasseemne-, sõnajalg- ja sammaltaimede ning vetikate välisehituse põhijooned. Taimede osa looduses ja inimtegevuses. Taimede uurimise ja kasvatamisega seotud elukutsed . Eri taimerühmadele iseloomuliku paljunemise, kasvukoha ja leviku võrdlus.
    Taimeraku võrdlus loomarakuga . Taime- ja loomaraku peamiste osade ehitus ning talitlus.
    Õistaimede organite ehituse ja talitluse kooskõla. Fotosünteesi üldine kulg, selle tähtsus ja seos hingamisega. Tõusev ja laskuv vool taimedes. Suguline ja mittesuguline paljunemine, putuk- ja tuultolmlejate taimede võrdlus, taimede kohastumus levimiseks, sh loom- ja tuulleviks. Seemnete idanemiseks ja taimede arenguks vajalikud tingimused.
    Põhimõisted: rakk , rakukest , rakumembraan, rakutuum , mitokonder, klorofüll, kloroplast , kro9umoplast, vakuool , kude, õhulõhe, tõusev vool, laskuv vool, fotosüntees, anorgaaniline aine, orgaaniline aine, õis, tolmukas , emakas , tolmlemine , seeme , vili, käbi, mittesuguline paljunemine, eoseline paljunemine, eos, vegetatiivne paljunemine.
    Varem õpitu, millele õppeprotsessis toetutakse: 5. klassi loodusõpetusest on õpilastel teada,millised taimed kasvavad linnas ning millised on taimede kohastumused eluks vees. 6. klassis on õpitud võrdlema Eesti metsade puuliike, kasutades konkreetseid näidisobjekte või veebipõhiseid õppematerjale. Mõistetest on selgeks õpitud: prahitaim, rohevetikas, pruunvetikad , punavetikad, kaldataim, kaldavee taim, ujulehtedega taim, veesisene taim, liblikõielised taimed, suvelill , püsik,
    sibullill , keemiline tõrje, mahepõllundus, tolmlemine, hingamine , põlemine, kõdunemine
    Õppe-tund
    Teema/ Mõisted
    Õppemeetodid/praktilised tööd ja IKT kasutamine/ hindamine/ õppekeskkond
    Õppeainete lõiming
    Lõiming õppekava läbivate teemadega
    Õppevahendid/
    õppematerjalid
    1.
    Sissejuhatus õppeaastasse.
    Taimede peamised ehituslikud ja talitluslikud erinevused võrreldes selgroogsete loomadega
    Mõisted: rakk
  • Arutelu: taimede tunnused
  • Arutelu: millised elukutsed on tihedasti seotud taimedega?
  • Iseseisev töö: Venni diagramm, taimede ja loomade võrdlus
    Loodusõpetus: taimede ehitus, fotosüntees ja hingamine, paljunemine.
    Keeleõpetus: väljendusoskuse arendamine, võrdlemine ja üldistamine, jooniste ja piltide kirjeldamine.
    Elukestev õpe ja karjääri planeerimine :
    botaaniku ja agronoomi elukutsete kirjeldus
    Õppevahendid: joonised või skeemid taimedest ja selgroogsetest loomadest.
    2.
    Vetikate välisehituse põhijooned ja tähtsus looduses
  • Arutelu: kust võib vetikaid leida? Mille poolest vetikad erinevad taimedest?
  • Kuidas vetikaid liigitatakse? Milline on vetikate tähtsus looduses?
  • Iseseisev töö: võrdlev tabel, rohe-, puna – ja pruunvetikad.
  • Paaristöö graafikuga: vee toitainete sisalduse hindamine.
    Loodusõpetus: Läänemeres kasvavad vetikad, põisadru, ainete lahustumine vees, lahus, lahusti.
    Matemaatika : graafikutelt info lugemine, ühikute teisendamine
    Keeleõpetus: eneseväljendamisoskus, aruteluoskus
    Keskkond ja jätkusuutlik areng: kujundada arusaama loodusest kui terviksüsteemist, vetikate tähtsus looduses, looduslik tasakaal
    Õppevahendid: näidised vetikatest (põisadru, punavetikas), püsipreparaadid üherakulistest vetikatest
    Õppematerjal: graafik, Avita õpik 8 klassile (2012) lk 11.
    3.
    Sammaltaimede välisehituse põhijooned ja tähtsus looduses
  • Praktiline töö: luubi ja binokulaariga kahe sammaltaime välisehituse kirjeldamine ja joonistamine ( lehed, vars , risoidid ja paljunemisorgan ).
  • Paaristöö graafikuga: eoste levimise kaugus emataimest
  • Praktiline uurimuslik töö: turbasambla veeimavus .
  • Praktiline uurimuslik töö: turbasammalde tihedus mättas.
    Loodusõpetus: soode tüübid ja turbasammal , märgamine)
    Füüsika ja keemia: vaatlusoskuse kujundamine, tiheduse mõiste)
    Matemaatika:
    graafikutelt info lugemine
    Kunstiõpetus:
    erinevate loodusobjektide kujutamine, proportsioonidega arvestamine
    Keskkond ja jätkusuutlik areng: kujundada arusaama loodusest kui terviksüsteemist
    Teabekeskkond ja elukestev õpe: uurimuslik õpe - vaatlus , teatmeallikate kasuta-mine, info töötlemine, töö vormistamine
    Õppevahendid:
    1) näidised sammaltaimedest (sõnajad, osjad, kollad ), luubid, binokulaarid
    2)turbasammal, kaalud, sõel, mikroskoop , vahendid märgpreparaadi valmistamiseks (3)
    Õppematerjal:
    1) graafik, Avita õpik 8 klassile (2012) lk 13.
    2) Martin, M., Kokassaar , U., Toom , M.(1997) Praktilised tööd 7. klassile, lk12, Avita.(3)
    3) Tööjuhendhttp://www.ebu.ee/esitlus/worksheets/luorkkh.pdf
    4.
    Sõnajalgtaimede välisehituse põhijooned ja tähtsus looduses
  • Praktiline töö: vaatlus, sõnajalgtaimede välisehituse võrdlemine ja kirjeldamine.
  • Iseseisev töö: võrdlevtabel, sõnajalgtaimede omadused.
  • Arutelu: sõnajalgtaimede tähtsus looduses ja inimese elus.
    Loodusõpetus: laanesõnajalg, eostega paljunemine
    Matemaatika:
    andmete vormistamine tabeli kujul, keskmise leidmine
    Keeleõpetus: suulise väljendusoskuse arendamine, võrdlemine ja üldistamine
    Keskkond ja jätkusuutlik areng:
    kujundada arusaama loodusest kui terviksüsteemist, sõnajalgtaimede tähtsus looduses
    Õppevahendid: näidised sõnajalgadest, osjadest ja koldadest, luup .
    5.
    Paljasseemnetaimede välisehituse põhijooned ja tähtsus looduses
  • Rühmatöö sik-sak meetod: Eestis looduslikult kasvavad okaspuud .
  • Iseseisev töö: võrdlev tabel, Eestis looduslikult kasvavad okaspuud ( kuusk , mänd, kadakas, jugapuu ).
  • Paaristöö:kuuse ja männi levikukaartide võrdlus ja järelduste tegemine.
    Geograafia:
    kaardi lugemine
    Loodusõpetus: laanemets, palu- ja nõmmemetsas kasvavad taimed)
    Kunstiõpetus: jugapuust valmistatud tarbeesemed
    Ajalugu: pedajast valmistatud adrad , põllumajanduse areng
    Keskkond ja jätkusuutlik areng:
    kujundada arusaama loodusest kui terviksüsteemist, paljasseemnetaimede tähtsus looduses
    Õppevahendid: näidised okaspuude käbidest; infoallikad ( neti võimalus, teatmeteosed)
    Õppematerjal:bio.edu.ee/taimed
    (töölehed okaspuudest)
    6.
    Õistaimede välisehituse põhijooned
  • Praktiline töö, vaatlus luubiga: õite ehituse mitmekesisus . Jooniste tegemine.
  • Iseseisev töö: võrdlev tabel, ühe- ja kaheidulehelised taimed.
  • Arutelu: õistaimede välisehituse sõltuvus kasvukohast
    Loodusõpetus: õistaimed, õie ehitus, tuul- ja putuktolmlejad taimed
    Kunstiõpetus: erinevate loodusobjektide kujutamine õigetes proportsioonides
    Keeleõpetus:
    võrdlemine, üldistamine ja sõnavara arendamine
    Elukestev õpe ja karjääri planeerimine:
    proviisori ja farmatseudi elukutsete tutvustus
    Õppevahendid: herbaarlehed õitest või reaalsed objektid, luup, prepareerimisnõel, idandatud ühe ja kaheidulehelised taimed/seemned
    7.
    Taimede tähtsus inimese elus
  • Praktiline töö: taimede mitmekesisuse kaardistamine koolilähiümbruses.
  • Paaristöö: ravimtaimede kasutamine ja tähtsus . Töö vormistage A4 paberile.
  • Rühmatöö: õite ja viljade tähtsus inimese elus. Töö vormistage esitlusena .
    Loodusõpetus: õite ja viljade kasutamine toiduks ja tööstuses toorainena)
    Geograafia: kaardistamine, leppemärkide kasutamine
    Kunstiõpetus: töö kujundamine ja vormistamine
    Keeleõpetus: töö vormistamine, kirjaliku ja suulise väljendusoskuse arendamine
    Informaatika: esitluse koostamine ja vormistamine erinevate arvutiprogrammidega
    Tervis ja ohutus:
    tervist väärtustavate hoiakute kujundamine ja tervisliku käitumise oskuste arendamine, ravimtaimede kasutamine
    Tehnoloogia ja innovatsioon :
    esitluse vormistamine, kasutades erinevaid infoallikaid ja illustreerimisvõtteid, videoklippe, piltide ja animatsioonide lisamisoskuse kujundamine
    Elukestev õpe ja karjääri planeerimine: õpioskuste kujundamine, koostööoskuse arendamine
    Õppevahendid: erinevad teatmeteosed ja infoallikad (neti võimalus) , taimemäärajad, ravimtaimede raamatud jne.
    8.
    Kordamine
  • Rühmatööde ettekandmine.
  • Iseseisev töö: võrdlev tabel, taimerühmadele iseloomulikud tunnused.
  • Kordamisharjutused ja küsimused.
  • Õpilaste suunamine enesehinnangule.
    Loodusõpetus: taimede mitmekesisus ja tähtsus looduses
    Keeleõpetus: suulise väljendamisoskuse arendamine, võrdlemine ja üldistamine
    Tervis ja ohutus:
    tervist väärtustavate hoiakute kujundamine ja tervisliku käitumise oskuste arendamine, ravimtaimede kasutamine ja korjamine
    Õppematerjal: Põhikooli lõpueksami ülesanded
    9.
    Kontrolltöö
    Kontrolltöö
    Keeleõpetus: tööjuhisega töötades teksti mõistmine, jooniste ja skeemide analüüs ja hinnangu andmine, vastuste keeleline vormistamine
    Elukestevõpe ja karjääri planeerimine:
    õpioskuste kujundamine ja enesehindamine
    Õppematerjal: Kontrolltööd 8. klassile, Avita
    10.
    Taimeraku võrdlus loomarakuga. Taime- ja loomaraku peamiste osade ehitus ning talitlus.
    Mõisted: rakk, rakukest, rakumembraan, rakutuum, mitokonder, klorofüll, kloroplast, kromoplast , vakuool
  • Kontrolltöö tulemuste analüüs.
  • Iseseisev töö: jooniste tegemine, taime- ja loomaraku ehitus ja ülesanded.
  • Iseseisev töö:Venni diagramm, taime- ja loomaraku võrdlus.
  • Praktiline töö mikroskoobiga: a) osmoos sibula kattekoe või tähtsambla lehe rakkudes;
  • b) kloroplastid tähtsambla lehes;
  • c) kromoplastide mitmekesisus.
  • Praktiline töö mikroskoobiga: märgpreparaadi valmistamine taimsest materjalist, plastiidide vaatlus, joonistamine ja kirjeldamine
    Loodusõpetus: rakk, rakutuum, rakukest
    Füüsika:osmoos
    Kunstiõpetus: erinevate elusobjektide kujutamine õigetes proportsioonides
    Keeleõpetus:võrdlemine, üldistamine ja sõnavara täienemine, jooniste kirjeldamine
    Ohutus ohutusreeglite järgimine märgpreparaadi valmistamisel
    Elukestev õpe ja karjääri planeerimine: oskus seostada igapäevaelus toimivaid nähtusi loodusteadusliku lähenemisega
    Õppematerjal: Kokassaar,U.(2002) Laboratoorsed tööd koolibioloogias, lk 61-62, Avita.
    Õppevahendid: seinatabel taimerakust; mikroskoop, vahendid märgpreparaadi valmistamiseks, sibul või tähtsammal, soola või suhkru vesilahus (3).
    11.
    Õistaimede organite ehituse ja talitluse kooskõla
    Mõisted: kude
  • Arutelu: taimeorganite ehituse ja talitluse kooskõla.
  • Iseseisev töö: joonise tegemine, taimeorganid ja nende ülesanded.
  • Praktiline uurimuslik töö: vee liikumine taime kudedes.
  • Praktiline töö mikroskoobiga: varre ja lehe püsipreparaadid. Jooniste tegemine.
    Loodusõpetus: taimeorganid: leht, vars juur, õis ja vili
    Füüsika, keemia: katse planeerimine, loodusteaduslik meetod
    Kunstiõpetus: erinevate elusobjektide kujutamine õigetes proportsioonides
    Elukestev õpe ja karjääri planeerimine: uurimuslik õpe – katse planeerimine, uurimustulemuste vormistamine ja järelduste tegemine, loodusteadusliku protsessi modelleerimine
    Õppevahendid: vesi, keeduklaas, punane või sinine toiduvärv (või tint või vedel vesivärv), sellerivars, nuga või skalpell, Petri tass või taldrik või muu alus, luup või binokulaar , joonlaud (3).
    12.
    Juur
  • Praktiline töö: võilille ja teelehe juurestiku võrdlus.
  • Praktiline töö mikroskoobiga: juurte ristlõiked (püsipreparaadid). Jooniste tegemine.
  • Arutelu: juurte erinevad kasutusvõimalused.
    Loodusõpetus: juurviljad, juurte kasutamisvõimalused
    Kunstiõpetus: erinevate elusobjektide kujutamine õigetes proportsioonides
    Keeleõpetus:võrdlemine ja üldistamine
    Matemaatika: mikroskoobi suurenduse arvutamine
    Tervis ja ohutus:
    tervisliku käitumise oskuste arendamine, mürgised taimejuured, juurviljade toiteväärtus
    Õppevahendid: sammas- ja narmasjuurestikuga taimede näidised(1);
    mikroskoop ja püsipreparaadid(2).
    13.
    Vars
  • Praktiline töö: erinevate taimede varte võrdlus.
  • Praktiline töö: aastaringide lugemine ja vanuse määramine
  • Praktiline töö mikroskoobiga: varre siseehitus. Jooniste tegemine.
  • Arutelu:varte ülesanded ja tähtsus.
  • Praktiline töö: sibula, mugula ja risoomi välisehituse võrdlus.
  • Arutelu: miks mugul , sibul ja risoom on võsud?
  • Praktiline uurimuslik töö : a) kartulimugula ja õunapuu oksa võrdlemine; b)hobukastani punga ehitus.
    Loodusõpetus: varre ülesanded
    Kunstiõpetus: erinevate elusobjektide kujutamine õigetes proportsioonide
    Keeleõpetus: võrdlemine ja üldistamine, suulise väljendusoskuse arendamine
    Matemaatika: mikroskoobi suurenduse arvutamine
    Elukestev õpe ja karjääri planeerimine:
    uurimuslik õpe – katse planeerimine, uurimustulemuste vormistamine ja järelduste tegemine
    Õppevahendid: näidised taimede vartest ( puitunud , rohtsed, roomavad, ronivad, väänduvad)(1);puuoksa ristlõiked aastaringidega, luup(2); varre ristlõigust püsipreparaat, mikroskoobid (3); kartulimugul, sibul ja risoom ( orashein ) (5);piklik kartulimugul, noor (eelmisel suvel kasvanud õunapuuoks), nööpnõelad, niit , luup (7a);Hobukastani oks mõne pungaga, terav nuga, luup (7b).
    Õppematerjal:Martin, M., Kokassaar, U., Toom, M. (1997) Praktilised tööd 7.
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #1 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #2 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #3 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #4 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #5 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #6 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #7 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #8 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #9 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #10 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #11 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #12 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #13 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #14 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #15 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #16 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #17 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #18 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #19 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #20 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #21 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #22 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #23 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #24 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #25 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #26 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #27 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #28 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #29 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #30 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #31 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #32 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #33 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #34 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #35 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #36 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #37 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #38 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #39 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #40 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #41 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #42 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #43 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #44 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #45 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #46 ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8-KLASS #47
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 47 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-05-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 21 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Zahhakas2 Õppematerjali autor

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    98
    docx
    Kogu keskkooli bioloogia konspekt
    74
    odt
    Ökoloogia konspekt
    84
    docx
    ELUSLOODUS
    150
    docx
    Bioloogia gümnaasiumi materjal 2013
    18
    odt
    Eesti taimestiku eksami kordamisküsimuse vastused
    34
    docx
    Põhikooli bioloogia eksamiks kordamine
    69
    doc
    Matemaatika õpe erivajadustega lastele
    990
    pdf
    Maailmataju ehk maailmapilt 2015





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun