Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Add link

Euroopa ideede ajalugu (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline on Arsitotelese arvates parim?
  • Kuidas vältida sõdu ja sisetülisid?
  • Kes päris Rooma keisririigi?
  • Keskne oskus kuidas teha otsuseid?
Vasakule Paremale
Euroopa ideede ajalugu #1 Euroopa ideede ajalugu #2 Euroopa ideede ajalugu #3 Euroopa ideede ajalugu #4 Euroopa ideede ajalugu #5 Euroopa ideede ajalugu #6 Euroopa ideede ajalugu #7 Euroopa ideede ajalugu #8 Euroopa ideede ajalugu #9 Euroopa ideede ajalugu #10 Euroopa ideede ajalugu #11 Euroopa ideede ajalugu #12 Euroopa ideede ajalugu #13 Euroopa ideede ajalugu #14 Euroopa ideede ajalugu #15 Euroopa ideede ajalugu #16 Euroopa ideede ajalugu #17 Euroopa ideede ajalugu #18 Euroopa ideede ajalugu #19 Euroopa ideede ajalugu #20 Euroopa ideede ajalugu #21
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 21 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-01-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 137 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Andresmees Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
72
docx

Euroopa ideede ajalugu

klassikonflikt ning just see seletab sündmuste põhjusi, ajalugu peab tungima sügavamale ja jääma marksistliku kontseptsiooni raamidesse. Ideed on pealisehitis, mis ei seleta, vaid õigustab käitumust. Ideed on propagandasfäär, valitsevate klasside vahend alamklasside vaodhoidmiseks. Ideede ajalugu kui propaganda ajalugu? Poolt ­ ideid kasutati ka propaganda eesmärgil. Vastu ­ tegemist polnud meelega valetamisega. · II Iraagi sõda 2003­2011: väide ­ võitlus naftaressursside pärast. Alati on põhjuseks riikide huvid. Reduktsionism ­ on mingi kausaalne seos, mis toimib sõltumata sellest, mida inimesed ise mõtlevad. On olemas strukturaalne põhimõte, mis paneb riigid teatavalt käituma. Teised väitsid, et sellest ei piisa. On olemas lisafaktorid: Bushi arusaam õiglasest ühiskonnakorrast, uskus,et USA ühiskond on õiglasem kui Iraagi

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
28
doc

Euroopa ideede ajalugu

1. Valitsemine on võimalus teenida oma rahvast. Mitte üksnes au, vaid ka koorem 2. Eristada tuleb sõpru ja meelitajaid (terav probleem alates antiigist: Carneades, Plutarchos) 3. Iseenda harimine (Plutarchos, Cicero, Platon) 18 4. Ülimaks eesmärgiks rahu ja stabiilsus. Sõda vaid äärmisel vajadusel. Mitte tõsta makse, vaid elada kokkuhoidlikult 5. Hea valitsus = hea valitseja ja head seadused. Sekkuda võimalikult vähe 6. ,,Riigi huvi" teooria areng varauusajal ning rakendamine praktikas "Halb" ja "hea" riigi huvi teooria "Halb"- Machiavelli: eesmärk õigustab abinõu. Kasulikkus on absoluutne mõõdupuu

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
14
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam

Silmakirjalikkus ja kavalus voorusliku valitseja arsenalis. 5) Erasmuse juhised valitsejale Voorusliku käitumise koodeks, juhindudes humanistlikest printsiipidest. Cicero valitsejaideaal + Itaalia ,,Valitsejapeeglid" (armulikkus, heldus, suuremeelsus). Kontrolli säilitamiseks olla armastatud ja haritud. Valitsejaideaal: Valitsemine on võimalus teenida rahvast. Mitte üksnes au, vaid ka koorem. Eristada tuleb sõpru ja meelitajaid. Ülimaks eesmärgiks rahu ja stabiilsus. Sõda vaid äärmisel vajadusel. Mitte tõsta makse, vaid elada kokkuhoidlikult. Hea valitsus = hea valitseja ja head seadused. Sekkuda võimalikult vähe. 6) ,,Riigi huvi" teooria areng varauusajal ning rakendamine praktikas ,,Halb" ja ,,hea" riigi huvi teooria: ,,Halb" ­ Machiavelli: eesmärk õigustab abinõu. Kasulikkus on absoluutne mõõdupuu. 4

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
15
doc

Euroopa ideede ajalugu

5. Erasmuse juhised valitsejale Voorusliku käitumise koodeks, juhindudes humanistlikest printsiipidest. Cicero valitsejaideaal + Itaalia "Valitsejapeeglid" Valitsemine on võimalus teenida oma rahvast. Mitte üksnes au, vaid ka koorem Eristada tuleb sõpru ja meelitajaid (terav probleem alates antiigist: Carneades, Diogenes, Plutarchos) Lahendus: enda harimine (lugeda Plutarchost, Cicerot, Platonit) Ülimaks eesmärgiks rahu ja stabiilsus. Sõda vaid äärmisel vajadusel. Mitte tõsta makse, vaid elada kokkuhoidlikult Hea valitsus = hea valitseja ja head seadused. Sekkuda võimalikult vähe 6. ,,Riigi huvi" teooria areng varauusajal ning rakendamine praktikas 1 "Halb" riigi huvi ­ Machiavelli: eesmärk õigustab abinõu. Kasulikkus on absoluutne mõõdupuu.

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
21
pdf

Kordamisküsimuste vastused

tõelise hüve omamises saabki olla kindlus. Mitte väliste hüvede kogumine, vaid õige hoiaku kujundamine naudingusse on õnnelikkuse tingimuseks. 3. Aristoteles õnneliku elu vormidest ning õnne ja poliitika vahekorrast. Riigimehe elu: Riigimees on poliitiline juht, kes rakendab õigluse, julguse, eneseväärikuse voorusi kogukonna hüvanguks. Ta ei suuda aga rakendada tarkuse voorust oma elus. Ta rakendab oma voorusi ebatäiuslikes tingimustes (nt sõda või teatud sotsiaalne korraldus) Filosoofi elu (eelistatud): Filosoof on see, kes kõige täiuslikumalt praktiseerib tarkuse voorust. Tarkuse saavutanu, kes mõtleb maailma üle oma teadmiste valguses. Jumala-sarnane elu. Poliitika eesmärgiks, nagu inimesegi omaks, on õnn. Poliitika peab tagama inimesele õnneliku elu võimalikkuse. Parim riigivorm on see, mis garanteerib inimestele õnnelikema elu: * riik, kus kõik kodanikud osalevad poliitikas ning toimivad vastavalt loomutäiusele

Ajalugu
thumbnail
17
docx

Euroopa ideede ajaloo tähtsamad isikud

Seadus küll lubab end kaitsta, kuid tegelikult on see patt. Inimene peab ära pöörduma maistest asjadest ja naudingutest. Jumala armastus on igavese armastuse vastu. Augustinus õiglasest sõjast: Vaja võidelda kurjusega, kaitsta teisi ja kogukonda. Seda sai teha vaid valitsejate korraldusel ja raske südamega. Tapmine seaduse nimel, ihadeta. Halastuse mõõde Riigi eesmärgiks kord, et patused ei kahjustaks üksteist. Valitseja teostab Jumala tahet maa peal Õiglane sõda tuleneb vastase ebaõiglusest. De Civitate Dei 19.7: "Teise poole ebaõiglus asetab targale inimesele kohustuse pidada sõda." Õiguslik mõõde. Eelkõige karistus-, mitte kaitsesõda Neoskolastikud toetusid Augustinusele ning Aquino Thomasele. Nad väitsid: kuna sõda on vastus õigusrikkumisele (eelkõige karistus, aga ka otsene enesekaitse), siis saab see olla õiglane vaid ühel poolel. Enesekaitse õiglase rünnaku vastu on lubamatu. Aquino Thomas

Ajalugu
thumbnail
43
docx

Euroopa ideede ajalugu

Ei ole oluline olla polise ühiskonnas (nagu Kreekas eeldati), vaid peaks käituma universumis raamistikus (jumalikud loomuseadused). Kreeka ja Rooma perioodi erinevused : Orjandus: Ori kui mõistuseta olend (kreeklaste jaoks) vs ori kui õiguslik kategooria (roomlaste jaoks, ükski inimene ei sündinud loomupoolest orjana, sellesse kategooriasse võis satuuda teatud tegude läbi, nt ebaõiglase sõja pidamisel roomlaste kätte vangi sattumisel) Sõda: ,,loomulik" sõda kreeklaste ja barbarite vahel roomlaste jaoks sõda kui kõrvalekalle loomulikust harmooniast Üldteema : partikularism vs universalism . Kelle ees kohustsued? Kas inimkonna kui terviku ees (kosmopoliitne)? KESKAEG Keskaegne maailm oli religioonikeskne : jumalakesksus (Jumal kui maailma looja ja käigushoidja), kreatsionism (maailm on loodud Jumala poolt), providentsialism (Jumal on kõik juba ette ära planeerinud, märkide järgi võib avastada Jumala plaani-

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
30
doc

Euroopa ideede ajaloo konspekt

Siiski, kui õpingud võõrutavad tegudest, käib see kohustuste vastu. Õigluse ülesandeks on ära hoida, et keegi kedagi ei kahjustaks. Usaldusväärsus sõnas ja lepingus. Lepingud - juhud, mil võib taganeda. Tegutsematus - ühiskondliku elu hülgamine. Õiglus peab teenima üldist kasu. Lubadusest ei pea kinni pidama see, kes andis selle hirmu ajel või petetuna. Need, kes relvi maha pannes alistuvad tingimusteta, tuleb võtta oma kaitse alla. Õiglane on ainult sõda, mida peetakse pärast nõudmiste esitamist ja avalikuks kuulutamist. Õiglased pole need, kes püüavad näida tublide meestena. Lõvi ja rebase loomus omased loomadele. Miski pole helde, kui see ühtlasi pole õiglane. Heldusest jms: Tuleb pidada silmas, et heategevus ei kahjustaks neid, kellele näivust mööda head tehakes, ega teisi. Heategevus ei tohi ületada suutlikkuse määra. 1

Ühiskond



Lisainfo

Sõda, armastus, õnn, valitsemisvormid, erinevad mõtlejad

Märksõnad

Mõisted


Kommentaarid (3)

tuutiki_a profiilipilt
tuutiki_a: Piisavalt põhjalik ja arusaadav, tänud.
01:04 28-12-2011
martinas profiilipilt
martinas: kasulik materjal
01:43 05-01-2013
forsay profiilipilt
forsay: abiks ikka:)
22:40 07-12-2010





Uutele kasutajatele e-mailiga aktiveerimisel
10 punkti TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun