Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Arengupsühholoogia seminarid (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas toetada turvalise seotussuhte kujunemist lapseõpilasega?
  • Kuidas arengut toetada?
  • Miks peame õpetajana tundma laste arengu tunnetusprotsesse?
Vasakule Paremale
Arengupsühholoogia seminarid #1 Arengupsühholoogia seminarid #2 Arengupsühholoogia seminarid #3 Arengupsühholoogia seminarid #4 Arengupsühholoogia seminarid #5 Arengupsühholoogia seminarid #6 Arengupsühholoogia seminarid #7 Arengupsühholoogia seminarid #8 Arengupsühholoogia seminarid #9 Arengupsühholoogia seminarid #10 Arengupsühholoogia seminarid #11 Arengupsühholoogia seminarid #12 Arengupsühholoogia seminarid #13 Arengupsühholoogia seminarid #14 Arengupsühholoogia seminarid #15 Arengupsühholoogia seminarid #16 Arengupsühholoogia seminarid #17 Arengupsühholoogia seminarid #18
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-11-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 27 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Jessica Järvelt Õppematerjali autor
ESIMENE SEMINAR


Populaarsete laste vanemad on suure tõenäosusega autoriteetsed.

1)Üldine sotsiaalne kontakt- laps orienteerub ja sotsialiseerub
2)Eelistusega kontakt- laps signaliseerid ja orienteerub eelistatud inimese poole
3)Lähedussuhe eelistatud inimestega, võõraste kartus
4)Suhe vastastikuse vajaduste arvestamisega, ka laps arvestab hooldajaga
5)

Nutt ja naer ei ole kaasasündinud sotsiaalse kontakti loomise võtted.

Tingituse mobiil on seade, mille abil uuritakse lapse poolt tekitatud reaktsioonide nautimist.

Milliseid tõendeid on selle kohta, et inimene on juba sünnipoolest sotsiaalne olend, ehk mis on kaasasündinud ja/või juba väga varakult avalduvad sotsiaalsuse eeldused?
Emotsioonid
Temperamendi eristamine
Vajadused
Nutmine ja naermine- märku andmine, kuidas end tunneb
Refleksid
Nibu imemine
Meeled
Ema lõhna eristamine
Kognitiivne (mälu ja tähelepanu)
Õpib ema hääle juba enne sündi eristab ema häält juba pärast paari päeva
Võimelised õppima ajalisi seoseid ja korrapärasusi- söömine, ärkamine
Kõnele vastu häälitsemine-lalisemine
Imiteerimine- keele välja ajamine
Liigutab pead hääle suunas

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
38
docx

Arengupsühholoogia eksamiks kordamine

 Need on Schaie kognitiivse arengu staadiumid: Omandamine, saavutamine, sotsiaalne vastutamine, täidesaatev funktsioon, reintegratsioon  See intelligentsuse vorm hakkab täiskasvanueas langema: voolav intelligentsus  Need on surmaga leppimise staadiumid: Eitus, viha, tingimine, depressioon, omaksvõtt  Need neli õppejõudu pidasid teile selles aines loenguid: Tiia Tulviste, Astra Schults, Mairi Männamaa, Kaia Kastepõld-Tõrs  Sellega tegeleb arengupsühholoogia: Vanusega seotud erinevused käitumises, tunnetusprotsessides ja inimsuhetes  Selle saavutamine on teismeea arenguliseks ülesandeks: iseseisvus ja autonoomia  Iga hindamisvahendi puhul on olulised need kaks psühhomeetrilist näitajat: reliaablus ja valiidsus  Aktiivsus- ja tähelepanuhäiret esineb rohkem sellest soost lastel: poistel  Need on koolikiusamise vormid: Füüsiline, verbaalne, kaudne Enesetest – kognitiivne areng 1

Arengupsühholoogia
thumbnail
25
docx

Arengupsühholoogia

olevaid inimesi (alates imiku-, lapse-ja murdeealistest kuni täiskasvanute ning vanadeni); - omab ettekujutust selle kohta, kas on tegemist normaalse arenguga või võib olla tegemist arenguprobleemidega. ÕPPEMATERJALID H. Gleitman, J. Gross & D. Reisberg (2014). Psühholoogia. Tartu: Hermes. Lk 643-697. TEEMAD Kognitiivse arengu arengu etapid ja sisu vastavalt KORDAMISEKS J. Piaget’ teooriale. Kaasaegsed täiendused J. Piaget’ teooriale. L. Võgotski teooria ühisosa ja erinevused J. Piaget’ teooriaga võrreldes. Sotsiaalse arengu toimumise eeldused. Keskkonnategurite (sh lähedussuhe, ühine ehk jagatud

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
30
docx

LAPSE ARENGU MÕISTMINE

1. Teooriad ja meetodid Arengu uurimine  Areng viitab protsessile, mille abil organism kasvab ning muutub oma eluea jooksul. Inimeste puhul toimuvad kõige suuremad arengumuutused sünnieelses arengus, imikueas ja lapsepõlves, kui vastsündinu areneb nooreks täiskasvanuks, kes on ise suuteline saama vanemaks.  Lapse arengu jälgimiseks on kasutatud kaht erinevat uurimisstrateegiat: läbilõikemeetod ja longituudmeetod.  Läbilõikemeetod – uurija võib vaadelda mitut eagruppi korraga. See on kiire ning rakendatav.  Longituudmeetod – uurija jälgib kindlaid isikuid teatud ajaperioodil, mõõtes muutusi. Pikemaajaline, sest uurija jälgib muutusi hilisema ja varasema käitumise vahel.  Andmete analüüsimiseks on kaks meetodit – kvalitatiivmeetod (rõhk on käitumise või kogemuse tähendusel uuritavalt inimesele) ning kvantitatiivmeetod(rõhk ette määratud kategooriatel ning uurijad on s

Pedagoogika
thumbnail
10
docx

Arengupsühholoogia eksam

ÜLDISED KORDAMISKÜSIMUSED ARENGUPSÜHHOLOOGIA EKSAMITÖÖKS VALMISTUMISEL (esitatud kursuses käsitletud teemaplokkide kaupa) 2019 Merle Taimalu ja Mairi Männamaa Arengupsühholoogia kui teadus - Mis on arengupsühholoogia kui teadusharu peamised ülesanded? Uurida vanusega seotud füüsilisi, kognitiivseid, sotsiaalseid muutuseid. - Millised on arengupsühholoogia rakendusvõimalused haridusvaldkonnas? Tänu arengupsühholoogiale teame, et laps pole “väike täiskasvanu”, vaid lapsel on vastavalt vanusele omasugune tunnetus maailmast. Selle põhjal oskame koostada õppekavasid, mis oleksid õpilastele vastuvõetavad ja jõukohased. Samuti õpetaja metoodika lähtub arengupsühholoogiale, me teame umbes, milline on lapse kognitiivne areng, seega oskame valida metoodika, mille abil laps suudab õpitut vast võtta. Arvesame lapse individuaalse arenguga

Arengupsühholoogia
thumbnail
28
docx

Arengupsühholoogia kokkuvõte

Lapse kõne ja suhtlemise areng Miks uuritakse? *Teaduslikus uurimistöös. *Kliinilises praktikas. *Lapsepsühholoogi igapäevases töös, kuna kõne arengu tase ennustab lapse edaspidist kõne arengut (eriti hästi just kõneprobleeme ja 2. eluaastal mõõdetuna), kuid ka lapse arengut teistes valdkondades. Kõne arengu perioodid 3. kuu algul ­ koogamine 4. kuul ­ lalisemine 9. kuu ­ ehholaalia periood 9. kuu ­ asju nimetama 9-24. kuu ­ ühesõnaliste lausungite periood 1.5aastaselt 20-50 sõna 24. kuu ­ umbes 250 sõna, kahesõnalised lausungid 30. kuu ­ umbes 500 sõna, kolmesõnalised lausungid 3-4aastastel lastel erandsõnade kasutamisel ülereguleerimine Eesti lapse esimesed sõnad (nimetatud 254 ema poolt) Emme (167) Aitäh (153) nämm-nämm (78) anna (37) issi (33) daa-daa (26) tita (16) kutsu (12) kiisu (12) ai-ai (10) Suured individuaalsed erinevused kuni 3.-4. eluaastani Tüdrukud poistest ekspressiivse keele arengu poolest ees. Tihti neile

Arengupsühholoogia
thumbnail
53
odt

Nimetu

· Mõlemat lähenemisviisi on võimalik kombineerida või muuta esialgne, kirjeldav kvalitatiivne uurimus uuringu arenedes rohkem koondatud kvantitatiivuurimuseks. Kahjuks raisatakse tihti aega vaidlemisele, et milliseid lähenemisviise kasutada. · OBJEKTIIVSUS JA EELARVAMUSED ­ teaduslik uring peaks olema objektiivne, mite isiklike uskumuste tõttu erapoolik. Mõned psühholoogia valdkonnad võivad olla eriti vastuvõtlikud vähenendu objektiivsusele. Milliseid tähendusi omab psühhjoloogiline teadmus ühiskonna jaoks? · Bronfenbrenneron arutlenud, et paljudel inimestel on potensiaali arenguks, mis ületaks kaugelt nende praegu avaldunud võimed. Ta on teinud ettepaneku et kasutamata jäänud potensiaali raeliseeritaks läbi vastavate tegevuste ja sekkumisprogrammide.

Kategoriseerimata
thumbnail
7
docx

Arengupsühholoogia

ARENGUPSÜHHOLOOGIA G. STANLEY HALL (1846-1924) arengupsühholoogia rajaja USAs. käsitleb vanusega seotud erinevusi käitumises, tunnetusprotsessides ja inimsuhetes Läbiv küsimus: Pärilikkuse ja kultuuri roll arengus - Kultuure, kus rohkem tähelepanu füüsilisele arengule kui mänguasjadega mängimisele; Mänguasjade arv, raamatute arv Perioodid: imikuiga: sünnieelne periood, vastsündinu, imik, väikelaps (0-2. eluaasta) - varane lapseiga ehk eelkooliiga (2.-7. eluaasta) keskmine lapseiga ehk kooliiga (7.-12. eluaasta)

Psühholoogia
thumbnail
68
docx

Arengupsühholoogia loeng

Arengupsühholoogia 1.Sissejuhatus Arengupsühholoogia sai iseseisva distsipliinina (ehk teadusena) alguse 19. sajandil, 1882. aastal. Üldine algus on seotud Darwini evolutsiooniteooriaga, kuid see ei pannud veel teaduslikku alust. Täpsemalt kujunes lääne ühiskonnas teaduslik arengupsühholoogia pärast tööstusrevolutsiooni, sest tekkis vajadus uurida lapseiga. Euroopas oli arengupsühholoogia rajajaks William Stern (1871-1938) ­ Saksa psühholoog, kes viis läbi uurimusi laste kõnest, tuntuim teos ,,Psychologie der früher Kindheit" (1914); USA-s oli tuntuim arengupsühholoogia rajaja G. Stanley Hall (1846-1934) ­ tegi laboris katseid laste taju, mälu ja õppimise kohta. Miks on vajadus uurida arengut? Vajaduse arengu uurimise järele tingivad sageli sotsiaalsed ja majanduslikud muutused. Tööstusrevolutsiooni tulemusena tekkis vajadus uurida lapseiga

Arengupsühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun