Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"lastelt" - 200 õppematerjali

lastelt on oodatud, et nad käituksid nagu mõne kommitee liikmed ja neid lapsi, kellele meeldib omapead hoida või üksi töötada vaadatakse kui probleemseid.
thumbnail
2
doc

Tarkuseteri lastelt

Tarkuseteri lastelt:) Tegelt ikka jumala head;) 1. Ekstreemsused on need, mis inimese küljes ripuvad. 2. Tüdrukud ei saa seistes pissida, kuna neil pole kuskilt kinni hoida. 3. Kui beebid veel väga väikesed on, siis nad on ema kõhus. Nii ei saa neid ära varastada. 4. Minu ema on väga ilus. On kohe näha, et ta kunagi noor oli. 5. Talvel kanad ei mune, sest neil on muna-auk kinni külmunud. 6. Suleliste hulka kuuluvad kõik sulgedega elusolendid - kanad, haned, pardid, linnud ja indiaanlased. 7. Magamise ajal on hea aken lahti hoida, sest hingamine on tervislik. 8. Minul pole köhasiirupit vaja, ma oskan ka ilma selleta köhida. 9. Ükskord ma olin nii haige, et mul oli 40 kilo palavikku. 10. Snitsli tegemisel tuleb kõigepealt liha surnuks kloppida. 11. Kõige parema meelega söön ma riisipudingit õunakompostiga. 12. Mineraalvesi ilma gaasita mulle ei meeldi, see on liiga vedel. 13. Ma pean pi...

Pedagoogika → Pedagoogika alused
52 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mida vanematel on õppida lastelt

Sille Teetsmann 12a. Mida võiksid täiskasvanud õppida lastelt Esimene asi, millega laps täiskasvanuid õpetab on sündimine. Sündides on lapsed abitud ja sõltuvad ainult emast ja isast. Lapse sündimine paneb vanemaid oma elus palju muutma, kasvõi oma aja planeerimist. Vanematel on nüüd keegi, kes on neist sõltuv, kes ei oska siin ilmas elada ilma nendeta . Lapsed on alati osanud paremini ümber käia asjadega ja kohaneda muutustega. Kindlasti omadused, mida elus vaja läheb ja mida võiks lastelt õppida

Ühiskond → Perekonnaõpetus
17 allalaadimist
thumbnail
1
docx

We do not inherit the earth from our ancestors, we borrow it from our children

We do not inherit the earth from our ancestors, we borrow it from our children Our planet has resources which are necessary for people's everyday life. As the population is growing the resources are decreasing. One of the things that affects the life on the earth is overconsumption. We consume more than what the earth can regenerate. This is a big problem because our exhaustible resources are running out. This is a problem that has huge consequences. It means that in the future people may not have enough resources, beacuse right now we are using too much. Secondly, there is a huge amout of waste and pollution. Clean air is our most valuable resource, but it is getting more and more polluted, in the same way as the water. For example, the pollution of water kills hundreds of thousands of birds and water animals. As a result of pollution , there are holes in the ozone layer, which in its turn loses some of its protection. Pollution is als...

Keeled → Inglise keel
16 allalaadimist
thumbnail
1
docx

We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children

We do not inherit the Earth from our ancestors; we borrow it from our children There is a saying that „we do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children.“ Nowadays people don not think about it and are ruining the planet. There are researches which say that the human life on Earth will go extinct within a century. Eventually the Earth will become uninhabitable. People cannot change the past but their actions affect the future. One of the ways how people are affecting the lives of future generations is increasing pollution. Clean air and water are the most valuable resources, but they are getting more and more polluted. For example the air in China is so polluted that people need to wear masks. The pollution of water kills hundreds of thousands of water animals and birds. Some of the big companies have accepted the problem and are taking action. For example M...

Keeled → Inglise keel
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Viini klassikud

ansamblites ning toapoisi ja klaverisaatjana hariduse. Klaveri hakkas mängima nelja- õukonnaorkestri klavessiinimängijakoha. Napoli kuulsa lauluõpetaja Nicola Porpora aastaselt, viiendast eluaastast on pärit juba Haydn kutsus ta enda juurde õppima. 23. juures. Haydni karjääris sai pöördeliseks tema esimesed loomingukatsetused. aastaselt hakkab Beethoven kurdistuma. aasta 1761, mil ta kutsuti kapellmeistriks Auahne isa nõudis lastelt lastelt väga suure Sellega suureneb sisemine muusikaline vürst Ezsterhazy õukonda, kus oli ka oma koormusega töötamist, reisidel põdesid nad kuulmine. 25. aastaselt on ta lõplikult kurt ooperimaja. Haydni ajal oli õukonna tihti ning selline kurnav eluviis võis ja ta elas seda perioodi väga raskelt üle. kapellis ligi 20 väga head muusikut. põhjustada ka Mozarti nõrga tervise ja Tagus klaveri klahve, kuni keeled

Muusika → Muusikaajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hulga samaväärsus, mõõtmistegevused, suuruste võrdlemine, arvu tutvustamine, hulgad ja loendamine

3. Millised on suuruste võrdlemise etapid? 1. kahe teineteisest kontrastselt erineva eseme võrdlemine pikkuse, laiuse ja kõrguse alusel. Nii kujunevad paariviisi vastandmõisted. 2. kolme eseme võrdlemine pikkuse, laiuse, kõrguse järgi (3 esemest järjestatud paaride seadmine) 3. kuni 5 eseme suurustunnuse järgi järjestamine, mille käigus omandatakse oskus seada esemeid kasvavasse või kahanevasse järjekorda ning seda sõnaliselt väljendada. 4. Joonistaks tahvlile pliiatsi ja küsiks lastelt, mitu pliiatsit on tahvlil? Joonistaks pliiatsi juurde ka kustutuskummi ning küsikus mitu kustutuskumi on tahvlil? Kas pliiatsid ja kustutuskummid on paaris? Joonistaks tahvlile lisaks pliiatsile ja kustutuskummile veel ühe pliiatsi ja küsiks, kas nüüd on ka pliiatseid ja kustutuskumme ühepalju? Miks arvad, et ei ole? Mida on rohkem, mida vähem? Mida peaks tegema, et neid oleks ühepalju? Viimaks joonistan tahvlilr pliiatseid ja kustutuskumme ühepalju

Pedagoogika → Matemaatika didaktika
63 allalaadimist
thumbnail
43
pdf

Tervislike eluviiside kujundamine lastelaulude kaudu

tutvustamine. 08.00-08.30 : Lastega arutelu ringis: Räägitakse lastele laulmise ja muusika tähtsusest ja seda tervislikust aspektist lähtudes. Arutletakse lastega, millised toidud on tervislikud. 08.30-09.00 : Hommikusöök. Enne hommikusööki lauldakse koos lastelaulu ,,Hiiretips''. 09.00-10.30 : Tegelused õues, kus lapsed saavad mänguväljakutel iseseisvalt õpetaja silma all mängida. 10.30-11.30 : Mäng 1. Ollakse mänguruumis. Õpetajad küsivad lastelt, kus võiks kasvada erinevad puu- ja juurviljad ning ka marjad, mis meie tervisele head ning seoses sellega toimub ka mäng ,,Mõista - mõista, kus ma kasvan, kas puu otsas, maa peal või maa all?''. 11.30-12.00 : Lõunasöök. Enne lõunasööki lauldakse koos lastelaulu ,,Head isu''. 12.00-13.00 : Mäng 2. Minnakse saali. Õpetajad tutvustavad lastele tervislikke puuvilju ning sellega seoses toimub mäng ,,Apelsinid, hurraa!'', mis toimub ,,Veerevad apelsinid'' lastelaulu saatel. 13.00-15

Pedagoogika → Lapse tervise edendamine
38 allalaadimist
thumbnail
12
docx

ANTIIKMÜTOLOOGIA

Siis sündis 2 last: Öö (Nyx) ja Erebos (äraarvamatu sügavus, kus pesitseb surm). Pimedusest ja surmast sündis Armastus. Temast aga Valgus ja ka Päev. Siis tuli Maa (Gaia) ja temast Taevas (Uranos). Nende lapsed olid monstrumid, tohutu jõuga. 3 esimest: 100 kätt ja 50 pead. 3 järgmist ­ kükloobid. Viimased koletised ­ titaanid, mõned neist inimestele heatahtlikud. Taevas vihkas esimesi 3 poega ja pani need Tartarosse vangi. Maa oli pahane ja palus teistelt lastelt abi. Titaan Kronos (Aeg) varitses isa ja vigastas teda. pannes lapse asemel kivi. Kuidas maailm ja inimsugu loodi (Kaks teooriat) 1) Epimentheus oli loomadele ära jaganud kõik head omadused (küüned, karusnaha, suled jne), et inimese jaoks polnud enam midagi. Ta läks oma vennalt (Promentheus) abi küsima. Vend võttis inimese loomise enda vastutuseks ja pani meid kahele jalale kõndima ja andis tule. 2) Olid kuld-, hõbe-, ja pronksinimesed. Kuldsed olid head, hõbedad

Kirjandus → Kirjandus, ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Vereanalüüs

Vereanalüüs · Vereanalüüs on kõige lihtsam ja informatiivsem uuringu liik: verd võetakse hommikul kas sõrmest või veenist. · Üldine vereanalüüs näitab, kuidas on lood hemoglobiini, leukotsüütide ning veresettega. · Vereanalüüsi tulemusi kasutavad arstid peaaegu kõikide haiguste diagnoosimisel · Vereanalüüse võetakse tavaliselt veenist, lastelt enamasti sõrmest · kliiniline vereanalüüs vereanalüüs , mis näitab vere koostises olevate vormelementide muutusi (näit. leukotsüüdid, erütrotsüüdid, trombotsüüdid jne); · biokeemiline vereanalüüs erinevate organite ainevahetuse tulemusena tekkinud produktide määr, mida saab mõõta (näiteks kreatiniini hulk neeru ainevahetuse korral, bilirubiini hulk maksa ainevahetuse korral jne) · Leukotsüüdid - Näitavad valgete vereliblede arvu organismis

Bioloogia → Bioloogia
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Teod Tegevuskava

Õpetaja paneb valmis voolimise asjad. Tegevuse käik: Tegevuse Käsitletavad alateemad, olulised küsimused, põhimõisted Abi- ja osad, ja nende edastamiseks kasutatavad meetodid, kunstilised näitvahendid tegevusliigid võtted I Kutsun lapsed vaibale istuma. Näitan neile elus tigusid ning Teod, joonistatud SISSEJUHAT teopildid küsin lastelt, kes need on. Räägin tigudest (eluiga, toitumine, US elupaigad). Ergutuseks mängime mängu, kus iga laps peab rühmast leidma ära peidetud ühe sinise ja ühe punase teo. Lapsed istuvad laua äärde ning hakkavad kahekaupa rullima Plastiliin, teokarbid II PÕHIOSA tigusid. Kui tigu on valmis, lisame teole teokarbi selga. Iga laps paneb enda teo kõrval laua peal asuva paberi peale, III LÕPETAV

Bioloogia → Bioloogia
16 allalaadimist
thumbnail
2
docx

3 keelelist arengut toetavat mängu

3 keelelist arengut toetavat mängu, mis on koostatud astmete programmi järgi Üliõpilane: Kätlin Kattai Grupp: KLÕ 34 1. Lapse vanus: 1-2 a., 29. aste Eesmärk: Laps nimetab nukul või teisel inimesel kolm kehaosa Vahendid: nukk ja nukuriided. Mängu käik: Õpetaja näitab lastele nukku ja nukuriideid Õpetaja küsib lastelt küsimusi näitab nukuriideid: „Mis käib mütsi sisse?“ ja laps vastab: „pea“ „Mis me paneme pükste sisse?“ ja laps vastab „jalad“ “Mis me paneme pluuse varrukasse?“ ja laps vastab „käed“ Kontrollimiseks ja kinnistamiseks võib samu küsimusi küsida hiljem riidessepanelul garderoobis. 2. Lapse vanus: 4-5 a., 72. aste Eesmärk: Laps kasutab sõnu „õde“, „vend“, „vanaema“ ja „vanaisa“. Vahendid: foto oma perest.

Pedagoogika → Alusharidus
16 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mina ja diskrimineerimine

Mina ja diskrimineerimine Meriliis Parv Koolivägivald Tänavu on väga palju kaebusi tulnud koolivägivalla all kannatavate lastelt ja nende vanematelt. Lapsed ja noored kannatavad nii vaimse kui ka füüsilise vägivalla all. Rohkem jäävad diskrimineerijate luubi alla need kes on vaesemad, teisest rahvusest, teisiti mõtlejatest ja ka need kes on targemad ja kel läheb paremini. Vaimse vägivalla all mõeldakse seda kui neid mõnitatakse , narritakse , solvatakse ja naerdakse. Enam jaolt on see hullem kui füüsiline. Füüsilise vägivalla all mõeldakse hoopis seda kui teisi lüüakse, kakutakse asjad ära,

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
10
odp

Koduõppe liikumise esitlus

Koduõppe liikumine Oktoober 2012 Koduõppe olemus Õppetöö korraldus väljaspool kooli ruume Tervislikud põhjused Lapsevanema soovil Õppetulemusi kontrollib kool Miks valivad vanemad koduõppe? 1970-1980ndatel usulised tõekspidamised/isolatsioonis elamine Soov lastega rohkem koos olla Koduõpe ei võta lastelt nii palju aega kui koolis käimine Tahetakse, et laps õpiks suhtlema rohkem täiskasvanutega Pakkuda ise oma lapsele moraalset ja religiooset õpet Vanemate töö on reisiva sisuga Ei olda rahul kohalike koolidega Koduõppe puudused Rahaline pool Ajanappus Vanemad peavad olema kannatlikud, motiveerima Teadmiste/oskuste/kogemuste nappus Suurem vaev, et laps sotsialiseeruks Koduõppest.. 18. saj lõpus ja 19. saj

Toit → Koduõpe
12 allalaadimist
thumbnail
10
odp

Koduõppe liikumine

Koduõppe liikumine Oktoober 2012 Koduõppe olemus Õppetöö korraldus väljaspool kooli ruume Tervislikud põhjused Lapsevanema soovil Õppetulemusi kontrollib kool Miks valivad vanemad koduõppe? 1970-1980ndatel usulised tõekspidamised/isolatsioonis elamine Soov lastega rohkem koos olla Koduõpe ei võta lastelt nii palju aega kui koolis käimine Tahetakse, et laps õpiks suhtlema rohkem täiskasvanutega Pakkuda ise oma lapsele moraalset ja religiooset õpet Vanemate töö on reisiva sisuga Ei olda rahul kohalike koolidega Koduõppe puudused Rahaline pool Ajanappus Vanemad peavad olema kannatlikud, motiveerima Teadmiste/oskuste/kogemuste nappus Suurem vaev, et laps sotsialiseeruks Koduõppest.. 18. saj lõpus ja 19. saj

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
6 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Küberkiusamine, vägivald internetis

Küberkiusamine Sissejuhatus Füüsilise vägivalla ning sõnalise kiusamise kõrval koolides leiab järjest rohkem küberkiusamist. Internetikeskkonnas toimuv kiusamine võib lastelt viia kooliskäimise lusti ja põhjustada tõsise depressiooni. Teise inimese nimele tehtud libakintod, sõimamine ja ähvardamine foorumites, võõraste piltide ülesriputamine ja moonutamine - need on vaid mõned küberkiusamise vormid, millega noored internetis kokku puutuvad Millised ohud on internetis? Nagu igal mänguplatsil nii ka siin leidub neid, kellele pakub naudingut teiste kiusamine. Seda teevad ühtmoodi nii poisid kui tüdrukud, nii lapsed kui täiskasvanud.

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
56 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Uurimuse läbiviimine 6-aastaste laste seas

Vaatlust läbi viies tuleks jääda diskreetseks ning mitte sekkuda laste mängule vahele, seejures aga jälgides, et lastel oleks turvaline ja stressivaba koos olla. Kindlasti on oluline uurimust läbi viies, et laste isiksus jääks anonüümseks. Samuti tuleks tagada uurimuses osalemise vabatahtlikus, kui lapsevanem ei soovi, et ta laps osaleks antud vaatluses või soovib seda katkestada, peab tal olema selleks õigus. Vaatluse käigus ning analüüse tehes lähtuksin pigem üldisest lastelt saadud tagasisidest ning ei teeks järeldusi ühe lapse käitumise põhjal, vaid arvestaks neid kui 6-aastaste laste gruppi või kommuuni. Viies läbi uurimust lastega on oluline, et neil oleks palju vabadust ning neid ei sunnitaks millekski, eriti kui uurimise eesmärgiks on jälgida nende suhtlus mängu ajal. Niisiis, oleks minu arvates parimaks uurimismeetodiks sellisel juhul vaatlus, kus lastel on võimalik viibida

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
4 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Kiusamine ja kuidas internetis turvaline olla

Teine moodus on rääkida veebi konstaabliga Head leheküljed kust õppida kuidas olla netis turvaline ja hoiduda kiusamisest Nestixi interneti mäng Videod mis aitavd sind internetis ja kuidas hoiduda kiusamisest Politsei soovitused küber kiusamise ära hoidmiseks Füüsilise vägivalla ning sõnalise kiusamise kõrval koolides esineb järjest rohkem küberkiusamist. Internetikeskkonnas toimuv kiusamine võib lastelt viia kooliskäimise lusti ja põhjustada tõsise depressiooni. Teise inimese nimele tehtud libakontod, sõimamine ja ähvardamine foorumites, võõraste piltide üles riputamine ja moonutamine ­ need on vaid mõned küberkiusamise vormid, millega noored internetis kokku puutuvad. Äitäh kuulamast Küsimusi? Kasutatud Materjalid Kiusamine Wikipeedia Kiusamine Kiusamine Õpik Nastix Noor internetis

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Wolfgang Amadeus Mozart - geniaalseim helilooja

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Mozart on kõigi aegade geniaalseim helilooja (imelaps). Mozart sündis Salzburgis, tema isa oli õukonna kapellmeister, viiuldaja ja muusikapedagoog. Isalt sai ta oma muusikalise hariduse. Isa (mänedzer) korraldas esinemisi Euroopa täht. keskustes ning toimetas trükki esimesed teosed. 4-aastaselt hakkas klaverit mängima, 5 eluaastast andis ta 1. kontserti. Lapsepõlv möödus reisides. Mozart oli Viini klassikutest kõige itaaliapärasem. Isa nõusid lastelt rohket töötamist, reisidel põdesid tihti ja selline kurnav eluviis võis põhjustada Mozarti nõrga tervise ja varajase surma. 1773. tuli võimule Salzburgis uus vürst-peapiiskop, kes määras Mozartile õukonnakapellis stabiilse palga, piiras reisimist ja ei lubanud tegutseda mujal. Konfliktid süvenesid ja 1781. lahkus ta õukonna teenistusest, jätkas tegevust Viinis vabakunstnikuna. Viinis andis ta konserte ja tegutses muusikaõpetajana. Viinis ta abiellus ning tutvus Haydniga

Muusika → Muusika
131 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kreeka kultuur

Kreeka kultuur Kreeka kultuuris on kõrge võimudistantsi näitaja. See tähendab, et vanemad eeldavad lastelt kuulekust ning lapsed ei ole vanematega päris võrdsed, vaid vanemad on siiski kõrgemal lastest. Õpetajatesse suhtuvad õpilased austusega, sest õpetajad on palju targemad ning annavad edasi isiklikku tarkust. Õpetaja peab alati teadma kõike ning suutma kõigele vastata. Hariduse eesmärgiks on õppid, kuidas asju teha. Ettevõtte juhatuse ja tööliste palgavahe on suur ja alluvad teevad seda, mida kästakse. Juhatus on palju kõrgemal ning tähtsam töölistest.

Pedagoogika → Multikultuurne kasvukeskkond
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Rahas peitub õnn

Kas üks pabertükk on tõesti see, mis inimestele õnne toob? Me rügame igapäev tööd teha, et meil oleks võimalikult hea sissetulek, ja et me saaksime võimaldada omale asju, millest alati unistanud oleme. Raha muudab meid vahel isegi pimedaks. Inimesed arvavad, et kui sul pole raha, siis pole sul midagi. Me oleme teiste jaoks tühikoht, kui meil pole võimsat autot ja viimase mudeli nutitelefoni. Tänapäeval oodatakse isegi väikestelt lastelt, et nad kannaksid kalleid firmariideid ja omaksid uhkeid mänguasju. Kas see pole aga ebaõiglane, kui me heidame kõrvale toredad inimesed, ainult sellepärast, et neil pole raha, et omale kõike võimaldada? Tänu rahale ei märka inimesed enda ümber lihtsaid asju, mis võivad nad õnnelikuks muuta. See, mis elus tegelikult tähtis on, ei olene rahast. Öeldakse ju, et õnne ei saa osta. Me saame soetada omale esemeid, arvates et nüüd on meil olemas

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Perekond kui rühm. Suhtlemise eripära tänapäeval!

väärtushinnangute ning eetiliste normide kujundamine toimub perekonnas nii teadliku kasvatuse kui vanemate otsese eeskuju kaudu. Seega võime perekonda pidada teatud mõttes sillaks, ühiskonna mikro- ja makrotasandi vahel. Perekonnaliikmete rollid, kohustused ja õigused Perekonnaliikmete rollid, kohustused ja õigused on muutunud. Traditsioonilist perekonda iseloomustas selge sugupõlvede hierarhia: vanemad kujutasid endast vaieldamatuid autoriteete, lastelt nõuti sõna-kuulelikkust ja allumist. Laste õigus ise oma elu korraldada on aasta-aastalt kasvanud, tänapäeval peetakse lapsi subjektideks, kel on õigus nõuda vanematega võrdseid õigusi ammu enne seda, kui vanemad neid anda tahaksid. Vabaabielu Eluaegse abielu vastukaaluks on üldiseks muutunud vabaabielu ehk (vaba) kooselu, mis näib pakkuvat paarile/kaaslastele võimalust ühendada isiklik vabadus ja enesemääramine

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
70 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Introvertsus (kõne)

sõpradele, sest rääkides loovusest ja juhtimisest, on vaja introverte, kes annavad endast parima. Uuringud näitavad, et 1/3 kuni poooled populatsioonist on introverdid. See tähendab, et ekstrverdid on küll enmuses aga iga teine või kolmas inimene meie ümber on introvert. Mõelge selle peale. Kuhu ma tahan jõuda on see, et näiteks koolid on enamasti sellise süsteemiga, et on vaja teha palju grupitööd. Koolid on justkui mõeldud ekstravertidele. Lastelt on oodatud, et nad käituksid nagu mõne kommitee liikmed ja neid lapsi, kellele meeldib omapead hoida või üksi töötada vaadatakse kui probleemseid. Õpetajad usuvad, et ideaalne õpilane on ekstravert, kuigi introverdid uurimuste põhjal saavad paremaid hindeid ja on taibukamad. Minu lõpumõtted on: Esiteks lõpetada hullus grupitööde ümber. Koos arutamine on tore ja vajalik, aga veel parem oleks, kui jääks rohkem aega asjade üle omapead mõelda, sellega on rahul introverdid ja

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kostmine küsimusele mis on valgustus

kellel võiks aru asemel olla raamat, südametunnistuse asemel hingekarjane jne. Palju raskem näib olevat ise mõelda, ning alaealisus on harjumuspäraseks saanud. Avaldan siinkohal enda tähelepaneku. Inimesi õpetatakse juba noorest peale järgima seadusi, kuuletuma koolis õpetajale. Meil on alateadvuses teadmine, et peame millelegi või kellelegi kuuletuma. Olen tähele pannud paljusid vanemaid kurtmas kui nende lapsed kooliealiseks on saanud, et kool võtab nende lastelt kujutusvõime ja loomingulisuse. Ja, neil on õigus teatud mõttes. Kuid oluline on lastele (kuid mitte ainult lastele) õpetada kuidas saada võitu omaenese laiskusest ja argusest. Just need kaks omadust toob välja Kant kui eluaegse alaealisuse põhjused. Vabadus on eelduseks rahva valgustumisele. Meie vabadust piiratakse meie igapäeva elus. Nagu toob Kant näite finantsnõunikust, kes ütleb: ,,Ärge arutlege, vaid makske!" või vaimulik, kes lausub : ,,Ärge arutlege, vaid uskuge!"

Filosoofia → Filosoofia
52 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kirjand lapse kasvatamisest.

alkoholisõltuvuses, siis lastest ei ole midagi paremat loota. Kuid on ka neid, kelle perekonnas on vanemad kõrgelt haritud ning neil on kindlad põhimõtted ja keelud, ka lastest võib sama tulevikku loota. Usun, et kõikide vanematele on probleemiks, kui laps jõuab teismelise ikka. Üldjuhul ei tunne vanem oma last äragi, kuna ühiskond on niivõrd teda mõjutanud . Teismelisele on jällegi probleemiks vanemad, kuna tihti peale tunnevad nad, et neid ei mõisteta. Tean perekonda, kus lastelt pole midagi nõutud, kellel ei ole vastutust ega kodutööde tegemise kogemust, ilmselt pole ka tulevikus neil lihtne tööd leida. Vabakasvatus kui meetod annab vabaduse lapsele, mitte teda kasvatavale täiskasvanule. Minule ütleb see mõiste, et laps tunneb end vabana, kuid vanemad suunavad ja hoiavad last kontrolli all kaudsel teel. Laps peab ise kõik ära proovima, areng ja õppimine toetub lapse kogemustele. Vabakasvatus nõuab rohkelt aega, vanemate ja laste tihedat suhtlemist

Eesti keel → Eesti keel
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kasvatuspõhimõtted

Kasvatuspõhimõtted Laste kasvatuspõhimõtted on pidevas muutumises vastavalt ajastule ning kipuvad aina leebemaks muutuma. Kõik me tuleme oma kodust, kus on oma käitumiskultuur- ja tavad ning need käivad meiega suuremal või vähemal määral kaasas. On vanemaid kelle kasvatusstiili kohta saab kindlalt öelda, mida see endast kujutab kuid täiesti kindlalt ei saa stiilidele piire seada. Samas on mõningad kasvatuse vormid, mis kindalt eristuvad. Kui minuvanused noored oma vanematelt küsima peaksid, millised nende ema ja isa neid kasvatades olid, vastaks suur enamus kindlasti, et karmid. Põlvkondadel enne neid oli olukord ilmselt veelgi raskem ja rangem. Sellist lähenemist nimetatakse autoritaarseks kasvatuseks. Esineb seda tänapäevalgi, aga vähem. Autoritaarse kasvatuse puhul on vanemad ranged, hindavad kuulekust ning nende sõna jääb alati peale. Lapse vale või vanemale mitte sobiva käitumise korral, kasu...

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Lähisuhted ja meie ühiskond

Lähisuhted ja meie ühiskond Lähisuhted on osa iga elusolendi elust. Isegi puud on juureti ühenduses. Esimene lähisuhe tekib juba enne sündi, emaga. Tänapäeva ühiskonnas on lähisuhtete keerukus ning probleemide rohkus üks kõige ajakohasematest teemadest. Meie ühiskonnas on lugematul arvul üksikvanemaid. Koolis lastelt küsides on enamasti rohkem kui pooltel vanemad lahutatud. Probleeme ei lahendata, vaid otsustatakse, et on lihtsam lahkuda. Lahutus võib olla ka vältimatu, alkoholi probleemi või vägivalla tõttu. Vanemad näitavad lapsele halba lähisuhete eeskuju, lahkudes kergekäeliselt ning laps viib selle enda lähisuhetes edasi. Probleeme saab ennetada nendega õigeaegselt tegeledes ja märgates, selles mängib olulist rolli partnerlus-suhtete ja lapsevanemaks olemisega seonduvatel teadmistel

Ühiskond → Ühiskond
11 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Soorollid muutuvas maailmas

saatejuhti, lauljat ja tantsijat. Vaid kaks tüdrukut soovis saada kosmonaudiks ja üks politseinikuks. Mütoloogilistest ametitest mainiti klouni ja printsessi, tiibadega kassi ja liblikat. Kui võrrelda tüdrukute ja poiste antud vastuseid, siis torkavad silma mõned suhteliselt suured erinevused: kui mitmed tüdrukud väljendasid soovi saada emaks, siis poisid isaks saada ei soovinud. Poisid peavad olema tublid ja tugevad, tüdrukud tublid ja ilusad Uurijad küsisid lastelt ka seda, millisena nad ise oma soo head esindajat ette kujutavad. Kui lastelt küsiti, milline peaks olema poiss, siis paljud poisid ütlesid, et poisid peaksid käituma "hästi" ja olema "tublid", "korralikud" ja "ausad". Samuti mitmed poisid vastasid et poiss "peab olema tugev" ning "peab tüdrukuid kaitsma". Kui tüdrukutelt uuriti, milline üks poiss peaks olema, mainiti, et "poisid peavad tüdrukuid kaitsma". Kui

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
38 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kas vajame piiranguid ja piire?

Veidi vanemana lubati kauem väljas olla, kuid siiski pidi kindlaks ajaks koju jõudma. Need perekonnas loodud reeglid õpetavad inimest hilisemas elus järgima ka teisi, riigi poolt seatud piiranguid. Ühe osa inimest ohjeldavatest reeglitest moodustavad eetika ja moraal. Need määravad, mida peetakse ühiskonnas heaks ja mida halvakspandavaks. Suurem osa eetikareeglitest on maailmas universaalselt tuntud ja aastasadu vanad, nagu näiteks viisakas käitumine ja abivajajate aitamine. Lastelt oodatakse, et täiskasvanuna toetavad nad ka oma vanemaid. Nende põhimõtete vastu eksimine võib näidata inimest isegi halvemas valguses, kui isikut, kes on seadusevastaselt käitunud. Mõte, et väära teo tegemine võib jätta kauaks ajaks häbipleki külge, paneb iga südametunnistusega inimese enne selle tegemist kõhklema. Seadused panevad täpselt paika, mis on lubatud ja mis keelatud. Näiteks alkoholi ja sigarette tohib ainult müüa alates 18 aastat vanale isikule

Kirjandus → Kirjandus
13 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

USA I maailmasõjas

USA 1. maailmasõjas   Sõja alguses andis USA Antanti riikidele laenu, aga otsustas ise jääda  neutraalseks. Seda otsust pooldasid ka enamus rahvast. Sõjaga liitumiseks ei  tehtud mingeid ettevalmistusi enne 1915. aastat ja armeed hoiti endiselt  väiksena. Ajaga hakati Saksamaas nägema kaabakat, kes käitus väga valesti  Belgias 1914. aastal ja uputas Lusitania 1915. aastal hoolimata sõjaõigusest.  1917. aastal hakkasid Saksa allveelaevad Põhja­Ameerika laevu uputama ja  Mehhikot USA vastu hälestama ja rahaliselt aitama. See sundis USA valitsust  sõjaga liitumisele mõtlema. Põhjust Euroopas demokraatia kaasaaitamiseks  nähti Venemaa veebruarirevolutsioonis, kuna see näitas, kui rahulolematu  rahvas monarhi valitsemise vastu on.   Sõjaga liitus USA Antanti poolel 6. aprillil 1917. aastal. See ei toonud  koheselt suurt muutust sõja kulgemisele, sest nende maaväed olid väikesed,  väljaõpetamatta ja üksuste saatmine euroopasse võttis aega. U...

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

KIRJAND - Kas noor on kerge olla

Näiteks juua alkoholi ,käia ööklubides ,tarbida narkootikume ja tubakat ,mis on tegelikult neile seadusega keelatud. Tegelikult on see täiesti normaalne, et see on seadusega piiratud , kuigi on see tihti ahvatlev . Aga alaealised noored peavad seda suureks probleemiks . Koolikohustus lasub noortel kuni 17 aastaseks saamiseni. Kõik noored ei suuda pidevalt koolis käia , kas oma laiskuse või mõni muu põhjuse tõttu ning vanemad võivad nõuda oma lastelt, et nad õpiksid viitele . See muudab olukorra veelgi pingelisemaks . · Noortel eriti teismelistel on komme ületähtsustada olukordi ja suhteid. Nimelt kui kohtutakse vastasooga ja üksteisele lihtsalt meelditakse, peetakse seda kohe suureks armastuseks. Kui suhe ebaõnnestub , jääb see kauaks meelde . Paljudele on vallalisus probleem ja sellepärast ollakse masenduses .Veel teismelised tahavad sobituda teistega

Kirjandus → Kirjandus
32 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Lapse areng sotsiaalses keskkonnas

Õpetaja saab lastega arutleda erinevate emotsioonide teemal (millised on, kuidas ära tunda ja toime tulla). Õpetaja saab lastega koos luua rühmareegleid ­ rääkida, mida sobib teha ja mida mitte. Õpetaja peab tunnustama ja väärtustama iga last. Lastega tuleks arutleda, et iga inimene on indiviid ning eriline. Rääkida ka sellest, et inimesed mõtlevad erinevalt ning sellega tuleb arvestada. Küsida lastelt, kuidas nad end täna tunnevad ning miks see nii on. Olla oskuste õpetamisel järjekindel ning entusiastlik. Kui lapsed on tülli läinud, siis küsida ,,miks ... nutab" mitte seda, mis juhtus. Oluline on, et lapsed jõuaksid ise põhjus(t)eni. Vestelda sellest, et ühel inimesel on mõju teise inimese emotsioonidele. Rääkida (nt hommikuringis), milline on päevaplaan ­ lapse jaoks on oluline rutiin ja see, et ta teab, mis teda ees ootab.

Sotsioloogia → Sotsioloogia
4 allalaadimist
thumbnail
26
docx

LASTE REHABILITATSIOONi ERISUSED 5-12 AASTA VANUSTE GRUPIS

.................................................9 KOKKUVÕTE........................................................................................................12 Kasutatud kirjandus.................................................................................................13 2 SISSEJUHATUS Enamik lapsi veedab koolis 13-17 aastat. Alustatakse väikeste lastena ja lõpetatakse kool noorte täiskasvanutena. See nõuab nii lastelt kui nende vanematelt suuri pingutusi. Igasugune takistus – olgu see majanduslikud raskused, ebasobiv keskkond või ka rehabiliteerimist nõudev seisund – on selles vanuses olulise tähtsusega ja seda ei saa jätta tähelepanuta. Julie Smart on oma raamatus raamatus „Disability across the developmental life span.“ (273-282) käsitlenud seda teemat. Eraldi vaatlen referaadis 5- 12 aastaseid lapsi. See vanus hõlmab endas kõige suuremaid erinevusi lapse arengus

Sotsioloogia → Sotsiaalteadused
8 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Carl XVI Gustav

õpilast. Pärast gümnaasiumi lõpetamist 1966. aastal alustas Carl Gustaf armeeteenistust nii mere- ja maaväes kui ka õhujõududes. Hiljem jätkas kroonprints hoolikat ettevalmistust oma tulevaseks ametiks. Uppsala ja Stockholmi ülikoolides õppis ta majandus- ja riigiteadust, sotsioloogiat ning ajalugu. Lisaks sellele viis ta end lähemalt kurssi rahvamajandust, tööstust, riigikorda ja diplomaatiat puudutavate küsimustega. Samuti pidi ta õppima, kuidas võtta lastelt vastu lilli ning kuidas kuulata pikki ja igavaid kõnesid. Kroonprints pidas oma parimaks sõbraks vana kuningat, kelle surm 15. septembril 1973. aastal tegi 27- aastasest mehest tol hetkel maailma noorima monarhi. 1973. aasta suvel õnnestus ühel fotograafil pildistada kaht uhkes Porsches istuvat noort inimest: kroonprintsi ja täiesti tundmatut tumedapäist kaunitari. See noor naine oli saksa-brasiilia päritolu Silvia Renate Sommerlath

Ajalugu → Ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Wilhelm Reich

Wilhelm Reich Teda peetakse 20. sajandi psühhoanalüütikuteks. Elas I897-I957. Rahvuselt juut. Sündis Ukrainas. Isa oli farmer ja saksa natsionalist. Ta nõudis oma lastelt, et kodukeel peaks olema saksa keel. See isoleeris lapsed ukrainlastest. Lastel oli koduõpetaja, kellel isaga romaan oli. Lapsed rääkisid emale ära. Ema tegi enesetapu. Isa ei pidanud ka ema enesetapule vastu ning sureb paar aastat hiljem. Wilhelm jääb I6-aastaselt farmi pidama. Võib-olla oleks temastki kena põllumees kasvanud, kuid algas II maailmasõda, mis hävitas tema valdused ­ jäi majanduslikult ilma. Noorem vend sureb.

Psühholoogia → Psühholoogia
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mida kõike saab elus teha ilma rahata?

Raha on normaalse elu alus. Tõsiasi on see, et ilma rahata on inimesed ,,mitte keegi 'd". Kui poleks raha, peaks elama puu all, nagu metsloom. Söögi ja joogi hankimiseks tuleb samuti oma rahakotti tühjendada. Isegi eluheidikud koguvad taarat, et pisutki toiduraha hankida. Ka hariduse peale läheb raha. Öeldakse küll, et põhikoolihariduse omandamine on tasuta, kuid nii see siiski pole. Septembri algus on see aeg, kus iga kool, keda vald või linn ei suuda toetada, nõuab lastelt kopsaka summa raha. Niisiis ei jäägi vanematel muud üle, kui oma laste hariduse nimel ise nälga kannatada. Järelikult ilma rahata pole võimalik normaalset elu elada. Inimene hakkab tundma, et raha pole oluline siis, kui ta on saavutanud majanduslikustabiilsuse. Kui tal on pealtnäha kõik olemas, kuid samas pole tal midagi. Tekib vajadus millegi vaimse järele. Tunde järele, mida vajab iga inimene. See muudab täiuslikuks ja vajalikuks

Kirjandus → Kirjandus
32 allalaadimist
thumbnail
17
pdf

Laste toitumishäired

Kaalu tõusu vältimiseks võetakse kasutusele äärmuslikud meetodid. Söömishäired on tavaliselt kroonilised, vahelduva kuluga ja väike osa paraneb iseenesest. 2 Noorukite seas on levinumad 1.anorexia nervosa. 2.bulimia nervosa. 3.Ja ka mitte küll väga levinud Ortoreksia. 3 1.Anoreksia Anoreksia algab tavaliselt 14-16 aastaselt ,aga on leitud ka sümtomeid 10-12 aastastelt lastelt. Enamasti pärinevad haigestunud lapsed peredest, kus on tähtsustatakse edukust,saavutusi ja tulemusi. Võib juhtuda nii, et edu saladuseks peetakse välimust ja väikest kaalu. 4 Oma kaalu ja keha kontrollimine tekitab näiliselt enesekindlust ja tekitab turvatunde. 5 Anoreksiale on iseloomulik keha väär tajumine. Hoolimata sellest, mis kaal või peegelpilt näitab tuntakse ennast paksuna- see omakorda viib

Pedagoogika → Lastekaitse
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Väärtushinnangud - pere

Vanasti õpetasid vanemad lastele, kuidas käituda teatud olukorras, mis on õige, mis on vale. Tähtsaks peeti eelkõige perekonda ning austust vanemate vastu. Kahjuks või õnneks elame kiiresti arenevas ühiskonnas, kus muutuvad ka inimeste väärtushinnangud. Lugupidamine ja austus vanemate vastu on väärtushinnang, mida ei tohiks kõigutada ei kiiresti arenev ühiskond, raha ega kuulsus. Kui väikestelt lastelt küsida, kelleks nad tahavad tulevikus saada, siis ei kuulda vastusena mitte väärikat arsti- või tuletõrjujaametit, vaid mõtlemata öeldakse Lady Gaga, Rihana või Justin Bieberi nimi. Miks? Sest nad on kuulsad, terve maailm tunneb ja teab, kes need inimesed on, nende varanduse suurusest koostatakse pidevalt edetabeleid ning nad ei pea kunagi millegist puudust tundma. Raha ei ole domineeriv mitte ainult kuulsate inimeste jaoks, vaid üleüldiselt ei saaks ükski

Eesti keel → Eesti keel
127 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Meie juured ei ole lapsepõlves

Ja nii vist ongi hea. Hea, et kõik pole ette kirjutatud ja päris täpselt ei tea, mis elute järgmise kurvi taga toob. Kuid usun, et tuleb seegi hetk, kui on hea tabada end mõttelt, et on küllalt käidud ja piisavalt kogetud seda elutee kurvilist rada ning käes on aeg ja paik, kus külvata oma seeme, rajada oma kodu. Äkki haljendab ränduri kepp ning kasvatab juuri ja õisi. Ja siis mõelda, et luuletaja eksis ja me ikkagi (vähemalt osaliselt) tuleme oma lapsepõlvest: me nõuame oma lastelt sama mida nõudsid meie emad, me püüame anda oma lastele samu teadmisi ning meil on sama raske tunnistada, et nad kasvavad ja lendavad peasast.

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Õpilastel puudub motivatsioon õppida

See on teada tõsiasi, et inimesed teevad asju paremini kui nad on motiveeritud. Ma usun, et meie koolide tulemused oleksid paremad, kui õpilased tuleks kooli huviga ning sooviga õppida, mitte ei istuks päev läbi telefonis, oodates kannatamatult tundide lõppu. Keegi ei soovi vigu ega puudusi tunnistada, kuid võib-olla oleks abi sellest, kui meie suured riigipead elaksid ühe nädala koolilaste kingades ning märkaksid ise kuidas nende koostatud haridussüsteem röövib lastelt motivatsiooni. Ma ei ootagi, et muutused toimuksid nädalaga või kuuga, kuid oleks tore kui õpikeskkonnad muudetaks õpilaste sõbralikemaks, et meie kui õpilased saaksime kunagi oma lapsed hea tundega kooli panna.

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Raamat, mis on mind aidanud

ega mõista paljud ka praegu. Sellel samal tarkuse teral mis tundub nii lihtne ja loogiline, põhineb ka A. Nekrassovi õpetus perekonnast. A. Nekrassov lahkab oma raamatus põhilisi perekondades tekkivaid probleeme ja situatsioone. Ta toob näiteid ja jagab soovitusi kuidas oleks parem suhelda lastega. Mida ei tohiks kindlasti teha ja mis tagajärjed võivad olla teatud asjadel ja sõnadel, mida me mõnikord ilma mõtlemata suust välja paiskame. Ta leiab, et meie täiskasvanud peaksime hoopis lastelt õppima, mitte neid kogu aeg käsutama ja keelama. Tema raamatus on ka soovitusi naistele, sest tema meelest sõltub perekonna õnn suuresti naise tarkusest. Ja, et mehed saavad keskenduda karjäärile ja saavutada midagi, ainult perekonna toel. Ühesõnaga, naised on fortuunad, kes tagavad õnne ja rahu perekonnas. A. Nekrassovil on ka oma nägemus sellest, kuidas mõtteviis võib mõjutada raha liikumist. Ta leiab, et kui

Kirjandus → Kirjandus
39 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Dan Põldroos

Maailmavaateliselt saab nendest päris hea stardipaugu. 3 Kasutatud kirjandus: Eesti teatri bibliograafiline leksikon; Fagira D. Morti "Kurva kuju rüütel (peaaegu)" (Eesti Ekspress,Areen,19. juuni 2003; Sven Haljand "Dan Põldroos "Lugemine pole patt" (Kroonika, 2006); Sven Haljand "Põldroos ruulib täiega"(Kroonika, 2002); "Dan Põldroos(Meie Meel, 7. juuli 1999); Diana Kivistik "Põldroos õppis lastelt palju" (MM, 10. jaanuar 2001) http://www.lavakas.ee/?leht=42&menu=m4 http://www.kanal2.ee/?perform=saade&saatekava_saade_id=51698 http://www.imdb.com/name/nm1797530/

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tegevuskava

Tegevuse käik: Tegevu Abi- ja se osad, Käsitletavad alateemad, olulised küsimused, põhimõisted ja nende näitvahendid tegevus edastamiseks kasutatavad meetodid, mängulised võtted - liigid I Kutsun lapsed hommikuringiks vaibale ringi istuma. Arutleme lastega teemal Luuletus SISSE- "Talv ja lumi". Küsin lastelt, et mida saab talvel nii õues kui toas teha ning "Mõtteid JUHA- mis neil veel talvega seotstub. Edasise õppetöö jaoks haaran laste tähelepanu talvest" TUS luuletusega "Mõtteid talvest". Seejärel palun lastel jutustada, millest äsja Reinhold kuuldud luuletus rääkis. Kamsen Hommikuringi lõpetuseks seletan lastele, mida päeva jooksul tegema hakkame.

Pedagoogika → Didaktika alused
127 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Vägivald sünnitab vägivalda

Seega saab kõik alguse omakasust: püütakse varjata oma isiksuse puudujääke teist inimest solvates või võideldakse oma unistuste täitumise nimel. On teada tuntud tõde, et laps on kodu peegel, kuid „õige“ kasvatuse ja „õigete“ väärtushinnangute üle annab vaielda. Kindlasti pole kodusel kasvatusel aktsepteeritav vägivalla kasutamine, kuid kahjuks peavad paljud lapsed just selle keskel üles kasvama. Kuidas saakski siis neilt lastelt nõuda probleemide tsiviliseeritud lahendamist, kui neid on kasvatatud vaid rusikavõimu abil. Igapäevaseks näiteks oleks koolikiusamine, millele annab lahenduse leidmine justkui vaid hoogu juurde. Heaks näiteks unistuste nimel võitlemisest on Sofi Oksaneni teos „Puhastus“. Lugu keskenub sellele, kuidas inimene vägivallaga kokku puutudes muutub, kuidas iga teoga kaasnevad tagajärjed ning kuidas lootus sureb viimasena. Öeldakse, et armastuse nimel

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Päevakava

Õpetaja seletab lastele, et kui ta näitab leiba, mis on väike, siis tõstavad need enda leivad üles, kellel on väiksed leivad ja kui õpetaja näitab suurt, siis tõstavad need, kellel on suur. Seejärel peab igaüks panema leiva kas väiksemate või suurtemate viilude korvi. Õpetaja kutsub lapsed laua juurde, kus on rukkileiva tükikesed ja kausiga rukkijahu. Õpetaja seletab lastele, et jahust tehakse leiba. Seejärel palub ta lastel proovida nii jahu kui leiba. Õpetaja küsib lastelt maitsete erinevuste kohta. Seejärel seletab õpetaja, et sellest jahust saabki seda leiba, kui sinna lisada veel komponente. Õpetaja seletab ka, et ei ole olemas ainult rukkileib, vaid ka must leib, peenleib ja teraleib. Näitab nendest leibadest pilte ja valida endale voolimiseks lemmik leib. Õpetaja jagab igale lapsele tüki plastiliini ja räägib, et nüüd hakkame ise leiba tegema. Õpetaja näitab

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
77 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Referaat - Eesti keele nõrk oskus noorte seas

Eesti keele nõrk oskus noorte seas Referaat Timo Aas KIRJANDUSE LUGEMINE NOORTE SEAS ,,Kohati antakse koolides endiselt kohustusliku kirjandusena Moliere'i, Oscar Wilde'i või ,,Gilgamesi" lugeda. Originaali asemel loetakse läbi kas lühikoomiks või laaditakse Internetist alla lühikokkuvõte. Kui klassika on lugemata, ei teki kultuuri-, ajaloo- ega geograafiatunnetust, mis veel olulisem, ei teki sõnavara" (Arrak, 2012). ,,Raamatute lugemine on samuti oluline, ent seda õiget ja head kirjandust on muu kireva seast võhikul raske üle leida. Laste keele mitmekülgsust aitab arendada vanem ja keerukama keelega raamat, mida ette lugedes võiks laps kogu aeg küsimusi esitada" (Ots, 2012). Viimaste aastate kirjanditeemad on loodud põhimõttel, et selle kohta oskab tänapäeva noor ikka paar seostatud lauset moodustada. Kuid teemad peaksid lähtuma mingil määral ka ilukirjandusest, väidab Arrak (Arrak, 2...

Kategooriata → Uurimustöö alused
7 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Detektiiv Triibik loomaaias

neid aia taga luuravad fotograafid või lauatelefonile helistavad noored tüdrukud. Andres on muidu rahuliku loomuga ja heatahtlik, kes hoidis väga oma õetütart. Andres armastab ka nalja teha ning on kohati natuke lapsik. Andres oli väga edev ja nautis tähelepanu. Positiivne tegelane, kellel oli raamatu lõpus täita suur roll. Onu naine Katre: Kuulus ja tunnustatud moekunstnik. Ta oli väga töökas ja tal oli alati parasjagu midagi käsil. Heatahtlik ja sõbralik, nõudis lastelt korda ja reeglite täitmist. Katre oli ka Triibiku suhtes tähelepanelik ja arvestav, õmbles talle esimeseks koolipäevaks kleidi ja valmistas koogi. Muretses Triibiku koolitööde ja heaolu pärast. Vanaisa: Väga hõivatud loomaaia direktorist vanaisa. Nagu Katrel oli ka temal alati parasjagu midagi käsil. Vanaisa oli väga tark ja teadis loomadest väga palju. Hoolis väga Triibikust ja tundis huvi tema käekäigu vastu. TLÜ Haapsalu Kolledž Tiina Laurand

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sparta ühiskonna positiivsed ja negatiivsed jooned

kergelt, toideti halvasti ja vahel isegi peksti. Nõnda näiteks korraldati kord aastas Arfemise altari ees poiste peksmist, kusjuures poisid ei tohtinud kisendada ega armu paluda. Niisuguse karmi kasvatuse tagajärjel kasvasid spartalased julgeteks, vastupidavateks sõduriteks. Minu arvates oli selline kasvatus laste jaoks liiga karm. Spartas oli laste elu rõõmutu, nad ei tundnud hellust ega lõbu. Spartalaste võidujanu võttis ära lastelt nooruse ja pani nad juba sündides võitlema oma elu eest. Sparta üks negatiivsetest joontest oli kindlast ka suhtumine heloodidesse. Heloodid olid allutatud rahvakiht, kes oli rõhutud seisuses. Kuigi spartiaadid moodustasid vähemuse rahvastikust ja just heloodid pidasid üleval spartiaatide klassi, suhtuti heloodidesse äärmiselt halvasti. Minu arvates see on väga isekas ja ülbe käitumine arvestades, et spartalaste

Ajalugu → Ajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Milleks meile emotsioonid?

Tegemist on kiviaja tasemel oleva rahvaga, kes elab mägedes täielikus isolatsioonis. Ometigi tõlgendavad nad näoilmeid samuti nagu inimesed mujal maailmas. Me vajame emotsioone eelkõige selleks, et väljendada oma tundeid. Kui me seda teeme, teavad ka teised inimesed mida me tunneme ja vajadusel on võimalik ka abi saada. Emotsioonide väljendamisega teeme seega elu kergemaks nii endale kui ka oma lähedastele. Kui võtaksime rohkem eeskuju lastelt ja oma emotsioone pigem väljapoole elaks, oleks meil palju kergem üksteist mõista.

Psühholoogia → Psühholoogia
27 allalaadimist
thumbnail
16
odp

Läti Sotsiaalpoliitika tutvustus

Töövõimetus peab olema kinnitatud tervishoiuekspertide poolt Põhjuseks ei tohi olla tööõnnetus või kutsehaigus Ei maksta, kui saab juba vanaduspensioni Tervishoiuteenuse saamiseks peab inimene tasuma omaosalustasu- Arsti vastuvõtt tervisekeskuses 0,5LVL Arsti koduvisiit 2LVL Suunamiskiri haiglaravile 5LVL Voodipäevatasu 1,5LVL alates teisest päevast, lisanduvad protseduuride eest omaosalustasud. Omaosalustasusid ei nõuta- Alla 18- aastastelt lastelt Rasedatelt, kes saavad rasedusega seotud arstiabi Sünnitanutelt, sünnitusjärgse jälgimise eest kuni 42 päeva Vältimatu arstiabi korral Kuni 18-aastaste hambaravi korral KUI VAJATE KIIRABI, HELISTAGE 112! Vältimatu abi korral on kiirabiteenus tasuta. Arstil peab olema leping riikliku tervisekindlustuse fondiga VOAVA, vastasel juhul tuleb kõik kulud ise tasuda patsiendil.

Sotsioloogia → Sotsioloogia
42 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Vanemlus ja kasvatus

kõik, vanema otsused ei kuulu arutamisele, absoluutne kontroll kõiges, piirid kõiges, äraostmine- tasustamine ja ähvardamine-karistamine Vabakasvatus kui lubav kasvatus- ei tähenda hooletusse jätmist, vaid see tähendabki vabadust pluss kasatust. See annab lapsele vabaduse, kuid mitte last kasvatavale täiskasvanule, laste vabadusi ei piirata, korrale, rutiinile ei pöörata rõhku Suunav kasvtusstiil- lastelt eeldatakse sõnakuulelikkust, kohusetunnet, eakohast käitumist. Vanemad on armastavad, julgustavad, juhendavad last ja selgitavad oma käitumist, lapsi nii kiidetakse kui laidetakse, nii vabadus kui kõigi õigused ja kohustused on võrdselt tähtsad, olulised on ka kord ja rutiin, reeglid täpselt paigas, ülesanded jagatud, üksteist austavad suhted, lapsi koheldakse respektiga, lapsel on õigus vanemaid respekteerides väljendada oma mõtteid ja tundeid 3

Psühholoogia → Psühholoogia
25 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun