Otsingule "koolieelses" leiti 147 faili

3
docx

Emotsionaalne ja motivatsiooniline areng koolieelses eas

Laste areng sotsiaalses keskkonnas KELA Emotsionaalne ja motivatsiooniline areng koolieelses eas Blades et al. (2008a) kirjeldasid uurimusi, mis nÀitasid, et juba pÀris pisikesed lapsed suudavad mÔningaid teiste inimeste emotsioone er...

Lapse sotsiaalne areng - Tartu Ülikool
36 allalaadimist
6
doc

Lapse areng koolieelses eas

Sajandil tuli tsehhi pedagoog John Amos Comenius (Komensk) (1592- 1670) vĂ€lja teesiga, et lapsi peaks Ă”petama vastavalt nende hingelistele iseĂ€rasustele. JĂ€rgmisel sajandil lisas prantslane Jean-Jacques Rousseau (1712-1778), et lapsel on psĂŒĂŒhilised iseĂ€rasused vĂ”rreldes tĂ€iskasvanuga. PĂ€rast Dietrich Tiedemann'i (1748- 1808) raamatut "Vaatlused lapse hingel...

ArengupsĂŒhholoogia - Tallinna Ülikool
101 allalaadimist
4
rtf

MĂ€nguseltskondade moodustamine, ĂŒldoskuste areng koolieelses eas, mĂ€nguliigid

Viisid, kuidas jagada mĂ€nguseltskonda rĂŒhmadesse. · Mitmeks loe. NĂ€iteks öelda lastele, et kolmeks loe ja siis vastavalt jagunevad number ĂŒhed ĂŒhte rĂŒhma, kahed teise jne... Liisusalmidega. Reastada lapsed pikkuse jĂ€rgi ja siis jĂ€rjest rida nii mitmeks teha, mitut seltskonda vaja on. RĂŒhmitada lapsed nĂ€iteks sĂŒnnikuupĂ€evade jĂ€rgi. Lasta lastel endal teha rĂŒhmad. Lasteaia nimekirja jĂ€rgi rĂŒhmitada. 2. Slai...

MĂ€ng - Tallinna Pedagoogiline Seminar
40 allalaadimist
12
doc

LAPSE ARENG KOOLIEELSES EAS ( 3-7 a)

LAPSE ARENG KOOLIEELSES EAS ( 3-7 a) SOTSIAALNE JA EMOTSIONAALNE ARENG Lapse isiksuse areng koolieelses eas sisaldab kaks olulist aspekti: 1) laps hakkab ĂŒha enam mĂ”istma ĂŒmbritsevat maailma ja teadvustab oma koha selles - viimane pĂ”hjustab uute kĂ€itumismotiivide tekke; 2) tundmuste ja tahte areng, mis kindlustavad kĂ€itumise pĂŒsivuse. See on iga, mil tĂ€iskasvanu esitab lapsele juba palju suuremaid...

Alternatiivpedagoogika - Tallinna Pedagoogiline Seminar
39 allalaadimist
6
docx

Emotsionaalne ja sotsiaalne areng koolieelses eas

) Esimesel eluaastal: Lapse emotsionaalses arengus on kĂ”ige olulisemad kaks esimest eluaastat. Emotsioon on tundmuse vahetu lĂ€bielamine. Emotsioonid avaldavad seega mĂ”ju tajule ja tĂ€helepanule ning fĂŒsioloogilistele protsessidele. Emotsionaalne areng algab looteeas. PĂ€rast sĂŒndi reageerib laps erksalt oma ema tunnetele ja on suhtluseks...

Lapse areng - Tallinna Ülikool
9 allalaadimist
6
docx

Seksuaalkasvatus koolieelses eas

Lapse seksuaalsus hakkab arenema juba vÀga varakult. Juba vÀike laps tunneb huvi enda suguelundite vastu ning puudutab neid. Kui seda huvi maha suruda, siis kasvavad lapsed teadmisega, et suguelundid on halvad ning neid ei tohi puudutada. Seksuaalsus on lapse arengus tugevaks jÔuks, mis mÔjutab tema tundemaailma, vÀÀrtushinnangute kujunemist, iseendas...

Seksuaalkasvatus - Keskkool
29 allalaadimist
11
doc

MĂ€ng ja lapse areng

Tallinna Ülikool Kasvatusteaduste Instituut Triin Kevade MĂ€ng ja lapse areng Referaat Tallinn 2010 MĂ€ng ja lapse areng Sisukord Sisukord...................................................................................................................................... 2 Sissejuhatus...

Lapse areng - Tallinna Ülikool
347 allalaadimist
3
docx

Laste vanuseline, sooline ja individuaalne eripÀra

Kikase raamatutut ,,Õppimine ja Ă”petamine koolieelses eas" Laste sooliste erinevuste tundmine on vajalik nende arengu, laste ja keskkonna suhete mĂ”istmiseks ning laste arengu toetamiseks. Lapse sooline areng algab juba emaihus geneetilise determineerituse ja hormoonide mĂ”jul. SĂŒnnihetke...

Ühiskond -
9 allalaadimist
8
docx

MuusikaÔpetus vÀÀrtuskasvatuse osana 1

Tallinna Ülikool Haridusteaduste Instituut Alushariduse valdkond MuusikaĂ”petus vÀÀrtuskasvatuse osana Referaat Juhendaja: Tallinn 2016 Sissejuhatus Haridus tĂ€hendab mitte ainult teadmiste ja oskuste andmist, vaid ka isiksuse vÀÀrtushoiakute kujundamist. VÀÀrtuskasvatuse nurgakivi pannak...

Alushariduse pedagoog - Tallinna Ülikool
10 allalaadimist
55
doc

MÔtlemine

1 SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 1 1 MÕTLEMISE AJALOOLISE ARENGU TEOORIATEST....................................................2 1.1 MĂ”tlemise...

PsĂŒholoogia - Tallinna Ülikool
248 allalaadimist
9
doc

KÀitumishÀired

KASVATUSTEADUSTE INSTITUUT ERI- JA SOTSIAALPEDAGOOGIKA OSAKOND KÄITUMISHÄIRED Referaat Juhendaja: Ene Varik 2008 SISUKORD. 1.KÄITUMINE JA EMOTSIOONID. 2.MIS ISELOOMUSTAB EMOTSIONAALSE JA KÄITUMISPROBLEEMIDEGA LAPSI. 3.HÜPERAKTIIVSUSE PÕHJUSED. 4.KASVATUS KOLLEKTIIVIS. 5.KOOSTÖÖ. 6. KASUTATUD KIRJANDUS....

Eripedagoogika - Tallinna Ülikool
266 allalaadimist
15
doc

Keskerakond/referaat.

Viljandi Paalalinna GĂŒmnaasium Eesti Keskerakond Referaat Sinu nimi 9c klass Viljandi 2009 Sisukord Sisukord..................................................................................... 2 Sissejuhatus............................................................................... 3...

ÜhiskonnaĂ”petus - PĂ”hikool
36 allalaadimist
20
doc

Piiride seadmine

1 Kes saab piire seada.......................................................................................................... 4 2. Piiridest ja vastastikusest austusest......................................................................................... 7 2.1 Lapsed tahavad piire...

Eripedagoogika - Tallinna Ülikool
66 allalaadimist
3
doc

Erivajadustega lapsed - probleemi olulisus tÀnapÀeva Eestis

Erivajadustega lapsed on need, kes erinevad teistest eakaaslastst vaimsete, neuromuskulaarsete vÔi kehaliste omaduste, sensoorsete vÔi kommunikatsioonivÔimete, sotsiaalse vÔi emotsionaalse kÀitumise vÔi liitpuuete poolest sedavÔrd, et vajavad eripedagoogilist abi, millega luuakse tingimused nende maksimaalseks arenguks (Lindgren, Suter 1994...

Pedagoogika alused - Tartu Ülikool
252 allalaadimist
10
doc

Keel ja kÔne

Mis on keel ja mis on kÔne? Keel on elav ja arenev nÀhtus, mille inimpÔlv edastab teisele, vahend, mida kasutatakse kÔnelemisel ja verbaalses tunnetustegevuses(K.Karlep). Mati Hint mÀÀratleb keelt kui kui keelevÔimet ja keeleoskust- keel on selle vÔime igakordne kasutamine. KÔne on keele kui vahendi kasutamine, mÔtte kujundamine ja sÔnastamine kee...

Eesti keel - Tallinna Ülikool
130 allalaadimist
15
doc

Aktiivsus- ja tÀhelepanuhÀired

Tallinna Ülikool Kasvatusteaduste Instituut Eripedagoogika Helena Lai, Liina Peterson AKTIIVSUS- JA TÄHELEPANUHÄIRED. Referaat Juhendaja: Ene Varik Tallinn 2010 SISUKORD Sissejuhatus 2 Aktiivsus- ja tĂ€helepanuhĂ€ired...

Eripedagoogika - Tallinna Ülikool
179 allalaadimist
4
docx

Õpetajatööks vajalik info

www.stat.ee - statistikaameti kodulehekĂŒljelt vali kolmest valdkonnast igast ĂŒks huvipakkuv, vajamined teema vĂ”i ĂŒllatav fakt, mida vĂ”iks teil lasteaiaĂ”petajana vaja minna tööks lastevanematega; Hetkel mulle silma jÀÀnud faktid, ei ole ehk sellised, mida mul vĂ”iks vaja minna tööks lastevanematega. Kuid edasise ja pĂ”hjali...

Alusharidus - Tartu Ülikool
41 allalaadimist
20
doc

Keel ja KÔne

Ülikool Akadeemia Nord KEEL JA KÕNE Koostanud: P1p Ago Kitsemets Tallinn 2009 Sissejuhtus.....................................................................................................2 KĂ”ne sotsiaalne pĂ€ritolu...

PsĂŒhholoogia - Akadeemia Nord
160 allalaadimist
15
docx

Kas lapsed arenevad erinevalt?- arengupsĂŒhholoogia referaat

TALLINNA ÜLIKOOL Kasvatusteaduste Instituut Pedagoogika osakond Eneli Gross KAS LAPSED ARENEVAD ERINEVALT? Referaat Juhendaja: lektor Kristiina Uriko Tallinn 2010 Sissejuhatus Enne, kui saan laste arengu erinevustest rÀÀkima hakata, seletan, mida sĂ”na arengu all mĂ”istan. Minu jaok...

ArengupsĂŒhholoogia - Tallinna Ülikool
238 allalaadimist
2
doc

Sotsiaalsete oskuste mudel

VAJADUSTE MÄÄRATLEMINE Laps (6a) on sattunud lastekodusse. Tema perekondlik seisukord ei ole lapse kĂ€itumise jĂ€rgi kunagi oodanud, et ta kĂŒsiks viisakalt, kui ta midagi soovib ning ei tĂ€na, kui ta on söönud, talle midagi antakse vĂ”i kingitakse. Viisakus puudub tĂ€ielikult. SISSEJUHATUS EesmĂ€rgiks on, et laps mĂ”istaks kĂ€sitletavat sotsiaalset oskust. Selleks s...

Lapse sotsiaalne areng - Tartu Ülikool
98 allalaadimist


30 pÀevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 pÀeva mureta

- Olen tingimustega nÔus

SEB Swedbank Mobiil

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto