Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"karistusest" - 201 õppematerjali

thumbnail
1
doc

Inimene on saladus

Kui võrrelda inimest teiste elusorganismidega, siis paneb hämmastama, kui suur tema võimakus on. Ta on loomade kõrval nagu tulnukas, kes tundub olevat saadetud siia kuskilt mujalt. Inimene on väga müstiline oma olemusega, keda ei mõisteta tervenisti veel siiani, aga see on ka loomulik, sest keegi ei näe täielikult inimese sisse. Inimest ja tema loomust on huvitav näha Dostojevski teoses ,,Kuritöö ja karistus". See paneb sügavalt mõtlema, kes me siiski oleme ning millised on meie kõige väärtuslikumad omadused. Selles raamatus on kajastatud väga palju erinevaid isikuid, kellel kõigil on oma isikupära ja saladused. Kõiki tegelaste käitumised on erinevates olukordades on omapärased, aga see ongi see, mis teeb nad eriliseks. On ka märgatav, et mida rohkem on Dostojevski mõnda isikut kirjeldanud, seda kummalisemaks tema iseloom muutub. Üks silmapaistvamaid tegelasi selles teoses on Raskolnikov, kes pidas rasket võitlust oma sisemaailmaga. T...

Kirjandus → Kirjandus
139 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Dostojevski

,,Kuritöö ja karistus" Fjodor Dostojevski 1. Romaanis seostuvad vaesusega mitmed probleemid, nende hulgas alkoholism, prostitutsioon, eneseväärikuse kaotamine ning kuritegevus. Alkoholismi all kannatas teoses näiteks endine riigiametnik Marmelodov, kes jõi selle tõttu maha ka pere viimased sendid. Tema tütar Sonja teenis elatist prostituudina, et aidata vaesuse käes kannatavat isa, tema naist ja kolme nälja käes kannatavat last. Selle käigus kaotas ta eneseväärikuse. Teoses kirjeldati ka umbes 16-aastast tütarlast, kes joobunult tänavatel kooberdas ja lõpuks pingile vajus. Raskolnikov sai aru, et tüdruk oli üsna purjus ning ei taibanud ilmselt, mis toimub. Tütarlaps hakkas aga huvitavama mõisnikku Svidrigailovit, kellel polnud tüdrukuga kindlasti häid kavatsusi plaanis. See noor tüdruk on justkui sotsiaalsete probleemide kogum. Ta oli ilmselgelt vaen...

Varia → Kategoriseerimata
1457 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kirjand "Kuritöö ja karistus"

Kuritöö ja karistus Nii kaua, kuni on olemas olnud inimene ja inimühiskond, on olemas olnud ka indiviidid, kes ühsikonna seatud reeglite vastu suuremal või vähesemal määral eksivad. Ühiskond kui selline ongi põhimõtteliselt reeglite kogum, mille järgi suurem rühm inimesi oma elu sättima peab, et olla osake ühiskonnast. Kuid kui on reeglid, peavad olema ka isikud või organisatsioonid, kes reeglite täitmist jälgivad ning karistused, mis ühiskonnanormide vastu eksijatele määratakse. Ajaloost teadaolevalt esimene kirja pandud seaduste kogu, nn "Kuningas Nebukadnetsari tahvel" torkab veel tänapäevalgi silma oma äärmiselt õiglase suhtumisega kuritegudesse - kuningas rakendas "silm silma, hammas hamba vastu" seadust, mis tähendas, et igal roimar saab karistuse vastavalt oma kuriteo astmele. Tuntuimad käsud inimkonna ajaloos on aga kahtlemata piibli kümme käsku, kuigi nende juures pole täpsustatud, mis juhtub mõne käsu rikkujaga. On vaid ähm...

Kirjandus → Kirjandus
224 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Vägivald mu ümber.

meie klassi suunas. Meil kästi minna klassi ja õpikud välja võtta. Pannud ka oma asjad lauale, kuulsin kuidas klassijuhataja küsis kõigilt, kes võttis minu asjad. Keegi ei teinud kuulmagi, vaid hoopis irvitasid küsijale vastu. Seejärel võttis asja enda kätte õppalajuhataja ja küsis uuesti. Seepeale oli osadel poistel vesi ahjus ja nad tunnistasid end osaliselt süüdi, kuid arvutist ei tahtnud keegi kuuldagi. Seejärel hakkasid õppalajuhataja ja klassijuhataja rääkima karistusest, mis järgneb, kui see arvuti ei ilmu välja. Poisid, kuulnud karistusest, rahatrahvist ja asja kinnimaksmisest, muutusid araks ja tunnistasid täielikult üles. Lõpuks ilmus ka minu arvuti välja. Arvuti oli muidugi kõige suurema irvitaja ja valetaja käes. Selline oli minu viimane halb kogemus oma klassis, kuid kindlasti ei ole see veel lõpp, sest ega kiusajad ei saa aru, ega soovigi aru saada sellest, mis nad teevad. Kuid siiski loodan ma, et ühel päeval läheb paremaks.

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Venemaa 19. sajandil

pärusaadliks ja isikuaadliks. Vene aadelkond kujunes välja 18. saj algul ja oli oma rahvuslikult koosseisult kahepalgeline. Selle põhjuseks oli impeeriumi laienemine ja vallutatud maade eliidi ühinemine Vene 1 aadelkonnaga. Samuti kasvatas aadli arvukust ordenite jagamine, sõjateenistus ning aadlitiitli saamine keisri annetusena. Nende elukorraldus põhines 1785. a aadli armukirjale, mis vabastas aadli kohustuslikust teenistusest, kehalisest karistusest ja maksudest. Aadlik võis samuti omada maad ja talupoegi. Isikuaadel ei saanud neid asju pärandada. Nikolai I ajal hakati piirama aadelkonna arvukust ja muudeti pärusaadli tiitli andmise korda. Vaimulikud ja aadlikud olid ka vabastatud maksudest, pearahast, nekrutikohustusest ja kehalisest karistusest. Maksualune elanikkond - talupojad, linnakodanikud ja muud rahvastiku kategooriad. Talupojad jagunesid riigi-, era- ja udellitalupoegadeks. Era- ehk

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Avalik õigus, Eraõigus

Riigiõiguse peamine allikas on põhiseadus. Samuti on riigiõiguse aluseks põhiõigused, vabadused ja kohustused. Riigiõigus määrab ära valitsemise korra. 3. Milliseid suhteid reguleerib haldusõigus ehk mis on haldusõiguse reguleerimise ese? Haldusõigus reguleerib halduskandjate moodustamist, eriti nende legiteerimist. Haldusõigus reguleerib ka halduskandjate pädevust ning nende omavahelist suhete korraldust. 4. Mis on karistusest vabanemise peamised alused? Karistusest vabastamine võib toimuda juba isiku süüdimõistmisel või karistuse kandmise ajal. Mõlemal juhul on võimalik karistusest vabastada tingimusi või tingimusteta. Vangistusest tingimusi vabastamise puhul on tegemist vangistuse alternatiividega, mille eesmärk on vältida reaalse vangistuse kohaldamist. Kohus võib süüdimõistva kohtuotsuse langetamisel määrata, et süüdlasele

Õigus → Õiguse entsüklopeedia
237 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Memo. Filmi "klass: Elu pärast" kohta.

vanglat külastada, eemale tõukas. Kahju, et Kaspar ja Joosep ei rääkinud kellelegi mida nendega koolis tehakse, sest siis ei olnuks karistus nende õlul vaid nende kes kiusasid. Kaspar peab niikuinii Joosepit targemaks ja tugevamaks tänu sellele, et julges end maha lasta ja teadis, et pärast seda ei juhtu temaga aga enam midagi. Samal ajal kui Kaspar sel hetkel seda teha ei julgenud ja peab kandma ka osa Joosepi karistusest kuna on teada, et tegemist oli koostööga. Mõned koolikaaslased arvasid, et Kapsar siiski ei ole üldse nii palju süüdi, et ta vääriks pikaaegset vanglakaristust ja seega tekitasid nad mingi rühmituse kohtumaja ette. Neil olid sildid : ,, Kaspar vabaks" ja muud sellist. Oli näha, et siiski mingil määral mõistetakse ka teda, aga samal ajal oli ka inimesi, kes ootasid ja lootsid, et Kaspar saaks kõige rangema karistuse, mida Eesti seadused lubavad, arvan, et nende hulka

Ühiskond → Perekonnaõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Keskaegne talurahva sotsiaalne liigendus Eestis

Vabatalupojad · Rikkad · Ostsid ent raha eest lahti adratalupoegade koormistest · Kõige enam leidus neid maaisandate isiklikes valdustes · Tavalistest koormistest olid vabad ka : möldrid, kürtsmikud, sepad, puusepad ja mõisaametimehed Vabadikud · Külaühiskonna alumine kiht · Maata või vähese maaga · Palgatööst elatuvad talupojad · Sulased, teenijad Träälid e.orjad · Orjad · Sõjavangid, võlgnikud ja karistusest lahtiostetud surmamõistetud · Ühtegi kristlast ei tohi trääliseisundis pidada üle 10 aasta · 15.sajandi jooksul träälid kaovad.

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
23
xls

Karistusõiguse üldosa

toime panemata, siis vastutab ta vaid loata relva omamise eest) kui see on seadusega tunnistatud karistatavaks. Katse algab vahetult süüteo toimepanemise alustamisest (omakäelisel toimepanijal ja vahendlikul toimepanemisel hetkest, kui täideviija kaotab kontrolli täideviimisel oma vahendi üle või kui vahendlik täideviija alustab süüteo toime panemist vastavalt oma ettekujutusele toimepandavast). Kohus võib isiku karistusest vabastada või kergendada karistust (§ 60), kui isik ei saanud aru süüteo katse kõlbmatusest oma vaimse küündimatuse tõttu (nt varguse toime panemiseks püüdis ukse lukku avada porgandiga, püüdis tappa needuste ja nõidumisega jne.) Kaastäideviimisel algab katse, kui kas või üks kaastäideviija alustab kokkulepitud teo toimepanemist. Tegevusetuse korral algab kuriteo katse hetkest, mil vähemalt üks kaastäideviijatest alustas kuriteo toime panemist.

Õigus → Õigus
245 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Õigusest ja õiglustundest meie ümber

Kuid õiglus riikides ei muutu kunagi. Eestis näieks on ebavõrdsus ning ebaõiglus suur. Euroopa masaabis on Gini koefitsendi järgi Eesti alles 44. eestist tagapool on ainult Läti ja Portugal. Eestis aga on kõige lihtsam jälgida õiglust meie kohtusüsteemi alusel. Teadagi, on meie kohtusüsteem kolme astmeline.Tihtipeale kurdavad ju inimesed, et sarimõrvar, kes on tapnud 7 inimest läheb vangi ainult mõneks aastaks ja sealt arvestatakse ka hea käitumise korral maha suurem osa karistusest. Kas kohus mõistab õigust või seab jalule õiglust? Või võidab kohtus lihtsalt see, kellel on rohkem raha ja selle tõttu parem advokaat? Tihti jääb mulje, et õigust on ülearu, õiglust aga jääb väheseks. Kas elu läheb paremaks, kui ta ei lähe õiglasemaks? Täpselt samasugused küsimused esitas Priit Hõbemägi oma kirjutatud artiklis Eesti Päevalehes lugedes nagu minu mõtteid. Tihtipeale saavadki lubada endale paremat kaitset inimesed, kes on paremini kindlustatud

Kirjandus → Kirjandus
32 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kuritöö ja karistus

Pärast seal põetud haigust tunnetab Raskolnikov järsku Sonja tõde, headuse ja humaansuse tõde. Ta astub otsekui uude ellu ja temas tärkab Sonja vastu tõeline armastus. Sealt algabki Raskolnikovi vaimse ärkamise ja ümbersündimise lugu. ,,Sonja idee", Absoluutne Headus, oli võitnud ,,Raskolnikovi idee". Kirjanik usub, et tõelise ideaali tunneb ära armastuse järgi ja just Sonja usk Raskolnikovisse ja tema väsimatu armastus päästavad lõpuks Raskolnikovi karistusest, üksinduspiinadest ja võimetusest armastada isegi kõige lähedaseid inimesi siin ilmas. Peale Raskolnikovi nime on teoses veel olulisi sümboleid: numbrid, unenäod, peategelase nn. teisikud ja viited Piiblile. Nii näiteks asubsündmustiku algul politseijaoskond 4. korrusel ja 4. toas (maise maalima tunnus), aga kui Raskolnikov läheb end üles andma, siis 3. korrusel ja 3. toas (püha kolmainus). Raskolnikov vabaneb vanglast 33-aastasena (Kristuse ristilöömine), teose lõppedes jäi

Kirjandus → Kirjandus
44 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Mõisted

ja -kujusid reformatsioon--usupuhastus missa-pidulik jumalateenistus toomkapiitel-kõrgem vaimulike kolleegium, 12 toomhärrat e kanoonikud skraa-rae poolt kinnitatud põhikiri mis kujundas tsunfti siseelu tsunft-käsitööliste ühing gild- kaupmeeste ühing linnafoogt- maaisanda bürgermeister-oli linna nõukogu juhatus toomkirik- piiskoppkonna peakirik raad- linna võimuorgan trääl-olid orjad, võisid muutuda sõjavangid võlgnikud ja karistusest lahti ostetud surmamõistetud vabadik-maata või vähese maaga, põhiliselt palgatööst elav talupoeg kolmeväljasüsteem- 1/3 vilja 1/3 kesa 1/3 köögivilja maavaba-neid oli vähe, ülikute järglased, kes omasid talu läänikirja alusel ega ei kandnud talupoja koormisid vabatalupoeg- oli see kes maksis oma koormisi rahas ja olid seetõttu teetööst vabad üksjalg-oli see noorem adratalupoeg, kes isakoju ei mahtunud ning tegid endale väikse talu ääremaale

Ajalugu → Ajalugu
180 allalaadimist
thumbnail
8
odp

Suitsiid ehk enesetapp

indiviidi üle) Fatalistlik enesetapp (liigne sõltuvus ebaratsionaalsetest ettekirjutustest ja reeglitest). INTEGRATIIVNE: Egoistlik enesetapp (isolatsioon sotsiaalsest grupist, vähesed suitsidaalset käitumist taunivad ettekirjutised) Altruistlik enesetapp (liigne integreeritus gruppi) Enesetapu põhjused Vaimsed häired, kannatused, stress, üksindus Lein, õnnetust, süü-või autunde pärast Põgenemaks karistusest või kiusavast keskkonnast Vigastuse tõttu, eneseohverdus Finantsprobleemide tõttu Sõjaväelise või sotsiaalse taktikana(nt. Kamikaze) Uskudes, et elul pole väärtust( absurdism, pessimism, nihilism) Osaledes mõnes religioosses kultuses Inimesed kes enesetappe teostavad pole alati depressioonis või halvas olukorras. Mõnikord panevad filosoofilised arusaamad elust inimese enesetappu teostama, et kogeda seda, mis tuleb pärast elu

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
28 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Karistuse mõiste ja selle liigid

· kaitsta ning mõjutada ka teisi ühiskonnaliikmeid karistuse ähvardusel hoiduma kuritegelikust käitumisest. Karistusõigusel on väga kindel eesmärk ­ võidelda kuritegevuse vastu. 4 Karistusõiguse põhimõtted Ainult seadusega saab ette näha, kuidas ja kui palju võib mingi teo eest karistada ja muidugi sisalduvad Eestis ka karistused nii nagu kuriteodki karistusseadustikus. Muidugi ei pea kuritegudest ja karistusest teadasaamiseks tingimata lugema seadust. Juba meie kasvatusest ja kultuurilisest taustast tuleneb teadmine tapmise või varastamise kuritegelikkusest. Kuid vaevalt, et keegi teab peast, missugune karistus on mõne konkreetse kuriteo eest ette nähtud. Näide: Kalavarude hävitamine. Tõenäoliselt ei tea paljud sedagi, et kalavarude hävitamine on kuritegu. Seepärast oleks enne lõhkeaine või elektriga kalaleminekut

Õigus → Õigusõpetus
197 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuningas Oidipus

Kuningas Oidipus Variant B Küsimused: A) Mis sai pärast Oidipuse sünniloo teadasaamist? B) Mida palus Oidipus Kreonilt? 1. Iseloomusta ja põhjenda peategelase käitumist ja elust arusaamist. Kuidas muutub teose käigus (näited, tsitaat) 2. Võrdle Oidipuse ja Kreoni too välja erinevused ja sarnasused 3. Kumb meeldib rohkem?Miks? 4. Missuguseid tõekspidamisi rõhutab koor? 5. Kas Oidipus on kangelane või kurjategija? Vastused: A) Kui lõpuks selgus Oidipuse sünnilugu, siis Iokaste lukustas ennast oma tuppa, nuttis ning hljem poos end ülesse. Oidipus torkas endal silmad peast välja ja lasi ennast saata Maapakku. B) Oidipus palus Kreonil oma tütreid kaitsta ja nad viimast korda lossi tuua, et neid katsuda. 1.Peategelane Oidipus oli mõistlik ja sõnapidav mees. Kui ta sai teada, et tema isa tapeti, sii...

Kirjandus → Kirjandus
50 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Enesetapp

ettekirjutised), altruistlik enesetapp (liigne integreeritus gruppi). Wassermani käsitluse järgi võib suitsiid olla võimalus psüühiliste konfliktide lahendamiseks, millest inimene ei ole osaliselt või täielikult teadlik. Konfliktid inimeses eneses reflekteerivad kättemaksutahet, tahet karistada ennast või teisi või tahet põgeneda süütunde eest. Enesetapu põhjused Vaimsed häired Kannatused Stress Lein Õnnetus (näiteks mängides vene ruletti) Põgenemaks karistusest või kiusavast keskkonnast Süü või autunde pärast Vigastuse tõttu Finantsprobleemide tõttu Eneseohverdus Sõjaväelise või sotsiaalse taktikana(nt. Kamikaze) Uskudes, et elul pole väärtust( absurdism, pessimism, nihilism) Osaledes mõnes religioosses kultuses Üksindus Inimesed kes enesetappe teostavad pole alati depressioonis või halvas olukorras, mõnikord panevad filosoofilised arusaamad elust inimese enesetappu teostama, et kogeda seda, mis tuleb peale elu.

Psühholoogia → Psühholoogia
68 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Shakespeare ja tema looming

Komöödia: armastusteemalised komöödiad olid inspireeritud itaalia kirjandusest- elurõõmsatest rene- ssansinovellidest ja vandest näidenditest. Ta kaitseb noorte armastajate loomulikke tundeid, nende õigust armastuse vabadusele ning taunib seisuslikke eelarvamusi ja keelde. Tragöödia: Pakub lugejatele erinevaid vastuvõtuvõimalusi Seda võib lugeda kui filosoofilist teost inimesest ja tema ajast, aga ka kui lihtsalt põnevat lugu kuritööst ja karistusest, armastusest ja vihka. Tõrksa taltsutus: Süzee on laenatud itaalia novellidest ja näidenditest. Konflikti aluseks on juhus. Suveöö unenägu: Noored armastavad teineteist hoolimata sellest, et nende vanemad on selle vastu. On loodud maski e. maskimängu zanris. Richard III: Inglismaa ajalugu. Toetus peamiselt Holinshedi ajalooliste kroonikate materjalile, paistes silma ajaloolise olustiku kujutamise konkreetsusega.

Eesti keel → Eesti keel
130 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kas vajame piire ja piiranguid?

maailma rahvast ei hooli teistest inimestest ja nende tunnetest. Mina isiklikult arvan, et seadused ja kõik võimalikud piirangud on äärmiselt vajalikud, muidugi sel juhul, kui need on mõistlikud ja ei piira inimeste vabadust ega nende õigusi. Tänapäeva ühiskond ongi selle peal väljas, kui rikutakse seadust tuleb kohe karistada. Kuid alati pole karistamine kõige efektiivsem, sest kõik inimesed ei õpi karistusest ning kordavad oma viga uuesti. Arvan, et karistusel oleks rohkem kaalu, kui seadust rikkunud inimesele suudetaks õppetund anda. Kui ka õppetunnist ei aita tuleks käsile võtta karmimad meetmed. Fakt on see, et täiuslikku ühiskonda pole olemas, kuid me saame igaüks ise midagi ette võtta, et täiuslikkuse poole pürgida. Arvan, et tänapäeval on inimesed arenenumad ning teadlikumad oma käitumise tagajärgedest. Usun, et südames soovib igaüks parandada

Kirjandus → Kirjandus
93 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Talupoegade elu keskajal

Vabatalupojad olid need, kes olid end adratalupoegade koormistest raha eest lahti ostnud. Külaühiskonna alumise kihistuse moodustasid vabadikud ehk maata või vähese maaga, põhiliselt palgatööst elatuvad talupojad, sulased ning teeniad, kes müüsid oma tööjõudu pikemaks ajaks (tavaliselt aastaks) ja olid peremehe eestkoste all. 13.-14. sajandi allikates on mainitud ka trääle ehk orje, kelleks võisid muutuda sõjavangid, võlgnikud ja karistusest lahtiostetud surmamõistetud. 15. sajandi jooksul träälid kaovad. 15.-16. Sajandi vahetusel sai tõelise hoo sisse eramõisate rajamine. Mõisapõldude harimiseks kasutati talupoegade tööjõudu ja töövahendeid, millest tekkis uus koormiste liik- teokohustus: iga talu pidi saatma kindlal arvul nädalapäevadel mõisa ühe teolise. 15. Sajandi lõpus juurdus arusaam, et talupojad ei ole isiklikult vabad, vaid kuuluvad maa külge, mida nad harivad, s.t kujunes välja sunnimaisus. Varem

Ajalugu → Ajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Arvustus Dekameron

Arvustus "Dekameron" Giovanni Boccaccio 6.peatükk I Novell Novell jutustab kuidas Orettal oli vaja minna lossist ühte kohta,teekond oli pikk,seega üks aadlimeestest pakkus Orettale kohta oma hobuse seljas.Aadlimees hakkas jutustama üht novelli,mis tal välja ei tulnud.Ta eksis nimedes ja kordas sõnu.Lõpuks ei kannatnud Oretta seda ja leidis vabanduse,et saaks aadlimehe vaikima panna.Aadlimees mõistis oma viga. II Novell Jutustab pagar Gist,kellel oli imehea vein.Ta kutsus Geri ja tema saadikud veini jooma.Hiljem käskis Geri ühel oma teenril Cisti käest veini tuua,teener võttis kaasa vales suuruses pudeli.Cist ei andnud veini ,sest see ei olnud tavaline lauavein kuid hiljem loovutas kõik veini Gerile. III Novell Kuningas Roberto saabus marssalina Firenzesse,kus hakkas talle üks naine meeldima.Tal õnnestus magada na...

Kirjandus → Kirjandus
68 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Talupoegade seisund enne ja pärast vallutust

Maavabad aga olid arvatavasti vallutusperioodi ülikute järeltulijad. Neile kuulus talu lääniõiguse alusel ning olid isiklikult vabad, kellel polnud koormisi ning kohustuseks olid vaid sõjateenistus kergeratsaväelasena. Vabatalupojad olid need, kes olid end osadest või kõigist koormistest raha eest välja ostnud. Madalamasse kihti kuulusid sulased ja teenijad ning kõige madalamasse träälid ehk orjad. Träälideks võisid muutuda sõjavangid, võlgnikud ja karistusest lahtiostetud surmamõistetud. Pärast vallutust kahjuks talupoja seisund ei paranenud sugugi. Nimelt 15. sajandi teisest poolest tekkis arusaam, et talupojad ei ole isiklikult vabad, vaid kuuluvad maa külge, mida nad harivad. Seega kujunes välja sunnismaisus. Kasvasid teokohustused, kadus liikumisvabadus, suurenesid ka nõutavad maksud. Kujunes välja pärisorjus. Üldiselt arvan, et eesti talupoegadel on läbi aegade väga raske olnud. Komplikatsioone tekitab juba

Ajalugu → Ajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Edukuse mõõdupuu

näiteks Hispaanias juhutöid. Kas ta ka tegelikult õnnelikum on kui mina siin, see on küsitav. Võib-olla on ta seal hoopis olude sunnil? See näitabki, et edukus on suhteline. Praeguse ühiskonna edukuse mõõdupuu on paljuski see, millist elamispinda ja autot sa suudad soetada. Selles mõttes raha ikka üht-teist määrab. Üks huvitav nähtus, mille üle olen juba ammu juurelnud. Kui inimesed räägivad kellegi edust või edukusest, heast saatuses ja halvast saatuses, karistusest ja preemiast, mõeldakse alati materjaalsust selle all. Kas tõesti rikkus on mõõdupuu, millega elu mõõta ? Ilmselt on, kui selline mõõdupuu on olemas. Aga kui mõõta teisi õnnelikkuse mõõdupuuga. Nii võib vaene olla RIKAS ja vastupidi. Olen näinud mitmeid väga rikkaid inimesi, kelle jaoks raha pole õnn, pigem õnnetus. Ja kui inimene ise võtab seda kui saatuse "karistust", kas siis saab rääkida heast karmast. Ehk isegi saab, aga jällegi, kellegi teisega võrreldes.

Kirjandus → Kirjandus
31 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuritegu ja karistus

Isegi lastele mõeldud tänapäevased multifilmid kujutavad vägivalda ja kuritegusid. Meie käitumist mõjutab meid ümbritsev, seega mõjub nähtud vägivald ja kurjus negatiivselt. Mõnel juhul võib see isegi inimese tavalisest vägivaldsemaks muuta. Kuriteod on kahjuks tavapärane elu nähtus, kuid võib jääda lootma, et kuritöö saab oma teenitud karistuse. Kuritegu ja karistus on omavahel seotud ning seetõttu on inimestel kujunenud erinevad arusaamad karistusest. Laialt on levinud uskumus, et kõik tuleb kunagi ringiga tagasi ­ karma tasub alati oma võlad. Karmat peetakse õiglaseks ja neutraalseks, ta tagastab nii tehtud heateo kui kuritöö. Näiteks võib röövlit tabada mõni õnnetus või suure südamega heategevuseks annetaja lotoga võita. Tähtis pole mitte teo olemus, vaid põhimõte, et kõik tehtu jõuab kunagi mingis muus vormis tagasi, kas siis karistuse või kiitusena. Karistus ei pruugi alati kuriteole järgneda

Kirjandus → Kirjandus
15 allalaadimist
thumbnail
10
docx

IGUSÕPETUS II TEOORIATÖÖ

· Süüteo toimepanek grupi poolt 25. Millal kohaldatakse liitkaristusi? Kui isik paneb toime mitu tegu, mis vastavad mitmele eri kuriteokoosseisule ja teda ei ole nende eest varem karistatud, mõistetakse karistus iga teo eest eraldi ja seejärel liitkaristus kas neid karistusi liites või ühte neist suurendades või lugedes kergema raskemaga kaetuks. 26. Nimetage liitkaristuse piirmäärad. Liitkaristus ei tohi olla väiksem eelmise otsusega mõistetud karistusest ja ei tohi ületada 20 aastat. Liitkaristus ei tohi ületada sama paragrahvi sanktsiooni ülemmäära. 27. Mille poolest erineb karistusest tingimisi vabastamine vabastamisest süüdimõistetu allutamisega käitumiskontrollile? Kui kohus leiab, et karistuse reaalne kandmine ei ole otstarbekas arvestades kuriteo toimepanemise asjaolusid, siis võib isiku vabastada karistusest tingimisi. Katseaeg määratakse kolmest kuni viie aastani. Tingimisi karistuse kandmisest vabastatu võib

Õigus → Õigusõpetus
74 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Vana Liivimaa valitsemine

VANA-LIIVIMAA VALITSEMINE 1. Territooriumid ja riigid Tartu piiskopkond Saare-Lääne piiskopkond (Haapsalu, Lihula, Vana-Pärnu, Kuressaare) Liivi orduriik (alates Järvamaast kõik allapoole, kuni Läti keskosani) 2. Läänisuhted Vara- ja kõrgkeskaegsed suhted, kus maa oli läänistatud vasallidele, kes said selle tänu sõjale. Maad harisid talupojad, kes maksid selle eest raha. Ordu ­ ei teki läänimõisad vaid ordumõisad, läänistamist ei toimunud. Taani valdus ­ Taani kuningas maaisand Piiskopkonnad ­ maaisand tartu piiskop Kuni 1315a. oli maa tagastatav, alates 1319-1397(Danzig) on läänistatav maa pärandatav, võõrandamata. Ametkonna maad - maad, mida ei läänistatud. Jaotati eraldi vakusteks (4-6küla). 3. Liivimaa sisesuhted Mõõgavendade ordu lakkas eksisteerimast, kui leedukatega võitles. Halvad suhted, ordu ei saanud läbi kirikuga(vaen, Riia piiskopi vastu) Kodusõjad kogu keskajal. Riia piiskop ei suuda vastu panna ordule,...

Ajalugu → Ajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kaasaaegne Eesti kunstnik

aastal kaitsnud magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemia fotograafiaosakonnas. Ta on pälvinud Eesti Kultuurkapitali preemia 2010. ja 2013. aastal, mil Eesti kunstiarreenil oli juba omaette kvaliteedimärgiks kujunenud tema saatetekstidega mustvalge analoogfotograafia, mis enamasti kujutas arhitektuurilisi pabermakette. Kunstnik on oma viimaste aastate kontseptuaalsetes fotoseeriates käsitlenud valdkondi alates demokraatia võimalikkusest (“Vox Populi, Vox Dei”) ning distsipliinist ja karistusest (“Liberal Solution”) kuni postmodernismijärgse teooria ummikseisuni (“Post Discursum”). Farkas fotografeerib ühes ja samas valgustuse ja värvigamma režiimis oma toole, laudu, diivaneid jmt inimtekkelisi asju kujutavaid pabermakette. Ta nokitseb ise need väikesed paberist mudelikesed valmis, loob neist ruumilise misanstseeni, aga see on alles protsessi algus ja ka fotografeerimine ning teose pealkirja või juhtsõna lisamine ei tähenda veel lõppu. Kus ta õppinud on?

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Sport - kas kultuur või äri?

tulemuste saamiseks. Sportlaste jaoks on põhiline olla tipus, sest sellega teenivad nad endale elatist. Lisandid on sportlase jaoks nagu tavainimeste jaoks tööd lihtsustav vahend. Taolisi artikleid dopingupatustest leiab kõigilt spordiveergudelt üle maailma ning Eesti ei erine teistest. Ehtne näide dopingu kahtlusalusest on Andrus Veerpalu. Tema dopinguskandaal kestis ligi poolteist aastat. Räägiti, et Veerpalu on süüdi, kuid heade advokaatide tööga pääses karistusest. Dopinguga on vahele jäänud kulturist Argo Ader, kes sai keelatud aine stanozololi tarvitamise eest kaheaastase võistluskeelu. Reklaamiklippides osaledes saavad tuntud sportlased lisaraha teenida ning ühtlasi ka ennast reklaamida. Tänu reklaamimisele kogub sportlane endale rohkem toetajaid, ilma kelleta ei suudaks ükski sportlane tippu jõuda. Tippsportlaseks saamiseks on vaja ka piisavalt kapitali, et maksta varustuse, välislaagrite ning võistluste eest.

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Maa õnnistus"

18. Milliseks kujunesid Ingeri ja Iisaku suhted lõpus? V: Inger muutus tagasi endiseks: töökaks ja vagaks. Nende abielu jäi läbi mitmeid takistusi püsima. 19. Mis juhtus Aksel Stromiga metsas?Kes ta päästis? V: Aksel kukkus kaljuprakku ja tormituul kukutas talle peale puu. Oliine päästis ta. 20. Miks käisid Aksel ja Barbro kohtu ees, mis oli tulemuseks? V: Barbro tappis nende lapse. Mõlemad pääsesid karistusest sest lensmaniproua seisis nende eest. 21. Milline oli Iisaku talu? V: Iisaku talu Kaugemaa oli kõige suurejoonelisem talu ümbruskonnas. Seal oli palju hooneid: heinaküünid, elumaja, sahvrid, saeveskid, laudad jne. Lisaks oli Iisakul ka põlluharimisriistu, mida teistel ei olnud.

Kirjandus → Kirjandus
511 allalaadimist
thumbnail
24
ppt

Suhtlemine

Sõnaline suhtlemine ei ole täisulik Sõnaline suhtlemine on pöördamatu protsess Võim ja mõjutamine Suhtlemise definitsiooni kohaselt on mõjutamine üks suhtluse põhieesmärkidest. Mõjutamine on püüe muuta teise inimese uskumusi, mõtteid, käitumist.  John French ja Bertram Raven on välja toonud viis võimalust (kuues lisati sellele loetelule hiljem) mõjutada: tasudest tuleneva võimu abil karistusest tuleneva võimu abil seadusliku võimu abil isiksusest tuleneva võimu abil oskustest tuleneva võimu abil informatsioonist tuleneva võimu abil Mõjutamise olulised komponendid on kokku võetud lausega: Kes ütleb mida, kellele ja mis mõjuga! 1. kes ehk mõjutaja 2. mida ja kuidas ehk Välimus ehk füüsiline sõnum meeldivus

Psühholoogia → Psühholoogia
101 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

"Protsess" /Franz Kafka

Ta oli 1914.aastal tööga alustanud ja kirjutanud kiiresti alguse ning lõpu. Vahepealsete peatükkidega nägi Kafka vaeva ja projekt seiskus, pool aastat hiljem Kafka loobus. 1920.aastal võttis Max Brod käsikirja fragmendid enda kätte hoiule ja pani kokku teksti, mis 1925.aastal ilmus esimest korda romaanina. ,,Protsessi" on püütud määratleda mitmeti: kas allegooriana indiviidist bürokraatia anonüümses masinavärgis või usufilosoofilise uurimusena süüst ja karistusest. Kafka tegelased tapetakse sõnatult kõrgemate võimude käe läbi, kes tunnevad ainult seadust, mitte armu. Kafka ise leidis oma romaanist ka huumorit. Mõnikord luges ta sõpradele sellest katkendeid ette. Ta olevat sealjuures valjusti naernud. ,,Kafka on kirjanik, kes väljendab meie sajandit kõige selgemini." Elias Canetti Väärib lugemist: · Toomas Liiv, Kohtumine kristusega: Franz Kafka kanooniline juhtum/keiss.- Looming 11/2011

Kirjandus → Kirjandus
195 allalaadimist
thumbnail
3
docx

SAKSA RENESSANSS 15.-16. SAJAND

SAKSA RENESSANSS 15.-16. SAJAND S aksa renessanss kestis 15. saj. kuni 16. sajandini. Saksamaa kuulus Saksa Rahvuse Püha Rooma keisririiki. TÄHTSAMAD SÜNDMUSED Trükigraafika levimine. Saksamaa on raamatutrükkimise sünnimaa. Trükikunsti leiutamine ­ selleks lõi eeldused paberi ja puulõiketehnika levik 15. saj Saksamaal. Johann Gutenberg võttis kasutusele trükipressi ja liikuvad tähed. Vasegravüür ­ vanim sügavtrükitehnika, 15. saj. algul Lõuna-Saksamaal. Võimaldas peenemate joonte ja varjundirikkamate pindade trükkimist. Martin Schongauer arendas selle kunstiliigiks 15.saj. Reformatsioon e. Usupuhastus 16. saj. algul. TÄHTSAMAD ISIKUD Lucas Cranach töötas maalija ja graafikuna Saksa kuurvürsti õukonnas. Ta maalis usulisi pilte ja portreid, aga ka antiikmütoloogia teemadel. Matthias Grünewaldi ,,Isenheimi altar" ­ altaril on sünge tühi maasti...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
44
docx

Karistusõigus

Otsuse täitmise aegumine peatub:32  kui isik ei tasu või ei täida talle kohaldatud karistust. Samuti ka siis  kui isikule on määratud katseaeg.  Kui isiku karistuse täitmisele pööramine on edasi lükatud  kui tähtaega on pikendanud  kui isik viibib välisriigis ning teda ei anta välja või ei saa teda välja anda. Eluaegse vangistuse puhul kohtuotsuse täitmine ei aegu. 33 5.5 Karistusest vabastamine On olemas juhtusi, kus isik vabastatakse karistusest. See võib toimuda juba isiku süüdimõistmisel või ka siis kui ta juba kannab karistust. Karistusest saab vabastada tingimisi ehk süüdimõistetu peab täitma talle määratuid kindlaid tingimusi (näiteks kriminaalohooldusametniku juures käimine). Selle eesmärk on vältida reaalset vangistust. Kui kohus on karistanud isikut eluaegse

Õigus → Karistusõigus
81 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mahtra Sõda - Võllamäe Päärn kirjeldus

Päärna veri surnud kaaslasi nähes keema. Ta oli üks agaramaid ja osavamaid kaikaga võitlejaid, ent õnnekombel pääses ta sellest siiski eluga ja isegi suuremate vigastusteta. Kui röövimiseks ja rüüstamiseks läks oli Päärn üks tagasihoidlikumaid. Ta pätsas vaid paar hõbelusikat nagu ka hiljem selgus. Neist süüd tõendavatest argumentidest sai ta lahti aga tänu, teda sõtta otsima tulnud pruudi Huntaugu Miina tähelepanelikkusele. Päärn pääses karistusest vaid Miina palve ja Juliette Marchandi eestkostele ( Noor mõisahärra parun Herbet Heidegg saatis Päärna koos Jüriga vana paruni uude mõisa, ülekuulamiste ja läbiotsimiste ajaks, Kose kihelkonda uut mõisamaja ehitama ). Teose lõpus jõuab Päärn oma õnneni. Ta saab endale talukoha ja abiellub Miinaga.

Kirjandus → Kirjandus
62 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eduard Vilde

Eestlasi esindavad tubli teomees Võllamäe Päärn ja tema armastatu Huntaugu Miina. Selles tegevusliinis aitab pinget luua ka 19.sajandi eesti kirjanduse traditsiooniline intriig, mida rakendas oma näidendites ja jutudes juba Koidula. Teises liinis kannavad keskseid rolle Vaitla mõisa noorparun Herbert Heidegg ja kaunis prantslanna Juliette Marchand, vanaparuni nooremate laste guvernant(kasvataja). Teose esimene liin lõpeb õnnelikultMahtra sõjas käinud, kuid karistusest pääsenud Võllamäe Päärn teeb Miinaga pulmad. Vildel õnnestus ühendada ajalugu ja kirjandus, kujutada lähimineviku tõsielulisi sündmusi ning teha seda kaasakiskuvalt. Suurem osa ajaloolisest triloogiast ilmus aastatel 19021905 ajalehtedes ning eriti ,,Mahtra sõja" mõju eesti lugejatele oli vahetult enne 1905.aasta revolutsiooni ülisuur. ,,Mäeküla piimamees" (1916) Vilde viimaseks jäänud romaanis leiavad edasiarenedamist ajaloolise triloogia teemad

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

KT: Muinasaeg

Talude majanduslik kandevõimet mõõdeti adramaades.Üksjalg ­ Adratalupoegade pojad, uued maaharijad. Uue maa harimine oli raske ­ väiksemad koormised. Vabatalupoeg ­ Need kes olid end osadest või kõigist adratalupoega koormistest raha eest lahti ostnud. Maavaba talupoeg ­ Tõenöoliselt vallutusperioodi ülikute järeltulijad. Vabadik ­ Külaühistu alumine kihistus, maata või vähese maaga, elasid põhiliselt palgatööst. Trääl ­ Orjad, võisid olla sõjavangid, võlgnikud ja karistusest lahtiosstetud surmamõistetud. 17. Keskaegses eestis said 9 asulat linnaõiguse. Oma sissetuleku said linnad peamiselt akuplemise tegevusega. Eriti soodne oli selles osas olukord Pärnus, Tallinnas, Tartus ja Viljandis. Olulisemaks väljaveoartikliks oli teravili, sisseveioks aga sool. 18. Raad ­ linnavalitsusorgan. Linnafoogt ­ kohtunik. Gild ­ kaupmeeste ühendus. Tsunft ­ käsitööliste ühendus. Skraa ­ tsunfti põhikiri.

Ajalugu → Ajalugu
49 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Valetamine

Valetamine Miks inimesed valetavad? Kas valetamine ja tõe varjamine on omavahel sünonüümid? Kas mitterääkimist saab valetamiseks pidada? Miks inimesed üldse varjavad teiste eest asju ning tehtud tegusid? Teevad nad seda enda või teiste säästmiseks või kardavad nad inimeste hukkamõistu? Üldiselt on ikka nii, et valel on lühikesed jalad, ning kaua see varjatuks ei jää. Varem või hiljem tuleb kõik välja. Seepärast on valetajal raske elu, koguaeg peab meeles pidama kõik, mida kellelegi ültes, kuid tõtt rääkides ei tarvitse sul midagi meeles pidada. Mitterääkimine võib olla seevastu aga pigem iseendale valetamine. Ei ole halba ega head valet, aga kustmaalt saab mitterääkimisest valetamine? Kõik oleme võrguvestlustes saatnud tekstsõnumeid, et ,,olen teel" või ,,pean minema, telefon heliseb", või muud sellist, kui see tegelikult nii ei ole. USAs asuva Cornelli ülikooli teadlased Jeff Hancock ja Jeremy ...

Kirjandus → Kirjandus
34 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Keskaja mõisted

olid adratalupoegadest väiksemad 38. Maavaba-talupoeg, kes omas maad alama lääniõiguse alusel nin kellel polnud talupoeglikke koormisi, kuid olid kohustatud osalmea kergratsaväe teenistuses 39. Vabatalupoeg-talupoeg, kes oli end osadest või kõigist adratalupoja koormistest raha eest lahti ostnud 40. Vabadik-maata või vähe maaga, põhiliselt palgatöös elatuv talupoeg 41. Trääl-võlgades talupoeg, sõjavang või karistusest lahti ostetud isik ehk ori 42. Loonusrent-esialgu 1/10 saagist, hiljem protsentuaalne andam, mis võis olla igal aastal erinev 43. Teorent-feodaalne maarent, mille puhul mõisnikust sõltuv talupoeg pidi oma töövahenditega osa nädalast mõisas tasuta töötama. 44. Kümnis-spetsiaalne andam, millega peeti ülal kogudusevaimulikke, mille talupoeg maksis otse kirikule või eraldas maaisanda osa talupoegadelt kogutud andamist 45. Hinnus-püsiva suurusega naturaalmaks 46

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Karistus-vajalik kasvatus või vägivald?

endale neid ostab,või kui poeg ei õpi,kuna talle meeldib selle asemel arvutis mängida ja internetis ringi "surfata",siis tuleks teha reegel et enne arvutisse minemist peab kõik õpitud olema.Aga kui panna lapsele kohe karistus peale ilma õpetussõnu andmata,näiteks siutsetamise eest koduaresti siis ma arvan et see ei mõju.Kohe kui ta taas välja võib minna siis nagu kiusuks peab ta jälle suitsetama hakkama kuni järgmise vaheljäämiseni,jne. karistusest karistuseni. Minu arust peaks lapsel olema enda õigus valikuid teha,alates sellest mihukseid riideid ta tahab kanda kuni selleni kuidas ta tahab käituda ja olla,aga poegi,tütreid tuleks lihtsalt suunata ja nõu anda kui asi hakkab käest ära minema.Mõnikord aga vanemad lasevad kasvatuse kontrollialt välja ja noorukist võib saada lihtsalt tänavatel hulkuja,kes päevad läbi istub noorte keskustes õppimatta ja ei viitsi trennis käia ega isegi enda endiste parimate

Kirjandus → Kirjandus
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

''Külmale maale''

Jaan jääb haigeks ja seetõttu ei saa ta teha tööd ning ees seisab kuupäev, millal neil perega tuleb välja kolida saunast, kus nad praegu elavad. Kuna Jaan on aus inimene, siis üritab ta ise hakkama saada, kasutades ainult ausaid võtteid. Kuid kuna pere vajab toitmist, hakkab Jaan suhtlema Kõverkaela-Juku ja Kohi-Kaarliga, kes kaasavad ka Jaani oma varastamistesse. Jaani ennast süüdistatakse ka varastamises, kuid Virgu Anni tunnistus, et nad olid sellel ajal koos, päästab Jaani karistusest. Kuid siiski tuleb välja, et Jaan oli vargusega seotud ning nii tema kui ka Virgu Anni saadetakse Siberisse. ''Külmale maale'' käsitleb probleeme, kus tihti pole inimesel süüd oma olukorras, vaid on olude ohver. Jaan jäi haigeks ja sellest olenevalt ei saanud ta teha tööd. Pärast tervenemist oli kätte jõudnud talv ja enam polnud töökohti saada. Arvamus, et kõik vaesed on alati vargad, oli Virgu Andrese veendumuseks. Andres arvas, et

Kirjandus → Kirjandus
112 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Victor I

Tertullianuse väitel võis Victor I algul soosida Montanuse prohvetikuulutusi, kuid ta ei tunnustanud montanismi. Ta oli teadaolevalt esimene paavst, kellel oli sidemeid keisri õukonnas. Keiser Commoduse armuke Marcia oli kristlane, kes kutsus Victori keisripaleese ja palus temalt keisrile esitamiseks palvekirja nende kristlaste kohta, kes olid saadetud Sardiinia soolakaevandustesse sunnitööle. Selles nimekirjas oli ka Calixtus. Kui keiser vabastas kristlased neile määratud karistusest, saatis Victor preester Hyacinthuse Sardiiniasse, et tuua vabastatud kristlased sealt ära. Victori ajal olid mitmed keisri õukonna ametnikud kristlased, neist tuntuim oli Prosenes. Victor I oli esimene paavst, kes hakkas Rooma koguduse senist orientaalsete mõjutustega liturgiat latiniseerima. Hieronymuse andmetel oli Victor I esimene kristlik autor, kes kasutas teoloogiliste tekstide koostamisel ladina keelt.

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Boccacio Decameronist

suurejoonelisi kulutusi tehes, kogu oma vara ära raisanud, abi läks ta küsima juudi juurde, kuid teadis,et too poleks vanal tahtel seda teinud, sest oli kitsi ja pidas sultanit mitteusaldusväärseks. See lugu lõppes kül Saladinile raha laenamisega, kuid mitte tänu kavalusele või vägivallale, vaid aususe ja headusesele. Teine lugu mida lugesin keskendus mungale, kes rasket karistust väärivasse pattu oli langenud, ning pääses karistusest seeläbi, et oma abtile sedasama süütegu sündsalt ette heitis.Nimelt oli kloostris noor ja üksik munk, kelle elurõõmu ka paastud ja valvamised ei suutnud nõrgendada, ühel päeval, kui teised veel magasid, märkas nooruk oma jalutuskäigul, ühe põllutöölise tütart, vaevalt oli ta teda silmanud, kui juba haaras teda pöörane lihahimu, ta läks tüdruku juurde ja mõlemapoolsel nõusolekul läksid nad, kellegi märkamata, munga kongi. Peale lõbutsemist mõistis

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Jäätmeseadus

karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut Kuidas peaks tegutsema, et tegevus oleks kooskõlas seadusega? See AS oleks pidanud teatama reostusest nende pinnal keskonna inspektsioonile. Nad oleksid pidanud ohtlikud jäätmed ja olmejäätmed eraldi konteineritesse paigutama. Nad oleksid pidanud ohtlikud jäätmed korektselt märgistama ja need vastavasse kohta toimetama. Tõsielujuhtum Keskkonnainspektsioonilt jäätmete metsa alla viimise eest trahvi saanud Jõgevamaa mees ei võtnud karistusest õppust vaid viis sama jäätmehunniku uuesti metsa alla, nüüd tuleb mehel lisaks jäätmete käitlusesse andmise kuludele tasuda ka 3600 krooni suurune trahvisumma. Augusti alguses tuli keskkonnainspektsioonile teade, et Jõgevamaal Põltsamaa vallas on metsa äärde viidud hunnik olmejäätmeid. Kontrollimisel leiti nimetatud kohast kasutatud mööbliesemeid, laste riideid, mänguasju, pakendeid ja muid jäätmeid. Inspektorid

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
44 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Maa-aadel ja talurahvas, kaubandus ja käsitöö

alusel. Olid vabad kõigist koormistest. 4.vabad talupojad ­ need, kes olid suutnud end teotööst vabaks saada. Maksid oma koormisi rahas ja ei teinud teotöid. · Küla ühiskonda kuulusid sulased ja teenijad, kes müüsid oma tööjõudu. · Vabadikud ehk popsod olid maata või vähese maaga palgatööst elatuvad talupojad. · Träälid ehk orjad olid sõjavangid, võlgnikud ja karistusest lahti ostetud surmamõistetud. 15.saj träälid kadusid. · Mõis oli mõisniku majapidamine ja seal käisid tööl talupojad kes tegid oma teokohust. Kui mõisa põllud laienesid, laienes ja teopäevade hulk. · 15.saj teisel poolel tehti isandate poolt kindlaks, et talupojad ei ole vabad, vaid nad kuuluvad maa juurde, mida nad harivad ­ sunnismaisus. Maapäevadel lepiti kokku, et põgenenud

Ajalugu → Ajalugu
56 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kokkuvõte ning olulised mõisted, daatumid Eesti Keskajast.

tegu tuli teha üks jalapäev nädalas. - Vabatalupojad ­ tasusid koormisi rahas, olid teotööst vabad. - Maavabad ­ muistsete eesti ülikute järglased, omasid talu läänikirja alusel, sõja korral teenisid feodaali sõjaväes, muid koormisi ei olnud - Vabadik ­ külaelanike alumine kiht, vähese maaga, palgatööst elatuvad, elasid saunas - Trääl ­ ori, peremehe eestkostja, sõjavang, põgenik, surmamõistetu, kes oli karistusest lahti ostetud, õigusi polnud Kestaegsete linnade nimetused: Keskaegsed hansalinnad: 1. Dorpat - Tartu Tallinn 2. Fellin - Viljandi Tartu 3. Reval - Tallinn Pärnu 4. Wesenberg - Rakvere Viljandi 5. Weissenstein ­ Paide Jüriöö ülestõus 1343. a Põhjused: -talupoegade õiguste vähenemine ja kohustuste suurenemine

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Essee - Patt, lunastus ja ohverdus

Alles hiljem mõistis ta, mida ta tegelikult oli ohverdanud. Pilatus oli ja on romaani kontekstis tegelikuks kohtumõistjaks ja Jesua ristile saatjaks. Seda vaatamata sellele, et formaalselt tegi otsuseid Sineood (juutide ülemkohus). Kas ta sellepärast oli halb? Kas ta sellepärast on teeninud ära põlguse, igavese kannatuse ja pidi loobuma lunastusest? Vastuse saame romaani lõpuosast, kus meistri ja Margarita ühisel soovil pääseb Pilatus koos oma truu koeraga neile määratud karistusest. Võiks küsida, et miks Pilatust karistati? Põhjuseks tundub olevat see, et kuigi Pilatusel oleks tegelikult võimuka mehena olnud võimalik teha rohkemat Jesua päästmiseks, ei pingutanud ta piisavalt. Tsiviilisiku ja inimesena uskus ta Jeesuse süütu olevat, kuid andis siiski rahvale valida: kas surmata Jeesus või üks röövel. Rahvas valis Jeesuse ning Pilatus lausus nüüdseks kuulsakssaanud sõnad: "Sellest süüst pesen ma oma käed puhtaks.", ning rohkem loosse ei sekkunud.

Kirjandus → Kirjandus
108 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Jäätmeseadus

tegutsema? Paber tuleks viia taaskasutusse. Ohtlikud jäätmed tuleb viia ohtlike. jäätmete vastuvõtupunkti või jäätmejaama. Puulehed viia kompostihunnikusse. Katkine klaas viia jäätmejaama. Vanaraud tuleb viia vanaraua kokkuostupunkti. Preili Karbik ei tohi viia prügi metsa alla vaid sinna, kus on prügikoht. Prügi korduvalt metsa alla viinud mees sai trahvi Keskkonnainspektsioonilt jäätmete metsa alla viimise eest trahvi saanud Jõgevamaa mees ei võtnud karistusest õppust vaid viis sama jäätmehunniku uuesti metsa alla, nüüd tuleb mehel lisaks jäätmete käitlusesse andmise kuludele tasuda ka 3600 krooni suurune trahvisumma. Tänan kuulamast!

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse1
70 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kirjand : Seadused koodeksites ja tegelikkuses.

Dostojevski romaan ,,Kuritöö ja karistus". Kirjaniku põhiline eesmärk oli lahata kuritöö psühholoogilisi tagajärgi ning teoses tulevad need väga hästi välja. Romaani peategelane Raskolnikov otsutas tappa põlatud liigkasuvõtja, et lahendada oma rahaprobleeme ja vabastada maailm kurjusest. Tal oli kõik korralikult läbi planeeritud ja ta arvas, et ta teeb kõike õigesti. Teose algus räägibki kuritööst endast, kuid teine pool räägib Raskolnikovi psühholoogilisest karistusest. Ta hakkab ennast süüdi tundma ning lõpuks annab ennast üles. Järeldusena võib välja tuua, et paljude inimeste südametunnistus on see, mis annab neile karistust ning just sisetunne on see, mis hoiab meid kuritegudest. Südametunnistus, sisetunne ­ võiks ju arvata, et kuna me kõik oleme sündinud siia maailma samamoodi, siis kõigil on need omadused olemas. Kahjuks aga tihti see nii pole. Seaduserikkumine ja illegaalne äri ei puudu igapäevaelust kunagi. Alati kusagil leidub

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Õigusharud

milliseid karistusi nende eest määratakse ehk karistusõigus määrab kindlaks nende ühiskondlike suhete ringi, mis on riigi kaitse all ja mille rikkumine toob kaasa karistuse. Alates 1. septembrist 2002 kehtib Eestis ühtne karistusõigus karistusseadustiku näol. Karistusseadustik jaguneb üld-ja eriosaks. Karistusseadustiku üldosa annab teo karistatavuse alused üldiselt ning jaguneb kolmeks põhiosaks: õpetus karistusseadusest, õpetus kuriteost ja õpetus karistusest. Üldosa koosneb seitsmest peatükist. Esimene peatükk käsitleb üldsätteid, teine peatükk süütegu ja peatükid kolmest seitsmeni karistusega seonduvat. Eriosa annab konkreetsete karistatavate tegude kirjeldused ning karitused nende eest. Eriosa määratleb süüteokoosseisud (karistusseadustiku § 12 lg 1 süüteokoosseis on käesoleva seadustiku eriosas või muus seaduses sätestatud karistatava teo kirjeldus). 1.5 Protsessiõigus

Õigus → Õiguse alused
8 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Giovanni Boccaccio Dekameron

1.lugu (1p4n)kirikuga seotud tegelane ­ munk, kes rasket karistust väärivasse pattu on langenud, pääseb karistusest seeläbi, et oma abtile sedasama süütegu sündsalt ette heidab. Filomena oli oma loo jutustamisega lõpule jõudnud ja vait jäänud, kui tema kõrval istuv Dioneo hakkas kohe rääkima ega oodanud kuninganna käsku. Ta lootis, et talle ei heideta ette, kui ta lühidalt jutustab, millise kavalusega üks munk raskest karistusest pääses. Maanurgas Lunigianas oli klooster, mille püha maine oli laiemalt levinud ja munkade arv suurem kui praegu. Teiste hulgas oli seal ka üks noor munk, kel oli nii palju mehist jõudu ja elurõõmu, et isegi paastud ja valvamised ei suutnud seda nõrgendada. Ühel keskpäeval, kui kõik teised mungad magasid, nägi munk jalutades eemal üht ilusat tütarlast põllul rohtu kitkumas. Vaevalt oli munk tüdrukut silmanud, kui teda pöörane lihahimu haaras ( meeste

Eesti keel → Eesti keel
20 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Nimetu

raha oli otsakorral. Rüütel oli inimlik, kuna ta tegi vigu. Kui sõnumitooja kutsus teda endaga kaasa, valis rüütel kohustuse asemel leedi. Ta on ustav kuningas Richardile. Peale seda, kui Richard andis ta orjaks el Hakimile, tuli ta tagasi ning isegi maskeeritult oli valmis kuningat kaitsma oma elu hinnaga. Ta ei olnud arg, isegi siis, kui talle pakuti võimalus põgeneda saratseenide poolele ning pääseda kuninga karistusest, lükkas ta pakkumise tagasi. Sultan on tähtsaim kõrvaltegelane, sest ta on ainus oluline mitte kristlane vaid moslem. Ta oli tugev ning võitluses osav. Sõlmides vaherahu ristisõdijaga, ei murdnud ta oma sõna, olles sõnapidajamees. Mängides arst el Hakimi hoolitses ta oma patsientide eest ning uskus, et kõigil on võrdsed õigused arstiabi saamiseks. Ta arvas, et viletsa sulase, vaese koera või võiduka kuninga ravimine on ühesugune. Sultan Saladin on

Kirjandus → Kirjandus
23 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun