Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"empaatiline" - 165 õppematerjali

empaatiline ehk sisseelav kuulamine: eesmärgiks on tabada teate emotsionaalset tähendust ja teate tähtsust partneri jaoks.
thumbnail
4
doc

Stress ja Toimetulek

2) 2)Rahulikult sisse-välja, sisse-välja 10x 3) 3)Kuulan hästi kõvasti muusikat 4) 4)Mõtlen millelegi muule (korrigeerin ,,mõttemaailma") Võtted, mida ma juurde loengus õppisin Esiteks: Lõdvestu - ,,Lase lahti ja keskenud" Teiseks: Planeerimine ­ Kuidas probleemi lahendada? - ,,Probleemid ei ole halvad asjad." Kolmandaks: Mõtlemine ­ realistlik ja konstruktiivne Neljandaks: Uus hinnang olukorrale ja järjekindlus lahendus ­ strateegiate juures püsimisel. Viiendaks: Empaatiline kuulmine ja empaatiline rääkimine Kuuendaks: Oma häbitunde ja sotsiaalärevusega tegelemine

Psühholoogia → Psühholoogia
14 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kuulmine

 Peegelduv kuulamine on käitumisviis kuulajale, mis annab rääkijale teada, kuidas temast aru saadi, et ta saaks end paremini väljendada. See on seotud ka täpsustamisega, juhul kui kuulaja aru ei saanud, või kui on vaja täiendavat infot. Peegeldamist kutsutakse ka ümbersõnastamiseks. See tähendab, kuulaja poolset sama mõtte väljendamist teiste sõnadega, et kontrollida mõistmise täpsust.  Sisseelav kuulamine ehk empaatiline on kõneleja teate emotsionaalse tähenduse ja tähtsuse kõneleja jaoks tabamine. Empaatiline kuulamine = peegeldav kuulamine + positiivne hoiak + eneseaustus. 3 Kuulamistehnikad Kuulamistehnikal on erinevaid tehnikaid päris mitu, mille kasutamine on ka igas tööalases olukorras olemas. Inimene võib ennast kõrvalt jälgides aru saada, milline tehnika on olnud tema poolt kasutuses. Esimene mida kuulamistehnikas ühiskonnas kasutatakse on ignoreerimine

Psühholoogia → Meeskonnatöö
4 allalaadimist
thumbnail
3
docx

SOTSIAALNE INTELLIGENTSUS

SOTSIAALNE INTELLIGENTSUS SLAID 2 Sotsiaalne intelligentsus on suhete tarkus, mis võimaldab toime tulla inimeste vahel juhtuvaga ­ sellega, mis ohustab suhteid. Sotsiaalselt intelligentne inimene toidab suhteid pidevalt. Empaatia ja hoolimine on psühholoogiliselt olulised, aga suhte hooldamisel on ka bioloogilised funktsioonid. See hoiab meie immuunsüsteemi korras. Madal sotsiaalne intelligentsus toob kaasa inimese isoleerituse, koolilastel näiteks valusaid tagajärgi põhjustava tõrjutuse ja kiusamise. Halvenevad õpi- või töötulemused, ülemused ei kipu veidravõitu suhtlejaid edutama. Tekivad tervisehäired, depressioon, alkoholism, agressiivsus. Uuringud on tõestanud, et inimene, keda armastame, saab meid maha rahustada ja võtta maha stressi. Katse: kolm poissi lähevad kehalisekasvatuse tundi. Kaks sportliku välimusega üks pontsakas, kes siis narritakse seljataga. Ei usuta ei ta jalgpalli mängimisega hakkama saa...

Muu → Ainetöö
24 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kuulamise liigid

1 SISSEJUHATUS.........................................................................................................3 1.1 Aktiivne kuulamine.............................................................................................. 4 1.1.1 Vaikne kuulamine..........................................................................................4 1.1.2 Peegeldav kuulamine.....................................................................................5 1.1.3 Empaatiline kuulamine..................................................................................5 2 KUULAMISTÕKKED............................................................................................... 6 3 KUULAMISTEHNIKAD........................................................................................... 8 KASUTATUD KIRJANDUS..................................................................................... 11 2

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
96 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Klienditeenindus standardid

meeleolu tõttu- palu kolleeg ennast asendama, kuni maha rahuned ja tee kõik sinust sõltuv tasakaalu ja kehtestavuse kiireks taassaavutamiseks. 1.6 Tegid vea · ole täpne ja väldi vigu! Kui viga ikkagi juhtub, siis: · vabanda ja kinnita, et parandad vea kohe- klient soovib kuulda lahendusi, mitte probleeme · kuula klienti tähelepanelikult lõpuni, keskendu · ära salga, vaid tunnista oma vigu · ole asjalik ja viisakas · ole empaatiline ja anna tunda, et mõistad klienti · kui klient soovib, anna talle võimalus kaebuse esitamiseks · ära tüüta klienti vea parandamise protsessi ja vea tekkimise põhjuste selgitamisega · kui sa ei suuda viga parandada, palu abi kogemustega töötajalt. 1.7 Vea tegi kolleeg · vabanda ja kinnita, et püüad vea parandada koheselt · ära süüdista klienti kolleegi ees, see ei huvita klienti

Majandus → Klienditeenindus
72 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jumalate kujutamine Vergiliuse „Aeneise“ I laulus”

Kartaago. Juno oli Kartaago eeskostja ja kaitsja (soosija), kõige rohkem ta armastas just seda linna. Ta on hooliv, sest ta on valmis teha mis iganes, selleks, et kaitsta oma linna. Jupiter on võimukas, üllas, rahulik ja mõistlik. Teoses Jupiteril ei ole inimlikku ebatäiuslikkust, ta on asjakohalik ja õiglane, samas on kindel oma tegevustes. Ta on ainuke jumalatest, kes kontrollib inimeste saatust. Järgmisena räägime Veenusest. Veenus on hooliv, lahke, rahuarmastav, empaatiline. Veenus on Aenease ema, tema tegevused põhinevad ta suurel armastusel oma poja vastu. Veenus ilmub Aenease juurde neidiserüüs ning väidab, et ta on inimene. Ta ergastab teda ja aitab. Kokkuvõtte Publius Vergilius Maro. Sündis 15.oktoobril 70 eKr , suri 21.september 19 eKr. Üks kõige tähtsamatest rooma kirjanikest.Tema teos "Aeneis" oli kirjutatud 29 - 19. aastas eKr, teos on heroiline eepiline poeem. Raamatus kasutatakse klassikalist ladina keelt. Poeemi peategelane on

Ajalugu → Ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

MINA TEENINDAJANA

MINA TEENINDAJANA Kaia Teder K112 Kõige tähtsam on ... Naeratus Silmside Pean oskama... Klientidega suhelda Emotsioone valitseda Anda nõu Vajadusel abistama Pean olema... Kiire Eriala tundev Empaatiline Hea pingetalumisvõimega Viisakas Sõbralik Verbaalselt võimekas Hea mäluga Meeskonnatööoskusega Tööst rõõmutundev Loogilise mõtlemisega Tähelepanelik kuulaja Mitte lobisev Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Välimus... Juuksed korralikult patsis Mitte liiga ülelõhnastatud Riietus mitte liiga väljakutsuv Mitte liiga palju ehteid Mitte liiga tugev meik TÄNAN TÄHELEP...

Ametid → Ametijuhend
6 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Sotsiaalne intelligentsus

Sotsiaalne intelligentsus Marje Hindriksoo JA11KÕ Sotsiaalne intelligentsus ....on suhete tarkus, mis võimaldab toime tulla inimeste vahel toimuvaga Madal sotsiaalne intelligentsus Avaldub lastetoas, mänguväljakul, kasarmutes, vabrikutes jne Sotsiaalse intelligentsuse koostisosad Sotsiaalne teadlikkus · Esmane empaatia · Häälestumine · Empaatiline täpsus · Sotsiaalne tunnetus Sotsiaalse intelligentsuse koostisosad(1) Sotsiaalne osavus · Sünkroonsus · Eneseesitlus · Mõju · Hool Sotsiaalse intelligentsuse tunnused oskus öelda ja vastu võtta komplimente; abi pakkumine; vabandamine; kaaslaste eest seismine (kaitsmine); osalemine ühistes tegevustes; osalemine vestlustes; Sotsiaalse intelligentsuse tunnused(1) juhtimisoskuste omamine; tundlikkus kaaslaste tunnete suhtes (empaatia, sümpaatia) huumorimeel ;

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

KUULAMINE

Vastuseks valmistumine Sõelumine Unelemine Nõuandmine Väitlemine Teema vahetamine Takkakiitmine "Ma hoolin sellest, mis sinuga juhtub, sinu elu ja läbielamised on mulle tähtsad." Hea kuulaja: 1. Kasutab piisavalt silmkontakti 2. On tähelepanelik rääkija verbaalse ja mitteverbaalse käitumise suhtes 3. On kannatlik ega katkesta rääkijat 4. Küsib küsimusi sõbraliku tooniga 5. Toetab rääkijat lisaküsimuste ja kokkuvõtetega 6. On empaatiline 7. Näitab üles huvi kõneleja kui isiksuse vastu 8. Näitab üles hoolivat suhtumist ning kuulab meelsasti 9. Ei kritiseeri ega mõista kohut 10. On avatud suhtumisega Halb kuulaja: 1. Katkestab kõnelejat 2. Ei hoia silmsidet 3. On eemalolev ega pööra rääkijale tähelepanu 4. Ei ole rääkijast huvitatud 5. Muudab teemat 6. Annab hinnanguid ja arvustab 7. On kitsarinnaline 8. Räägib ise liiga palju 9. Annab ebavajalikku nõu

Psühholoogia → Enesehindamine
7 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Kuidas olla hea kuulaja?

.1 Arusaav kuulamine Arusaav kuulamine seisneb keskendumises säärase info (ideede, arvamuste, faktide) tähelepanemisele ja mõistmisele, millest kuulajal võib edaspidi kasu olla. Ta eristab kõneleja sõnumis selle eesmärgi, võtmeinfo, faktid, hinnangud ja argumendid. .2 Hindav kuulamine Hindav kuulamine leiab aset siis, kui kuulaja kaalub rääkija esinemise läbi, kontrollides näiteks tema argumentide paikapidavust või ettepaneku tugevaid ja nõrku külgi. .3 Empaatiline kuulamine Empaatiline ehk sisseelav kuulamine on kõneleja teate emotsionaalse tähenduse ja tähtsuse kõneleja jaoks tabamine. Empaatia on võime asetada iseennast teise inimese olukorda, et objektiivselt mõista tema tundeid ja käitumist. .4 Väärtustav kuulamine Väärtustava kuulamise eesmärk on kuulamist nautida ja loominguliselt vastata. Nõuab vähem kontsentreerumist. . KUULAMISTÕKKED KUULAJA POOLT 1) Võrdlemine Mõtlete kumb on targem, asjalikum või tublim.

Psühholoogia → Psühholoogia
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Loodusretke juhi 10 käsku ja keeldu

7. Retkejuht ei pillu labaseid nalju. 8. Retkejuht ei tutvusta objekti teemat valdamata ega ettevalmistust omamata. 9. Retkejuht ei tarbi alkoholi tööl olles vaid vastutab grupi eest ja on adekvaatne. 10. Retkejuht ei jäta abivajajat hätta. KÄSUD 1. Retkejuht on rõõmsameelne ja optimistlik. 2. Retkejuht peab valdama teemat, mida tahab tutvustada. 3. Retkejuht peab olema meeldiv suhtleja ning aktsepteerima teiste vajadusi. 4. Retkejuht oskab olla empaatiline kuulaja. 5. Retkejuht on kohanemisvõimeline. 6. Retkejuht väljendab end selgelt. 7. Retkejuht oskab anda esmaabi. 8. Retkejuht oskab toime tulla pingelises olukorras ja konflikte lahendada. 9. Retkejuht peab olema füüsiliselt ja vaimselt terve inimene. 10. Retkejuht peab armastama seda maad, kus ta elab, seda õhku, mida ta hingab ning neid inimesi, kellega ta retke läbi viib ehk armastama seda tööd, mida ta teeb. KONSPEKT

Loodus → Matkamise alused
8 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kuulamine

(Uverskaja, 2013) 1.2 Peegeldav kuulamine Peegeldav kuulamine on kuulaja käitumisviis, mis annab rääkijale teada, kuidas temast aru saadi, aidates tal end paremini väljendada. Peegeldav kuulamine on seotud ka täpsustamisega ­ juhul kui kuulaja täpselt aru ei saanud või kui on vaja täiendavat infot. Ning peegeldav on ka ümbersõnastamine ­ kuulaja poolne sama mõtte väljendamine teiste sõnadega, et kontrollida mõistmise täpsust. (Antsov, 2005) 1.3 Empaatiline kuulamine Empaatiline ehk sisseelav kuulamine on kõneleja teate emotsionaalse tähenduse ja tähtsuse kõneleja jaoks tabamine. Empaatiline kuulamine = peegeldav kuulamine + positiivne hoiak + eneseaustus. Positiivne hoiak on valmisolek ära kuulata teiste inimeste arvamusi ja seisukohti ning püüd arvestada kuuldut oma tegevuses. Eneseaustus on heasoovlik suhtumine iseendasse. Selle alus on tõepärane enesetunnetus, eelarvamusteta suhtumine.

Psühholoogia → Suhtlemine
17 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Meeldimine kui poolehoiu võitmine

Lase teisel rääkida (palju) Teise seisukohast asjade nägemine (“Mida sa teeksid?”) Teise isiku soovidesse ja arvamustesse heatahtlikult suhtumine Enne positiivne info, siis negatiivne Suhtumine avaldub käitumises Julgustamine (viga saab parandada) Eelpool olevale tuginedes vajalik:  kuulamisoskus: huvi väljendamine inimese vastu > olulisuse tundmine > enda avamine /muututakse ka ise teise isiku jaoks meeldivaks (“temaga oli hea rääkida” )  empaatiline kuulamine – püütakse mõista teist inimest (kuulaja poolse soojuse, sümpaatia tunnetamine)  avatud kuulamine – kogu väite/seisukoha ära kuulamine, hinnangutest hoidumine (rumal/väär/mõttetu jne)  tagasiside andmise oskus: (võimalusel) keskenduda käitumisele (muudetav), isik pole probleem, enne positiivne, siis negatiivne info.  enda suhtumise muutmine, psühholoogilise müraga arvestamine

Psühholoogia → Psühholoogia
2 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Erinevad kliendirühmad. Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine.

• Mõtte väljendamine kui ka liikumine võtab kauem aega. • Tahavad lihtsalt lobiseda või vestelda. • Tujukamad, kapriissemad ja nõudlikumad. • Levitavad rohkem suulist informatsiooni oma saadud kogemuste kohta. Rasked kliendid • Norijad • Kõigeteadjad • Vigadele keskendujad • Püsikurtjad • Lobisejad • Kiirustajad • Maailma nabad Raskete klientide teenindamine • Kuula klienti! • Ära lasku vaidlusesse! • Ära süüdista klienti, vabanda korralikult! • Ole empaatiline! • Tuvasta probleem! • Leia lahendus! • Suhtle oma kolleegidega! Kasutatud materjal • www.elil.ee Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit • http://www.lvrkk.ee/kristiina/Heli_Freienthal/Klient_3/e akate_inimeste_teenindamine.html

Majandus → Teenindus
28 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Psühholoogia aasta konspekt

Loovus on hea, sest ta aitab eluga paremini toimetulla ja iseendaga rahulejääda. Loovus on võime välja mõelda ja teha midagi uut, seniolematut, mis on kellgeile kasulik või nauditav. Pole ainult võime vaid ka eriline avatud paindlik eluviis. Ajurünnaku IV reeglit: 1)ei kriitikale; 2)mida rohkem, seda uhkem; 3)mida metsikum, seda parem; 4)Sa võid ratsutada ka võõral hobusel Heas kuulamises sisaldub: 1)tähelepanelik vaikus 2) empaatiline näoilme ja zestid 3)sõbralikud ,,mõminad" 4)"ukseavajad" 5)aktiivne kuulamine (jutusisu ümberjutustamine, tunnete peegeldamine) Peeglitest pandi pärdikud peegli ette ja vaadati, kas nad saavad aru, et need nemad on. Eneseteadvuse leidmine. Psühholoogia on teadus, mis uurib inimeste ja loomade tundeelu, hineolukorda ja hingeseisundit. Esimene psüholoogialaane teos Aristoteles ,,Hingest" Ice-breaker psühholoogiline tegevus inimestevaheliste barjääride murdmiseks

Psühholoogia → Psühholoogia
50 allalaadimist
thumbnail
6
ppt

Kuulamisoskus

OMADUSED? Hea kuulaja: 1. Kasutab piisavalt silmkontakti 2. On tähelepanelik rääkija verbaalse ja mitteverbaalse käitumise suhtes 3. On kannatlik ega katkesta rääkijat (ootab alati, kuni rääkija lõpetab) 4. Reageerib rääkijale, kasutades nii verbaalseid kui ka mitteverbaalseid väljendeid 5. Küsib küsimusi sõbraliku tooniga 6. Toetab rääkijat lisaküsimuste ja kokkuvõtetega 7. Pakub konstruktiivset (verbaalset või mitteverbaalset) tagasisidet 8. On empaatiline (püüab kõnelejat mõista) 9. Näitab üles huvi kõneleja kui isiksuse vastu 10. Näitab üles hoolivat suhtumist ning kuulab meelsasti 11. Ei kritiseeri ega mõista kohut 12. On avatud suhtumisega Halb kuulaja: 1. Katkestab kõnelejat (on kärsitu) 2. Ei hoia silmsidet (vahib ringi) 3. On eemalolev ega pööra rääkijale tähelepanu 4. Ei ole rääkijast huvitatud (ei hooli; mõtleb muule) 5. Ei anna kõnelejale tagasisidet (ei verbaalset ega

Psühholoogia → Suhtlemisõpetus
88 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Väärtused ja eetika on sotsiaaltöö praktika süda

soovitav on sotsiaaltöö kindlaks osaks. Koguni võib öelda, et eetika ja väärtused on sotsiaaltöö teostuse süda. Mõeldes, milline on siis eetiline käitumine, tuleks esile tuua näiteks empaatiavõimelisus. Empaatiavõimest algab minu arvates kogu sotsiaalabi pakkumise põhi. Empaatiavõime on põhjus, miks üldse tahetakse kedagi aidata ehk miks üldse teha sotsiaaltööd ja pakkuda sotsiaalhoolekandeteenuseid, kuna empaatiline inimene tunneb kaasa sotsiaalabi vajavale inimesele ja seetõttu ta seda abi pakkuda soovibki. Eetika alla kuulub minu arvates ka tolerantsus. Tolerantsus näiteks erivajadustega inimeste vastu. Tolerantsus kodutute vastu. Loomulikult on sotsiaaltöö eelduseks sotsiaalabi vajavate inimestesse normaalselt suhtumine. Kui tuua veel näiteid kodututest, siis eetiline on ka eelarvamustevaba suhtumine. Sotsiaaltöötaja suhtumine

Filosoofia → Eetika
25 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Isikutaju-suhtlusoskus punktid

Füüsiline kontakt Tervitamine kas te ütleksite veel kord? orienteeruvad küsimused - SUHTLEMISOSKUSED - Tõlgendamisoskus - Sooritusoskus SUHTLEMINE KOOSNEB: 1. Kuulamisoskusest ­ liigid: · Arusaav kuulamine · Hindav kuulamine · Empaatiline kuulamine · Väärtustav kuulamine · Kuulamine meeldejätmise järgi · Aktiivne kuulamine - Kuulamisoskuste rühmad: · Tähelepanu väljend.oskus - Osavõtlik poos - Sobiva kehakeele kasutamine - Silmsideme hoidmist - Oskust vältida väliseid segajaid · Jälgimis oskus - Ukseavaja

Majandus → Teenindus
23 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sekretäri eetikakoodeks

Sekretär õpib edusammudest ja lüüasaamistest. Sekretär korraldab oma tegevuse selliselt, et see ei ületa erialast pädevust, tehes samal ajal koostööd teiste kolleegide ja eriala spetsialistidega. Sekretäril on õigus oma veendumustele ja väärtushinnangutele ning oma ametis on tal õigus keelduda täitmast neid korraldusi, mis on vastuolus õigusaktidega või tema veendumustega. Sekretäril on õigus eraelule ja puhkusele. Sekretär on empaatiline. Sekretär on positiivse organisatsioonikultuuri kujundaja ja muutuste eestvedaja. Sekretär on missinoonitundlik. Sekretär mõtleb enne, kui tegutseb.

Infoteadus → Asjaajamine
179 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Humanistlik paradigma

kirjeldus, kaitsed. · kogemuse sümboliseerimine · kogemuse moonutamine · kogemuse mittesümboliseerimine VII. Kliendikeskne psühhoteraapia (client-centered therapy) Tingimused: · klient ja terapeut on psühholoogilises kontaktis (fenomenoloogiliste väljade erinevuse tunnetamine) · klient on mittekongruentsuse seisundis · terapeut on kongurentne kliendiga · terapeut pakub tingimatut positiivset tagasisidet · terapeudil on empaatiline mõistmine kliendist · klient tajub tingimatut positiivset tagasisidet ja püüab empaatiliselt tunnetada oma sisemist taustsüsteemi Terapeutiline protsess · vaba emotsioonide väljendus · adekvaatne kogemuse tunnetamine · mittekongruentsuse tunnetamine · hirm · adekvaatne kogemuse sümboliseerimine · tõrjutud kogemuse sümboliseerimine · mina ja kogemuse kongruentsue suurenemine · kogemuse sümboliseerimine · positiivne enesehinnang

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
15 allalaadimist
thumbnail
44
ppt

Positiivne klienditeenindus

Kliendi tundmine Merle Vilson 38 Enesetest Vasta küsimustele kas "jah" või "ei"! Jah! Ei! 1 Teenindus peab jätme kliendile kauakestva positiivsemulje. 2 Teenindajast sõltub firma maine. 3 Teenindaja võib jätta problemaatilise kliendi teenindamata. 4 Teenindaja riietub miniseelikusse ja nabapluusi, kuna see on moes. 5 Iga klient on tähtis. 6 Teenindaja peab olema empaatiline. 7 Kleindil pole õigus teenindajalt saada abi ja toetust. 8 Klient peab saama tunnustust. 9 Kliendil pole õigus nõuda teenindajalt toote ja/või teenuse tundmist. 10 Klient on kuningas. Merle Vilson 39 Enesetesti vastused Vasta küsimustele kas "jah" või "ei"! Jah! Ei! 1 Teenindus peab jätme kliendile kauakestva positiivsemulje. X

Majandus → Klienditeenindus
98 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Organismiline lähenemine, Abraham Harold Maslow

kirjeldus, kaitsed. · kogemuse sümboliseerimine · kogemuse moonutamine · kogemuse mittesümboliseerimine VII. Kliendikeskne psühhoteraapia (client-centered therapy) Tingimused: · klient ja terapeut on psühholoogilises kontaktis (fenomenoloogiliste väljade erinevuse tunnetamine) · klient on mittekongruentsuse seisundis · terapeut on kongurentne kliendiga · terapeut pakub tingimatut positiivset tagasisidet · terapeudil on empaatiline mõistmine kliendist · klient tajub tingimatut positiivset tagasisidet ja püüab empaatiliselt tunnetada oma sisemist taustsüsteemi Terapeutiline protsess · vaba emotsioonide väljendus · adekvaatne kogemuse tunnetamine · mittekongruentsuse tunnetamine · hirm · adekvaatne kogemuse sümboliseerimine · tõrjutud kogemuse sümboliseerimine · mina ja kogemuse kongruentsue suurenemine · kogemuse sümboliseerimine · positiivne enesehinnang

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
22 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Psühholoogia kontrolltöö

Mitteteadlik saboteerimine: tean küll aga unustan. 15. Mis on viha ­ on tunnete jäämäe nähtav tipp, selle põhjustavad mitmed ebameeldivused. 16. Õpitud optimist ­ Martin Seligman : Pigem seletada oma ebaõnnestumist optimistlikult ning minna edasi, kui hoida kinni pessimistlikust seletusviisist ja enam üldse mitte katsetada. 17. Aktiivne kuulamine ­ Jutu sisu ümbersõnastamine. Tunnete peegeldamine. 18. Mis sisaldub heas kuulamises ­ Tähelepanelik vaikus. Empaatiline näoilme ja zestid. Sõbralikud ,,mõminad". ,,Ukseavajad" (,,Jutusta veel ...", ,,Ja siis...?"). Aktiivne kuulamine. 19. Sõltuvusfaas-inimene on sõltuvuses autoriteedist. Sõltutakse juhtidest, keda ülistatakse .Ei ole suurt koostööd. , konfliktifaas-pettutakse juhis, kuid orienteerutakse ikkagi tema järgi. Grupis on võimuvõitlus ja rahulolematus. Otsitakse süüdlast., eraldumisfaas-omaarvamus on olemas, teiste omasid ei taheta teada. Üksteist hakatakse tunnustama

Psühholoogia → Psühholoogia
17 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Nõustamine

Olukord, kus nõustaja asetab kliendi madalamale positsioonile (nt käitub ülihoolitsevalt või võtab ülemusliku eksperdirolli), viib kliendi madala eneseväärikuse tunnetamiseni ning suurendab sõltuvust ja see võib takistada usalduse loomist. Kui nõustaja saavutab kliendiga hea psühholoogilise kontakti, on loodud psühholoogiliselt turvaline nõustamisruum, kus klient saab jagada oma elust sügavalt isiklikke aspekte. Empaatia on võime mõista kliendi tundeid, kogemusi ja arusaamu. Empaatiline olla ­ see ei ole lihtsalt lahke ja järeleandlik käitumine, kliendi identiteedi omaksvõtmine, kliendiga emotsionaalselt üheks isikuks saamine. Sel juhul pakuks nõustaja vaid kaastunnet. Empaatia erineb kaastundest. Kaastunne tähendab haletsust ning võib süvendada kliendi abituse tunnet ja meeleheidet. Empaatia on sisse elamine teise inimese elamuslikku maailma, haavatavuse või valu mõistmine. Empaatia tähendab vaadata olukorda kliendi vaatepunktist

Psühholoogia → Perepsühholoogia
91 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Kuulamine referaat

· Kuulate poole kõrvaga, et ignoreerimisega teist mitte haavata või solvata Aeg-ajalt on kõik inimesed pseudokuulajad, tõsiseks läheb asi aga siis, kui huvitatud kuulamist on vähem kui pseudokuulamist. AKTIIVNE KUULAMINE JA EFEKTIVENE KUULAMINE Aktiivne kuulamine on vastuvõtuprotsess, milles on tähtsad osad mõlemal, nii rääkijal kui kuulajal. Aktiivse kuulamise oskust liigitatakse kolmeks: vaikne kuulamine, peegeldav kuulamine ja empaatiline kuulamine. Vaikne kuulamine on oskus tähelepanelikult vaikida kaasvestlejat katkestamata. Selline käitumine eeldab vaimset ja füüsilist keskendumist ning aitab väljendada arusaamist, toetust ja huvi. Vaikse kuulamise alla kuuluvad noogutamine ja mitmed lühirepliigid, mis soodustavad edasirääkimist. Seejuures on oluline kuulaja tähelepanelikkust väljendav sõnatu käitumine. Peegeldav kuulamine on kuulaja käitumisviis, mis annab rääkijale teada, kuidas

Pedagoogika → Pedagoogika
27 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Õpilaste sotsiaalsete oskuste arendamine

2. Küsimustikud 3. Eksperimendid Õpilase sotsiaalsete oskuste arendamine Prosotsiaalse käitumise areng Uurida võib kahte aspekti. Arenguline perspektiiv- IMIK Empaatilline distress- hakkab nutma, kui eakaaslane nutab, ei hakka nutma kui vanem laps nutab. SAGEDUS. Erinevad liigid maimikul: Empaatilline hoolitsus Jagamine Kaitse Aitamine (instrumentaalne, kaudne) Verbaalne sümpaatia Õpilase sotsiaalsete oskuste arendamine Mittetahtlik/ tahtlik empaatiline distress ja sümpaatiline distress Prosotsiaalne käitumine kainikueas Vaatluslik õppimine: praktiseerimine 4-7a spontaalse käitumisliigid kodus: abistamine, hoolitsemine, jagamine, afektsioon, kaitsmine Prosotsiaalse käitumise sagedus suureneb 2-4 aastani Lapsed hakkavad vanuse kasvades adekvaatsemalt eemotsioonide põhjusi defineerima:39-48k on 69-72% /// 62-74k on 83%

Pedagoogika → Pedagoogika
45 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Kuulamisoskus

miimika, zestid). Kuulmine ja kuulamine KUULMINE ­füüsiline tegevus KUULAMINE- öeldu teadvustamine, mõistmine Kuulamise 4 tüüpi: Sisu kuulamine- eesmärk on salvestada kuuldu. Võtted: memotehnikad, märkmed, oma peamiste probleemidega sidumine Kuulamise 4 tüüpi: Kriitiline kuulamine- eesmärk on hinnata kuuldut (loogika, faktide usaldusväärsus, järelduste usutavus, kuulu tähtsus kuulajale, rääkija huvid ja motiivid. Kuulamise 4 tüüpi: Empaatiline kuulamine- eesmärk on mõista rääkija tundeid, vajadusi, arusaamu, selleks et aidata tal lahendada probleeme. Kuuldu sisu ei ole siin esmane, tähtsam on "jäämäe alumine osa". Mitteverbaalsed signaalid on sageli võti. Kuulamise 4 tüüpi: Aktiivne kuulamine- eesmärk on hinnata kõneleja seisukohta, olenemata, kas see teile meeldib või mitte. Kui hästi ja kui palju me kuulame? Keskmine inimene mäletab vahetult peale kuulmist ainult 50% sellest, mida kuulis;

Majandus → Klienditeenindus
45 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Somaali keel

Artiklid ei muutu ainsuses või mitmuses. (https://en.wikipedia.org/wiki/Somali_grammar 24.10.15 19:00) Muutuseid helikõrguses kasutatakse pigem grammatilistel kui leksikaalsetel eesmärkidel.See hõlmab endas soo, arvu ja käände eristamist. Mõnel juhul on need eristused tähistatud üksiku tooniga (näiteks ĺnan, "poiss"; inán, "tüdruk"). Somaali keeles on kahte liiki asesõnu: sõltumatud (substantiivne ja empaatiline ehk rõhutatud) asesõnad ja kliitilised (suuline, kliitik ehk liidik) asesõnad. Sõltumatud asesõnad käituvad grammatiliselt nagu nimisõnad ja esinevad tavaliselt koos liitega –ka/-ta (näiteks adiga, „sina”). Kliitik asesõnad on lisatud tegusõnale. Somaalia keelel on sooline vastandlikkus, mille läbi mitmuse nimisõnad võtavad tavaliselt vastassoo kokkuleppel nende ainsuse vormidega. (https://en.wikipedia.org/wiki/Somali_language#Morphology 24.10.15 20:00)

Keeled → Üldkeeleteadus
1 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Materiaalne ja mittemateriaalne motiveerimine

- firmaüritused (peod, suve- ja talvepäevad). Teatud juhtudel võivad olla tajutavad ka materiaalse motivaatorina (juhul kui firma kompenseerib näiteks kalleid reise või ettevõtmisi). Motivatsioon on alati individuaalne, kuid üldjuhul mittemateriaalsed motivaatorid ajendavad pigem haritud ja kõrgepalgalisematele töötajaid, madalapalgalised lihttöölised hoolivad pigem materiaalsetest motivaatoritest (Maslow vajadustepüramiid). Samas kui tööandja on piisavalt analüüsivõimaline, empaatiline ja loominguline peaks ta suutma mittemateriaalseid motivaatoreid rakendada kõigis ettevõtte osakondades. Kuidas luua toimivat motivatsioonisüsteemi? 1.) Vabadus valida. Töötajad peaksid saama võimalikult palju ise otsustada, kuidas ja mil moel peaks motivatsioonisüsteem üles ehitatud. Rahalised ja ajalised raamid annab juht, kuid nende raames peaks saama ka töötaja valikuid langetada. Inimene kes otsustab, üldjuhul ka vastutab. 2.) Raha

Psühholoogia → Motivatsioon ja tööga...
31 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Väärtused ja eetika on sotsiaaltöö praktika süda

Kliendi / patsiendi vaatekoha määratlemine. Lõplik seisukoht. (Aadland 1993, 167). Sotsiaaltöötaja kutsestandardi järgi on sotsiaaltöötaja klientideks toimetulekuraskustes inimesed, kelle probleemideks on: töötus, eluaseme puudumine, majanduslik toimetulematus, raske haigus või puue, väärkohtlemine, riskikäitumine ja muud sotsiaalsed riskid. (Sotsiaaltöötaja kutsestandard, 2001). Eetilise käitumise all tooksin kõigepealt esile empaatiavõime. Empaatiline inimene on südamlik ning soovib siiralt aidata sotsiaalabi vajavaid inimesi, võimalik, et selline inimene on selle ka ise läbi elanud ning teab, mis tunne on olla majanduslikes raskustes ning sealt tuleneb ka tema siiras soov teisi sellest olukorrast välja aidata. Tolerantsus, tolerantsus erivajadustega inimeste ja kodutute vastu on samuti väga tähtis. Kui sotsiaaltöötaja suhtuks kodutudesse, kes otsivad prügikastist süüa ning taarat koguvad sallimatult, ei suuda ega

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
90 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Referaat - "Kuulamine ja suhtlemine"

väljendav sõnatu käitumine. Peegeldav kuulamine - kuulaja käitumisviis, mis annab rääkijale teada, kuidas temast aru saadi, aidates tal end paremini väljendada. Peegeldav kuulamine on seotud ka täpsustamisega - juhul kui kuulaja täpselt aru ei saanud või kui on vaja täiendavat infot. Ning peegeldav on ka ümbersõnastamine - kuulaja poolne sama mõtte väljendamine teiste sõnadega, et kontrollida mõistmise täpsust. Empaatiline ehk sisseelav kuulamine - on kõneleja teate emotsionaalse tähenduse ja tähtsuse kõneleja jaoks tabamine. Empaatiline kuulamine = peegeldav kuulamine + positiivne hoiak + eneseaustus. Empaatilise kuulamise eesmärk on tabada teate emotsionaalset tähendust ja teate tähtsust kõneleja jaoks. Kõneleja väärtussüsteemi süvenedes mõista, mida kuuldud teade just tema jaoks tähendab. Et partnerit kuulata, tuleb teda austada. Tuleb olla heasoovlik tema isiku ja neutraalne ta

Psühholoogia → Psühholoogia
58 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Perekonnaelu ökoloogia ja eetika

Sisu- mida suhtes olijad koos teevad 3. Lahknevus- suhtes osalejate poolt tehtavate erinevate tegevuste mitmekesisus 4. Tegevus sagedus ja mustrid- kui tihti inimesed koos tegutsevad ja kas nende tegevustel on tüüpmuster 5. Vastastikkus ja täienduvus- suhtes on vastastikusedid käitumiskogumeid (domineerimine, võim) 6. Intiimsus-määr:eneseavastamine, sõltuvus, pühendumine, hoolitsus, seotus, teised positiivsed tunded. Suhtepsühholoogia Humanistlik- empaatiline mõistmine, tingimusteta positiivne suhtumine, loomulikkus Empaatiline mõistmine(teise tunnete läbielamine+teise kingades olemine): 1. Idenifikatsioon, mille käigus pööratakse tp partnerile/kliendile 2. Liitumine- teise kogemus muudetakse enda omaks identifitseerimise kaudu 3. Peegeldus- teise inimese kogemuse kogemina samal ajal enda kogemustega 4. Lahutus- asutakse taas eraldi positsioonidele Tingimusteta positiivne suhtumine

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
7
docx

SMELLS OÜ ORGANISATSIOONI ARENDAMINE

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Viktoria Reinaru, Anastasia Sarkissova SMELLS OÜ ORGANISATSIOONI ARENDAMINE Kodutöö Ärindus Õppejõud: Virve Siirde Tallinn 2018 1. Firma nimetus: SMELLS OÜ 2. Tegevusvaldkond: Parfüümide valmistamine 3. Igapäeva tegevuse kirjeldus: Lõhnaõlide välja töötamine (erinevatest komponentidest koostamine), lõhnaõlide testimine ja nende valmistamine 4. Missioon: Pakkuda inimestele ebatavalisi parfüüme 5. Visioon: Saada kõige erilisem parfüümide firma Eestis 6. Põhiväärtused: Kreatiivsus (loovus) Innovaatilisus ­ oleme avatud uutele ideedele ja tehnoloogiatele Ainulaadsus (Unikaalsus) ­ unikaalsuse loovad meie e...

Majandus → Majandus
3 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Mõjustamise eksam

- Nõudmise, soovi esitamine - Keeldumine ebamõistlikust nõudmisest - Teise isiku käitumise muutmise nõudmine - Ebapopulaarse isikliku arvamuse esitamine - Negatiivsete tunnete või lahkarvamuse väljendamine Teiste kriitikale vastamine Kehtestamise tüüpe Basic /....../ - inimene väljendab enda seisukohta kaitstes enda õigusi, uskumusi, tundeid, arvamusi. "Vabanda, ma ei ole nõus selle väitega, et ..... Ma arvan teisiti." Empaatiline ­ ollakse tundlik teise isiku suhtes. "Ma tean, et see arvamus on sulle oluline, kuid ma leian, et ..." Eskaleeruv ­ samm-sammult "kasvav/tugevnev"* kehtestamine "Ei, ma ei soovi osta.", "Ma juba ütlesin, et ma ei soovi osta", "Ma olen juba mitu korda ... . " Kehtestava sõnumi sisu Suhte säilimisele aitavad kaasa sõnumi sisus esinevad komponendid nagu tänu avaldamine, selgitamine, vabandamine, katse leida kompromissi, empaatia väljendamine. Kolme tüüpi sisu:

Psühholoogia → Psühholoogia
24 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Aktiivne kuulamisoskus

SISSEJUHATUS Igapäevasuhtluses moodustab uuringute kohaselt kuulmine 45%, millest 75% jääb tähelepanuta. (Postimes 2010) See tähendab, et seda osa kas siis ei mõisteta või siis lihtsalt unustatakse kiiresti. Kuna inimesed sageli kustutavad, moonutavad ja üldistavad infot, võib öelda, et ühe kuulujutu tekkeks on vaja kahte inimest ja ühte juttu. Enamik arusaamatusi tuleneb inimeste suhtlemise iseärasustest. Esitatud probleem ei pruugi olla peamine, sest soov peita midagi iseendas, hirm kontrolli kaotamise või haiget saamise ees võib pimestada ka kõneleja enda. 1 AKTIIVSE KUULAMISE TEHNIKAD Selleks, et mitte ainult kuulda vaid ka kuulata, mida teine inimene ütleb või räägib, on hea kasutada aktiivse kuulamise tehnikaid. (Postimees 2010) 1.1 Aktiivse kuulamise tähendus Aktiivne kuulamine tähendab kontakti loomise ja hoidmise oskust (sobilik kehakeel, distants ja silmsideme loomine segajatsest vabas keskkonnas). Samuti oskus...

Majandus → Kaubandus ökonoomika
34 allalaadimist
thumbnail
8
rtf

Kafka mererannas

abistas teisi ja aitas neil leida oma sisemist rahu. • Mõistuse asemel omas ta üleloomulikku võimet rääkida kassidega ja nt. muuta ilmastikku (kutsuda esile kaanisadu, kalasadu) • Loomuselt heatahtlik tegelane, inimesed nägid temas ainult head ja nii ei osanud ka tema inimestes halba näha. Oshima • Oli raamatukogupidaja, kes aitas peategelast Kafkat pärast kodust põgenemist. • Oli Kafkale esimeseks ja ainsaks sõbraks selle raamatu jooksul. • Väga empaatiline inimene ja mõistis, mida Kafka vajab (ja mitte ainult Kafkat, ka proua Saekit nt). Oskas alati nõu anda. • Ta oli väga meeldiv tegelane. Hoshino • Rekkajuht, kes pakkus küüti Nakatale. Teda köitis Nakata juures miski ning ta otsustas vanamehe missiooni aidata täide viia, kuigi see tundus algul arulage. • Muutus selle teekonna käigus paremaks inimeseks; oli enne võrdlemisi mühakas, hiljem hakkas kuulama klassikalist muusikat, mõtisklema

Kirjandus → Kirjandus
78 allalaadimist
thumbnail
30
pptx

Konformsus, kehtestav, alistuv, agressiivne käitumine

- Sõprade ja lähedaste kolleegidega - Vanemate inimestega Olukorrad, milles kaaluda kehtestamisest loobumist - Suhtlemisel tundlike inimestega (emotsionaalne reaktsioon, füüsiline rünnak) - Keerulises olukorras oleva inimesega (nt praktikant, õpilane) Kehtestamise tüübid  Basic /……/ - inimene väljendab enda seisukohta kaitstes enda õigusi, uskumusi, tundeid, arvamusi. “Vabanda, ma ei ole nõus selle väitega, et ….. Ma arvan teisiti.”  Empaatiline – ollakse tundlik teise isiku suhtes. “Ma tean, et see arvamus on sulle oluline, kuid ma leian, et …”  Eskaleeruv – samm-sammult “kasvav/tugevnev”* kehtestamine “Ei, ma ei soovi osta.”, “Ma juba ütlesin, et ma ei soovi osta”, “Ma olen juba mitu korda … . ”  juhul, kui kokkuleppest ei peeta kinni (viidatakse kokkuleppele)  Mina-sõnumeid kasutav – objektiivne olukorra kirjeldus ja selle mõju isiku tunnetele, elule jne.

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Sotsiodünaamiline nõustamine

6. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: isiklike tegevuskavade ehk projektide koostamine 7. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: juhendatud osalemine 8. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: tuleviku kavandamine 9. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: ,,mina" loomine 10. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: ,,bricoleur`i" lähenemisviis 11. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: empaatiline kuulamine 12. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: grupinõustamine ja suunatud osalus Antud töös antakse ülevaade Sotsiodünaamilise abistamisstrateegia: grupinõustamine ja suunatud osaluse olemusest. Sotsiodünaamilisest vaatenurgast lähtudes leiab valdav osa õppimisest toimub sotsiaalsete suhete kaudu. Järgnevalt antakse ülevaade grupinõustamisest ning suunatud osalusest (mentorlus) kui sotsiaalsetel suhetel põhinevat strateegiat, mida kasutatakse õppimisel ning

Psühholoogia → Nõustamine
24 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Sotsiaaleetilised probleemid tänases Eestis

Maailmas on peale tulnud „lost generation”, kelle elud, on tänu edukatele vanematele kindlustatud ja muretud. Seetõttu ei peagi aitamist elus oluliseks. Empaatia tekkimine on raskem, kui abivajaja usund on siinsete elanike jaoks tundmatu, ning kui inimese väärtused on hedonistlikud. Juhul, kui kannatanul on tuttavamad uskumused ja aitajal on olemas empaatia ja ka märkab, kas nendest piisab abikäe ulatamiseks? “Mul ei ole aega.” Kui inimene on empaatiline ja abivajajad on märgatud, siis kiirema elutempo juures, ei ole töökohustuste, prioriteetsete ülesannete kõrvalt aitamiseks aega. Elu kiiret kulgemist põhjustab ka pidevalt arenev tehnoloogia ja ühiskond. Tähelepanu nõuvavad trendikad tegevused, sotsiaalvõrgustikud (Snapchat, Facebook), tehnika vidinad (aktiivsusmootorid). Kui ongi elutempo kiire, siis kuidas saaks jõuda aitamiseni?

Sotsioloogia → Sotsioloogia
66 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Suhtlemine moodustab väga suure osa meie elust

LÄÄNE VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtlus ja majandusarvestuse õppetool K15KÕ Leidi Lilleoja Mina suhtlejana Essee Õppejõud: Kaja Altermann ma Mõdriku 2015 Suhtlemine moodustab väga suure osa meie elust. Igapäevases suhtluses ei pööra me sellele lihtsalt suurt tähelepanu. Kui me suhtleme oma lähedaste pereliikmete või sõbrannaga, siis harilikult me ei analüüsi väga selle üle, et milliseid kuulamistehnikaid me näiteks kasutame. Me suhtleme nii nagu me oleme harjunud kellegagi suhtlema ning me ei mõtle selle üle, et tegelikult kasutame ka igapäeva elus suheldes erinevaid suhtlemisse tasandeid. Suhtleme ju oma lapsega teisiti, kui parima sõbranna või ülemusega. Kuna ma õpin kaubandust, mis eeldab väga palju suhtlemist väga erinevate inimestega, ja seda igapäevaselt, siis on hea teada ja osata märgata erinevaid suh...

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Õpetaja eetika

Õpetajal on õigus isikliku loomingu autorlusele ja selle kaitsele, ta tunnustab teiste loomingut ja juhindub autorluse õiguse headest tavadest. ÕPETAJAEETIKA KOODEKSI JUHISED Õpetaja Õpetajal on õigus oma eraelule ja puhkusele. Tal on adekvaatne enesehinnang ja sisemine vajadus eneseanalüüsiks. Ta reflekteerib oma tegevust, talub kriitikat ja oskab sellele argumenteeritult vastata. Ta väljendab ennast arusaadavalt ja väldib teiste halvustamist. Õpetaja on empaatiline ja positiivse ellusuhtumisega. Õpetaja ise on elukestev õppija, kes täiendab pidevalt oma pädevust. Ta taotleb füüsilist ja vaimset, intellektuaalset ja emotsionaalset tasakaalu. Õpetaja on koolikultuuri kujundaja ning positiivsete muutuste eestvedaja. Õpetaja hoolib kõigi õppijate füüsilise, vaimse ja sotsiaalse heaolu eest. Koostöösuhtes taotleb õpetaja partnerlust. Ränga kõlbelise eksimuse korral astub õpetaja oma ametist tagasi. Õpetaja ja õppija

Filosoofia → Filosoofia
47 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Müügujuhtimine

laiem tähendus ­ loomade märgiline suhtlemine, massikommunikatsioon (anonüümne, tagasisideta) ) Kehtestav stiil - Oma mõtete, tunnete ja soovide aus väljendamine, kasutades mina-teadet - Oma õiguste eest seismine - Teiste õiguste arvestamine - Teiste kuulamine - Oskus ja julgus vajadusel abi küsida - Oskus öelda ei - Oskus komplimente teha ja vastu võtta - Negatiivse tagasiside taluvus ja järelduste tegemine - Enesekindel ja empaatiline kehakeel, hääl - Adekvaatne silmside Suhtlemisel kasutatakse verbaalset suhtlemist, kus väljendatakse ennast hääleliselt. Põhiliseks kaupluse poolne verbaalne suhtleja on müüja, kes teeb seda müügi kõneluse kaudu Võib eristada 3 põhilist suhtlemisliiki 1) üksteise tajumine, hindamine ja mõistmine 2)info vahetamine 3) vastastikune mõjutamine 6.Müügitiimi juhtimine Kui firma soovib saada tõhusalt töötavat müügitiimi, peab ta otsima võimekaid kandidaate,

Majandus → Majandus
156 allalaadimist
thumbnail
6
doc

KUULAMISOSKUS

· meeldejätmine; · vastamine ­ reageerimine kuuldule, ka mitteverbaalne. · Kuulamise tüübid: · Sisu kuulamine ­ eesmärk on salvestada kuuldu. Segavad tegurid viia miinimumini ja hoida tähelepanu püsivana. Oma peamiste probleemidega sidumine. · Kriitiline kuulamine ­ eesmärk on kuuldu hindamine (loogilisus, faktide usaldusväärsus, järelduste usutavus, kuuldu olulisus, rääkija huvid ja motiivid).Järeldused tehakse alles lõpus. · Empaatiline kuulamine ­ eesmärgiks on mõista rääkija tundeid, vajadusi, arusaamu, et aidata tal lahendada probleeme ning selles puudub kuulajapoolne hinnangulisus. Kasutatakse psühholoogilise pinge leevendamiseks. Empaatilise kuulamise eelduseks on positiivne hoiak, tunnete ja teate tähtsuse mõistmine. Esmane pole mitte kuuldu sisu, vaid "jäämäe veealune osa", mille võtmeks on mitteverbaalsed signaalid. Kõige raskem empaatilises kuulamises on selge piiri

Psühholoogia → Enesejuhtimine
25 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Suhtlemisõpetus ja klienditeenindamine

oskus elus hakkama saamiseks, sellest oleneb ka isiklik õnn. Kui osata selgelt oma soove ja tundeid väljendada, ning teiste suhtes mõistlik ja kannatlik olla, leides õigel ajal õiged sõnad või zestid, siis inimesed hakkavad teid usaldama, avanevad teile, peavad teist lugu. See on edukuse algus, kuid kuidas seda saavutada? Tuleks meeles pidada järgmiseid põhioskusi: 1) Kuulamine: tähelepanu mitte verbaalne käitumine vaikne kuulamine Peegeldav kuulamine empaatiline kuulamine mälu Peegeldava kuulamise alla käib täpsustamine, ümbersõnastamine ja tunnete peegeldamine. Empaatilist kuulamist kirjeldab positiivne hoiak ja enese austus. Kuulamisbarjäärid on: - käskimine ja nõudmine - hoiatamine, ähvardamine, lubaduste andmine - soovitused ja otsustused - õpetamine ja moraliseerimine - hukkamõistmine, kriitika, süüdistamine, mittemõistmine - kiitus ja nõustumine - iroonia, põhjendamatu üldistus, siltide kleepimine

Majandus → Klienditeenindus
77 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Empaatia õe töös - referaat

kuidas vastata, kas näoilme on vastamisel ehtne või teeseldud. Neid oskusi kasutades näitab õde üles austust patsiendi individuaalsuse vastu. (Roper jt 1999: 120). Empaatia on loomulik sotsiaalne reaktsioon, mis omab tähtsat mõju näiteks valu vaigistamises. See iseloomujoon on õenduses primaarne, olles tähtsaim komponent terapeutilistes suhetes ning hoolimises, sümboliseerides vastastikust mõistmist ning soovi tegutseda, et kergendada patsiendi kannatusi. Õe empaatiline suhtumine patsiendi olukorda aitab patsiendil keskenduda olulisele - paranemisprotsessile (Valler 2011: 25). Mõistet saab jagada järgmiselt: moraalne, emotsionaalne, kognitiivne ja käitumuslik. Emotsionaalne empaatia lubab õel vastata patsiendile professionaalselt ning täita tema vajadusi. Seda on kaudselt kirjeldatud kui teadmist, mida patsiendiga edasi teha. Emotsionaalsele empaatiale on vajalik lisada ka tegevus, näiteks patsiendi vajaduse

Kategooriata → Uurimistöö metoodika
62 allalaadimist
thumbnail
25
ppt

Inimtüüpide maagiline maailm

· ei suuda vaadata asju läbi teiste silmade · on kehvad emotsioonide juhtijad · positiivse tagasiside defitsiit · eeldab, et kõik inimesed on tugevad ja tulevad oma kiitmisega toime · õiglustunne, pigem toetab nõrgemaid · on vihane, kui tehakse ülekohut · armastab võrdväärseid partnereid, kes toovad välja selged põhjused · alavääristab ja ründab ebakindlaid ja alandlikke · karm, aga õiglane Kui juht on Puhh · Suhetele keskendunud, empaatiline ja soe · juhib õhkkond, kasutab vaistu, teeb täpseid spekulatsioone · uudne ja spontaanne, väärtustab loovust · improviseerib · puudub stabiilsus, ei analüüsi · hea tuju, hea kuulaja, head esinejad · emotsionaalset ebastabiilsust esineb rohkem, kui teistel · võimendamine on lemmiktegevus · enne tegutseb, siis mõtleb · oskab rahustada, kaisukaru efekt · saavutusi kirjutab oma arvele, probleemid teiste süü · Jänese tugevustest ei pea midagi

Psühholoogia → Psühhiaatria
51 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Suhtlemispsühholoogia

· olla kena inimene · mitte solvata partnerit Kuulamistõkked- barjääri loomine kuulaja poolt: · võrdlemine · mõtete lugemine · vastuseks valmistumine · sõelumine, valikuline kuulamine · siltide kleepimine · unelemine · samastumine · nõuandmine · väitlemine · teema vahetamine · oma õiguse tagaajamine · takka kiitmine Aktiivse kuulamise liigid: vaikne kuulamine, peegeldav kuulamine, empaatiline kuulamine. Vaikne kuulamine seisneb oskuses tähelepanelikult vaikida kaasvestlejat katkestamata. Selline käitumine on väliselt passiivne, nõuab aga suurt vaimset ja füüsilist keskendatust. Vaikse kuulamisega saab väljendada arusaamist, toetust ja huvi. Siia kuuluvad noogutamine ja mitmed lühirepliigid, mis soodustavad edasirääkimist. Seejuures on oluline kuulaja tähelepanelikkust väljendav sõnatu käitumine. Vaikset kuulamist tuleb kasutada kui vestluspartner:

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
152 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Suhtlemine ja kuulamistõkked

olla kena inimene mitte solvata partnerit Kuulamistõkked- barjääri loomine kuulaja poolt: võrdlemine mõtete lugemine vastuseks valmistumine sõelumine, valikuline kuulamine siltide kleepimine unelemine samastumine nõuandmine väitlemine teema vahetamine oma õiguse tagaajamine takka kiitmine Aktiivse kuulamise liigid: vaikne kuulamine, peegeldav kuulamine, empaatiline kuulamine. Vaikne kuulamine seisneb oskuses tähelepanelikult vaikida kaasvestlejat katkestamata. Selline käitumine on väliselt passiivne, nõuab aga suurt vaimset ja füüsilist keskendatust. Vaikse kuulamisega saab väljendada arusaamist, toetust ja huvi. Siia kuuluvad noogutamine ja mitmed lühirepliigid, mis soodustavad edasirääkimist. Seejuures on oluline kuulaja tähelepanelikkust väljendav sõnatu käitumine. Vaikset kuulamist tuleb kasutada kui vestluspartner:

Psühholoogia → Suhtlemine
82 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kaebuste ja probleemide käsitlemine ja lahendamine

Eksimused on inimeste loomulik osa, nii ettevõtte kui inimese vaateviklist. Samas aga kaks korda sama viga ei tohiks teha. Esmatähtsad kaebused, mis tuleb lahendada eelisjärjekorras: 1. kaebused, mis on seotud inimeste tervisega 2. kaebused, mida esitavad eakamad inimesed 3. kaebused, mis on keerukad ja võtavad lahendamiseks kaua aega. Samas tuleb aga klienti igast etapist teatada. Kuidas käsitleda kaebusi: 1. ole hea kuulaja 2. ole empaatiline 3. ole toetav 4. hakake tegutsema 5. kontrollige Peamised soovitused pretensioonide lahendamiseks 1. otsi lahendust, mitte süüdlasi 2. jää rahulikuks ja püüa aru saada kliendi probleemist 3. kuula tähelepanelikult, väljenda mõistmist, ära katkesta 4. täna probleemi väljatoomise eest ja vabanda ka siis kui sa ise pole süüdi 5. pane tähele fakte, hakka kohe tegutsema 6. vali endale sobiv tempo, kuigi klient püüab sind taga kiirustada 7

Majandus → Klienditeenindus
61 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Inimtüübid meeskonnas

Tulevad ju suured probleemid meeskonna arengus sellest, et ei jagata piisavalt adekvaatset infot. Kuna sotsiaalsed tüübid väärtustavad inimsuhteid, siis just nemad on ürituste korraldajad, mis viiakse läbi väljaspool tööaega. See võimaldab töökaasiastel üksteisega lähemalt tuttavaks saada ning hiljem võib sellest keerulisi tööülesandeid täites suur kasu olla. Sotsiaalsetel tüüpidel on kaasasündinud võime olla empaatiline, mõista inimeste tundeid. Töövaldkondades, kus need isiksuseomadused on olulised, tagavad sotsiaalsed tüübid meeskonnale suurepärase arengu - nt klienditeeninduses, sotsiaalsfääris. Selle tüübi nõrk külg võib olla liigne teistega arvestamine. Tulles pidevalt teistele vastu, võib see tüüp kaotada oma isiksuse ning see soodustab tööstressi. Probleemiks võivad osutuda ka enesekehtestamist nõudvad tööülesanded

Psühholoogia → Psühholoogia
101 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun