Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Ukraina abi Ukraina kaitse vajab abi. Tee annetus täna! Tee annetus täna Sulge
Add link

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millega reageerib õpilane kasvatamiseleõpetaja kasvatustöö le?
  • Millise üldise terminiga võetakse pedagoogilises psühholoogias kokku õpetamine ja kasvatamine ?
  • Millised on praktikas levinud neli varianti konkreetsete õppe-eesmärkide sõnastamiseks?
  • Millistes dimensioonides defineeritakse väljundipõhised õpieesmärgid?
  • Mida kajastab õppe-eesmärkide spetsifikatsioon oma kahe mõõtmena?
  • Millised kolm põhijoont iseloomustavad Snydermani ja Rothami 1987 uurimuse põhjal inimeste vaimseid võimeid?
  • Keda peetakse intelligentsuse testide loojaks?
  • Milliseid komponente eristab C Spearmani intellekti mudel?
  • Millistest komponentidest koosneb intellekt L Thurstoni mudeli järgi?
  • Millised on tuntumad intelligentsuse testid kaasajal?
  • Millise kahe näitaja põhjal määrati intelligentsuse koefitsienti testide kasutusele võtmise algupäevadel?
  • Milles seisneb Flynni efekt?
  • Keskmiste tõusu ajas 10 Millised on Sternbergi praktilise intelligentsusteooria põhikomponendid?
  • Kuid on vajalik ka tarbimisühiskonnas autode kosmeetikavahendite toiduainete jne eristamiseks 12 Millisel kahel põhilisel otstarbel testitakse õpilaste vaimset võimekust tänapäeval?
  • Mis on kognitiivse stiili põhi erinevus intelligentsusest?
  • Millist kahte kognitiivse stiili ilmingut kasutatakse kõige sagedamini õpilaste eripära kirjeldamiseks?
  • Millises suunas areneb üldjuhul laste kontseptuaalne tempo vanuse kasvades?
  • Milline psühholoogilise diferentseerimiseks kalduvusega õpilased on üldjuhul akadeemilistes õpingutes edukamad ?
  • Milline psühholoogilise diferentseerimiseks kalduvusega õpilased on üldjuhul suhtlemisel empaatilisemad?
  • Millise testiga saab hinnata õpilaste kontseptuaalset tempot?
  • Palju ettevaatlikumalt ning langetavad oma otsuse alles kõigi alternatiivide analüüsimise järel 7 Millise testiga saab hinnata õpilase psühholoogilise diferentseerimise eripära?
  • Millised on kaks kõige sagedamini eristatavat õpistiili õppimise iseloomustamiseks koolipraktikas?
  • Milline on seni teada olevatest ainuke usaldusväärne skaala õpistiilide eristamiseks?
  • Millist kaht J Guilfordi intellektuaalse aktiivsuse mudeli mõtlemise tüüpi kasutatakse loomingulisuse avamiseks?
  • Millised on kolm mõtlemisprotsessi on Guilfordi järgi vajalikud loomingulisuse avaldumiseks?
  • Kui ei ole sünonüümid siis kas andekus või loomingulisus on Renzulli järgi laiem mõiste?
  • Mida mõistetakse üldjuhul tööalase loomingulisusena?
  • Milliseid loomingulise avaldumise dimensioone hinnatakse E Torrancei testiga?
  • Milline on loomingulisuse korrelatiivne seos üle keskmise üldise vaimse võimekusega?
  • Milline on loomingulisuse korrelatiivne seos alla keskmise üldise vaimse võimekusega?
  • Kui keskpärasema õpilasega?
  • Milliste valdkondadena käsitletaks tavaliselt laste ja noorukite arengut?
  • Millised on intellekti kujunemise põhiastmed Piaget järgi?
  • Millise 4 tajuskeemi tüübi järgnevusena käsitleb Piget intellektuaalset arengut?
  • Millise mõtlemistüübi idealiseerimisele rajaneb Piaget intellekti arenguteooria?
  • Keskkonna mõju arengus 12 Mida mõistetakse L Võgotski järgi potentsiaalse arengu tsoonina?
  • Kui lahutamatuks osaks mõtlemises?
  • Kuidas nimetatakse operatsioonide-eelsel arenguastme alguses olevate laste mõtlemist mis ei toetu keelele ?
  • Milliseid kolme arenguastet saab eristada laste keele omandamise käigus Eggen ja Kauchak 2007?
  • Milliseid tsükleid eristavad kognitiivse neuroloogia alased uuringud Fischer ja Rose 1999 arenguliste muutustena?
  • Milliseid astmeid eristavad Fischer ja Rose 1999 kognitiivse neuroloogia positsioonidelt kognitiivses arengus?
  • Millise kolme mõjuteguri vastastikuse toimena käsitlevad psühholoogid tavaliselt õpilase isiksuse arengut?
  • Millised on Bronfenbrenneri bioökoloogilise arengumudeli viis kihistust?
  • Mitme etapilisena kujutab Erikson inimese psühhosotsiaalset arengut?
  • Millist psühhosotsiaalse kriisiga puutuvad lapsed kokku esimesena Eriksoni järgi?
  • Millist psühhosotsiaalset kriisi elavad lapsed kõige tõenäolisemalt üle Eriksoni puberteedi alguses?
  • Millised on Marcia järgi identiteedi formeerumise võimalikud arenguseisundid või kujunemisteed?
  • Millised on käesoleva kursuse järgi sotsiaalse arengukeskkonna kolm põhilist avaldumisvaldkonda?
  • Millised on kaks enamlevinud vanemlikku kasvatusstiili kirjeldamiseks kasutatavat mõõdet?
  • Millist perekondlikku kasvatusstiili peetaks tavaliselt optimaalseks?
  • Millist laste ja noorukite suhtlemisilmingut kasutatakse sageli nende kaaslastega suhtlemise kirjeldamiseks?
  • Milliseid kõlbelise arengu astmeid eristas Piaget lastel?
  • Milliseid põhilisi kõlbelise arengu astmeid eristas Kohlberg?
  • Millised on kolm väärtusõpetuse enimlevinud strateegiat metoodikat?
  • Mille poolest erinevad poisid ja tüdrukud valdavalt puberteediikka jõudmisel?
  • Kes on aktselerantidest tavaliselt sookaaslaste poolt enam austatud kas poisid või tüdrukud?
  • Milline on üldine tendents noorukite füüsilises arengus võrreldes mõnikümmend aastat varasema perioodiga?
Vasakule Paremale
Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #1 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #2 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #3 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #4 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #5 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #6 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #7 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-04-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 68 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor HelenPa Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

32
doc

Pedagoogilise psühholoogia olemus

intelligentsusteooriast lähtutakse. 5) Vaimsete võimete struktuur J. B. Carrolli järgi. Tegi 468-st testikomplektist faktoranalüüsi. See näitas, et vaimsetes võimetes saab eristada kolme kihistust: I kihistus – kõige kitsamad võimed (c 60). Nt suutlikus edukalt kasutada kirjakeelt. Kitsapiirilised võimed mis on vajalikud toimetulekuks kindlates oludes või kontekstis. II kihistus – kuni 10 laiemat võimet. Olulisemad võimed on : • kristalliseerunud intelligentsus (lugemisoskus ja üldine informatsioon), mis on vajalik keelekasutuseks; • voolav intelligentsus (loogiliste järelduste tegemine, arutlus, ülesannete lahendamine uutes oludes ja kontekstides); • üldine mälu ja õppimisvõime. III kihistus – üldine intelligentsus. 6) Vaimsed võimete mõju edukusele koolis ja tööl. Seos õpitulemustega: intelligentsustestide tulemused korrelleeruvad märkimisväärselt õpitulemustega (jääb vahemikku 0,2-0,6, keskmine 0.4)

Pedagoogiline psuhholoogia
3
pdf

Pedagoogilise psühholoogia loengute põhimõisted 2013

väheneb üldtendentsina. 0,2 Väheneb. 44. alla keskmise üldise vaimse võimekusega? 27. Mis on kognitiivse stiili põhiline erinevus intelligentsusest? Suhteliselt suur, üle 0,3 ps: loomingulisuse avaldumiseks on IQ vajalik, Kui intelligentsus isel vaimset võimekust info töötlemisel, kuid mitte piisav siis kognitiivne stiil...info töötlemise eripära, mitte niivõrd tõhusust 45. Kas loomingulisus avaldub õpilastel üldise isiksuseomadusena või pigem valdkonniti? 28. Millist 2 kognitiivse stiili ilmingut kasutatakse kõige

Pedagoogiline psuhholoogia
24
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II

HTPK.02.112. Põhimõisted õppimisteooriate ja õppimise tingimuste kohta Õppimisteooriad Biheivioristlikud õppimisteooriad 1. Keda väljapaistvatest pedagoogidest võib pidada tänapäevaste õppimiskäsitustele aluse panijaks? J. Dewey (1859–1952) kui kaasaegse õppimiskäsituse rajaja. 2. Kas inimesed omandavad valdava osa oma teadmisi ja oskusi tahtlikult või tahtmatult? Valdava osa oma teadmistest ja oskustest omandavad inimesed tahtmatult. 3. Millised on kolm õppimise põhilist ajendit ehk motiivi keskkonnaga kohanemise kontseptsioonist lähtudes? 1) Hedonistlik motiiv – kõrgemate organismide kaasasündinud võime vältida kogemuslikul baasil sündmusi, mis toovad kaasa ebameeldivusi või kannatusi, ning eelistada tegevusi, toovad kaasa meeldivat. 2) Tunnetuslik motiiv – sisemine aktiivsus, mis väljendub (kõrgematel arengutasemetel) huvi tundmises ümbritseva maailma vastu. 3) Sotsia

50
pdf

Pedagoogiline psühholoogia

Siia alla pannakse intelligentsus. Pahupidi näidetest ka kuulsus ja rikkus jm Piibli järgi 1 Kor 12:1- : Vaimuannid=armuannid: andides on küll erinevusi, aga andja – Issand on seesama. JA lisaks 1 Kor. 13pt. Kui mul on kõik –prohvetianne, kõik teadmine, kõik tunnetamine, kogu usk, aga mul ei oleks armastust, siis olen kui kumisev vask või kõlisev kuljus. SNYDERMANi ja ROTHMANi (1987) uurimuse põhjal kajastub intelligentsus võimetena: 1)võime arutlustes toetuda abstraktsioonidele ( e üldistustele – näit. Intelligentsed kasutavad kõnes üldisemaid mõisteid); 2)võime lahendada probleeme (spetsialist näiteks näeb probleeme omal alal paremini läbi kui teised ja ta ei võta juba näiteks mingit tööd vastugi; 3) võime õppida. Stanford-Binet skaala ja teised intelligentsuse testid.

Alternatiivpedagoogika
4
docx

Pedagoogiline psühholoogia mõisted

 Milles seisnes Flynni efekt? Üldises vaimsete võimete testis? 1) Toortulemuste absoluutses tõusus (vanemate inimeste puhul hakkasid tulemused paranema, heaolu tõus)  Millised on Sternbergi praktilise intelligentsusteooria põhikomponendid? 1) Analüütiline 2) Kreatiivne 3) Praktiline  Nimetage intelligentsuse avaldumise põhitahud Gardner’i multiintelligentsusteooria järgi? 1) Lingvistiline intelligentsus 2) Loogilis-matemaatiline intelligentsus 3) Ruumiline intelligentsus 4) Kehali-kinesteetiline intelligentsus 5) Muusikaline intelligentsus 6) Interpersonaalne intelligentsus 7) Intrapersonaalne intelligentsus 8) Naturalistlik intelligentsus  Millisel kahel põhilisel otstarbel testitakse õpilaste vaimset võimekust tänapäeval? 1) Uurimuslikul eesmärgil 2) Psühholoogilise konsulteerimise eesmärgil

Psühholoogia
19
doc

Pedagoogilise psühholoogia kokkuvõte

EKSAMIOSA Õppimise olemus. Õppimine on prots. kus kogemuste vahendusel kujunevad suhteliselt püsivad muutused tegevusvõimes. Õppimise kogemuslikuks baasiks on vahetu kontakt välismaailmaga, kui ka varem tajutuga mõttes opereerimine. Tahtlik ja tahtmatu õppimine. Ajendid, allikad. Teooria liigid. Tahtlik ­ õppur püüab teadlikult omandada uut inform. Tahtmatu ­ teadvustamata protsess (valdav osa teadmisi omandatakse nii). Allikad ­ inim. sisemine aktiivsus ( huvi ümbr. maailma vastu). Õppimine aitab kohaneda elukeskkonnaga. Õppimisteooria liigid ­ biheivioristlik ja kognitiivne. Biheiv.- väliskeskkonna märguannetele reageeringu kujunemine. Kognit. ­ õppimine on inimese sisemise aktiivsuse produkt. (Biheiv.) Klassikaline tingitus ja rakendused. Esimesena uuris Pavlov. (koeraga) B. Watson (lapsega ja rotiga). Õpetaja võib muutuda õpilase jaoks baasemotsiooni vallandavaks sümboliks. Emotsioonid võivad oll

Pedagoogiline psuhholoogia
102
docx

Pedagoogiline psühholoogia

Psühholoogia eksami kordamisküsimused I Õppimise olemus 1) Õppimise mõiste. Psühholoogid mõistavad üldjuhul õppimise all protsessi, kus praktilise kogemuse vahendusel kujunevad õppuri tegevusvõimes või käitumises suhteliselt püsivad muutused.  Õppimise kogemuslikuks baasiks on nii vahetu kontakt välismaailmaga kui ka varem tajutuga mõttes opereerimine.  Õppimine kui protsess ise ei ole vaadeldav.  Õppimisega pole tegemist siis, kui käitumise muutused on tingitud organismi füüsilisest küpsemisest, väsimusest või haigusest.  Õppimist ei tohi segi ajada mõtlemisega. Mõtlemine ei kindlusta alati õppimist. 2) Tahtlik ja tahtmatu õppimine. Õppimine on nii tahtlik kui ka tahtmatu komponent. Tahtliku õppimisega on tegemist siis, kui õppur püüab teadlikult omandada uut informatsiooni või tegevusoskusi. Tahtmatu ehk kaasneva õppimise korral on enamasti tegemist teadvustamata protsessiga. Valdav osa t

Psühholoogia
13
docx

Pedagoogiline psühholoogia eksam

a)Õppimise olemus 1. Õppimise mõiste. Õppimine on keeruline pedagoogiline protsess. Peaaegu 2000 aastat on valitsenud arvamus, et õppimine toob inimeses esile kaasasündinud ideed. Õppimine on võime, mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiskes keskkonnaga. Tänapäeval defineeritakse õppimist kui suhteliselt püsivat muutust potensiaalses käitumises, mis tekib praktilise kogemuse vahendusel. 2. Tahtlik ja tahtmatu õppimine. Tahtlik õppimine on kui õppur püüab teadlikult omandada uut informatsiooni või tegevusoskusi. Tahtmatu e kaasnev õppimine on teadvustama protsess. Valdava osa oskusi ja teadmisi omandavad inimesed just sel viisil. 3. Õppimise ajendid ja allikad. vt õppimise mõiste alt 4. Õppimine kui kohanemine keskkonnaga. Õppimine on võime mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiskes keskkonnaga. Käitumise muutust selles käitumisprotsessis ajendavad kas hedonistlikud motiivid või sisemine huvi üm

Pedagoogika



Märksõnad

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri





Uutele kasutajatele e-mailiga aktiveerimisel
10 punkti TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun