Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millega reageerib õpilane kasvatamiseleõpetaja kasvatustöö le?
  • Millise üldise terminiga võetakse pedagoogilises psühholoogias kokku õpetamine ja kasvatamine ?
  • Millised on praktikas levinud neli varianti konkreetsete õppe-eesmärkide sõnastamiseks?
  • Millistes dimensioonides defineeritakse väljundipõhised õpieesmärgid?
  • Mida kajastab õppe-eesmärkide spetsifikatsioon oma kahe mõõtmena?
  • Millised kolm põhijoont iseloomustavad Snydermani ja Rothami 1987 uurimuse põhjal inimeste vaimseid võimeid?
  • Keda peetakse intelligentsuse testide loojaks?
  • Milliseid komponente eristab C Spearmani intellekti mudel?
  • Millistest komponentidest koosneb intellekt L Thurstoni mudeli järgi?
  • Millised on tuntumad intelligentsuse testid kaasajal?
  • Millise kahe näitaja põhjal määrati intelligentsuse koefitsienti testide kasutusele võtmise algupäevadel?
  • Milles seisneb Flynni efekt?
  • Keskmiste tõusu ajas 10 Millised on Sternbergi praktilise intelligentsusteooria põhikomponendid?
  • Kuid on vajalik ka tarbimisühiskonnas autode kosmeetikavahendite toiduainete jne eristamiseks 12 Millisel kahel põhilisel otstarbel testitakse õpilaste vaimset võimekust tänapäeval?
  • Mis on kognitiivse stiili põhi erinevus intelligentsusest?
  • Millist kahte kognitiivse stiili ilmingut kasutatakse kõige sagedamini õpilaste eripära kirjeldamiseks?
  • Millises suunas areneb üldjuhul laste kontseptuaalne tempo vanuse kasvades?
  • Milline psühholoogilise diferentseerimiseks kalduvusega õpilased on üldjuhul akadeemilistes õpingutes edukamad ?
  • Milline psühholoogilise diferentseerimiseks kalduvusega õpilased on üldjuhul suhtlemisel empaatilisemad?
  • Millise testiga saab hinnata õpilaste kontseptuaalset tempot?
  • Palju ettevaatlikumalt ning langetavad oma otsuse alles kõigi alternatiivide analüüsimise järel 7 Millise testiga saab hinnata õpilase psühholoogilise diferentseerimise eripära?
  • Millised on kaks kõige sagedamini eristatavat õpistiili õppimise iseloomustamiseks koolipraktikas?
  • Milline on seni teada olevatest ainuke usaldusväärne skaala õpistiilide eristamiseks?
  • Millist kaht J Guilfordi intellektuaalse aktiivsuse mudeli mõtlemise tüüpi kasutatakse loomingulisuse avamiseks?
  • Millised on kolm mõtlemisprotsessi on Guilfordi järgi vajalikud loomingulisuse avaldumiseks?
  • Kui ei ole sünonüümid siis kas andekus või loomingulisus on Renzulli järgi laiem mõiste?
  • Mida mõistetakse üldjuhul tööalase loomingulisusena?
  • Milliseid loomingulise avaldumise dimensioone hinnatakse E Torrancei testiga?
  • Milline on loomingulisuse korrelatiivne seos üle keskmise üldise vaimse võimekusega?
  • Milline on loomingulisuse korrelatiivne seos alla keskmise üldise vaimse võimekusega?
  • Kui keskpärasema õpilasega?
  • Milliste valdkondadena käsitletaks tavaliselt laste ja noorukite arengut?
  • Millised on intellekti kujunemise põhiastmed Piaget järgi?
  • Millise 4 tajuskeemi tüübi järgnevusena käsitleb Piget intellektuaalset arengut?
  • Millise mõtlemistüübi idealiseerimisele rajaneb Piaget intellekti arenguteooria?
  • Keskkonna mõju arengus 12 Mida mõistetakse L Võgotski järgi potentsiaalse arengu tsoonina?
  • Kui lahutamatuks osaks mõtlemises?
  • Kuidas nimetatakse operatsioonide-eelsel arenguastme alguses olevate laste mõtlemist mis ei toetu keelele ?
  • Milliseid kolme arenguastet saab eristada laste keele omandamise käigus Eggen ja Kauchak 2007?
  • Milliseid tsükleid eristavad kognitiivse neuroloogia alased uuringud Fischer ja Rose 1999 arenguliste muutustena?
  • Milliseid astmeid eristavad Fischer ja Rose 1999 kognitiivse neuroloogia positsioonidelt kognitiivses arengus?
  • Millise kolme mõjuteguri vastastikuse toimena käsitlevad psühholoogid tavaliselt õpilase isiksuse arengut?
  • Millised on Bronfenbrenneri bioökoloogilise arengumudeli viis kihistust?
  • Mitme etapilisena kujutab Erikson inimese psühhosotsiaalset arengut?
  • Millist psühhosotsiaalse kriisiga puutuvad lapsed kokku esimesena Eriksoni järgi?
  • Millist psühhosotsiaalset kriisi elavad lapsed kõige tõenäolisemalt üle Eriksoni puberteedi alguses?
  • Millised on Marcia järgi identiteedi formeerumise võimalikud arenguseisundid või kujunemisteed?
  • Millised on käesoleva kursuse järgi sotsiaalse arengukeskkonna kolm põhilist avaldumisvaldkonda?
  • Millised on kaks enamlevinud vanemlikku kasvatusstiili kirjeldamiseks kasutatavat mõõdet?
  • Millist perekondlikku kasvatusstiili peetaks tavaliselt optimaalseks?
  • Millist laste ja noorukite suhtlemisilmingut kasutatakse sageli nende kaaslastega suhtlemise kirjeldamiseks?
  • Milliseid kõlbelise arengu astmeid eristas Piaget lastel?
  • Milliseid põhilisi kõlbelise arengu astmeid eristas Kohlberg?
  • Millised on kolm väärtusõpetuse enimlevinud strateegiat metoodikat?
  • Mille poolest erinevad poisid ja tüdrukud valdavalt puberteediikka jõudmisel?
  • Kes on aktselerantidest tavaliselt sookaaslaste poolt enam austatud kas poisid või tüdrukud?
  • Milline on üldine tendents noorukite füüsilises arengus võrreldes mõnikümmend aastat varasema perioodiga?
Vasakule Paremale
Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #1 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #2 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #3 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #4 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #5 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #6 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #7 Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-04-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 77 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor HelenPa Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
pdf

Pedagoogilise psühholoogia loengute põhimõisted 2013

Pedagoogilise psühholoogia loengute põhimõisted 2013 Toetuda arutluses abstraktsioonidele lahendada probleeme 1. Mis on pedagoogilise psühholoogia põhilised uurimisobjektid? õppida Kolm valdkonda: õpilane 14. Keda peetakse intelligentsuse testide loojaks? õppimine Alfred Binet ja Simon õppimiseks vajalikud tingimused 15. Milliseid komponente eristab C. Spearmani intellektimudel?

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
32
doc

Pedagoogilise psühholoogia olemus

Psühholoogia KT/vaheeksam I Sissejuhatus pedagoogilisse psühholoogiasse 1) Pedagoogilise psühholoogia olemus ja seos teiste pedagoogiliste distsipliinidega (pedagoogika üldised alused, didaktika, kasvatusteooria). Ped.psühholoogia olemus - kasvatusteaduse psühhologiseeritud käsitlus. Tegeleb spetsiaalselt õpilaste arengu ja kasvatamise probleemidega. Seos teiste distsipliinidega : Pedagoogika üldised alused – üldpedagoogika, kasvatusteooria ja didaktika. Didaktika – õpetamisõpetus (kuidas ja mida õpetada), käsitleb õppesisu.

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
6
docx

Õpilase areng

Pedagoogilise psühholoogia kursuse HTPK.02.112I osa põhimõisted Õpilane Sissejuhatus/eesmärgistamine 1. Nimetage pedagoogilise psühholoogia põhilised uurimisobjektid 2. Õpetamisele reageerib õpilane õppimisega, millega reageerib õpilane kasvatamisele/õpetaja kasvatustööle? 3. Millise üldise terminiga võetakse pedagoogilise psühholoogias kokku õpetamine ja kasvatamine? 4. Millist kolme järjestikust otsustusetappi saab eristada õpetajatöös 5. Kas on olemas reegel konkreetsete õppe-eesmärkide tuletamiseks üldisematest eesmärkidest? Jah/Ei 6

Kasvatusteadus ja kasvatusfilosoofia
thumbnail
4
docx

Pedagoogiline psühholoogia mõisted

Kordamisküsimused ja mõisted. 2013 a 1. Loeng.Pedagoogiline psühholoogia, õppe- ja kasvatustöö eesmärgistamine.  Mis on pedagoogilise psühholoogia põhilised uurimisobjektid? 1) Õpilane 2) Õppimine 3) Õppimiseks tingimuste loomine.  Õpetamisele reageerib õpilane õppimisega, millega reageerib õpilane kasvatamisele /õpetaja kasvatustööle? 1) Õppimisega  Millise üldise terminiga võetakse pedagoogilises psühholoogias kokku õpetamine ja kasvatamine? 1) Õppimiseks tingimuste loomine  Millist kolme järjestikust otsustusetappi saab õpetaja töös eristada?

Psühholoogia
thumbnail
50
pdf

Pedagoogiline psühholoogia

1. Sissejuhatus pedagoogilisse psühholoogiasse Ped.psühh. olemus ja seos teiste ped.distsipliinidega Pedagoogilise psühholoogia eesmärk on pedagoogiliste situatsioonide analüüsivahendite omandamine ja kasutamine, et langetada põhjendatud otsuseid. Peale kiire otsustamise ja valmis lahenduste rakendamise nõuab õpetajatöö ka tegevuse tulemuste ettenägemist. Õppe-kasvatustöö mõistmisele aitavad kaasa teadmised inimkäitumise seaduspärasustest. Pedagoogilise psühholoogia uurimisobjektideks on õpilane, õppimine ja õppimise tingimused. Pedagoogika ehk üldine kasvatusteooria koosneb tavaliselt üldpedagoogikast, kasvatusteooriast ja didaktikast. Üldpedagoogika ehk pedagoogika üldised alused annavad enamasti ülevaate kasvatuse ajaloost, ped.uurimismeetoditest, kasvatuse eesmärkidest ja hariduskorraldusest. Didaktika ehk õpetamisteadus vastab küsimusele mida ja kuidas õpetada, käsitleb õppesisu ja –meetodite küsimusi

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
9
doc

Praktiline inelligentsus

Oluline on teada saada ka IQ testide kasutamise võimalustest koolis. Töö jaguneb kaheks peatükiks. Esimeses käsitletakse praktilise intelligentsuse teooriaid, võrreldakse neid vaimse intelligentsuse teoritega ning tuuakse välja kaasnenud muutused. Teine petükk räägib aga intelligentsustestidest ja nende rakendamisest koolis. Töö on koostatud ainult kirjalike materjalide alusel. Kasutatud on Edgar Krulli õpikut ,,Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat", lisaks sellele on veel kasutatud Robert J. Sternbergi raamatut ,,Praktiline intelligentsus argielus". Lisaks on veel kasutatud mõningaid internetist kättesaadavaid materjale. 2 I PRAKTILISE INTELLIGENTSUSE TEOORIAD Robert J. Sternberg ja Jelena L. Grigorenko arvates on intelligentsus kui suhteliselt stabiilne isikuomadus, mis areneb välja pärilikkuse ja keskkonna vastasmõju tulemusel(Sternberg 2003). Robert J

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
38
doc

Õppimine ja areng

katsetuste tulemustest uusi kogemusi ammutades kogemuste mõtestamisest uusi abstraktseid käsitusi luues. Õppimine on humanistide käsituses üha uute kogemuste, mõtestuste, tõlgenduste ja üldistuste katkematu ahel. Konstruktivism 1950. aastail esilekerkinud konstruktivism põhineb kognitiivsel psühholoogial. Konstruktivismi uurimisobjektiks on inimese kõrgemad psüühilised protsessid ­ fantaasia, taju, mälu, loovus. Kognitiivne psühholoogia käsitab õppijat info teadliku läbitöötajana. Igasugune teadmine on subjektne. Iseloomulikud jooned: rõhutatakse õppimise individuaalset iseloomu olemasolevate teadmiste-oskuste struktuur võib olla hinnaliseks tugialaks uute oskuste ja teadmiste omandamisel õpetaja tegevuses nihkub esile soodsa õpisituatsiooni kujundaja, enesejuhtimisele suunaja, õppeprotsessi nõustaja ja õppetehnikate tutvustaja osa

Areng ja õppimine
thumbnail
3
rtf

Lev Võgotski, Urie Bronfenbrenner, Jean Piaget

Jean Piaget Piaget lähtub seisukohast, et laps läbib oma arengus staadiume, milleks ta on eelnevalt ette valmistatud ja mis on vajalikud järgnevale tasemele jõudmiseks. Ta toob välja 3 põhistaadiumi, mis jagunevad omakorda alajaotustesse: 1. Sensomotoorse arengu staadium ­ toimub lapse sensoorsete ja motoorsete võimete areng. Kuid Piaget vaatleb lapse arengut selles staadiumis kuue ajalaotuse kaudu: 1.1 Kaasasündinud reflekside staadium Motoorsed harjumused Tsirkulaarsed reaktsioonid Vahendite ja eesmärkide koordinatsioon Uute vahendite avastamine Uute vahendite leiutamine 2. Konkreetsete operatsioonide staadium 2.1 Operatsioonide-eelne tase Konkreetsete situatsioonide esimene tasand Konkreetsete operatsioonide teine tase 3. Formaalsete operatsioonide staadium ­ laps võib hakata mõtlema ilma konkreetse toeta. Algab abstraktse mõtlemise staadium. Piaget´i teooria kohaselt on inimese tunnetustegevuse liikumapanevaks jõuks inimese kaasasündinud huvi ümbritseva

Eelkoolipedagoogika




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun