Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"arusaamist" - 614 õppematerjali

thumbnail
12
docx

Lapse arusaam surmast

seisundist ei osata aru saada; lapsed soovivad täiskasvanuid säästa, mistõttu ei räägi ja püüavad üksi toime tulla. Nad õpivad kiiresti hoolitsema inimeste eest, kes peaks tagama nende põhilise turvatunde. Mida laps vajab, et end hästi tunda? järjepidevust ­ laps tahab, et kõik asjad oleks endised; selgust ­ laps tahab aru saada, mis tema ümber toimub; iseenda mõistmist ­ arusaamist oma tunnetest; järelemõtlemise ja valjusti väljendamise võimalust. Surma puhul saab see kõik rikutud. Leinavas perekonnas on lapse kindlustunne kadunud. Laste meeleolu vaheldub, nad muutuvad tundlikuks. Lapsed jäävad sageli omapead. Nendega räägitakse vähe, neile ei selgitata toimuvat. Tühimikud täidavad nad oma fantaasiatega. Lastel võib esineda tugevaid tundeid, mis neid hirmutavad.

Sotsioloogia → Sotsiaalteadused
21 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Seaduse dispositiivsuse ja lepinguvabaduse põhimõte

Seaduse dispositiivsuse ja lepinguvabaduse põhimõte Dispositiivsus ehk paindlikkus on seaduse tähenduses lepingpoolte kokkuleppeline õigus seaduses sätestust kõrvale kalduda, kui seadus ei ole otse sätestatud või sätte olemustest ei tulene, et seadusest kõrvalekaldumine ei ole lubatud või kui kõrvalekaldumine oleks vastuolus avaliku korra või heade kommetega või rikkuse isiku põhiõigusi (VÕS § 5). Lihtsalt väljendades tähendab, et poolte vahel kokkulepitu ja seadusesse kirjapandu vahelise vastuolu korral kohaldatakse üldreeglina poolte vahel kokkulepitut. Seega on dispositiivsus lepingupoolte vabadus valida:  Milline leping sõlmitakse  Millise sisuga leping sõlmitakse  Millises vormis leping sõlmitakse Näide: Kinnisvaraspetsialist Tõnu Toompark arutleb oma portaalis Adaur.ee selle üle, kes peaks siis ikkagi maksma maakleritasu - kas üürileandja kui teenuse tellija või üürnik kui teenuse kasut...

Õigus → Lepinguõigus
16 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Heaoluühiskond - kirjands

Kas heaoluühiskonda on võimalik kunagi saavutada? Iga inimene näeb heaoluühistkonda enda silmade läbi erinevalt. Paljude jaoks tähendab see suurt palka, võimalust endale muret tundmata kõiki rahalisi väljaminekuid lubada, teiste jaoks sotsiaalset kindlustunnet, teadmist, et kui minuga midagi juhtub, näiteks kaotan töö või jään haigeks, on riik mulle toeks ja aitab mul kõik raskused üle elada, sest samapalju kui on inimesi on ka erinevaid arusaamisi heaoluühistkonnast ja selle tähendusest, meil kõigil on omad nõudmised ja ootused ühiskonnale kus me elame. Minu vaadet ideaalsest ühiskonnast kirjeldab kaks sõna ­ sotsiaalne kindlustunne. Mina soovin elada ühiskonnas kus ma saan tunda ennast turvaliselt, olenemata sellest kas ma olen rikas või vaene, tark või rumal, andekas või andetu. Iga riigi heaolu ning elukeskkonna kujundavad selle riigi elanikud, ning nende rahulolu ja elukvaliteet. Elanikkonna heaolu määravad mitmed eri...

Eesti keel → Eesti keel
39 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Miks kulutavad inimesed raha universumi uurimiseks

Miks kulutavad inimesed raha universumi uurimiseks? · Teiste taevakehade uurimine on parandanud meie arusaamist keskkonnaprobleemidest ja võimalikust suunast, kuhu poole Maa võib liikuda juhul, kui me ei õpi oma tegevust planeerima. · Teiste planeetide uurimisest saame teada erinevaid looduskatastroofe ning meie saame neid siis ennetada. · Et saada teada, kas mingil teisel planeedil eksisteerib ka elu, peale Maa. Kuna inimesi on Maal palju, siis loodusressursid vähenevad, kui me leiaksime mingi muu planeedi,

Füüsika → Füüsika
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Reflective Statement Antigone

Johanna Merirand Reflective Statement How was your understanding of the cultural and contextual considerations of the work developed during your interactive oral? My comprehension of the traditions and culture of the ancient Greek was substantially enhanced through the discussion we had on the conflict between men and nature in Antigone by Sophocles. The two main characters in the play are Antigone and Creon, who both are motivated by their hubris and the need for glory. In the play, Antigone rebels against the rules set out by Creon, when she attempts to bury her brother even though it has been prohibited by the state. Antigone is sentenced with a death penalty, which is found unreasonable by many of the other members of the society. In the discussion we explored the nature of men and authority i...

Keeled → British literature
4 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Past tenses

Past Tenses • Lihtminevik (Past Simple / Past Indefinite) – ära toimunud, lõpetatud tegevus • Kestev minevik (Past Progressive / Past Continuous) – minevikus pooleli olnud tegevus • Enneminevik !!! (Past Perfect) – minevik enne minevikku   OLI -NUD • Kestev enneminevik (Past Perfect Progressive) – enne minevikku äsja lõppenud või toimumas olnud tegevus Created by Aari Juhanson, MA 2009 Past Simple • Ära toimunud (regulaarne) tegevus: I WORKED yesterday. S/he didn’t WORK last Monday. • Lõpetatud tegevus: I already CALLED them today. (I’m not going to call again!) Which countries did you VISIT? (You’re back …) BUT: Which countries have you VISITED so far? (You’re not back yet or you travel regularly …) • Jutustused, mineviku sündmuste kirjeldus: Once upon a time there LIVED a Garfield who HAD many friends. The first one WAS Odie, … • 2pv; ?/-...

Keeled → Inglise keel
5 allalaadimist
thumbnail
3
docx

"Kuidas hõlpsalt õppida" Anti Kidron

· Iseseisvat õppimist vajame rohkem kui kunagi varem, sest koolide õppeprogrammid pole vastavuses aja nõuetega, moodsaid õppemeetodeid kasutatakse vähe, õigete seisukohtade omandamist ja faktiteadmist õpetatakse endiselt enam kui iseseisvat õppimist. Õppimisoskus: · Kõik algab selgete õpieesmärkide püstitamisest. Õppimisel mängib kaasa aja kasutamise oskus. · Uue teabe vastuvõttu ja tundmatus ainevallas orienteerumist saab hõlbustada arusaamist kergendavate võtetega. Kuuldu või loetu meeldejättu hõlbustavad mälutehnikad. · Keskendumisvõimet tõstvad võtted on abiks ka tahtejõu ja visaduse arendamisel. · Ideeskeemi meetod üakub abi nii loengute konspekteerimisel, uue aine lahtimõtestamisel, kirjandite kondikava koostamisel kui õpitu kordamisel. Õpitavast arusaamist takistavad: · Kui endale seatakse üle jõu käiv eesmärk ­ näiteks loetust kohe täies ulatuses aru saada ja

Psühholoogia → Psühholoogia
58 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Sisseastumiseksamid

8) Ringjoone pikkus ja ringi pindala; 9) Ruudu, ristküliku, rööpküliku, kolmnurga, trapetsi ja rombi ümbermõõt ja pindala; 10) Trigonomeetria kasutamine geomeetriliste ülesannete lahendamisel; 11) Kuubi, risttahuka ja püstprisma ruumala ja pindala leidmine Koidula Gümnaasium Eesti keel (30 min) Eesti keele töö koosneb kahest osast: 1. Lugemisülesanne kontrollib loetust arusaamist ja oskust loetut analüüsida, tõlgendada. 2. Kirjutamisülesanne kontrollib 1) häälikuõigekirja, 2) suure ja väikese algustähe kasutamist, 3) kokku- ja lahkukirjutamise reegleid, 4) oskust kirjavahemärgistada lihtlauset, sh üttega lauset ja koondlauset, rind-ja põimlauset, lauselühendit ja lisandit, otse-ja kaudkõnet, 5) oskust õigesti kasutada käändeid ja omadussõnade võrdlusastmeid, 6) oskust leida sünonüüme ja antonüüme.

Eesti keel → Eesti keel
13 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Voltaire'i filosoofilised mõtted

Voltaire'i filosoofilised mõtted Refereering "Tervet arusaamist tuleb väga harva ette.“ (Voltaire, lk 148) Paljude juures pidurdavad eelarvamused arusaamist, et see kes ühes asjas väga kainelt otsustab, eksib mingi teise asja üle otsustamisel väga suuresti. Voltaire nimetab eelarvamusteks kõiki traditsioonilisi metafüüsilisi ning loodust ja moraali puudutavaid ettekujutusi, millel puuduvad mõistupärased põhjendused. Inimesi, keda mõistuse juurde ei tooda, usuvad kõige arusaamatumaid asju. Ma mõtlen, et kuidas selline veider vaimu tagasilangus saab ikkagi toimuda? Selle ainukeseks põhjuseks saab olla hirm. Nagu näiteks

Eesti keel → Eesti keel
1 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Meedia mõju

Õigus vabalt saada üldiseks kasutamiseks Sõnavabadus vastandub inimese levitatavat informatsiooni. põhiõigustega ja ajakirjandusvabadusega ning esinevad meediasisesed konfliktid. 8. Vaata 1. – 3. Näidet. Miks on need reklaamid ja tekst loodud ja edastatud ? Mille järgi otsustasid? Mis võib raskendada neist tekstidest arusaamist? Millest sõltub tekstide tõlgendamise võimalik erinevus? Näide 1. Ma arvan, et see tekst on loodud, et köita lugejate tähelepanu huvitava pealkirjaga. Kajastab inimeste vahelisi suhteid ja õhutab skandaali, mis läheb inimestele hästi peale. Antud tekstist arusaamist raskendab perekonnanimede puudumine. Mõni lugeja ei tea täpselt kellest jutt, siit tekib ka oht tõlgendada teksti erinevalt. Näide 2.

Eesti keel → Meedia ja mõjutamine
57 allalaadimist
thumbnail
108
pdf

KEELEMÄNGUD LASTEAIALE

KEELEMÄNGUD LASTEAIALE Õpetajate valmistatud materjalid Tallinn 2009 2 SISUKORD: § Arvu- ja numbrilaud § Jutupilt “Kevad” § Luuletuste kotike § Lastega valmistatud ühislugemise raamatud § “Olen hea jutustaja!” § Õpime aastaaegasid § Piltidega illustreeritud luuletused: arusaamist toetav visuaalne materjal luuletuste õppimisel ja teisi selle materjali kasutamise võimalusi § Toidupüramiid § Riimilift § Seeriapildid § Mõistatuspildid § Seinad kui keeletugi − seinamaterjalid § Sünnipäevarong § Koos lastega valmistatud materjal 3 § Teemaraamatud § Kostüümid, peakatted, maskid § Häälikuloto

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
21 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Lapse arengu analüüs

Peenmotoorne areng Oskab haarata ja lahti lasta Pliiatsihoid: rusikas pöidla ja sõrme vahel Käe eelistus Kopeerib ringjoont Kopeerib ruttu Veeretab, rebib, kortsutab, valab, topib, silitab Sotsiaaalne areng Teab oma nime Tunneb end ära peeglis Õpib mängima ja tegutsema omaette Lepib täiskasvanu eemaldumisega Jäljendab täiskasvanut ja tahab teda aidata Harjutab eneseteenindamist ja saab lihtsamate toimingutega ise hakkama Palub, tänab ja tervitab Vaimne areng Kuulab juttu Näitab arusaamist sõnadest Esitab küsimusi Kasutab lauset, mis koosneb kolmest sõnast Kasutab minevikuvormi Jätab meelde geomeetrilised kujundid Võrdleb suurusi Loendab numbreid Ehitab torni kaheksast kuubikust Ehitab seina Nimetab neli värvi Tunneb ära soo Mäletab järjekorda Kirjeldab sündmusi õiges ajalises järjekorras Liigitab esemeid

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
96 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Haridus – kas kohustus või võimalus.

oskuste omandamiseks. Haridusredel sai uusi astmeid juurde. Noormees töötab ja õpib, et mitte jänni jääda. Üks vanatädi rääkis oma emast, kelle sünniaasta oli 1902. Tol ajal sai noor inimene hariduse juurde üle raskuste. Vanatädi ema sai koguda teadmisi kolm talve külakoolis. Sai lugemist õppida ja arvutamist ja mõned teadmised ka loodusest ning kodundusest. Naisel oli suur huvi lugemise vastu. Lugemine ju harib inimest, täiendab tema arusaamist elust, loodusest, teistest rahvastest. Raamatuid oli raske saada. Endale ostmiseks puudus raha. Mõnikord juhtus, et taludes töötades leidus seal ka võimalus raamatuid või ajalehti lugeda. Vanatädi ise räägib oma haridustee alguseks olnud raamatust ,,Pambupeedu lood." Selle oli isa saanud osta jõulukingiks. Tädi oli siis umbes 4-5 aastane. Isa näitas raamatus pilte ja luges ise juttu ette. Tütrele näitas tähti. Lühikesi sõnu prooviti koos lugeda. Huvi oli küll,

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Kuidas luumurrud paranevad?

Egle Kaljumäe Kuidas luumurrud paranevad?  Luumurrud paranevad põhiliselt tänu kallusele- luumurru murrupindade vahele kasvav ja neid ühendav sidekude, millest vähehaaval areneb kõhr- ja luukude Miks vananedes kuulmine halveneb?  Alates viiekümnendast eluaastast võib tekkida füsioloogiline east tingitud kuulmise langus  Vanuse kasvades halveneb eelkõige sisekõrvas teo sees olevate karvarakkude tegevus kõrgetel sagedustel, see omakorda halvendab kõnest arusaamist ja kuulmist müras.  Kuulmislanguse võib põhjustada geneetiline defekt, müra, vibratsioon, elu jooksul põetud keskkõrvahaigused, viirushaigused, kõrvanärvi kahjustavad ehk ototoksilised ravimid, kuulmekile vigastused ja kuulmeluude haigused Kuidas peatada väiksem, suurem verejooks?  Suure verejooksu korral tuleb verejooks kiiresti peatada surudes haavale ja seejärel teha rõhkside kui võimalik. Kui verejooks on käest või jalast, siis tõsta

Bioloogia → Bioloogia
1 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Suhtlemistõkked ja nende ületamise viisid

Üheks põhjuseks võib olla mitmeastmeline suhtlemine, mis põhjustab palju infokadusid, moonutisi jne. Põhjuseks võib olla ka kommunikatsiooni vahendatus. Kuid mis veel? Kõike seda, mis raskendab informatsiooni kohalejõudmist, sellest arusaamist, nimetatakse suhtlemistõketeks. müra (asfaldipuuri töötamine akna taga, valju muusika raadiost, karjuv ja korraga rääkiv rahvamass, aga ka liig ere valgus või täielik pimedus, käekirja segasus, .... Seega kõik, mis seotud raskendatud kuuldavuse, nähtavuse, haistmise, maitsmise, tundlikkusega) koht (ruumi suuruse, temperatuuri ja värvuse näitajad , mis mõjutavad inimese valmisolekut võtta vastu informatsiooni)

Psühholoogia → Psühholoogia
93 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Voltaire’i filosoofilised mõtted

Kui paljud tunnevad ennast süüdi selles, et Eesti metasade all ja tänavatel vedeleb prügi? Ma ei ütleks, et kõik aga enamus inimesi on kindlasti kunagi mõne kommipaberi maha visanud, kuid see ei tähenda, et sellest enamusest kõik ennast Eesti reostatuse pärast muretseks. Mõeldakse, et mina olen ainult mõne sodi tekitanud samas keegi teine viib terveid prügikotte metsade alla. Inimene ei taha oma süüd tunnistada kuigi ollakse samuti osa tekkinud probleemist. ,,Tervet arusaamist tuleb väga harva ette." (Voltaire, 1986; 363) Paljude juures pidurdavad eelarvamused arusaamist ja see, kes ühes asjas väga kainelt otsustab eksib mingi teise asja üle otsustamisel õige suurelt. Ma mõtlen, et kuidas selline veider vaimu tagasilangus saab ikkagi toimuda? Selle ainukeseks seletuseks saab olla hirm. Ka Jumala uskumise üheks põhjuseks, on hirm selle ees, et see, kes jumalat ei usu, läheb põrgusse.

Kirjandus → Kirjandus
23 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Bakker et al

minimaalne, et katselappi saaks lugeda pikaajaliseks/alaliseks. Probleemiks on see, et paljudes pikaajalistes katselappide uuringutes on sees lüngad. Põlvkondade vahetumise sisemiste ja välimiste põhjuste uurimine.Lisaks sellele mis juhtub põlvkondade vaheldumise käigus tuleb uurida ka miks ja kuidas see juhtub. Katselappide abil saab uurida taimestiku muutust väliste tegurite mõjul ja kuidas välised tegurid mõjutavad sageli sisemiste tegurite muutust. Aeg-ruum asendus ei anna täit arusaamist järgnevuse süsteemis kuna katselapi ajalugu on ka oluline, aga aeg-ruum asendust kasutades saab uurida asju mida tavalisi katselappe kasutades ei uurita (nt. biomass maapeal ja –all, stressifaktorid) samuti võivad aeg-ruum asendusega ja alalistelt katselappidelt saadud andmed teineteist täiendada. Püsikatselappide kasutamine looduskaitses. Põhiliselt tehakse püsikatselappide jälgimisi mille tulemusel on näha kas kaitsealuse ala teatud viisil haldamine tagab soovitud kaitsealuse ala

Metsandus → Metsatakseerimine
5 allalaadimist
thumbnail
5
pptx

Itaalia keel

Itaalia keel (Italiano) Tõnis Adra Itaalia keel on indoeuroopa keelkonna romaani rühma keel itaalia keelt kõneleb 61,5 miljonit inimest kõneldakse Itaalias, Sveitsis, Maltas, Argentinas, Uruguays, Somaalias, Brasiilias ja mujal. itaalia keel on kujunenud rahvaladina keelest esimesed kirjalikud mälestised pärinevad 9.­10. sajandist kirjakeel on kujunenud Firenze ümbrusest itaalia keelest pärineb suur osa muusika oskussõnavarast Leonardo da Vinci 1452. aastal sündinud Leonardo di ser Piero da Vinci ­t, kes oli teadlane, matemaatik, insener, leiutaja, anatoom, maalikunstnik, skulptor, arhitekt, botaanik, muusik ja kirjanik, renessansiajastu mitmekülgseim geenius. Ta on jätnud endast jälje tänapäevani enda kuulsaima kunsti teostega : ,,Mona Lisa" ja ,,Püha õhtusöömaaeg". http://www.youtube.com/watch?v=SCwCnsfVmYc Giuseppe Verdi(18131901) Giuseppe Verdi oli Itaalia ooperihelilooja. Sagel...

Eesti keel → Maailm
8 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Referaat - "Kuulamine ja suhtlemine"

com Kuulamine Kuulamine on kompleksoskus ­ teate vastuvõtmine, hindamine, interpreteerimine ja vastamine. Kuulamine on segu kuulmisest ja keskendusmisest ­ püüd mõista ja teisest aru saada. Kuulamise võib jagada kaheks. Aktiivseks ja passiivseks kuulamiseks. Aktiivne kuulamine jaguneb omakorda kolmeks osaks: Vaikne kuulamine - oskus tähelepanelikult vaikida kaasvestlejat katkestamata. Selline käitumine eeldab vaimset ja füüsilist keskendumist ning aitab väljendada arusaamist, toetust ja huvi. Vaikse kuulamise alla kuuluvad noogutamine ja mitmed lühirepliigid, mis soodustavad edasirääkimist. Seejuures on oluline kuulaja tähelepanelikkust väljendav sõnatu käitumine. Peegeldav kuulamine - kuulaja käitumisviis, mis annab rääkijale teada, kuidas temast aru saadi, aidates tal end paremini väljendada. Peegeldav kuulamine on seotud ka

Psühholoogia → Psühholoogia
58 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kokkuvõte W.Brian Arthur artiklist

Tehnoloogia kiire paranemine on küll eeliseks turul, kuid alati ei oma tähtsust kiirus ning varane paremus ei pruugi tagada pikaajalist sobivust. Osad majandussektorid toodavad rohkem ning nende tooted on keerulisemad (nt autod, arvutid), kuid kui juba müük algab, siis üldjuhul kasvav tootmine on suhteliselt odav. Tootmise kasv toob täiendavaid eeliseid: tootes rohkem ühikuid tähendab see üha rohkem kogemusi tootmisprotsessi ja võimalus saavutada paremat arusaamist, kuidas edasi toota odavamalt/kasumlikumalt. Kogemuste põhjal on võimalik ühe toote või tehnoloogia põhjal lihtsamalt toota uusi tooteid, mis sisaldavad samalaadseid või omavahel seotud tehnoloogiaid.

Tehnoloogia → Tehnoloogia valitsemine
33 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mõisted

Näitekirjanduse zanrid on komöödia, draama ja tragöödia. Rütm ­ silpide pikkuse ja arvu ning rõhkude korrapärane vaheldumine Riim ­ häälikute kokkukõla värsiridade lõpus Stroof ehk salm ­ luuletuse sisu tervikosa luulevormi pealmine väljendaja Värss ehk luulerida ­ kujunemise aluseks on rütm Muistend ­ rahvaluule liik, mille sündmustik on seotud kindla koha, aja, inimeste või sündmustega. Muistendid peegeldavad rahva arusaamist loodusnähtustest ja ühiskonnast, nende sisu peeti tõeseks. Stsenaarium ­ on näidendite või filmide käsikiri, tekst, mille järgi toimub lavastamine Epiteet ­ lisandsõna, mis tõstab põhisõna tunnustest esile mõnd autori seisukohalt olulist joont Võrdlus ­ nähtust kõrvutamine sarnasuse alusel, võrdused algavad tavaliselt sidesõnadega kui, nagu Kõnekäänd ­ rahvapärane väljend, mis on mõistetav ainult lauses, annab lühidalt ja

Kirjandus → Kirjandus
83 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kirjand "Helilooja Arvo Pärt"

Arvo Pärt Arvo Pärt on sündinud 11. septembril 1935. aastal Paides, kuid üles kasvanud Rakveres. Ta on üks neid heliloojaid, kelle looming on oluliselt muutnud meie arusaamist muusikast. Tänapäeval on Pärt eelkõige tuntud oma originaalse tintinnabuli-stiili järgi ning varasema loomeperioodi modernistlikud teosed on laiemale publikule ehk vähem tuttavad. Tintinnabuli (ld tintinnabulum – kelluke, kell, kuljus) on Pärdi loodud eriomane muusikastiil ja järeleaimamatu kompositsioonitehnika, mis sulandab kaks ühehäälset strukturaalset liini – meloodia- ja kolmkõla-hääle – üheks lahutamatuks tervikuks. Selle

Muusika → Muusikud
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

FENOMENOLOOGIA SEMINARITÖÖ

1) Kuidas aitab fenomenoloogia mõista „õendushetke”? Fenomenoloogia on minu arvates tõenäoliselt parim meetod õendushetke uurimiseks. Fenomenoloogiline lähenemine aitab mõista patsienti kui mitte lihtsalt füüsilist objekti, vaid kui inimest tervikuna. See kehtib ka õendushetke käsitledes – reageeritakse intuitiivselt mingis konkreetses olukorras, vaadeldes patsienti ja tema haigust tervikuna. Fenomenoloogia aitab mõista õendushetke kui sügavat intuitiivset arusaamist sellest, mida patsient antud hetkel tunneb (kogeb) ja vajab, ning reageerimist sellele. 2) Mis iseloomustab „õendushetke”? Tooge näiteid. Õendushetke iseloomustab kõigepealt tajumine ning arusaamine, mida patsient kogeb ja tunneb, seejärel arusaam, mida patsient vajab (Artiklist: „Ma tundsin tema allasurutud frustratsiooni ja meeletut pinget” - patsient ei saanud liigutada ega rääkida, tal oli raske hetk

Meditsiin → Õendus
90 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eutanaasia

Talle on tehtud mitu operatsiooni ning olukord ainult halveneb. Ta on ettemääratud elada sõltlasena. Ta vajab päevaringset hooldust. Ning tema piin on nii suur, et ta tahab ära surra. Tema lähedased vaevlevad nähes, kuidas ta kannatab oma haigust. Mis siis teha? Tänapäeval päris palju Ameerika arste aitavad surra oma surmavalt haigetele patsientidele, varjates nendest uued ravimid, mis ainult pikendavad piinatusi aga parandada seisundid ei saa. Surmavalt haigete soov ära surra leiab arusaamist ja kaastunnet aina suurema arstide arvu, kes arvavad, et nende peamine ülesanne on kergendada kannatust. Nendes juhtumites, kus kergendada kannatust tähendab surma. Paljud arstid lihtsalt näevad oma kohustust aidata surmavalt haigetele ära surra. Minu arvates, et arstlikult kontrollitud eutanaasia tuleks ühiskonnas seadustada, sest iga inimese elu on tema omand. Aga ära surra võib lubada nendele, kes on surmavalt haige, kellega ette võeti kõik võimalused, et tema seisund paraneks

Politoloogia → Sotsiaalpoliitika
38 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ajalookirjutuse filosoofia tulevik

omamoodi. Ajaloofilosoofia küsimuste käsitlemiseks on artikli autori arvates vaja ajalookirjutuse hoolikat ja ranget analüüsi, mis võtaks arvesse epistemoloogia, teadusfilosoofia ja õigusfilosoofia viimaseid saavutusi. Filoofiline mõtlemine ajaloo üle sai alugse substantiivses vormis, mis seletab ajaloolist muutust ja kujutatakse tulevikku, et avastada ajaloo tähendust. Tuckeri arvates ei ole substantiivsetel ajaloofilosoofidel vahetut teadmist ega arusaamist ajaloost või suuda nad ette tuua niisuguseid tõendeid, mis nad intellektuaalselt tõsiseltvõetavaks teeks. Ajaloole lähedale pääsemiseks on vaja tegeleda ajalookirjutusega ning kui filosoofid uurivad ajalugu, peavad nad seda tegema ajalookirjutuse kaudu ja sellega suhestatult. Ajalookirjutuse edukas uurimisprogramm peaks püstitama filosoofilisi küsimusi, mida saaks uurida ja vastata ajalookirjutuse uurimise kaudu. Tucker võrdleb õigusfilosoofiat ja

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kodumaised kunstnikud on hinnas

Kodumaised kunstnikud on hinnas Näituse pealkirjaks oli ,,Juubelikevad 2018". Tegu oli Eesti Kunstnike Liidu 18. kevadnäitusega, mis on pühendatud Eesti Vabariigi 100. aastapäevale ja Eesti Kunstnike Liidu 75. juubeliaastale. Näitus on kunstnikukeskne ja koosneb paljudest autonoomsetest tervikutest, kus igal esinejal on selgelt eristuv, tema nime kandev väljapanekupind. ,,Juubelikevad 2018" on ka müüginäitus, mille kunstimessile sarnane formaat kannab eesmärki elavdada publiku kaasatust, ärgitada hinnangu- ja valikujulgust ning populariseerida kunsti omandamist. Külastasin näitust 1.juunil 2018 kell 16.00 Tallinna Kunstihoone Galeriis. Näitus toimub kolmes erinevas galeriis: Tallinna Kunstihoones, Kunstihoone galeriis ja Tallinna Linnagaleriis. Kokku esineb näitusel 107 kunstnikku. Näitus toimus Tallinna Kunstihoone Galerii väikses valges ruumis, mis andis näitusele hubase keskkonna. Näitusel polnud ühist teem...

Kultuur-Kunst → Kunstiõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kuidas keerukat kergesti taibata?

Näiteks see, kui õppides püüda mingit abstraktset tõde sõna-sõnalt mõista. Asjade täht-tähelt võtmise püüd on ka üks pikaldase lugemisviisi keskseid põhjusi. Mõne aine, teema, tarkuse omandamise teeb vaevaliseks arusaam, et tegemist on käsitamatult keeruka asjaga või et antud vallas lihtsalt napib andekust. Näiteks on arvutu hulk põhikoolide õpilasi kujundanud endas ebateadlikult alaväärsustunde matemaatika suhtes. Toome järgnevalt neli võtet, kuidas arusaamist halvavad kaitsepidurid õppimisel maha võtta. Kui mõni peatükk või tekstiosa on väga raske, lepi sellega, et püüad lugedes kas või midagi endale selgeks teha: näiteks mõne seletuse, seaduspärasuse, väite, elulise näite jm. Ilma heitumata, et hulk loetust jääb kas uute mõistete või keeruka käsitluslaadi tõttu ähmaseks, tee endale siiski mõned olulised asjad klaariks. Keerukas selguseloomine meenutab

Psühholoogia → Koolipsühholoogia
1 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Õpilase sõnavabadus

Laimamine ja ropendamine kuulub samuti sõnavabaduse hulka, aga need on piiratud koduse kasvatusega.. Meie ühiskond peaks olema arenenud juba praeguseks vähemalt nii kaugele, et solidaarsus ja tolerantsus oleks sõnavabaduse kõrval olemas. Arutuid ja enesekeskseid aga ei pea ka riigi seadused. Mina, antud juhul kui õpilane saan väljendada oma sõnavabadust peamiselt kooli küsitlustes, kirjandites ja ülessannetes. Lõpukirjand on kontrollimaks minu silmaringi ja arusaamist maailmast, et me kõik ikka ühtmoodi ruudustiku piiridesse ära mahuks ja oma sõnavabadust arutult ei kasutaks. Avatud maailm, internet, võimaldab samuti kõigil, kaasa arvatud minul, väljendada oma arvamust kõigis eluvaldkondades. Põhiline viis kuidas ja kus saan ma enda sõnavabadust kasutada on aga sõprade ja tuttavate ring. Meid tõeliselt mõjutavad ja muutvad otsused hakkavad liikuma meie lähimatest

Meedia → Meedia
35 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eesti Noorte Looduskaitse Ühing (ENLÜ)

Eesti Noorte Looduskaitse Ühing on noorsoo vabatahtlik organisatsioon. Ühingu liikmeiks võivad põhikirja järgi olla 10 kuni 29 aasta vanused noored. Ühing korraldab regulaarselt keskkonnalaagreid, -aktsioone, vanapaberikorjamisi jt. Alates 1998. aastast viib ühing Tallinna Tehnikaülikoolis läbi rohelist päeva. ENLÜ juhatus asub Tallinnas. ENLÜ missioon on hoida loodust ja luua paremat keskkonda ENLÜ eesmärkideks on: 1) Süvendada teadmisi ja arusaamist loodusest. 2) Püüda lahendada loodushoiuga seotud probleeme. · ENLÜ ei ole poliitiline või sektantlik. · ENLÜ tegutseb Eesti Vabariigi seadusandluse alusel. · ENLÜ on eraiguslik juriidiline isik. ENLÜ vib: a) Slmida lepinguid organisatsioonide, ettevtete, asutuste ja üksikisikutega. b) Soetada seadusega lubatud phivahendid ja muud vallas- ja kinnisvara. c) Avada ja sulgeda pangaarveid. d) Moodustada fonde. e) Palgata töötajaid ning maksta kompensatsioone. Juhatus

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Analüüs “Ilus pikk poiss tantsis kaerajaani”

Antud leegion on kujund päikeseloojangust. Enne täiesti punaseks muutumist ja silmapiiri taha langemist, tundub Päike inimsilmale purpurne. Mulle tundub nagu ta laidab eestlaste kultuuriarmastus, öeldes, et eestlaste vaim oli suunatud pigem kultuurile, mis aitab küll rahvust hoida ja arendada, kuid viib tähelepanu kõrvale enda riigi kaitsmisest. Arvamus Autori pihtimus kinnitas minu arusaamist. Hando Runnel ütles: “Tantsimine on nooruse tunnus. Tants koondab tähelepanu ühte punkti. […] Mis sünnib tantsijast eemal, tantsimise hetkel, ei tajuta. Aga maailm toimib tantsija Karli Udso, G3R noorest tahtest hoolimata.” Ta ütles ka, et võim ja vaim ei vastandu ja ilma vaimuta ei ole ka mingit võimu. Hando Runneli pihtimus aitas mul mõista purpurtigude kujundit, mille peale ma ei oleks ise tulnud. EPL artikkel andis edasi parema info selle aja

Kirjandus → Kirjandus
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mõistekaart

MÕISTEKAART e. "ämblik", tähenduskaart, mõisteskeem, ideedeskeem- on verbaalse teksti visuaalse esitamise viis. Mõistekaart annab infot õppija mõtlemisest, selle abil on võimalik hinnata asjast arusaamist. Mõtlemise põhiühikuks on mõiste. Mõiste on mõte, mis üldistab teatud klassi elemente nende tunnuste järgi, mis eristavad mingit eset teistest esemetest. Mõistmine on seoste loomine erinevate mõistete vahel. Õppimine on produktiivne siis, kui õppimise käigus selginevad mõistetevahelised seosed. Mõistekaart sobib nii eelteadmiste aktualiseerimiseks, õpetuseks, õpitu kontrollimiseks kui ka koduseks harjutamiseks. Mõistekaardi koostamine: 1

Informaatika → Informaatika
55 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuningas Oidipus

Kuningas Oidipus Variant B Küsimused: A) Mis sai pärast Oidipuse sünniloo teadasaamist? B) Mida palus Oidipus Kreonilt? 1. Iseloomusta ja põhjenda peategelase käitumist ja elust arusaamist. Kuidas muutub teose käigus (näited, tsitaat) 2. Võrdle Oidipuse ja Kreoni too välja erinevused ja sarnasused 3. Kumb meeldib rohkem?Miks? 4. Missuguseid tõekspidamisi rõhutab koor? 5. Kas Oidipus on kangelane või kurjategija? Vastused: A) Kui lõpuks selgus Oidipuse sünnilugu, siis Iokaste lukustas ennast oma tuppa, nuttis ning hljem poos end ülesse. Oidipus torkas endal silmad peast välja ja lasi ennast saata Maapakku.

Kirjandus → Kirjandus
50 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Judaism

selle koosoleku saaliks. Alati ei vaja sünagoog rabit. · Juudid loevad oma palveid väga kiiresti ja väga vaikselt. See on rohkem meditatsiooni abistamiseks, olles midagi mantra taolist · Juutide jumal Jahve ei vaja palveid. · Teda arvatakse kõike teadvat ning sellepärast pole vaja talle palveid oma otsuse muutmiseks. · Judaismi arusaamade järgi õpetab Jumal meile pidevalt eristama tõde valest. · Iga päeva igas minutis annab ta inimestele teadmisi ja arusaamist. · Jumal on inimese käekäigust pidevalt huvitatud. · Mida rohkem inimene seda teab, seda targemaks, tervemaks ta muutub. · Judaism koondab oma tähelepanu sellele reaalsele maailmale, kuhu me oleme sündinud ja kus me elame. · Austus ja lugupidamine elu vastu, mis väljendub suhtumises alamatesse · Haridus on juutidel alati olnud religioosne kohustus. · Nad on alati hoolitsenud vaeste ja õnnetute eest, mitte heategevusest, vaid religioosseist põhimõtetest lähtudes.

Ajalugu → Ajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kirjand "Minapilt"

Käisin ujumistrennis 8 aastat. Alustasin 4 aastaselt, ning lõpetasin 14 aastaselt. Kahjuks ei tegele ma enam ujumisega, kuid võin siiski pidada seda enda oskuseks. Paljude minu vanuste noorte jaoks on huvid rulaga ringisõitmine, muusika kuulamine või õues käimine. Minu suureks huviks on raamatute lugemine. Lugemine väga põnev, hariv ning vajalik tegevus. Mida rohkem loed, seda suurem on sõnavara ja seda parem on keelekasutus. Raamatud annavad aktiivset mõtlemist, elutarkust ning arusaamist elust. Minapilt on arusaamine iseendast. Ja iseenda otsimine kestab terve elu.

Eesti keel → Eesti keel
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KOLM AKADEEMILISE KIRJUTAMISE DEFINITSIOONI

Akadeemiline kirjutamine jälgib kindlat „tooni“ ja peab kinni traditsioonilistest tavadest – kirjavahemärkidest, grammatikast ja õigekeelest. (Massey University, 2012.) 2. Akadeemilist kirjutamist võib defineerida kui vormi tõlgendavast proosast, mis peaks olema täpne, poolametlik, umbisikuline ja objektiivne. Akadeemiline kirjutamine põhineb analüüsil – akadeemiline kirjutamine on ideede lahkamise protsess, eesmärgiga suurendada lugeja arusaamist kindla asja kohta. See kasutab deduksiivset arutluskäiku, poolametlikku kirjakeelt ja kolmanda isiku vaatevinklit(umbisiklik). Deduktiivse arutluskäigu kasutus – kirjatükisi algusosas lahatakse tees(juhtmõte) ja sellele järgnevad toetavad näited ja detailid, eesmärgiga anda edasi keerulisemad ideed arusaadavamal viisil. (Tutor Vista.) 3. „Akadeemiliste tekstide kirjutamine, nagu kirjutamine laiemalt, on õpitav

Muu → Akadeemiline kirjutamine ja...
11 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kõne: lugemine

Ma räägin teile täna lugemisest. Eestlased on end ikka lugeja-rahvaks pidanud, ometi näitavad uuringud, et raamatuid loetakse aina vähem. Kõige muu kõrval on raamatud vajunud unustusse või lihtsalt ei taheta lugeda. Lugemisoskus on alus, millele rajanevad kõik muud oskused. See on huvitav, aga ka vajalik tegevus. Mida rohkem sa loed, seda suurem on ka su sõnavara ja emakeelse sõnavara rikkalikem asupaik on ilukirjandus. Lugemine õpetab taluma vaikust, samastuma tegelasega, arusaamist elust ja see on fantaasia arengu jaoks hea. Kes ei loe, see ei oska end ka korralikult väljendada ei kõnes ega kirjas. Igal inimesel on vähemalt üks eelistatav raamatuzanr, autor või loo teema, mille järgi raamatuid valida. Aga mis kasu peaks saama näiteks fantaasiaraamatutest. Seal on kõik väljamõeldud ja seal pole kindlasti sellist tarkust nagu näiteks eesti keele või kirjanduse õpikus. Kuid seal on küllaltki elutarkust, olgugi et lugu on väljamõeldud

Eesti keel → Eesti keel
31 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Aleksander Puškin

pööranud talle piisavalt tähelepanu. Elus pidi ta pidevalt kolima ja muudatusi tegema, tänu võimudele. Tal oli elus mitmeid armusuhteid ning ka tema elutee sai otsa tänu tema naise pärast tekkinud duellil. Kuid ta on endast maha jätnud mitmeid tuntuid teoseid näiteks ,, Jevgeni On e g i n" , ,, Kaukasuse vang" , ,,Mustlased", ,, Vaskratsanik" ja ,, Boriss G o d u n o v " . Kohati on tema luuletused keerulised ja enne arusaamist tuleb neid mitu korda lugeda ja mõtiskleda. Samas, kui lugeda värssromaani ,, Jevgeni On e g i n " on kõik kohe arusaadav. See teos kirjeldab Jevgeni O n e gini elu ning tänu sellele saab pildi tolle aja aadliku elust. Selgesti on kirjutatud, missugune on aadliku elu päev. Aadlik tõuseb üles, vaatab üle oma kutsed pidudele ja ballidele ning asub siis ettevalmistusi tegema. Vahepeal joob tassikese teed ja võtab mõne sõbra vastu.

Kirjandus → Kirjandus
53 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Miks tänases maailmas kirjanduse tähtsus langeb?

lugemist kõrgelt. Tänapäeval veedavad noored aega linnas sõpradega koos olles ja lugemine näib olevat tagaplaanile jäänud. Eelmisel sajandil hariti end raamatute kaudu. Kaasaja noorukitel on enesetäiendamiseks palju enam võimalusi ning sageli on esimeseks valikuks internet, teatmeteoste juurde jõutakse aina vähem. Kahjuks ei mõista koolinoored, et vähene lugemisharjumus toob kaasa kitsa sõnavara, kehva eneseväljenduse ja vähendab ka tekstist arusaamist. Teadmusühiskond on endaga kaasa toonud tehnoloogia kiire arengu, mis on vähendanud kirjanduse rolli tänases maailmas. Inimesed on kogu aeg hõivatud, neil ei jagu aega oma silmaringi laiendamiseks läbi raamatute.

Kirjandus → Kirjandus
68 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Kahe teadusartikli annoteeritud bibliograafiad

Kahe teadusartikli annoteeritud bibliograafiad Revaa, E., Karm, M., Lepp, L., Remmik, M. (2014). Praktikute-õppejõudude õpetamisarusaamad rakenduskõrgkoolis. Eesti Haridusteaduste Ajakiri, nr 2(2), 2014, 116–147. Artikli eesmärgiks on uurida praktikute õpetamispraktikat, mis võimaldab mõista praktikute- õppejõudude õpetamisaspekte ja parandada läbi õppejõudude koolitusprogrammide kavandamise ja arendamise rakenduskõrgkoolide õppekvaliteeti. Uuringu aluseks on kaks küsimust: millist tähendust omistavad praktikud-õppejõud õpetamisele ning millised on praktikute-õppejõudude õpetamisarusaamad? Uurimus põhineb intervjuudel 15 sotsiaal- ja tehnikavaldkonna praktiku- õppejõuga kahest Eesti rakenduskõrgkoolist, mille analüüsimiseks kasutati kvalitatiivset induktiivset sisuanalüüsi. Uurimus näitab erinevaid õpetamisarusaamu: õppijakeskne ja õppejõukeskne. Uurimus toob esile, mis mõjutab õppejõudude õpetamispraktikat j...

Majandus → Akadeemiline kirjutamine
90 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kuulamise liigid

Peate püüdma vaadata asju teise vaatepunktist (Kuulamine 2011). 1.1 Aktiivne kuulamine Hea kuulamine on aktiivne kuulamine. Aktiivne kuulamine jaguneb kolmeks: vaikne kuulamine, peegeldav kuulamine ja empaatiline kuulamine. 1.1.1 Vaikne kuulamine Vaikne kuulamine seisneb oskuses tähelepanelikult vaikida kaasvestlejat katkestamata. Selline käitumine on väliselt passiivne, nõuab aga suurt vaimset ja füüsilist keskendatust. Vaikse kuulamisega saab väljendada arusaamist, toetust ja huvi. Siia kuuluvad noogutamine ja mitmed lühirepliigid, mis soodustavad edasirääkimist. Seejuures on oluline kuulaja tähelepanelikkust väljendav sõnatu käitumine (Suhtlemispsühholoogia üldkursus 2011). Vaikset kuulamist tuleb kasutada kui vestluspartner: 1) on mures või erutatud ja tahab väga rääkida (oma muret kurta) 2) ei ole endas kindel (Suhtlemispsühholoogia üldkursus 2011). 4

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
96 allalaadimist
thumbnail
5
docx

3. KLASSI MATEMAATIKA TASEMETÖÖ

Iseloomustavad küsimused: Mis on ...?; Kuidas on ...?; Kuidas seda selgitada, et ...? jms. · Mõistmine, arusaamine ­ näitab (ülesande, olukorra) sisulist mõistmist. Seda taset iseloomustavad märksõnad: kõrvutama; vastandama; tõlgendama; selgitama; järeldama; ümber sõnastama; klassifitseerima jms. Iseloomustavad küsimused: Võrdle ...; Leia antud jooniselt ....; Milline järgmistest väidetest on ... jms. · Rakendamine ­ näitab arusaamist praktilise kasutamise võimalustest (näit info kasutamine teistes/ uutes situatsioonides). Seda taset iseloomustavad märksõnad: valima, arendama, kasutama, planeerima, ära kasutama, tuvastama jms. Iseloomustavad küsimused: Näita, kuidas saab...kasutada...; Kuidas saab seletada...?; Milliseid vahendeid võib kasutada...? · Analüüs ­ ülesande (materjali) koostisosadeks lahutamise oskus; näitab arusaamist üksikute komponentide omavahelistest seostest.

Matemaatika → Matemaatika
83 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mis on stress?

iga hinna eest hoiduda püüdes kärbime tahtmatult oma võimalusi majanduslikku heaolu parandada, uusi teadmisi omandada, maailmas ringi reisida, karjääri teha, loomupärased anded ja võimed mängu panna ning täisverelist elu elada. Stressi ei anna intensiivse töö, vilka seltskondliku elu või isegi igapäevase pereelu raames kuidagi täiesti vältida, jääb üle vaid sellega kohanema õppida. See aitab elus enam suuta ja samas end ka mõnusamini tunda. Psühholoogide ja arstide arusaamist mööda saab närvisüsteemi koormata valdavalt kahel viisil: võimete kiiret kasutuselevõttu võimaldavate jõupingutuste kaudu või ebaterve enesepingestamise teel. Esimesel juhul on tegemist eneseusku tõstva ja tegevuse tulemuslikkust parandava eustressiga, teisel puhul aga füüsilisele ja vaimsele heaolutundele halvasti mõjuva distressiga. Nendes vahetegemine pole tegelikus elus kaugeltki nii lihtne kui kirjasõnas, kummatigi mõjub ka pikk ja kõrge eustress nii mõnelegi kurnavalt

Psühholoogia → Psühholoogia
66 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Vargamäe peremehed

ehitamist ja ühtlasi ka võitlust maaga. Asudes Vargamäele elama on ta üsna optimistlik ning ta ei aimagi, millised raskused teda ees ootavad. Vaimusilmas ta kujutab ette, milline tema talu tulevikus välja näeb ja see on ilmselt üks põhjusi, mis teda edasi tegutsema ajendab. Teiseks põhjuseks on arvatavasti soov oma lastele pärandada võimalikult hea talumajapidamine. Ta unistab isegi kogu Vargamäe endale saamisest. Andres on väga töökas. Tema arusaamist mööda on igapäevane rassimine ainus viis õnne leida. Tema silmad avab alles noor Andres nende omavahelises vestluses romaani lõpus. Isa lause peale, "Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb armastus," vastab poeg, ,, Sina oled seda teinud ja minu ema tegi ka, ega ta muidu nii vara surnud; aga armastust ei tulnud, teda pole tänapäevani Vargamäel". Pearut on alguses kujutatud Andrese vastandina. Viimane on põikpäine töörügaja, kes ei mõista oma naabri kergemat suhtumist töösse

Kirjandus → Kirjandus
237 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kooliharidus Eestis 16-18.sajandil

Kooliharidus Eestis 16. ­ 18. sajandil 16. sajandi teisel poolel, peale Vene-Liivi sõda, toimusid suured muudatused Eesti alade territoriaaljaotuses. Põhja-Eesti jäi pooleks sajandik Rootsi võimu alla, Ida- Eesti aga Venemaa valdusesse, Saaremaa Taanile ning Lõuna-Eesti sai Poola, kus taastati katoliiklus. Protestantismi ja vastureformatsiooni omavaheline võitlus ja konkurents mõjusid soodsalt meie hariduselule. Protestantlikus kultuuris oli tavaline, et kõigi koolide õpilased pidid pühapäeviti kirkutes laulma. Pastor Georg Mülleri südameasjaks oli kirikulaulu olukorra parandamine, seetõttu asutas ta Pühavaimu kiriku juurde kooli (1600). Koolipoistele õpetati koraale ning nende hea esinemine kirikus pidi tõstma ka rahva huvi ja arusaamist kirikulaulust. Kogu 17. sajandi esimese veerandi vältel jätkus eestikeelse hariduse arengut soodustav võitlus kahe kiriku vahel, keskendudes peamiselt Tartusse. 1585. aastal T...

Ajalugu → Ajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
2
docx

1-2 aastase lapse sotsiaalsed ja enesekohased oskused

· Matkib täiskasvanu tegevusi, millele saab tagasisidet Oskuste arendamine Põhirõhk on mõtlemise arengul, sest sotsiaalse võimekuse areng on tugevas seoses eelkõige kognitiivse arenguga. Sotsiaalsete ja enesekohaste oskuste arendamiseks tuleb: · Tunnustada lapse algatusvõimet ja püsivust mingi tegevuse sooritamisel · Ergutada last alustatud tegevust lõpule viima · Innustada last iseseisvalt tegutsema · Kujundada arusaamist heast ja halvast · Õpetada kaaslastega suhtlemist, mänguasjade jagamist · Kinnistada viisaka käitumise harjumusi · Lasta lapsel kogeda erinevaid emotsioone · Luua reeglid · Tagasisidet anda lapse käitumise mitte tema enda kohta · Kaasta laps oma tegemistesse · Eneseteadvuse arendamiseks mängida ,,peeglimängu"

Pedagoogika → Lapse areng, jälgimine ja...
41 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mis on keel, mida see sisaldab?

Kui hakata aga mõtleme keele üle sügavamalt, siis tekib küsimus, et mida keel sisaldab? Keel sisaldab näiteks varieerumisi. Varieerumine on nimelt see, et ühte ja sama sisu on võimalik väljendada erineval moel. Varieerumine on samaaegselt nii hea kui ka halb. Hea on ta selles mõttes, et siis saab kasutada erinevaid stiile ja keeleline väljendus muutub kohe mitmekesisemaks ja laiemaks, ilmekamaks. Samas on see ka halb, sest varieerumine võib takistada ka arusaamist. Kindlasti sisaldab meie igapäevane kõnekeel ja ka kirjakeel slängi. Slängi kasutatakse kõige rohkem noorte seas. Slängisõnad on ka üsna sellised, mida kooslusest väljaspool inimesed ei mõista. Kuid on ka selliseid slängisõnu mis on väga populaarsed ja millest kõik aru saavad. Kindlasti ei ole släng sobiv avalikel esinemistel või tõsistel vestlustel täiskasvanud inimestega. 200 Sammuti esineb meil ka kõnekeelt. Kõnekeelt kasutatakse igapäevases elus, kuid on siiski poole

Kirjandus → Kirjandus
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Arvutimängude mõju lastele

Arvutimängudest võib sõltuvusse sattuda ja siis hakkab see mõjutama igapäevast elu. Ma ise mängin ka arvutimänge, aga ennem ma alati õpin ära ja teen tähtsamad asjad ära, ehk siis mängin arvutis vabal ajal. Inimene, kes on sattunud sõltuvusse arvutimängudest, ei suuda lõpetada, ta tahab koguaeg arvutis mängida ja ta heidab kõrvale kooliasjad ning sotsiaalse elu. Arvutimängud võivad olla ka vägivaldsed, mis omakorda mõjutavad vaimset tervist, arusaamist reaalsest maailmast ning elust. Kui arvutimängus on vägivald, tulistamine, tapmine, jne., siis laps lukustabki end sinna virtuaalmaailma ja peab seda tõeliseks. Pikaajaline ekraani vahtimine mõjutadab silmi ja nägemist. Arvutimängudes on ka tavaliselt heli efektid, muusika ning muud taustahelid. Efekti tõstmiseks kasutatakse tavalisest kõrvaklappe. Arvutimänge mängides kahjustuvad kõrvad, inimene väsib vaimselt, eriti kui muusika või heli on väga valju.

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
12 allalaadimist
thumbnail
5
docx

TAI

1 EUR = ca 38 THB; ! USD = ca 30 THB. Kehtivad kõik rahvusvahelised krediitkaardis nagu Visa, EuroMaster, American Express, Diners jne. Nii krediit- kui ka deebetkaartidega saab sularaha peaaegu kõigist kohalike pankade sularahaautomaatidest ning kontoritest. Sularaha ATM-st välja võttes läheb summa pealt 2,5 % teenustasu + ~2 EURi.  Keeleks on Tai keel. Turismikeskustes ja hotellides räägitakse ka inglise keelt, ent tugev kohalik aktsent segab tihti arusaamist.  Tai asub laius kraadidel 96E ja 106E ning pikkus kraadidel 19N ja 4N.  Tai asub kagu-aasia mandril.  Tai asub Indohiina poolsaarel.  Tai asub Aasias.  Selline on Tai kontuurkaart.  Keskmine vanus: kokku: 34 aastat mees: 33,2 aastat naissoost: 34,8 aastat (2010 est)  Sündimus: 13,01 Sündinud 1000 elanikkonnast (2010 est.) riigi võrdluses maailmas: 155  Suremus: 6,47 Surnud 1000 elanikkonnast (juuli 2010 est.)

Geograafia → Geograafia
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Rene Descartes

Filosoofia sarnaneb tema arvates puuga: juured on metafüüsika, tüvi füüsika ja oksad - ülejäänud (rakenduslikud) teadused. Nagu õunapuu vilju korjatakse okste, mitte tüve või juurte küljest, nii ilmneb ka filosoofia kasulikkus rakenduslike teaduste juures. Tõeline/ tõsikindel teadmine järeldub printsiipidest ning tõeliselt tark on see, kes oskab kõik teadmised tuletada teatud printsiipidest. Paljuteadjad ei ole mõttetargad - nad on kogujad. Mõttetark otsib arusaamist. Printsiipe peavad Descartes'i arvates iseloomustama kaks tunnust: 1. Nad on ilmselged tõed. 2. Iga tõsikindel teadmine peab neist järelduma. Need printsiibid on aluseks kogu uuele filosoofiale, mida Descartes'il on plaan üles ehitada: "Archimedes ei otsinud midagi muud kui üksnes punkti, mis oleks püsiv ja liikumatu, selleks, et liigutada paigast kogu maad; tuleb loota midagi niisama suurt, kui leiaksin kasvõi midagi vähimalgi määral kindlat ja kõigutamatut."

Filosoofia → Filosoofia
72 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Situatsiooniülesanne

PROBLEEMI LAHENDAMINE: Olukorra lahendamiseks on see, et osalust läbi viia ei ole otstarbekas. - Liini töö on füüsiliselt raske ning kui töötajad peaksid oma vabast ajast osaluskoosolekutel käima, muutuksid nad rahulolematuteks seetõttu aga langeks nende produktiivsus ja kannataks ka tahase toodang. - Töötajate vahel on suhtlusbarjäär (nad on etnilised ja rassiliselt erinevad) see takistab üksteisest arusaamist. - Madala haridustaseme tõttu ei ole töötajad ambitsioonikad ning nad ei pea oluliseks enda osalust juhtimises. MINU SOOVITUSED JOE´LE: Kui rakendada soovitusprogrammi sellisel moel, et töötajatel palutakse teha ettepanekuid töö parandamiseks kirjalikul viisil (kasvõi anonüümselt), siis võimaldab see kokku hoida kulusid (aega). Soovitusprogrammist oleks haaratud väike osa töötajatest (töötajad, kellel on ideid ja ettepanekuid töö parandamise suhtes)

Sotsioloogia → Organisatsiooniline käitumine
125 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun