Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"andekuse" - 118 õppematerjali

andekuse ehk talendi. Gardneri arvates on erinevad anded inimestel kaasasündinud.
thumbnail
1
docx

Kuulsuse narrid kokkuvõte

Kuulsuse narrid Kuulsuse narrid 1. Räägib Jaan Tatikast (leiutised, kooliskäik, vanemate surm) 2. Räägib Vesipruulist ja ta kirjutistest (jutud, luuletused, mis ei valminud) 3. Salomon leidis õhtul Tatika ja viis voodisse (viskas aknast välja, unes põrandale, Salomon ja Tatikas hakkavad üksteise ees hooplema ja teineteist narriks nimetama) 4. Tatika koer Pontu sureb ja Tatikas ning Vesipruul hakkavad koera üle aia loopima. Salomonil oli palju jutu lõppe ja puu otsas tuli lõpus alguski. 5. Tatikas ütleb sõbrale, et puu otsas istuv Vesipruul on hull sabaga gorilla ja hakkab temaga kive puu otsa Vesipruuli pihta loopima. 6. Vesipruul läks puu otsa kirjutama, aga jäi kinni kuna istumise koht oli vedelliimiga määritud. 7. Tatika majalt lendab tänu leiutiste isesüttimisele katus pealt ja arvatakse, et Tatikas on surnud olgugi et e...

Kirjandus → Kirjandus
39 allalaadimist
thumbnail
24
doc

"Andekus kui erivajadus"

........................................................17 KOKKUVÕTE.........................................................................................................................21 ALLIKAD................................................................................................................................23 2 SISSEJUHATUS Referaadi ,,Anne kui erivajadus" eesmärk on tutvustada andekuse mõistet, selgitada kontseptsiooni andekusest kui erivajadusest ning kirjeldada võimalikke meetmeid andekate laste toetamiseks. Teemaarenduses võib lugeda andekuse mõiste tähendusest, andekuse põhjustest ning andekusest hariduslike erivajaduste kontekstis: mil viisil on andekus käsitletud eesti haridusseadustikus ning kuidas andekaid märgata ja aidata. Referaadi teises pooles on võrdluseks ja teema rikastamiseks sisse toodud Austria, Saksamaa ja Sveitsi kogemus andekate hariduses.

Pedagoogika → Lastekaitse
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

ERIVAJADUSEGA LAPS JA TEMA ABISTAMINE

vajalikud kodanikud, kes tuleks endaga toime? ANDEKUSE MÕISTE Andekus on psüühiliste omaduste kompleks, mis avaldub võime või võimete kogumi kõrges arengutasemes ning realiseerub inimese eriti edukas tegevuses mingil alal. Igapäevases kõnepruugis võime kohata mõiste andekus kaht vägagi erinevat käsitlust. Ühel juhul mõistetakse selle all midagi äärmiselt ebatavalist, väga harva esinevat, mida tuleb otsida kui kullatera. Eristatakse andekuse erinevaid tasemeid, st. kas on tegemist eriti silmapaistva andekusega või tavalisest üksnes mõnevõrra suurema võimekusega. Silmapaistva andekuse korral kasutatakse mõistet üliandekas. Geniaalsuse mõistet on peetud andekuse kõrgeimaks astmeks. Enamasti on aga geniaalsuse kriteeriumidena tunnustatud eriti suurt loomevõimet ja tulemuslikkust mingil alal, samuti loomingu originaalsust ja erakordsust, mida ei saa mõõta sellise järjest kasvava suurusega nagu intelligentsuskvoot (IQ).

Pedagoogika → Eripedagoogika
61 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Andekus kink või koorem

vaimsetes või eri-võimetes, loomingulisuses ja tugevas motivatsioonis. Andekus võib avalduda erinevates valdkondades ­ teaduses, spordis, muusikas, kunstis, aga näiteks ka emotsionaalses või sotsiaalses sfääris. Erinevad inimesed on andekad erinevates asjades. Alar Tamming on ärimees, investor, NSV Liidu meistersportlane lauatennises ja psühholoog. Kust tuleb andekus ja misläbi on see mõõdetav? Eelmise sajandi kahekümnendatest sai alguse inimese andekuse võrdsustamine kõrge IQ- näitajaga. IQ näol on meil tegemist üldise vaimse võimekusega, mis, nagu hästi teada, jaotub normaaljaotuse järgi. Sellest kriteeriumist lähtuvalt peaks andekaid olema umbes 2­5 protsenti populatsioonist. Kuna IQ korreleerub kooliedukusega, siis võib see viia mõtteni võtta õpilaste keskmiste hinnete alusel koostatud pingerea tipust viis protsenti parimaid ja nimetada nad andekaks. Sellise lihtsustatud sildistamisega leiaksime küll üles nii öelda

Eesti keel → Eesti keel
21 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Film "Amadeus"

,,Amadeus" Film ,,Amadeus" on 1984-ndal aastal valminud film Wolfgang Amadeus Mozarti elust läbi Antonio Salieri jutustuse. Salieri oli võimas ja austatud heliooja, kuid Mozarti andekuse ja hiilguse kõrval jäi Salieri ainult varjuks. Salieri vihkas Mozarti, kuna ta kadestas ta andekust ja geniaalsust ning ta käitus lapsikult (mitte oma andekuse kohaselt). Selle kadeduse pärast plaanis Salieri teha ka enesetapu. Mozartil oli ebatavaline muusikaline mälu, suurepärane muusikaline kuulamine ja ülekeev loominguline fantaasia. Tema andekus viis ta kuninga õukonda, kus ta oli armastatud ning lisaks kirjutas ta ooperi ,,Võluflööt" rahvateatri jaoks, mis pälvis koheselt rahva heakskiidu. Kuid Mozarti priiskav eluviis ja ta kontrolliv isa viisid ta masendusse ning ta haigestus ja suri. Tema viimase teose ,,Reekviemi" aitas tal

Muusika → Muusika
31 allalaadimist
thumbnail
45
doc

Andekas laps

sissejuhatus.....................................................................................................................2 1.Andekuse mõiste......................................................................................................... 4 Andeka lapse tunnused...............................................................................................7 1.2 Andekuse diagnoosimine.................................................................................. 11 1.21 Andekuse diagnoosimise meetodite liigid....................................................12 2.Andeka lapse arendamine..........................................................................................15 Haridusliku erivajadusega õpilase õppekorralduse erisused ................................... 15 § 46. Haridusliku erivajadusega õpilane.......................

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika
191 allalaadimist
thumbnail
10
doc

ANDEKA LAPSE TUNNUSED

ANDEKA LAPSE TUNNUSED Andekust on keeruline defineerida. Lindgren ja Suter (1994) käsitlevad andekatena lapsi, kes oma väljapaistvate võimete poolest suudavad saavutada silmapaistvaid tulemusi. Andekad lapsed kuuluvad erivajadustega laste hulka, sest nad vajavad oma arengupotensiaalide realiseerimiseks kasvukeskkonna kohandamist (Häidkind, Kuusik 2009). Viimastel aastakümnetel ei peeta andekuse põhinäitajaks enam intelligentsuskvooti (IQ), vaid rohkem tähtsustatakse loovust: mõtete voolavust, originaalsust, probleemi nägemise võimet (Sikka 2002). Kui lapse intelligentsuskvoot (IQ) on 120 – 130, siis hinnatakse ta andekaks (Sepp 2010). Selleks, et saada mitmekülgsemat hinnangut, on peale intelligentsustestide ka spetsiaalsed skaalad, mille abil andekuse omadusi välja selgitada arvestades lapse psühholoogilisi omadusi ning edukust ja võimeid eri valdkondades

Pedagoogika → Pedagoogika
13 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Andekusest ja andekatest lastest

andekusega ei kaasne tingimata niisuguseid omadusi nagu usaldus, siirus, omakasupüüdmatus, järeleandlikkus, tagasihoidlikkus ja osavõtlikkus. · Meelekindluse ja vaimsete võimete seos on negatiivne. · Lastel, kelle IQ ületab 145 punkti on raskem keskkonnaga kohaneda. · Viis laadi eristamaks ülitundlikkust: a) psühhomotoorne b) meeleline c) kujutlusvõime d) intellektuaalne e) emotsionaalne · Ülitundlikkus toidab, rikastab, võimendab ja avardab annet. · Andekuse hindamine teatavate tunnuste järgi on kõige kindlam võimekate laste väljaselgitamise meetod. · Üsna oluliseks näitajaks andekate laste puhul loetakse huumorimeele olemasolu. · Sageli ei ole andekas laps eriline mitte ainult vaimsete võimete, vaid ka isiksuseomaduste poolest, mis on potentsiaalsete hingeliste ja suhtlusprobleemide allikaks. · Andekad lapsed arenevad sageli hüppeliselt, läbides nn sensitiivseid

Pedagoogika → Pedagoogika
11 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Andekas laps- probleeme ja lahendusi

TALLINNA ÜLIKOOL Kasvatusteaduste instituut Õpetajahariduse osakond ANDEKAS LAPS- PROBLEEME JA LAHENDUSI Tallinn 2007 Sisukord 1. Andekuse mõiste................................................................................................................ 3 2. Andeka lapse tunnused.......................................................................................................5 3. Kuidas lapses andekust ära tunda?.....................................................................................6 4. Mida lapsevanemad peavad tegema?................................................................................. 8 5

Pedagoogika → Eripedagoogika
218 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Andekus - kink või koorem

Andekus ­ kink või koorem Praeguseks hetkeks elab Maal umbkaudselt 6,5 miljardit inimest. Vaatamata sellisele suurele hulgale, ei leidu nende seas identseid isikuid. Iga indiviid erineb teistest paljude tegurite, nende seas ka andekuse poolest. Kõigil on tugevamaid ja nõrgemaid külgi. Mõned on edukad muusikas, teised kunstis, kolmandad aga hoopis spordis. Maailmas on kümneid, kui mitte sadu miljoneid inimesi, kelle hobiks on korvpall. Seda mängitakse nii enda lõbuks ja kehalise aktiivsuse saamiseks kui ka elukutseliste sportlastena tipptasemel võistkondades . Arvatavasti iga korvpallifanaatiku unistuseks oleks jõuda ookeanitagusesse kutselisse kõrgliigasse NBA

Eesti keel → Eesti keel
277 allalaadimist
thumbnail
1
odt

FERENC LISZT

dirigent, organisaator ja kunstilise tõe eest võitleja. Ta oli pikk ja kõhetu, kahvatu näo ja suurte merevee värvi rohekate silmadega. Kõnnak oli tal ebakindel. Intiimses seltskonnas oli ta näoilme hajameelselt rahutu. Rääkis ta kiiresti ja katkendlikult, arvamust väljendas kindlalt, kirglikult arendas oma mõtteid. 1819. aasta avastas Ferenc Liszti andekuse Viini klaveripedagoogi Czerni, kui ta suutis mängida lehest võõraid kompositsioone nagu oleks ta neid juba kaua harjutanud, lisaks sellele oli ta veel suurepärane improvisaator. Aastal 1822 toimus Viinis 11-aastase Liszti esimene avalik kontsert, mis kutsus publikus välja üldise vaimustuse. Veelgi suurem oli poisi menu teisel kontserdil. 1823. a. aprillis. 1824. aastal toimus 13-aastase Liszti esimene avalik kontsert Pariisis. Aastal 1835. asus Liszt elama Sveitsi

Muusika → Muusika ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Anthonis van Dyck

neil maalidel ülimat ilu. Seal leidus peamiselt Rooma On tõenäoline, et ka ja Kreeka ajaloolisi märke ja Veneetsias veedetud aeg juhte. mõjutas ta usulisi maale. Inglismaa kuningas Charles I jahil · Umbes 1635.aastal valminud · Õli lõuendil · Van Dyck maalis Charles esimesest 38 portreed, see on neist parim. · Tasuks andekuse eest tegi kuningas Dyckist rüütli. Autoportree , 1621 Elena Grimaldi,Genoa 1623 Marie-Louise de Tassis, Antwerp Kuninganna Henriette Maria, 1630 London 1632 Perekonna portree 1634-1635 Amor ja Psyche, 1638 Ristilt laskumine(?) ­ Descent from the gross KASUTATUD KIRJANDUS · http:// www.artble.com/artists/anthony_van_dyck · http:// www.artcyclopedia

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Andekad õpilased

individuaalset lähenemist. Mis on andekus? Andekuse määratlus on aluseks sellele, kuidas me tuvastame andekaid lapsi. Eestis võiksid arusaamad andekate hariduslikest erivajadustest olla rohkem teada ning tunnustatud nii pere, kooli kui ka ühiskonna tasandil. Andekus on kingitus. Inglise keeles tähistabki neid kahte mõistet sama sõna (gift). Andekus võib avalduda erinevates valdkondades ­ teaduses, spordis, muusikas, kunstis. Pedagoogikas kasutatakse andekuse määratlemiseks enim järgmist definitsiooni: andekus on individuaalne potentsiaal saavutada silmapaistvat edu ühel või mitmel alal(Urban & Cropley, 2002). Pange tähele just ,,potentsiaali", mis paneb meile kohustuse märkamiseks. Lapse loovuse, motivatsiooni, huvide, võimete ja vajaduste väljaselgitamiseks kasutatakse nii lapse enese, vanemate, õpetajate/treenerite kui ka kaaslaste hinnanguid ning muidugi vaadeldakse ka lapse saavutusi mingites valdkondades.

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
33 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Erivõimeliste ja andekate õpetamise võimalused ja väljakutse

õpetajad, lapsevanemad, eakaaslased jt seetõttu võivad lapsed käituda tüüpilises koolikeskkonnas väga erinevalt. Seda enam et sellised positiivsed iseloomujooned nagu rahulikkus, sõltumatus ja eneseusk võivad kõrge IQ juures pöörduda vastupidiseks (Uusikylä, 2006). Uusikylä (2006) on seisukohal, et andekate kasvatuses peab olema rõhk pigem kasvatusel kui andekusel, esikohal peaks alati olema lapse psüühilised vajadused st andekuse ja geniaalsuse taga tuleks alati näha last, kes soovib et teda armastatakse ja toetataks, mitte tema saavutuste pärast, vaid tema enda tõttu. Sellise suhtumisega saab leevenda ka andekate inimestega tavaliselt kaasas käivat perfektsionismi selle eri vormides. Põhiline ei peaks olema saavutus vaid tee kuidas sinna jõutakse. Andekate laste, kuid ka ,,tava" laste puhul on kõige aluseks loovus ja selle arendamine, kui seda ei tehta ei ole loota ka tulemusi

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
74 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Artikkel: „Mis juhtub, kui loobuda traditsioonilisest kooliharidusest?“

„Mis juhtub, kui loobuda traditsioonilisest kooliharidusest?“ Mis juhtub kui kool laiali saadetakse? Kuidas hakkavad käituma õpetajad? Mida hakkavad tegema õpilased? Kas inimesed kaotavad oma loovuse? Inimkond on enamus oma ajaloost tulnud toime ilma haridussüsteemita. Antiik Kreeka ajast kuni keskajani puudus haridussüsteem täielikult. Keskajal kujunes pedagoogika välja niiviisi: Õpetajateks olid meistrid, kes kasvatasid oma õpilasi visalt, see oli noorte endi soov õppida. Eelkõige võttis meister õpilase selleks, et temast hea käsitööline teha. Meister tegeles oma õpilasega individuaalselt, õppides tundma ta karakterit. Selline õpetamissüsteem on ühiskonnale minu arvates sobilik. Ilma karakterita õpetajad, kes on kinni vaid reeglites, õppesüsteemis, ei jätkaks oma tööd vabatahtlikult. Õpetajal peab olema vastav loovus ning tahe õpilastele midagi selgeks teha ning neid parendada. Õpetajad, kellel aga on olemas karakter, keda on huvita...

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Pjotr Iljitš Tšaikovski elulugu

kohtuministeeriumi ametnikke. Pjotr aga huvitus ennekõike muusikast. Ta laulis koolikooris. Alguses tiiskanti, hiljem alti, võttis hääleseadetunde ning huvitus väga ooperitest ja kontsertidest, kus koolikaalastega ka käidi. Aastatel 1855-1858 võttis ta ka klaveritunde, misjärel jõudis õpetaja arusaamale, et noormees on väga andekas. Seejärel hakkas õpetaja vend Tsaikovskile muusikateooriat õpetama. Hiljem vabastati ta konservatooriumis klaveritundidest tema andekuse tõttu. 1859 aastal asus Pjotr õppima Vene Muusikaühingu hiljuti avatud muusikaklassi. Kaks aastat hiljem, olles juba kohtuministeeriumi ametnik, tegi ta avalduse muusikaühingu direktsioonile, et astuda peatselt avatavasse Peterburi konservatooriumisse. Kuna Tsaikovski oli väga pühendudnud õpilane, usaldas õpetaja Anton Rubinstein talle harmooniaklassi tundide andmise. 1863-1864 orkestreeris Tsaikovski kõige erinevamatele orkestrikoosseisudele nii teiste

Muusika → Muusikaajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Pablo Picasso elulugu

PABLO PICASSO 1881-1973 Pablo Picasso (tegelikult Pablo Ruiz) sünnib 1881. aastal Málagas. Joonistusõpetajast isa avastab varakult poja andekuse ja annab talle esimest õpetust. Picasso edasine areng kulgeb tormiliselt: 1896. aastal õpingud Barcelona ühes kunstikoolis, 1897. aastal valmivad esimesed illustratsioonid. 1901. aastal esimene skulptuur. Olles varsti pärast sajandivahetust kunstnikuna juba väljakujunenud isiksus, võtab noor Pablo kasutusele oma ema nime ja reisib korduvalt Pariisi, kus hakkab 1904. aastast lõplikult elama. Stiilikriteeriumide alusel jaotatakse Picasso looming perioodideks. Esimene umbes kolm

Kultuur-Kunst → teaduslikku uurimistöö...
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Modernismi mõisted

loomadeks, kes käituvad instinktiivselt, et pääseda eluga "Stepihunt" H.Hesse/ inimese lõhestumine kaheks (loomaks ja inimeseks) "Ööbik ja roos" O.Wilde/ armastuses ja selle seletamatu jõud "Tobias Mindernickel" T.Mann/ meil ei ole õigust võtta teiselt tema õnne "Aednik" R.Tagore/ vägivallatuse, vabaduse ja inimlikkuse sümbol 19 Aforismi väärtusega mõte: Elu on mõistatus ja saladus, armastus niisamuti (R.Tagore) Iga inimene on ainulaadne; ta on pärilikkuse, võimaluste ja andekuse nii habras ühendus, et teda tuleb kaitsta (H.Hesse) 20 O. Wilde- estetismi üks tähtsamaid esindajaid sümbolistlikus kirjanduses Sündis Dublinis. Valdas prantsuse, kreeka ja ladina keelt. Eriti andekas oli keeltes, kirjanduses; matemaatikas ja spordis andetu. Lõpetas ülikooli kiitusega. Kujunes välja esteeditsev maailmavaade. Esimene kogu ilmus 1881. Edeva seltskonnaeluga. Eesmärgiks leida kõiges kunsti. Püüdis elada

Eesti keel → Eesti keel
347 allalaadimist
thumbnail
21
ppt

Liszt

Lapsepõlv · 1819. aastal viis isa Ferenc'i tuntud Viini klaveripedagoogi Czerni juurde · Czerni ei saanud varjata oma hämmastust, sest noor Liszt mängis lehest võõraid kompositsioone nagu oleks ta neid juba kaua harjutanud · Lisaks sellele oli ta veel suurepärane improvisaator Viinis · Isa oli kogunud väikese rahasuma, et pojale haridust anda · Raha jätkus aga vaevalt elamiseks · Czerni ja Salieri õpetasid noort Liszti tema andekuse pärast tasuta · Aastal 1822 toimus Viinis 11-aastase Liszti esimene avalik kontsert, mis kutsus publikus välja üldise vaimustuse Pariisis · 1823.aasta lõpul seisis Adam Liszt oma geniaalse pojaga Pariisi Konservatooriumi direktori ukse taga · Liszt jäi konservatooriumi ukse taha, sest kehtis seadus, mis keelas välismaalastel õppida selles õppeasutuses · 1824. aastal toimus 13-aastase Liszti esimene avalik kontsert Pariisis

Muusika → Muusika
24 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kas musikaalsus on pärilik või õpitav?

õppeta? Isiklikult arvan, et oleks, kuid tagajärg ei oleks pruukinud tulla nii perfektne, kui oli seda Mozarti muusikaline geniaalsus isa kaasabil. Lisaks motiveeris Leopold Amadeusi lisaks pingutama, õppima, mis on talendi väljakujunemiseks väga oluline faktor. On väga harv juhtum, kui jõutakse omal alal tippu puhtalt talendi pealt, kuid minu isiklik arvamus on, et Wolfgang Amadeus Mozart on just üks nendest harvadest juhtumitest, kus ka puhtalt andekuse pealt jõuaks tippu. Muusikamaailmas tundub see ka pealtnäha lihtsam, vaja lihtsalt vajutada õiget klahvi/laulda õiget nooti, olla uuenduslik ning oledki tipus. Tegelikult muidugi see nii lihtne ei ole. Peale vaadates on väga raske öelda, kas tipp-muusik on lihtsalt andekas või end raske tööga tippu viinu. Musikaalsuse kujunemise juures on mõlemad väga olulised faktorid. Inimestele on erinevalt antud, kes peab vaeva nägema rohkem, kes vähem. Kuid päritud

Muusika → Muusika
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Igor Stravinski, George Gershwin

IGOR STRAVINSKI (1882-1971) Väheseid, kes omam 3 riigi kodakondsust: Vene, US, Pr. Siiski loetakse USA heliloojaks, sest suurem osa loomingust valmib seal, sünd peterburi lähistel, muusikalise andekuse pärib isalt, kes oli niemkas solist peterburi Maria teatris. Hariduse omandas eraviisiliselt. Ema soovitusel lõpetab peterburi ük-s õigusteaduskonna. Muusikaalaseid õpnguid juhendab N. Rimski-Korsakov. Kuni Am perioodini tunti teda kui Vene heliloojat. 1917 rev ajal viibis Pr-l, samal ajal oli teine elemine sveitsis. 1939 Usasse, põhj: soov vabaneda vana maailma taagast: 2 viimase a jooksul mattis naise, tütre, ema ja lähenev Iims. Usasse elulõpuni. LOOMING: jaguneb 3 perioodi. 1

Muusika → Muusikaajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

8 Mis on andekus Mõned lapsed on tavad. Ega asjata ei rõhutata õnne või juhuse tähtsust lapse arengus – on edukad vaid teata- väga oluline, et laps satuks oma elu olulistel etappidel kokku täiskasva- vates valdkondades, olles mõnel alal üsna nutega, kes oskaksid ära tunda tema võimeid, mõista tema iseärasusi ja nõrgad. Esineb ka vajadusi ning tema arengut kõige paremal viisil toetaksid. õpiraskustega ande- Andekuse määratlus on aluseks sellele, kuidas me tuvastame andekaid kaid lapsi. lapsi. Feldhusen ja Jarvan (2002) on andekuse definitsioone uurides leid- nud, et neid võib jaotada kuude kategooriasse. Määratlused võivad olla seotud kas mingi psühhomeetrilise mõõdiku, tavaliselt intelligentsustesti

Psühholoogia → Psühholoogia
112 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Orlando Di Lasso

ORLANDO DI LASSO (ka Lassus, Roland de) Sündis u.1532 Monsis Flandrias. Kaheksa ja poole aastasena alustas soprani laulmist oma kodulinna St. Nicholas' kiriku kooris, kus pälvis suurt tähelepanu oma tavatu muusikalise andekuse ja suurepärase hääle poolest, nii et ta seepärast kolm korda rööviti. Kaks korda nõudsid vanemad ta kodulinna tagasi, ent kolmandal korral nõustusid tema siirdumisega Sitsiiliasse asekuninga de Gonzaga residentsi peamiselt Charles V armee alluvusse. Pärast osalemist sõjakäigus Madalmaadesse järgnes Lasso oma patroonile Milanosse ja Sitsiiliasse. Pärast häälemurret veetis Lasso kolm aastat Napolis Marquess della Terza õukonnas. Sealt siirdus ta Rooma,

Muusika → Muusika
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mina erivajadusega õpilase õpetajana

Kui erivajadused ilmnevad enne kooli, nimetatakse neid arengulisteks erivajadusteks, koolieas aga hariduslikeks erivajadusteks. Erivajaduste tekkepõhjustes kombineeruvad pärilikud eeldused keskkonna mõjudega, põimumine võib toimuda soodsas ja ebasoodsas mõttes. Erivajaduste liigid on tekkepõhjustest ja avaldumise eripärast sõltuvalt järgmised: kuulmispuuded, nägemispuuded, vaimupuuded, kõnepuuded, kehapuuded, spetsiifilised arenguhäired, emotsionaalsed ja käitumishäired, andekus. Andekuse korral on tegemist arengut soodustava kombinatsiooniga: soodsad pärilikud eeldused arenevad edasi, põimudes arengut stimuleeriva keskkonnaga. Erivajadustega inimene erineb teistest oma infotöötluse poolest, sest ta töötleb kas liiga kiiresti või aeglaselt. Lasteaias eripedagoogilist abi vajavate laste väljaselgitamine toimub koostöös lastevanematega, õpetajatega ja eripedagoogidega. Minu kui õpetaja roll on luua lapsele arengut soodustav keskkond, tagada turvatunne ja

Pedagoogika → Lapse areng
205 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Probleemid Eesti haridussüsteemis

täiskasvanute täiendõpe korraldamiseni. Minu arvates Eesti haridussüsteemis kaks kitsaskohta: varajase kutse-ja karjäärisuunitluse puudumine ning kõrghariduse eelistamine kutseharidusele. Võrreldes Eestiga, siis Sveitsi kui ka Saksamaa haridusüsteemi üheks silmatorkavamaks erinevuseks on 6./7. klassi õpilaste suunamine ja arendamine selles suunas, milles on nad kõige silmapaistvamad, koos sellega toimub andekuse avastamine ühes või teises vallas. Juba varases nooruses pannakse õpilased oma karjääri kui ka tuleviku üle mõtlema, mistõttu kergendatakse nende koormat edasiste valikute suhtes kui ka aidatakse leida see `kõge õigem' suund/amet, mis sobiks antud õpilasele. Eestis pannakse aga õpilased valiku ette tavaliselt 9.klassi lõpus ja sedagi ilma erilise nõustamise ning suunitluseta. Põhikooli lõpuklassiks luuakse õpilastele,

Ühiskond → Ühiskond
40 allalaadimist
thumbnail
2
docx

XX SAJANDI VENE KIRJANDUS

surve, paaniline oma ja võõra , st vale otsimine. 26. Kaua kestis Bulgakovil Meistri ja Margarita loomine? Mitu käsikirjavarianti on säilinud? Millal teos N.Liidus ilmus? Loomine kestis 12 aastat, sellest säilinud on 7 käsikirjavarianti. 27. Missuguseks kirjanikuks pidas ebd Nabokov? Mida see talle tähendas? Pidas end langusaja kirjanikuks ­ langus tähendas talle ideaalide kaotamist. 28. Milles seisnes Nabokovi andekuse mitmekülgsus? Ta oli tunnustatud entomoloog, esmaklassiline maletaja, maleülesannete ja ­etüüdide autor. 29. Millega Nabokov lugejat ärritab? Teemavaliku, kujutamislaadi (detailsed loodus- , sündmuskohtade, tegelaste meeleolu kirjeldused) samuti keelekasutusega: nii tema vene kui ka inglise keel tunnistati liiga aristokraatseks, liiga õigeks. 30. Nimeta Nabokovi kirjanduslikud meetodid? Müstifikatsioon , mäng , paroodia

Kirjandus → Kirjandus
12 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kokkuvõte raamatust „Andekas laps“

Et teada saada, kas laps on tavaline või andekas, peab teda võrdlema tavaliste lastega. Autorid ongi raamatus välja toonud lapse arengunäitajate verstapostid. Iga vanem saab sealt näpuga järge ajada ja uurida, kui andekas ta laps mingis valdkonnas on. Väga tähtis on siin ka õpetaja töö, nähes teistest võimekamat last, kuidas teda edasi arendada. Oma lapses andeid ja erilisi võimeid otsivale vanemale on ka kirjapandud mõned iseloomustavad omadused,mida peetakse andekuse näitajateks ja ka väikelaste ümbritsevat keskkonda ergutavad nipid ja kuidas lapsega suhelda ja füüsiliselt arendada. Mitte ainult andekas, vaid kõik lapsed vajavad mõnusat õhkkonda, kus olla ja areneda, kui seda rikastavad veel ka talle eakohased ja kujutlusvõimet arendavad mängud, kus laps saab ise midagi luua ja arenguprotsessile kaasa aidata (kasvõi ise mänguasjade valmistamine) , kui see on ka

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
42 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Gert Helbemäe "Ohvrilaev"

lõi pere, tal on naine ja tütar. Naisega on suhted jahenenud, kuid tütart peab ta kalliks. Isabella või õigemini küll Isebel, on noor juuditar, kellel Martin Justuse meelest on sügavate kompleksidega iseloom, kes on sarkastiline, heitlik aga naiselik. Martin nimetab neiut ka sofistiks, sest Isabella põlgab mõistuse ületähtsustamist, kõige mõistusega võtmist.Ta elab koos emaga, isa on surnud. Isebel on andekas pianist. Kuid tema andekuse edasi arendamist pidurdas ja takistas tema klammerduv ema. Ta armastas väga oma isa, kannatab õnnetu lapsepõlve ja vanemate vaheliste probleemide pärast ning oma ema ta vihkab, aga samas ka armastab. 2) Kuidas Martin ja Isabell kohtusid? Martinil oli pooleli raamatu kirjutamine Sokratesest. Ta jäi kirjutamisega toppama ja läks jalutama. Isabell jalutas talle vastu noodikaust kaenlas, tulles klaveriõpilasele tundi andmast. Nad hakkasid vestlema ja otsustasid lõpuks edaspidigi kohtuda.

Kirjandus → Laste- ja noortekirjandus
18 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mina kui erivajadusega õpilase õpetaja

lähenemisi ja lahenduskäike tulemuse saavutamiseks. Õpetajana kasutaksin enda töös palju töölehti, kus saab kirjutada, joonistada, arvutada, sest nii saab kõige paremini last jälgida ning läbi selle teada saada, mida antud lapsele meeldib kõige rohkem teha. Häid tulemusi annaksid kindlasti ka mängulised ja loovtöö harjutused. Üks asi, mida kindlasti ei tohiks teha, kuid mis kahjuks tuleb esile nii mitmeski koolis on nii öelda lapse andekuse unarusse jätmine. Kui laps on näiteks pärit kakskeelsest perest siis tihtipeale ei arenada koolis piisavalt kas siis ühte või teist keelt. Tihti ei pöörata tähelepanu õpilase eelisele ja andekusele teiste õpilaste ees ja saadetakse õpilase lihtsalt minema või siis leitakse talle muu tegevus, sest arvatakse, et lapsel on igav, sest ta ju juba teab kõike seda. Sellise käitumise tulemuseks võib aga olla negatiivne tulemus: õpilane ei oska ühes või teises

Pedagoogika → Pedagoogika
23 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Igor Stravinski ja George Gershwini elulood ja looming

Igor Stravinski ja George Gershwini elulood ja looming Igor Stravinski elulugu (1882-1971) S oli üks väheseid, kes omas 3 kodakondsust: USA, vene, prantsuse. Siiski loetakse teda USA heliloojaks, kuna viljakam osa loomingust valmis USA perioodil. Sündis Peterburi lähistel. Muusikalise andekuse päris isalt, kes oli nimekas bass Peterburi Maria teatris. Hariduse omandas eraviisiliselt. Ema soovitusel lõpetas Peterburi Konservatooriumis õigusteaduskonna. 1906 abiellus oma nõo Jekaterinaga. Neil sündis 3 last. Muusikaõpinguid juhendas peamiseks N.Rimski-Korsakov. Heliloojana ilmus tema nimi ajalehtedesse 1905. Läbimurde aastaks 1910. Järgnevad 3 aastat olid aga eriti head. 1909 viibis S koos perega Prantsusmaal ja oli sage külaline teatrites

Muusika → Muusika ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Waldorfi referaat

(antroposoofia), mis hõlmab nii tunnetusjõudude, kunstivõimete, tunnete, moraalsete kalduvuste kui ka religioossete elamuste arengut. Esimene waldorfkool asutati 1919. aastal Stuttgarti lähedal Waldorf-Astoria AS direktori palvel luua ettevõtte töötajate lastele kool. Uue kooli aluseks võeti inimese arengu seadused ja tingimused, mis ühised kõikidele lastele kogu nende individuaalse erinevuse juures. Waldorfkool võimaldab üldhariduse, eristamata õpilasi vaadete, andekuse, soo ja usutunnistuse järgi. Eestis on 6 waldorfkooli, 6 waldorflasteaeda ning õpetajate ja lastevanemate täiendkoolituskeskus (seminar). Waldorfkooli õppekava põhineb akadeemiliste, kunsti- ja tegevusainete tasakaalul. Ühtviisi tähtsaks peetakse nii intellektuaalset kui ka emotsionaalset ja tahtepärast õppimist. Waldorf-pedagoogika põhiidee Steineri-pedagoogika käsitluses on inimene hingeliskehalisusele lisakas ka vaimne olend

Pedagoogika → Eripedagoogika
156 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Meenutades Michael Jacksonit"

Kontserdiarvustus 29. oktoobril kella 19.00'ks seadsin sammud Pärnu Kontserdimaja poole, et osa saada popkuninga Michael Jacksoni mälestuskontserdist "Meenutades Michael Jacksonit". Kontserdile minekut olin planeerinud juba mitu kuud ette, kuid nagu ikka ostsin pileti üsna viimasel minutil, mistõttu oli mõni üksik koht veel alles ning seetõttu pidin kõige kallima kontserdipääsme lunastama. Veidi üle kahe tunni kestval kontserdil kõlasid kõik unustamatud hitid, alates Jackson 5 aegsetest ja lõpetades M.Jacksoni soolokarjääri lauludega. Dave Bentoni ja Uku Suviste poolt rajatud kontserdil esinesid koos eelnimetatutega James Werts, Iiris Vesik, Kristjan Kasearu, Jana Kask, Lauri Pihlap koos Soul Milita'ga ning Semiir tantsugruppiga. Kontserdisaalis ringi vaadates, võis märgata ema-isa käekõrval muusikat nautima tulnud kolme-nelja aastasi jõnglasi, ning ka juba soliidses eas vanapaare, ning muidugi igas va...

Muusika → Muusika
7 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Ferenc (Franz) Liszt

Ferenc (Franz) Liszt 1811 Raiding (Austria-Ungari) 1886 Bayreuth Sünnipaik Ungari ja Austria piiri lähedal, Liszti kodune keel oli saksa keel. Sellegi poolest pidas Liszt end rahvuselt ja hingelt ungarlaseks. Isa mängis klaverit, tsellot ning oli lauluandega (töötas Eszterhazy'de juures). Franz oli pere ainus laps, umbes 6aastaselt hakkas isalt klaveritunde saama. Sõitis koos isaga Viini ning jätkas õpinguid kuulsa õpetaja Carl Czerny juures, kes õpetas poissi tema andekuse tõttu tasuta. Czerny juures saavutas Liszt oma hiilgava tehnika, improviseerimis- ja noodilugemisoskuse. Teooriat õpetas Lisztile Mozarti kuulsaim kaasaegne helilooja ­ Antonio Salieri. Rahvusvaheline karjäär klaverimängijana algas juba 1822. aastal ja kestis väikeste vaheaegadega 1840. aastate lõpuni. 1823. aastal mängis ette Beethovenile, kes tunnustas Liszti suurt annet. Samal aastal püüdis astuda Pariisi konservatooriumi, kuid teda ei võetud vastu

Muusika → Muusika ajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Erivajadusega laps

arengulisteks erivajadusteks, koolieas aga hariduslikeks erivajadusteks. Erivajaduste tekkepõhjustes kombineeruvad pärilikud eeldused keskkonna mõjudega, põimumine võib toimuda soodsas või ebasoodsas mõttes. Sõltuvalt tekkepõhjustest ja eripärast on laste arenguliste erivajaduse määratlemise aluseks kuulmis-, nägemis-, kõne-, keha- ja intellektipuuded, spetsiifilised arenguhäired, emotsionaalsed ja käitumishäired ning andekus. Üksnes andekuse puhul on tegemist arengut soodustava kombinatsiooniga: soodsad pärilikud eeldused arenevad arengut stimuleerivas keskkonnas edasi. Ülejäänud erivajadustega laste puhul on tegemist arengukahjustustega, millele võib lisanduda nii keskkonna ebasoodne kui ka soodne mõju. Erivajaduste ühe alusena tuuakse tänapäeval välja ka pervasiivsed arenguhäired. Kui korraga esineb organismi mitme funktsiooni kahjustus, räägitakse liitpuudest. Eesti keelest erineva emakeelega

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
183 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Andekus - kas kink või koorem?

Kuigi enamikel juhtudest on andekus kingiks, võib see mõnikord ka koormaks osutuda. Üks muinasjutt räägib ühest poisist, kellel oli võime kulda leida, kuid niipea, kui ta kulla lähedale sattus, hakkasid tal piinarikkad peavalud. Kuigi varsti sai poiss oma peavaludest lahti ja tõmbas kulda nagu magnet, millal iganes vaid tahtis, ei olnud see sugugi parem, sest ta muutus kurjaks ja halastamatuks inimeseks. Andekuse koormaks olemine võib väljenduda ka selles, et inimesi võidakse nende teadmiste ja oskuste pärast kadestada. Samuti võidakse teise inimese teod endale omistada. Mozarti ,,Reekviemi" tellimisega on seotud kummaline asjaolu . ,,Reekviemi" tellis Mozartilt tumedas keebis võõras, kes palus teose tingimata lõpetada kindlaks tähtajaks. Suure täpsusega ja korrapäraselt saatis võõras, kes keeldus nimetamast oma nime, honorari. Hiljem selgus, et

Kirjandus → Kirjandus
431 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

BAROKK

BAROKK BAROKKARHITEKTUUR Arhitektuur Euroopas palju suurejoonelisi losse, rajati pöetud puude ja sirgete alleedega parke, kujundati avaraid väljakuid mälestussammastega, planeeriti esinduslikke linnaosi. Arhitektuur Itaalias: Kirikutes mindi üle ladina ristile ning kirikud muutusid pikkadeks. Ehitati Kabelid, tähelepanu osutati maalidele ja skulptuuridele.Välisvaatel tohutult dekoratsioone. Lopsakas fassaad ja fassaad varjas kupli. Arhitektuur Saksamaal: Hakati rajama luksuslikke parke ning suurehitisi. Lorenzo Bernini (15981680) 17. sajandi barokiajastu kõige Click to edit Master text styles silmapaistvam itaalia skulptor ja arhitekt Second level Kujundas Rooma Püha Peetri kirikuesise Third level ...

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kurtus, düsleksia, depressioon, andekus - Küsimused, vastused

Andekad lapsed 19. Millised on andekad lapsed? Need, kellel on erilised võimed mingil alal. Neil on suur uudishimu, neile meeldib õppida, nad esitavad palju küsimusi, neile meeldib lugeda entsüklopeediaid, juba lapsepõlves oskavad nad tegevusi planeerida, nad hakkavad vara rääkima ja neil on lai sõnavara, millele lisandub keeruline süntaks, neid huvitavad paljud asjad, nad teevad mitmeid asju korraga. 20. Millised on andekuse 3 liiki? Kunstiline, üldine intellektuaalne ja akadeemiline, kreatiivne e loominguline 21. Palun nimetage vähemalt 5 lapse käitumisviisi, mille järgi on võimalik aru saada, et see laps on andekas. Lugupidamatu suhtumine normidesse, vähene tähelepanu korrale ja töökorraldustele, peen huumor, suurem sotsiaalne andekus, silmahakkav temperament, nendele lastele meeldib lugeda sõnaraamatuid ja entsüklopeediaid 22. Mis on sotsiaalne andekus

Pedagoogika → Eripedagoogika
72 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Õppimisteooriad

rikkas sõnavaras, keerukate lausete moodustamises, lugemishuvis, juttude ja luuletuste loomises. Loogilis-matemaatiline intelligentsus Loogilis-matemaatiline intelligentsus väljendub loogiliste operatsioonide edukas sooritamises, seaduspärasuste leidmises, kiires taipamises, probleemide lahendamises, võimes lahendada matemaatikaülesandeid, samuti huvis seda laadi vaimse tegevuse vastu. Varem peeti seda kõige olulisemaks, mõnikord ka ainsaks andekuse tunnuseks. Muusikaline intelligentsus Muusikaline intelligentsus väljendub inimese võimes ära tunda ja jäljendada rütmi, laulda või ümiseda järele meloodiat, luua ise muusikat ja seda esitada, samuti muusikalises kuulmises ja mälus. Seda on peetud üheks kõige varem avalduvaks intelligentsuse liigiks. (Mõned lapsed hakkavad enne ümisedes meloodiat jäljendama kui esimesi sõnu ütlema). Gardner on muusikalise intelligentsuse puhul toonud näiteks Yehudi Menuhini, kes võeti

Pedagoogika → Arenguõpetus
144 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Russell, Vabadus ühiskonnas

ning ka see läbi kolmandate isikute (ametiühingud jms). Russeli arvates võib jätta üksikinimese ilma mugavusest, kui see aitab mingil hädavajalikuga teist inimest. Inimese ilmajätmine hädavajalikust on suurem sekkumine kui see kui tal ei lubata tarbida, seda mida tal tegelikult vaja pole. Ühiskonna eesmärgiks peaks olema, et kõigil inimestel olek miinimum rahuldatud, mitte see, et eliit saab tarbida vaeste arvelt. Inimesed, kes erinevad teistest oma vaadete, teadmiste, andekuse pärast ­ ei tohiks kritiseerida, kuna need omadused pole saadud teiste arvelt vaid inimene on need õppinud või saanud sünnipäraselt kaasa. Nende ,,eriliste" tagakiusamine on vale. Ühiskondlik takistus on palju hullem kui füüsiline takistus, kuna mõjutab inimest emotsionaalselt ­ tekitab nördimust. Seda saab leevendada, lubades tegevusi, mis võivad olla kahjulikud, iseasi, kui tervislikud sellised käitumisviisid oleksid. Inimesed ei soovi teiste

Filosoofia → Filosoofia
186 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Marie Underi elulugu ja looming

Under ja Artur Adson.................................................................................................................9 Marie Underi lapsepõlv Marie Under sündis 27. märtsil 1883. aastal Tallinnas. Marie vanemad olid kooliõpetaja Friedrich Under ja Leena Under. Mariel oli kaks õde ja kaks venda. Evangeline, Berta, Gottried ja Christfried . Nad olid hiidlased. Tallinnasse kolisid nad alles vahetult enne Marie sündi. Marie oli pere kolmas laps. Juba väga noorelt ilmutas ta andekuse märke, õppides 4- aastaselt lugema. Ajavahemikul 4­9 eluaastani õppis Marie väikelastekoolis, mis asus Väike- Roosikrantsi tänaval. Seal õpetati lastele lugemist ja kirjutamist, rehkendamist, laulmist ja käsitööd. Õpetamine oli tasuline, mille eest sai ka päevas korra süüa. Kaua ta seal käia ei saanud, kuna vanematel ei olnud selle tasumiseks raha. Aastatel 1893­1898 õppis ta Cornelia Niclaseni tütarlaste eraalgkoolis. Kool oli saksakeelne

Kirjandus → Kirjandus
13 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Basskitarri ehitus ja kasutamine osa 3

· Jack Bruce (Cream) · Cliff Burton (Metallica) · Geezer Butler (Black Sabbath) · Flea (Red Hot Chili Peppers) · Pino Palladino (The Who) · John Paul Jones (Led Zeppelin) 1.1. Vasaku käe asend Vasaku käe tehnikat on vaja lihvida ja arendada selleks, et saaks vajutada keeli alla vähima võimaliku jõu ning maksimaalse liigutuste ökonoomiaga. Kui professionaalsete kitarristide mäng jätab lihtsa ja pingevaba mulje, pole see tegelikkuses mitte andekuse pärast, vaid aastatepikkuse treeningu tagajärg. Vasaku käe pöial peaks asetsema pillikaela taga keskel ­ selline hoidmisviis pakub keelte allavajutamisel maksimaalset tuge. Sõrmeotsad peaksid lähenema keeltele 90-kraadise nurga all, et vältida kõrvalasuvate keelte summutamist. Samuti on oluline vajutada keelt astmetraadi kõrvalt, et vältida nõrka või plärisevat heli. Sõrmi tuleks hoida sõrmlaua ja keelte lähedal, kuna siis on sõrmede liigutused lühemad ja ökonoomsemad.

Muusika → Muusika
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Millega peab õpetaja arvestama laste arendamisel ja kasvatamisel

perekonnaliikmetega. Kodu "näo" psühholoogilises mõttes kujundavad inimestevahelisd suhted. Lapse arengut mõjutavad mitte üksnes need suhted, milles ta ise osaline on, vaid suure kaaluga on ka suhted, mida ta kõrvalt näeb. Üheks väga oluliseks arengu näitajaks on lapse tegevuse - eelkõige mängu areng. Uurijad on tõestanud, et madala intellektuaalse arengutaseme korral mäng ei saavuta vanusele iseloomulikku taset, varase andekuse avaldumisel (muusika, matemaatika) on mäng eriti mitmekülgne. Õpetaja peab veel arvestama sellega, milline tervis on lastel. Tänapäeval palju lapsed on haige. Võib olla nendel on vaimsed või füüsilised puudumine. Tihti lastel on neuroloogilised probleemid. Õpetaja peab teadma lapse haiguse kohta ja rääkida rohkem vanematega, kuidas lapsed arenevad. Kasavtust määratletakse arengust ja kasvamisest sõltuvaks ning selles nähakse ennekõike lapse arengu toetamist

Pedagoogika → Lapse areng, jälgimine ja...
194 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Raamatute kokkuvõte, erivajadusega laps

Kirjastus Koolibri, 2005 Raamat on mõeldud õpetajatele ja lapsevanematele. Raamatus antakse ülevaade ühest inimese psüühilisest omadusest ja mitmetest sellega seotud probleemist nagu on andekus. Autor annab ülevaate : Mis on andekus ja kes on andekas? Mida võiks annete arengu soodustamiseks ette võtta ja mida peaks selleks tegema ning, kes saab seda teha? Mida on seni ette võetud ja mida tuleks teha praegu ja edaspidi. Raamatus kajastatakse järgnevaid teemasid: Andekuse mõiste, ajalugu, intelligentsus, loovus, annete liigid, andeka lapse tunnused, andekusega seotud probleemidest, kujunemise faktoritest, soolisest eripärast, andekust iseloomustavatest mudelitest, diagnoosimisest, arendamisest koolist ja väljaspool kooli, õpetuse individualiseerimisest, homogeensetest ja heterogeensetest rühmadest, õppekavast, õpetajast ja lapsevanemast kui lapse annete arengu toetajast ning miks võib andekaid inimesi tabada ebaõnn. Lõpus on väga vajalik kirjanduse

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
180 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Liszti elulugu

mängida kui varasemaid. Arendas klaverimängimise tehnikat seades uued standardid tuleviku jaoks. Kasutas heliloomingutes kaasaegseid ideid. 2. Liszti õpingud. Läbitud koolid, õpetajad. Liszti esimeseks õpetajaks oli tema isa, kes ise mängis Haydni dirigeeritud orkestris. Aastal 1822 hakkas Liszt õppima Viinis Ludwig van Beethoveni õpilase Carl Czerny juhendamisel, Antonio Salieri õpetas muusikateooriat. Oma andekuse ja rahalise halva seisu tõttu õpetasid nad noort poissi tasuta. Lisaks võttis Liszt hiljem Pariisi konservatooriumi professori A. Reicha ja Itaalia ooperiteatri dirigendi T. Beari juures eratunde. 3. Liszti kogemus konservatooriumiga. Aastal 1823 üritas Liszt pääseda konservatooriumi kuid oma päritolu tõttu teda sinna ei võetud. See jättis temasse sügava haava. 4. Liszti ja Beethoveni kokkupuude.

Muusika → Muusikaajalugu
66 allalaadimist
thumbnail
3
odt

"Harry Potter" Jeanne Rowling

olevused, alates kolmandast klassist tohivad õpilased käia Siganurme külas. Kogu loss on kaitstud igasuguste loitsude ja nõidustega, mis ei lase kurjadel nõidadel õpilastele kallale tulla. Kui kooli saabub Harry Potter, on lossi kaitsmine eriti oluline. Nimelt sellepärast, et võlur Voldemort, keda kõik kardavad ja kes Harryt tappa üritades oma võluvõimetest ilma jäi, on ikka veel elus ja tahab kätte maksta. Ta teab, et Harry on oma andekuse pärast temale ohtlik ja targemad õpetajad, eriti professor Dumbledore on väga mures. Mis on Sigatüüka lossis erilist, on see, et ta asub täitsa keset Inglismaad, aga ta on mugudele ehk inimestele nähtamatu. Sinna pääseb rongiga, mille nimi on Sigatüüka Ekspress ja mis väljub Londonis platvormilt number 9 ja kolmveerand. Sinna saavad võlurid läbi kiviseina, jaamaülem ei teagi, et selline platvorm olemas on. Harry Potteri sõbrad

Kirjandus → Kirjandus
16 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Erivajaduste identifitseerimine, I eksami variant

d. sotsiaalses käitumises e. kõne arengu mahajäämuses 27) Aktiivsus-ja tähelepanuhäiret diagnoositakse lasteaialastel harva, tulenevalt sellest et a. selles vanuses on tähelepanuhäire eakohane b. selles vanuses on hüperaktiivus eakohane c. lapsevanemad on varase diagnoosimise vastu d. eakohane käitumine varieerub suurtes piirides e. õpetajad on tähelepanematud 28) Aspergeri sündroomi kahtlusega lasteaiaealise lapse hindamisel annab tõenäoliselt enim infot a. erilise andekuse välja selgitamine mõnes spetsiifilises valdkonnas b. huvialade ja tegevuse mitmekülgsuse määra välja selgitamine c. vaimsete võimete testimine d. kõne arengu taseme määratlemine e. söömiskäitumise vaatlemine 29) Lapsevanema nõustamisel tuleb a. jagada infot lapse oskuste-teadmiste kohta b. tuua esile lapse nõrgad küljed c. selgitada, milline on lapse oskuste-teadmiste tase d. täpselt kirjeldada, kuidas last hinnati e. tuua esile lapse tugevad küljed

Pedagoogika → Erivajadustega laste...
97 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kunstiajalugu | Eduard Viiralt, Ants Laikmaa, vennad Rauad

joonistamise vastu. 1915. a. läks ta Tallinna Kunstitööstuskooli, õpetajaks oli seal Nikolai Triik. Paraku kujunes Viiralti õppimine seal problemaatiliseks: puhkes revolutsioon, Saksa okupatsioon jms. Tema õpingud katkesid. Alles 1919. aastal jätkas ta taas õpinguid, seda juba kunstikoolis ,,Pallas". Algselt läks ta sinna õppima skulptuuri, seda Anton Starkopf´i käe all, ent samas ei jätnud ta unarusse ka graafikat. Koolis äratas Viiralt tähelepanu oma andekuse ja võimekusega osaleda kooli, kui ühingu ,,Pallas" näitustel esinemisega. Koolis leiti, et E.Viiralt vajaks mujal veel täiendust. Ta otsustati saata Dresdenisse. Selleks koguti raha kokku nii õpetajatelt kui ka õpilastelt ning lõpuks suunduski Viiralt soovitatud sihtpunkti. Toona olid Drestenis ekspressionistlikud meeleolud, mis avaldasid mõju ka Eduard Viiraltile. Tartuga võrreldes oli seal hoopis teine ööelu. Viiralt armastas maalida Dresteni loomaaias olnud eksootilisi loomi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

A. N. TOLSTOI TEADUSLIK-FANTASTILISED TEOSED

Firma «Anilin-Rolling» on välja sirutanud oma kombitsad üle kogu Euroopa, tuues endaga kaasa hävingu ja laose. Kunstniku poolt kolmekümne aasta eest maalitud pilt ennetab paljudes joontes tänapäeva kapitalistlikku Euroopat, mille võimumehed on dollarite eest reetnud oma rahvaste huve. On iseloomulik, et A. N. Tolstoi teostes inimesed, kes pretendeerivad maailmavalitsemisele, ei paista välja erilise intellektuaalse jõu, andekuse, silmapaistvate mõtete ega millegi muu poolest, mis annaks neile õiguse inimeste tähelepanu võita, võimule saada. Ükski neist ei suuda anda inimestele midagi positiivset, nad ei ole võimelised millegagi rikastama teadust ega kultuuri, jätma ajalukku eredaid jälgi. Otsekui reeglina on nad keskpärased, piiratud mõistusega inimesed, kes vahetevahel, üksi olles tajuvad oma tühisust, kuid just sellepärast vihkavad inimesi, kõike seda, mis on tõeliselt andekas, õilis ja helge

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Erivajadusega õpilane ja kaasav haridus

Kui erivajadused ilmnevad enne kooli, nimetatakse neid arengulisteks erivajadusteks, koolieas aga hariduslikeks erivajadusteks. Erivajaduste tekkepõhjustes kombineeruvad pärilikud eeldused keskkonna mõjudega, põimumine võib toimuda soodsas ja ebasoodsas mõttes. Erivajaduste liigid on tekkepõhjustest ja avaldumise eripärast sõltuvalt järgmised: kuulmispuuded, nägemispuuded, vaimupuuded, kõnepuuded, kehapuuded, spetsiifilised arenguhäired, emotsionaalsed ja käitumishäired, andekus. Andekuse korral on tegemist arengut soodustava kombinatsiooniga: soodsad pärilikud eeldused arenevad edasi, põimudes arengut stimuleeriva keskkonnaga. Erivajadustega inimene erineb teistest oma infotöötluse poolest, sest ta töötleb kas liiga kiiresti või aeglaselt. Lasteaias eripedagoogilist abi vajavate laste väljaselgitamine toimub koostöös lastevanematega, õpetajatega ja eripedagoogidega. Minu kui õpetaja roll on luua lapsele arengut soodustav keskkond, tagada turvatunne ja

Pedagoogika → Pedagoogika alused
165 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Mina erivajadusliku erivajadusega õpilase õpetajana

tähelepanu kui teiste erivajadustega lastele. Mõnes mõttes on see riigi probleem, kes ei rahasta andekate laste edasi arendamist, õpetajad teevad peale tunde tasuta tööd, et lapsi olümpiaadidele saata, mistõttu on nad vähese motivatsiooni ja tahtega. Aastal 2009 tegid Tallinna eliitkoolide juhid ettepaneku täpsustada põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses andekate laste hariduslikud erivajadused ja neid ka eraldi rahastada. Andekuse kriteeriumiks pakkusid eliitkoolide juhid maakondlikel olümpiaadidel heade tulemuste saavutamise. See aga ei leidnud haridusministri Tõnis Lukase toetust. Paar nädalat tagasi osalesin loengul, kus õppejõud rääkis samuti andekatest lastest ja nende oskuste arendamisest, tuues näiteks iseeenda. Ta on pärit kakskeelsest perest ning oskas suurepäraselt vene keelt, kuna rääkis emaga ainult selles keeles. Kui aga hakati koolis õppima vene keelt algtasemel,

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
124 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun