Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"psühholoogid" - 360 õppematerjali

psühholoogid on näidanud, et inimese töömälu maht on 7+/-2 üksust/elementi, mis lauset ehitades tähendab vastavat hulka sõnu (lause puhul on toodud välja, et maht on 5 sõna).5 Kuna 5-7 sõna on ka keskmine ja tüüpiline lausepikkus suulises suhtluses, siis näitab see, et lause on tüüpiliselt kooskõlas meie töömälu mahuga ja me saame kõneldes mõtelda ainult tehtavale üksusele.
thumbnail
2
docx

Kliiniline psühholoogia

Kolmas tasand suunatud inimestele, kellel on probleem juba välja kujunenud (haiguste ravi, rehabilitatsioon, kaasnevate haiguste profülaktika) Vaimse tervise spetsialistid: Probleemid: Psühhiaatrid Kutse psühholooge puudu Kutseaasta ei ole riiklikult rahastatud HK psühhoteenuste hinnad madalad Psühholoogid Kliinilised psühholoogid 3+2+1 õppekava Koolipsühholoogid Psühholoognõustajad Muud terapeudid tegevusterapeut, loovterapeut, pereterapeut, muusikaterapeut Uhhuud: kristalliterapeudid, holistikud, kes nimetavad end psühholoogideks, aga vastav haridus puudub Haiguste klassifikatsioonid Eestis Fkoodid Üldine diagnostiline printsiip: Sümptomid ja/või sellega kaasnevad käitumismustrid peavad

Psühholoogia → Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ametilugu

Oma töövahendid valib psühholoog ise vastavalt oma kvalifikatsioonile ja valdkonnale, kus ta töötab.Enamjaolt on kõigil abivahendiks oma testidekogum, raamatud, lisaks vajavad teatud teraapiad näiteks muusikakuulamisvõimalust, joonistamisvõimalust.Andmebaas klientide kohta peab olema kättesaamatu kõrvalistele isikutele. Psühholoogiks ei sobi igaüks.Esimeseks eelduseks on huvi inimese ja tema hingeelu vastu.Vaatamata sellele, et kõik psühholoogid ei ole konsultandid, on oluline hoolivus ja eetiline hoiak inimeste suhtes.Psühholoogi olulisteks isikuomadusteks on viisakus ja tähelepanelikkus, empaatilisus, tolerantsus, usaldusväärsus ja kohusetundlikkus.Kuna töö on vaheldusrikas, toimub muutuvates tingimustes ja sisaldab ootamatusi, nõuab see psühholoogilt pingetaluvust, loovust, iseseisvust ja otsustusvõimet. Eesti Psühholoogide Liit on määratlenud Liidu liikmetele eetilised

Psühholoogia → Psühholoogia
11 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Õpilase areng

võimekusega? 43. Milline on loomingulisuse korrelatiivne seos alla keskmise üldise vaimse võimekusega? 44. Kas loomingulisus avaldub õpilastel üldise isiksuseomadusena või pigem valdkonniti? 45. Kas kasvatustöö loomingulise õpilasega üldjuhul lihtsam või keerulisem kui keskpärasema õpilasega? 46. Õpilaste kognitiivne areng ja koolipraktika 47. Milliste valdkondadena käsitletaks tavaliselt laste ja noorukite arengut? 48. Psühholoogid iseloomustavad arengut tavaliselt muutuste _______________________________________________________ järgi 49. Arengut defineeritakse üldjuhul kui süsteemi (organismi) liikumist ________________________________________________________ 50. Kaasaegsete arusaamade järgi toimub lapse areng _________________________________________________________vastast ikuse toimena 51. Kuidas psühholoogid nimetavad inimese teadvuses kujunevaid tunnetuslikke

Filosoofia → Kasvatusteadus ja...
20 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Karjääriteenused pärnumaal

nõustamisega karjäärinõustajad ja karjääriinfo spetsialist. ÕNKi missioon on laste ja noorte toetamine võimetekohase hariduse omandamisel, sobivate valikute tegemisel ning koolikohustuse mittetäitmise ennetamine. 1993. aastal rajatud keskuses töötab praeguseks juba 31 spetsialisti: koolipsühholoogid ja -sotsiaalnõustajad, logopeed-eripedagoogid, karjäärispetsialistid ja psühholoogiateenistuse psühholoogid. Kui karjäärispetsialistid, II tasandi eripedagoogid, logopeedid, psühholoogid ja sotsiaalnõustajad ning psühholoogiateenistuse psühholoogid võtavad kliente vastu peamiselt keskuse pinnal, siis I tasandi teenust pakkuvad koolipsühholoogid ja -sotsiaalnõustajad viibivad suure osa oma tööajast teenindatavas koolis. Lastel, lapsevanematel ja õpetajatel on seega võimalus pöörduda abi saamiseks nii kooli kui ka nõustamiskeskusesse ning soovi korral valida eri spetsialistide vahel.

Kategooriata → Karjääriõpetus
19 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Avatud inimene näeb maailma omamoodi

Avatud inimene näeb maailma omamoodi Psühholoogid kirjeldavad inimese isiksusejooni viie mõõtme kaudu, millest üks on avatus kogemusele, mis väljendub emotsioonide, seikluste, kujutlusvõime, uudsuse ja loovuse väärtustamises. Avatud inimesed näevad maailma otseses mõttes teistmoodi, saades kätte rohkem visuaalset informatsiooni, kui teised. Anna Antinor viis oma kolleegidega Melbourne ülikoolis läbi katse 123 õpilase vahel, kellel paluti ühe silmaga jälgida punast ning teise silmaga rohelist kujundit

Psühholoogia → Psühholoogia
1 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Lennebergi (1966) tabel varase keelelise arengu kohta

Varase sõnavara omandamine (imiku- ja väikelapseeas) Lapse keeleomandamisvõime on siiski palju mitmepalgelisem kui lingvistid ja psühholoogid on suutnud selgitada. Laps õpib keele ära tavatult kiiresti: põhistruktuurid 4-5 esimese eluaastaga ja ilma kogenud õpetaja või uusima metoodikata(Lieko 1993). Lennebergi (1966) tabel varase keelelise arengu kohta: o 4 kuud - koogab; o 6-9 kuud - laliseb; häälitseb "ma", "da" jne; tavaline on silpide reduplikatsioon; o 12-18 kuud - väike hulk "sõnu"; täidab lihtsaid käske ja reageerib "ei"-le; o 18-21 kuud - sõnavara kasv ca 20 sõnast ca 200 sõnani 21-

Pedagoogika → Pedagoogika alused
26 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Pedagoogilise psühholoogia loengute põhimõisted 2013

Tunnetuslik ehk kognitiivne 30. Millise diferentseerimiskalduvusega õpilased on üldjuhul sotsiaalne akadeemilistes õpingutes edukamad? füüsiline Sõltumatud 31. Millised suhtlemises empaatilisemad? 48. Psühholoogid iseloomustavad arengut tavaliselt muutuste Sõltuvad järgi? 32. Millise testiga saab hinnata õpilaste kontseptuaalset Kiirus tempot? järjestus Kujundite vastandamise test. Kagan vorm (­ kas on mõni mõtlemisviis juurde tulnud?) 33

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
93 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Juhtimiskoolkonnad, inimsuhted

suuremas osas organisatsioonipsühholoogidest (Maslow, McGregor, Argyris ja Bennis), Neoklassikalised teooriad on aluseks tänapäevastele juhtimisteooriatele ning on leidnud tunnustamist ja edasiarendust kaasaegsete juhtimisteoreetikute (Tom Peters, Peter Drucker jne. ) poolt. Hugo Münsterberg suhtus lugupidamisega teadusliku juhtimise koolkonna esindaja Frederick Winslow Taylori töösse ning pidas oluliseks kujundada uus teadus, mis seoks psühholoogia ja majanduse peajooned. Ta väitis, et psühholoogid saavad aidata tööstusettevõtteid peamiselt kolmes valdkonnas:  sobivate vaimsete omadustega tööliste leidmisel konkreetsetele töökohtadele  välja selgitada psühholoogilised tingimused, mis võimaldavad kindlustada tööandjale parima soovitud tulemuse ning töötajale rahulolu tööga  välja selgitada töötajate mõjutamise viisid, mis võimaldavad kõige paremini ühildada tööliste tegevuse ettevõtte ärieesmärkide saavutamisega

Ühiskond → Sissejuhatus erialaõppesse
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Pedagoogiline psühholoogia mõisted

1) Uurimuslikul eesmärgil 2) Psühholoogilise konsulteerimise eesmärgil  Kas intelligentsuse testide kasutamine koolides sageneb või väheneb üldtendentsina? 1) jah/Ei 3. Loeng Õpilaste isikuomadused. Kognitiivne stiil ja loovus. Õpilaste kognitiivne areng ja koolipraktika.  Miliiste valdkondadena käsitletakse tavaliselt laste ja noorukite arengut? 1) Kognitiivne 2) Sotsiaalne 3) Füüsiline  Psühholoogid iseloomustavad arengut tavaliselt muutuste järgi? 1) Kiiruse alusel 2) Vormi alusel 3) Muutuste toimumise järjekorra alusel  Arengut defineeritakse üldjuhul kui süsteemi (organismi) liikumist... Suurema diferentseerituse ja integreerituse suunas  Kaasaegsete arusaamade järgi toimub lapse areng kaasasündinud eelduste ja keskkonna vastastikuse toimena.  Kuidas psühholoogid nimetavad inimese teadvuses kujunevad tunnetuslikke

Psühholoogia → Psühholoogia
16 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Minu mõtted vägivallast.

Pool osa inimestest koosneb kas vägivalla all kannatajatest, või siis inimestest, kes ise kasutavad vägivalda, leides asjadele nii lahendusi. Arvan, et see pole just kõige õigem mõte. Muidugi, kui sinu enda peal kasutatakse vägivalda, siis pole ju küsimust, et tuleks vastu hakata. Vähemalt mõned meist, on seda proovinud, kuid on ka neid, kelle jõud lihtsalt kiusajale vastu ei hakka. Väga-väga palju propageeritakse telekates ning ajalehtedes vägivalda, ning vanemad, kui ka psühholoogid kardavad, et varsti ongi tulevastel täiskasvanutel arusaam maailmast, et asju lahendataksegi ainult vägivallaga. Kahjuks-õnneks need asjad nii ei käi. Vägivald tekitab inimeses endas juba vaimset häiret, mõni võib selle all täiesti hulluda. Kahjuks on osad selle all kannatajad ka sellest täiesti vaikinud, et neid kiusatakse. See ongi üks suurimaid probleeme, et ei räägita sellisest probleemist, ning siis kannatajat jääbki see häirivus piinama.

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Psühholoogia uurimismeetodid

Psühholoogia uurimismeetodid Oliver Bollverk Psühholoogilise uurimise alused Psühholoogid uurivad inimese käitumist teaduslikult. Nad püstitavad hüpoteese, teooriad ja otsivad neile tõestusi läbi uurimuste. Uurimismeetodid Uurimusmeetodid jagunevad Kirjeldavad uurimused ­ inimeste käitumiste jälgimine. kolmeks: Korrelatiivsed uurimused ­ nähtuste ja käitumisviiside vaheliste seoste otsimine, et käitumist ette näha. Eksperimendid ­ katsed, mis aitavad käitumist seletada. Kirjeldavad uurimused Neid on kolme liiki: Juhtumi analüüs ­ uuritakse ühte või mitut inimest väga põhjalikult pärast mingit juhtumit. Vaatlus ­ objekti jälgimine, et kirjeldada fakte ja neid üldistada. Ei seleta käitumist, vaid kirjeldab ja üldistab seda. Küsitlus ­ on tähtis inimeste arusaamade selgitamisel. Test ­ võimaldab võrrelda isikuid mingi tunnuse suhtes. Korrelatiivsed uur...

Psühholoogia → Psühholoogia
63 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kas on vaja gümnaasiumi lõpueksameid?

Seega eksamid on mõeldud mitte ainult vilistlastele, vaid ka nende õpetajatele. Küsimust, kas on vaja eksameid võtta või mitte, on arutatud juba aastakümneid. Paljud inimesed väidavad, et eksamid on subjektiivsed. Nad kontrollivad vaid piiratud hulgal oskusi. Lisaks, eksami sooritamise ajal õpilased kannatavad stressi ja ebavajaliku ärevuse tagajärjel. Sageli see viib eksamite madalale tulemustele isegi siis, kui laps on hästi ette valmistatud. Seevastu paljud psühholoogid ütlevad, et lapsed vajavad positiivseid saavutusi. Neid tuleb lükata kõrgemate tulemuste juurde. Sellest arvamust, eksamid on õpilastele veelgi kasulikud. Mina arvan, et eksamid on oma olemuselt olulised, sest nad annavad õpilastele ellujäämisoskused. Eksamid muudavad õpilaste tugevamaks ja enesekindlamaks. Nad ei näita mitte ainult teatavas oskuses märkimisväärseid edusamme, vaid ka sundivad õpilasi rohkem püüdlema.

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Armastus

seksuaalstrateegiate teooriat inimeste paaritumisel. Ta väidab, et mehed ja naised on loomupäraselt programmeeritud ihaldama erinevaid jooni potensiaalsetes paarilistes. Mehed eelistavad naisi, kes on füüsiliselt atraktiivsed, terved ja noored, ning nad ihaldavad üldiselt seksuaalseid kokkupuuteid erinevate partneritega. Naised vaatavad välja mehed, kellel on staatust, jõudu ja raha, ning mehed kes on valmis end siduma ja kellele meeldivad lapsed. Evolutsioonilised psühholoogid on kogunud mitmeid tõendeid, mis toetavad neid hüpoteese. Paljud antropoloogid, ajaloolased, sotsioloogid ja psühholoogid on evolutsioonilist lähenemist teravalt kritiseerinud. Sotsiaalbioloogid kinnitavad, et tõenäoliselt põhiline mille poolest inimesed erinevad teistest liikidest on nende kohanemisvõime- muuta ennast ja maailma. Erinevatel aegadel ja erinevates kohtades on pidanud mehed ja naised kohanema paljude erinevate sotsiaalsete reaalsustega

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
100 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Internetimaailm- virtuaalsus või reaalsus

seda infot, mida vajalikuks peetakse, ehk siis esile tuua ainult positiivseid külgi. Seetõttu on tunnevad muidu ebakindlad suhtlejad end internetis turvalisemalt. Eriti aktiivsed virtuaalses elus on noored, kellele meeldivad need laialdased võimalused, mida internetisuhtlus pakub. Kahjuks vähenevad selle tõttu omavahelised reaalsed kokkusaamised ja ühistegevus. Vanasti, kui internetti polnud, sisustati oma aega pigem õues mängides või raamatuid lugedes. Psühholoogid väidavad, et just tänu interneti puudumisele arenesid noorte suhtlemisoskused varem paremini välja kui praegu. Enam ei pea sõpradega kokku saama, et reisipilte näidata. Piisab sellest, kui need internetti üles laadida ja sõbrad vaatama kutsuda. Virtuaalsed inimsuhted pole kaugeltki nii püsivad kui reaalsed. Internetis suheldes saab inimesest ühekülgse pildi. Kui jututeemad ammenduvad, kaob suure tõenäosusega huvi üldse edasi suhelda

Eesti keel → Eesti keel
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mis paneb arenema, arengupsühholoogia

Areng toimub enamasti sellisel juhul, kui proovitakse kas midagi muuta või uuendada. Järelikult võib öelda, et ka arengupsühholoogias toimub areng siis, kui keegi märkab või tunneb, et see vajab värskendamist, ümbermõtestamist või -seadmist. Kõige suuremateks arengute indikaatoriteks ongi inimesed ise. Näiteks teadlased Charles Edward Darwin ja Wilhelm Preyer jälgisid oma vastsündinud laste arengut ning märkisid üles nende käitumise, emotsioonide ja kohanemisega toimuvad muutused ajas ja ruumis. Nende kahe teadlase poolt kirja pandud tähelepanekuid on edasi arendanud ja uurinud ka teised psühholoogid, millest on välja kujunenud tänapäeva arusaam arengupsühholoogiast. Niisiis võibki näha ühe arengupsühholoogia arenemismeetodina seda, et jälgitakse lapse kasvamist koduses keskkonnas ning tehakse selle kohta märkmeid, millest hiljem saab teha järeldusi ning üldistusi laste kasvamise ja arenemise kohta laiemalt, mille abil omakorda rikastub...

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
4 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ülevaade psühholoogiast vastused

eristatakse kahte psühholoogia arengu mudelit. - Akumulatsiooni mudel: kaasaegne psühholoogia eelneva arengu tulemus. Järjepidev areng. - Ristviljastuse mudel: psühholoogia kui erinevate mõjude hübriid. Arengu katkendlikkus. Psühholoogiat puudutavad erinevad faktorid nagu keelearengut on puudutanud kaubandus, sõjad, immigratsioon. Siit tulenevalt tekivad erinevad psühholoogiad: bioloogiline, äri, kliendi, kliiniline, jms Eesti psühholoogid. Tulving. Rektorid psühholoogid Konstantin Ramul ­ eestikeelse psühholoogiaterminoloogia rajaja. Tartu Ülikooli juurde rajas psühholoogia laboratooriumi. Juhan Tork Doktoritöö "Eesti laste intelligents" (1939) oli Eesti psühholoogia olulisemaid saavutusi kahe maailmasõja vahelisel ajal. IQ küsimuse esitamine. Endel Tulving on eesti päritolu Kanada psühholoog, üks tunnustatumaid mäluuurijaid maailmas. Ta on tuntud kui episoodilise mälu avastaja ja uurija.

Psühholoogia → Psühholoogia
41 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Emotsioonid

(hingamises, pulsis, näo verevarustuses jne.), mida subjektiivselt tajutakse mingi tundmusena, mille nimetamiseks on keeles oma sõna ja mis tõukab mingil viisil tegutsema. See on meie igapäevaelu lahutamatu koostiosa, mille puudumist on raske ette kujutada. Me ei oleks rõõmsad, võites mingit auhinda, ei tunneks seletamatut kurbust lähedase inimese surma puhul. Emotsioonid annavad igale päevale kordumatu ja meeldejääva värvi. Arusaam emotsioonide olulisusest pole uus- paljud psühholoogid ning inimhinge uurijad on täheldanud emotsioonide kesksust inimese mõistmisel ja kirjeldamisel. Antiik-Kreeka filosoofi Empedoklese arvates oli võimalik taandada kõiki jälgitavaid nähtusi neljale algomadusele- soe, külm, kuiv, märg- mida võis endale ette kujutada kahe risti asetuva telje otspunktidena. Telgede ristumisel tekkis neli põhilist elementi- tuli (soe, kuiv), vesi (külm,märg), õhk(soe,märg), maa(külm, kuiv). Nende elementide tõmbumine andis aluse

Psühholoogia → Psühholoogia
114 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mis asi siis see väärtushinnang on?

Mis asi siis see väärtushinnang on? See peegeldab arusaamu heast ja halvast. Väärtused on need asjad, mille poole püüeldakse, peetakse oluliseks ja tähtsaks. Ei eitagi, loomulikult on ka materiaalsed asjad tähtsad, kuid kas mitte ei väärtustata neid üle? Vaimsed väärtushinnangud jäävad varju.... Palju algab kodust....mida väärtustatakse seal. On ka minu tutvusringkonnas (ja see pole just väike) toredaid inimesi, kes kahjuks väärtustavad vaid kallist autot, firmamärgiga riideid sest muu lihtsalt ei sobi, alandab kandjat..... Vaimseid väärtuseid peetakse ebaoluliseks, kuna hea elu aluseks on "raha". Ja nad on õnnelikud ja rahul. Lapsed saavad kõike mida nende süda ihkab -- raha on, pole probleemi. Kahjuks olen täheldanud, et kõike arvestatakse ümber rahasse. Ka sõpru. "Mina teda küll oma sünnipäevale ei kutsu, ta on vaene, " lausus peretütar koosviibimisel. Olen kuulnud paarilt healt tuttavalt (psühholoogid), et pöördutakse abi saamiseks ...

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Turismiettevõtte personalitöö

töösooritusele eriti pärssivalt? kvalitatiivsete ülesannete puhul, mis nõuavad paindlikku mõtlemist ja probleemide lahendamist 3. Milliste faktorite poolest võivad erineda tulemustasu maksmise süsteemid? a) kuidas töösooritust mõõdetakse b) tulemustasu poolest (raha, aktsiad jms) c) millisel tasandil rakendatakse tulemustasu maksmise süsteemi (grupp, individuaal jms) 4. Majandusteooria (economic theory) kohaselt parandab materiaalne hüvitamine töösooritust. Paljud psühholoogid ei nõustu sellega. Nimeta aspekte, mis muutuvad (negatiivseks) materiaalset hüvitamist kasutavas organisatsioonis. a) suureneb töötajate järelvalve b) suureneb töötajatevaheline konkurents c) suureneb hindamine ja väheneb sisemine motivatsioon 5. Kuidas mõjutab materiaalne tasustamine loomingulist tööd pikema aja jooksul (Kerr, 1975)? Materiaalne boonussüteem eirab loomingulist tööd pikema aja jooskul ning vähendab stiimulit koostööd teha. 6

Turism → Turismiettevõtte juhtimine ja...
18 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Palliatiivne ravi geriaatriline õendus

kohane parandamine. Seda osutatakse igas vanuses inimestele, kellel on krooniline, toimetulekut või elu ohtu seadev haigus, seisund või vigastus [ CITATION Reg02 l 1033 ]. Palliatiivset ravi osutajad Palliatiivset ravi osutab iga tervisehoiuteenuse pakkuja. Mõned tervisehoiu asutused on selleks spetsialiseerunud. Antud ravi võivad osutada: arstide meeskond, arsti assistendid, registreeritud dietoloogid, sotsiaaltöötajad, psühholoogid, massaažiterapeutid, kaplanid. Palliatiivset ravi võivad pakkuda haiglad, koduhooldusasutused, vähikeskused ja pikaajalise hoolduse asutused [ CITATION Lin18 l 1033 ]. Meil Eestis palliatiivse raviga tegelevad: - Arstid (valu- ja palliatiivravi arstid) – Arstid aitavad valu ja teisi vaevusi leevendada sobivate ravimitega. Vajadusel kaasavad teisi spetsialiste haige ja perekonna nõustamiseks.

Meditsiin → Õendus
48 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Bibliofoobia

Bibliofoobia Teades erinevaid foobiad, on midagi sellist raske ette kujutada. Mõnedel inimestel on bibliofoobia, ehk siis nad kardavad raamatuid. Miks mõnedel on hirmus raamatuid puutuda, isegi neid näha? Bibliofoobia on mõjuvatel põhjustel tunnistatud arusaamatuks ja isegi veidraks. Kuid ta on ametlikult kantud foobianimekirja. Sellel foobial on palju erinevaid liike. Mõnikord üritab haigestunud inimene vältida kontakti kõikide raamatutega (eranditeta), aga vahel puutuvad asjasse erinevad raamatutüübid. Näiteks need võivad olla ainult õpikud või lasteliteratuur, romaanid või isegi sõnastikud. Bibliofoobia alaliikide näiteid: mifofoobia ­ hirm legendide ja mütoloogia ees, metrofoobia ­ poeesiakartus. Tõsised probleemid on bibliofoobil siis, kui tekib vajadus midagi lugeda. Eriti sel juhul, kui on vaja midagi ette lugeda. Siis hirmu tekitab nii lugemise protsess, kui ka sunnitud tutvumine teatud raamatu...

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kõik mis ei tapa, teeb tugevamaks

Kõik, mis ei tapa, teeb tugevamaks Me kõik oleme kuulnud ütlust, et kõik, mis ei tapa, teeb tugevamaks. See on üldlevinud ütlus ja kasutatakse tänapäeval väga palju. Selle mõtles välja saksa filosoof Friedrich Wilhelm Nietzsche. Nii nagu inimesed on erinevad on ka nende mõtteviis ja arusaamine erinev - seega saab seda ütlust mõista mitmeti. Nietzsche öeldud väljendit kasutatakse peamiselt siis, kui on midagi halba juhtunud. Ehk kui on juhtunud halb olukord, mis niiöelda ei tapa, siis see peaks aitama inimesel paremini edasi liikuda elus. Kuid see kõik oleneb inimesest, kuidas ta neid juhtunud asju enda kasuks pöörab ja neid kasutab, et neist oleks abi või kasu. Selles osas saab inimene ise mingil määral otsuseid teha või jätab selle pigem saatuse hooleks. Pigem kaldub see optimistlike inimeste sõnakasutuse hulka, sest on positiivse alatooniga, kuid loomulikult ei pea olema optimist, et seda väljendit kasutada. Psühholoogid on lei...

Filosoofia → Filosoofia
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kas intelligentsus on päritav või õpitav?

Kas intelligentsus on päritav või õpitav? Intelligentsus on indiviidi üldine võimekus käituda eesmärgipäraselt, mõtelda ratsionaalselt ja tulla keskkonnas edukalt toime. Osa autoreid rõhutab intelligentsuse kujunemisel keskkonna rolli, teised arvavad, et, intelligentsust mõjutavad peamiselt pärilikud faktorid. Selguse saamiseks on uuritud kaksikuid ja lapsendatud lapsi.Ühte perekonda kuuluvate bioloogiliselt võõraste laste intelligentsuses ilmneb teatav sarnasus. N: Johann Sebastian Bachi suguvõsas oli 26 silmapaistvat muusikut. Ei saa välistada ka keskkonna osa, sest selles suguvõsas pöörati muusikale suurt tähelepanu. Ühemunakaksikud sarnanevad oma pärilike võimete poolest tunduvalt rohkem kui erimunakaksikud. Samas arvatakse, et seda võib osalt tingida nende ühesugune kohtlemine. Erimunakaksikuid koheldakse erinevamalt. Põhimõtteliselt toimib pärilikkuse ja keskkonna vastasmõju, küsimus on eelkõige selles, mil viisil se...

Psühholoogia → Psühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Meie - lumehelbekesed

Meie- lumehelbekesed Tänapäeva ühiskond on muutunud väga õrnaks ja tundlikuks võrreldes eelmise sajandi ühiskonnaga, sest raamatutes,filmides ja üle üldse igalpool räägitakse rohkem tunnetest ja vaimutervisest. Inimesed püüavad parandada igati elukvaliteeti, näiteks psühholoogid koostöös haridusministeeriumiga arendavad välja kuidas teha nii, et õpilastel oleks parem koolis olla ja et nende vaimne tervis oleks korras, pannes õpetajad raamidesse aina uuemate ja rangemate reeglitega. Lapsed on meil ju väga tundlikud ja õrnad, seetõttu tuleb neid nunnutada nii palju kui võimalik, et nad muutuksid nö lumehelbekesteks. Esmaspäevaks ei tohi ju kontrolltöid panna, sest õpilased ei jõua nädalavahetusel

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Motivatsioon, eesmärgid, vajadused

­ Vahe-eesmärgid, mis on vajalikud kaugema eesmärgi saavutamiseks Homöostaas · Enamus bioloogilisi vajadusi sunnib inimest tegutsema selle nimel, et säilitada või taastada organismi sisemine tasakaal ehk homöostaas ­ Keha biokeemiliste ja füsioloogiliste funktsioonide optimaalse toimimise suhteliselt kitsas vahemik, mida organism ise säilitada püüab · Kui suurt osa vajadustest inimene teadvustab? ­ Sigmund Freud vs tänapäeva psühholoogid · Enamus kultuurilisi vajadusi hoopis lõhuvad tasakaalu (uudishimu) Bioloogiline motivatsioon · Nälg ja söömine ­ Näljatunne informeerib meid söömise vajadusest · Janu ja joomine ­ Janutunne tekib, kui vedelikukaotus ulatub 0,5%-ni kehakaalust · Suguiha ja seksuaalsuhted ­ Soov leida partner ja astuda temaga seksuaalvahekorda · Sõltuvus uimastitest ­ Tolerantsuse teke; nauding ­ saab teistest vajadustest olulisemaks · Aktivatsioonitase ja uni

Psühholoogia → Psühholoogia
37 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Koolikiusamine

Pealtvaatajad : Eemale hoidijad - ei astu vahele sest kardavad ise sattuda ohvriks Mõnitajate n.ö talla alused Õhutajad ­ ise ei ütle midagi, kuid juhib tähelepanu kellegi vigadele. Üksikud kaitsjad Mõnitatava kodune olukord Suhted vanematega : Ei suhelda ega arutata probleeme üldse. kardetakse probleemist rääkida, sest vanemad käsevad ise hakkama saada Räägitakse, kuid vanemad ei oska aidata Kuidas aidata ? Koolides peaksid olema psühholoogid, kelle poole pöörduda Sekkuma peaksid nii KAASÕPILASED kui ka ÕPETAJAD. Mõnitatavale PEAB osutama tuge, julgustama oma probleemist rääkima, abi otsima. Mõnitajatega ... Tuleb teha selgitus tööd nende tegude tagajärgede kohta. Anda neile mõista, mis tunne on olla mõnitatav. Suurendada noorte tolerantsust erinevate inimeste ja nende iseärasuste suhtes Vältimaks mõnitamist ja vääriti mõistmist tuleks juba varakult õpetada noori sallima

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
42 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Mis on minu jaoks armastus?

perekonnaliikmete, sõprade ja partnerite vahel. Inimestevahelise armastuse juurde kuuluvad emotsionaalne, vaimne ja füüsiline lähedus, altruism, abivalmidus ja pühendumus. Armastus võib olla vastastikune või ka vastamata. Tihti käib armastusega kaasas ka armukadedus, soovimatus oma armastatu lähedust teistega jagada. Armastuse erandlikud vormid võivad põimuda vihkamisega ning isegi ajendada armastuse objekti hävitama. Armastusstiilid · Psühholoogid Susan ja Clyde Hendrick töötasid välja oma armastusstiilide teooria: · Eros ­ füüsilisel külgetõmbel põhinev kirg · Ludus ­ mänguline, naljatlev armastus · Storge ­ aeglaselt arenev kiindumus ja lähedus · Pragma ­ pragmaatiline armastus · Mania ­ üliemotsionaalne, meeletu romantiline armastus · Agape ­ isetu ja vaimne armastus · Hendrickite järgi on meestele omane pigem Ludus, naistele Storge ja Pragma. Püsivamaks pidasid nad

Eesti keel → Eesti keel
22 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Oskar Luts

7b klass Kool O. Lutsu ajal ja nüüd. Olles läbi lugenud O. Lutsu „Kevade“ hakkasin mõtlema vanaaegse ja nüüdisaegse kooli erinevuste üle. O. Lutsu aegses koolis olid küll õpetajad, aga olid ka köstrid, kes jagasid halvasti käitunud õpilastele ihunuhtlust, aga tänapäeva koolis on personali hulgas õpetajad, huvijuhid, direktor, õppealajuhatajad ja psühholoogid ning kehaline karistamine on mõeldamatu. Kaugemalt tulnud õpilased ööbisid eraldi magamistoas. Õpetaja ja köster elasid samuti koolimajas. Tänapäeva kooli õpetajad ja muu koolipersonal elavad väljaspool kooli territooriumi, mõnikord käiakse tööl ka mitmekümnete kilomeetrite kauguselt. Ja õpilaskodus ööbivad need õpilased, kes elavad koolist kaugemal kelle kodukohta transport nii tihti ei käi. Tänapäeval minnakse kooli jalgsi, bussiga või autoga. Oskar

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
12
odp

HEROIIN.pptx

kukkuda/vajuda · Aeglane pulss ja hingamine · Madal vererõhk · Kõnehäired · Kehatemperatuur on madal · Ajataju on aeglustunud Kuidas sõltuvusest vabaneda? · Kõige tähtsam on tarvitaja kindel otsus uimastitest loobuda. · Toetu lähedastele, loo uusi suhteid uimasteid mittetarvitavate inimestega, ühine tugigrupiga. · Väldi inimesi, kohti ja olukordi, kus ja kellega varem uimasteid tarvitasid! · Abi pakuvad arstid ja psühholoogid, sotsiaaltöötajad ja nõustajad, erinevad tugi- ja eneseabirühmad. · Ära anna tagasilöökide tõttu alla ­ tagasilöök ei tähenda tingimata ebaõnnestumist! Kasutatud allikad · http://www.narko.ee/mis-on-narko/ · http://www.narko.ee/kuidas-uimastite-tarvitajat-ara-tunda/ · http://www.narko.ee/uimastid-ja-nende-moju/ · http://www.narko.ee/opioidid/ · http://www.narko.ee/morfiin/ · http://www.narko.ee/yledoos-ja-esmaabi/ · http://www.narko.ee/kui-oled-mures/ · · ·

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Nimetu

Paljud psühholoogia seadused on teatud tendentside või kalduvuste kirjeldused(Allik, 2013). Aga iga psühholoog peaks teadma, millised on need vähesed psühholoogia seadused ja kuidas nad kehtivad ajas ja ruumis, sest psühholoogia põhineb siiski nendel. Viimasena tooksin välja teiste psühholoogide ja avalikkuse tunnustatuse. Et saada teiste tunnustatus tuleb avaldada teaduslikke artikkleid, et teha enda avastus avalikkuse teatavaks ja mida suurem on võimalus, et teised psühholoogid võivad lükata su avastuse ümber või tõestada midagi muud, seda suurem avastus on see kui see püsima jääb. Avastus ilma avaldamata ja avalikkuse tunnustatuse pole väärt midagi. Samuti on vaja kaitsta enda lõputöid, et enda pädevust tõestada teistele psühholoogidele. Iga psühholoog peab seda teadma ja oskama teha, et olla psühholoog. Psühholoogiks olemiseks on vaja palju teadmisi ja oskuseid ka kindlasti peale nende näiteks empaatiavõime

Psühholoogia → Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Vahetusteooria

ajalugu, mis ulatub 1950ndatesse aastatesse, kui mitmed sotsiaalteaduste teoreetikud tulid välja ideega keskenduda inimvaheliste suhete maailmale „teaduslikust“ perspektiivist. (Turner 2002) Vahetusteooria pärineb mitmetest sotsioloogiasuundadest, kaasa arvatud utilitarism, funktsionalism ja sotsiaalne biheivorism (Turner 2002). Vahetusperspektiivi peamised arendajad sotsioloogias on George C. Homans, Peter M. Blau ning Richard M. Emerson. Kuid ka psühholoogid, antropoloogid ning majandusteadlased on andnud märkimisväärse panuse (Turner 2002). Näiteks psühholoogid Thibaut ja Kelley arendasid teoreetilist raamistikku, mis rõhutab osalejate vastastikust sõltuvust ja vastastikuse sõltuvuse erinevate vormide sotsiaalseid tähendusi (Turner 2002). Antropoloogid Malinowski, Mauss, Schneider ja Levi-Strauss on kaasa aidanud selle teoreetilise perspektiivi tekkimisele sotsiaalteadustes, kuigi antropoloogiline töö keskendus laiemale vahetuse

Muu → Vahetusteooria
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Intelligentsus

intelligentsuse kohta on: olemasolevate teadmiste efektiivne kasutamine, probleemide lahendamine, ratsionaalne mõtlemine ning võime mõista ümbritsevat maailma. Samas mõistab iga inimene sõna ,,intelligentsus" siiski veidi erinevalt. Kõige paremini on selle mõiste kokkuvõtnud esimese intelligentsustesti autor Alfred Binet: ,,Intelligentsus on üldine tunnetuslik võimekus." Kuna on olemas ka väga palju intelligentsusteooriaid, siis on psühholoogid jaganud need kaheks põhigrupiks: 1) Intelligentsuse struktuuri mudelid ja 2) Intelligentse käitumise aluseks olevaid protsesse e. infotöötlust käsitlevad mudelid. Need kaks põhigruppi jagunevad veel omakorda väiksemateks alarühmadeks: 1) a) üldandekuse e. ühe faktori mudelid; b) esmaste e. primaarsete võimete mudelid ning c) võimete hierarhilisteks mudeliteks. 2) See rühm järgib peamiselt Robert

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Armastus on mitmetahuline nähtus ja armastuse mõiste on raskesti defineeritav

Tihti käib armastusega kaasas ka armukadedus, soovimatus oma armastatu lähedust teistega jagada. Armastuse erandlikud vormid võivad põimuda vihkamisega ning isegi ajendada armastuse objekti hävitama. Romantiline armastus Üks inimesi kõige enam huvitanud ning kunstis enim käsitletud armastuse liike on erootilis- romantiline armastus. Kõige sagedamini mõistetaksegi armastuse all sügavat, füüsilist ja emotsionaalset kiindumust kahe inimese vahel. Psühholoogid on püüdnud selle komponente ja stiile kirjeldada. Armastuse kolmnurgamudel Sternbergi kolmnurgamudeli järgi on armastuse kolm komponenti kirg, lähedus ja kohustus, mis võivad esineda üksi või mitmesugustes kombinatsioonides. Ainult lähedus on armastus sõprade vahel. Ainult kirg on pime armumine esimesest pilgust. Ainult kohustus ilma kire ja läheduseta on ärakulunud või tühi armastus. Romantiline armastus koosneb kirest ja lähedusest ilma kohustuseta

Eesti keel → Eesti keel
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kuidas armastust hoida

(telefonikõned, meilid jne) partneri üle ja see tekitab pahameelt. Kui inimene teeb pidevalt vigu, mis ei ole suhtele head siis mina arvan, et andeks anda võib korra või kaks aga mitte lõpmatult. Kui selline olukord tekib, peaks sellest ka rääkima. See ei tähenda muidugi, et armastust enam ei ole. Selliseid probleeme annab vahel lahendada ka omavahel vesteldes. On olemas ka suhetespetsialistid ja psühholoogid kuid eelkõige peab paar ikka ise tahtma oma suhteid korda saada. Kui inimesed ise ei taha, ei saa ka keegi teine neid aidata. Kui armastus on unarusse jäänud siis võivad aidata kahekesi koos veedetud aeg nagu ühine õhtusöök, kinos/teatris/klubis käimine, jalutamine, reisimine jne. Mina usun, et kui tunded on inimeste vahel olemas siis on kõik võimalik ja reaalne. Kui aga tundeid ei ole või on nad jahtunud, on neid raske uuesti tekitada või üles soojendada kuid proovida tasub alati

Ühiskond → Perekonnaõpetus
29 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Värvid riietuses

teistele ja püüavad võita populaarsust. Need on energiliste inimeste värvid. Toovad seltskonda naeru ja rõõmu! Kollane - annab suhtlemisjulgust, peatab või ennetab depressiooni, julgustab oma soove esile toome, aitab, kui on vaja end ja oma oskusi müüa näiteks tööintervjuul. Igasuguste värvide pastelsed toonid assotsieeruvad helluse, pehmuse ja vaoshoitusega. Inimesega, kes on selliselt riietatud, tunneme end kaitstuna. Muide, pastelset roosat soovitavad psühholoogid kriisi ajal sagedamini kanda. See vabastab ärevustundest, kinnismõtetest ning loob ümberolijates tunde, et kõik saab korda. · ,,Tõeliselt hästi riietatud inimeseks võib nimetada vaid seda, kes arvestab peale iseenda ka teiste inimestega". Pierre Cardin - maailmakuulus moedisainer · Kandke riietes sellist värvi, mis teeb teid kergemaks, õhulisemaks ja säravamaks, nii tunnete end paremini ja nii tõmbate sama ka endale ligi.

Psühholoogia → Suuline ja kirjalik...
30 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Vastutustunne

Vastutustunne Tere õpetajad ja kaasõpilased. Lugesin üht blogi ja seal oli väga hea tsitaat : ,, Armastada kohusetundest on silmakirjalik. Armastada, et mul on vastutustunne on samuti enese petmine." Kindlasti olete te kõik teadlikud selles, et on olemas selline tunne nagu vastutustunne. Vastutustundest räägitakse aruharva, sest sellel puudub otsene mõiste. Vastutustunne on peaaegu sama, mis kohusetunne. Kuid kuidas siiski defineerida sõna vastutustunne? Kuidas panna see sõnadesse nii, et me sellest aru saaks? Sellest me ju rääkima tulimegi. Eesti keeles on ilus sõna "vastutustunne".See tähendab, et vastutusel on oma subjektiivne pool, see on tunde küsimus. Psühholoogid ütlevad, et inimese üks probleeme on võimetus kogeda ehedaid ja sügavaid tundeid. Vastutustunne pole emotsioon selle sõna psühholoogilises tähenduses. Vastutustunne seisneb oma kohustuste heas kvaliteetses täitmises ja vastutuses oma tegude, tunnete ja sõnade eest. ...

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Eetiline ülevaade/arvustus ja uuringu tulemuste edastamine

kuna skandaali keskmes on olnud enamasti juhtiv või lootustandev teadlane. Seega tekib küsimus, kas probleemiks on üha kasvav surve olla edukas, tuntud teadlaste tööde põhjalikum uurimine või fakt, et meedia eelistab skandaale, mis puudutavad tundud inimesi. Eetilised standardid teadusinfo avaldamisel APA (1992) poolt on väljatoodud järgnevad standardid teadusinfo avaldamise kohta: 6.21 Tulemuste raporteerimine a) Psühholoogid ei kasuta väljamõeldud andmeid ega võltsi oma publikatsioonides andmeid. b) Kui psühholoog avastab, et tema avaldatud töös on olulisi vigu, võtab ta vastutuse ja parandab vead, kirjutab eraldi vigade paranduse või võtab oma töö tagasi. 6.22 Plagiaatorlus Psühholoogid ei kasuta oma töös osa teiste teadlaste tööst või andmestikke kui enda oma, isegi kui ta viitab oma töös teistele autoritele. 6.23 Publikatsiooniga seotud tunnustus

Filosoofia → Eetika
10 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Südamehaigustega toimetulek - referaat

Südametegevus mõjutab terve organismi heaolu. Teadlikkus südame füsioloogiast on oluline erialadel, mis on seotud inimeste heaoluga, ja see tuleb kasuks ka inimeste argielus (oma treeningkava koostamisel, toitumisel, haiguste ravimisel). Parem ettekujutus südametegevust ohustavatest faktoritest ja südame üldisest rollist organismis annab tugevama võimaluse ennetada südameprobleeme ja parandada enda elukvaliteeti. Mis kasu saavad sellest tulevased psühholoogid? Psühholoogi seisukohast on oluline mõista, kuidas ja millisel määral võivad terviseprobleemid (eriti kroonilised haigused) mõjutada inimese psüühikat ning elu üldiselt. Ja kuidas kord tekkinud somaatiline või psühholoogiline tasakaalutus võib süvendada ja isegi tekitada järgnevaid tervisekahjustusi. Selle teema olulisuses on raske kahelda, füsioloogiakursuse juures on see kahtlemata vajalik. Minu isiklik kokkupuude südamehaigusega kindlasti kallutab mu hinnangut, aga mulle

Meditsiin → Meditsiin
6 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Kas koolikiusamise vastu saab võidelda?

Ema või isa peaksid kindlasti lapsega rääkima, eriti sellest mis koolis toimub. Kiusatav ei julge sageli rääkida sellest, mis juhtunud on, kuid vanemad peaksid just sellele rõhutama. Lapse ema ja isa sageli õhutavad aga oma last valel viisil, kinnitades talle, et kiusajatele peab vastu hakkama, muidu on tegu luuseri ja äpuga. Sageli kasutavad vanemad abinõuna kooli vahetamist, kuid tegelikult ei ole sel eesmärki. Ohver jääb ohviks ka uues kollektiivis. Lapsi abistavad ka psühholoogid, kes on igas koolis olemas ning mõnes on ka laste tugigrupid. Kuid kui tegu on näiteks kümneaastase õpilasega, siis kes meist oleks selles vanuses julgenud minna rääkima, isegi oma õpetajale? Sellele oleks järgenenud veel hullem kiusamine ja pärast tunde oleks klassikaaslaste kamp kooli nurga taga oodanud. Üks tähtsamaid abistajaid on ka õpetaja. Klassijuhataja, kellel on oma klassiga hea side, saab palju korda saata. Üks võimalus on

Kirjandus → Kirjandus
46 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Romantilise armastuse olemus ja keemia

Romantilise armastuse olemus ja keemia Marianne Mitt 10.C Romantiline armastus, sõltuv armastus, kirglik armastus, sõge armumine ­ kutsutagu seda kuidas tahes, kuid iga ajastu ja kultuuri mehi ning naisi on see vastupandamatu jõud ,,nõidunud". Armumine on tavaliselt ettekavatsemata, tahtmatu ja näiliselt kontollimatu. Armunud olek on aga inimkonna jaoks universaalne kogemus, see on osa inimloomusest. (Fisher, 2006) Armastust peetakse ülevaimaks tundeks, mida inimene võib kogeda. Armastus on heitlik, püsimatu, muutlik: ta võib mööduda, uuesti süttida ning taas tuhmuda. Tavaliselt armutakse endaga sarnasesse indiviidi, kellel on samasugused tõekspidamised, vaated ja huvid, sarnane huumorisoon ning sarnased sotsiaalsed ja poliitilised väärtused. Liigne sarnasus pole aga ka kasulik. Inimesed on arendanud vähemalt ühe vaimse mehhanismi, mis tagab, et me valime vähemalt...

Psühholoogia → Psühholoogia
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kirjand - Keegi pole nii vaene, et tal pole midagi anda.

Kui jätta kõrvale materiaalne abi, siis igaüks meist saab kindlasti enda ümber olevatele inimestele pakkuda ka toetavat õlga, nõu, armastust või hoolivust. Ka varjupaigast looma või lastekodust lapse enda perekonda võtmine on minu arvates abi, sest see on eriline ja palju muutev suursündmus uue pereliikme elus. Sellist sorti abi ületab kindlasti ka materiaalse, sest selle läbi parandatakse elusid, muudetakse inimesi õnnelikumaks ja kindlustatakse nende tulevikku. Nii nagu psühholoogid, arstid, päästjad või korravalvurid pakuvad enda elukutse raames abi inimestele pakkudes neile enda professionaalsetest oskustest olenevaid võimalusi, oleme ka meie võrdväärsed kuulates ära oma sõbrannade, klassikaaslaste või lihtsalt tuttavate muresid. Olen ise saavutanud oma sõbrannade seas koha inimesena, kelle poole võib alati nõu või abi saamiseks pöörduda. Igas sõpruskonnas leidub kas üks või mitu sellist isikut, kelle puhul

Kirjandus → Kirjandus
14 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Vigastuste ennetamine

Tervisepsühholoogia Kasutatud kirjandus: Linda Brannon, Jess Feist. Health Psychology, an introduction to behavior and health. 2003.aastal Eestis toimunud inimkannatanutega liiklusõnnetuste statistika. Manteeamet, 2004 Lapsed Eestis. ÜRO Tallinn, 2000 Laapotti, S. What are young female drivers made of? Turun Yliopisto, Turku 2003 Vigastuste ennetamine. Enne 1970, nii psühholoogid, kui ka peaaegu kõik teised, nimetasid tahtmatuid vigastusi õnnetusteks - termin, mida seostati juhuse, saatuse ja paratamatusega. (Whilliams & Lund, 1992). 1970 ja 80 aastate jooksul, muutis William Haddon viisi, kuidas psühholoogid ja teised asjatundjad käsitlesid tahtmatuid vigastusi. Selle asemel, et käsitleda neid lihtsalt inimeste vältimatute vigade tagajärgedena, vaatavad tervisepsühholoogid neid nüüd kui tingimustekompleksi, mis sisaldab: 1. individuaalseid käitumismudeleid

Psühholoogia → Psüholoogia
83 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

PowerPoindi esitlus STRESS

STRESS!!! Koostaja:Kerttu Piibe Stress on pingeseisund vastusena muutunud olukorrale Stress, meie kaaslane igapäevTuleneb igasugusest muutusest. Nt: Lapse sünd, sõbra või tuttava surm. Küllap on kõik vahel märganud järjekordset infokildu, et Eesti on üks maailma õnnetumaid, suitsiidialtimaid, aidsihaigemaid, hasartmängivamaid, alkoholilembesemaid, narkootikume tarbivamaid jne ühiskondi. Just nendele ja muudele lokkavatele sotsiaalsetele probleemidele viidatakse, kui räägitakse lahutuste, abortide ja üksikvanemluse sagedasest esinemisest. Mis omakorda toovad kaasa sündimuse kehvad näitajad, aga ka eestlaste lahkumise oma õnnetult, stressis kodumaalt Levinud tarkuse järgi on elu lühike ja raske ning sellelt tuleb võtta, mis võtta annab. Elada päev korraga ja ilmtingimata iseendale! Ja kui asjale nii läheneda, siis on ju lakkamatu joomatrall, surmasõidud, pealiskaudsed ja k...

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
59 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Egonoomia referaat

ergonoomiast räägitakse seoses konkreetse töökohaga mõnes ettevõttes. Oluline on ergonoomia printsiipe rakendada ka oma igapäevaellu - näiteks kodu kujundamisel, valides endale sobiva kõrgusega köögimööblit. Uurimused näitavad, et just koduperenaistel on suur oht skeleti-lihassüsteemi vaevuste tekkele. Ergonoomiliste printsiipide väljatöötamisel ja ellurakendamisel osalevad väga erinevate erialade esindajad nagu disainerid, teadlased, tehnoloogid, arstid, füsioterapeudid, psühholoogid, ökonomistid, insenerid, pedagoogid jne. Eelkõige on see meeskonnatöö. Ergonomistide teenuseid vajavad riik, tööstusettevõtted, asutused, pangad, koolid, haiglad. Raske on leida ala, kus see poleks tarvilik. Analüüsil ja lahendite leidmisel arvestatakse eelkõige inimese heaolu. Probleemile lähenetakse väga komplekselt, arvestades kõiki antud töökeskkonda mõjutavaid faktoreid. Nagu näiteks töö iseloomu, üldist organisatsiooni kultuuri, inimese enda omapära,

Meditsiin → Tööohutus ja tervishoid
29 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kõne "Võta pits ja pea aru"

Oma kõnes tahan teile täna rääkida alkoholist kui stressimaandajast, alkoholi üldisest mõjust inimesele, kuid ka alkoholist kui toiduainest, ravimist ning osast paljude maade kultuurist. Kallis sõbrad! Emotsionaalne stress on elus praktiliselt vältimatu. Igaüks elab seda aga üle isemoodi. Kaugeltki igaühel ei jagu kõrge stressi hetkil meelerahu, tasakaalukust ja elutarkust, et sellega tarmukalt toime tulla. Politsei, traumapunktid, psühholoogid ja närviarstid tegelevad päevast päeva tegelikult kõrge stressi negatiivsete tagajärgede likvideerimisega. Leidub palju inimesi, kes kasutavad stressi vastu võitlemiseks mooduseid, mis kahjustavad nii nende tervist kui sotsiaalset positsiooni. Üks nendest viisidest on alkoholi tarvitamine. Harjumus ja vajadus alkoholi tarvitada saab enamasti alguse noorukieas, juba 12-13 aastaselt. 20-ndaks eluaastakse on suhtumine alkoholi tavaliselt välja kujunenud.

Kirjandus → Kirjandus
62 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Operantne tingitus

need väiksema tõenäosusega. Mida suurem on rahuldus või diskomfort, seda suurem on sideme tugevnemine või nõrgenemine." (Thorndike 1911) Teiste sõnadega, kinnitatud reaktsioonid kalduvad juurduma ning karistatud reaktsioonid kaduma. Rangemalt väljendudes võib öelda, et kass õppis reageerima kindlatele keskkonnaoludele ehk märguandele uuel viisil, mis kindlustas tasustuse, vaadeldaval juhul ihaldatud toidu kättesaamise. Psühholoogid nimetavad operantse tingituse puhul tasustamist ka käitumise kinnitamiseks ehk sarrustamiseks. Thorndike'i tööde mõju õppimise uurimisele. Biheivioristliku koolkonna, eriti Thorndike'i fundamentaaluurimused õppimise seaduspärasustest andsid tõuke väga erinevate õppimisega seostuvate probleemide sügavamaks uurimiseks. Osa järgnenud uurimustest lähtus rangelt biheivioristlikust stiimul- reaktsioon-mudelist, teised aga ei pidanud biheivioristlikku ortodokssust esmatähtsaks ning

Ühiskond → Ühiskond
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Koolipsühholoog

· koostöö juhtkonnaga kooli hea psühhokliima tagamiseks (selle alla kuulub nii koolivägivalla probleemide lahendamine kui ka kooli sisekorra ja õppetöö korraldusega seonduv) Koolipsühholoogi töös tuleb ette suhtlemist ka selliste inimestega, kes pole valmis psühholoogilist abi saama ­ mõnikord ei tea laps, et ta vajab abi, samuti ei mõista seda ka lapsevanem ega õpetaja. Mõnedes koolides annavad psühholoogid ka psühholoogia ja perekonnaõpetuse tunde. Soovitatav on siiski, et tunde annaks eraldi õpetaja ­ et koolipsühholoogis ei nähtaks õpetajat. Millised on töötingimused? Koolipsühholoogid töötavad eelkõige koolides, mõned ka noorte nõustamis- ja karjäärikeskustes, laste tugikeskustes, erapraksises. Koolis on arvestatud 600 õpilase kohta üks psühholoogi ametikoht. Tööaeg on 40 tundi nädalas.

Muu → Karjääriõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Psühholoogia

PSÜHHOLOOGIA: - Teadus, mis käsitleb vaimseid protsesse ja käitumist ning nendevahelisi seoseid - Psühholoogid uurivad, kuidas inimesed ja teised organismid mõtlevad, õpivad, tajuvad, tunnevad, suhtlevad - Käitumise kirjeldamine, seletamine, ennustamine, vajadusel muutmine ja parandamine PSÜHHOLOOG: - teadlane ("teoreetik") ja/võinõustaja ("praktik"), ,kes uurib ja/või õpetab psühholoogiat või praktiseerib psühholoogilise nõustajana PSÜÜHIKA: - Organismi võime peegeldada keskkonda ning vastavalt sellele muuta oma käitumist NS tegevuse tulemus

Psühholoogia → Psühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Juri Gagarini eluloo kokkuvõte

Juri Gagarin Juri Gagarin oli vene rahvusest Nõukogude kosmonaut, kes 1961. aastal sooritas maailma esimese kosmoselennu. Lapsepõlv Gagarin sündis 9. Märts 1934 Lääne oblastis, Gžaski piirkonnas, Klušino külas, mille nimi muudeti pärast tema surma Gagariniks. Gagarini vanemad pärinesid talurahva seast. Isa Aleksei Ivanovitš Gagarin oli oli kolhoosi puusepp, ema Anna Timofejevna Matvejeva töötas piima-kaubafarmis. Gagarin oli kolmas neljast lapsest. Tema 2 vanemat õde ja venda Valentin ja Zoja küüditati okupeeritud Saksamaale ja Venemaale orjatööle. Kooliaastad 1941 aastal läks Gagarin kooli, kuid samal aastal õpingud katkesid, kuna küla hõivasid sakslased. Küla oli peaaegu poolteist aastat Saksamaa vägede poolt okupeeritud. 1943 vabastas Punaarmee aga Klušino küla ja õpingud jätkasid. 1945 kolis Gagarini pere Gdanskisse, kus ta lõpetas ka keskkooli ja asus õppima Ljubertsõ 10. Kutsekooli. Õppides Saratovi Tööstustehnikumis, l...

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Psühholoogi elukutse ja psühholoogia rakendused

Nende ülesannete täitmiseks on vajalik tööhüpoteeside püstitamine ja kontrollimine. Psühholoog rakendab oma kutseoskusi ja teadmisi igale inimesele või grupile nende eripärast lähtuvalt. Psühholoogi töös on olulisel kohal eetiliste põhimõtete ja konfidentsiaalsuse nõuete järgimine. Töö pingelises keskkonnas ja haavatavas olukorras klientidega nõuab head probleemikäsitlemise- ja suhtlemisoskust, tolerantsust, empaatiat, sõbralikkust ja siirust. Psühholoogid töötavad haridus- ja sotsiaalasutustes, tervishoiuteenuse osutaja juures, riiklikes ja eraettevõtetes, koolitus- ja konsultatsioonifirmades ning erapraksises. 5. Psühhiaatri ülesanded Psühhiaatri ülesandeks on vastavalt kliinilisele pildile, haigusloole ja erinevate uuringute tulemustele diagnoosida psüühikahäire. Vastavalt sümptomitele ja diagnoosile soovitab psühhiaater psühhoterapeudist sekkumist või määrab ravimi.

Psühholoogia → Psühholoogia
1 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun