kokku ohuteguriga ja kelle tööaega on sellest tulenevalt seaduse alusel lühendatud, on tühine. 122) Vastavalt pg 7, lg4 - Tööandja võib 1314-aastase alaealisega või 1516-aastase koolikohustusliku alaealisega sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 712-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal Võib 12 aastaseid tüdrukuid rakendada ainult kergele tööle kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal ja 13 aastast poissi võib rakendada kergele tööle. Vastavalt pg 7, lg 2 ei või alaealisi (17 aastaseid noormehi) rakendada tööle, mis: 1) ületab alaealise kehalisi või vaimseid võimeid; 2) ohustab alaealise kõlblust; 3) sisaldab ohte, mida alaealine ei suuda õigel ajal märgata ega ära hoida kogemuse või väljaõppe puudumise tõttu;
RP 14 Praktikum Palun püüdke iga situatsiooni juurde leida viide TLS-ist + selgitus (ei piisa JAH / EI vastustest). 1. Praktikale tuleb sekretär. Kooli, praktikabaasi ja õpilase vahel sõlmitakse kolmepoolne praktikaleping. Kas „firma“ peab praktikandiga ka töölepingu sõlmima + selgitus? Ei, koostatakse praktika leping. Kooli, õpilase või tema seadusliku esindaja ja praktikakoha vahelised suhted praktika korraldamisel reguleeritakse enne praktika algust sõlmitava lepinguga, milles lepitakse kokku praktika toimumise täpsemas korralduses ning praktikalepingu poolte õigustes ja kohustustes. Praktika korraldamise ning läbiviimise tingimused ja kord §2 lg 4 2.Kas 12-aastane nooruk võib vanema nõusolekul teha kergemaid töid (rohimine, kastmine) pere põllumajandusettevõttes? Ei tohi, 12-aastane noorukil on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või...
Turundus 6 Triinu Kask Mainori Kõrgkool 2009.05.18 Uurimustöö juhend J Ettekanne : 1. ja 8. juunil Reaalselt eksisteeriv äriettevõte(piisavalt suur, min ~5) Aega ettekandeks ca 15 min. Uurimise eelduseks turundusmõistete ja peamiste turundusideede valdamine Kasutada illustratsioone(pildid, diagrammid, skeemid jne) Slaidid esitada 6 kaupa lehel Ei soovita a la transpordi ettevõtet. Uurimustöö juhend 2 Transpordi klassikalist turundustegevust eriti pole. Tekst, mida räägin nt kõnekaartidel Kasutada rohkelt illustratsioone Kuidas infot saada? Ettevõtte koduleht Usutlused töötajatega(juht, turundusjuht jne) Ettevõtte dokumentatsioon(äriplaan, turundusplaan, rahataotlused(EAS), Meedias ilmunud materjalid (reklaamid, artikklid jms.) Sissejuhatus Logo Nimetus Miks valisin, põhjendus Leidmise kirjeldus Info saamine, kuidas sain Mida sain, kust sain, kellelt, kuidas küsisin, mi...
kolm 17-aastast noormeest. a). Kuidas toimub alaealiste töölerakendamine? b). Milline on nende tööaja kestus? c). Kas neid võib rakendada ületunnitööle? Vastus: a). § 49. Alaealise tööle rakendamise piirang: (1) Kokkulepe, mille kohaselt alaealine töötaja kohustub tegema tööd kell 20.00 kuni 6.00, on tühine. (2) Käesoleva paragrahvi lõiget 1 ei kohaldata, kui alaealine töötaja teeb kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal täiskasvanu järelevalve all kell 20.00 kuni 24.00. (3) Kokkulepe, mille kohaselt koolikohustuslik töötaja kohustub tegema tööd vahetult enne koolipäeva algust, on tühine. b). § 43. Tööaeg: (4) Kui tööandja ja töötaja ei ole kokku leppinud lühemas tööajas, on täistööaeg (lühendatud täistööaeg): 1) 712-aastasel 3 tundi päevas ja 15 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul;
võib võrrelda kaupmehega, kes on ehitanud endale kuhugi metsakülla kaupluse aga seda mitte kellegile ei ütle. Siin tuleb välja veel üks interneti fenomenidest - kui traditsioonilise majandusteooria järgi peaks see kauplus asuma väga käidavas kohas, siis internetis piisab sellest, kui selle poe uks on peatänaval. Pood ise võib rahumeeli sinna metsakülla jäädagi. Kõik sõltub muidugi tegevusalast ja läbimõeldud logistikast. Jõudu eduka reklaamitegevuse kavandamisel! Reklaam internetis on üks soodsamaid kanaleid firma tutvustamiseks oma klientidele ja potentsiaalsetele tarbijatele nii Eestis kui ka välismaal. Interneti kampaaniad võimaldavad teil kiiresti ja väheste kulutustega jõuda oma klientideni. Interneti abil saate oma klientideni viia ka palju rohkem infot kui seda võimaldab telereklaam või reklaamipind ajalehes. Kui teised reklaamikanalid võimaldavad teil ainult oma reklaami näidata, siis reklaam
Öötöö eest aga makstakse talle 2,60 eurot. Kas see on seaduspärane? Põhjendage. Ei ole seaduspärane. 13. Kas 12-aastane nooruk võib vanema nõusolekul teha kergemaid töid (rohimine,kastmine) põllumajandusettevõttes? Põhjendage. Ei või. Nimelt sätestab TLS § 7 lg 4 alaealiste tööle järgmise vanuselise ja tegevusalase piirangu: · 7-12aastastel alaealistel on lubatud teha kerget tööd vaid kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. 14. Kuidas toimub tööpäevasisese vaheaja andmine? Kas võib olla näiteks kaks 15 minutilist tööpäevasisest vaheaega 6-tunnise töötamise kohta? Ei või. Vaheaeg peab olema vähemalt 30 minutit, lühem vaheaeg ei ole ka poolte kokkuleppega lubatud. TLS § 47 lõige 2 15. Töötaja soovib oma puhkuse jaotada kolme ossa kalendriaasta jooksul, jagades selle 10-ne, 12-ne ja 6-päevasteks osadeks. Kas see on seaduspärane? Põhjendage
Seadus on mõeldud töötavatele isikutele. Seadus reguleerib töö ja puhkeaga. Seadus sisaldab endas mõisteid, nagu: tööaeg, puhkeaeg, tööajanorm, tööpäev, töövaehtsu, töönädal. Töötaja tööaja üldine riiklik norm on 8 tundi päevas ehk 40 tundi nädalas. Ära on toodud kes tohib töötada ja kui kaua. Näiteks: *13-14 aastased võivad töötada 4 tundi päevas ehk 20 tundi nädalas. Ja ainult koolivaheajal või loomingulise töötajana kultuuri-, spordi või reklaamitegevuse alal. Tingimusel, et töö ei kahjusta töötaja tervist, ohutust, arengut, kõlblust ega takista osalemist õppetöös *15-aastasel töötajal, kes ei ole koolikohustuslik 6 tundi päevas ehk 30 tundi nädalas. *1617-aastasel töötajal, kes ei ole koolikohustuslik 7 tundi päevas ehk 35 tundi nädalas. Osaline tööaeg on tööandja juures kehtestatud tööajanormist lühem tööaeg, mida rakendatakse töötaja ja tööandja kokkuleppel.
Gümnaasium NOORTE OLUKORD TÖÖTURUL Referaat Juhendaja : 2012 Noorte olukord tööturul Kui räägitakse noortest inimestest, siis esitatakse sageli küsimus, et kes on noor. Ja levinud on vastus, et kõik, kes on hingelt noored. Eesti seaduste kohaselt peetakse nooreks 7-26 aastast ja Euroopas alates 2007. aastast 13-30-aastast inimest. (Interneti portaal Nip) Noorte olukord Euroopa tööturul on hiljutise ülemaailmse majanduskriisi tõttu halvenenud. Juba enne kriisi oli noorte tööhõivega rohkem probleeme kui teistel vanuserühmadel: esimese töökoha leidmine oli neil keerulisem ja aeganõudvam, tööpuudus suurem ning suurem tõenäosus sõlmida ajutine ja lühiajaline tööleping. Uuringud näitavad, et sellistel raskustel on lisaks vahetule mõjule ka pikaajaline mõju isikliku ja kutsealase arengu seisukohast. Lisaks on tõendeid, et noorte tõrju...
Kodutöö meili peale. 9.veebruar/16. veebruar ruuduline vihik, EI HILINE !!! 2. veebruar kuidas toimida koos nii, et see oleks võimalikult tulutoov kommunikatsioon. Suhtekorraldus rohkem tekst ja sõnad, kui visuaalsus. Kommunikatsiooni instituut Reklaami ja imagoloogia osakond TLÜ Ajakirjanduse õppesuund Inimene(intelligentne, sots.aktiivne) võtab poolehoiu kogu inimkonna suhtes ning kui ta märkab, et kellelegi tehakse liiga(süvenemata kogu loosse), tekib konflikt reklaami ja inimkonna vahel. Peab olema kõrge kval. Reklaam kas kunst või infoedastus? Raske vahet teha. Kommertsreklaam koolides KEELATUD! (Kool teadmiste omandamiseks, võetakse automaatselt kui õiget asja). Reklaam kujundada välja tarbija eelistusi. REKLAAM mitteisiklik, ...
Sellisel juhul peab olema öösel tööd tegeva töötaja töötasu mõistlikul määral suurem kui sama tööd vaid päeval tegeva töötaja töötasu. Pooled võivad kokku leppida ka selles, et ööajal töötamine hüvitatakse täiendava vaba aja andmisega. Alaealisel on reeglina töötamine ööajal keelatud. Erandid on lubatud juhul, kui alaealine teeb kerget tööd kultuuri, kunsti, spordi või reklaamitegevuse alal täiskasvanu järelevalve all kell 20.00 24.00. Enne koolipäeva algust koolikohustuslik alaealine töötada ei tohi. Riigipühad on määratletud pühade ja tähtpäevade seadusega, mille kohaselt Eesti ainuke rahvuspüha on 24. veebruar iseseisvuspäev Eesti Vabariigi aastapäev, ning 11 riigipüha on: jaanuar uusaasta; suur reede; ülestõusmispühade 1. püha; mai kevadpüha; nelipühade 1
Sellisel juhul peab olema öösel tööd tegeva töötaja töötasu mõistlikul määral suurem kui sama tööd vaid päeval tegeva töötaja töötasu. Pooled võivad kokku leppida ka selles, et ööajal töötamine hüvitatakse täiendava vaba aja andmisega. Alaealisel on reeglina töötamine ööajal keelatud. Erandid on lubatud juhul, kui alaealine teeb kerget tööd kultuuri, kunsti, spordi või reklaamitegevuse alal täiskasvanu järelevalve all kell 20.00 24.00. Enne koolipäeva algust koolikohustuslik alaealine töötada ei tohi. Riigipühad on määratletud pühade ja tähtpäevade seadusega, mille kohaselt Eesti ainuke rahvuspüha on 24. veebruar iseseisvuspäev Eesti Vabariigi aastapäev, ning 11 riigipüha on: jaanuar uusaasta; suur reede; ülestõusmispühade 1. püha; mai kevadpüha; nelipühade 1
16. Kui noorelt alates on lubatud alaealist tööle? Tööandja ei tohi töölepingut sõlmida alla 15-aastase või koolikohustusliku alaealisega ega teda tööle lubada, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõikes 4 sätestatud juhtudel (töö kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 7–12-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. 17. Nõusolek alaealise töötamiseks ja selle kestus (vt. TLS § 8lg 2) Tööandja ei tohi töölepingut sõlmida alla 15-aastase või koolikohustusliku alaealisega ega teda tööle lubada, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõikes 4 sätestatud juhtudel (töö kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 7–12- aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal
abitöid (laudade katmine), käsitööd (suveniiride valmistamine), kontoritöid (töötamine asjaajajana), puhastus- või koristustöid ja kultuuri-, spordi- või reklaamitegevusega seotud töid. Loetelu ei ole ammendav põhimõtteliselt ei ole välistatud ka loetelus nimetamata kerged tööd. Veelgi noorematel, 7...12-aastastel alaealistel on lubatud teha kerget tööd üksnes kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal, st sellises vanuses lapsi saab rakendada eelkõige artisti, näitleja või modellina. Alaealistele keelatud tööd Töökeskkonna ohutegurite ja tööde loetelu, mille puhul alaealiste töötamine on keelatud, on kehtestatud Vabariigi Valitsuse määrusega. Töö ei tohi takistada noore sotsiaalset arengut või hariduse omandamist ning ohustada tema tervist. Tööandja ei tohi rakenda alaealist tööle, mis ületab alaealise kehalisi või vaimseid võimeid, ohustab tema kõlblust
puudumise tõttu, mis takistab alaealise sotsiaalselt arengut või hariduse omandamist ning mis ohustab alaealise tervist töö iseloomu või keskkonna ohutegurite tõttu. Alaealistele lubatud kergete tööde liigid on kehtestatud Vabariigi Valitsuse määrusega. Kerge töö alaealisele on töö, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust. Kerge töö võib olla kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. Alaealise töötamiseks on vajalikalaealise enda vabatahtlik tahteavaldus, seadusliku esindaja nõusolek ja tegevuskohajärgse tööinspektori nõusolek. Alaealine ei tohi töötada koolivaheajal mitte rohkem kui pool iga koolivaheaja kestusest1. Laps ei või olla ka kehalise ega vaimse ekspluatatsiooni objektiks. Seadusandja on siinkohal andnud tõlgendajale vabamat mõtlemisruumi, mida vaimse ja kehalise 1 Töölepingu seaduse (RT I 2009,5,35) alusel koostatud.
Reklaamipsühholoogia - Psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks - Psühholoogia oskusteabe rakendamine reklaami efektiivsuse tõstmiseks. Reklaamipsühholoogia tegeleb järgmiste mõistetega: hoiak, taju, mõjustamine, mõtlemine, otsustamine jne Ei ole isoleeritud valdkond – seotud pm kõigega. Reklaamitegevuse peamine fookus tänapäeval on brändiloome. Bränd – kokkuvõtvalt tootele omistatavad isiksuseomadused ning visualisatsioon. Peale Teist maailmasõda Kuni tänaseni on kaks peamisr teaduspõhist lähenemist: 1) Sotsio-kognitiivne – toetus sotsiaalpsühholoogia ja kommunikatsiooniteooriatele; 2) Psühhoanalüütiline, pertseptuaalne lähenemine – Freudi, Jungi töödele (instinktid, ...
Reklaamipsühholoogia - Psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks - Psühholoogia oskusteabe rakendamine reklaami efektiivsuse tõstmiseks. Reklaamipsühholoogia tegeleb järgmiste mõistetega: hoiak, taju, mõjustamine, mõtlemine, otsustamine jne Ei ole isoleeritud valdkond seotud pm kõigega. Reklaamitegevuse peamine fookus tänapäeval on brändiloome. Bränd kokkuvõtvalt tootele omistatavad isiksuseomadused ning visualisatsioon. Peale Teist maailmasõda Kuni tänaseni on kaks peamisr teaduspõhist lähenemist: 1) Sotsio-kognitiivne toetus sotsiaalpsühholoogia ja kommunikatsiooniteooriatele; 2) Psühhoanalüütiline, pertseptuaalne lähenemine Freudi, Jungi töödele (instinktid, ...
· Reklaami- ja propagandainformatsioon on mõjustav/informeeriv ning kuulub kellelegi kui autorile. Reklaami eripäraks võrreldes silmast silma mõjutamisega on meediakanalite kasutamine reklaamsõnumite edastamiseks. Reklaamipsühholoogia tegevustik: · Selle raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sisulisest probleemidest lähtudes. · Psüh. Mõjustamise valdkonnas on keskseks need võtted, millega üks inimene või mingi grupp paneb teise(d) inimese(d) või inimgrupid käituma endale sobival viisil ning psühholoogilise mõju kujunemise ja kustumise seaduspärasused. Kuldreeglid Reklaami peamised motiivid on informeerida ja mõjutada inimest.
e) ohustab alaealise tervist töö iseloomu või töökeskkonna ohutegurite tõttu. Tööandja võib 13–14-aastase alaealisega või 15–16-aastase koolikohustusliku alaealisega sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 7–12-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. 4. Mida tähendab töötaja hoolsuse määr? Töötaja peab täitma töökohustusi lojaalselt, oma teadmiste ja oskuste kohaselt tööandja kasu silmas pidades ning töö iseloomust tuleneva vajaliku hoolsusega. 5. Milline on juriidiline tagajärg hoolsuse kohustuse järgimata jätmisel? Töölepingu täitmisel järgitav hoolsuse määr, mille järgimata jätmise korral töötaja vastutab
teovõimeline füüsiline isik. Töötajaks võib olla füüsiline isik: 1). täisealine töötaja: 18-aastaseks saanud täieliku teovõimega isik - (eriseadusega on teatud töötajate suhtes kehtestatud kõrgem vanusemäär); 2). alaealine töötaja: alla 15-aastase ja koolikohustusliku alaealise töötamise keeld. Erandina võib: 1).13-14-a või 15-16.a koolikohustuslik alaealine teha kerget tööd; 2). 7-12-a teha kerget tööd kultuuri-, spordi-, kunsti- või reklaamitegevuse alal. 5. Töölepingu sõlmimine. Töölepingu kohustuslikud andmed. Andmete esitamise viis. Töötaja teavitamine töötingimustest erijuhtudel. Töölepingu sõlmimine: Tööleping sõlmitakse kirjalikult. Samas, vorminõude järgimata jätmine ei too kaasa lepingu tühisust. Tööleping loetakse sõlmituks ka juhul, kui töötaja nõustub tegema tööd, mille tegemist võib vastavalt asjaoludele eeldada üksnes tasu eest.
tõttu. (3) Kaesoleva paragrahvi lõike 2 punktis 5 nimetatud tööde ja ohutegurite loetelu kehtestab Vabariigi Valitsusmaarusega. (4) Tööandja võib 1314-aastase alaealisega või 1516-aastase koolikohustusliku alaealisega sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 712-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. (5) Vabariigi Valitsuskehtestab maarusega alaealisele lubatud kergete tööde liigid. (6) Kaesolevas paragrahvis nimetatud piiranguid rikkudes sõlmitud tööleping on tühine. § 8. Nõusolek alaealise töötamiseks (1) Töölepingu sõlmimiseks vajalik alaealise tahteavaldus, mis on tehtud seadusliku esindaja eelneva nõusolekuta, on tühine, valja arvatud, kui seaduslik esindaja tahteavalduse hiljem heaks kiidab.
13. Milline on katseaja maksimaalkestvus? Maksimaalkestvus on 4 kuud. (konspekt) 14. Millest sõltuvad piirangud alaealiste töölevõtmisel? Piirangud sõltuvad vanusest. Tööandja võib 1314-aastase alaealisega või 1516-aastase koolikohustusliku alaealisega sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 712-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. Töölepingu sõlmimiseks 714-aastase alaealisega peab tööandja saama tegevuskohajärgselt tööinspektorilt nõusoleku, vajalik on ka seadusliku esindaja nõusolek. (D) 15. Millised tööd on lastele keelatud? Keelatud on tööd, mis ületavad alaealise kehalisi või vaimseid võimeid; ohustavad alaealise kõlblust; sisaldavad ohte, mida alaealine ei suuda õigel ajal märgata ega ära hoida, kuna tal puudub piisav kogemus või väljaõpe; takistavad alaealise
kirjeldatud ka kui erinevate tegevuste juhtimist, hõlmates tarbijate soovide ja vajaduste tuvastamist (või loomist!) ja rahuldamist ettevõttele kasumlikul viisil. Turunduse tuum on mõista, et tarbijad kasutavad mingit toodet või teenust sellepärast, et neil on seda vaja (või nad arvavad, et on vaja), aga mitte lihtsalt soovist oma raha kulutada. Turundust võib käsitleda ettevõtte keskse äriprotsessina, kus turundus tähendab toote arendamise, hinnastamise, jaotuskanalite ja reklaamitegevuse planeerimise ehk turundusmeetmestiku loomise ja täideviimise protsessi http://www.eas.ee/et/alustavale-ettevotjale/ettevotlusega-alustamine/turundus-ja-esimene- mueuek/turundus http://et.wikipedia.org/wiki/Turundus Kuid mis on siis modernne turundus? Modernne turundus ehk modern marketing, on turundamine vorm, mis toimub moodsate allikate läbi. Üheks turunduse laialt levinud osaks on internetiturundus. Inglise keeles Online advertising.
seega oma kindla tarbijaskonna, kes on selle firmale või tootele lojaalne. - Reklaamipsühholoogia - põhiliselt suhtlemis- ja mõjustamispsühholoogia rakendamine turundusprobleemide valdkonnas. Reklaamipsühholoogia - psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogie seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumiseanalüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sisulisest probleemidest lähtudest. Kaubanduspsühholoogias oluline on kolmnurk kaup-tarbija-müüja. Marketingi nelja P seadus: 1) Product - toode. 2) Price - hind. 3) Place - turunduskoht. 4) Promotion - edustamistegevus. XIX sanadil reklaamineetodit: 1) Sisseelamine tarbija maailma, enda kujutamises tarbijana ning selle põhjal reklaami või propaganda vormistamises sobival kujul. 2) Katse ja eksituse meetod.
koolikohustusliku alaealisega ega teda tööle lubada, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõikes 4 sätestatud juhtudel. Lõige 4 sätestab, et tööandja võib 13–14-aastase alaealisega või 15–16-aastase koolikohustusliku alaealisega sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 7–12-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. Mart on koolikohustuslik alaealine –põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 9 lõikest 2, mis sätestab, et koolikohustuslik on isik (sealhulgas välisriigi kodakondsusega või määratlemata kodakondsusega isik, välja arvatud Eesti Vabariiki akrediteeritud välisriigi või rahvusvahelise organisatsiooni esindaja laps, kelle elukoht on Eestis), kes on saanud enne käimasoleva aasta 1. oktoobrit seitsmeaastaseks.
teda tuleks vaadelda kui tema poolt kujutatavate elunähtuste tugevndajat ja võimendajat" (Belk, Pollay, 1985) Reklaaminduses 2 korrastavat süsteemi: Ametlik seaduste, määruste, juhendite näol Mitteametlik ühiskonna tavade ja eetiliste standardite näol Neeme Roose, 1996. "Reklaam turunduses" "Parim reklaam kaubale on kaup ise!" Kas ikka on ...? "Hea kaup" (ilma reklaamita) kaotab konkurentsis reklaamitavate kaupadega. Kui firma katkestab reklaamitegevuse, siis võivad tarbijad seda tõlgendada kui ettevõtte v kauba kadumist või selle usaldusväärsuse kadumist Reklaam on pika peiteajaga suhtlus. Väiksem katkestus reklaamitegevuses ei too kaasa suuri muudatusi, kuid pikem paus asetab ettevõtte samale positsioonile turule sisenejatega Reklaami kadumine/reklaamile kulutuste mitte tegemine seab kauba väärtuse kahtluse alla, sest hea kaup = kallis kaup Reklaami rollid st mida reklaam mõjutab? 1 Majanduslik roll / turunduslik roll
(5) Üldise tööaja rakendamisel lühendatakse vahetuse kestust ööajal ühe tunni võrra. Vahetuse kestuse lühendamisel väheneb vastavalt ka tööajanorm. Öise vahetuse kestus võrdsustatakse päevasega, kui see on vältimatu tootmistingimuste tõttu. (6) 1314-aastast või koolikohustuslikku töötajat võib tööandja asukoha (elukoha) tööinspektori loal loomingulise töötajana kultuuri-, spordi- või reklaamitegevuse alal tööle rakendada õhtusel ajal kuni kella 20.00-ni tingimusel, et nimetatud töö ei kahjusta töötaja tervist, ohutust, arengut, kõlblust ega takista osalemist õppetöös. (7) 1517-aastast töötajat, kes ei ole koolikohustuslik, võib tööandja asukoha (elukoha) tööinspektori loal loomingulise töötajana kultuuri-, spordi- või reklaamitegevuse alal tööle rakendada ööajal kuni kella 23.00-ni või osalemisel
Anne Anastasi on lihtsustatult väitnud, et reklaamipsühholoogia on põhiliselt suhtlemis- ja mõjutamispsühholoogia rakendamine turundusprobleemide valdkonnas (Anne Anastasi, Bachmann 1994 kaudu). Reklaamipsühholoogia on psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sisulistest probleemidest lähtudes (Bachmann 1994:6). 1.2. Reklaami psühholoogiline olemus Mõistmaks reklaami psühholoogilist olemust, peame kõigepealt leidma vastuse küsimusele, miks reklaam üldse eksisteerib. Reklaami kaheks peamiseks motiiviks on Reklaamipsühholoogia kasutamine turunduses 5 informeerida inimest kauba või teenuse olemasolust, omadustest ja tingimustest selle
-Reklaamipsühholoogia on psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sisulistest probleemidest lähtudes. -Reklaamipsühholoogia - psühholoogia osakusteabe rakendamine reklaami efektiivsuse tõstmiseks -Reklaamipsühholoogia tegeleb järgmiste mõistetega: • Hoiak • Taju • Mõjustamine • Mõtlemine • Otsustamine • Mälu • Tähelepanu • Emotsioonid • Imidž Käitumine -Reklaamipsühholoogia ei ole isoleeritud valdkond -Kõigega, mis puudutab tarbijas e
paar, 2 jalgratast 50 EEK tund, talvel 2 komplekti suuski üks paar 100 EEK tund Jaanuse puhkemaja äriplaan 4 täiskomplekt, nautida saunamõnusid 150 EEK tund, mängida biljardit 10 EEK tund ühe inimese kohta. Kuna puhkemaja asub Otepää looduskaitsealal, ei tohi järvel kasutada mootorsõidukeid ega teha muud suuremat müra. Teenuse pakkumisel tuleks kasutada loodud nõudluse efekti reklaamitegevuse abil kuna teatud konkurents on antud piirkonnas olemas. tuleb avada kodulehekülg internetis, mis kajastaks täpselt pakkumisi ja näitaks võimalikke eeliseid konkurentide ees. Kodulehel peaks olema hulgaliselt pilte, mis annaksid põhjalikuma ülevaate ümbritsevast loodusest ja puhkamisvõimalustest; anda välja tutvustav brozüür ning levitada seda reisibüroodes, kohalikes infopunktides ja kaubanduskeskustes; avaldada tutvustus koos enesereklaamiga suuremates ajalehtedes;
Ööajal on keelatud tööle rakendada: 1) rasedat; 2) alaealist, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõikes 7 toodud juhul; 3) töötajat, kellele see on keelatud arsti otsusega. Isikut, kes kasvatab alla 12-aastast või puudega last või hooldab täielikult töövõimetut isikut, võib rakendada tööle ööajal üksnes tema nõusolekul. 1314-aastast või koolikohustuslikku töötajat võib tööandja asukoha (elukoha) tööinspektori loal loomingulise töötajana kultuuri-, spordi- või reklaamitegevuse alal tööle rakendada õhtusel ajal kuni kella 20.00-ni tingimusel, et nimetatud töö ei kahjusta töötaja tervist, ohutust, arengut, kõlblust ega takista osalemist õppetöös. 1517-aastast töötajat, kes ei ole koolikohustuslik, võib tööandja asukoha (elukoha) tööinspektori loal loomingulise töötajana kultuuri-, spordi- või reklaamitegevuse alal tööle rakendada ööajal kuni kella 23.00-ni või osalemisel etendusasutuste loomingulises tegevuses ööajal kuni kella 24.00-ni
(3) Käesoleva paragrahvi lõike 2 punktis 5 nimetatud tööde ja ohutegurite loetelu kehtestab Vabariigi Valitsus määrusega . (4) Tööandja võib 1314-aastase alaealisega või 1516-aastase koolikohustusliku alaealisega sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 712-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. (5) Vabariigi Valitsus kehtestab määrusega alaealisele lubatud kergete tööde liigid. (6) Käesolevas paragrahvis nimetatud piiranguid rikkudes sõlmitud tööleping on tühine. § 8. Nõusolek alaealise töötamiseks (1) Töölepingu sõlmimiseks vajalik alaealise tahteavaldus, mis on tehtud seadusliku esindaja eelneva nõusolekuta, on tühine, välja arvatud, kui seaduslik esindaja tahteavalduse hiljem heaks kiidab.
Ettevõttel puuduvad ületähtajalised ajatamata võlgnevused Ettevõte on jätkusuutlik ning maksejõuline Ettevõtte juhatuse liikmed ja omanikud on usaldusväärsed ja pädevad Ettevõtte omakapital ja projekti omafinantseering kokku on vähemalt 50% taotletavast tehnoloogialaenu summast. 1.4. Väikelaen Vöikelaenu kasutatakse kaupade ostmise finantseerimiseks, turundus- ja reklaamitegevuse finantseerimiseks, väiksemate investeeringute tegemiseks. Väikelaenu tingimused: laenusumma 600 – 20 000 eurot Raha kohe kontole, tagatist pole vaja Sissetulek vähemalt 300 eurot, kahekesi laenu võttes kokku vähemalt 700 eurot Laen eraisiku käenduse tagatisel aitab Teie äri kasvatada ja arendada. kuni 10 000 eurot laenu saate kiiresti ja mugavalt eraisiku käenduse tagatisel Maksimumlimiit: 10 000 eurot
TPS näeb ette ka lühendatud tööaja. Lühendatud tööaeg on kehtestatud alaealistele. Lühendatud tööaeg on eelloetletud töötajate täielik tööajanorm ja tööandja peab maksma neile töötasu vähemalt Vabariigi Valitsuse määrusega ettenähtud palga alammäära suuruses summas. TPS § 5 reguleerib alaealiste lühendatud tööaega. 13-14 aastasel alaealisel on lubatud töötada ainult koolivaheajal või loomingulise töötajana kultuuri-, spordi-, või reklaamitegevuse alal.Tööajanorm on 4 tundi päevas eht 20 tundi nädalas. Kõigi alaealiste puhul on üldnõudeks, et töötamine ei tohi kahjustada nende tervist, ohutust, arengut, kõlblust ega takistada osalemist õppetöös. TPS ei sea mingit piirangut osalise tööajaga töötajale. Isegi juhul, kui ta töötab ainult 10 tundi nädalas, saab ta ikka puhkust vähemalt 28 kalendripäeva ning tal on kõik õigused mis täistööajaga töötajal. Puhkepäevadel ei tohi tööle rakendada.
Alaealisele kehtestatud vanuse ja töö piiranguid rikkudes sõlmitud tööleping on tühine. Tööandja võib 13-14-aastase alaealisega või 15-16-aastase koolikohustusliku alaealisega sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust . 7–12-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. Alaealisega töölepingu sõlmimiseks on alati vajalik noore enda tahteavaldus ning seadusliku esindaja nõusolek. Seadusliku esindaja eelneva nõusolekuta tehtud tehing on tühine, v.a kui ta selle hiljem heaks kiidab. Töölepingu sõlmimiseks 7-14 aastase alaealisega on lisaks seadusliku esindaja nõusolekule vaja ka tööinspektori nõusolekut. 0-6 aastasel on töö tegemine ilma eranditeta keelatud. Pettuse või eksimuse tõttu sõlmitud töölepingu tühistamine
maapiirkondades MES-ilt 80% ulatuses. Lepingu sõlmimise tasu on äriühingule 0,5-1% laenusummast, minimaalselt 175 eurot ja FIE-le 0,5-1% laenusummast, minimaalselt 175 eurot. KredExi ja MES-i garantii kasutamisel lisanduvad lepingutasu ning tagatistasu. 2.4 LAEN KÄENDUSE TAGATISEL Swedbankist saab laenu võtta käenduse tagatisel kuni 10 000 eurot. Laenu põhieelisteks on: kaupade ostmine, turundus- ja reklaamitegevuse finantseerimine, väiksemateks investeeringuteks. Laenu maksimumlimiit on 10 000 eurot ning tagasimakse tähtaeg 24 kuud. Laenu kuludesse kuuluvad lepingutasu 195 eurot. Intressimäär oleneb laenuvõtja suutlikkusest laenu tagasi maksta. Pank maksab laenusumma välja korraga või osade kaupa. Laenusumma väljamaksmise tähtaeg on üldjuhul kuni 3 kuud. Pank kannab laenusumma laenuvõtja arvelduskontole või laenuvõtja soovi korral müüja või teenuse osutaja kontole. Laenusumma
* Käesoleva paragrahvi lõike 2 punktis 5 nimetatud tööde ja ohutegurite loetelu kehtestab Vabariigi Valitsus määrusega . * Tööandja võib 1314-aastase alaealisega või 1516-aastase koolikohustusliku alaealisega sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 712-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. * Vabariigi Valitsus kehtestab määrusega alaealisele lubatud kergete tööde liigid. * Käesolevas paragrahvis nimetatud piiranguid rikkudes sõlmitud tööleping on tühine. Nõusolek alaealise töötamiseks * Töölepingu sõlmimiseks vajalik alaealise tahteavaldus, mis on tehtud seadusliku esindaja eelneva nõusolekuta, on tühine, välja arvatud, kui seaduslik esindaja tahteavalduse hiljem heaks kiidab.
1 Töösuhe ja selle reguleerimine Töökorraldus ettevõttes Teadmised üksteise õigustest ja kohustustest on hea ja avatud suhtlemise alus tööelus. Teadlik käitumine töösuhetes annab osapooltele võimaluse olla teineteisele võrdväärne partner ja kaasatud tööelu kujundamisse. Töö tegemine on inimese igapäevane tegevus, et saavutada oma eesmärke. Siin müüb üldreeglina töötaja oma tööjõudu füüsilisele isikule või juriidilisele isikule. Seega tekivad tööalased suhted ja kellele müüakse oma tööjõudu, peab ka organiseerima kogu tööprotsessi ning tulemus mida saavutatakse kuulub seega tööandjale. Riik reguleerib vastavalt välja antud seadusandlusega selliseid ühiskondlikke suhteid ning ka töösuhteid vastavalt vajadusele. Seadustega on ära määratud töösuhte loomiseks vastavad võimalused. Ettevõtte kohustus on töökeskkonna korraldamine, seega üldvastutus lasub tööandjal ja tuleb...
Brändid – kaubad, kuulsad inimesed, mõjuvõimsad organisatsioonid, hästituntud regulaarsed üritused. Reklaamipsühholoogia – psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ja reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sislustest probleemidest lähtudes. MÕJUMEHHANISMID, PSÜHHOLOOGILISED EFEKTID JA SEADUSPÄRASUSED REKLAAMIS Reklaam mõjub siis kui: Aitab rahuldada isiku jaoks olulisi vajadusi Identifitseerimine – isik tunneb end ära reklaami kangelase rollis Osalusmäär – reklaami erinev mõju madala ja kõrge osalusmäära ehk kaasamise tingimustes Hoiakud – reklaami toime käib hoiaku kaudu
ajalehe ja ajakirja esi- ja tagaküljele ka ajalehe ja ajakirja lisaväljaannete esi- ja tagaküljel Kehtestada alkoholi reklaamimisele televisioonis ja raadios täiendav ajaline piirang: alkoholireklaam võiks olla keelatud kella 7-st 22-ni Keelata alkohoolse joogi või alkohoolse joogi kaubamärgi kasutamine teiste kaupade müügiks pakkumisel ja müügil müügiedenduskampaania või muu reklaamitegevuse eesmärgil (ristturundus) Täpsustada reklaamiseadust, et tasuta alkoholi pakkumist reklaamis käsitletaks keelatud reklaamina. Täpsustada reegleid, mis viisil tuleb esitada kohustuslik terviseohu hoiatus tele- ja raadioreklaamis – tekstina ja suuliselt etteloetuna. Kehtestada trükireklaamidele tervisehoiatuse formaat protsendina reklaami pinnast ja miinimumsuurusena.
TÖÖÕIGUS Tööõigus on õigusnormide kogum, mis reguleerib töölepingu alusel töötaja ja tööandja vahel tekkivaid töösuhteid. Tööõigussuhe on töötaja ja tööandja vaheline õiguslik suhe, mis tekib sellest hetkest kui töötaja lubatakse tööandja poolt tööle. Tööõigussuhet reguleerib tööleping. Töölepingu sõlmimine on tööandja kohustus. Mitte igasugune töö tegemine ei ole tööõigussuhe ega nõua töölepingu sõlmimist. Tööd saab teha ka teistsuguste lepingutega. Tööõigussuhet iseloomustavad järgmised tunnused: - töötaja teeb kokkulepitud tööd - töötaja allub tööandja juhtimisele ja kontrollile, on alluvusvahekord - tööandja maksab töö eest töötajale regulaarselt töötasu - tööaeg on reguleeritud - tööandja kindlustab töötajale teatud töötingimused ja maksab töövahendite eest - tööandjal lasub töö tegemisega kaasnev risk, töötaja vastutus on piiratud - tulu ja kasum lähevad tööandjale ja tö...
Valitsusmäärusega. Töölepingu seadus Leht 3 / 29 (4) Tööandja võib 13–14-aastase alaealisega või 15–16-aastase koolikohustusliku alaealisega sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 7–12-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. (41) Tööandja võib 13-aastase alaealisega töölepingu sõlmida järgmiste tööde tegemiseks: 1) põllumajandustööd; 2) kaubandus- või teenindusettevõttes tehtavad abitööd; 3) toitlustus- või majutusettevõttes tehtavad abitööd; 4) muud tööd, mis vastavad käesoleva paragrahvi lõigetes 2 ja 4 sätestatud nõuetele. [RT I, 28.04.2017, 1- jõust. 08.05.2017] (5) [Kehtetu -RT I, 28.04.2017, 1- jõust. 08.05.2017]
aastase või koolikohustusliku alaealisega ega teda tööle lubada. Siiski on sellel ka erandeid ning need on sätestatud sama paragrahvi lõikes 4: Tööandja võib 13-14 aastase alaealisega või 15-16 aastase alaealisega sõlmida töölepingu ning lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust. Lisaks on 7-12- aastastel lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. Töölepingut ei tohi sõlmida ega lubada alaealist tööle, kui töö ületab alaealise kehalisi või vaimseid võimeid, ohustab alaealise kõlblust, sisaldab alaealisele märkamatuks jääda võivaid ohte, takistab sotsiaalselt arengut või hariduse omandamist või ohustab alaealise tervist töö iseloomu või töökeskkonna ohutegurite tõttu. Kui vastavaid piiranguid rikkuda, on sõlmitud tööleping tühine.4 Kergete tööde liigid on kehtestanud Vabariigi Valitsus määrusega
TÖÖÕIGUS Tööõigus on õigusnormide kogum, mis reguleerib töölepingu alusel töötaja ja tööandja vahel tekkivaid töösuhteid. Tööõigussuhe on töötaja ja tööandja vaheline õiguslik suhe, mis tekib sellest hetkest kui töötaja lubatakse tööandja poolt tööle. Tööõigussuhet reguleerib tööleping. Töölepingu sõlmimine on tööandja kohustus. Mitte igasugune töö tegemine ei ole tööõigussuhe ega nõua töölepingu sõlmimist. Tööd saab teha ka teistsuguste lepingutega. Tööõigussuhet iseloomustavad järgmised tunnused: - töötaja teeb kokkulepitud tööd - töötaja allub tööandja juhtimisele ja kontrollile, on alluvusvahekord - tööandja maksab töö eest töötajale regulaarselt töötasu - tööaeg on reguleeritud - tööandja kindlustab töötajale teatud töötingimused ja maksab töövahendite eest - tööandjal lasub töö tegemisega kaasnev risk, töötaja vastutus on piiratud - tulu ja kasum lähevad tööandjale ja tö...
4) takistab alaealise sotsiaalset arengut või hariduse omandamist; 5) ohustab alaealise tervist töö iseloomu või töökeskkonna ohutegurite tõttu. Tööandja võib 1314-aastase alaealisega või 1516-aastase koolikohustusliku alaealisega sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö). 712-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. TLS § 7 6. Tähtajaline tööleping: alused, sõlmimise piirangud Tähtajaline tööleping lõpeb tähtaja möödumisel. Kui tähtajalise töölepingu sõlmimine oli vastuolus seadusega või kollektiivlepinguga, loetakse leping algusest peale sõlmituks tähtajatult. Kui töötaja jätkab töö tegemist pärast lepingu tähtaja möödumist, loetakse leping tähtajatuks, välja arvatud, kui tööandja avaldas teistsugust
- üldine reegel: tootesuunas valitsevas markide hierarhias ("margiredelil") eelistatakse kaubana esimestel positsioonidel olevaid marke ja eelistatavus väheneb sedamööda, kuidas me hierarhia astmeid pidi ("redelipulki pidi") allapoole liigume; eriti raske on redelil ülespoole liikuda uutel markidel, kuna nende jaoks ei ole tunnetussüsteemis veel kohta või mälupesa -- puudub margiteadvus - positsioneerimise kui reklaamitegevuse üheks põhivõtteks uue seostamine vanaga, juba tuntuga, ning selle kaudu enese väljendamine Number ühe strateegia Number kahe strateegia - positsioneerimisel on väga oluline toote või firma nimi - paigutamine nõuab reklaamijalt lõpuni aus olemist - esimeseks sammuks on tajuhinnangute, hoiakute ja suhtumiste mõõtmine, mis tarbijatel on kõnealloleva firma toote ja võistlevate toodete suhtes: nende alusel tuleb leida
garantiihooldus 221. Hi · hinnakirja koostamine nd · hinnasoodustuste ja subjektide määramine · hinnastrateegia kujundamine · hinna kohandamine (nõudmisele, kehtestatud piirangutele, konkurentsisituatsioonile jne.) 222. Ja · turustuskanalite loomine otus · transportimine · ladustamine ja kaubavarude kontrollimine 223. Ed · reklaamitegevuse organiseerimine utamine · müügimeeskonna kujundamine ja müügitegevuse juhtimine · müügi aktiviseerimine konkursside, soodustuste jms. abil · suhtekorralduse kujundamine ettevõttesiseste- ja väliste sihtrühmadega · ettevõtte positiivse maine loomine ja säilitamine 224. 225. 226. 6. KONKURENTSIANALÜÜS 227. 228
1. kas see meeldib või ei meeldi 2. kas see tundub kasulik või kasutu Sõltuvalt reklaamisituatsiooni ning kauba asukohast osalusmäära mõõtmest, saame nende hoiakute põhjal ennustada, kas ostukavatsus tekib või mitte. Aad e. Hoiak reklaamteate suhtes on eelsoodumus vastata soodsalt või ebasoodsalt teatud reklaamile selle teatud kindlal esitamisjuhul. Tähtsamad komponendid: 1. reklaami usutavus 2. reklaami taju 3. hoiak reklaami edastaja suhtes 4. hoiak reklaamitegevuse kui sellise suhtes 5. meeleolu Loetletud hoiakukomponentide koosmõjus kujunebki hoiak reklaamteate suhtes. Reklaami tunnustena esinevad: · huumor · jõud · sensuaalsus · unikaalsus · isiklik olulisus · irriteerivus Võib ka nii: · meelelahutuslikkus · irriteerivus · tuttavlikkus · empaatia · hämmeldus · informatiivsus · margi kinnistamine Laialdaselt on kasutatud semantilise diferentsiaali meetodil saadud
- kas mediumi olemus ja sisu on kooskõlas edastatava sõnumiga? - Kas valitud medium jõuab sihtgrupini? - Milliseid meediume võib kasutada koos? - Kas valitud meediumid ilmuvad edastatava sõnumi jaoks soodsal ajal? - Kas niisugused reklaamvahendeid on varem kasutatud? - Kas meediumi saab kasutada sõnumite edastamiseks ka edaspidi? - Kas meediumi ilmumissagedus on kooskõlas sõnumile sobiva edastamissagedusega? 3. Millised on reklaamitegevuse ajendmotiivid? Reklaami eesmärgiks on tavaliselt: - käibe suurendamine - suurema turuosa hõlvamine - kõrgem kasum. Nende sihtide saavutamiseks võib püstitada terve rea operatiivseid eesmärke, millistest olulisemad on: 1. Klientide truuduse säilitamine ja tugevdamine 2. Uute klientide võitmine 3. Turuosa laiendamine 4. Firma spetsiifiliste omaduste ja püsiklientide eeliste esiletõstmine 5. Informeerimine kaubapakkumisest 6. Toode - hind, pakkumised 7
ning nõudele. Lisaks majutusele pakub firma ka toitlustamist: ettetellimisel kerget hommiku-, lõuna- või õhtusööki. Puhkaja tegeleb päeval aktiivselt puhkuse nautimisega (suusatamine, veemõnud, matkamine, ringi reisimine). Kasutada saab puhkemaja juures: 4 jalgratast 10 24h; 4 suusapaari 8 24h, 4 uisupaari 24h; 4 kelku 6 24h. Samuti on võimalik kasutada ka sauna lisatasu eest. 1h 10, 2h 18 ning 4h 28. Teenuse pakkumisel tuleks kasutada loodud nõudluse efekti reklaamitegevuse abil, kuna teatud konkurents on antud piirkonnas olemas. Tuleb avada kodulehekülg Internetis, mis kajastaks täpselt pakkumisi ja näitaks võimalikke eeliseid konkurentide ees. Kodulehel peab olema hulgaliselt pilte, mis annavad põhjalikuma ülevaate ümbritsevast loodusest ja puhkamisvõimalustest. Tuleb anda välja tutvustav brozüür ning levitada seda reisibüroodes, kohalikes infopunktides ja kaubanduskeskustes.
andva isiku töötajate koosseisu; kas tööd tegev isik saab tasu tehtud töö eest. V kaasus Tööinspektori otsus on seaduslik. §7 lõige 1 Tööandja ei tohi töölepingut sõlmida alla 15- aastase või koolikohustusliku alaealisega ega teda tööle lubada, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõikes 4 sätestatud juhtudel. §7 lõige 4 7–12-aastasel alaealisel on lubatud teha kerget tööd kultuuri-, kunsti-, spordi- või reklaamitegevuse alal. Rohimine sinna alla ei kuulu. VI kaasus 1. Tegemist on töötaja ja tööandja vahelise õigustsuhtega, sest töötaja allus tööandjale. Kontrollisuhe oli olemas. 2. Tuleb hakata tuvastama asjaolusid (kontrolli, juhitavust, kokkulepet tööaja ja palga osas) VII kaasus §9 reeglina lepingud on tähtajatud. Tähtajalisi lepinguid saab sõlmida ainult mõjuvatel põhjustel(töömahu ajutune suurenemine jne). See et üüripinda kasutatkse midagi ei määra.