Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"kujutatava" - 215 õppematerjali

thumbnail
4
doc

Kujutatava kunsti liigid

KUNSTIAJALUGU. KUJUTATAVA KUNSTI LIIGID. 1.Mis on arhitektuur ? Arhitektuur on ehituskunst, mille puhul on oluline, et ehitis täidaks oma ülesannet, kooskõlastuks ja sobiks loodusega, ning samuti nõuab vahetut tutvumist endaga selles kohas, kus ta asub. 2.Mis on tarbekunst ning nende erinevad harud ? Tarbekunstiks nimetatakse kunsti, mida inimesed kasutavad. Harud: · Keraamika · Metallehistöö · Puitehistöö · Klaasehistöö · Nahkehistöö · Tekstiil 3.Mis on maalikunst ja kuidas jaguneb ? Maalikunst on see, kus värvidega on loodud kujundeid, olendeid jne. Jaguneb : · seinamaalid · laemaalid · põrandamaalid · joonistused 4.Mis on skulptuur ? Skulptuur on enamasti kivist valmistatud kujutis. Seda on erinevaid sorte nt. : ümarplastiline, reljeefne, abstraktne jne. 5.Mis on graafika ja mille peale tehakse pilt trükigraafikat tehes ? Tasapinnaline kujund , mis luuakse trükkimise või joonistamise abil....

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kokkuvõte

Mondrian ­ Geomeetriline abstraktsionism, sirged vertikaalsed, horisontaalsed jooned. Kasutas 5 värvi- punane kollane mustsinine ja valge. Kazimir Malevitsh. Suprematism. Supremus Nr. 58. 1916. Geomeetriline abstraktsionism, rohkem segi paisatud , kasutab geomeetrilisi kujundeid. Suprematism ­ ülim , kõrgeim kunst Sürrealism Tähendab üleloomulikku realismi. Unenäolised seosed ja väljamõeldud olukorrad. Tunneme ära kujutatava reaalsuse aga kujutatava objektide seos on ebaloomulik. Salvador Dali Salvador Dali. Mälestuse püsivus (Pehmed kellad). 1931. Joan Miro Joan Miro. Arlekiini karneval. 19241925. Yves Tanguy Yves Tanguy. Kubism - vihjab kuubist lähtuvale kujutamisele. (kuubilised veidrused). Sai alguse Pariisis 1907aastal. Algset kubismi perioodi, nimetatakse analüütiliseks kubismiks. Seda perioodi iseloomustab

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kujutava geomeetria 1.loeng

projektsioonitasand. 1. Tsentraalprojektsioon ehk perspektiiv- kiired on ühest silmapunktist. 2. Paralleelprojektsioon- silmapunkt on lõpmata kaugel, kujutatavad kiired on omavahel paralleelsed. Jaguneb: kald- ja ristprojekteerimiseks. Projektsioonide üldomadused: 1. Punkti projektsioon ekraanil on seda punkti läbiva kujutatava kiire ja ekraani lõikepunkt. 2. Sirgjoone projketsioon on üldjuhul sirge, erijuhul punkt, kui sirge ühtib kujutava kiirega. 3. Kui punkt on mingil joonel, siis tema projektsioon on selle punkti projektsioonil. 4. Kui tasapinnalist kujundit projekteerivad kiired asetsevad

Matemaatika → Kujutav geomeetria
88 allalaadimist
thumbnail
1
docx

KUNST

Part1 1.1905. vapustasid publikud nn. metsikud s.o Fovism 2.Neist Albert Marquet on kujutanud paljudel oma töödel veega ja raudteega seotud motiive 3.Saksamaal levinud EKSPRESSIONISMI tekkimise põhjusteks peetakse: I Maailmasõja eelaimus/lootusetus,väljapääsematus/elu peale sõda, sõjakoledused, elu varjuküljed/ teemaks inimene ja teda ahistav ühiskond 4.Kubismi iseloomustab vormis Geomeetriseerimine(vormi moonutamine), Värvis: pruunikas, hall, rohekas, tuhmid ja tumedad toonid. 5. 3 uue kunsti suuna Kubismi, Futurismi ja Sürrealismi loomises osales ka Hispaaniast päris ja Prantsusmaal töötanud Pablo Picasso(1881-1973), kelle töödest kuulsaim on Cezanne´I stiilis Avignioni neiud ja 1937a. Hispaania küla mälestuseks maalitud teos Guernica 6.Liikumise teekonda püüdsid omapäraselt fikseerida Futuristid, kellede hulka kuulub ka Giacomo Balla tööga Ketikoera Dünaamika Part2 1.Nn. metsikute töid iseloomustab : ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Fovism, ekspressionism, kubism, futurism, abstraktsionism

mahud, vormide ja masside kombineerimine o Värvitoonid: pruunikas, hall, rohekas, tunmid, tumedad o Tugev geometriseerimine o Simultanism – eseme näitamine mitmest küljest korraga  Keraamikas: muudeti tavalised asjad nt kannud erilisteks – uued, ebatraditsioonilised kujud.  JAGUNEB: o Cezanne’lik etapp, kerge geometriseerimine o Analüütiline kubism – kujutatava lahutamine geomeetrilisteks osadeks o Sünteetiline kubism – lähtuti geomeetrilistest elementidest, Isel. Suured,erksad pinnad  PABLO PICASSO o 1881-1973 o 3-me uue kunstisuuna rajaja: kubism, sürrealism, fovism. o SININE PERIOOD 1901-1904  Peateema muserdatud inimene, raske töö jne  Hallikas ja sinakas koloriidis  Figuuri tahtlik moonitamine väljendusrikkuse huvides

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Tasandikud

Kontrolltöö NR 1 1. Millisel lauskmaal asub Eesti . Eesti asub Ida-Euroopa lauskmaa loodeservas.Joonis, kus pinnamoodi kujutatakse külgvaates . Läbilõikel kujutatakse pinnamoodi külgvaates. Jooned, mis ühendavadkaardil või plaanil kujutatavaala kõiki ühesuguse kõrgusega punkte. Samakõrgusjooned ühendavad kaardil või plaanil kujutatava ala kõiki ühesuguse kõrgusega punkte.Maapinna Kõrgus merepinnast . Maapinna kõrgus merepinnast on absoluutne kõrgus.Nimeta Eesti kõige kõrgem"mägi" , Mis tegelikult on küngas ! Suur-Munamägi. Lõuna-Eestis asuv kõrgustik, mille kõrgeim tipp on Kuutsemägi (207m) . Otepää Kõrgustik.Kõige Idapoolsem, Eesti Suurima Järve Ääres asuv madalik . Peipsi Madalik.Lõuna-Eesti kõige madalam kõrgustik . Sakala Kõrgustik .Mis tekkisid jääaja lõpul kohtades, kus jääserv pikemalt

Loodus → Loodusõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Renessanss

Renessanss 1. Millist perioodi kunstis matkis renessanss? Renessanss matkis antiikaega. 2. Millised on suurimad uuendused maalikunstis? Maalijad lähtusid loodusest, nad õppisid õiget ruumikujutust, varjutamist, loomulike pooside ja mitmekesiste tunnete edasiandmist jne. Naiivse põhjalikkusega on ära toodud kõik kujutatava sündmuse üksikasjad 3. Leonardo da Vinci · Tolleaegsed teadused, samuti muusika ja kirjandus · Oli oma ajast väga palju ees · Temalt pärineb ka esimene jalgratta joonis samuti oli ta esimesi, kes söandas inimese keha tundmaõppimiseks ette võtta lahkamist · Töötas peamiselt Milaano hertsogi juures inseneri, arhitekti ja kunstnikuna Kuulsamad tööd : "Püha õhtusöömaaeg" "Mona Lisa" Michelangelo · Kõige jõulisem isiksus renessansikunstnikest

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunstiliigid

· Miniatuurmaal ­ väikemaal. See ongi pinnalt väike maalikene mis paigutatakse näiteks sõrmusesse, medaljoni või ta on pisike pildikene. Neid kingiti üksteisele. Ülesandeks oli jäädvustada inimest. See liik valitses enne fotograafia tulekut. · Raamatumaal ­ levis vanalajal ja keskajal, enne trükikunsti leiutamist. Raamatutesse valmistati neid käsitsi. Teostati pärgamendile ja papüürusele. Maalikunsti jagunemine kujutatava järgi: · Natüürmort e vaikelu · Portreemaal ( grupiportree ) · Maastikumaal ( meremaalid ehk marinistika ) · Zanrimaal ( gapäevast ja rutiinselt tegevust kujutatav maal ) · Mütoloogiline maal ­ kujutatakse mütoloogilisi kangelasi, tegelasi, jumalaid. Nt: Zeus, Herakles, Amor, Linda, Kalveipoeg, Sortsid. Graafikakunst ­ tekid trükkimisel, võib olla must-valge, võib olla värviline. Nõuab kõrgeid tehnilisi oskusi. Füüsiliselt suhteliselt raske

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
211 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Joonestamise põhireeglid ja tingmärgid

Nõuetele peavad vastama: jooned (rahvusvaheline standard ISO 128) - on joonisel kindla kuju, laiuse ja tähendusega; normkiri - kõik tähed, märgid ja numbrid kirjutatakse jooniste jaoks loodud kirjas ning vastavalt mõõtmetele (kõrgus, laius, tähemärkide vahe); formaat - jooniselehe suurus; raamjoon ja kirjanurk - jooniseleht raamitakse ja raami alumisse paremasse nurka joonestatakse kirjanurk joonise andmetega (joonise nimi, tegija(d), mõõtkava, jms); mõõtkava - kujutatava eseme suurus joonisel. Mõõtkava (ehk mastaap) on joonisel oleva lõigu pikkuse ja lõigu tegeliku pikkuse jagatis. Ta näitab, mitu korda väiksemana (või suuremana) on joonisel tegelikkust kujutatud. Mõõtkava võib olla esitatud kas arv- või joonmõõtkavana (mõõtskaala, skaala). Kirjanurk asub joonise alumises parem-poolses nurgas toetudes kahe küljega vastu raamjoont (joonis 4). Sellesse kantakse järgmised andmed: asutuse nimi või selle

Matemaatika → Geomeetria
26 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

ROMANTISM ja REALISM

ROMANTISM REALISM Romantism sa alguse 17.saj. lõpus 18. saj. Realism tekkis Euroopas 19. sajandil. alguses Prantsusmaal. TUNNUSED : Romantsim rõhutas tundeelu tähtsust ja * sotsiaalsus, tõepärane pilt tegelikkusest ; kujutatava erakordsust, väärtustas * täpne, usutav, elutruu miljöö ; rahvaloomingut. Romantikute * sündmustiku asjalik, rahulik külg, teoste kirjandusliigiks kujunes luule, kuid kirjutati ülesehituses arvestatakse vaid nähtavaid ja proosat, eelkõige romaane. fakte ja nende omavahelisi suhteid, mida Romantismil on ühiseid jooni 18. sajandi õpitakse tundma kogemuste kaudu ; sentimentalismiga. * ühiskondlike olude kriitiline käsitlemine ; * oma kaasaja elulaadi ja kommete analüüs ; TUNNUSE...

Kirjandus → Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Futurism, kubism, fovism, ekspressionism - spikker

Cezannelik mine; ainevald: portreed, vaikelud, hooned. Jaguneb 3: 1. Cezannelik mine; ainevald: portreed, vaikelud, hooned. Jaguneb 3: 1. Cezannelik etapp, kerge geometriseeri-mine(kandiline) 2. analüütiline kubism, etapp, kerge geometriseeri-mine(kandiline) 2. analüütiline kubism, etapp, kerge geometriseeri-mine(kandiline) 2. analüütiline kubism, kujutatava lahutamine geomeetrilisteks osadeks 3. sünteetiline kubism, kujutatava lahutamine geomeetrilisteks osadeks 3. sünteetiline kubism, kujutatava lahutamine geomeetrilisteks osadeks 3. sünteetiline kubism, lähtusid geomeetrilistest elemen-tidest (vormist) ja värvist ja lõpuks viidi lähtusid geomeetrilistest elemen-tidest (vormist) ja värvist ja lõpuks viidi lähtusid geomeetrilistest elemen-tidest (vormist) ja värvist ja lõpuks viidi sisse mingi motiiv. Isloomulik suuremad erksamad pinnad puhtamate sisse mingi motiiv

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
155 allalaadimist
thumbnail
2
docx

HOLLANDI KUNST

väike haritorn Hollandi maalikunst 17. Saj · Skulptuur oli tähtsusetu, kuid maalikunst õitses hoogsamalt kui kunstiajaloos enne nähtud · Mõneks aastakümneks tõusis kunstikultuur enneolematule kõrgusele, mis väljendas üldist optimismi ja võidurõõmu vabadussõja eduka lõpu puhul · Kunst oli kooskõlas turumajandusega · Kunstilt nõuti looduslähedust, sarnasust kujutatava eseme või isikuga · Ei huvitanud allegoorilised ega mütoloogiast laenatud süzeed, sest taheti näha reaalsena, ühemõttelisena ja käegakatsutavana. · Maastik pidi jääma selliseks nagu see oli, ei mingit ilustamist · 17.sajandi keskel elas maalikunst üle väga suure õitsengu Peamised zanrid · Olustikumaal · Portreekunst · Natüürmort · Maastikumaal, eriti meremaalid kuna Holland sai oma rikkuse tänu merele Portreemaal

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

India kunst

Ehitajate ja kujurite kunst on alati teineteist täiendanud. Kunstis ei rõhutata erinevusi inimeste ja loomade vahel, sest inimese taassünni kaudu võib inimene sündida kellena tahes. Buddha õpetuse algusaastatel teda portreeliselt eriti ei kujutatud, alates 1. sajandist e.Kr said Buddha kujud tavaliseks. 1.-2. sajandil Grandharas loodud kujud loovad seoseid hellenismiga. Sellest kujunesid välja ka mediteerivad Buddha kujud. India kujutatava kunsti õitseaeg oli Guptade dünastia ajal (4.-7. saj p.Kr.). Hilisemal ajal sulas hinduism kokku budismiga. Sellest ajast on kuulsaimaks templiks Khajurahos, mis oli kunagi ühe võimsaima valitsejadünastia pealinn, aga mis hiljem dzunglisse kasvas. Peale skulptuuride olid Indias hästi arenenud ka maalikunst. Kuulsad on Ajanta kaljutemplite seinamaalid. Suure ja huvitava osa neist moodustasid seinamaalid, mille üldmulje oli muinasjutulik.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Vana-Kreeka teatrijutt

Käisin teatris Läksin Dionysose teatrisse. See asub mäekallakul, veidi allpool Ateena Akropolist. Teater moodustas terviku koos templi ja suure vabaõhu altariga. Lagedat ala kallakust madalamal kasutati orchestrana. Orchestra kujutas endast ümmargust tasaseks tambitud 24-meetrise läbimõõduga väljakut. Kahe külgsissekäiguga: nendest läksid läbi vaatlejad, seejärel tuli sisse koer ja näitlejad. Kui keegi astus lavale paremast sissekäigust, tähendas see, et tegelane tuleb linnast või sadamast, kui ta tuli vasakust, siis oli tegelane saabumas kaugelt maalt. Keset orchestrat asetses Dionysose altar. Mitmesugustes osades esineva näitleja sissetoomisega tekkis vajadus ümberriietumisruumi järele. Selleks ehitati skeene, see oli tehtud orchestra taha ja kujundas kunstiliselt tausta mängu. Mis puutub pealtvaatajate kotadesse, siis asetsesid istmete read astmeti, piirates orkestrat hobuserauakujuliselt....

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

USA kunst 1900-1940

USA kunst 1900-1940. Mehhiko kunst Totalitaarsete riikide kunst( Saksamaa, NSVL) USA kunst 1900-1940 Algas linnastumine Kujutatava kunsti publik oli väike Puudus avalik toetus kujutavale kunstile 1913. a kunstinäitus New Yorgis pani aluse moodsa kunsti levikule USA-s. Maalides kujutati ilustama linna elu, meeleolu oli sünge, pildid olid tumedad ja räpased. Mõjutused kubismist Olulisemad esitajad: Jaohn Solan, Thomas Hart Benton, Andrew Wyeth, Grant Wood Grant Wood Ameerika gootika, 1930 Thomas Hart Benton Parks, the Circus, the Klan, the Press 1930 Grant Wood Stone City, Iowa 1930 Mehhiko kunst Mehhiko kommete ja Euroopa avangarismi segunemine 1930-ndatel andsid monumentalistid olulise tõuke seinamaalikunstile Ühiskondliku ­poliitilise seisuga seinamaalid olid saavutanud enneolematu taseme ja koha Temaatika oli enamasti võetud ajaloolistest teemadest ja mõjutuste...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Romantism

Romantismile on iseloomulik ajaloo, eriti keskaja ainestik. Samuti on süzee pärit legendidest, saagadest ja kirjandusteostest. Kunstivool annab kunstiteostele erilise kõrgendatud emotsionaalse värvingu ning tõstab esile tunded. Romantism sai alguse eeskätt Saksamaalt ja Inglismaalt ning levis kiiresti ka väljapoole Lääne-Euroopat. Romantism taotles isiku- ja loominguvabadust ning seadis esikohale kunstniku ainulaadse maailmanägemise, rõhutas tundeelu tähtsust, kujutatava erakordsust ning väärtustas rahvaloomingut. Taaselustus vahepeal unarusse jäänud maastikumaal, õitsele puhkes ajaloomaal, paljud kunstnikud võtsid oma tööde ainestiku romantilistest kirjandusteostest. Romantismile olid eelkäijaiks saksa ja inglise maastikumaal. Looduses peituvat salapära ja hetkeliselt mööduvaid meeleolusid väljendasid inglased John Constable (1776-1857) ja William Turneri (1775-1851).

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hollandi kunst 17. sajandil

KUNSTIAJALUGU 21.Hollandi maalikunst 17. Sajandil · Kodanluse rikkus tuleneb merevoorimeheametist · Kunstitellija (kodanlane) nõuab elulähedust, ilma liialdusteta kunsti · Tähtsaim maalikunst · Teemad:portree, olustiku e zanrimaal, maastiku ja meremaal, natüürmort · Looduslähedus, pilt pidi olema võimalikult sarnane kujutatava inimese või esemega · Reaalsuse taotlemine · Maastik pidi olema edasi antud ilma liialdusteta Ehituskunst: · Tähtis praktilisus, mugavus · Levisid lõõridega ahjud · Raekoda ­ kõrge katusega hoone, mida kroonis väike haritorn FRANS HALS: · Portreemeister · Sidus portreed mingi olustikulise tegevusega, millega saavutas erilise elavuse ja loomulikkuse · Maalimislaad vaba ja hoogne, jõulised pintslilöögid · Portreed kõrtsikülastajatest

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Vana-Egiptuse kujutav kunst

kolossid Abu-Simbeli ees. Vaaraode võimu üheks võimu sümboliks oli habe, seetõttu kandsid nad ka võltshabemeid. Vaaraod sümboliseerisid veel greif, härg ja pistrik. Enamus skulptuuridest olid siiski reljeefid. Seintele tehtud reljeefid koos seinamaalidega moodustavad pinnakunsti mõiste. Figuurid pinnakunstis olid üldistatud ja nn. Egiptuse poosis- silm otsevaates, pea küljelt, keha otse, jalad küljelt. Seda poosi ei kasutatud oskamatuse pärast, vaid see näitas pigem kujutatava tegelase kuuluvust igavikku, vähemtähtsaid inimesi (orje, sõjavange) kujutati anatoomiliselt õigemini. Objektide vahele paigutati ülevalt alla loetav piltkiri- hieroglüüfid. Perpektiivi ei tuntud. Tähtsamad isikud kujutati lihtsalt suuremana. Üheks tuntumaks (vanemaks) skulptuuriteoseks on Narmeri palett(reljeeftahvel, vanus ~5000 a.). Paljude Mastabade seinamaalidel kujutati loodusvaateid. (medumi haned)

Kultuur-Kunst → Kunst
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Popi Huhuu tööleht Parandatud Kristo

Sinihall rüütli mustas sametkuues tumepunases kuues helepunases kolmeharulises kübaras laevamudelil, purpurmantlis kolletanud linarüüs must rist rinna kogus purpurist vaibale Kuldsest Ajast Isanda sinihallid karvatud punane viin kahes oli nii valge pikk punane vateeritud Kokkuvõte: (lähtu järgnevatest küsimustest: Milline on värvikasutus selles novellis?(vt ül 5., 6., 8., 9. küsimus), Millised seosed tekivad värvi ja kujutatava vahel?) Värvikasutus oli selles novellis üsnagi laialdane ja nagu üle pakutud. Kasutatud on ainult mingit kindlat värvi gruppi. On kasutatud palju erinevaid värvide alaliike nagu näiteks punasele sarnane värv oli purpurne või violetne. Igas peatükis on aru saada, et on erinevalt värve kirjeldatud. Värv ja kujutatav on hoopis erinevad kuna päriselus ei kasutaks inimene millegi kirjeldamiseks nii palju erinevaid värve.

Kirjandus → Kirjandus
47 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Barokk ning klassitsism

Barokk ja Klassitsism Barokk 16.-18. sajand ● ovaalsed vormid, sambad ● valguse ja varju kontrast ● arhitektuuris suured paleeansamblid - rõhutavad valitseja võimu ja vägevust ● katoliku kiriku vägevus Arhitektuur Barokset arhitektuuri iseloomustavad : ● sümmeetria, ● paraadlikkus, ● eenduvad ja taanduvad pinnad ● ornamentaalsete ehisdetailide rikkus. Kadrioru loss Maalikunst ● tumedamad toonid, ● kujutatava ümarus ja keerukus. Kompositsioon on sageli ristuvate diagonaalide abil kujutatud. ● Maalisid sujuvate värviüleminekutega. ● Ilma kindlate piirjoonteta. ● Tundsid huvi valguse ja varju kujutamise vastu. Maalikunst ● Nende töödes on palju heleda ja tumeda kontraste. ● Materjale püüdsid nad edasi anda loomutruult. ● Tüüpilistel barokkmaalidel on kujutatud pingeliselt hoogsad stseenid. ● Palju on neis ebatavalisi poose, ägedaid

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Egiptuse kunst

7. inimese pea ja lõvi kehaga skulptuur; täitsid Vana-Egiptuse püramiidide juures valvurite ülesannet ja olid kuningavõimu sümbolid. 8. Sageli leiame vaaraode täisfiguure - nad on tardunud sirges poosis, vasak jalg sammu jagu ees poo, rusikasse tõmmatud käed tihedalt vastu külgi vahel ka üks käsi rinnal Nende nägudel mängleb võimukas, salapärane, pisut üleolev naeratus . Kujude pilk on suunatud üle vaataja pea kaugusse, mis rõhutab veelgi kujutatava tähtsust ja igavikulisust . istuval figuuril jalad üksteise kõrval, käed põlvedel Tava inimest kujutati egiptuse poosis, kuid Egiptuse kunstnik tajus inimkehaproportsioone, kuid ta hoidus kujutamast elu kogu liikuvuses ja mitmekesisuses.Neid kujutatakse vabamalt ja realistlikumalt, enamasti mingit tööd tegevana. 9.Värviline, enamasti punane, sinine, kollane

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kubism

meenutavad värvid- dünaamilisuse illusioon. ,,Ringid", ,,Elektrilised prismad" , ,,Hommaaz Blériot'le", ,,Elurõõm" Fernand Léger 1881-1955 Tumedat värvi silindrid ja torud. Püüd väljendada inimeste ja masinate ühtekuuluvust ,,Linn" , ,,Kettad" SKULPTUUR Kujud on kombineeritud eri suurusega kuupidest, koonustest, silindritest jne. Seos kujutatava motiiviga on pealiskaudne ja tihti üksnes aimatav. Constantin Brancusi 1876-1957 Rumeenia ei huvitanud nähtuste pealispind ja objektide väljanägemine, püüdis leida iga objekti olemuslikku põhivormi ,,Noormehe torso" , ,,Lind ruumis" Aleksandr Arhipenko , Henri Laurens , Jacques Lipchitz

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Skulptuur Lakoon poegadega

peale Aleksander Suure surma 323. aastal eKr ja kestis kuni viimase hellenistliku linna Aleksandria vallutamiseni 30. aastat eKr roomlaste poolt. Hellenismi ajajärgul levisid kreeka haridus, kunst ja kombed kaugele väljapoole Kreekat. Kogu hellenistlikus maailmas rajati kreeka stiilis linnu, kõneldi kreeka keelt ning võeti omaks nende meelelahutused. Eriliselt suurt õitsengut ja muutusi sai nautida skulptuur. Hakati kujutama naturalistlikke figuure ja portreid, milles rõhutati kujutatava individuaalsust. Ennekõike kujutati füüsilisi ja hingelisi kannatusi, võitlust, võitu ja surma. Hellenistlikus skulptuuris võib jälgida mitut erinevat suunda. Praxitelese koolkonnas tehti jõukatele inimestele meeldivaid skulptuure, kellele kunst oli eelkõige imetlusobjekt. Pergamoni koolkonda iseloomustab aga suur dramatism ja efektsus. Rhodose koolkonnas kujutati võimsaid sõjamehi, atleete ja erinevaid võitlusstseene. Hellenistliku ajajärgu teisel

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Impressionism, romantism, realism

piltidega ajaloolisi motiive: ,,Chiose veresaun", ,,Sadanapalose surm" või ka kaasaega ­ ,,Vabadus viib rahva barrikaadidele". Theodore Gericault kujutas sünge ja ebatraditsioonilise pildiga tõsielu sündmusi ­ ,,Meduse'i parv". Inglismaa. William Blake kirjutas kokku piibli ja mütoloogia sugumetega jutte ning illustreeris neid akvarellvärvide abil, William Turner maalis enneolematult maastikke ja merd (peetakse impressionistide eeskujuks), kasutas vastandvärve, kaotas kujutatava kontuurid, saavutas vihma, lumetormi, udu veelainetuse efektse edastamise ­ ,,Lumetorm merel", ,,Orjalaev". Sveitslase Johann Heinrich Füssli looming oli kui lõputu unenägu või painaja.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Vaaraode kujutamine skulptuurikunstis

Egiptuse kunsti oli ka teisi, väiksemaid sfinkse ja muid kujusid, kus ühendati inimese ja looma kehavorme. Sagedased olid vaaraode täisfiguurid, tardunud sirges poosis, vasak aüks käsi rinnal. Nende nägudel mängleb võimukas, salapärane, pidulik, pisut nagu üleolev naeratus. Kujude pilk on suunatud üle vaataja Riko Visnapuu Kilingi-Nõmme Gümnaasium 3 pea kaugusse, mis rõhutab veelgi kujutatava tähtsust. Samasugused on ka istuvad valitsejafiguurid. Egiptuse figuurid olid määratud peamiselt otse eest vaatamiseks. Skulptuuride Jõud Egiptlaste uskumuse kohselt ei piisanud üksi keha säilitamisest. Kui ühtlasi säilitati kuninga elutruu kujutis, oli kahekordselt kindel, et ta jääb igavesti edasi elama. Sellepärast kästi skulptoritel raiuda kõvast kulumatust graniidist välja vaarao pea, mis paigutati hauakambrisse, kus keegi seda ei näinud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Holograafia

tõttu kasutab holograafia tavaliselt laserit. Laseri valgus on jaotatud kahte kiirde; üks moodustab referentskiire ja teine illumineerib objekti, moodustamaks objektikiirt. Hologrammide liike Läbipaistev hologramm Enamik läbipaistvaid hologramme valgustatakse laseriga läbi plaadi. Tekkiv kujutis on ühevärviline. Peegelhologramm Peegelhologramme vaadeldakse valges tavavalguses ja plaati valgustatakse vaatlejapoolsest küljest. Nad on harilikult ühevärvilised ja edastavad kujutatava detaile hästi. Turvamärgised Turvamärgistel ja trükistes on reljeefhologrammid. Nad on pressitud peegeldavasse kilesse ja neid valgustatakse esiküljelt Holograafia rakendus Lai kasutusväli teadustöös ja tehnikaobjektide testimisel. Lendurikabiini seadmetes, mis otsekui tõstavad mõõteriistad piloodi vaatevälja. Kauplusekassade vöötkoodlugejad. Holograafiat kasutatakse üha enam ka kunstis ja meelelahutuses. Holograafilised turvamärgiseid eelistatakse teistele, sest

Füüsika → Füüsika
9 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kunst - Renessans

varjutamist, loomulike pooside ja mitmekesiste tunnete edasiandmist ning palju muid oskusi. Nende uute teadmiste omandamise aeg oli just vararenessanss. Tolleaegsetelt maalidelt hoovab vastu erilist helget ja pühalikku meeleolu. Tihtipeale on maalide tagaplaan hele ja lagedavõitu ning seal kujutatud hooned või maastikud antud väga teravate joontega; käsutatakse puhtaid värvitoone. Naiivse põhjalikkusega on ära toodud kõik kujutatava sündmuse üksikasjad, tihti on tegelased paigutatud ridamisi ning eraldatud taustast selgete piirjoontega. Vararenessansi maalikunst alles püüdles täiuslikkuse poole, aga imelikul kombel võib ta oma otsingute ja siirusega rohkem südamesse minna kui täiuslikkuse saavutanud kõrgrenessansi maalikunst. Arhitektuur:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Popi ja Huhuu analüüs

Kõik nii hall Must kuub Halli hingetut tänavat 3 Must sametkuub Tumepunane kuub Helepunane kübar Purpurmantel Kolletanud linarüü Must rist Purpurist vaip Lumivalged juuksed Verine liha Käpad jätsid veriseid jälgi Sinihallid karvatud silmalaud Punased silmad Punane viin Kõik oli valge Punane vateeritud vammus Kokkuvõte: (lähtu järgnevatest küsimustest: Milline on värvikasutus selles novellis?(vt ül 5., 6., 8., 9. küsimus), Millised seosed tekivad värvi ja kujutatava vahel?) Teoses on kasutatud rohkem liitvärvinimesid. Pole kasutatud lihtvärve nagu pruun, oranz, beez. Mõistegrupid: Valgus: Rohekashall, hele kulla-karva, tuhkne, valge, tumevioletne, kollane, tumepunane Riietus: Sinine, must, kuld, purpur, punane, kolletanud, helepunane, tumepunane Interjöör: Vaskne, punane, kollane, purpur, hall, sinililla, Esinemissageduse järgi: Interjöör, valgus, riietus Peatükid värvide esinemissageduse järgi: II ; I ; III

Kirjandus → Kirjandus
194 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kokkuvõte - Romantism

Romantism Romantism levis Euroopas 18.sajandil (millal?) Romantism vastandus talle eelnenud klassitsism (mille?) seadus- ja mõistuspärasusele. 17. sajandil valitsenud klassitsismis otsustas ilu üle kirjanduses mõistus, mitte tunded. 18. sajand, eriti selle lõpp tõi suuri muutusi Euroopa ja kogu maailma rahvaste (kelle?) ellu. Prantsuse revulotsioon (mis?), Napoléoni sõjad ja sellega kaasnenud vabadusliikumine, Ameerika (mille?) Iseseisvussõda, mis viis Ameerika-Ühendriikide (mille?) loomiseni ­ need on sündmused, mis muutsid pöördumatult maailma. Romantism, mis sai alguse eeskätt Saksamaalt (kus?) ja Inglismaalt, levides kiiresti ka väljapoole Lääne-Euroopat, taotles isiku- ja loominguvabadust, seades esikohale kunstniku ainulaadse maailmanägemise, rõhutas tundeelu (mille?) tähtsust, kujutatava erakordsust, väärtustas rahva loominut (mida?). Romantismiaja kirjanikud idealise...

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Esiaja kunst ja romantism

pani suurt rõhku maalilisele käsitluslaadile ja emotsionaalsusele punane ja roheline kõrvuti) Maalide motiivid on enamasti võetud keskajast. Tema loomingu üheks peateemaks on vabadusearmastus. HISPAANIA ­ rahuolematus ühiskonnaga *Francisco Goya ­ fantaasiarikkad õuduspildid , väljendab õudust ja pessimismi, valguse eri tumedustega mängimine paraadportreid, millel on tihti pilkav alltekst paraadportree - portree, millel rõhutatakse kujutatava isiku (peamiselt valitseja, väepealku) seisust, ühiskondlikku positsiooni ning suursugusust. SAKSAMAA ­ rahvuslik * Caspar David Friedrich - Tihti valis ta äärmuslikke ja väga tundeküllaseid motiive (krutsifiks metsiku mäe tipul valguskiirte foonil, kloostrivaremed või metsatihnik kuupaistel või merejää kuhjumised). Eelistab lõpmatusse avatud maastikuvaateid.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kontrolltöö Nr 3: Barokk

maastikupilte. 10. Rembrandti maalidel on iseloomulik soojad kuldsed toonid. 11. Kõige suurem Rembrandti maalide kogu asub Ermitaazis,tema maalide koguimist alustas Katariina II. 12. Diego Velazques "Õuedaamid", "Breda alistamine". El Greco ,,Püha Hieronymus" Francisco de Goya "Alasti maja" 13. Autoportree on inimese pilt teatud profiilis. Paraadportree - portree, millel rõhutatakse kujutatava isiku seisust, ühiskondlikku positsiooni ning suursugusust. Olulist rolli mängivad detailirohkelt edasiantud pidulik rõivastus ning erinevad võimuregaalid. Paraadportree tausta maalimisel on samuti kindlad reeglid - ühes küljes pidulik draperii või kardin, teisel pool sammas või antiikne vaas, mille kõrvalt avaneb vaade ideaalmaastikku.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pablo Picasso teose analüüs

alkoholi ja leivaga. Tühjad taldrikud, suur pudel ning klaasid ­ Picasso tõstis teadlikult esile inimeste vaesust ja lootusetut olukorda, milles tähtsal kohal oli alkohol. Naise elust tüdinenud pilk on väga sarnane teose ,,Absindijooja" olmega. ,,Absindijooja" maalil, mis valmis 3 aastat varem, on naise ilme palju lootusetum ja kurjem. ,,The Frugal repast" teos on Picasso masendava sinise perioodi lõpp ning seda on näha ka pildil kujutatava naise näol. See on küll nukker, kuid mingi elukübeke on seal veel olemas. Naise suunurgad ütleksid nagu, et ta siiski loodab, et kõik saab veel korda. Seda näitavad ka mehe zestid: ta hoiab naisest ümber ja nagu toetaks teda. Samal ajal vaatavad nad erinevatesse suundadesse, mis jätab mulje, et nad ei saa üksteisest aru ja jututeemasid neil pole. Ma ütleks, et tegemist võib olla perekonna konflikti algtasemega: näiliselt on kõik korras, kuid mingit sisemist sidet pole

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Baroki ilmingud 17. sajandil Euroopa maade kujutavas kunstis

meeleolud veelgi tugevamad. Ühine vastuseis katoliku maailmale tõi hollandi kultuuri mõjupiirkonda ka mahajäänumad alad, nagu luterliku Põhja-Saksamaa ja Skandinaavia ning nõnda ka Rootsi koosseisu kuulunud Eesti. Hollandi juhitud piirkonnas saab rääkida klassitsismistki vaid arhitektuuri alal, sest kujutavas kunstis on pigem tegemist realismiga. Kunstilt nõuti eelkõige looduslähedust, pilt pidi olema võimalikult sarnane kujutatava inimese või esemega. Välisele toredusele ei pööratud esialgu erilist tähelepanu. Ei huvitanud ka allegoorilised ega mütoloogiast laenatud süzeed, sest ta tahtis kõike näha reaalsena, ühemõttelisena, käegakatsutavana. Siiski on erinevuste kõrval kõigi maade 17. Sajandi kunstis ka olulisi ühisjooni, mida iseloomustavad liikumine, pinge, kontrastid ja üksikosade allutamine maalilisele tervikule.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Rahvastik ja asustus

Iga riigi rahvaarv muutub nelja teguri ­ sündimuse, suremuse, sisse- ja väljarände koosmõjul .Rasterkaart ­ Rahvaarvu märgitakse piksilitega,iga piksli värvitoon valitakse vastavalt sellele,kui palju inimesi pikslile vastavalt alal tegeltikult elab.Koropleetkaart ­ esitatakse nähtusi pindade kaupa, mis on jaotatud mingi väärtuse alusel.Punktkaart ­ iga punkt tähistab nähtuse esinemise kindlat hulka teatud piirkonnas.Pindalakaart ­ objektide pindala muudetakse vastavalt kujutatava nähtuse väärtusele. 2.2 Sündimust ja suremust mõjutavad tegurid Sündimus: *Viljakas eas naiste arv *Naiste vanus laste sünnitamisel (partneri leidmise võimalus ja seksuaalkäitumise normid ühiskonnas) *Religioon(mõjutab tavasid ja suhtumist pereellu ja perekonna planeerimisse) *Kooselu traditsioonid *Väärtused *Traditsioonid ühiskonnas *Naiste ja meeste seisund ühiskonnas, võimalused ja vabadus oma elu korraldada *Majanduslikud võimalused laste kasvatamiseks

Geograafia → Geograafia
188 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Keskaeg ja renessanss

Tuleb Madalamaadest Ilmalik muusika – ei ole otseselt kirikuga seotud Mõisted: Polüfoonia -mitmehäälsus.Võrdsed hääled ja võrdõiguslikud viisid ühes teoses Motett- mitmehäälne, valdavalt ilmalik, vahel kaks häält üksteist kajana jäljendamas Madrigal- armastuslaul Koraal-vaimulik koguduse laul Barokk: mõiste, tunnused 17-18. sajand-ehk siis osa uusajast Suured, võimsad impeeriumid-Vene, Prantsuse, Suurbritannia. Maalikunstis valitsevad tumedamad toonid, kujutatava ümarus ja keerukus Muusika Dramaatiline Motoorne-marsi ja tantsu meloodiad Mõisted: Concerto grosso- Tõlge suur kontsert Väike rühm soolot mängivaid pille võistles, Orkestriga Fuuga - Kahe kuni viiehäälne, teema kordus kõigis häältes, fuugameistriks peetakse Bachi, orel, fuuga D minoor Prelüüd- Fuuga sissejuhatus, Vaba ja improvisitsiooniline Oratoorium- Kontsertteos solistidele, koorile ja orkestrile ,ilma lavastuseta, Aluseks varasem pühakirja tekstide esitamine

Muusika → Muusika ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kordamine kunstiajalooks, renessans.

õppisid õiget ruumikujutust, varjutamist, loomulike pooside ja mitmekesiste tunnete edasiandmist ning palju muid oskusi. Nende uute teadmiste omandamise aeg oli just vararenessanss. Tolleaegsetelt maalidelt hoovab vastu erilist helget ja pühalikku meeleolu. Tihtipeale on maalide tagaplaan hele ja lagedavõitu ning seal kujutatud hooned või maastikud antud väga teravate joontega; käsutatakse puhtaid värvitoone. Naiivse põhjalikkusega on ära toodud kõik kujutatava sündmuse üksikasjad, tihti on tegelased paigutatud ridamisi ning eraldatud taustast selgete piirjoontega. Vararenessansi maalikunst alles püüdles täiuslikkuse poole, aga imelikul kombel võib ta oma otsingute ja siirusega rohkem südamesse minna kui täiuslikkuse saavutanud kõrgrenessansi maalikunst.Sandro Botticelli (1447-1510)-,,Venuse sünd" Kõrgrenessansi arhitektuur-Suurim ja tuntuim kuppelehitis renessansi ajal oli Püha Peetruse kirik Roomas

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Romantism Inglismaal, Saksamaal ja Hispaanias

Tänu sellele ei teki mul erilisi tundeid Turneri maali vaadates. Mõtetest võiksin lisada ainult selle, mis esimesena pähe lõi, et ei sooviks küll selle laeva pardal olla. V) Vaata lk 205 kujutatud Caspar David Friedrichi maali Rügeni kriidikaljud! 1) kirjelda maali: Caspar David Friedrichi loodud maal ,,Rügeni kriidikaljud" tundub olema allegooriline maastikumaal, kuid sellel on eriline tähendus. Peale punases kleidis kujutatava naise ning kahe mehe on kunstniku poolt kujutatud veel vapustavalt kaunis merevaade. Valged kriidikalh ´jud nende vahel. Värvitoonidest on kunstnik kasutanud valget, natukene punast, sinist, musta ning natukene pruuni on märgata puude varjundites. Avara muutliku taeva all kõrguvad teravokkalised nulud, kerkivad gooti akendega varemed, hardas imetluses olevad inimesed või paarid, keda on maalil kujutatud seljaga vaataja poole, kuuvalguse või loojangupuna ees.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Modernism

anarhilist protesti kehtiva ühiskonnakorralduse vastu,umbusaldavad loogikat,psühholoogiat,pooldavad luule spontaansust,eitavad klassikalist kirjandust ja isegi dadaismiga samal ajal tekkinud uusi voolusid. Sürrelism tekkis 1919. a. Prantsusmaal futurismi ja dadaismi aluspõhjal.Sürrelism ühendas maalikunstnike,kirjanikke,skulptoreid,muusikuid jne.Sürrelism lähtus pm, et kõik,mis põhjustab inimesel mingeid assotsioone,võib olla ka loomingu aluseks.Sürrelistid asetavad kujutatava ebatavalistesse või nägemuslikkesse suhteisse,mis tekitab lugejal ootamatuid mõtteseoseid.

Kirjandus → Kirjandus
63 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Lydia Koidula

(,,Jutt", ,,Igatsus", ,,Enne surma ­ Eestimaale!"). tähtsuselt teisel kohal on Koidula loomingus näidendid, ims sündisid peamiselt praktilistest vajadustest. Nimelt puudusid J.V. Jannseni asutatud ,,Vanemuise" seltsil etendamiseks sobivad lavateosed. Romantism ­ kunsti, kirjanduse ja vaimuelu suund. Vastandus klassitsismi mõistupärasusele, taotles isiku- ja loominguvabadust, seadis esikohale kunstniku mõttelennu ja isikupärase maailmanägemise, põhutas tundeelu tähtsust ja kujutatava erakordsust, väärtustes rahvaloomingut. (byron, Shelley). 1870. avalsad Koidula mugandatud ühevaatuselise külajandi ,,saaremaa Onupoeg", mille lavastamine sama aasta jaanipäeva ,,vanemuise" seltsis tähistab eesti teatri sündi. 1872. ilmus Koidula kõige tuntum naljamäng ,,Särane Mul'k ehk Sada vakka tangusoola", mis on eesti esimene algupärane näidend. ,,Säärase mulgi" teemaks on rikaste mulkide ja vaeste Tartumaa

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Ristiusu mõju kunstile

See näitab, kuidas püüti ühtaegu juurutada Jumala- ja riigikuulekust. Kirikutes olid kaunistusteks portreed ja ikoonid. *Esimestel sajanditel kehtis kristlaste hulgas pildikeeld. Aja jooksul see kadus. Pildikeeld lähtus ohust, et pildist kui sellisest võib saada kultusobjekt ja usklikud kummardavad jumala asemel hoopis pilti, ikooni või kuju. Rõhuasetus oli varakristlikul kujutamisel hoopis teine kui roomlastel. Kui hellenistlikus traditsioonis oli olulisel kohal kujutatava inimese isikupära, personaalsuse kujutamine, siis kristlikud portreed on üldistatumad. Portreeikoon tõrjus kodudest aegamisi paganlikud portreed välja. Nagu ka muudes kunstiharudes, nii segunes ka portreekunstis paganlik ja kristlik sümboolika. Põhjus, miks kristlaste jaoks sai maal (ikoonide näol) vastuvõetavaks, oli see, et pilt on abstraktsem kui kuju. Ka ikoonikunstis kasutati piiratud hulka stseene Piiblist. Ikoonide kummardamise üle tekkisid suured vaidlused,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Maalide iseloomustus

· Jean Auguste Dominique Ingres "Suur supleja": seljaga alasti naine, müts peas, kardin ripub vasakul, maalis ülevalt alla. Suplejad olid Jean Auguste Dominique Iglrese lemmikteemaks. · Élisabeth Louise Vigée-Lebrun , "Marie- Antoinette roosiga": Prantsusmaa ja Navarra kuninganna 1770­1790, Louis XVI abikaasa. · Francisco Goya , "Carlos IV perekond" : Carlos IV perekond" - palju lapsi, naine keskel, lapsehoidjad ka. · Jean Auguste Dominique Ingres, Napoleon keisritroonil: Valitsuskepp on paremas käes, käsi on välja sirutatud, teine oda toetub käele, jalge vahelt. · Antoine-Jean Gros,Napoleon Eylau lahinguväljal 9.veebruaril 1807. Raske lahing venelastega toimus 8. veebruaril 1807 praeguse Kaliningradi oblasti territooriumil, tänapäeval on koha nimi Bragrationovsk. · "Minerva võitlus Marsi vastu" 1771.a. sai ta II preemia maaliga "Minerva võitlus Marsi vastu". Minerva (kreeka Athena) oli rooma tarkuse- ja kunstide jumalann...

Kultuur-Kunst → Kunst
36 allalaadimist
thumbnail
22
odp

KUNSTI ARENG AASTATEL 1918-1939

ikoonimaal `'Neli jumalaema'' Saksamaa 1920-ndatel hakati sõjaeelses ekspressionismis nägema järgnenud ajaloo prohvetlikku ettekuulutust. Uus põlvkond kunstnikke võttis seepärast eeskujuks ekspressioniste, aga ka dadaiste ning muutus tihti väga ühiskonnakriitiliseks. Saksa kunstile olid sel ajal tüüpilised sünged, grotesksed, karikatuursed pildid ja skulptuurid. Saksamaa Portreedes rõhutati vormi plastilisust ja kujutatava karakterit. Eesmärgiks oli tegelikkuse objektiivne kujutamine, maalide põhiteemaks oli kaasaegne ühiskond ja selle pahed. Maalid kujutasid süngeid tahke tööstuslinna elus, sõjardeid, sõjaheidikuid, sante, prostituute, kerjuseid jt. Näod olid enamasti kujutatud pealiskaudselt ja karikatuurselt. Saksamaa OTTO DIX (1891-1969), kes pöörab tähelepanu inimeste käitumisele pingelises ühiskonnas. Ta ei kujutanud

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kui palju maksab kunst?

suuda lahkuda, sest meile see nii tohutult meeldib? Julgen väita, et keraamilised vaasid, noad ja kahvlid, laudlinad, puit pannilabidad ja palju muu selline on kõik, milleta me oma kodu ette ei kujutaks. Pole kunagi mõelnud oma armsa neljakandilise lilledega kaunistatud taldriku kui kunsti peale. Ometi on see nii. Mööbel on samuti kunst. Antiikmööbel on kuuldavasti kallim kui tänapäeva modernne kodusisustus. Maalikunsti, graafika ja skulptuuri ehk kujutatava kunsti väärtus sõltub väga palju esemete vanusest ja tarvikute hindadest. Paljudel väljakutel ja majahoovides seisavad igasugused skulptuurid ajaloolistest isikutest, keda on austatud, armastatud või lausa kardetud. Viimase kunstiharu puhul võin oletada, et skulptuuride hind on ajalooliselt ning materjali kulu ja hinna tõttu kõrge. Usun et kõige rohkem oma elus hindan kirjandust. Loen iga päev midagi. Olgu see, kas meedia

Kultuur-Kunst → Kunst
9 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Renessanssi maalikunst

Vararenessanssi maalikunst Kui varem andis meister oma õpipoisile edasi maalikunsti saladusi, siis nüüd arutleti nende üle avalikult ja anti välja õpikuid. Üks murrangulisemaid uuendusi oli lineaarperspektiivi avastamine ja selle kasutuselevõttmine maalikunstis. Firenze toomkiriku kupli arhitekt Brunellechi oli märganud, et kõik paralleelsed jooned looduses paistavad meie pilgule ühte punkti koonduvatena. Ta selgitas, et pildipind on justkui aken kunstniku ja kujutatava vahel. See pildipind püüab loodusest kinni kõik maalikunstniku pilku suunduvad kiired ja nii koonub kõik kujutatav pildipinnal ühte punkti , nn. pagupunkti. Selle teooria järgi arvutas Brunellechi välja horisontaalsete joonte omavahelised kaugused ja sai võrgustiku, mis muutub kaugenedes väiksemaks. Selline kujutamisviis maalikustis koondab vaataja pilgu ühte punkti pildipinnal. Kõik kaugemal asuv on kujutatud väiksemana ja nii tundub pilt meie silmale kolmemõõtmelisena

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Sotsialistlik realism

Sotsialistlik realism Iseloomustus Sotsialistlik realism on 20.saj. Algul kujunenud nõukogude ja sotsialismimaade kirjanduse ja kunsti loomingumeetod. Selle kohta võib ka öelda leninistlik ­ stalinistlik kirjandus- ja kunstivool, mis sai alguse Vene formalismist (Vladimir Majakovski). Sotsialistlik realism oli välja kujunenud juba enne Esimest Maailmasõda. Tema esimeseks näiteks ja eeskujuks toodi kirjanduses kõige sagedamini Maksim Gorki romaani ,,Ema". Samuti mõjutasid selle voolu kujunemist ka peredviznikud, Ilja Repini ja teiste kunstnike tööd. Kunstiloomingule rakendati range järelvalve ja tsensuur. Sotsialistlikku realismi võib ,,loomemeetodina" pidada ka esteetiliseks kaanoniks, põhimõtete koguks, mis ametlikult kehtis Nõukogude Sotsialistlike Vabariikide Liidus aastail 1932 ­ 1956. See õpetus ei tähenda ei eraldi ,,sotsialistlikkust" ega ,...

Kirjandus → Kirjandus
66 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Kunst kahe maailmasõja vahel.

Fifth level Saksamaa 1920-ndatel hakati sõjaeelses EKSPRESSIONISMIS nägema järgnenud ajaloo prohvetlikku ettekuulutust. Uus põlvkond kunstnikke võttis seepärast eeskujuks ekspressioniste, aga ka dadaiste ning muutus tihti väga ühiskonnakriitiliseks. Saksa kunstile olid sel ajal tüüpilised sünged, grotesksed, karikatuursed pildid ja skulptuurid. Saksamaa Portreedes rõhutati vormi plastilisust ja kujutatava karakterit. Eesmärgiks oli tegelikkuse objektiivne kujutamine, maalide põhiteemaks oli kaasaegne ühiskond ja selle pahed. Maalid kujutasid süngeid tahke tööstuslinna elus, sõjardeid, sõjaheidikuid, sante, prostituute, kerjuseid jt. Näod olid enamasti kujutatud pealiskaudselt ja karikatuurselt. Saksamaa Click to edit Master text styles Second level OTTO DIX (1891-1969), kes

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
63 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hispaania ja Flandria kunst 17 sajandil tööleht

(vaata illustratsioone "Viimane kohtupäev" lk 131-133) "Õlgkübar", "Kolm graatsiat" 21 kolossaalsest kompositsioonist koosnev seeria Henri IV abikaasa kuninganna Marie de' Medici ülesandel "Maa ja vee liit" VI Mis on paraadportree ja keda loetakse selle zanri rajajaks? Paraadportree rajaja oli Anthonis van Dyck Paraadportree portree, millel rõhutatakse kujutatava isiku (peamiselt valitseja, väepealku) seisust, ühiskondlikku positsiooni ning suursugusust. Olulist rolli mängivad detailirohkelt edasiantud pidulik rõivastus ning erinevad võimuregaalid. Paraadportree tausta maalimisel on samuti kindlad reeglid ühes küljes pidulik draperii või kardin, teisel pool sammas või antiikne vaas, mille kõrvalt avaneb vaade ideaalmaastikku. VII Mida ja kuidas kujutas kunstnik Jakob Jordaens?

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
40 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Romaani ja gooti kunst

tavalist teravkaart asendasid mitmesugused erikujulised kaared. Tähtsamas gooti kirikud on NT Notre-Dame'i kirik Pariisis, Kölni toomkirik Saksamaal, Canterbury ja Yorki kirikud Inglismaal. Itaaliat puudutas gooti stiil üsna pealiskaudselt. Skulptuur ­ sellel oli keskaegses kirikus tähtis roll: rahvast usuliselt harida ja kasvatada. Kuna rahvas oli kirjaoskamatu ja ei saanud ladinakeelsest jutlusest aru, siis pidi skulptuur olema ilmekas ja andma edasi täpselt kujutatava sisu. Romaani skulptuur oli kohmakas ja kujutati väga ebaloomulikult habet ja juukseid. Tundeelu anti aga edasi väga haaravalt. Gooti skulptuuris arenes nägude kujutamine. Tehti ka kindlate isikute portreid ja figuurid muutusid pikemaks ja saledamaks. Riietega rõhutati rohkem kehavorme. Maalikunst ­ üsna hea ülevaate annab miniatuurmaal. Seinamaalingud on enamasti hävinud. Eriti külluslikult maaliti esitähti ehk initsiaale. Maal sarnanes skulptuuriga ja figuurid olid antud pinnaliselt

Ajalugu → Ajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ants Laikmaa looming

Viinis tutvus ta laialdasemalt ekspressionismi ja fovismiga. Kunstniku sümpaatia kaldus täielikult esimese poole, sest nendes töödes oli kunstnik oma ande ohverdanud inimõiguste kaitsmiseks. Fovismile heitis ta ette sisutust - selles kunstis on ainult värvide mäng järele jäänud. Beduiini neiu on värvikas, kuid kaugel ilutsemisest. See kiirete ja hoogsate tõmmetega paberile pandud, kõike ebaolulist vältiv pilt on üks veenvamaid näiteid Laikmaa spontaansusest, kujutatava olemuse nappide vahenditega tabamise võimest. 1915.a võis täheldada Laikmaa aktiivsest kunstielust kõrvale tõmbumist. Tollastes töödes avaldub kunstniku teatav sisemine häireseisund. See ilmneb mitmes raugaportrees, eriti tugev on niisugune tunnetus Finisis. Juuditaris ja mõnes teiseski portrees valitseb samuti hämar, süngevõitu tonaalsus. Valdavalt melanhoolsed või kuidagi üksildased on arvukad vanade talude kujutised. Isegi

Kultuur-Kunst → teaduslikku uurimistöö...
26 allalaadimist
thumbnail
5
doc

"Kaugekõne" K. A. Hindrey

on negroidseid jooni. Poiss osutub mulatiks ning kirjanik analüüsib pikalt põhjamaalase Ördali abielulugu ning võõra vere probleeme. Muu hulgas räägib Ördal ka oma harrastusest ­ öisest pildistamisest välkvalgusega, st magneesiumiga. Nii toob Hindrey tabava motiivi ­ fotograafi välkvalgus öös paljastab seda, mida tavaliselt ei näe. Välkvalgus on ilus metafoor novellizanri kohta üldse. Peaks ju novellgi pakkuma teravat konflikti, mis otsekui välkvalgus öös paljastab kujutatava tõeluselõigu olemuse. Klassikaline novell niisugust välkvalgust taotlebki. Aga mitte Hindrey. Tema paneb oma novellile küll pealkirjaks ,,Välkvalgus" ja kasutab jutustamise käigus välkvalguse motiivigi, kuid novelli süzeed ta välkvalguse-efektile ei raja. See eeldaks teravat konflikti, lõikuvat intriigi, raksuvat pinget. Hindrey ,,Välkvalguses" puudub üldse süzeeline konflikt. Siin ainult kirjeldatakse ja arutletakse. Ei

Filoloogia → Eesti kirjandus
84 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun