Inimese sõltuvus tehnoloogiast Ühel õhtul sel talvel olin kodus, ning siis juhtus midagi, mida Kakumäel juhtub liigagi tihti- elekter läks mitmeks tunniks ära. Kuna polnud elektrit, oli raske leida endale tegevust. Ning siis hakkasin mõtlema selle üle, kuivõrd me tegelikult kaasaegsest tehnoloogiast sõltume. Hommikul me ärkame äratuskella peale üles, peseme end veega, mille elektril töötavad pumbad on meile pumbanud, kanname riideid, mis on vabrikutes masinatega toodetud, sõidame autode ja bussidega. Me vaatame telekat ja kasutame arvutit ning internetti, telefone ja kümneid muid asju. Ma ei hakka isegi rääkima tehnoloogia teenetest meditsiini osas. Kui mõni neist asjadest mingil põhjusel ei tööta, on tihtipeale meie tuju ning vahest isegi terve päev rikutud. Olgem ausad: enamus meile igapäevaselt tuntud vidinatest on leiutatud inimese mugavuse ning soovi tõttu saavutada kõike järjest rohkem ja kiiremini. Milleks muidu leiutati autod ...
Euroopa manifest – veenev või ebaveenev? Kaisa Kamenik Belgia endine peaminister Guy Verhofstadt ning saksa poliitik ja 1968. aasta Pariisi sündmuste üks peategelasi Daniel Behn-Condit, kes mõlemad hetkel tegusad Euroopa Parlamendis, alustavad oma kahasse kirjutatud Euroopa manifesti väga radikaalsel toonil (Parim kaitse on rünnak! Euroopa vaarub oma jalgadel, tema alusmüürid värisevad…)1 ning tekitavad lugejas huvi juba esimeste lausetega. Manifestis jõuavad nad rünnata eelkõige Euroopa rahvusriikide soovimatust praegust süsteemi muuta ning pakuvad ainuõigeks lahenduseks föderaalse Euroopa moodustamist. Üheks manifesti läbivaks mõisteks on ka „globaliseerumine“, mida ei nähta iseenesest probleemina, vaid eurooplaste võimetust seda enda kasuks pöörata ning ohjata.2 Kuivõrd ratsionaalne ja reaalne on Verhofstadti ja Cohn- Benditi väljapakutud variant ...
Sissejuhatus Teema arendus: 1.) Esimene asmekt 2.) Teine aspekt 3.) Kolmas aspekt Kokkuvõte Kõne pidamine Loo hea esmamulje: Sobiv riietus, Sirge rüht, Avatus, Silmside, Enesekindlus, Selgus. Kõne sissejuhatus ja teemaarendus Oska alustada (tsiteeri meistreid, räägi oma lugu jms). Toetu ajaloole ja/või tänasele päevale Tee nalja. Esita teemakohaseid argumente ning tõesta neid. Lükka ümber vastuargumendid. Rõhuta olulisimat, ole veenev. Jõua järeldusteni. PEATU, TUNNETA, HINGA, KUULA! Kõne lõpetus Korda olulisimat. Lõpeta meeldejäävalt. Tee kuulajatele kompliment. Tänusõnad. Vasta kuulajate küsimustele. Küsimustega toimetulek Jää rahulikuks. Ole aus. Ole viisakas. Vasta lühidalt. Keerulisi ja ebamugavaid küsimusi võib suunata ekspertidele või kuulajatele endale. Tunnista, kui vastust ei tea.
August Gailit sai ,,Toomas Nipernaadi" teose kirjutamiseks inspiratsiooni Berliinis. Gailit ja Nipernaadi oli mõlemad hea sõnavara ja sõnaoskusega. Nipernaadi suutis end igasugustest olukordadest välja keerutada. Elloga esimest korda kohtudes ütles Nipernaadi, et on rätsept kuid Ello sai aru, et ta valetas ja Nipernaadil oli kohe teine vale varrukast võtta ja ütles, et ta ei ole jah rätsep vaid hoopis meremees. Samuti oli ta väga veenev, ta suutis panna endasse 2 naist korraga armuma, Ello ja Tralla, kes mõlemad tahtsid Nipernaadiga põgeneda. Nii Gailit kui Nipernaadi olid mõlemad fantaseeriad. Teoses fantaseeris Toomas ennast erinevatetesse ametitesse näiteks kalur, rätsep, sookuivataja, taluperemees jne. Mõlemad olles head sõnamehed on Gailitil ja Nipernaadil paar tsitaati. Teoses ütleb Nipernaadi ,,Oma leib on ikka küla leivast magusam"
Lisete Nõudlik -> Põrgupõhja Truudusetu -> Jürka ja sulane Kangekaelne -> Juula ja kaksikud Juula Töökas -> koduabiline Hooliv -> lapsed Truu -> Jürka Usaldav -> Jürka Heasüdamlik Kaval-Ants Omakasupüüdlik -> Jürka Ahne -> Jürka Kahepalgeline -> Jürka Valelik -> Jürka Abivalmis -> Jürka Kõrk, üleolev -> parem, suurem, ilusam Kartlik -> Jumal Veenev -> Jürka Manipuleeriv -> Jürka Kirikuõpetaja Heatahtlik -> Jürka, Ants Aus -> Jürka Tark -> Jürka Abivalmis -> Jürka Noor-Ants Isa Kõrk, ülbe -> Noor-Jürka Kartlik -> Maia Vastutustundetu -> Maia laps Valelik -> Maia Kalk -> Maia Noor-Jürka Isa geenid Keevaline -> Eleonoore, Noor-Ants Töökas -> Ants Maia Kergemeelne -> Ants, Noor-Ants
esimesed konkurendid. Disain sobitub uute turusegmentidega (Missugune toote disain sobib selle kliendi esimesed konkurendid. Disain sobitub uute turusegmentidega (Missugune toote disain sobib selle kliendi gruppi alla (segmentimine)). Hinnad konkurentsile orienteeritud (Hinnad on orienteeritud tarbijate gruppi alla (segmentimine)). Hinnad konkurentsile orienteeritud (Hinnad on orienteeritud tarbijate võtmisel, ning arvestatakse ka konkurentsi). Turunduskommunikatsioon veenev, toote eelised ja lojaalsuse võtmisel, ning arvestatakse ka konkurentsi). Turunduskommunikatsioon veenev, toote eelised ja lojaalsuse tekitamine. Jaotus intensiivne ja laienev. tekitamine. Jaotus intensiivne ja laienev. Küpsus: Eesmärgiks niside loomine ja kindlustamine. Konkurentide arv saavutab maksimumi. Toote Küpsus: Eesmärgiks niside loomine ja kindlustamine. Konkurentide arv saavutab maksimumi
Kõige sügavam Eesti film Lihtne. Arusaadav. Mõtlemapanev. Ajalooline. Humoorikas. Veenev. Tõepärane. Armastus. Sõda. Kõhklus. Kindlus. Kuumus. Detsembrikuumus. Kõigile eestlastele on rohkem või vähem südamelähedane nende vabaks saamise lugu kasvõi läbi väikeste võitude, lahingute. See, kui tõelähedane on mõni tõlgendus ajalooliselt, pole oluline. Oluline on veenvus vaatamise hetkel, kaasatõmbavus ja sisseelamine olemise- hetke...oletades, et kõik just nii oligi. Elades selles hetkes, kui see konkreetne lugu juhtus,
seosest omavahel. Analüüsi tulemused vastavad töö eesmärkidele ning on esitatud loogilises järjekorras. Illustratsioonid aitavad paremini teksti mõista, on välja toodud veenvad rakendusideed töö tulemustele. Töö keelekasutus vastab teadustekstile, asi on kirjutatud stiilselt. Kirjavead praktiliselt puuduvad. Töö vastab täielikult lõputöö nõuetele, viitamine on kooskõlas nõuetega. Resümee annab rahuldava ülevaate töö ülesehitusest, on üldistav ja veenev. Kokkuvõte annab tööst põhjaliku ülevaate. Resümee on kahes keeles. Uku Luhari, 10. reaal
Mina juristina Kui mina oleksin jurist, siis eelistaksin töötada advokaadina. Eelkõige sellepärast, et see töökoht on prestiizikas ja tundub huvitav. Kohtunikuna suudaksin üpriski veenev olla, sest usun sellesse millest räägin ja annan harva vaidlustes alla, kaitsen oma arvamust isegi siis, kui see õige pole. Ma ei suudaks töötada kurjategijatega eriti veel siis, kui peaksin nende advokaat olema ja neid kaitsma. Kui selgub, et antud juhtumis on süüdi minu klient ehk siis inimene, kes väärteo sooritas, siis mina advokaadina peaksin teda ikkagi kaitsma, aga kui asi mulle õige ei tundu, on seda raske teha. Pealegi olen jube kehv valetaja. Ei tahaks olla ka
11. Uurimistöö autor tänab kaitsmiskomisjoni, retsensenti ja juhendajat. Vajadusel veel kolmandaid isikuid, kes on uurimistöö valmimisele otseselt kaasa aidanud. Samuti võib tänada kuulajaid tähelepanu eest. 12. Kaitsmiskomisjoni esimees tänab autorit. Kasuta kaitsmisel ainult korrektset keelt, ole selge ja arusaadav, räägi rahulikult ja ära kasuta pikki, ülekoormatud liitlauseid. Ole veenev ja näita, et sa tunned antud teemavaldkonda hästi. Retsensendile vastates jää alati viisakaks ja kui retsensendi kriitika on õigustatud, siis võta see omaks. Kaitsekõne ei tohiks olla pikem kui 57 minutit.
Kas tapmine võib olla õigustatud? Iga kuriteo lahendamiseks on tähtsal kohal selle toime panemise motiiv. Samas on alust vaja ka kurjategijal endal, ent ükspuha kui veenev põhjus ka ei oleks, on see täiesti ühiskonnareeglite vastu ning andeksandmatu tegu. Üks põhjuseid, millepärast kuritegusid toime pannakse on endas rahulolu saamine või enda või teiste elu õnnelikumaks muutmine. Selline mõtteviis on väga naiivne ning vale, kuna mitte ainuski kuritegu ei jää karistuseta isegi mitte siis kui süüdlast ei mõisteta kohtuotsuse läbi süüdlaseks. Sel puhul oleks loogiline ja inimlik tunda suuri süümepiinu, mille kogemine
on kaetud rõhtsa kiviplaadiga. Kromlehh on nende kahe kooslus. Need ehitised, mis täidavad suuresti monumendi ülesannet, on püstitatud peamiselt usulistel põhjustel. Samuti võidi neid kasutada astroloogilisel otstarbel. Igal juhul viitavad sellised ehituslikud saavutused nende püstitajate kõrgele arengutasemele, arvestades eriti asjaolu, et need on püstitatud ajavahemikul 4. 2. aastatuhandeni eKr. Kindlasti oli selliste massiivsete kunstiteoste loojail veenev põhjus nende loomiseks. Pole just väga usutav, et lihtsalt igavusest hakati kuni 26 tonni kaaluvaid kivihiiglasi ühest paigast teise liigutama. Peale selle on need kivikamakad kohati lausa piinliku täpsusega valmis raiutud, et tagada ehitise tasakaalu. Noorema kiviaja elanikud, kes meie tänapäevase arusaama järgi olid suhteliselt primitiivsed, suutsid luua seniajani kestvaid kultuurilisi mälestisi. Peale teada-tuntud
Arutlev kirjand Iga tekst on dialoog mingi teise tekstiga Kirjand on argumenteeriv ehk põhjendav tekst Kirjand peaks olema veenev, et mõjutada lugeja seisukohti ja hoiakuid (eesmärgiks saada lugeja endaga nõusse) Kirjandi retoorilised võtted: Võtted, millega saavutatakse teksti veenvus Argumentatsioon eesmärgiks veenda teisi öeldu tõesuses või paikapidavuses, mingi vaatepunkti õigustamine või ümberlükkamine, antakse hinnanguid. Argumentide liigitus 1. Faktipõhised argumendid: Toetumine faktidele Toetumine üldtuntud tõsiasjadele (nt Kõik me teame... On tavaline ...)
au. Ta nõuab Violettalt Alfredost loobumist. Violetta loobub oma õnnest armastatu tuleviku nimel. Kusjuures ta teab täpselt, et tal ei ole enam kaua elada jäänud. Noorte armastus saab traagilise lõpu. Ooperi keskpunktiks on siiski Violetta roll.Peaosa kandnud venelannast sopran Irina Dubrovskaya oli Violetta rollis alguses kirglik, armstusest loobudes ja haiguse süvenedes muutus aga allaheitlikumaks, luues enda ümber märtri. Hääl muutus vaikseks , jõuetuks. Kuid siiski veenev osatäitmine lõi romantilise atmosfääri. Kahjuks ei meeldinud mulle aga Urmas Põldma Alfredona. Kohati tuli naeruturtsatuski peale, kui Irina ta lihtsalt üle laulis. Temast märksa paremini sai oma rolliga hakkama Aare Saal Georges Germontina, moondudes rangest kohtumõistjast isalikuks andestajaks. Minu arvates oli tegemist väga professionaalse osatäitmisega. Sümpaatselt olid lauldud kõrvalrollid, eriti jäi meelde Helen Lokuta maskiballi perenaise Florana.
otsima järgmist ohvrit kellele luisata. 2) iga suvi alustab Nipernaadi oma rändavat teekonda kuni varatalveni ja talvel hakkab ta kirjutama oma laste ja abikaasa juures. 6. - 7. Nipernaadi muutub teose jooksul vanemaks, tal kasvab habe, ta riided räbalduvad ja ta muutub lodevaks. Ta ei proovi enda olemusega nii palju seda hüpnotiseerivat juttu rääkida, või see ei tundu enam nii veenev naiste jaoks. Tegelase areng järgib absoluutselt looduse ringkäiku, sest Nipernaadi hakkab kustuma teose lõpus varatalvel nagu taimedki valmistuvad ette nö surema ja lume tulekuks. 8. Rända ja naudi elu, aga tasakaalust rändamise aega perega olemise ja kirjutamise ajaga. Naudi elu täiel rinnal suviti ja talviti tööta ja ole olemas enda laste ja pere jaoks. 9. Kirjanik loodud grotseski on eriti teose lõpus selgesti tajutav, kui Maret ütleb talle et näed sa
ENNEOLEMATULT PEEN ANALÜÜS polnud mitte eesmärgiks, vaid ligimesearmastuse väljenduseks.Armastas neid,keda ta kujutas, mõistis nende nõrkusi ja andestas nende puudused. VÄLINE ILU,FÜÜSILINE TÄIUSLIKKUS POLNUD OLULISED,inimeste mõõdupuuks sai nende SISEMAAILM. Looming kõige äärmuslikum vastand antiik-kunstile. Rembrandti on peetud protestantliku kristluse kõige äärmuslikumaks kehastajaks.Ta maalis palju PIIBLI ja MÜTOLOOGIA AINETEL.INIMHINGE AVAMINE on lausa vapustavalt veenev ja jõuline. Peale tunnustuse võitmist grupiportree "DR.TULPI ANATOOMIALOENG"u eest maalis ta 10a peamiselt PORTREID(eriti oma naisest Saskiast) ja mütoloogilisi või piibliainelisi KOMPOSITSIOONE. Neid teoseid iseloomustab bravuurne elurõõm, toredusküllus,soojad kuldsed toonid ("DANAE","AUTOPORTREE SASKIAGA")Mitmetes töödes on tunda itaalia baroki mõjusid. Pärast Saskia surma algasid Rembrandti maj.raskused, publik hakkas vähehaaval temast ära pöörduma
Pariisist kauni ja romantilise pildi. Selles peaks kõigile midagi südamelähedast leiduma," ütles Braun. Musikaalse koha pealt peab tõdema, et meesvokaalid jäid naisvokaalidele tublisti alla. Kuna algul ainult mehed laulsidki siis jäi mulje, et sellega etenduse vokaalsus piirdubki, kuid naiste lavale ilmudes muutis see koheselt arvamust. Elamuse pakkunud Heli Veskus Mimina teeb Estonias oma tänavuse suurrolli lauljana on ta siin erakordselt veenev, olles justkui sündinud Mimi rolli esitamiseks. Hingestatud ja täpne laul tegi tema rollist just selle "iseseisvalt mõtleva poeedihinge", polnud kahtlustki, et laval on õrnahingeline noor neiu, kuigi mõnda väliselt karakteerset joont oleks võinud osa spetsiifilisemal kujundamisel rohkem kasutada. Kindlasti tuleb seekord kiita tasemel koori, mis koosnes enamjaolt väikestest poistest, kes olustiku üsnagi lõbusaks muutsid
Ø loodusvarade kasutus Ø Jäätmekäitlus Ø veekaitse ja -kasutus jne. Keskkonnapoliitikat teostab enamasti riik, kuid seda võivad kujundada ja mõjutada ka ettevõtted ja organisatsioonid. Keskkonnapoliitika vahendid seadusandlik ehk sundiv (nt keskkonnanormid, saasteload); finantsmajanduslik ehk stimuleeriv (nt keskkonnamaks, kaubeldavad load, tagatisrahasüsteem); sotsiaal-kommunikatiivne ehk õpetav ja veenev (nt keskkonnainfo avalikustamine, üldsuse kaasamine, keskkonnamärgised, vabatahtlikud keskkonnalepped). Riikidevaheline koostöö Loodusvarade säästev kasutamine Ökoloogiliste globaalprobleemide lahendamine Rahvusvahelised arengustrateegiad Riikidevahelised kokkulepped Agenda 21 Agenda 21 Agenda 21- on maailma jätkusuutlikkuse programm, mille algatas ÜRO. Agenda 21-s on kirjas tegevused, mis peaksid toimuma nii globaalsel, rahvuslikul kui ka kohalikul tasandil.
Novellett Ma ärkan, nagu alati, selgi hommikul äratuskelle valju pinisemise peale. Kiire käeliigutusega panen helina kinni ning sunnin ennast voodist tõusma ning ruttan rätikut võttes vannituppa. Vannitoas lukustan vaikselt ukse, võtan riidest lahti ning panen jääkülma vee käima. Külm vesi mõjub mulle hästi ning paneb mind elusalt tundma. Dusi alt väljudes heidan kiire pilgu peeglisse. Mulle vaatab vastu väsinud ilmega inimene. Kiiresti muudan enda ilmet ning mul õnnestub näole manada pisut võlts, kuid siiski veenev naeratus. Panen ennast kiiresti riidesse ning suundun kööki, mis on inimtühi. Leian kapist paar näkileiba, mida ma kiiresti alla kugistan, joon klaasi vett, võtan maas vedeleva koolikoti ning lahkun korterist. Õues on pakane ning kuigi mul on seljas vaid õhuke sügisjope, ei ole mul külm. Otsustan läbi metsa kooli minna, sest näen just enda bussi ees ära sõitmas. Terve tee kooli vaatan...
Teosel on kujutatud ainult üht muljet ehk impressiooni päikesetõusust. ,,Tõusev päike"andis kunstivoolule nime -Impressionism SKULPTUUR Impressionismiga on seostatud suure skulptori AUGUSTE RODIN`i [o`güst ränuaar] (1840-1917) loomingut. Rodini skulptuuridel on maaliline üldilme ja varjundirohke pinnatöötlus, ertit pronksist teostes. Peale pronksi kasutas ta ka marmorit. Rodin armastas kujutada inimese tundeid. Keeruliste liigutuste tabamine on Rodin´i kunstis tihti väga veenev. Siiski on Rodin`le, erinevalt impressionistidest, väga tähtis mitte ainult KUIDAS, vaid ka see, MIDA on kujutatud. Tema tuntuimad teosed on: "Calais kodanikud ", "Mõtleja ", "Suudlus" ja "Põrguväravad ". Rodin mõjutas skulptuuri arenemist Euroopas ligi paarikümne aasta vältel. MOOD Naiste rõivad, mis veel 19. sajandi 80-ndatel olid rõhutatud talje ja avara seelikuga, muutusid sajandivahetuseks sirgelõikeliseks. Toimus äge võitlus korseti vatsu, mis sajandeid oli naiste pihta
Meedia: teabelevivahend: trükiväljaanded, raadio, tv ja internet. Meedia roll ühiskonnas: pakkuda uudislikku ja praktilist teavet, vahendada eri inimrühmade arvamusi ja seisukohti, kujundada ühiseid arusaamu ning käitumisviise, avalikku arvamust, pakkuda meelelahutust, vahendada teadmisi. Tsensuur avaldatavate materjalide kontroll, kommunikatsioon suhtlemine, fiktsioon väljamõeldis, kujutlus. Meedia taga: omanike mõju mida ja kuidas kajastada, ajakirjanike mõju, allikate mõju, reklaamiandjate mõju, meediatarbijate mõju. Fakt on tõsiasi, arvamus aga mõte, seisukoht või hinnang, millegi kohta. Meedia kanalid: elektrooniline meedia ja trükimeedia. Meeida zanrid: sisu järgi saab liigitada zanrideks, pidades silmas teksti loomise eesmärki. Tõsiasju rõhutavad: uudis, reportaaz, olemuslugu, intervjuu. Arvamust rõhutavad: juhtkiri, kolumn, repliik, essee. Fantaasiat rõhutavad: teleseriaal, telemäng, kuuldemäng, koomiks. Uudisväärtuste p...
Ainsuse III pööre- nt Isa käis eile linnas. Buss väljub kell 10). 5.Mis mõjutab kirja loetavust ? Põhjenda. Kirja loetavus mõjutavad lausete ja lõikude pikkust (10-12 sõna lauses). Pikad laused väsitavad, mõte kaob ära. Lühikesed laused muudavad teksti tuimaks , hakituks. Lõikude puudumine mõjub monotoonselt ja ei teki soovi dokumenti lõpuni lugeda. 6. Nimeta ja selgita lahti kirja loogilised osad. Sissejuhatus peab olema köitev ehk äratama huvi, probleem peab olema veenev, usutav, kokkuvõte peab olema konkreetne. 7.Nimeta ametikirja liigid. Kuidas jaguneb algatuskiri ? Algatus- ja vastuskiri. Algatuskiri jaguneb : vastust nõudvad kirja ja vastust mittenõudvad kirjad. 8. Too näiteid mõlema liigi kohta. 9.Millisel eesmärgil koostatakse algatuskiri ? Algatuskirja eesmärk on saada infot või kinnitust, esitada palvet või päringut jms 10. Kuidas tunneme ära vastuskirja ? 11. Millised on kirjale vastamise tähtajad ?
Orgon tahab tütre Tartuffile mehele panna, teised soovivad, et Orgon ei saaks teada milline suli Tartuffe on. 3.Miks selline olukord üldse tekkis? Sest Tartuffe suutis majaperemehe valedega enda poole pöörata. 4.Mida nõuab pereisa oma tütrelt? Pereisa tahab ,et tütar läheks Tartuffele naiseks. 5.Mitmendas vaatuses tuleb lavale peategelane? Peategelane tuleb lavale 3. vaatluses. 6.Iseloomusta teda viie lausega? Tartuffe on libekeelne inimene, aga ta on nii veenev, et kõik usuvad teda mida ta räägib. Ta on omaarust pühak. 7.Kuidas suutis pere isa suhtumist nimitegelase muuta? Damis räägib isale nime häbistamisest, ning lõpuks tunnistab Tartuffe ise üles. 8.Kelle jaoks lõpeb lugu õnnelikult? Vastasleeride jaoks lõpeb lugu õnnelikult. 9.Kuidas see võimalikuks sai? Tuldi peremeest vahistama, aga vahistati hoopis Tartuffe. 10.Kas tänapäeval võib ka säärane olukord tekkida? Too näiteid. Jah
Nad on meie jaoks tõesed. On juhtumeid, kus kahtlus ei ole mõistlik või see tundub loogiliselt võimatu. Kahtlemine nõuab konkreetset põhjust selleks. Laps õpib, uskudes täiskasvanut, õpilane usub oma õpetajaid ja õpikuid. Kahtlemine tuleb pärast uskumist. Paljugi, mida inimesed enda arvates teavad, nad tegelikult usuvad. Samas ei nähta põhjust neid asju kontrollida, sest sel juhul ei tulekski sellele lõppu. Usule ei ole õigustust, kuid sellel peab olema veenev alus. Ka mõistlikul umbusul peab olema alus, on ju asju, mida mõistlikud inimesed usuvad. Ka lause ,,ma tean" eeldab tihti seda, et mõistlikud inimesed selle all midagi tõe pähe võtavad. Mõistlikud inimesed usuvad asju, mida pole mõtet enam ja iga kord kontrollida. Näiteks käte olemasolu hommikul tõustes või seda, et maakera ikka veel ümmargune on. Antud lause väljendab sellisel juhul valmisolekut teatavaid asju uskuda.
Meedia-eetika tähendab kriitilist arutelu selle üle, mis on kellegi jaoks moraalne. Glass ei kontrollinud fakte, mida ta kirjutas. Ta mõtles lugusid välja ja arvas, et ta väljamõeldised ei tule kunagi välja. Ta otsis infot Internetist ja kirjutas oma lugudesse faktide nime alla visioone. Sellega tegi ta väga palju kahju lehele ja kogu ajakirjandusele. 8.Kuidas oli Glassil võimalik nii kaua toimetajaid, kaastöölisi ja avalikkust petta? Glass oli väga veenev ja ettevaatlik, et keegi ei paljastaks teda. Ta tegi märkmeid, mis viitasid sellest, et ta oli nt. Intervjueerinud mõnda isikud või kirjeldas paiku, nagu oleks ta seal ise viibinud. 9.Aga so what? No ja mis siis, et ta mõtles mingeid lugusid välja? Mis selles siis nii hullu oli? Mida halba võib fiktsiooni esitamine faktide pähe meedias teha? Glass eksis rängasti ajakirjanduseetika vastu. Ta pettis oma kaastöötajaid ja avalikkust ning tegi sellega kahju ajalehele
ise. Kogu külarahvast julgen võrrelda peata kanaga, kes absoluutselt ei mõelnud oma tegude tagajärgedele. Pidev teiste tagant näppamine, salatsemine inimesed pugesid varanduse nimel lausa nahast välja. Mõtlematult loodi uusi kratte oma soovide ja ihade täitmiseks. Vanakuradi petmine oli kaval, ent siiski kaevati sellega endale järjest sügavamat auku kuhu ise sisse kukkuda. Ahnus, mis sundis AidaOskarit hiigelsuurt kratti tegema oli veenev näide, et ei maksa liiale minna, sest ülepingutamine võib kõik meie vastu pöörata. Lollus, mis nagu hetkeks tõi külarahva mõistusele kadus seal samas hetk tuuleiiliga. Sümpaatne nimitegelane kaotas kahjuks lõpupoole oma sära. Alguses suurepäraselt hiilanud , kõike elust teadvat meest kehastunud rehepapp muutus lõpuks vanaks halliks ätiks. Jaanuse ja Liina kokkuviimise plaani luhtumine ning oma armastatud nõia Minna kaotus tõmbas elu
.." Varsti peale seda lahkus kolmekümne aastane Kandinsky Moskvast ja läks Münhenisse õppima natuurist joonistamist, visandamist ja anatoomiat, mida sel ajal peeti kunstilise hariduse aluseks. Ei Marc ega macke ei olnud abstraktsed kunstnikud. Kadinsky oli see, kes avastas, et ,,sisemine vajadus", mis üksi saab inspireerida tõelist kunsti, sundis tal maha jätma taasesitava kujundi. Ta oli vene kunstnik, kes oli algselt õpetatud advokaadiks. Ta oli hiilgav ja veenev mees. Juba oma kolmekümnendates otsustas ta 1897. aastal minna Münhenisse kunsti õppima. Selleks ajaks kui Der Blaue Reiter loodi, muutis tema juba kujutisi abstraktsemaks, kasutades seda oma teed rajava kunsti loominguliseks hüppelauaks. Nähes ühel õhtul oma maali küljeli molbertil lebamas, tabas teda pildi ilu, ilu, millest ta mööda vaatas, kui see püsti seisis. Need olid vabastavad värvid ja vormi iseseisvus, mis tal pea nii segi ajas.
Sääraste fantastiliste, visionaarsete piltide loomisel jätkab ta Hieronymus Bosch´i suunda. Bruegel on ka geniaalsemaid maastikumaalijaid, päris-maastikumaali kunsti põhjendajaid. Vanematel meistritel oli maastik koostatud üksikutest "motiividest"; Bruegel seevastu näeb ja tunnetab maastikku ühtlase tervikuna. Bruegel on esimene, kes oskas edasi anda oma piltides looduse suurust ja vägevust - neis on kõik viimase võimaluseni loogiline, orgaaniline ja veenev. Bruegel oskab tähele panna ja edasi anda kõiki atmosfäärinähtusi, oskab valguse ja õhu kujutamisel tabada kõige peenemaid nüansse. Horisont on ta töödes tihti väga kõrge. Figuurid, mis ta maastikke elustavad, on sulatatud maastikuga ühtlaseks harmooniliseks tervikuks ja aitavad kaasa maastiku elustamiseks ja meeleolu suurendamiseks. Rahulikkude ja idülliliste maastikkude kõrval on ta loonud ka süngeid ka kurvameelseid,
5. Ettevõtlik isiksustüüp Edasipüüdlik, energiline, auahne, riskeeriv, seltskondlik, enesekindel, domineeriv, seiklushimuline, optimistlik. Eelistab tegevusi, mis lasevad tal välja paista, organiseerida, juhtida inim-rühma, meeskonda või kollektiivi millegi (majanduslike, poliitiliste, sportlike eesmärkide jne) saavutamiseks. Edu tuleb loomupäraste suhtlemis- ja juhtimisvõimete, eneseväljendus- ja esinemis-oskuse tõttu. Probleemide lahendamisel on taiplik ja veenev. Ei sobi intellektuaalse iseloomuga tegevused, mis nõuavad püsivust ja keskendumist abstraktsetele mõistetele, st teoreetilise mõtlemise võimet. Väldib üksluist, detailidesse laskuvat tegevust. Tunneb end suurepäraselt sotsiaalses keskkonnas. Hindab kõrgelt võimu ja raha. Sobivad ametid: liikluspolitseinik, madrus, tootmisinsener, PR töötaja, börsimaakler, müüja, modell, projektijuht, sekretär, koolitusspetsialist, tööohutuse inspektor, personalijuht, audiitor jne. 6
Guidance counsellors - karjäärinõustaja, career advisor/adviser Optimism - optimism, positivity Resilient - vastupidav, elastne, strong Diligent(?) - usin Patient - kannatlik Physically strong - füüsiliselt tugev Emotionally strong - emotsionaalselt tugev Intelligent - arukas, tark, intelligentne Caring - hooliv Calm - rahulik, kannatlik Honest - aus Punctual - täpne Decisive - otsustav, määrav, otsusekindel Hardworking - töökas Persuasive - veenev Courageous -julge Cheerful - rõõmsameelne Persistent - püsiv, kangekaelne Alert - erk, tähelepanelik, valvas Quick-thinking Grocer - vürtspoodnik Medical researcher - meditsiini uurija Stockbroker - börsimaakler Flight attendant - stjuardess Restaurant chef - peakokk Estate agent - kinnivaraagent Firefighter - tuletõrjuja Door-to-door salesperson - uksest-ukseni müügimees Tour guide - ekskursioonijuht Executive - ärijuht Interpreter - tõlk Wage - weekly paid, palk, töötasu
Kui inimene peale neid hukkamisviise ellu jäi mingil imekombel, siis sai kindlalt veenduda, et ta on nõid, kuna selliseid asju ei tohiks tavaline inimene üle elada. Kui inimene hukkus, siis tuli välja, et ta oli ikka normaalne tavaline inimene, kes oli süüst vaba, kuid siis oli juba hilja see teadmine hukkajate jaoks. Tihtipeale süüdistati ka naabrit nõiaks olemises, kui oldi mindud tülli üksteisega. See oli lihtsaim viis teisest inimesest vabanemiseks ning enamasti toodi ka välja veenev põhjus, miks peaks naaber süüdi olema. Kui keskaja lõpuni tegeleti peamiseks tööstusharuks käsitöö, siis hiljem hakkas tekkima juurde palju manufaktuure mis mõjutasid oluliselt majanduse arengut. Välja hakati vahetama seni olnud inim- ning loomtööjõudu. Rajati masinaid, mis tegid tootmise efektiivsemaks ning kiiremaks ja tänu millele sai toota ka rohkem kui seda varasemalt. Rootsile tõi suurt kasu Eesti, kuna Eesti asub teiste riikide keskel ehk on transiitmaa,
Seadusandlus E-hääletamisel Järjest enam peavad valitsused ja seaduseloojad mõtlema kuidas reguleerida virtuaalseid käibevahendeid ja biograafilisi andmetöötlusi ning nendega seotuid tehnoloogiad. Plokiahel on üks nendest tehnoloogiatest, mida kasutatakse andmete turvaliseks ülekandmiseks ühest servrist teise üle interneti, nii et igal ajahetkel on võimalik tuvastada andmete õigust ja muutumatust. E-valimised on endiselt üsna unikaalne nähtus ja seega enamus riikidel puudub sellega kokkupuude. Eesti oli esimene riik, kes juurutas e-valimis süsteemi. Sellega kaasnesid ka ulatuslikud muudatused seadusandluses. Eesti hääletamissüsteemi reguleerib Valimis seadus. 2006 aastal viidi sinna sisse seaduse muudatus ja täpsustati elektroonilise hääletamise sätted. Eesti e-hääletussüsteem baseerub digitaalse tuvastamist võimaldaval sertifikaadil [1]. E-identimise usaldusväärtust reguleerib omakorda "E-identimise ja e-tehingute usaldus...
Klassitsism pöördub tagasi vana-kreeka ja vana-rooma kultuuride poole(antiik).Klassitsismi periodiseeritakse: 1)varaklassitsism(umbes kuni 1800). 2)kõrgklassitsism(pärast seda). Ampiirstiil kaldus uuesti ka rooma ja isegi vanaegiptuse eeskujude poole,sest need olid toredamad ja massiivsemad ning sobisid paremini esindusarhitektuuri tellijate-suurriikide valitsejate maitsele. Klassitsismi arhitektuuris pääses maksvusele stiil,mis püüdis eeskujuks võtta antiikehitisi,niihästi üldlahendustes kui ka üksikasjades.Antiigi ja Palladio mõjul armastab klassitsism üle kahe korruse ulatavaid samnaid ja sammasportikust.Templitelt laenatud detaile,eriti sambaid,kasutati valitsushoonete,losside ja isegi tavaliste elumajade juures.Klassitsism ei nõudnud otsest antiigi jäljendamist vaid antiikkunstist tuletatud reeglite kasutamist.Ehitised on sümmeetrilised ja plokiviisiliselt liigendatud,vastandina baroklikule kõigi üksikosade ühtesulatamisele.Lihtsus...
meeleldi tööle ja samas oleks sellega abiks. Richard oli sellele aga vastu. Richard töötas geenitehnoloogia valdkonnas. Tema palk oli küllaltki suur, kuid sellest siiski napilt piisas, et ära elada. Richardil olid lühikesed juuksed ja kandis mugavaid riideid. Teise vaatuse ajal ka ülikonda. Ta oli väga jõulise väljanägemisega. Richardit kehastas Hannes Kaljujärv. Ta sai sellega väga hästi hakkama ja publikule oli see veenev. 7. Kõik tegelased elasid rikaste rajoonis ja see sidus neid. Mehed kuulusid klubisse. Kõige rohkem sidus meestegelasi nende naiste amet. Nimelt kõik naised töötasid prostituutidena. Naised olid need, kes tõid perre raha. Richard sai Jenny ametist teada vahetult enne aiapidu ja ta ei leppinud sellega. Kõik teised mehed olid sellega juba leppinud. Perekonnad olid näilised väga lugupeetavad ja imetletavad. Tegelikult oli
Parim minu jaoks on sõnade puhas, väga täpne rütm ja kujundlikkus ei midagi üleliigset ja kõik ometi täpselt paigas. Ka alistumatu vihahoog. Ka släng, mis oma jõhkruses on väga loomulikult kogu romaani situatsiooni, paika ja tegelastesse sisse kodeeritud.» Eeva Park, 2004. a. romaanivõistluse zürii liige. «Sassil on üks oluline omadus, mis eristab teda suurest enamikust eesti kirjanikest ta oskab kirjutada. Ja lugu on veenev, karm ja põnev. Ootan järgmist osa. Ja järgmist.» Kaur Kender, kirjanik. «Enesekindlus ja empaatiavõime saavad tänapäeva kirjanduses harva kokku niivõrd kunstiliselt veenval ja inimlikult vahetul viisil. Sass Henno on andnud senise kultuurikeskkonna poolt lindpriiks kuulutatud põlvkonnale kirjandusliku hääle kirjutab selle põlvkonna elule tagasi ning elu tagasi kirjandusse.» Berk Vaher, kultuuriteaduste magister.
Parima lavastuse auhind Eesti Teatriliit seab alates 2009. aastast sisse aasta parima lavastuse auhinna. Auhind määratakse ühele eelmise kalendriaasta jooksul Eestis esietendunud lavastusele. Auhind hindab lavastust kui erinevate autoripositsioonide koostoimel sündinud tervikut. · «Ruja». Libreto Tiit Ojasoo (NO99), Ene-Liis Semper (NO99), lavastaja Tiit Ojasoo, muusikajuht Erki Pehk (RO Estonia), kunstnik Ene-Liis Semper, valguskunstnik Palle Palme (Rootsi), koreograaf Marika Aidla, kontsertmeistrid Ele Sonn, Irina Oja, koormeister Piret Talts, koori kontsertmeister Marika Mägi, Tartu Noortekoori kontsertmeistrid Kadri Leppoja, Riho Leppoja. Teater Vanemuine. Lavastaja auhind · Lembit Peterson «Maarja kuulutamine» ja «Linn». (Theatrum). Naisnäitleja auhind · Maria Peterson ja Laura Peterson partnerluse eest Mara ja Violaine osatäitmistes lavastuses «Maarja kuulutamine». (Theatrum). Meesnäitleja auhind · Marius Peterson Sergei Ba...
Loodan kogu südamest, et see nii ka jääb. 21. sajandi inimesed peaksid olema küllalt targad, et hoiduda põhjustamast ülemaailmset konflikti, mis jätaks jälle sügava jälje inimeste teadvusse. Kuigi vahepealseid sündmusi jälgides on tekkinud väike hirm, kas vabadus on ikka nii kindel, kui siiani olen arvanud. Pöördun nüüd raamatu juurde tagasi. Tegelikult arvasin, et raamatus on rohkem kirjeldatud koledust, aga oli ainult üks koht, kus sõja kirjeldus oli nii veenev, et tekitas hirmu ja õudu. Aga teose sündmustik areneski sealt edasi eemal sõjaväljalt, kuna peategelane sai raskesti haavata ja süzee kandus hospidali. Paralleelselt arenes raamatus armastuse-teema. Suhteliselt üllatav oli, kui palju Frederic armastas Catherine. Armastus süvenes just pärast sõjatandrilt eemaldumist. Võib-olla just seepärast, et tahtis rindeloleku aega unustada ja pühenduda naisele ja koos olemisele. Mina-tegelane korrutas koguaeg kui väga ta naist
Kuid kindlasti on ka neid kes on suutnud sellest üle olla ning oma lastele paremat lapsepõlve pakkunud. Mõnuainete ja alkoholini viivad veel teisedki läbielamised ning mõned inimesed tarvitavad mõnuaineid ning alkoholi seltskonna pärast. Sõltuvustest pole kerge vabaneda, selle küüsis on paljud noored. Mittesõltlasel on raske arusaada miks peab narkootikume tarvitav noor neid pidevalt saama. Narkootikumide tarvitamine pole kuidagi õigustatav, mõnel võib tunduda vägagi veenev vabandus, kuid probleemidaga saab ka teisiti toime tulla. Võib öelda, et pajude meie tegude taga on emotsioonid, mis tulenevad erinevatel põhjustel. Kui halvad emotsioonid kuhjuvad tekib viha ja kui pole kedagi kellele sellest rääkida võib inimene teha mõtlematuid tegusi või kui ta lihtsalt peab õigeks seda mitte kellegile teisele rääkida. Ning see kibedus mis tema sees on ei pruugi olla mõistetav teda tundvate inimeste jaoks. Niisiis, võime
Kuigi ta on üksinda ühel päeval, ületades tohutu liustik, monster lähenemisviise teda. Monster möönab mõrva William kuid tekitab mõistmiseks. Lonely, shunned ja abitu, ta ütleb, et ta tabas läbi William meeleheitlik katse vigastada Victor, tema julm looja. Monster Tekib Victor luua tüürimees tema jaoks koletis võrdselt groteski teenida, kui tema ainus kaaslane. Victor keeldub algul hirmutav väljavaade luua teine koletis. Koletis on väljendusrikas ja veenev, aga siis ta lõpuks veenab Victor. Pärast naasmist Genf, Victor pead Inglismaal koos Henry, et koguda teavet, et luua naissoost koletisega. Jättes Henry Sotimaal ta secludes end puupaljaks saarel Orkney saarestiku ümbruses ning töötab vastumeelselt kell korrates tema esimene edukas. Ühel õhtul tabas kahtlusi moraali tema tegevused, Victor pilgud aknast näha koletis pimestab teda koos hirmutav naeratama. Hirmutav võimalikke tagajärgi tema töö, Victor hävitab oma uue loomist.
Juudit võidab selle oma kavaluse ja sõnakusega. 5.Kes ja miks õhutab Juudit võimu haaramisele? Juudit õhtutab Olovernest võimu haaramisele, Olovernese isa oli kuningas ja Juudit soovib, et Olovernes hakkaks samuti kuningaks, et tal on selleks õigus ja siis ta jääks ka tema juurde ja sillutaks kasvõi teid tema ees. Ta tahab, et Olovernes kuningaks saaks, kuna siis ta saaks ise sellest kasu lõigata. 6.Too teosest näiteid Juuditi ebatavalisuse kohta (näieks kõne- veenev?) Olovernese ees oli Juudit alguses väga sõnakas, Juudit rääkis õigusest, kuigi naised peaksid hoopis armastama, mitte õigust taga nõudma, et Olovernes saaks kuningaks. Olovernese meelest oli Juudit väga ebatavaline naine. 7.Miks ja kelle sõjalaagrisse läheb Juudit? Juudit läheb Assuri leeri, kuna ta oli saanud Jehoovalt nägemuse, et tema on ainuke, kes suudab Iiseaeli päästa näljast ja piinast. 8.Keda näeb Juudit Oloverneses ?Miks?
Tiivulised lapsukesed, sarkofaagid, antiikajast ornamentika Maalikunst 15.sajandil -pühalik ja ilmalik temaatika sulandusid kokku - kirikute ja kabelite seintele maaliti peamiselt freskotehnikas, puutahvlitele temperavärvidega, hakkasid levima ka õlivärvid -maalikunsti uuenemise keskus- Firenze Masaccio "Püha Kolmainsus"- fresko, tsentraalperspektiiviga loodud illusoorne ruum Brancacci kabeli freskod- mõjurikkad, inimestele antud veenev ruumilisuse ja kehalisuse mulje Angelico Tähtsam siiras ja südamlik usutunde väljendus kui tsentraalperspektiivi rakendamine -muinasjutulised ja õrnavärvilised teosed Francesca -püüdis looduse vorme lähendada geomeetrilistele kujunditele -figuurid pidulikult vaikivad ja suursugused, näod rahulikud ja miimikata, kuid pilgud ilmekad ja tähendusrikkad - suuremahulisemad teosed on freskod Rimini ja Arezzo kirikutes Botticelli -linna rikaste inimeste poolt palju tellimusi "Venuse sünd"
knud tpselt ja tundlikult esile ti ja thusalt lavastuse kigus tekkivaid auke titis. Ooperi keskpunktiks on siiski Violetta roll, noorte sopranite lauljameisterlikkuse proovikivi, kogenud staaride leivanumber. Peaosa kandnud venelannast sopran Irina Dubrovskaya oli Violetta rollis alguses kirglik, armstusest loobudes ja haiguse svenedes muutus aga allaheitlikumaks, luues enda mber mrtri oreooli. Hl muutus vaikseks (piano), juetuks, kuid oli endiselt soojusest tulvil. Vokaalselt veenev osatitmine li romantilise atmosfri. Nrgemaks ji Urmas Pldma Alfredona. Kohati tuli naeruturtsatuski peale, kui Irina ta lihtsalt le laulis. Temast mrksa paremini sai oma rolliga hakkama Aare Saal Georges Germontina, moondudes rangest kohtumistjast isalikuks andestajaks. Mitmeklgse ja hea karakteritunnetusega oli tema etenduse teiseks tugipunktiks. Minu arvates oli tegemist vga professionaalse osatitmisega. Smpaatselt olid lauldud krvalrollid, eriti ji meelde Helen Lokuta
kõrvaldada. Kui valitseja on otsuse langetanud, siis pole selle üle enam midagi arutada. Valitsejale peab kuuletuma kui õigluse kehastusele, muidu ei saa kehtestada korda ega teha lõppu tülidele. Sest valitseja on Jumalast ja otsekui tükike jumalikust sõltumatusest. Ainult Jumal üksi võib tema otsuseid hinnata ja tema isikut suunata. Kelle ees peaks Bossuet arvates valitseja vastutust kandma? Miks? Miks peavad alamad tunnistama valitseja tingimusteta autoriteeti? Kuivõrd veenev tundub sulle Bossuet põhjendus valitseja õigustest? Põhjenda oma arvamust. Töö tekstiga. Väljavõte ,,Õiguste deklaratsioonist" (1689) Westminstrisse kogunenud vaimulikud ja ilmalikud lordid ning alamkoja liikmed, selle Kuningriigi rahva kõigi seisuste seaduslikud, täievolilised ja vabad esindajad, esitavad Williamile ja Maryle, Oranje printsile ja printsessile, deklaratsiooni, mille ülalnimetatud lordid ja alamkoja saadikud on järgmiste sõnadega kirja pannud.
Hamlet William Shakespeare Küsimused & kirjanditeemad Küsimused 1.Shakespeare ,,Hamlet" sisaldab tegelasi, kes Hamletist endast silmnähtavalt erinevad, eriti Horatio, Fortinbras, Claudius ja Laertes. Võrdle ja kõrvuta Hamletit iga nimetatud tegelasega. Kuidas nad Hamletiga sarnanaevad? Kuidas nad temast erinevad? Kuidas nad reageerivad situatsioonidele, millega Hamlet vastamisi seisab? Vastus: Horatio järjekindlus ja lojaalsus vastandub Hamleti muutlikkuse ja tundlikkusega, kuigi mõlemad armastavad õppida, arutleda ja mõtelda. Claudiuse seadusest kõrvale hiilimine ja pettusega võimu haaramine vastandub Hamleti seadusekuulekuse ja võimetusega tegutseda koheselt. Fortinbrasi valmisolek, minna ükskõik kui kaugele, kas või sõtta, et tasuda oma isa surma eest vastandub teravalt Hamleti suutmatusega tegutseda , kuigi mõlemad tahavad oma isade eest tasuda. Laertesi visa ning raevukas soov tasuda Poloniuse eest on tugevas vastuseisus Haml...
karidele ja hukkusid. Oidipuse kompleks- on Sigmund Freudi psühhoanalüüsi teoorias esinev käsitlus, mille kohaselt poistel võib esineda alateadvuslik soov tappa oma isa ja abielluda oma emaga. Trooja hobune Trooja hobune oli puuhobune, mille ka danaoslasteks nimetatud kreeklased Odysessuse nõuandel ehitasid, et kavalusega Troojat vallutada. Hiiglasliku hobuse sisse peitsid end kõige vapramad ja julgemad kreeka sõjamehed. Kreeklastest jäi maha veenev kõnemees Sinon, kes vaikset laagrit uudistama tulnud troojalastele seletas, et teda taheti ohverdada Athenale, ent tal õnnestus öösel põgeneda ja laevade lahkumist oodata. Ta ei unustanud ka teist osa oma legendist, mille kohaselt mõõtmetelt tohutu suur puuhobune oli pühendatud Athenale, kelle viha alla peaks troojalased sattuma, kui nad kuju lõhuksid. Linna müüride vahel aga muutuks hobune troojalastele õnne ja kreeklastele õnnetust toovaks
Nendest tuleb valida üks sõltuvalt sellest kas näiteks inimesel on rohkem või vähem aega. Tänava plakatid võiksid olla võimalikult informatiivsed, sest keegi ei jää ju pikemaks ajaks seda silmitsema.Põhitekst peab ideaaljuhul sisaldama neli osa. Sissejuhatava lõigu ülesandeks on lugemishuvi üle viia toote huviks. Siselõigud väidavad midagi toote kohta, püüavad tõestada toote häid omadusi.Tekst peab olema kas tõene või vähemalt veenev. Põhiteksti peaksid iseloomustama järgmised sõnad ja omadused: selgus, jõulisus, dramaatilisus, huvitavus jne. Hea tekst sisaldab mitmeid varjatuid üleskutseid. Põhitekst sisaldab üldjuhul lõpuabsatsi, mis tähendab seda, et kutsutakse ülesreklaamitavat toodet soetama või sotsiaalreklaami puhul püütakse hoiakuid muuta. Kõige tähtsam teksti juures voolav ja loomulik tekst, mis on lihtsasti jälgitav. Kindlasti ei tohiks
kehast niipalju kui see võimalik on. Ning et inimene kes ei hooli kehalistest naudingutest ongi surma ligi. Filosoofi hing ei austa keha ning põgeneb selle juurest. Senikaua kuni filosoofi hing ja keha on koos ei saavuta nad kunagi tõde. Keha tõttu sünnivad sõjad ja kõik muud haigused ning ihad. Arukus saabub siis kui kehast vabanetakse. Teadmised saabuvad pärast surma. Õigesti filosofeerijad harjutavad surnud olemist. Sokratese kaitsekõne oma surmaotsusega leppimiseks on veenev juhul kui on õige üks selle kaitsekõne eeldustest: et hing on surematu. 70a küsib Kebes Sokrateselt, kas on võimalik tõendada, et surnud inimese hing jääb alles ja ei haihtu pärast surma koos kehaga (70a-b). Vastuseks esitab Sokrates järgmise tõestuse, mille keskne tees on vastandite sündimine vastanditest (70c-72d). Esitage see tõestus argumendi kujul. Surnute hinged lähevad Hadesesse ning tulevad sealt tagasi elavatesse, sest muidu ei saaks nad tagasi sündida kui seal poleks
Suhtlemisõppetuse konspekteeritud kokkuvõte Minu, kui teenindussfääris töötava isiku jaoks on suhtlemisoskus väga tähtis oskus elus hakkama saamiseks, sellest oleneb ka isiklik õnn. Kui osata selgelt oma soove ja tundeid väljendada, ning teiste suhtes mõistlik ja kannatlik olla, leides õigel ajal õiged sõnad või zestid, siis inimesed hakkavad teid usaldama, avanevad teile, peavad teist lugu. See on edukuse algus, kuid kuidas seda saavutada? Tuleks meeles pidada järgmiseid põhioskusi: 1) Kuulamine: tähelepanu mitte verbaalne käitumine vaikne kuulamine Peegeldav kuulamine empaatiline kuulamine mälu Peegeldava kuulamise alla käib täpsustamine, ümbersõnastamine ja tunnete peegeldamine. Empaatilist kuulamist kirjeldab positiivne hoiak ja enese austus. Kuulamisbarjäärid on: - käskimine ja nõudmine - hoiatamine, ähvardamine, lubaduste andmine - soovitused ja otsustused - õpetamine ja moraliseerimine - hukkamõistmine, kri...
Õpetaja mõistab ja hoolib ta käitumine on paindlik tal on tahtekindel ja järjekindel ja eetiline. Enesetõhusus- ma pean endast lugu ja usaldan ennast. Ma usun et oma nõudmisi tuleb õpilastele esitada. Suhtlemisoskusi saab enamasti jagada osaoskusteks, mis võivad omakorda koosneda tehnikatest: nt. Esinemisoskus koosneb: mitteverbaalse kommunikatsiooni oskustest( miimika zestid poosid, pausid jms) verbaalse kommunikatsiooni oskustest. Oskusest väljendada ennast arusaadavalt ja olla veenev. Suhtlemine - Tajumine(pertseptsioon) - Informatsiooni vahetamine( kommunikatsioon) - Mõjutamine (interaktsioon) Isikutaju on eelkõige teise inimese hindamine Kes ta on? Mis temalt oodata? Kasulikkus? Ohtlikus? Kas ta on neutraalne, meeldiv, ebameelidv? Isikutaju sõltub tajuta eelnevast kogemusest, hoiakutest, vajadustest- TAJU ON VALIV Taju on subjektiivne Isikutaju vead -viga mis on põhjustada eelinfost a) negatiivne eelinfo B) positiivne eelinfo
Fotograafia inspireeris impressioniste tabama hetke mitte üksnes maastiku põgusas valguses, vaid ka inimeste argielus. SKULPTUUR Impressionismiga on seostatud suure skulptori AUGUSTE RODIN`i [o`güst ränuaar] (1840-1917) loomingut. Rodini skulptuuridel on maaliline üldilme ja varjundirohke pinnatöötlus, ertit pronksist teostes. Peale pronksi kasutas ta ka marmorit. Rodin armastas kujutada inimese tundeid. Keeruliste liigutuste tabamine on Rodin´i kunstis tihti väga veenev. Siiski on Rodin`le, erinevalt impressionistidest, väga tähtis mitte ainult KUIDAS, vaid ka see, MIDA on kujutatud. Tema tuntuimad teosed on: "Calais kodanikud ", "Mõtleja ", "Suudlus" ja "Põrguväravad ". Rodin mõjutas skulptuuri arenemist Euroopas ligi paarikümne aasta vältel. MOOD Naiste rõivad, mis veel 19. sajandi 80-ndatel olid rõhutatud talje ja avara seelikuga, muutusid sajandivahetuseks sirgelõikeliseks. Toimus äge võitlus