Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


49. Kontrolli mõiste, kontrolli vajalikkus  
Kontrollimine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud 
eesmärkidega.  
See võib olla kulutuste võrdlemine  eelarvega , valmis ehituse 
võrdlemine projektine jne. See on protsess, mille käigus 
tagastatakse organisatsiooni eesmärkide saavutamine. 
Kontroll on organisatsioonile vajalik järgmistel põhjustel: 
 
Kohanemiseks mikro- ja makrokeskkonna muutustega 
 
Vigade  kuhjumise vältimiseks 
 
Kontrolli omamiseks  keeruka organisatsiooni üle 
 
Omahinna minimiseerimiseks 
Kontrollitakse inimesi, finantse, tööoperatsioone ja 
organisatsiooni tulemuslikkust. 
W. Ouchi järgi: kontrollisüsteemi võib kujundada kolmel 
erineval viisil:  
1. Turukontroll: hinnakonkurentsi ja turujaotuse põhjal koostatakse kontrollisüsteemi standardid ; tavaliselt tootmis- või 
teenindusettevõtted, mis konkureerivad turu pärast.  
2. Bürokraatik kontroll: võimu teostamiseks reeglite, protseduuride, poliitikate, tegutsemisstandardite,  ametijuhendite  ja eelarvete abil, et 
kindlustada alluvate sobilik käitumine: oleneb hierarhiast.  
3. Klannikontroll ehk organisatsioonikultuurile  omaste  väärtuste, normide, traditsioonide, rituaalide, uskumuste ja  seisukohtade  järgimine: 
teostub indiviidi ja rühma tasandil. 
50. Mõjuvõimu mõiste, mõjuvõimu allikad  
Mõjuvõim on inimese võime mõjutada mingeid nähtusi ja protsesse ning panna teisi midagi tegema. Vastutus tähendab  töötaja nõusolekut 
ja kohustust täita endale võetud tööülesandeid nii hästi kui võimalik.  
Mõjuvõim jaguneb:  
1. Ametlik mõjuvõim – kaasneb  ametliku  positsiooniga, mille määrab kõrgemal seisev isik või mingi sotsiaalne süsteem  
2. Mitteametlik mõjuvõim – tuleneb isiku spetsiifikast ja külgetõmbejõust. Eeldab indiviidilt positiivseid isikuomadusi (meeldivus,  empaatia
Mõjuvõimu allikad: 
Positsioonist tulenev võim: Tasu,  KaristusSundus  
Isiksusest tulenev võim: Asjatundlikkus, Karismaatilisus 
51. Otsustamise mõiste, otsustamise etapid  
• Otsustamine on protsess, milles tehakse kindlaks probleemid ja 
võimalused ning seejärel valitakse erinevate tegevusvariantide vahel.  
• Otsustamine kujutab endast kahe või enama võimaluse hulgast 
sobivaima väljavalimist.  
• Inimene osaleb otsustamises niivõrd kuivõrd tähtis on tulemus tema 
jaoks.  
• Kõrge osalusmääraga on inimene tavaliselt otsustamisel  siis, kui otsus 
on tema jaoks tähtis. Ja vastupidi.  
• Otsuste vastuvõtmine on juhi ametiülesannete lahutamatu osa 
Otsustamine toimub  etappide  kaupa:  
• Probleemi määratlemine. Probleemi - st. otsustamist vajava küsimuse 
tuuma on seotud eesmärgi püsitusega, st. selle määramisega, mida 
põhimõtteliselt tahetakse saada. Eesmärk peab olema konkreetne ja 
formuleeritud terminites, mis ei võimalda mitut tõlgendust.  
• Olemasoleva olukorra analüüsimine. Analüüsi eesmärk on võimaluste 
selgitamine saadudülesande täitmiseks.  
• Alternatiivlahendusvariantide analüüs ja hinnang. Tuleb välja tuua iga 
variandi  tugevad ja nõrgad küljed ning püüda ette näha nende 
võimalikke tagajärgi. Tuleb osata vahet teha olulisel ja ebaolulisel.  
 Otsustamine, st. antud olukorras kõige otstarbekama lahendusviisi 
valimine. Otsuse langetamisel tuleb  tugineda faktidele. Kuid: mitte 
kunagi pole otsustajatel kõiki vajalikke fakte, fakte võib mitmeti tõlgendada. Otsustamisel võib tugineda ka kogemustele  ja intuitsioonile, 
kuid tihti pole see piisav.  
• Otsuse  elluviimine , st. täitjate määramine ja tööülesannete andmine, samuti kontrollimisvõimaluste ettenägemine.  
• Tulemuste hindamine ja tagasiside 

Vasakule Paremale
Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #1 Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #2 Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #3 Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #4 Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #5 Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #6 Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #7 Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #8 Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #9 Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #10 Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö #11
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-10-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 39 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor LiisDeppWatson Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
pdf

Ohutusjuhend masinate kasutuseks

Umax Production OÜ ohutusjuhend Kinnitatud 19.0.2019 OHUTUSJUHEND TÖÖVAHENDITE KASUTAMISEKS SISUSKORD 1. TEHASES ESINEVAD OHUD .................................................................................................. 2 1.1. Töötamisel valitsevad ohud, õnnetusjuhtumid ja traumad:.............................. 2 1.2. Tegurid, mis võivad põhjustada kutsehaigusi: ...................................................... 2 2. ÜLDNÕUDED ........................................................................................................................... 2 3. ENNE TÖÖD.............................................................................................................................. 3 5. PÄRAST TÖÖD......................................................................................................................... 3 6. KETASSAE, LINTSAE, FORMAATSAE JA SEIMERI KASUTAMIN

Puidutöö
thumbnail
32
pdf

Avaliku halduse eksamiks kordamine

LEA KÜSIMUSED: 1.Iseloomusta tsentraliseeritud ja detsentraliseeritud halduskorraldust! Milline on haldusorganisatsioonide jaotus Eestis? Tsentraliseeritud halduskorraldus - võ imu jaotamise viis, kus otsustav võ im paikneb organisatsiooni tasandite ü laosas ehk võ im suureneb alt ü lesse (alluvussuhted). Otsustamine on kiire, kontroll juhtimise ü le on keskpunktis, vä listab ebaü htlase arengu allorganisatsioonis. (võim ühes kohas, keskel) Detsentraliseeritud halduskorraldus - võ imu jaotamise viis, kus võ im on hajutatud iseseisvate ü ksuste vahel, kes on ü ksteisega koostö ö suhtes. Mida rohkem on halduskandjaid, seda detsentraliseeritum avaliku halduse organisatsioon on. (võim laiali) Eesti-? Eestis on nii tsentraliseeritud kui detsentraliseeritud halduskorraldust. Eesti kasutab mõlemat, nii traditsioonilist kui ka hierarhilist süsteemi. 2.Milline staatus on riigikantseleil valitsusasutuste seas? Mis on riigisekretäri pädevused

Haldusjuhtimine
thumbnail
60
doc

Juhtimine Kordamiseks kevad 2014

TMO0010 JUHTIMINE - KORDAMISEKS kevad 2014 Mida peab teadma eksamil 1. Organisatsiooni mõiste Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke. 2. Juhtimise kui protsessi mõiste Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine. Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused.

Juhtimine
thumbnail
40
docx

Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused

1. Organisatsiooni mõiste Kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. Teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke. 2. Organisatsiooni edukuse eeldused Org peab andma tulemusi, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Neli koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus, ainelised ja rahalised varad. Org peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib. 3. Juhtimise kui protsessi mõiste Inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni

Organisatsiooni juhtimine
thumbnail
13
docx

II KT kordamisküsimused vastustega

TMO3171 KORDAMISEKS KONTROLLTÖÖ NR 2 1. Selgitage kontrollimise kui juhtimistegevuse olemust ja vajadust organisatsiooni tegevuses. Kontrollimine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. See võib olla kulutuste võrdlemine eelarvega, valmis ehituse võrdlemine projektiga jne. See on protsess, mille käigus tagatakse organisatsiooni eesmärkide saavutamine. Kontroll on organisatsioonile vajalik järgmistel põhjustel: o kohanemiseks mikro- ja makrokeskkonna muutustega; o vigade kuhjumise vältimiseks; o kontrolli omamiseks keeruka organisatsiooni üle: o omahinna minimiseerimiseks. Kontrollitakse inimesi, finantse, tööoperatsioone ja organisatsiooni tulemuslikkust 2

Organisatsiooni juhtimine
thumbnail
15
doc

Juhtimine

TMO0010 JUHTIMINE - KORDAMISEKS kevad 2015 Mida peab teadma eksamil 1. Organisatsiooni mõiste Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Juhtimise kui protsessi mõiste Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. 4. Juhtimise funktsioonide definitsioonid (kavandamine, organiseerimine,

Juhtimine
thumbnail
23
docx

Juhtimine - eksamiks kordamisküsimused

TMO0010 JUHTIMINE - KORDAMISEKS kevad 2015 1. Organisatsioon - kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Juhtimise kui protsess on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine. Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule (loovus, uuendused, muudatused). Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib. 4

Juhtimine
thumbnail
16
pdf

Organisatsiooni juhtimine KT2

TMO3171 KORDAMISEKS KONTROLLTÖÖ NR 2 1. Selgitage kontrollimise kui juhtimistegevuse olemust ja vajadust organisatsiooni tegevuses. Kontrollimine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. See on protsess, mille käigus tagatakse organisatsiooni eesmärkid saavutamine. Kontroll on organisatsioonile vajalik järgmistel põhjustel: • kohanemiseks mikro- ja makrokeskkonna muutustega; • vigade kuhjumise vältimiseks; • kontrolli omamiseks keeruka organisatsiooni üle: • omahinna minimiseerimiseks. Kontrollitakse inimesi, finantse, tööoperatsioone ja organisatsiooni tulemuslikkust. 2. Millised seosed on kontrollimise ja planeerimise kui juhtimistegevuste vahel? Kontrolli ei saa teostada ilma mitmesuguse kestusega plaanide olemasoluta, sest neis plaanides püstitatud eesmärkidele tuginedes määratakse kindlaks kontrolli standardid. (Plaanide koostamisele järgnevad otseselt kontrolli protsessi kuuluvad tegevused:

Organisatsiooni juhtimine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun