Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

II KT kordamisküsimused vastustega (0)

1 Hindamata
Punktid
Kevad - Vesised teed, sulav lumi, tärkavad lumikellukesed - teebki kevadest kevade

Esitatud küsimused

  • Mida nimetatakse otsustamiseks?
  • Mida nimetatakse mõjuvõimuks?
  • Mida nimetatakse delegeerimiseks?
  • Millistel juhtudel on vaja delegeerida?
  • Millistel juhtudel ei saa delegeerida?
  • Mida nimetatakse eestvedamiseks?
  • Millised on juhi ja liidri erinevused?
  • Millised on eduka liidri peamised isiksuseomadused?
  • Millised on karismaatilise liidri isiksuseomadused?
  • Mida nimetatakse coachinguks?
  • Millised on tulemusliku coachi eeldused?
  • Mida nimetatakse motivatsiooniks?
  • Milliseid tasusid nimetatakse sisemisteks tasudeks?
  • Milliseid tasusid nimetatakse kaudseteks tasudeks?
  • Millised tajumehhanismid on tähtsaks osaks tajumisel?
  • Mis on hoiaku kujunemise põhiliseks aluseks?
  • Kuidas muuta hoiakuid?
  • Mida nimetatakse väärtushinnanguteks?
  • Mis vahe on lõppväärtustel ja abistavatel väärtustel?
  • Kuidas käitub ja suhtleb alistuva stiiliga" inimene?
  • Kuidas käitub ja suhtleb agressiivse stiiliga" inimene?
  • Kuidas käitub ja suhtleb kehtestava stiiliga" inimene?
  • Millised on tüüpilisemad suhtlemisbarjäärid?
  • Millised on efektiivse tagasiside andmise põhimõtted?
  • Mida nimetatakse konfliktiks?
  • Millised on konfliktidega toimetuleku individuaalsed erinevused?
  • Mida nimetatakse stressiks?
  • Millised on enamlevinud üldised stressorid?
  • Millised on enamlevinud tööalased stressorid?
  • Milliseid inimesi on vaja muudatuste läbiviimiseks?
  • Millised on õppimist toetavad ja takistavad tegurid?

Lõik failist

TMO3171 KORDAMISEKS
KONTROLLTÖÖ NR 2
  • Selgitage kontrollimise kui juhtimistegevuse olemust ja vajadust organisatsiooni tegevuses.
    • Kontrollimine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega.
    • See võib olla kulutuste võrdlemine eelarvega, valmis ehituse võrdlemine projektiga jne. See on protsess, mille käigus tagatakse organisatsiooni eesmärkide saavutamine.
    • Kontroll on organisatsioonile vajalik järgmistel põhjustel:
      • kohanemiseks mikro - ja makrokeskkonna muutustega ;
      • vigade kuhjumise vältimiseks;
      • kontrolli omamiseks keeruka organisatsiooni üle:
      • omahinna minimiseerimiseks.
    • Kontrollitakse inimesi, finantse, tööoperatsioone ja organisatsiooni tulemuslikkust

  • Millised seosed on kontrollimise ja planeerimise kui juhtimistegevuste vahel?
    Xxx
  • Mida nimetatakse otsustamiseks?
    • Otsustamine on protsess, milles tehakse kindlaks probleemid ja võimalused ning seejärel valitakse erinevate tegevusvariantide vahel.
    • Otsustamine kujutab endast kahe või enama võimaluse hulgast sobivaima väljavalimist.

  • Selgitage otsustamise etappe.
    • Probleemi määratlemine. Probleemi - st. otsustamist vajava küsimuse tuuma on seotud eesmärgi püsitusega, st. selle määramisega, mida põhimõtteliselt tahetakse saada. Eesmärk peab olema konkreetne ja formuleeritud terminites, mis ei võimalda mitut tõlgendust.
    • Olemasoleva olukorra analüüsimine. Analüüsi eesmärk on võimaluste selgitamine saadudülesande täitmiseks.
    • Alternatiivlahendusvariantide analüüs ja hinnang. Tuleb välja tuua iga variandi tugevad ja nõrgad küljed ning püüda ette näha nende võimalikke tagajärgi. Tuleb osata vahet teha olulisel ja ebaolulisel.
    • Otsustamine, st. antud olukorras kõige otstarbekama lahendusviisi valimine. Otsuse langetamisel tuleb tugineda faktidele. Kuid: mitte kunagi pole otsustajatel kõiki vajalikke fakte, fakte võib mitmeti tõlgendada. Otsustamisel võib tugineda ka kogemustele ja intuitsioonile, kuid tihti pole see piisav.
    • Otsuse elluviimine , st. täitjate määramine ja tööülesannete andmine, samuti kontrollimisvõimaluste ettenägemine.
    • Tulemuste hindamine ja tagasiside

  • Mida nimetatakse mõjuvõimuks?
    • Mõjuvõim on inimese võime mõjutada mingeid nähtusi ja protsesse ning panna teisi midagi tegema. Vastutus tähendab töötaja nõusolekut ja kohustust täita endale võetud tööülesandeid nii hästi kui võimalik.

  • Selgitage mõjuvõimu allikaid . Sõnastage eluline/praktiline näide.
    • Positsioonist tulenev võim:
    • Sundus Isiksusest tulenev võim:
      • Asjatundlikkus
      • Karismaatilisus

  • Mida nimetatakse delegeerimiseks?
    • Delegeerimine – otsustusõiguse ja vastutuse suunamine madalamale juhtimistasandile.

  • Millistel juhtudel on vaja delegeerida ? Sõnastage eluline/praktiline näide.
    • Organisatsiooni suurenemisega kaasneb võimu jaotamise vajadus. Võimu jaotamisel peab juht tegema delegeerimis- ja detsentraliseerimisotsuseid.

  • Millistel juhtudel ei saa delegeerida? Sõnastage eluline/praktiline näide.
    • Juht ei suuda oma tegevust plaanida;
    • Juht kardab , et alluvad teevad midagi temast paremini;
    • Juht ei ole kindel alluvate kvaliteetses töös;
    • Alluv kardab vastutust ja läbikukkumist;
    • Alluv kardab, et lisavastutust ei kompenseerita piisavalt.

  • Mida nimetatakse eestvedamiseks?
    • Eestvedamine on tegevuste ja käitumiste kogum, kus üks inimene mõjutab teisi mingi eesmärgi saavutamise nimel vabatahtlikult kaasa töötama (Üksvärav 2004).
    • Eestvedamine on inimsuhete vorm kus üks inimene (liider) mõjutab ja suunab teiste inimeste käitumist (Mullins 1993).
    • Eestvedamine on püüe ja võime mõjutada järgnejate tegevusi eesmärgi või eesmärkide saavutamiseks suhtlemise vahendusel ( Vadi , 2001).

  • Millised on juhi ja liidri erinevused?
    • Juht – isik, kellel on ameti ja positsiooniga antud võim
    • Liider – isik, kelle suhtes teistel tekib emotsionaalne soov talle järgneda


  • Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja toimimise põhimõtet.

      • Strategy – the route that the organization has chosen for its future growth; a plan an organization formulates to gain a sustainable competitive advantage
      • Structure – the framework in which the activities of the organization's members are coordinated. The four basic structural forms are the functional form, divisional structure, matrix structure, and network structure.
      • Systems – the formal and informal procedures, including innovation systems, compensation systems, management information systems, and capital allocation systems, that govern everyday activity .
      • Style – the leadership approach of top management and the organization's overall operating approach; also the way in which the organization's employees present themselves to the outside world, to suppliers and customers.
      • Skills – what the company does best ; the distinctive capabilities and competencies that reside in the organization.
      • Staff – the organization's human resources; refers to how people are developed , trained, socialized, integrated, motivated , and how their carriers are managed .
      • Shared values – originally called superordinate goals ; the guiding concepts and principles of the organization – values and aspirations, often unwritten – that go beyond the conventional statements of corporate objectives; the fundamental ideas around which a business is built ; the things that influence a group to work together for a common aim.

  • Millised on eduka liidri peamised isiksuseomadused ?
    • K. Davis toob esile isiksuse omadused, millel on tugev mõju liidritele võrreldes järgijatega:
    • Eestvedamisteooriate analüüsija Gary Yukl on välja toonud edukate liidrite omadused ja oskused:
      • Osavõtlikkus, inimlikkus, usaldusväärsus;
      • Oskus kaastöötajaid hinnata, motiveerida ;
      • Meeskonna- ja koostöö oskused;
      • Suhtlemise, sh kuulamisoskused;
      • Oma mõtete ja ideede edasiandmise veenvus;
      • Otsustus - ja vastutusvõime;
      • Tasakaalukus kriitilises olukorras.

  • Millised on karismaatilise liidri isiksuseomadused?
    • Karismaatilise liidri omadused:
      • enesekindlus ;
      • domineerimine;
      • paindlik rollide valdamine ;
      • endast mulje kujundamine;
      • isiklik veetlus ja külgetõmme.

  • Selgitage autokraatliku juhtimisstiiliga juhi käitumist. Sõnastage eluline/praktiline näide (mitte kirjutada sõjaväega seonduvat näidet)
    Xxx
  • Selgitage demokraatliku juhtimisstiiliga juhi käitumist. Sõnastage eluline/praktiline näide.
    Xxx
  • Selgitage passiivse (mittevahelesegava) juhtimisstiiliga juhi käitumist. Sõnastage eluline/praktiline näide.
    Xxx
  • Millised tegurid mõjutavad liidri tegevuse efektiivsust lähtuvalt Situatsiooniliste teooriate põhimõttest?
    • Liidristiili efektiivsust mõjutavad:
      • ülesande (projekti) olemus: selle liik, komplekssus, tehnoloogia , maht;
      • otsese juhi liidristiilid ;
      • rühmanormid;
      • kontrolli ulatus;
      • Välised ohud ja surve;
      • organisatsioonikultuur.

  • Mida nimetatakse coachinguks?
    • Coachingu mõiste pärineb spordist
    • Coaching päästab valla inimese sisemise jõu ja inimene suudab tänu sellele toimida parimal võimalikul viisil.
    • Küsimus on õppida aitamises, mitte õpetamises.

  • Selgitage organisatsiooni juhtimises kasutatava coachingu sisu.
    Xxx
  • Millised on tulemusliku coachi eeldused?
    • Emotsionaalne intelligentsus.
    • Inimene, kes on huvitatud ümbritsevast maailmast.
    • On väga aus ja eetiline.
    • Hoolib teistest inimestest, hindab neid kõrgelt ja usub nende võimetesse ning ressurssidesse.
    • Tunneb oma võimete piire , austab teiste omi ning pidevalt arendab ennast
    • On tõeliselt uudishimulik ja huvitatud teistest inimestest, ei ole hukkamõistev ja on suuteline olema üle eelarvamustest.
    • Võimaldab muutusi ja on haarav suhtleja.
    • Loob häid suhteid, on hea kuulaja ja küsib suurepäraseid
    • nn laserküsimusi.
    • Jälgib oma vaistu ja kasutab seda oma sisemise satelliit-navigatsiooniseadmena.
    • Julgustab asjade vaatamist uue nurga alt ja temast kumab loomulik positiivne energia.

  • Mida nimetatakse motivatsiooniks?
    • Motivatsioon on psüühiline protsess, mis mõjutab tegevuse suunda, jõudu ja kestvust.
    • Motivatsioon on motiivide kogum, mis ajendab inimest kindlal viisil käituma.
    • Motiiv annab käitumisele energia ja jõu. Motiiv määrab ära tegevuse suuna.

  • Selgitage A. Maslow Vajaduste püramiidi teooria olemust tuues püramiidi iga tasandi juurde elulisi /praktilisi näiteid.

  • Vasakule Paremale
    II KT kordamisküsimused vastustega #1 II KT kordamisküsimused vastustega #2 II KT kordamisküsimused vastustega #3 II KT kordamisküsimused vastustega #4 II KT kordamisküsimused vastustega #5 II KT kordamisküsimused vastustega #6 II KT kordamisküsimused vastustega #7 II KT kordamisküsimused vastustega #8 II KT kordamisküsimused vastustega #9 II KT kordamisküsimused vastustega #10 II KT kordamisküsimused vastustega #11 II KT kordamisküsimused vastustega #12 II KT kordamisküsimused vastustega #13
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2018-05-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 2 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor wirx911 Õppematerjali autor
    II KT kordamisküsimused vastustega.
    Mõni üksik küsimus pole vastatud.

    Virve Siirde 2018 kevad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    16
    pdf

    Organisatsiooni juhtimine KT2

    TMO3171 KORDAMISEKS KONTROLLTÖÖ NR 2 1. Selgitage kontrollimise kui juhtimistegevuse olemust ja vajadust organisatsiooni tegevuses. Kontrollimine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. See on protsess, mille käigus tagatakse organisatsiooni eesmärkid saavutamine. Kontroll on organisatsioonile vajalik järgmistel põhjustel: • kohanemiseks mikro- ja makrokeskkonna muutustega; • vigade kuhjumise vältimiseks; • kontrolli omamiseks keeruka organisatsiooni üle: • omahinna minimiseerimiseks. Kontrollitakse inimesi, finantse, tööoperatsioone ja organisatsiooni tulemuslikkust. 2. Millised seosed on kontrollimise ja planeerimise kui juhtimistegevuste vahel? Kontrolli ei saa teostada ilma mitmesuguse kestusega plaanide olemasoluta, sest neis plaanides püstitatud eesmärkidele tuginedes määratakse kindlaks kontrolli standardid. (Plaanide koostamisele järgnevad otseselt kontrolli protsessi kuuluvad tegevused: • Andmete (info) kogumine ja standardite mää

    Organisatsiooni juhtimine
    thumbnail
    18
    docx

    Juhtimine

    1.Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on protsess, milles mõjutatakse ja toetatakse inimest eesmärkide saavutamise nimel töötama. Kolm olulist elementi eestvedamises on mõjutus/toetus, vabatahtlik pingutus ja eesmärgi saavutamine. Eestvedamine on tähtis osa juhtimisest, kuid see ei ole kogu juhtimine. 2.Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht on tihtipeale inimene, kes omab teistest kõrgemat positsiooni ning kes on ametisse võetud selleks, et teised teda järgiksid. Tal on kindel nägemus eesmärkidest ja nõuab ka meeskonna liikmetelt nende saavutamist. Ometi jääb paljudel juhtidel puudu liidri omadustest ning oskusest hoida oma meeskond motiveeritud ja pühendunud. Liider on seevastu meeskonnamängija. Teda järgitakse vabatahtlikult, hoolimata tema positsioonist. Ta on inimene, kellel on visioon ja nägemus paremast tulevikust, võimalustest ning mis peamine – ta ise usub nende saavutamisesse. Liider teab ka seda, et suuri eesmärke ei saavutata üksi, va

    Juhtimine
    thumbnail
    12
    docx

    Organisatsioonikäitumine Kontroltöö küsimused

    1. Milliseid uurimismeetodeid kasutatakse organisatsioonikäitumises teaduslike tulemuste saavutamiseks? 1. Vaatlused 2. Juhtumite analüüsid 3. Küsitlused 4. Eriuurimused 5. Eksperimentaalsed uurimused 6. Laboratoorsed eksperimendid 7. Intervjuud 2. Kirjeldage erinevaid isiksusjoonte teooriaid. Hippokratese ajast:  inimestel on mõned kaasasündinud isiksuseomadused, mis kujundavad isiksuse ja seeläbi ka käitumise.  4 temperamenditüüpi. 2 isiksuse põhidimensiooni: ekstravertsus- introvertsus ja neurootilisus-stabiilsus. Weiss (1996): väitis, et on olemas viis põhilist isiksuse parameetrit, mis määravad kindlaks inimese käitumise. Need võtmejooned on: - Meeldivus – indiviidi võib tajuda meeldivana või väga ebasõbralikuna - Avatus kogemustele – indiviid võib olla avatud mõtlemisega või olla kinnine ja kitsarinnaline - Ekstravertsus ja introvertsus – s

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    10
    docx

    TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS Kontrolltöö nr 2

    TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS Kontrolltöö nr 2 1. Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on püüe ja võime mõjutada järgnejate tegevusi eesmärgi saavutamiseks suhtlemise abil 2. Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht tuleneb ametlikust org.-st, koos konkreetsete õiguste ja kohustustega org.-ni tegevuse ja eesmärkide ees. Isik, kellel on ameti ja positsiooniga antud võim Liider võib olla kas ametlik või mitteametlik juht, kuid peab olema isik, kes kõige rohkem suudab mõjutada kaastöötajate tegevust. Isik, kelle suhtes teistel tekib emotsionaalne soov talle järgneda 3. Mis tagab juhi kui liidri edu eestvedamisel?  Sõnastavad eesmärke  Loovad usaldussuhteid  Oskavad kuulata  Oskavad anda positiivset tagasisidet  Tuginevad prognoosidele  Rõhutavad isiklikku arengut 4. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused? • Osavõtlikkus, inimlikkus, usaldusväärsus; • Oskus kaastöötaja

    Juhtimine
    thumbnail
    10
    docx

    TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS Kontrolltöö nr 2

    TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS Kontrolltöö nr 2 1. Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on püüe ja võime mõjutada järgnejate tegevusi eesmärgi saavutamiseks suhtlemise abil 2. Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht tuleneb ametlikust org.-st, koos konkreetsete õiguste ja kohustustega org.-ni tegevuse ja eesmärkide ees. Isik, kellel on ameti ja positsiooniga antud võim Liider võib olla kas ametlik või mitteametlik juht, kuid peab olema isik, kes kõige rohkem suudab mõjutada kaastöötajate tegevust. Isik, kelle suhtes teistel tekib emotsionaalne soov talle järgneda 3. Mis tagab juhi kui liidri edu eestvedamisel?  Sõnastavad eesmärke  Loovad usaldussuhteid  Oskavad kuulata  Oskavad anda positiivset tagasisidet  Tuginevad prognoosidele  Rõhutavad isiklikku arengut 4. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused? • Osavõtlikkus, inimlikkus, usaldusväärsus; • Oskus kaastöötaja

    Juhtimine ja eestvedamine
    thumbnail
    10
    docx

    TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS KONTROLLTÖÖ NR 1

    TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS Kontrolltöö nr 2 1. Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on püüe ja võime mõjutada järgnejate tegevusi eesmärgi saavutamiseks suhtlemise abil 2. Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht tuleneb ametlikust org.-st, koos konkreetsete õiguste ja kohustustega org.-ni tegevuse ja eesmärkide ees. Isik, kellel on ameti ja positsiooniga antud võim Liider võib olla kas ametlik või mitteametlik juht, kuid peab olema isik, kes kõige rohkem suudab mõjutada kaastöötajate tegevust. Isik, kelle suhtes teistel tekib emotsionaalne soov talle järgneda 3. Mis tagab juhi kui liidri edu eestvedamisel?  Sõnastavad eesmärke  Loovad usaldussuhteid  Oskavad kuulata  Oskavad anda positiivset tagasisidet  Tuginevad prognoosidele  Rõhutavad isiklikku arengut 4. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused? • Osavõtlikkus, inimlikkus, usaldusväärsus; • Oskus kaastöötaja

    Juhtimine
    thumbnail
    10
    docx

    Organisatsioonikäitumine I KT kordamisküsimused

    KORDAMISEKS kevad 2018 Kontrolltöö nr 1 1. Millised on organisatsioonikäitumise uurimismeetodid? ­ Vaatlused, juhtumite (situatsioonide) analüüsid, küsitlused, eriuurimused, eksperimentaalsed uurimused, laboratoorsed eksperimendid, intervjuud 2. Mida väidab isiksusjoonte teooria? ­ Väidab, et inimestel on mõned kaasasündinud isiksuseomadused, mis kujundavad isiksuse ja seeläbi ka käitumise. 3. Kirjeldage erinevaid temperamenditüüpe ­ Flegmaatik ­ stabiilne introvert; rahulik, tasakaalukas, kannatlik, ei lähe kergelt närvi, mõtlik, truu ja ustav, passiivne, hoolikas Sangviinik ­ stabiilne ekstravert; entusiastlik, sotsiaalne, aktiivne, meeldiv, elav, muretu, mugav, avatud Melanhoolik ­ neurootiline introvert; analüütiline, vaikne, seltsimatu, tujutu, pessimistlik, rahulik, jäik, kaine, kartlik Koleerik ­ neurootiline ekstravert; agressiivne, aktiivne, optimistlik, rahutu, ärrituv, tujukas, impulsiivne, tundlik 4. Selgitage sisemise kontrollkeskme erinevust

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    10
    docx

    TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS – KONTROLLTÖÖ nr 1

    TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS ­ KONTROLLTÖÖ nr 1 1. Mida nimetatakse organisatsiooniks, millised on organisatsiooni tunnused? Organisatsioon on inimrühm, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamisel. Organisatsioonil on sotsiaalne identiteet, struktuur, strateegia ja tehnoloogia saavutamaks ühist eesmärki. 2. Mis on organisatsiooni edukude eelduseks? Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, marksonadeks loovus, uuendused, muudatused. Organisatsioon peab jalgima ja arvestama valiskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. 3. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimine on inimeste suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmargid ja rahuldada tema liikmete vajadused. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 4. Defineerige põhilised juhtimistegevused ja kuidas need on omavahel seotud? · Asjade juhtimine ­ on seotud tehnoloogilise susteemiga, vastab kusimusele mida? · Inimeste juhtimine ­ on seotud struktuuri ja sotsiaalse su

    Haldusjuhtimine




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun