Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"loovat" - 220 õppematerjali

thumbnail
1
doc

Lõdvestuspausid

"Joonistushetk" - Mõne pika lugemis/kirjutamistüki vahepeal võiksid lapsed endale vihikusse miskit vahvat joonistada, mis seostuks äsja õpituga. Teine võimalus seoses joonistamisega oleks see, et õpetaja paneks käima mõnusa rahuliku muusikapala (võib olla ka nt veevulin, linnulaul) ja lapsed joonistaksid muusikast inspireeritult mingi toreda pildi. Pärast võiks arutleda, mis mõtted kellelgi tekkisid. Selline lõdvestuspaus arendaks kindlasti ka lapse loovat meelt ja oleks heaks vahelduks raskele õppetööle. 5. "Loomade jäljendamine" - Õpetaja jagab igale lapsele 2 silti, kus peal on erinevate metsaloomade nimed. Ülesanne on oma pinginaabrile lihtsate liigutustega selgeks teha mis loomaga on tegu. Kui naaber on ära arvanud, tehakse vahetust. Selline ülesanne arendab kindlasti loovat mõtlemist, tekitab lastes põnevust ja rõõmu ning on tore vaheldus raskele kirjatööle. Kasutatud allikad: Omalooming

Loodus → Loodus
35 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Oskar Luts: „Nukitsamees“

Üheskoos arutatakse antud teemal, kas mõistsime antud teemat kõik üheselt või jäi arusaamatuks midagi. Lisaks jagatakse osalejatele rollid- õpetaja, kiusatav, kiusaja, direktor, lapsevanem, psühholoog jne. Noored saavad alustada etüüdi proovimisega. Etüüdi lavastamise käigus annab juhendaja uusi korraldusi erinevatele tegelaskujudele, näiteks politseinik jne. Tegevuse lõpetamine- juhendaja tänab osavõtlikkuse eest. Eesmärk: arendada noorte teadmisi etüüdist ja loovat mõtlemist. Vahendid: lauad, toolid. 1 tund ja 15 min 4. 13.15 Analüüsimine- juhendaja ootab noorte omapoolseid kommentaare etüüdile ja sellele teemale. Kuidas tundus?, mis läks hästi/halvasti?, kuidas oleks võinud lahendada teisiti? Kõike seda arutatakse ühiselt istudes patjadel ringis. Tegevuse lõpetamine- juhendaja kiidab tubliduse eest. 15 min 5. 13

Kultuur-Kunst → Kultuur
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KOLM VIISI KUIDAS TOETAKSIN KUNSTITERAPEUDINA OMA KLIENTIDE LOOVUSE AVALDUMIST

Olgu siis tegemist lapse, noore, täiskasvanu või eakaga, mehe või naisega, kõik me vajame turvalist keskkonda, et me julgeksime oma mõtteid ja ideid välja pakkuda. Paljuski sõltub olukorra keerukus indiviidi eelnevatest kogemustest - kas ja kuidas on eelnevalt suhtutud nende initsiatiivi ning ideedesse. Siinkohal on kunstiterapeudil võimalus klienti aidata. Luues usaldusliku suhte, anname kliendile võimaluse häbitundeta oma arvamust avaldada ning uudset ja loovat probleemilahendust arendada. Turvatunde loomisel on tähtsad terapeudi empaatiavõime, kuulamisoskus ning kindlasti ka positiivsus ja ressurssidele orienteeritus. Kliendis on loovus olemas, mis on aga tihtilugu peidetud kujul ning vajab julgustamist, et see saaks avalduda. Turvatunde olemasolu avab ukse, et jõuda kliendi sisemise loovuseni. Loovat mõtlemist tuleb aga harjutada ning seda vaikselt edasi liikudes. Leidub lugematu arv viise: kasutada võib

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Loov juhtimine

Inimesed, kes on avatud, rõõmsad ja heas tujus, saavutavad reeglina paremaid töötulemusi. Luuakse meeldiv ja sõbralik töökoht ning kõik töötajad on õnnelikumad ja lojaalsemad. Tuleb võtta korraks aeg maha ja mõelda ettevõttele, kus töötatakse. Loovus on üks muutuse vorme. Sedasi paistavad loovad inimesed teiste seast silma ja paistavad ka nende loovusest tulenevad muutused. On olemas kahet sorti inimesi, kes mõistavad ka loovust ja loovat juhti erinevalt. On teoreetikud ja praktikud. Teoreetikud ütlevad, et loomevõime on olemas igal inimesel. Igaüks võib olla loov mingil alal, mis on talle tähtis ja huvitav ning pakub pakub talle arengu- ja proovimisrõõmu. Loovus on võime näha toimuvas ja ümbritsevas uusi seoseid ja võimalusi, mõelda ja tegutseda eriliselt ja rahuldustpakkuvalt. Loovus avaldub meie võimes lahendada nii suuri kui väikeseid probleeme, leida vanadele probleemidele uusi lahendusi, olevikus

Majandus → Loovus ja innovatsioon
81 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kuidas avaldub argiloovus

Kuidas toetaksin huvijuht- loovtegevuse õpetajana oma õpilaste loovuse avaldumist? Kui soovin toetada oma õpilasi, on esmatähtis minu jaoks, et ma ise oleksin motiveeritud olema laste jaoks alati olemas ja eeskujuna näitaksin neile iseenda loovat mõtlemist ning pühendunud hoiakut. Pean ise olema rikkaliku kujutlusvõimega, uudse lähenemisega lapse arengusse ning pean omama loomingulisi nn välgatusi. 1. Püüan lahti lasta iganenud ja vanast mittetöötavast süsteemist, et luua lastele uus ja värske, huvitav ning võimalusterohke keskkond. Katsetan uusi, kaasahaaravaid meetodeid, mis toovad lastes esile nende isikupärasused ja loova mõtlemise. Annan

Psühholoogia → Loova töö meetodid
4 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Loov organisatsioon

tihti kasutatakse koos, mõnikord lausa sünonüümidena. Sellepärast olen minagi oma töös kasutanud mõlemat väljendit. Oma referaadis püüan anda lühikese ülevaate loova organisatsiooni olemusest. Täpsemalt toon välja loovuse mõiste ning selle erinevad avaldumisviisid inimeses. Toon välja loova organisatsiooni põhilised tunnused, kuidas arendada ja säilitada loovust. Samuti räägin innovatsiooni rollist ning Ready ­ Aim ­ Fire protsessist, mis aitavad loovat organisatsiooni luua. Kõige lõpuks räägin veidi ka organisatsiooni juhtimisest. Materjalid, milledele oma töös olen viidanud, leiab töö lõpust kasutatud kirjanduse loetelust. 3 LOOVUS JA LOOV ORGANISATSIOON Linda Naiman, kes on rahvusvaheliselt tunnustatud kunsti baasil loovust ja innovatiivsust arendava õppe teerajajaks, on loovust kirjeldanud kui uute ja loovate ideede elluviimise

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Saksa keele sõnad

berantung der Kunden Ärijuhtimise haridus-die kaufmännische Minu suus soov on ...-ein groBer Wunsch von mir ist Mulle meeldib lapsi aidata-Ich finde es schön, kindern zu helfen Ma pean reaalkooli lõpetama-Ich muss Realschlabschluss machen Iialgi ei taha ma näha-Nie möchte ich miterleben Sõltumata perest tahan ma oma elukutsega tegeleda-meine beruf will ich trotz Familie ausüben Mind huvitab töö puiduga-mich interessiert die arbeit mit Holz Puusepp-Zimmermann On huvitav loovat tööd maja sees teha-es macht spaB gestalterische arbeiten im und am Haus zu möchten Igatahes on töö kehaliselt väsitav-allerdings ist diearbeit köperlich anstrengend Väljaõpet tehakse tehases-die Ausbilding macht man in einem Betrieb Selliks saama-geselle werden Ma tahaksin abielluda-ich möchte auch heiraten tulevikus tahaksin tegeleda sukeldumisega-tauchen wil ich auch in Zukunft pflegen

Keeled → Saksa keel
31 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Humanism meditsiinis

Küsimuste vastamine teemal „Humanism meditsiinis“.  Mida tähendab Teie arvates humanism meditsiinis ja kuidas seda rakendada? Humanism minu jaoks on inimkäsitlus, inimlikkus. Humanism käsitleb inimest kui oma olemuselt head, loovat ja arenevat olendit, kusjuures rõhutades inimese vastutust oma valikute eest – igaüks on just see isiksus, kelle ta on enesest teinud. Meditsiinis humanism on väga oluline asi, sest kõik inimesed on erinevad ja nendel võib olla erinevaid religioonid ja traditsioonid. Sellepärast haigla töötajaid peavad olema tolerantseks oma patsiendiga ning alati abi inimestele nende vajadustega.  Mida head ja milliseid puudusi Teie (näiteks patsiendina) näete Eesti meditsiinis?

Filosoofia → Filosoofia
85 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Küsimustik

meeskonnaliikmena ühiste eesmärkide nimel. 4. ___ Sõprus- arendada lähedasi, isiklikke suhteid töökaaslastega 5. ___ Konkurents- võrrelda oma võimeid teiste omadega seal, kus tulemused on mõõdetavad 6. ___ Võim ja autoriteet ­ kontroll teiste inimeste tegevuse üle 7. ___ Töö üksinda ­ teha asju ise, teistega palju kontakteerumata ja konsulteerimata. 8. ___ Kunstiline loovus ­ teha loovat tööd. 9. ___ Stabiilsus ­ tööülesanded on suures osas ette ennustatavad ning ei muutu pika perioodi vältel. 10. ___ Turvalisus ­ kindlustunne, et ma ei kaota ootamatult oma tööd ja saan mõistlikku palka. 11. ___ Tunnustus ­ saada hea töö eest suulist või materiaalset tunnustust. 12. ___ Töörõõm ­ teha tööd, mis väga meeldib. 13. ___ Risk ­ teha tööd, mis nõuab kiirete otsuste tegemist ja riskimist. 14

Matemaatika → Matemaatika ja statistika
90 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Loov Linn

TARTU ÜLIKOOLI VILJANDI KULTUURIAKADEEMIA Kultuurhariduse osakond Loomemajandus Alis Laan Loov linn Juhendaja: Ivo Karilaid VILJANDI 2013 Antud referaadis püüan lahti seletada, miks on loovat linna vaja, millised on linna tunnused ning kuidas spetsiifilisemalt areneda loovaks linnaks läbi loomemajanduse. Teisena refereerin loomemajanduse seost ühiskonna ja kodanlusega ning loova linna ja majanduse omavahelisi seoseid. Kõike seda täiendan Eesti linna, Tartu, varal ja toon sealt välja mõningad täpsustavad näiteid. Loomemajandus on üks majandussektori osadest, koosnedes kollektiivsel (organisatsioonid jt.) ja individuaalsel loovusel, oskusel ja andel

Majandus → Loovus ja innovatsioon
14 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Renessanss vs 21. sajand

sajand Renessanssi ajal tehti palju maade avastusi, teaduses tehti uusi avastusi ja leiutati ka trükikunst. Trükikunsti leiutas J.Guttenberg. O.Petrucci leiutas sel ajal ka nooditrüki. Nendega seoses muutus Euroopa poliitiline pilt. Samuti sündis uus kultuuri- ja ühiskonnamudel. Alles renessanssi ajal hakati seostama teost ja autorit. Varem oli kõik nagu jumala loodud ehk siis ananüümne ja püha oli ainult teos, nüüd see muutus. Selle muutuse ajal hakati väärtustama loovat kuntsnikku ja tema isikupära. See on jäänud püsima ka tänapäeval. Reformatsiooni peamine teene filosoofia ajaloo seisukohalt oli väljaastumine katoliku kiriku autoriteedi vastu. Lutheri seisukohalt tuli filosoofia teoloogiast lahutada, kuid Lutheri eestvõttel loodi uus teoloogiline autoriteet – Pühakiri. Humanism kujunes välja linnakultuuri tingimustes. Suuremat tähelepanu hakati pöörama ladina keele kõrval ka rahvuskeeltele. Humanismis avaldus

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Minu tundeid ja mõtteid seoses filmiga "Lendas üle käopesa"

Minu arvates see vaimuhaigla keskkond ja kord muutis neid vaimuhaigeid palju hullemaks, sest sellises keskkonnas hakkab inimene ise mõtlema, et ta on hull ning asi muutub palju halvemaks. Mina arvan, et vähemalt sellest vaimuhaigla osakonnas oleks pidanud olema kord vähem range ja arstid ei oleks pidanud rääkima nendega nagu nad oleksid hullud, vaid suhtumine peaks olema nagu kõik nad on normaalsed. Haigetele võiks pakkuda rohkem aktiivset tegevust ja loovat tööd. Kui filmi lõpus indiaanlane tapab McMurphy siis jäi minu jaoks pisut arusaamatuks miks ta just nii tegi, sest ma ei saanud aru, mis operatsioonil McMurphy käis. Samas ma arvan, et Indiaanlane tegi seda seepärast, et ta teadis, et McMurphy elu poleks enam endine ning sellel ei ole mõtet. Ta ei tahtnud McMurphyt sinna hullude sekka üksi piinlema jätta ja ei mõelnud mitte midagi halba selle teoga. Film meeldis mulle väga

Psühholoogia → Psühholoogia
38 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Erinevad valgud

muskleid viies nendese piisavas koguses hapnikku.'' Munakollane sisaldab rohkesti inimesele vajalikku letsitiini, mis on meile hädavajalik rakkude koostises ja normaalseks ainevahetuseks. Letsitiini vajame hea mälu ja mõtlemisvõime tarvis. Piima vadak Valgud on edukad spordimaailmas, aidates ehitada üles musklimassi. Lisaks musklite ehitamisele on valgud leidnud kinnitust ka kaalujuhtijatena. Valgud aitavad hävitada keharasva ja muuta need muskliteks. Piim sisaldab põhiliselt kolme elu loovat ja kandvat ainet - valku, rasvu ja süsivesikuid ning seda sellises omavahel vahekorras, mis on vajalik kasvava organismi vajadusele. Piimasuhkrul on tähtis osa peaaju kujunemisel. Soja valk On leitud, et soja on sarnase ja mõnes vallas parem kui mõni teine kvaliteetne valk. Loomade peal testituna on leidnud kinnitust, et soja valk tõstab söögiisu. Soja on kõige valgurikkam teravili ning sojavalk on inimorganismile kõige paremini omastatav. Oma struktuurilt on

Toit → Toitumisõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
1
docx

MICHELANGELO (1475-1564) elulugu

Michelangelo asus õhinaga töö kallale, kuid pidi selle varsti pooleli jätma, sest paavst kaotas töö vastu huvi ja Michelangelo sai uue ülesande. Kaunistada Sixtuse kabeli lagi maaliga. Vastu tahtmist alustas ta tööd, mis kujunes ta elu kõige suuremaks, täielikult lõpetatud teoseks. Seda tööd maalis 4 aastat ja hämmastab juba teose maht: 500 m 2 pinnale on maalitud 350 inimfiguuri. Laemaal kujutab maailma loomist. Piiblitemaatika andis võimaluse ülistada inimese loovat jõudu, luua hümn kangelaste raugematule teotahtele, inimese keha ilule ning vaimurikkusele nii võidus kui kaotuses. Jumalat kujutas Michelangelo kunstnikuna, kui inimliku loomejõu kõrgeimat kehastust. Järgneb rida töid skulptuuri alal. Michelangelo püüab veelkord Julius II hauamonumendiga jõudu katsuda, kuid selgi korral edutult. Plaanitud 40 kujust valmib ainult ,,Mooses".Uue tööna peab valmima Firenzes ühe kiriku fassaad, kuid paavstide vahetus Vatikanis nurjab töö

Kultuur-Kunst → Kunst
13 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tutvumine EV Haridusseaduse ning Põhikooli- ja gümnaasiumiseadusega

maailmapildi kujunemiseks. (PGS § 3.1) 3. Millised on kokkulangevused ja erinevused põhikooli ja gümnaasiumi ülesannetel? Põhikoolil ja gümnaasiumil on nii hariv kui ka kasvatav ülesanne (PGS § 4.1; PGS § 5.1) Põhikooli ülesanne on luua õpilasele eakohane, turvaline, positiivselt mõjuv ja arendav õppekeskkond, mis toetab tema õpihuvi ja õpioskuste, eneserefleksiooni ja kriitilise mõtlemisvõime, teadmiste ja tahteliste omaduste arengut, loovat eneseväljendust ning sotsiaalse ja kultuurilise identiteedi kujunemist (PGS § 4.2). Gümnaasiumi ülesanne on luua tingimused, et õpilased omandaksid teadmised, oskused ja väärtushoiakud, mis võimaldavad jätkata tõrgeteta õpiteed kõrgkoolis või kutseõppeasutuses (PGS § 5.2). 4. Millistest õppe korraldamise põhimõtetest lähtub kool oma tegevuse korraldamisel? Kool lähtub oma tegevuse korraldamisel riiklikes õppekavades

Õigus → Õigus
7 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Loovus kingituseks lasteaiast

TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendõppe osakond Merit Miljaste LÕE-1 LOOVUS KINGITUSEKS LASTEAIAST Essee TALLINN 2009 Tihtipeale ütlevad inimesed, et nad ei ole loovad, või et neil ei ole kunstiannet. Kas see ka alati nii on, seda me ei tea. Võimalik, et inimesed pole endas seda loovat poolt veel avastanud, kuna nad pole kunagi kunstiga eriti tegelenud. Võib-olla jääbki see avastamata. Kõik saab ju alguse lapsepõlvest. Kodust ja ka lasteaiast. Mida aga peaks lasteaiad tegema, et nende võsukestest kasvaksid loovad inimesed? Esiteks arvan ma, et lasteaias peaks olema piisavalt kunstilisi tegevusi. Nendes saavad lapsed oma loovust kasutada. Samuti areneb loovus kunstilise ttegevuse käigus. Paar korda nädalas on minu arvates piisav. Nii praegu lasteaedades ka on

Kultuur-Kunst → Kunst ja käsitöö
103 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Koolivalmidus ja õppimine põhikooli I astmes. Õppekavade võrdlus

õpilase eakohane tunnetuslik, kõlbeline, füüsiline ja sotsiaalne areng ning tervikliku maailmapildi kujunemine; põhikooli/lasteaia ülesanne on luua õpilasele/lapsele eakohane, turvaline, positiivselt mõjuv ja arendav õpikeskkond, mis toetab tema õpihimu ja õpioskuste, eneserefleksiooni ja kriitilise mõtlemisvõime, teadmiste ja tahteliste omaduste arengut, loovat eneseväljendust ning sotsiaalse ja kultuurilise identiteedi kujunemist jne  Ära on toodud mõlemas seaduses laste üldisemad oskused ja pädevused ning ka eraldi ainevaldkonniti arengu tulemused.  Nii lasteaia- kui kooli seaduses on mõlemas ära toodud ainevaldkondade nimekiri, eesmärgid ja sisu.  Mõlemas seaduses on juhised erivajadustega laste määratlemiseks, toetamiseks jne

Pedagoogika → Pedagoogika
17 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Renessanss ehk taassünd

1320-1380, see sillutas teed renessansiajastule muusikas. Muusikateoreetikud võtsid mõiste kasutusele 1320. aasta paiku, et eristada oma põlvkonna muusikat varem loodust. Silmapaistvaim helilooja, kelle loomingut me täna ka kõige enam tunneme, oli Guillaume de Machaut (u 1300-1377) Alates 14. sajandist hakati jubaa valdavalt seostama teost ja autorit. See annab tunnistust uue ajastu algusest, mis väärtustas loovat kunstnikku ja tema isikupära. Euroopa kultuuriloos mõistetakse Madalmaadena tänast Belgiat, Hollandit, Luksenburgi ja Kirde-Prantsusmaad. Selle ala elanikkond rääkis prantsuse ja flaami (hollandi) keelt. 15.sajandil ühendas seda piirkonda majanduslikult väga arenenud Burgundia hertsogiriik. Jõukate linnadega Burgundia meelitas kokku kunstnikke ja Saja-aastasest sõjast närgestatud Prantsusmaalt ja Inglismaalt kui ka Itaaliast. Nii kujuneski Madalmaadel 15. sajandi esimesel

Muusika → Muusikaõpetus
10 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Sümbolid

· Hiinas, Jaapanis märgib krüsanteem sügist, pikka iga, õpetust ja rahulolu. · Temas arvati peituvat igavese elu võti. Skepter · lühike elevandiluust või kullast valitsuskepp, mis märgib hävimatut vaimset ülemvalitsust, võimu. · Skepter, millel kunagi arvati olevat võlukepikese võim, on falloslik sümbol. · Riigiõun ja valitsuskepp täiendavad teineteist ning sümboliseerivad mehelikkuse ja naiselikkuse ühendusest sündivat loovat jõudu. Sirkel · Renesseansiajal seostati sirklit arhidektuuriga. · Euroopa kunstis võib sümboliseerida ratsionaalset mõistust. · Koos nurgikuga vabamüürluse tähtsaimad sümbolid. Lootoseõis · Egiptuses, Indias, Hiinas ja Jaapanis levinud iidne sümbol. · Tähendab surma, kosmilist elu, jumalikkust, inimese spirituaalset kasvu nin hinge täiuslikkusele jõudmise potensiaali. · On puhtuse sümbol.

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Hinduistlik filosoofia

enamasti seostatud kosmose ja selles oleva korra säilitamisega. Seetõttu seostub ta kuningavõimuga ja dharma alalhoidmisega. Tema enim kummardatavad kehastused on Rama ja Krisna. Sivat kujutatakse nii pulstunud juustega ja tuhaga määrdunud kehaga, krematsioonipaigas mediteerivate joogide kuningana kui ka taevaliku armastajana. Tal on kaks poega: elevandipeaga jumal Ganesa ning Skanda ehk Murugan. Siva isikustab tõelisuse ülimat loomust ja sellesse kätketud vastandlikkust- elu ja surma, loovat ja hävitavat, asketismi ja erootilisust- suhteid, millel põhineb kogu elu. Kosmilise tantsijana on Siva loomingu ja hävingu jumal, kes oma tantsuga hoiab ülal universumi lõputut rütmi. Jumalannade kummardamine on hinduismi kõige eripärasemaid vorme, mis ulatub tagasi esiajaloolisse aega. Sakti (jõud, võim, vägi) on termin, mida kasutades viidatakse ükskõik millise jumala väele. See on ka liikumapanev energia, mida kehastavad jumalannad. Teine

Filosoofia → Filosoofia
9 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Referaat "Loovus"

mängud peaksid olema hästi planeeritud. Õpetajad peaksid otseselt või kaudselt julgustama teatutüüpi mänge ja õpetajatel peaks olema oluline mõju lastele klassiruumis. Eriti peaks mängima mänge, mis keskenduvad rohkem kognitiivsele ja loovale protsessile. Samuti peaksid õpetajad tegema situatsioonimänge, milles lahendatakse mingisugune probleem. Russ & Kaugars võtsid oma uuringu kokku sellega, et mäng arendab väikeste laste loovat mõtlemist. Loovuse ja mängu vahel on teoreetiline ja empiiriline suhe. (Saracho, 2002) LOOVUS JA KOOL Hea kool peaks olema põnev paik, isegi kui hindeid ei panda. Tuleb lahti saada olukorrast, kus õpilane mõtleb peamiselt sellele, mis hinde ta saab. Koolis peaks olema eelkõige huvitav. Oma loovuse kasutamine annab õpilase ning ka õpetaja elule palju sügavama tähenduse kui hinde- ja punktijaht. Mihaly Csikszentmihaly järgi on loovuse avanemiseks vaja kolme eeltingimust.

Psühholoogia → Psüholoogia
81 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Loovad inimesed, edukas riik

Tuleb lihtsalt olla loov. Ja kui tundub, et endale pole seda loovust piisavalt antud, leidub teil võib-olla mõni sõber, kellelt abi paluda. Inimesed ütlevad tihti, et nad ei oska näiteks joonistada, aga see on samuti loovuse väljendamine. Muidugi ongi üks andekam kui teine, aga tegelikult on meis kõigis mingil määral loovust olemas. Tuleb see lihtsalt enda seest üles leida. Loovust peaks ka arendama juba varakult ega tohiks endas loovat poolt maha suruda. Lasteaias tuleks kunstiliste tegevuste juures alati julgustada ja ei tohiks minu arvates iialgi öelda, et see, mida või kuidas sina joonistasid, on vale, et nii ei tehta. See võtab lapsel hoopis isu ära ja võib-olla ta teinekord ei tahagi enam midagi ise välja mõelda. Selline liigne õpetamine lapseeas võib isegi viia nii kaugele, et täiskasvanuna inimene ei taha ega julgegi midagi luua, oma fantaasiat kasutada. Minu arvates peaks väikestel inimestel

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Reklaam

Veebivestluste analüüsimine tõstatab küsimuse manipuleerimisest ja privaatsuse rikkumisest. Kuigi me tunnistame reklaami vajalikkust, imetleme loomingulisemaid reklaame ja võime isegi tunda poolehoidu mõnede reklaamide või plakatite vastu, tunneb suurem osa meist ebamugavust seoses enda valikute jälgimise ja seirega andmete kogumiseks ning vastustab mõtet sihitud psühholoogilisest veenmisest. Reklaam on populaarkultuuri valdkond, mis demonstreerib märkimisväärset loovat leidlikkust kõrvuti võimalusega manipuleerida ja petta. Paljud reklaamid on heaks näiteks sellest, kuidas kunst on pandud teenima äri, vormides keerukad ideed löövateks piltideks ja vähesteks sõnadeks. Loovisikutena peame olema ausad ja lugupidavad nende suhtes, kelle poole pöördume. Tarbijatena peame olema tähelepanelikud, vaatama ette, et meie heakskiitu pälviv loovus ei imbuks meie meeltesse, ja kartmatult astuma vastu reklaami tungimisele era- ja avaliku elu igasse nurka.

Majandus → Majandus
27 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Mina õppijana

Olles loengutel ja rühmadiskussioonidel aktiivne kaasarääkija , muudab see mind julgemaks ja suhtlemisaltimaks. Kavatsen kindlasti loengutel ka aktiivselt kaasa mõelda ja konspekteerida, tunniteemale lisaks ka taustainformatsiooni . Olen enda jaoks avastanud, et raamatukogu on parim koht õppimiseks ja seal saan toita oma teadmistejanu, otsides lisainformatsiooni huvi pakkuvate teemade kohta. Võtan taas käsile ka ilukirjanduse lugemise, mis aitab rikastada minu sõnavara ning arendada loovat mõtlemist ja eneseväljendust. Tahan ka oma keelteoskust edasi arendada, sest see oskus tagab mulle tööturul suure eelise. Võtsin vabaaineks vene keele kursuse, sest tavakoolis olin selles aines väga tugev ja ma ei taha seni õpitul lasta kaotsi minna. Aine ,,Inglise keel meediaüliõpilastele" on minu jaoks liiga suur väljakutse, seega otsustasin sellele mitte registreerida ja lugeda rohkem välismaa meediaväljaandeid ja ingliskeelset kirjandust. Lühikese ajaga olen Tartus

Eesti keel → Eesti keel
42 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

ANDEKUS KUI ERIVAJADUS

arengupotensiaali realiseerimiseks kasvukeskkonna kohandamist ning teistsugust kohanemist v Andekad õpivad ja mõtlevad teisiti kui nende eakaaslased v Andekatel lastel on täheldatud ka tähelepanuvaegust või hüperaktiivsust. Sageli on andekus ühel alal ja edutus teistel aladel, mis koolis võivad ilmneda käitumis- ja õpiprobleemidena v Andekus võib esineda ka emotsionaal- käitumishäiretega ja Aspergeri sündroomiga lastel, loovat ja sensomotoorset andekust on ka vaimu- ja meelepuudega inimestel. ABISTAMISE LEVINUMAD PROBLEEMID v Õpetajate suur koormus- aega andeka lapsega tegelemiseks on ClickClick icon to icon add to picture

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
27 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Hindusim

Õpetatakse, et tõde on üks, kuigi pühad mehed vahendavad seda eri aegadel erineval viisil. Hinduismis on miljoneid jumalusi, olulisemad Brahma, Visnu, Siva. Brahma on jumal- looja. Visnuism. Maailma alalhoidja ja armastuse jumals Visnu austamine, kes on armastanud maailma, saates sinna mitmeid inkarnatsioone ehk kehastumisi - Rama ja Krisna näiteks. Saivism. Austatakse Sivat, kes nii hävitav kui ka loov jumalus. Tema poeg on elevandipäine Ganesa. Saktism. Austatakse jumalikku loovat jõudu, saktit, mis avaldub tavaliselt jumaluste erinimelistes abikaasades. Mantrate kasutamine. ¤ mantra - lühike maagiline või rituaalne lause või silp. Pühim on OM-silp. Brahman ehk mailmavaim on kõige algus ja ots. Brahman on kõiges. ¤ Atman - inimese tõeline olemus, mille ajutine asupaik on inimkeha. Atman ja brahman on üks. ¤ Sansaara ehk hingede rändamine - inimese hing, nagu kogu maailmgi peab pidevalt sündima uuesti, kuni jõuab ühtsuseni brahmaniga.

Teoloogia → Üldine usundilugu
83 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Õhtu Straussiga

Peale seda isa ja poja suhted halvenesid. Peale isa surma jätkas Johann Strausside perekonna traditsioonide levitamist nii Viinis kui kaugemal. J.Strauss kirjutas enam kui 500 valsi, polka, kadrilli ja muud liiki tantsumuusikat. Teda tunti kui valsikuningat- selle tiitli päris ta isalt. Õhtu Straussiga rääkis oma muusika ja tantsudega kirglikkust, mis väljendas õnne, vabadust ja usku. Sellises muusikalises ja tantsulises atmosfääris saab inimene avaneda, samm-sammult avada oma loovat poolt, väljendada valu, kurbust,armastust ­ samas unustmamata rõõmu ja huumorit. Õhtu Straussiga eesmärk oli, et vaatajad unustaksid kaheks tunniks väsitava moodsa ajastu, milles elame. Straussi muusika sünonüümiks võimalusele pageda reaalsusest läbi unistuse... Õhtu Straussiga solistid : Karmen Puis ( lõpetanud Heino Helleri nimelise muusikakooli, Eesti Muusikaakadeemia Tiiu Levandi lauluklassi ning omandas Muusikaakadeemias Jakko Ryhäneni juures magistrikraadi

Muusika → Muusika
19 allalaadimist
thumbnail
8
docx

KAUBANDUSTÖÖTAJA MOTIVEERIMINE

oskus kiita töötajat hea töö eest, elluviidud projekti eest jne. Kui häid tulemusi ei märgata, siis töötajad arvavad, et nende töö ei ole kellelegi vajalik ja pole mõtet eriti püüda – niikuinii keegi ei märka midagi – ning töö efektiivsus langeb. Nii kritiseerimine kui tunnustamine on kaks olulist juhtimisvahendit. Kiitus ja tunnustus suurendavad töötaja enesekindlust, suurendavad tema initsiatiivi ja usku oma võimetesse, arendavad loovat suhtumist töösse ning austust töödistsipliini vastu B.F. Skinneri kinnistamise teooriat võib seletada järgmiselt: inimesed käituvad kõige tõenäolisemalt soovitud viisil, kui sellist käitumist hüvitatakse; need hüvitused on kõige efektiivsemad siis, kui need järgnevad vahetult soovitud tulemusele ja käitumist, mida ei hüvitata või karistatakse, korratakse vähem tõenäoliselt. Niisiis, kinnistamise teoreetikud väidavad, et käitumine on funktsioon oma tagajärgedest.

Majandus → Juhtimine
71 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Nicole Farhi

ihaldusväärsed riideesemed ja aksessuaarid on loonud lojaalsed järgijad UKs, USAs ja Jaapanis, kasvades aina rohkem ka mujal maailmas. Nicole Farhi sündis 25. juulil 1946 aastal. Tema vanemad on pärit Türgist, ta kasvatati üles Iznik'i linnas, kus ta ema endiselt veel elab. 12 aastaselt konstrueeris ta garderoobe enda nukkudele - suusatamiseks, tantsimiseks või õhtustamiseks. 15 aastasel hakkas ta käima spetsiaalses kunstiklassis, et arendada enda loovat poolt. Farhi karjäär algas Pariisis, kuhu ta kolis 1965ndal aastal kui oli 18 aastane, et õppida moejoonistust Studio Bercot'is. Pariisis töötas ta vabakutselise disainerina. Ta illustreeris Pierre D'Alby, Bianchini-Férier, Elle ja Marie-Claire haute couture kollektsioone. Mõned aastad hiljem töötas ta ka Itaalias. Ennem Londonisse kolimist 1970ndal aastal töötas ta Stephen Marksiga tema French Connectioni brändi kallal. Nende professionaalne suhe kujunes romantiliseks suhteks

Kultuur-Kunst → Sissejuhatus moedisaini
22 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Õpetaja ametijuhend

eesmärke seadma. kriitilise · Arendab õpilaste sotsiaalseid ja mõtlemisvõime, õpioskusi. teadmiste ning · Suunab õppijaid ennast analüüsima, et tahteliste omaduste neil kujuneks positiivne enesehinnang arengut, loovat ja adekvaatne minapilt. eneseväljendust. · Teeb koostööd õppeasutuse siseste ning väliste tugisüsteemidega · Õppija arengu (logopeed, sotsiaalpedagoog, karjääri- hindamine ja ja õppenõustamiskeskused), aidates hindamisest õppijal ületada õpi-, käitumis- ja teavitamine on

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tervisedendus lasteaias

laste vaimset, füüsilist ja sotsiaalset tervist, ennetada haigestumist, puuete kujunemist ja enneaegset surma. Tervise edendamine lasteaias hõlmab erinevaid valdkondi ja tegevusi, mille kaudu mõjutatakse nii laste kui täiskasvanute tervist positiivses suunas. Nii lasteaiaealine ise kui tema vanemad on sellel eluetapil oluliselt enam mõjutatavad kui hilisemas eas. Seetõttu on koolieelikutega tegelejate ees suur vastutus olla inimese vormija ­ julgustada loovat mõtlemist ja toetada lapse arengut kogu selle paljutahulisuses. See aga nõuab pidevaid otsinguid, muutumist ja õppimist. Samuti on ülitähtis see füüsiline, vaimne ja sotsiaalne keskkond, milles laps kasvab ning areneb. Tervist Edendava Lasteaia eesmärkide saavutamise eelduseks on meeskonnatöö. Sellesse meeskonda kuuluvad lasteasutuse töötajad, lastevanemad, paikkonna esindajad ja lapsed ise.

Meditsiin → Pediaatria ja terviseõpetus
33 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Innovatsioon vastused

õigused ja nn uued, Euroopa Liidu direktiividest tulenevad õigused näiteks andmebaasi tegijale  tööstusomand (kaubamärgid, patendid, kasulikud mudelid, mikrolülituste topoloogiad, tööstusdisainilahendused jne). 7.Mis on teenusedisain? On meetodite kogum, mis võimaldab luua lahendusi, mida kliendid ei oska isegi küsida. On uute teenuste loomise või olemasolevate teenuste arendamine protsess, mis kasutab tootedisaini kasuytusel olevat metoodikat ning loovat mõtlemist. On disainmõtlemisele tuginev meetodite kogum mille eesmärk on muuta teenused kasulikumaks ja kasutatavamaks. 8.Kuidas kavandate teenuste disaini? Näited Teenuste disain on meetodite kogum, mis võimaldab luua lahendusi (teenuseid ja toote/teenuse pakette), mida kliendid ei oska isegi küsida. Nt. Soovid arendada organisatsiooni hakates pakkuma uusi teenuseid. Lihtsamalt öeldes on teenuste disain uute teenuste loomise või olemasolevate teenuste arendamise

Ühiskond → Ühiskond
67 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Organisatsiooniline innovatsioon

ORGANISATSIOONILINE INNOVATSIOON SISSEJUHATUS Praeguses arenevas ühiskonnas peab iga ettevõtte eksisteerimiseks ja püsima jäämiseks kasutama kõiksugu võtteid. Ettevõtted, mille tulemused sõltuvad müügitulemustest ja klientide hoidmisest ning juurde võitmisest, peavad iga päev kasutama ettevõttes loovat mõtlemist. Loov mõtlemine on määratletud kognitiivse protsessina, mis annab uusi ideid. Kõik organisatsioon, kes tahavad areneda, peavad minema kaasa innovatsiooniga. Antud kodutöös kirjeldan ettevõtte organisatsioonilist innovatsiooni, mille puhul kasutatakse siseseid loova mõtlemise tehnikaid ja samas on kodutöös toodud ka innovaatilisust toetava organisatsiooni sisekliima kujundamisest. Antud ettevõte, kus töötan, tegeleb

Majandus → Loovus ja innovatsioon
105 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Psüholoogia põhisuunad

aitab head meeleolu hoida, lisab energiat, eukalüpt- alandab pingeid ning aitab meelt hillitseda, humal- kosutab närve ja tagab hea une, kaneel- annab meeldiva tundesisundi, kummel- annab meeldiva tundeseisundi, kummel- aitab süveneda meditatiivsesse tundeseisundisse, kardemon- tasakaalustab tundeid, jasmiin- ergutab kirgi ja vabastab naise tundekülmusest, männivaik- vaigistab liigseid kirgi, rahustab, sandlipuu- toetab keskendumisvõimet ja loovat fantaasiat. Purkynê efekt- aitab diagnoosida teatud haiguslikke seisundeid. (langetõbi esile kutsuv jne) Psühhodraama(Jacob Moreno)- vanimaid ja populaarsemaid grupiteraapia meetodeid. Pühholoogia õppimisel ei tohiks eirata sellest ainest eneses tulenevaid õppetegevuse kiirendamise ja hõlbustamise põhimõtteid. 1.Õppimist hõlbustab omandavas aines eelnev orienteerumine, selle problemaatika, liigenduse, põhiteesidega tutvumine. Sel kombel loome

Psühholoogia → Psüholoogia
33 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Viitamine

Uurimistöö kursus Õppetükk: VIIDE TEKSTIS Viitamine e allikate näitamine on teadusteksti üks olulisi nõudeid ja norme. Viitamise funktsioonid: 1. Teadustada lugejale kasutatud uurimuste või allikate ja nende autorite olemasolu. 2. Anda võimalus kontrollida kasutatud materjali täpset edasiandmist ja õigesti mõistmist. 3. Võimaldada asjast huvitatul leida teisi käsitlusi samal või lähedasel teemal. Viidatakse: kasutatud teosed, seisukohad, refereeringud, tsitaadid, arvandmed, valemid jne. Ei viidata: üldtuntud faktid ja üldised teadmised, mis on pärit nt kooliõpikutest, üldjuhul ka teatmeteoste informatsioon (kui see pole just spetsiifiline info ja põhjalikumaid määratlusi/andmeid mujalt ei leia). Töö ükski osa ei tohi olla lihtsalt laenatud/viidatud lausete-lõikude jada. Igal peatükil ja alapeatükil peab olema oma teema ja läbimõeldud ülesehitus, mille aluseks on kogu...

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kirjandi kirjutamine, kuidas kirjutada

Mõtete püüdmine I: nimekiri Kirjutamiskramp Küllap vist igaüks, kel on tulnud kirjutada kirjandit, peokõnet, artiklit või midagi muud, on alustades kogenud, et pea on sama tühi kui kirjutamiseks valmis pandud valge paberileht. Aeg jookseb, aga mitte ühtegi mõtet ei tule. Lõpuks, kui suure pingutuse peale on esimene lause paberil, tundub see nii totakas, et kõige parem on ta maha tõmmata. Sellist seisundit kutsutakse kirjutamiskrambiks. Kirjutamiskrambil on psühholoogilised põhjused. Enamasti on see tingitud madalast eneseusust, üsna harva aga tõelisest ja parandamatust mõtete puudumisest. Viimast võib juhtuda vaid siis, kui tuleb kirjutada teemal, mis on kirjutajale täiesti tundmatu. Palju sagedamini tekib tõrge aga hoopis sellest, et kirjutaja ei tea, kuidas mõtteid oma peast üles leida ja neile keeleline kuju anda. Kirjutamine algab mõtete püüdmisest. see on pingutav. Kes ei viitsi vaeva näha, neil jõuavad paberile ainult...

Eesti keel → Eesti keel
935 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Seksuaalsuse ajaloo osaline kokkuvõte ja analüüs

kutsuda, moodustada selle põhjal tähelepanu-, diskursuse-ja naudingukeskused; kohustuslik ülestunnistamine ja selle põhjallegitiimse teadmise ning mitmekesiste naudingute süsteemi loomine. Uurimus selle kohta, kuidas kolme aastasaja jooksul kujunes välja seksialane teadmine, kuidas tekkis üha rohkem diskursusi, mis valisid seksi oma objektiks, ning miks oleme hakanud uskumatult kõrgelt hindama tõtt, mida need diskursused arvasid loovat. Võimalik, et selline ajalooline analüüs lükkab ümber kõik, mida meie esmane vaatlus laseb oletada. Lähtuda ei tule mitte üldtunnustatud repressioonist ega teadmatusest, mida me saame hinnata selle pinnal, mida me arvame teadvat, vaid positiivsetest mehhanismidest, mis produtseerivad teadmist, loovad üha uusi diskursusi, tekitavad naudingut ja genereerivad võimu. Tuleb vaadelda nende tekke-ja funktsioneerimistingimusi ning uurida, kuidas nendega seotud keelud ja varjamine

Majandus → Majandusteadus
72 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Organisatsioonikäitumise eksami küsimused koos vastustega

vaba suhtlemine ja kiire ning täpne teabevahetus tugev ja efektiivne juhtimine, mis seisneb eelkõige tiimi liikmete oskuste õiges tasakaalustamises ning nende arengut soodustavate tingimuste loomises. Ülesannete täitmise kolm põhilist meetodit edukas tiimis: kindel rollijaotus korduvate ülesannete täitmisel kooskõlastatud tegevus uute projektide väljatöötamisel ja juurutamisel partnerlust ja avatud suhtlust õhutav koostöö loovat lähenemist nõudvate uute ülesannete korral. (Viimast töövormi eelistavad enamasti vanemad juhid.) Edukas meeskond võib koosneda 2 kuni 25 inimesest. Tiimitöö võimalikud efektid ühiste sihtide ja jagatud emotsioonide korral: produktiivsuse kasv ­ kui tulemustes on kokku lepitud, suunatakse energia nende saavutamisele, rollid on jagatud ja ülesanded on selged paindlikkus muudatustega kohanemisel ja neile kiire reageerimine suurenenud võime probleeme lahendada

Majandus → Organisatsioonikäitumine
6 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kognitiivne areng

Koostöös Küsimuste toimuv esitamine õppimine Psühholoogia uurib mõtlemise protsesse. Kognitiivne psühholoogia rõhutab seda, kuidas inimmõistus ideid genereerib e loovat mõtlemist (Fisher 2005: 4). Esindajad: J. Piaget, L.Võgotski, Ulric Neisser, E. Tulving. Uurimisobjektiks on eelkõige info vaimne töötlemine. Loovmõtlemine e loovus väljendub eelkõige võimes luua uut nii ideede tasandil kui ka materiaalses maailmas. Inglise filosoof ja sotsioloog Herbert Spencer (1820-1903) tõi evolutsiooniidee psühholoogiasse sisse juba enne, kui Darwin oma teooria sõnastas.

Psühholoogia → Psüholoogia
210 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Hinduism, budism

Hindud usuvad, et OM väljendab universumi olemust. Jumal lõi selle heliga maailma. Dilaka ­ märk Bindi Märk naiste laubal, üks dilakadest. Bindi tähistab naisenergiat ja abielu ning kolmandat silma. Mediteerimise ajal keskendub see silm mingile objektile. Bindi on loodusliku värviga tehtud märgistus. Shiva Linga ­ selles nähakse loovat energiat ja viljakust (linga ­ peenis) Lootos ­ puhas ja ehe. Inimene peab elama siin maailmas puhtalt ja ehedalt nagu lootoselill. Pratik Näitab inimese sotsiaalset tegutsemist. Tähistab väljapoole suunatud tegusid, meditatsiooni, vaimset arengut ja tasakaalu. Svastika `Kõik on hästi'. Toob õnne. Jumal Visnu sümbol. Tähistab päikest. Sauvastika Ei ole otseselt halb, ent on halva sümbol

Teoloogia → Usundiõpetus
80 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Vincent Van Gogh

püstolilasuga haavas ja selle tagajärjel suri. Kogu elu unistas Vincent , et tal oleks paartuhat franki ­ summa, mis võimaldaks rahulikult maalimisele pühenduda. Kakskümmend aastat pärast van Goghi surma müüdi ta maalid : ,, Oise pärast vihma" ja ,, Punased viinamarjad Arler´is" 33 000 kuldrubla eest I. Morozovile, tuntud vene kollektsionäärile. Selle summa väikesest osast oleks piisanud, et pikendada van Goghi, 19. sajandi ühe suurema kunstniku loovat elu mitme aasta võrra. Impressionistide maalidega võrreldes ei jäta Vincent van Goghi jämedakoeliste esemetega maalid nii reformeeritud muljet. Aga seda enam köidab ta vaatajat tundelisuse ja kirgliku sooviga tajuda loodust kogu selle värvirõõmus ja see sellisena inimestele tagasi anda. Tema kunst ei kingi vaatajale üksnes rõõme , see tungib inimestele hinge, võib leegitseva tulega inimsüdant põletada.

Ajalugu → Ajalugu
59 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Milline oli Kreeka hiilgavaim ajastu

Milline oli Kreeka hiilgavaim ajastu: klassikaline või hellenistlik? Nii palju, kui on erinevaid inimesi on ka erinevaid arvamusi. Nagu me koolis kõik õppinud oleme on Kreekal kaks tähtsat ajastut. Klassikaline ja hellenistlik. Klassikaline periood u 500-338 aastat eKr oli väidetavalt Kreeka tsivilisatsiooni õitsengu tipp. Ligi 150 aastat erakordset loovat mõtlemist, kirjandust, teatrit ja kunsti. Näiteks tuntud tragöödia loojad nagu Aeschylus, Sophocles ja Euripides ning ülikuulsad filosoofid nagu Sokrates, Platon ja Aristoteles. See oli siiski ka verevalamise ja sõjapidamise ajastu. Hellenismiperiood 338-30 aastat eKr. Aleksander Suur täitis Pärsia vallutamisega oma isa Philip II plaanid ja lõi suure impeeriumi, mis ulatus Indiani ja hõlvas ka Egiptust. Hellenismi perioodil levis üle vallutatud maade kreeka keel, religioon ja kultuur

Ajalugu → Ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Tarbijakäitumise ülevaade nutitelefonide kasutajatest

25–54-aastaste hulgas olid vastavad näitajad 36% ELis ja 43% Eestis, vanuserühmas 55–74 ELis 12% ja Eestis 10% (statistikaamet, 2012). Arvestades seda, et nende ringlus on igapäevaelus nii suur (k.a ka reklaaminduses) siis küllastama peaks süstemaatilist osa, mitte marki ise. Tarbija üldised hoiakud Luues segmente, on Bigbanki tehnoloogiajuht Agur Jõgi juba maininud, et parimad maksjad on Apple’i kasutajad. Tema sõnul loovus finantssektoris ei tähenda loovat raamatupidamist. Bigbank rakendab loovust andmete tõlgendamisel - näiteks tarbimislaenude andmeid analüüsides selgus, et parimad maksjad ja kõige sagedamini oma laenulepinguid uuendavad inimesed on Apple’i kasutajad (Sinisalu, 2016). Androidi kasutajad pidavat olema aga „nääpsud“ ostjad võrreldes Apple omadega. IBM avaldas jõuluostlemise uuringu, mis näitab, et kuigi Androidi opsüsteemiga telefonid ja

Psühholoogia → Mõjutamise psühholoogia
1 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Friedrich Wilhelm Nietzsche - referaat

reaalsuses ­ mitte ainult inimeses. Ehkki Nietzsche ülistab tahteinimese jõudu, jõud on üks Nietzsche lemmikmõisted, ja ehkki ta kirjeldan võimutahet kombekohaselt taltsutamatu, vägivaldse ja halastamatuna, ei ole ta heroism mingi mehise militarismi, mingi ebaintelligentse tooruse ülistus. See on koht, kus Nietszchet tavaliselt valesti tõlgendatakse. Nietzsche eesmärk on kirjeldada ideaalset, iseseisvat, sõltumatut, uut loovat inimest. Tema eesmärk on kujutada inimest, kes loob oma elu ilma Jumalata, ilma väljaspoolt antud käskude, korralduste ja moraalikoodeksita. Nietzsche pole ratsionalist ega ka irratsionalist. Mõistatusel on oma koht ühena võimutahte vahenditest. Kuid mõistus ei ole absoluutne piir, millest väljaspool inimeses midagi ei ole. Nietzsche pilkab meelsasti ,,harituid" ja ,,tarku" , osa tema teravaimast rünnakuist suundub ,,objektiivse inime" vastu

Filosoofia → Filosoofia
122 allalaadimist
thumbnail
4
wps

Indigo lapsed

esindavad need lapsed teadvuse uut tasandit, millele inimkond on tõusmas.Nad loetlevad nende laste atomizes järgnevaid erijooni: · Nad tulevad maailma n-ö kuninglikena (ja käituvad sageli vastavalt).· Nad jutustavad oma vanematele, "kes nad on".· Neil on raske vastuvaidlematult autoriteetidele alluda, ehk siis täita põhjendamatuid korraldusi.· Nad ei soovi teha teatud asju (näiteks järjekorras seismine nende jaoks raske)· Neid väsitavad süsteemid, mis ei nõua loovat mõtlemist.· Sageli leiutavad nad nii kodus kui ka koolis alternatiivseid tegevusviise, mis jätavad neist mulje kui süsteemi lõhkujatest.· Kui nad ei viibi omasuguste seltskonnas, võivad nad näida halbade suhtlejatena.· Nad ei häbene väljendada, mida nad tegelikult vajavad. Peale eelöeldu on erinevad allikad välja toonud veel indigolaste tavapärasest kõrgema IQ, kiirendatud arengu, silmapaistva loovuse, erilised psüühilised võimed nagu telepaatia, telekinees

Ajalugu → Euroopa tsivilisatsiooni...
38 allalaadimist
thumbnail
66
pptx

Vana-Kreeka jumalad

Hephaistos Ares http://acoeuretacris.centerblog.net/6582492-mythologie-greco-romaine-hephaistos- ou-vulcain?ii=1 https://www.google.ee/search?q=ares&oe=utf-8&aq=t&rls=org Pallas Athena Tarkusejumalanna. Ta vihkas sõda, sõdimist ning ta armastas edukäiku, tsivilisatsiooni ja inimeste rahulikku loovat tööd. Ta pidi enda halvaks meeleks tihti võitlema, et kaitsta rahu. http://1.bp.blogspot.com/_N1g9KTCIrtI/TGrd6vguM_I/AAAAA AAAAPM/807fd9pulno/s1600/Pallas_Athena_cover.jpg Poseidon Merejumal. Ta võis olla nii kuri ja hirmuäratav nagu suured lained ning niisama võis ta olla ka leebe ja õrn nagu vaikselt voolav vesi. http://media.comicvine.com/uploads/8/82774/1539964-poseidon_by_grafik.jpg

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Waldorfi referaat

Teoreetilise materjali osakaal hakkab kasvama alles 4.klassist alates. Waldorf-koolile on iseloomulik kunstiainete suur osakaal, seda ka vanemates klassides. Õppekavas on maalimine, joonistamine, plastika, näitekunst, muusika, arhitektuur, käsitöö, häälekujundus ja liikumiskunstid. Ka teoreetilisi aineid läbib kunstiline element. Kogu õppetegevus waldorf-meetodiga on kunstipärane ja loov. Eesmärgiks ei peeta võimalikult suure hulga teadmiste omandamist, vaid vaba ja loovat protsessi. Loovas kunstipärases tegevuses leiab peale intellekti rakendust ka tahe ja tundeelu - seega inimene tervikuna. Niisugune õppetöö mõjub tänapäeva ühiskonnas närvilisusest ja pingetest kahjustatud lastele tasakaalustavalt. 1.-8. Klassis õpetab kõiki põhiaineid klassiõpetaja. Ühte ainet (emakeel, matemaatika, ajalugu, loodusteaduses jne.) õpetab ta kahe kuni viie nädala pikkuste tsüklitena. See võimaldab põhjalikku ja järjekindlat süvenemist käsitletavasse teemasse

Pedagoogika → Eripedagoogika
156 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ajurünnak

.......................... 9 Kokkuvõte......................................................................................... 10 Kasutatud materjalid.......................................................................... 10 2 Sissejuhatus Iga uus toode ja iga tootearendusprotsess saab alguse idee genereerimisest. Idee genereerimine on protsess, milles kasutatakse loovat mõtlemist uute toodete kohta suure hulga ideede esilekutsumiseks. Väga oluline on kõik ideed kokku koguda, ükskõik kui naeruväärselt või äärmuslikult need ka ei kõlaks. [3] Ideede genereerimise protsess peab olema pidev, konkreetse eesmärgiga ja hõlmama kogu ettevõtet koos selle tarbijaskonnaga. Selles tuleb kasutada mitmekesiseid meetodeid, see peab toimuma ühe vastutava isiku juhtimisel ja ilma kogutud ideedele hinnanguid andmata. Ideede genereerimise ja kogumise

Ehitus → Ehitusfüüsika
109 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Katari usk

Sylvester II võttis vastu Konstatinoopoli annetuse. Inimese tingimused Katarid uskusid, et inimkonnas eksisteerib jumaliku valguse säde. See valgus või vaim, on langenud kõlvatuse kuningriigi lõksu, mis on füüsiline keha ja maailm. See kuulub selgelt klassikalisse gnostitismi. Ka uskusid nad, et maailm on loodud vähem jumaliku poolt, mida kutsutakse klassikalistes gnostilistes müütides Demiurgiks. Seda loovat jõudu samastati saatanaga. Hing, inimlikkuse kõige tähtsam olemus, oli seega lõksus rüvetatud maailmas , mis on loodud anastaja jumala poolt ja juhitud tema korrumpeerunud käsilaste poolt. Eshatoloogia Katari eshatoloogia mõte oli pääseda füüsilise eksisteerimise riigist. Vabastamise teekonna alguses pidi toimuma ärkamine sisemiselt keskaegsetest dogmadest. Kui inimene sai teadlikuks karmist inimese eksisteerimise

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Tervisedendus lasteaias - referaat

on võimalik mõjutada laste tervist ja arengut koolieelses eas. Kogu lasteaia personal loob eeldused ja tingimused, mis toetavad laste ja personali heaolu ning tervist. Tegevus hõlmab erinevaid tervisega seotud valdkondi, on planeeritud, süsteemne ja lähtub konkreetsetest vajadustest. Tegevuste eesmärgiks on toetada laste tervislikku arengut terviklikult. Lapsi ümbritsevate täiskasvanute üheks suurimaks väljakutseks ja vastutuseks on olla märkaja, hoolija ning vormija – julgustada loovat mõtlemist ja toetada lapse tervislikku arengut kogu selle paljutahulisuses. See nõuab pidevaid otsinguid, muutumist ja õppimist. Samuti on ülitähtis see vaimne, sotsiaalne ja füüsiline keskkond, milles laps igapäevaselt kasvab ja areneb – kodu, lasteaed, kogukond. Laste tervise edendamine on seotud kogu ühiskonnaeluga, erinevate ametkondade ja organisatsioonide tegevusega. Tervist Edendava Lasteaia eesmärkide saavutamise üheks eelduseks on kindlasti meeskonnatöö

Pedagoogika → Alusharidus
45 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun