Facebook Like

Organisatsiooni juhtimine KT2 (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
TMO3171  KORDAMISEKS 
KONTROLLTÖÖ NR 2 
 
1. Selgitage kontrollimise kui juhtimistegevuse olemust ja vajadust organisatsiooni 
tegevuses. 
Kontrol imine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. See on protsess, 
mil e käigus tagatakse organisatsiooni eesmärkid saavutamine. 
Kontrol  on organisatsioonile vajalik järgmistel põhjustel: 
• kohanemiseks mikro- ja  makrokeskkonna  muutustega; 
•  vigade  kuhjumise vältimiseks; 
• kontrol i omamiseks keeruka organisatsiooni üle: 
•  omahinna  minimiseerimiseks. 
Kontrol itakse inimesi, finantse, tööoperatsioone ja organisatsiooni tulemuslikkust. 
2. Millised seosed on kontrollimise ja planeerimise kui juhtimistegevuste vahel? 
Kontrol i ei saa teostada ilma mitmesuguse kestusega plaanide olemasoluta, sest neis 
plaanides püstitatud eesmärkidele tuginedes määratakse kindlaks kontrol i  standardid
(Plaanide koostamisele järgnevad otseselt kontrol i protsessi kuuluvad tegevused: 
• Andmete (info) kogumine ja standardite määramine - on kasulik standardid arvuliselt 
määratleda.  
• Reaalsete tulemuste võrdlemine standarditega - määrata aktsepteeritavad hälbed.  
• Reageerimine kontrol i tulemustele: - juht ei reageeri hälvetele - juht  laseb  tegevust 
korrigeerida.) 
3. Mida nimetatakse otsustamiseks? 
Otsustamine on protsess, mil es tehakse kindlaks probleemid ja võimalused ning seejärel 
valitakse erinevate tegevusvariantide vahel. 
Otsustamine kujutab endast kahe või enama võimaluse hulgast sobivaima väljavalimist. 
Inimene osaleb otsustamises ni võrd kuivõrd tähtis on tulemus tema jaoks. 
4. Selgitage otsustamise etappe. 
1) Probleemi määratlemine. Probleemi - st. otsustamist vajava küsimuse tuuma on seotud 
eesmärgi püsitusega, st. sel e määramisega, mida põhimõtteliselt tahetakse saada. Eesmärk 
peab olema konkreetne ja formuleeritud terminites, mis ei võimalda mitut tõlgendust. 
2) Olemasoleva olukorra analüüsimine. Analüüsi eesmärk on võimaluste selgitamine saadud 
ülesande täitmiseks. 
3) Alternati vlahendusvariantide analüüs ja hinnang. Tuleb välja tuua iga  variandi  tugevad ja 
nõrgad küljed ning püüda ette näha nende võimalikke tagajärgi. Tuleb osata vahet teha 
olulisel ja ebaolulisel. 
4) Otsustamine, st. antud olukorras kõige otsstarbekama lahendusvi si valimine. Otsuse 
langetamisel tuleb tugineda faktidele. Kuid: mitte kunagi pole otsustajatel kõiki vajalikke 
fakte, fakte võib mitmeti tõlgendada. Otsustamisel võib tugineda ka  kogemustele  ja 
intuitsioonile, kuid tihti pole see pi sav.  
5) Otsuse el uvi mine, st. täitjate määramine ja tööülesannete andmine, samuti 
kontrol imisvõimaluste ettenägemine. 
6) Tulemuste hindamine ja tagasiside 
5. Mida nimetatakse mõjuvõimuks? 
Mõjuvõim  on inimese võime mõjutada mingeid nähtusi ja protsesse ning panna teisi midagi 
tegema.  
Mõjuvõim jaguneb:  
1. Ametlik mõjuvõim – kaasneb  ametliku  positsiooniga, mil e määrab kõrgemal seisev isik või 
mingi sotsiaalne süsteem 
 2. Mitteametlik mõjuvõim – tuleneb isiku spetsi fikast ja külgetõmbejõust. Eeldab indivi dilt 
positi vseid isikuomadusi (meeldivus,  empaatia
6. Selgitage mõjuvõimu allikaid. Sõnastage eluline/praktiline näide. 
*
​Positsioonist tulenev võim - tasu,  karistus , sundus 
*​Isiksusest tulenev võim - asjatundlikkus, karismaatilisus 
7. Mida nimetatakse delegeerimiseks? 
Delegeerimine – otsustusõiguse ja vastutuse suunamine madalamale juhtimistasandile. 
Organisatsiooni suurenemisega kaasneb võimu jaotamise vajadus. Võimu jaotamisel peab 
juht tegema delegeerimis- ja detsentraliseerimisotsuseid. 
8.  Millistel  juhtudel on vaja  delegeerida ? Sõnastage eluline/praktiline näide. 
Delegeerida on vaja organisatsiooni suurenemisel, sest si s kaasneb võimu jaotamise 
vajadus. Võimu jaotamisel peab juht tegema delegeerimis- ja detsentraliseerimisotsuseid. 
Delegeerida on vaja järgmistel põhjustel: 
• Sel eks, et juht jõuaks rohkem ülesandeid täita; 
• Mõnes valdkonnas võib al uv ol a juhist pädevam; 
• Osalemine  otsustusprotsessis  ja probleemide lahendamises arendab al uvaid ning 
võimaldab neil parandada juhtimisoskusi. 
9. Millistel juhtudel ei saa delegeerida? Sõnastage eluline/praktiline näide. 
*Juht ei suuda oma tegevust plaanida; 
• Juht kardab, et al uvad teevad midagi temast paremini; 
• Juht ei ole kindel al uvate kvaliteetses töös; 
• Al uv kardab vastutust ja läbikukkumist; 
• Al uv kardab, et lisavastutust ei kompenseerita pi savalt. 
10. Mida nimetatakse eestvedamiseks? 
•  Eestvedamine  on tegevuste ja käitumiste kogum, kus üks inimene mõjutab teisi mingi 
eesmärgi saavutamise nimel vabatahtlikult kaasa töötama (Üksvärav 2004). 
***• Eestvedamine on  inimsuhete  vorm kus üks inimene (li der) mõjutab ja suunab teiste 
inimeste käitumist (Mul ins 1993). 
• Eestvedamine on püüe ja võime mõjutada järgnejate tegevusi eesmärgi või eesmärkide 
saavutamiseks suhtlemise vahendusel ( Vadi , 2001). 
11. Millised on juhi ja liidri erinevused? 
 
 
12. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja toimimise põhimõtet. 
 
Juht - ​strateegia, struktuur, süsteemid 
Liider - ​Isikkoosseis, sti l, oskused, jagatud väärtused 
 
Strategy  ​– the route that the organization has chosen for its future growth; a plan 
an organization formulates to gain a  sustainable  competitive  advantage  
• ​Structure ​– the  framework  in which the  activities  of the organization's members 
are coordinated. The  four  basic structural forms are the  functional  form, divisional 
structure,  matrix  structure, and  network  structure. 
• ​Systems ​– the  formal  and  informal  procedures,  including  innovation systems, 
compensation systems,  management  information systems, and capital al ocation 
systems, that govern everyday  activity
• ​Style ​– the  leadership   approach  of top management and the organization's overal  
operating  approach; also the way in which the organization's employees  present  
themselves to the  outside  world, to suppliers and customers. 
• ​Skills ​– what the company does  best ; the distinctive capabilities and competencies 
that  reside  in the organization. 
• ​Staff ​– the organization's human resources; refers to how people are  developed
trained, socialized, integrated,  motivated , and how their carriers are  managed
• ​Shared  values  ​– original y cal ed superordinate  goals ; the guiding concepts and 
principles of the organization – values and aspirations, often unwritten – that go 
beyond  the conventional statements of  corporate  objectives; the  fundamental  
ideas   around  which a business is built; the things that  influence  a group to  work  
together for a common aim.  
13. Millised on eduka liidri peamised  isiksuseomadused
Intel igentsus, sotsiaalne küpsus, sisemine  motivatsioon  ja hoiak inimsuhetele, osavõtlikkus, 
inimlikkus,  usaldusväärsus , oskus kaastöötajaid hinnata ja  motiveerida , meeskonna- ja 
koostöö oskused, suhtmise ja sh kuulamisoskused, oma mõtete ja ideede edasiandmise 
veenvus,  otsustus - ja vastutusvõime, tasakaalukus kri tilises olukorras. 
14. Millised on karismaatilise liidri isiksuseomadused? 
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Organisatsiooni juhtimine KT2 #1 Organisatsiooni juhtimine KT2 #2 Organisatsiooni juhtimine KT2 #3 Organisatsiooni juhtimine KT2 #4 Organisatsiooni juhtimine KT2 #5 Organisatsiooni juhtimine KT2 #6 Organisatsiooni juhtimine KT2 #7 Organisatsiooni juhtimine KT2 #8 Organisatsiooni juhtimine KT2 #9 Organisatsiooni juhtimine KT2 #10 Organisatsiooni juhtimine KT2 #11 Organisatsiooni juhtimine KT2 #12 Organisatsiooni juhtimine KT2 #13 Organisatsiooni juhtimine KT2 #14 Organisatsiooni juhtimine KT2 #15 Organisatsiooni juhtimine KT2 #16
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 16 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2019-07-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 1 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor keklee Õppematerjali autor

Lisainfo

Tallinna Tehnikaülikooli organisatsiooni juhtimise teine kontroltöö küsimused koos vastustega.

Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

22
pdf
Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö
40
docx
Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused
13
docx
II KT kordamisküsimused vastustega
34
docx
Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused
14
pdf
Organisatsioonikäitumine - KT1 vastused-2019
16
docx
Organisatsioonikäitumine I kontrolltöö-2018
10
docx
Organisatsiooni käitumine Kontrolltöö nr-1
29
docx
Organisatsioonikäitumine eksamimaterjal - vastused kordamisküsimustele



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun