...............................13 3. Uurimus arvutiga kaasnevate problemide teadmine ja arvuti kasutamine Kurssaare Gümnaasiumi õpilaste seas........................................................................................................................................15 3.1 Uuringu metoodika ja valim....................................................................................................15 3.1.1 Küsitluse tulemuste analüüs Kuressaare Gümnaasiumi 9. - 12. klassi õpilaste hulgas...16 Kokkuvõte..........................................................................................................................................26 Kasutatud kirjandus............................................................................................................................28 LISA1 Küsitlus...................................................................................................................................29
Antud töös on püstitatud järgmised probleemid: Millised uimastavad ained tekitavad sõltuvust; Millised üldised protsessid toimuvad inimese kehas uimastava aine tarbimisel; Milliseid probleeme tekitab sõltuvus inimese perekonnas ning ühiskonnas; Mida teavad kooliõpilased/õpetajad uimastavatest ainetest ja nende mõjust; Töö eesmärgiks on: Saada teada, milliseid probleeme tekitavad uimastavad ained perekonnas; Uurida õpilaste suhtumist uimastitesse ning teavitada neid nende kahjulikusest; Uurimisobjektiks on autori sugulane, kes suri alkoholisõltuvusse ning Kuressaare Gümnaasiumi 9.- 12. klasside õpilased. 1.Uimastid ehk mõnuained Uimastid on kesknärvisüsteemi mõjutavad ained, mis kutsuvad esile joobe või joobesarnase seisundi. Muu hulgas arvatakse nende ainete hulka narkootikumid, mõni ravim, narkoosi-ained, vedelad lahustid, dopingained, alkohol ja tubakas (Vikipeedia 2009). Uimastiteks võivad olla:
õpiharjumused, mille kohta kirjutisi väga palju pole. Helle-Mall Kadajas (2005) on oma raamatus „Õppima õppimine ja õppima õpetamine“ sellel teemal pikemalt peatunud. Autori teemavalikut ajendas: teemat on kajastatud meedias, isiklik huvi antud teema kohta, autor on plaaninud minna edasi õppima õpetajaks. Selle töö eesmärgiks on: 1) anda ülevaade õpiharjumuse käsitlusest; 2) välja selgitada 3., 6. ja 9. klassi õpilaste õpiharjumused; 3) analüüsida, kuidas mõjutavad õpiharjumused kodutööde tegemist; 4) kui suur on erinevus 3., 6. ja 9. klassi õpilaste õpiharjumuste vahel. Hüpotees: 9. klassi õpilaste õpiharjumused on paremad kui 3. ja 6. klassi õpilastel. Õpiharjumuste taset hindab autor Helle-Mall Kadajase (2005) raamatus antud võtmega. 30-26 punkti Suurepärased õpiharjumused
Ta uuris taskuraha kasutamist 7., 9. ja kõigis gümnaasiumi klassides. Küsitluse tulemusi võrdles autor TNS Emor uuringu tulemustega. Töö eesmärkideks seati: · Uurida, kuidas Saku Gümnaasiumi õpilased oma taskuraha kasutavad ja kuidas erinevad tulemused TNS Emor uuringu tulemustest. · Uurida, kas ja kuidas taskuraha kasutamine Saku Gümnaasiumis erineb sõltuvalt õpilase vanusest. Töö hüpotees: · Saku Gümnaasiumi õpilaste taskuraha kasutamine ei erine TNS Emor uuringu tulemustest. · Taskuraha kasutamine Saku Gümnaasiumis on sõltuvalt õpilase vanusest erinev. 4 1. TASKURAHA MÕISTE Raha on üldine maksevahend müntide ja rahatähtede kujul. See on vahend, mille abil saab määrata kaupade hindu ning osta ja müüa kaupu ja teenuseid. [3:1]
Ülenurme Gümnaasium Stella Halling 12.c klass Ülenurme Gümnaasiumi 10. ja 12. klasside õpilaste lugemisharjumused Uurimistöö Juhendaja Ave Vigel Ülenurme 2015 Sisukord Ülenurme Gümnaasium..........................................................................................................2 Sisukord..................................................................................................................................2 Sissejuhatus.......................................
................................................................................................20 4.4 Õpilaste arvamus abielu vajalikkusest...........................................................................20 4.5 Vanemate perekonnaseisu seos lapse arusaamadega......................................................21 4.6 Õpilaste soov abielluda..................................................................................................22 4.7 „Jah“ vastanud õpilaste abiellumise vanuse määr..........................................................23 4.8 Küsitlusele vastanute eluvaldkondade tähtsustamise tulemused....................................23 4.9 Küsitluse tulemused omasooliste abielu pooldamise kohta...........................................24 4.10 Õpilaste arvamus Eestis omasooliste abielu lubamise suhtes......................................25 KOKKUVÕTE..................................................................................
oli huvitav lugeda. Ankeetidest, mida sai võtta tõsiselt oli vastanud 72 neidu ning 28 noormeest. Inimesed, kelle vastused võtsime arvesse tabelite ja järelduste tegemisel olid enamasti õpilased vanuses 12-18, aga leidus ka 20-aastaseid ning ka paar 40 aastast. Kui olime kõik vastused ära sorteerinud, siis koostasime nende põhjal tabelid, mille põhjal ka teema kohta järeldused tegime. Oma uurimistööga tahtsime teada saada: 1) Milline on noorte suhtumine homoabieludesse ja nende seadustamisesse? 2) Kuidas üldse suhtutakse homoseksuaalidesse? 3) Mida arvavad noored võrdsetest õigustest hetero- ja homoseksuaalide vahel? Enne töö alustamist panime paika hüpoteesid: 1) Tänapäeva noored on sallivad inimesed 2) Enamik noori suhtuvad homoabieludesse ja nende seadustamisesse tolerantselt 3) Noored arvavad, et seksuaalorientatsiooni pärast ei tuleks kedagi diskrimineerida
......................................................... 27 KASUTATUD KIRJANDUS............................................................................28 LISA 1...................................................................................................... 30 2 SISSEJUHATUS Autor on valinud teema isiklikust huvist. Autor soovib teada saada, kuidas on Kullamaa Keskkooli õpilaste suhe narkootikumidega. Narkootikumide tarbimine, müümine ja vahendamine on tõsine probleem ühiskonnas. Noortel on suur oht langeda uimastite küüsi, kuna noored on uudishimulikud, soovivad kõike avastada ja enda peal proovida. Riigi peaprokuröri ülevaate riigikogu põhiseaduskomisjonile kohaselt vahistati 2014. aastal 214 inimest narkokuriteo tõttu. Töö hüpoteesiks on, et Kullamaa Keskkooli õpilased ei ole kokku puutunud narkootikumidega.
Kõik kommentaarid