.................................................. 19 2.3.3. Küsimus 5.1. Populaarseimad ajakirjad ...................................................................... 20 2.4. Kohustuslik kirjandus ......................................................................................................... 22 2.4.1. Küsimus 6. Sisukokkuvõtete levik .............................................................................. 22 2.4.2. Küsimus 7. Kohustusliku kirjanduse lugemisharjumused........................................... 23 2.4.3. Küsimus 8. Probleemid kohustusliku kirjanduse saadavusega ................................... 24 2.4.4. Küsimus 9. Kohustusliku kirjanduse huvitavaks pidamine......................................... 24 2.4.5. Küsimus 10. Meeldinud kohustuslike raamatute nimetamine..................................... 26 2.4.6. Küsimused 11 ja 12. Kohustusliku kirjanduse vajalikkus........................................... 26
Teose paremaks mõistmiseks aitab kaasa raamatus antud probleemide põhjal kirjandite ja analüüside kirjutamine. 1.2. Kohustuslik kirjandus Eestis Eesti Vabariigis on üle kolmesaja toimiva kooli. Kõikides koolides õpetatakse ühise õppekava alusel. Seega on kohustuslikule kirjandusele riikliku õppekava poolt sätestatud standardid ning normid. Õpetaja võib raamatuid käsitleda erinevas järjekorras, kuid on kindlad teosed, mis peavad kas põhikooli või gümnaasiumi lõpuks läbi töötatud olema. Päeva, mil kohustuslik kirjandus sisse viidi, ei saa täpselt määratleda, kuna see levis märkamatult. Kooliõpetajad andsid alguses ainult tublimatele mahukamaid teoseid koju lugeda. Hiljem laienes see kohustus kõigile. (Wikipedia 2013) Kirjanduse tundides tutvuvad õpilased Eesti ajaloo erinevate järkudega. Näiteks kui läbitakse romantismiajastu perioodi, siis loetakse ka selle ajastu raamatuid (näiteks Mérimée ,,Carmen"). 1.3
Riidaja Põhikool Merily Mirka 8.klass Ala, Hummuli ja Riidaja Põhikooli kolmanda kooliastme õpilaste lugemisharjumused Juhendaja: Heli Veerme Riidaja 2017 Sisukord SISSEJUHATUS....................................................................................2 1. NOORTE LUGEMUS......................................................................3 2. ALA, HUMMULI JA RIIDAJA PÕHIKOOLI III KOOLIASTME ÕPILASTE LUGEMISHARJUMUSTE ANALÜÜS..................................................5 KOKKUVÕTE........................................................................................7
kl tüdrukud 40% 7. kl poisid 8. kl poisid 30% 9. kl poisid 20% 10% 0% Ei loe Loevad vahel Loevad alati Joonis 2. Kohustusliku kirjanduse lugemine klasside ja soo kaupa 1.2. Kooliväline raamatute lugemine Ma uurisin, kui paljud loevad kooliväliselt raamatuid. Õpilased loevad ikka enamasti ainult kohustuslikku kirjandust ning istuvad arvutis selle asemel, et lugeda mõnda raamatut. 52% vastanuist valis vastuseks, et nad ei loe kooliväliselt üldse raamatuid. Enamik neist olid poisid. 31% märkis, et loevad vahel raamatuid. 17% vastanuist märkis, et loevad tihti raamatuid. 72% poistest ei loe kooliväliselt raamatuid
Ülenurme Gümnaasium Laura Tiina Tõnson 12.b Vitamiinide tarvitamise harjumused ja teadlikkus Ülenurme Gümnaasiumi 9. klasside ja gümnaasiumiõpilaste hulgas Uurimistöö Marina Kamenskaja Ülenurme 2020 Sissejuhatus Ilmselt on kõik inimesed kokku puutunud vitamiinidega, nende kasulikkuse ja vajalikkusega. Vitamiinid on toidu asendamatud koostisosad. Nad ei anna energiat, aga on ääretult vajalikud keha normaalseks talitluseks ja tervise korras hoidmiseks. Vitamiinid aitavad kaasa keha loomulike reaktsioonide toimumisele organismis. Nad mõjutavad ainevahetust ja aktiveerivad ensüüme
Meedias ilmub pidevalt alkoholireklaame, mis kutsuvad üha rohkem ostma ja tarbima erinevaid alkohoolseid jooke. Räägitakse isegi alkoholi tarbimise positiivsetest aspektidest, nagu klaas punast veini päevas tagab parema tervise ja pikema eluea. Järjest rohkem räägitakse noorte alkoholi tarbimise tõusust ning seetõttu on uurimistöö autoreid pikemat aega vaevanud küsimus, kas ja millisel määral tarbitakse alkoholi Ülenurme Gümnaasiumi õpilaste hulgas. Seetõttu on valitud uurimistöö teemaks alkoholi tarbimine Ülenurme Gümnaasiumi 8. ja 12. klassi õpilaste seas, esindades erinevaid vanusegruppe, et täpsemalt teada saada nende õpilaste alkoholi tarbimise harjumustest. Uurimistöö eesmärk on kirjeldada Ülenurme Gümnaasiumi koolinoorte alkoholi tarbimist. Eesmärgist tulenevad järgmised uurimisülesanded: 1. Kirjeldada, kui palju õpilasi tarbib 12-ndas ja 8-ndas klassis alkoholi. 2
..............................................................................15 2.4.1 Seadusandlus....................................................................................................................15 2.4.2 Eestlaste suhtumine samasooliste paaride abieludesse ning nende poolt adopteerimisse ...................................................................................................................................................16 3. Küsitlus Kuressaare Gümnaasiumi 9.-12. klasside õpilaste seas...................................................17 3.1 Uuringu iseloomustus..............................................................................................................17 3.2 Küsimuste kokkuvõtte.............................................................................................................18 3.3 Uuringu kokkuvõte..............................................................................................................
. lk3 1. Õpilane ja kohustuslik kirjandus .................................................................. lk 4 1.1. Kui palju loeb 8 klassi õpilane? .......................................................... lk 4 1.2. Miks õpilased raamatuid ei loe? ......................................................... lk 5 2. Raamatute sobivus. ........................................................................................................... lk 6 2.1. Kaheksanda klassi õpilaste lemmikraamtud kohustusliku kirjanduse hulgast. .... lk 6 2.2. Kaheksanda klassi õpilastele vähim meeldinud raamatud kohustusliku kirjanduse hulgast . ........................................................................................................................ lk 6 2.3. Milliseid raamtuid soovivad õpilased nimekirja lisada? ....................................... lk 6 3. Kohustusliku kirjanduse valik ...........................................................
Kõik kommentaarid