Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Operatsioonide - eelne; konkreetsete operatsioonide aste; formaalsete operatsioonide aste ning peavad õppimist inimese sisemise aktiivsuse produktiks. Kolmanda õppimisteooriate grupi moodustavad käsitlused, mis toetuvad nii biheivioristlikele kui ka kognitiivsetele ideedele õppimisest. 8. Õppimise biheivioristlikud käsitused Klassikaline tingitus ja selle rakendused.
Orienteeritud sportlasele on iseloomulikud kannatlikkus, optimaalne jõupingutus, keskmist väljakutset nõudvate tegevuste valik ja tagasiside vajalikkus nii treeningutel kui ka võistlustel (Lavallee jt, 2004). • Egole orienteeritud sportlaste tegevuse eesmärgid on fokuseeritud normatiivsele võrdlusele teistega ja enda võimekuse (oskuste) demonstreerimise vajadusele.
Oluline osa on väärtuskasvatusel, mis aitab kujundada noorel inimesel eluks väärtushinnanguid. Kui koolil ja kodul on sarnased väärtushinnangud ja kui mõlemat ümbritsevad vastastikku toetav keskkond ja head sotsiaalsed suhted, siis selliselt kujunevad hinnangud ka areneval lapsel ning probleeme tema kasvatuses on oluliselt vähem.
Organiseerimisoskus - aitab õppimisel integreerida uut informatsiooni juba olemasolevate teadmiste ja oskustega.
Olulisemad võimed on : • kristalliseerunud intelligentsus (lugemisoskus ja üldine informatsioon), mis on vajalik keelekasutuseks; • voolav intelligentsus (loogiliste järelduste tegemine, arutlus, ülesannete lahendamine uutes oludes ja kontekstides); • üldine mälu ja õppimisvõime.
Ooli - info/129-toitlustamise- Inimese Turva- info kohta meest 1,15 664.70 Ruumide rent (koolist ........) Tund 10 tasuta tasuta Helitehnika rent Tre.ee 140(+transport http://tre.ee/?plk=23 Päev 1 50) 190 Projekt: Noorte infopäev „Kaine on in!“ 7
Orgaanilisest kahjustusest on enamik neist lastest piiratud liikumisega, nad ei hoia pead ega suuda tõusta istuma. Neil võivad ka puududa mitmed vajalikud refleksid (nt hingamis-, neelamis-, haaramisrefleks). Need lapsed ei suuda hoolitseda oma põhivajaduste eest.
Ooteaeg on kergesti rakendatav strateegia: • Anna õpilastele märku ja loenda pärast küsimuse esitamist: “1-100, 2-100, 3-100, 4-100, 5-100" Alternatiivina loendamisele võib ka jälgida stopperit või klassiruumi kella sekundiosutit.
Omaette kunst – millele saabki kaasa aidata rütmitaju arendamine juba varajases lapsepõlves – ajal, mil tegelikult ollakse oma sisemiste rütmidega veel suuremas kooskõlas, kui hiljem, mil on vaja seda juba kunstlikult õppida.
Oluline koht on mäng! Mäng on kõikide oskuste ja üldoskuste arengu alus! 6-7 a tunneb rõõmu,juhendab teisi, lahendab probleeme, on loov,algatab mänge, mängib rollimänge, järgib reegleid, kasutab loovalt erinevaid vahendeid
Olulisemaks eeskujuks on reeglina tema vanemad, vanavanemad või teised lähedased inimesed. Kui nimetatud isikud käituvad ise vägivaldselt, on nad lastele negatiivseks eeskujuks, lapsed näevad agressiivset käitumist ja matkivad seda.
Operatsioonide - eelne periood (1,5-2 aastat 7 aastani) – eelkooli iga, hakkab arenema kujundlik mõtlemine, hakkavad kasutama sümboleid, lastel on ekotsentriline mõtlemine – ei oska teise olukorda end panna.
O motiveerimine – saab aru mis toimub ja see on kasulik – selgitamine (kasudest, TEISE väärtuste ja vajaduste kaudu), tasu kaudu, tunnustamise kaudu/KIIDA!. Motiveerimine toob eelduse vastutustunne tekkeks.
Olulised teised – need kelle suhtumine, tugi, arvamus jne korda läheb, selle frupiga in identifitseerib ennast 2. referentgrupid 3. nn rolli mängimine ja rolli võtmine – tegevuslik läbi mängimine.
O aktsepteerimine - lastel, keda vanemad võtavad omaks sellisena nagu nad on, kujuneb üldine usaldus teiste vastu, positiivne enese kontseptsioon ning jaatav hoiak teiste inimeste ettevõtmiste suhtes.
Organiseerunud osapoolel on kalduvus teist osapoolt mitte tunnustada. Küsimus, kes nad üldse on ja mida nad tahavad, muutub probleemide vältimise ja teisest mitte väljategemise õigustuseks.
Ohtudeks on siin aga see, et tüüpülesannete lahendamise harjutamisel kipuvad õpilased toimima mehaaniliselt- pannes arve valemitesse ilma probleemisse süvenemata.
Omakapitali rentaablust on otstarbekas võrrelda omakapitali hinnaga ehk omanike nõutava tulunormiga28. Kui see ületab nõutava tulunormi, siis luuakse omanikele lisandväärtust.
Operatsioonide - eelsele (2-7) arenguastmele jõudmisel hakkab laps seostama oma mõttelisi kujundeid vastavate sõnade ja väljenditega – tekib keele ja mõtlemise seos.
Omandamishimu on meil kõigil veidike, kuid probleem on siis kui laps tahab kellegi käest pidevalt asju ära võtta ja tegelikult neid ei vaja ja heidab jälle kõrvale.
Operatsioonide - eelne aste: 2-7a. Operatsioonide-eelsel perioodil hakkavad lapsed aru saama, et sõna kui sümbol ja sellele vastav objekt ei pea sugugi koos olema.
Orien - teerumisspordi komitee, mille esimeheks valiti Aleks Kaskneem, abiesimeheks Endel Jõgioja, koh-tunike kolleegiumi esimeheks Anto Raukas.
Oluliseks tunnusjooneks on võime pöörata sündmuste käiku mõtteliselt tagasi Laps pole veel võimeline lahendama süllogisme ja mitme muutujaga ülesandeid.
Objektivistid - on olemas onjekstiivsd sisemised mõõdupuud hea elu määratlemiseks, sest kõigil inimestel on universaalsed põhivajadused.
Olupildil on harilikult kujutatud mingi dünaamilise situatsiooni lõpptulemus, mistõttu peavad eelnevad osatoimingud tu- lema mälust.
Organisatsiooniline vorm - silmas peetakse õppetöö korraldamise viisi kas koolitunni, kõrgkooliloengu, iseseisva tööna või mõnel teisel viisil.
Oluliselt edukam on olukord, kus laps, kes ei räägi, võtab tassi piktogrammi ning ulatab selle õpetajale märgiks, et ta tahab juua.
Ootamatud liigutused on märk ohust, mille peale aktiveerib keha jõu võimalikuks põgenemiseks või kõrvalepõikeks, eraldades hormoone.
Olulisteks on tervisepäevad, matkad, kohtumised kodukandi sportlastega, kuna teatud vanuses vajavad noored konkreetset eeskuju.
Olemuselt on see vaatlev lugemine, mida kasutatkse ajalehtede, ajakirjade, raamatute sirvimisel ja pealiskaudsel lugemisel.
Odav variant on kuivatatud lillede või lehtede kogumine; materjali korjamine võib osutuda palju lõbu pakkuvaks tegevuseks.
Omaette kunst on olla ka heaks eeskujuks ning kasvatada laps ausaks, kuulekaks ja sallivaks teiste ühiskonna liikmete suhtes.
Operatsioonid on mõttekad. Peame arvestama, milline on keskkond, milliseid ressursse see pakub ja milliseid nõudmisi esitab.
Omistamine on subjektiivne. Õpilaste hindamise nõuded on kajastatud nii riiklikus õppekavas kui ka hindamisjuhendis.
Official deliquency – teod, mis kajastuvad politseistatistikas Varjatud kuritegevus – mis ei kajastu politseistatistikas.
Objektiivne hindamine on hindaja keskne, sest võimaldab hinnata õpilste oskusekid standardi suhtes, ning luua pingeridasid.
Ooteaeg on juhendav protseduur, mis kasutab pausi (3-5 sekundit) õpetaja küsimuse ja õpilase vastuse vahel.
Oluliseks jooneks on see, et klassiõpetajaid toetatakse hästi planeeritud aja mahavõtmise poliitika ja protsessiga.
Olu - line saavutada jõudude tasakaal, liidud erinevate võimalustega riikide pragmaatiline vahend.
Oleval lapsel on raske minna üle ühelt tegevuselt teisele ning sageli ei mõista laps, mida ta tegema peab.
Omavalitsuslik lastekaitse on lapse kaitse ja abi korraldamine ning järelvalve kohaliku omavalitsuse sotsiaaltalituses.
Olulisimad nägemis - ja kuulmistaju, töö- ja lühimälu, verbaalse mõtlemise ning suulise kõne raskused.
Olevikusurve on järgida inimõigusi, tagada erivajadustega inimestele võrdsed võimalused teistega.
Orientatsioonid õppimisel – kas materjali omandamisele või õpitulemuse demonstreerimisele suunatud õppimine.
Operantne tingitus – käitumise määrab ära sellele järgnev kinnitus Eelnev sündmuskäitumine
Oluline koht on ka panganduse temaatikal ettevõtja seisukohalt ehk sisuliselt pangateenustel.
Oluliseks dokumendiks on ka kooli õppekava, mis määrab, millises keeles ja kuidas õpetamine toimub.
Olendis on midagi jumalikust vaimust ja igas olendis on tegev ühe ja ühtse ürgjõud.
Omistusvead on eriti märgatavad siis, kui isiklikku käitumist võrreldakse teiste omaga.
Ontogenees - Üksikorganismi arengutee, mis algab munaraku vilj-st ja lõpeb bioloogilise
Oligofreenid – kaassündinud vaimupuue või väga varajases eas omandatud vaimu seisund.
Oraalne - sünd kuni 1 eluaasta- rahuldus suu kaudu- rinna imemine, pöidla imemine.
Olendi ülesandeks on indiviidi elu mõtestamine ning eesmärgiks selle mõtestatuna kogemine.
Omafinantseerimise määr on see osa laenuprojektist, mida laenusaaja peab rahastama omavahenditest.
Omavahel suheldes on olemas rahvusvaheline viipekeel ( Üldine suhtluskeel on ingliskeel.
Onomastika – 2 loodi selleks, et luua ülevaade 1918.–40. a muudetud nimedest.
Orgaanilised kõnevead – põhinevad anatoomilistel kõrvalekaldumistel lapse kõneorganites.
Oht on kõige suurem teismeliseeas, kui nooruk kasvab kiiresti pikkusesse.
Oluline teadmine on täpselt see, millal gaasi juurde anda ja millal hoogu maha võtta.
Oppositional behavior - ehk tõrges-trotslik käitumine, seda terminit kasutab psühhiaater.
Operatsioonide - eelne (2- 7a)- pole veel omandanud loogilist mõtlemist, 3. Konkr.
Olen 32 - aastane, kolme lapse ema, kelle koolitee algas 26 aastat tagasi.
Oluline roll on noore kujunemises vanematel, kuigi noored ise seda ei tunnista.
Organisatsioonilis - pedagoogilne tase – üksikindiviid on interaktsioonis grupiga
Oluliseks eripäraks on egotsentrilisus, võimetus näha asju teise perspektiivist.
Operatsioonide - eelne periood (1,5-7. eluaastani)  Kõnekeele kujunemine.
Operatsioonide - võime mõelda abstraktsetest v hüpoteetilistest probl.
Omaduseks on peale ksvatustahte veel vastavad teadmised ja oskused.
Organiseerimisoskuste kujundamine on sarnane üldistamis ja ülekandeoskuse arendamisega.
Omaksvõtmiseks on soovitav kaasata õpilasi nende väljatöötamisse.
Operatsionaliseerimine on tõlgendamine, see ei too esile termini tähendust.
Ohlssoni arvates on inimmõtlemine pigem enaktiline kui deduktiivne.
Olweus – esimesenapani alusele kiusamise kirjeldamisele.
Olid 1 - 2 aastat hiljem kaaslaste hulgas populaarsemad.
Olümpiaadiedu on ennustatav mingite kindlate faktorite kaudu.
Operantset tingitust nimetatakse stiimul- reaktsioon õppimiseks.
Oletatavateks esilekutsujateks on suured sisemised muudatused organismis.
Operantne käitumine on see, et käitumist mõjutab tagajärg.
Orel on ka Vennaste koguduse poolt toodud pill
Oht on kasutada pisematel liiga palju sõnu.
Olen väärtusetu - teised on hoolimatud ja äratõukavad.
Olukordades on agressiivsus lubatud ja õigustatud.
Optilised - luup, suurendusklaasid, binokkel.
Oleksid õpikud — Töö – ja tehnologia.
Olemuse kohta on palju erinevaid arusaamu.
Oluline sümbol on jaapanlastele ka bambus.
Oletusi põhjus - tagajärje seoste kohta.
Onomastika – 1 ja Onomastika–2
Vote UP
-1
Vote DOWN
Omandivormist tulenevalt on erinev koolieelsete asutuste finantseerimine ning maksumus lapsevanematele.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun