Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Erivajadustega laste Identifitseerimine (1)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis nad siis teevad?
  • Mis roll on siis vanemal siiski?
  • Kus kohas läheb õpsi pädevuse piir?
  • Kuidas ja kuna tehakse erivajadused kindlaks?
  • MIDA mis see on?
  • Miks veel lapsevanem ei märka peale võrdluse?
  • KES hindab Mida õps võiks uurida ja hinnata?
  • Miks kus ta pidama jääb?
  • KUIDAS hinnata Kuidas lapse uurimine käib?
  • Miks oskused tekivad?
  • Miks tingimustes oskused tekivad?
  • Mida saaks kasuatada jne?
  • Millega hindamine tegeleb?
  • Millega ühe lapse taset võrrelda et kas on ok või mitte?
  • Millisele üldistusastmeletasemele peaks kokkuvõttev hinnang antama?
  • Mis juppideks saab jagada?
  • Kuidas infot vastu võtab infot eristab kuidas tp on lood?
  • Keskenduda kas leiab olulisema üles?
  • Kuidas õpetada kui neid üldoskusi pole lahti kirjutatud?
  • Mis problad mis eas võiks tekkida?
  • Millises arenguvaldkonnas ja millistes oskustes võiks probleem ilmneda?
  • Milles probleem võiks väljenduda?
  • Miks ei ole meil kogu aeg päev?
  • Mis on tähepanust kasu?
  • KESTUS kuidas seda uurida?
  • Mida taju teeb Mis tajust kasu on?
  • Kuidas uurida nt taju kiirust?
  • Kui tajukiirus on probleemne siis kuidas seda arendada?
  • Palju mõjutada Ja kuidas siis?
  • Millest väljendub suurte inimeste mõtlemine?
  • Kui kaua väiksed lapsed mltevad praktiliselt?
  • Mida siis pildid näed?
  • Kuidas uurida üldistamist?
  • Mis hõlmaks kõiki marju?
  • Mida mälu võimaldab?
  • Kuidas uurida lühimälu mahtu?
  • Mis on eeldatavasti mälujälg PÖÖRA tp mis laadi info lapsele paremini meelde jääb?
  • Miks vaja on dokumentatsiooni?
  • Milliseid teenuseid vajavad lapsed sültuvalt hälbe tüübist?
  • Kuidas toetada seda et lapsed oma kuulmisjääki kasutaksid?
  • Milles siis seisneb?

Lõik failist

Erivajaduste indenti: 1. LOENG
Õpetaja (aga ka logopeedi , psühholoogi vms võib sellesse haarata kaasa) sageli hindab lapse arengutaset (kas on eakohane, või madalam, kõrgem).
ErI ja diagnoosi paneku erinevused: arstid panevad diagnoosi ( logopeedid aga panevad kõnepuude diagnoose). ErI-ga peaksid tegelema just õpetajad: mis nad siis teevad? Nad peaksid märkama, hindama (selle tulemusena saab teada, kas lapse areng on eakohane või mitte), siis on ka sekkumine/nõustamine olemas neil. ErI peaks andma infot kuidas last toetada vüi aidata homme, ülehomme ja pikemas perspektiivis. Peame saama spetsiifilisemad teadmised, mis tasemel laps on (ta võimed), mis tasemel täpselt nad on, mis sorti abi nad vajavad täpselt.
ErI on laiem kui lihtsatl lapse arenfutaseme hindamine!
  • nt millele peaks rohkem TP pööram aasta vanuse ja nt 15 a lapse puhul...nt noorematel motoorikat ja kuidas kõnest aru saab + ka kõne moodustamine (lalin ka). Vanemate laste puhul aga nt abstraktset mõtlemist (kuidas mõistab erinevate nähtuste seoseid jne).

Lastel probleemide alged on suure tüenäosusuega näha, ilmnevad juba lasteaia eas
2. LOENG
Igaühel on õigus haridusele (ütleb põhiseadus). Nii ka erivajadustega lastel. Kas nt alusharidus või gümnaasiumi või peale seda hariuds käib sinna alla? Enamsti räägitakse siiski selles punktis alusharidusele. Siin probleem: et alusharidus peaks olema kõigile kättesaadav , siis on ikkagi sadu lapsi, kes ootavad lasteaiajärjekorras. ET reaalsus on siiski teine.
Lapse potensiaaln peaks saama maksimaalselt välja arendatud.
Koolieelse: Mis tahes arengut peab lasteasutus soodustama, TEHES seda individuaalseid iseärasusi ja vajadusi arvestades.
Mitte iga lapsel pole see punkt täidetud. Lapsed langevad lasteaiast välja, sest neil on iseärasused, millega lasteaiad ei suuda toime tulla. Nt tehakse lapsevanemale ettepanek, et ta lastaaeda väga ei tuleks. Kahjuks selle paragrahviga meil on raskusi ja puudusi.
Põhikooli: Üldine alus, mida koolis tehakse ja millega tegeletakse, mis arenguvaldkondi ta toetab lapsel.
Siin on hEV terminina kirjas, et sõltumata sellest, peab HEV saama haridust vastavalt oma võimetele. Alusharidus pole kohustuslik (aga
Vasakule Paremale
Erivajadustega laste Identifitseerimine #1 Erivajadustega laste Identifitseerimine #2 Erivajadustega laste Identifitseerimine #3 Erivajadustega laste Identifitseerimine #4 Erivajadustega laste Identifitseerimine #5 Erivajadustega laste Identifitseerimine #6 Erivajadustega laste Identifitseerimine #7 Erivajadustega laste Identifitseerimine #8 Erivajadustega laste Identifitseerimine #9 Erivajadustega laste Identifitseerimine #10 Erivajadustega laste Identifitseerimine #11 Erivajadustega laste Identifitseerimine #12 Erivajadustega laste Identifitseerimine #13 Erivajadustega laste Identifitseerimine #14 Erivajadustega laste Identifitseerimine #15 Erivajadustega laste Identifitseerimine #16 Erivajadustega laste Identifitseerimine #17 Erivajadustega laste Identifitseerimine #18 Erivajadustega laste Identifitseerimine #19 Erivajadustega laste Identifitseerimine #20 Erivajadustega laste Identifitseerimine #21 Erivajadustega laste Identifitseerimine #22 Erivajadustega laste Identifitseerimine #23 Erivajadustega laste Identifitseerimine #24 Erivajadustega laste Identifitseerimine #25 Erivajadustega laste Identifitseerimine #26 Erivajadustega laste Identifitseerimine #27 Erivajadustega laste Identifitseerimine #28 Erivajadustega laste Identifitseerimine #29 Erivajadustega laste Identifitseerimine #30 Erivajadustega laste Identifitseerimine #31
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 31 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-06-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 227 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor estoonian Õppematerjali autor
Konspekt sisaldab kõigi loengute põhjalikku kokkuvõtet. Eksamipõhine ehk selle konsepkti järgi õppides saab eksamil väga hea tulemuse. Kohati esineb trükivigu.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
36
odt

Erivajaduste identifitseerimine (TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused)

BA eksami kordamisküsimused ja vastused ERIVAJADUSTE IDENTIFITSEERI -MINE 1. ERIVAJADUSTE IDENTIFITSEERIMISE PROTSESS. Lasteaeda või kooli jõuavad lapsed erinevate eelteadmiste ja oskustega. Selleks, et õpetamine toimuks lapsest lähtuvalt, tuleb teha kindlaks, millisel tasemel laps hetkel on ja millised on tema eripärad õppimises. Alles selle põhjal saab otsustada, mida ja kuidas talle järgnevalt õpetada. Enamuse laste oskused-teadmised on piisavalt ühesugusel tasemel, et neid saaks õpetada enam-vähem ühtemoodi. Siiski märkavad õpetajad, et mõne lapse oskused-teadmised või käitumine erinevad rühma/klassi keskmisest sedavõrd, et nende edasiminek on tunduvalt aeglasem (andekate puhul aga kiirem) ja nende õpetamisel tuleb teha olulisi muudatusi. Nüüd, et milliseid muudatusi täpsemalt? Et seda otsustada, peab õpetaja mõistma, milles täpsemalt

Eripedagoogika
thumbnail
11
docx

Erivajaduste identifitseerimine konspekt

Erivajaduste identifitseerimine  Erivajaduste identifitseerimise protsess. Erivajaduste identifitseerimine tähendab erivajaduste kindlaks tegemist ehk protsessi lapse arenguerinevuste märkamisest sekkumise kavandamiseni.  Erivajaduste identifitseerimises osalevate spetsialistide pädevus. Õpetajate pädevuse üle kasutada laste arengu hindamisel üht või teist meetodit aitavad otsustada kaks asjaolu - väljaõpe ja võimalused. Õpetajate esmaõpe ülikooli bakalaureuse ja/ või magistritasemel ei valmista neid spetsiifiliselt ette ühegi meetodi kasutamiseks. Ülikooli stuudiumi käigus tutvutakse küll teoreetiliselt kõigi meetoditega, kuid põhjalikku ettevalmistust see ei anna, mistõttu tuleb leida võimalusi täiendkoolituse raames end hindamismeetodite osas edasi harida

Eripedagoogika
thumbnail
26
docx

Õpiraskuste psühholoogia konspekt

konkreetsemate oskuste omandamisega probleemid ilmnevad. IQ alla 70’ga lastel on keeruline õppida lugema ja arvutama, aga kui minna veel allapoole, siis näiteks IQ 50 on raske lastel juba eneseteenindusoskusi omandada. Nii et mida madalam IQ seda konkreetsemate, lihtsamate asjade õppimise omandamisega probleemid tekivad. Mida kõrgem IQ, seda lihtsam on konkreetsete asjade õppimine. Mida raskemaks info läheb, seda keerulisem on seda omandada. Edaspidi räägime üldistest ÕR nende laste puhul, kelle IQ jääb 50 ja 70 vahele. Ehk kerge vaimse alaarenguga lapsed. Nad on kõik üldiste ÕR-tega. Neid lapsi on kõige enam uuritud, nende taju, mälu, mõtlemist. Mõnes mõttes on seltskond üksteisega suhteliselt sarnane kui võrrelda nende lastega, kelle IQ on oluliselt madalam. Kellel on mõõdukas või raske VAA (vaimne alaareng), seal üldistest häiretest, geneetilistest sündroomidest tulenevalt on palju

Eripedagoogika
thumbnail
15
docx

Õpimapp LAPSE ARENGU HINDAMISE PÕHIMÕTTED JA MEETODID

vanemate tähelepanu on suunatud lapse saavutustele. Olgu need esimesed sammud, lause või mistahes muu uus oskus - iga edusammu üle tuntakse vaid suurt rõõmu. Lapse uutest oskustest antakse rõõmuga teada sugulastele-sõpradele ning neid demonstreeritakse sotsiaalmeedias. Kogu lapse kodune areng toimub positiivses õhkkonnas, kus lapse edule elatakse kaasa, edu märgatakse ja last imetletakse. Üleminekul kodu keskkonnast lasteaia keskkonda toimub laste arengule hinnangu andmises aga suur pööre, mis kandub tihti edasi kooli, ülikooli ja töölegi - hakatakse nägema ka lapse nõrku külgi, vigu ja neid tegevusi, millega laps hakkama ei saa. Näiteks ilmneb, et laps ei räägi hästi või ei tule toime riidesse panemisega, ei saa iseseisvalt trepist alla, talle valmistab raskusi harjumatult vähene tähelepanu, ilmnevad emotsionaalsed raskused suhetes kaaslastega jne

Pedagoogika
thumbnail
78
doc

Õpiraskuste psühholoogia

on raske lastel juba eneseteenindusoskusi omandada. Juba nende oskuste omandamine võtab oluliselt rohkem aega kui lastel, kelle IQ on kõrgem. Nii et mida madalam IQ, seda konkreetsemate, lihtsamate asjade õppimise omandamisega on probleemid. Mida IQ kõrgemaks läheb, seda lihtsam on konkreetsete asjade õppimine. Mida raskemaks info läheb, seda keerulisem on seda omandada. Edaspidi räägime üldistest ÕR nende laste puhul, kelle IQ jääb 50 ja 70 vahele. Ehk kerge vaimse alaarenguga lapsed. Nad on kõik üldiste ÕR-tega. Neid lapsi on kõige enam uuritud, nende taju, mälu, mõtlemist. Mõnes mõttes on seltskond suhteliselt üksteisega sarnane kui võrrelda nende lastega, kelle IQ on oluliselt madalam, kellel on mõõdukas või raske VAA, seal tulenevalt üldistest häiretest, geneetilistest sündroomidest tulenevalt on palju lisaprobleeme ja selletõttu kui lapsel on

Eripedagoogika
thumbnail
68
docx

Arengupsühholoogia loeng

1.Sissejuhatus Arengupsühholoogia sai iseseisva distsipliinina (ehk teadusena) alguse 19. sajandil, 1882. aastal. Üldine algus on seotud Darwini evolutsiooniteooriaga, kuid see ei pannud veel teaduslikku alust. Täpsemalt kujunes lääne ühiskonnas teaduslik arengupsühholoogia pärast tööstusrevolutsiooni, sest tekkis vajadus uurida lapseiga. Euroopas oli arengupsühholoogia rajajaks William Stern (1871-1938) ­ Saksa psühholoog, kes viis läbi uurimusi laste kõnest, tuntuim teos ,,Psychologie der früher Kindheit" (1914); USA-s oli tuntuim arengupsühholoogia rajaja G. Stanley Hall (1846-1934) ­ tegi laboris katseid laste taju, mälu ja õppimise kohta. Miks on vajadus uurida arengut? Vajaduse arengu uurimise järele tingivad sageli sotsiaalsed ja majanduslikud muutused. Tööstusrevolutsiooni tulemusena tekkis vajadus uurida lapseiga. Teismeea uurimise vajadus

Arengupsühholoogia
thumbnail
18
docx

Õpiraskuste psühholoogia

AINE KOOD SHHI.03.009 ÕPIVÄLJUNDID Aine läbinud üliõpilane - on kursis õpiraskuste tänapäevaste käsitlustega; - on kursisõpiraskuste psühholoogilise olemuse ja käitumuslike väljendustega; - on kursis tunnetusprotsesside arengu erisustega õpiraskustega lastel; - on kursis õpiraskustega laste emotsionaalse ja sotsiaalse arengu erisustega; - tunneb õpiraskustega laste arendamise põhimõtteid. ÕPPEMATERJALID World Health Organization (1999). F81 Õpivilumuste spetsiifilised häired. Raamatus RHK-10 V peatükk. Tartu: Tartu Ülikool. Lk 234243. World Health Organization (1999). F82 Motoorika spetsiifiline

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
68
doc

Kõnetegevuse psühholoogia

Kui palju keel meie käitumist mojutab? Kas meie arusaam maailmast mõjutab ainult keel? Kui keel kõike väänab, kuidas siis üldse teadust arendab? Tõesti, keel suunab last ja viib edasi, aga sõltuvalt tegevusest on võimalik samm edasi astuda. Inimteadvus on seotud oluliselt hierarhilisusega. Päris teadvus on keeleüksustel ja sellele kõneleja toetub. Keel on seotud kultuuriga. Keel on üks suhtlusvahenditest ja märgisüsteemidest. Väikeste laste jaoks on füsiline kontakt on üks suhtlusvahenditest ja see on arendamiseks vajalik. (ka koolis oleks tgelt, aga seadused väga ei luba tänapäeval üldse). Kaheotsaga nooled tähendabvad seotust!! 2 LOENG: Peame eristama vahendidt ja selle kasutamist ehk keelt ja kõnet! Üks asi on oskus teksti/lauset moodustada, aga sedda on tarvis meil suhtlemiseks, Milles seisneb see künesuhtlemisprotsess? Milles on häda? Keeleteadus analüüsib keelt

Pedagoogika




Kommentaarid (1)

estoonian profiilipilt
estoonian: väga hea
16:24 15-10-2018



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun