Õpetaja õpilase mina-pildi kujundajana (0)
Esitatud küsimused
- Milline ma olen inimese enesekohast suhtumist Ma suhtun endasse hästi Mina-konts on hoiak ja väljendub in suhtumises endasse kui tervikusse hinnang võib olla pos või neg Kognitiivne - ratsionaalne Mille suhtes?
- Kuidas ma seoses endaga end tunnen?
- Mitu enesehinnangut?
- Kuidas eneseh tekib?
- Miks on enesehinnang tähtis?
Lõik failist
29.03
Kristi Kõiv
Õpetaja õpilase
mina-pildi kujundajana
Lastel pos
mina-pildi kujundamine.
Küsimused:
Ma olen …
Ma tunnen …
Ma suudan …
Ma loodan …
Sotsiaalne kontekst
Lapse mina-konts
Lapsega seotud isiklikud tegevused ja
toimetulek
Suhted klassis, õpetamis eja õppimisprotsessid
…….
Mina- käsitlus e
mina-konts
On inimese ettekujutus endast, mis kujutab endasti nii kirjeldavat kui ka
hinnangulist mõõdet.
On psühholoogiline tervik, mis
sisaldab tundeid, hoiakuid, hinnanguid, kirjeldavaid kategooriaid in
kohta, kusjuures minakäsitluses võib eristada kirjeldavat ja
hinnangulist aspekti.
Sotsiaalsed
võrdlused
Kuidas mina-konts kujuneb?
1. sotsiaalne võrdlemine
2. oma käitumise vaatlemine
3. mõtted ja tunded (need in ke soma mina kirjeldamise kasut ka seda, et väljendavad oma minaga seotud mõtteid ja tundeid hindavad positiivsemalt mina konts üldse. Need kes kirjeldavad käitumisega, need neg.)
4. teiste reaktsioonid (lapeeast sisse harjunud)
C.Rogers Tingimusteta positiivne suhtumine Rogers rõhutas, et peaks olema lapsel ka olema skeegi, kes rõhutab positiivset suhtimist lapse vasdtu, sest siis kujun pos mina-konts. Tingimuslik suhtumine. Hinnangud omaminale langevad kokku sellega kuidas teised mind hindavad.
Teadmiste allikas: Käitumine / Mõtted / Teiste reacts / sots võrdlemine
Ma käin teistega väljas/ tunnen piinlik suheldes/ … / …
Järeldus: Ma olen sõbralik / Tunnen süüdi/ Ma olen sõbralik / Tunnen süüdi
Enesehinnang – pos või neg hinnang enda kohta.
Kuidas ma seoses endaga end tunnen?
Kas nõustud järgmiste väidetega?
Ma tunnen, et olen väärtuslik inimene.
…
Sarnased õppematerjalid
49
docx
Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses
Produktiive
Sotsiaal- personaalne, mis sisaldab
persooni- ühiskkond jne (ei tegele)
Intra-/interpersonaalne
dimensioon.
Inimese õpetus tegeleb enesekohase, sotsiaalse pädevusega.
Ainevaldkonna kirjeldus inimeseõpetuses:
PRÕK vt ainevaldkonna kirjeldust! Üldised eesmärgid on aidata kaasa õpilase sotsiaalses
elus vajalike toimtulekuoskuste arengule, mille eeluviimiseks kuju õppides..
Sotsiaalne pädevus- suutlikkus end teostada, toimida teadliku ja vastutustundliku kodanikuna
ning toetada ühiskonna demokraatlikku arengut; teada ning järgida ühiskonnas kehtivaid
väärtusi ja norme ning erinevate keskkondade reegleid; teha koostööd teiste inimestega
erinevates situatsioonides; aktsepteerida inimeste erinevusi ning arvestada neid suhtlemisel.
Erinevad mõisted?
Kommentaarid (0)
Kõik kommentaarid