Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Strateegilise juhtimise praktika (1)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuhu tahetakse välja jõuda ?
 
Säutsu twitteris
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL
Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool
Ä09KÕ


Nastasja Musienko
STRATEEGILISE JUHTIMISE PRAKTIKA
aruanne

õppejõud: Ain Suurkaev



Mõdriku
2012
SISUKORD




Sissejuhatus.
Minu strateegilise juhtimise praktika aruanne kajastab kogutud uusi teadmisi ning ettevõtte tutvustust olles Treegeri Kohvikupraktikant . Praktika käigus pean tutvuma kõikide valdkondadega, mis on seotud selle ettevõttega. Praktikaaruandega tahan välja tuua olulise osa nii juhtimises kui ka väljakujunenud juhtimise strateegiates,millist rolli see mängib,millised on eesmärgid ja ülesanded.
Järgnevas praktikaaruandes saab lugeja tutvuda praktikaettevõtte üldiseloomustusega, põhitegevusega, organisatsiooni struktuuriga, koosseisuga, strateegilise dokumentatsiooni kirjeldusega ja pakutavate teenustega, ettevõtte töökeskkonna ja selle ohutusega ning dokumendihalduse ja asjaajamise korraldusega..






1.Üldiselomustus
Paide Kultuurikeskuse kohvikusse asusid tööle neli praeguseni töötavat toitlustusala inimest, 3. jaanuaril 1994. aastal. Algselt kuulus kohvik Paide Kultuurikeskuse alla, seega olid ka töötajad kultuuritöötajate nimekirjas. Kuna kultuur ja toitlustus on oma aruandlusest nii erinevad, siis 1. aprillil 1995. aastal loodi eraldi asuv aktsiaselts „Treeger“ kahe aktsionäriga. Seoses sellega sõlmiti rendileping Paide Kultuurikeskusega. Ettevõtte kujundati ümber Treegeri Kohviku Osaühinguks seoses 19. novembril 1996. aastal äriregistrisse kandmisega.
1.1 Õiguslik vorm.
Kohvik kuulus 1994. aastani Paide Kultuurikeskuse alla. 1. aprillil 1995. aastal loodi aga uus iseseisev aktsiaselts Treeger, kuhu kuulusid kaks aktsionäri, kes olid Paide kultuurikeskuse töötajad. Järgmisel aastal, 19. novembril kanti ettevõte äriregistrisse, õiguslik vorm muudeti osaühinguks ning ettevõtte ametlikuks nimeks sai Treegeri Kohviku OÜ. Tänaseks on kohvik tegutsenud juba 18 aastat ning asub aadresil Pärnu 18, Paide 72712.
26. oktoobril 2010. aastal avas Treegeri kohviku OÜ Sõõrikukohviku, mis asub Paide jaamahoones. Sõõrikukohviku asukoht on äri jaoks üpriski soodne, kuna jaamahoones asub ka Paide bussijaam ning tänu sellele väisab kohvikut päeva jooksul palju inimesi. Vaatamata sellele, ei ole käive aga nii hea kui loodetud . Sõõrikukohviku sortimenti kuuluvad nii tavalised , kui ka glasuuritud sõõrikud, lisaks sellele pakutakse ka sooja toitu ja muid suupisteid.
1.2 Tegevusvaldkond ja tegevuskoht.
Treegeri Kohviku OÜ asub Paide Kultuurikeskuse hoone ühes osas, eraldi sissepääsuga, mis annab küll võimaluse igat klienti teenindada, kuid arvestades rendilepingu tingimustega, tuleb arvestada kõigis majas toimuvate ürituste teenindamisega. Selle põhjusena ei saa kohvik ennast reklaamida, sest kui ürituse puhul on uksel silt reserveeritud, ei saa külastajaid kutsuda sööma ja aega veetma. Reklaamida tuleks rohkem uudset toodangut, kas piltide, seletuste, näidistega, mis annaksid täieliku ülevaate ja külastajad julgeksid uudistoodangut rohkem tellida .
Treegeri Kohviku OÜ on väga mitmekülgne ettevõte, kus peamine on vastu tulla kliendi soovidele. Kohviku tegevusvaldkondadeks on toitlustamine , meelelahutusürituste organiseerimine ning kondiitritoodete tootmine, teenindamine ja catering teenus. Kohviku tarbijaskond on väga erinev ning seega tuleb teenindada nii sees kui väljaspool ettevõtet. Pakutakse toitlustust ja teenindust väga erinevate sündmuste puhul: pulmad , peied, sünnipäevad, seminarid , konverentsid, kongressid, laagrid , suvepäevad, pidulikud vastuvõtud, firmade üritused. Soovi korral on võimalik reserveerida ka kohviku põhi- ja/või peeglisaali.
Toitlustuse ja teeninduse planeerimine kliendi ürituse tarbeks on väga mugav. Klient saab kohviku juhatajaga kokku ning üheskoos arutatakse läbi külaliste arv, ürituse eelarve, kuupäev ning kellaaeg . Seejärel pannakse paika menüü ning võimalikud kliendi erisoovid toitude osas. Kui aga pole võimalik kokku saada, siis on kliendil võimalus saata kohviku juhatajale e-kiri, kus täpsustatakse külaliste arv, ürituse kuupäev ja kellaaeg ning menüü sisu. Juhataja saadab seejärel kliendile hinnapakkumise ning kui jõutakse kokkuleppele, jäävad täpsustada veel pisidetailid, teatud tellimused antakse ka telefoniteel.
Hetkel on kohvik toitlustajaks ka Paide Hemodialüüsikabinetis, kus ravitakse inimesi. Toit tuleb kohvikul sinna kohale toimetada esmaspäeval, kolmapäeval ja reedel, kell 10.00. Sellest hoolimata, tuleb iga kord küsida, mis kellaks, mitmele inimesele ja mis päeval järgmine kord tulla tuleb.
Kohviku kondiitritsehh valmistab peale igapäevase sortimendi eritellimusena torte, kringleid, kooke ja küpsiseid. Eritellimus tähendab eelkõige kliendi soovi kohaselt pagaritoote erikujulisust, kaunistusena pilti või kirja. Ka igapäevaselt on võimalik kliendil tellida oma tähtpäeva jaoks torte, kooke ning kringleid, mis ei eelda tähtpäeva pidamist ning selle toitlustamist kohvikus .
Treegeri Kohvik asub Eesti südames, ehk kesk Eestis Paide linnas. Täpne kohviku aadress on Pärnu 18, Paide.
1.3. Põhitegevused ja protsessid.
Treegeri kohviku põhitegevuseks on toitlustamine ja teenindamine. Igapäevaselt peavad tooted olema valmis kindlaks kellaajaks ja ruumid puhtad ning korras. Vastavalt sellele on koostatud töögraafik, millal vastava lõigu töötaja peab tööd alustama. Väljaspool kohvikut toimuvate ürituste puhul koostatakse lisatööjõu graafik vastavalt ürituse toimumise kellaajale, kestvusele, klientide arvule. Ettevalmistused väljasõiduks, lisatööks planeeritakse ette.
Tellimused võetakse vastu meili , telefoni teel, suusõnaliselt. Vastavasse üksusesse antakse tellimus edasi. Kui toimuvad suured üritused (200-500 inimest), siis tuleb põhjalikumalt ettevalmistada, kes millal tööle tuleb, kes kus kultuurikeskuse korrusel vastutab toitlustamise ja teenindamise eest. Need üritused on tavaliselt ettetellitud, seega on konkreetselt teada tellitavad kogused . Tööd on hea ette planeerida ning lisatööjõudu kutsuda. Nii teatriõhtutel kui ka näiteks aastalõpu ballil tuleb müügiks organiseerida lisaletid. Tihti on majas saja inimese ringis , kellel on seminar, õppepäev, mis kestab terve päev. Toitlustamist, teenindamist tellitud ei ole, lõuna ajal soovivad osavõtjad kohvikut külastada oma raha eest. Igal kliendil on omad soovid, teenindamine võtab kaua aega ( kui iga inimese teenindamine võtab 30s või isegi rohkem, siis kulub selleks juba tund). Kohvik on sel puhul töö organiseerinud nii, et valmistab ette kolmest praest koos joogiga koosneva komplektlõuna ühe hinnaga. Praed tuuakse järjest baariletile, ning teenindamine läheb sujuvalt ja kiirelt. Arvlemine toimub koheselt sularaha, kaardimakse või arve esitamise teel ülekandega. Suurema hulga inimeste teenindamiseks kasutatakse ka rootsilauda, mis kiirendab tööprotsessi.
Töötajatel on ettenähtud sanitaarriietus. Regulaarselt töötajad läbivad toiduhügieeni koolituse, sanitaarkontrolli, ettevõtte poolt korraldatakse täiendkoolitusi, võimaldatakse osa võtta toidumessidest.
Ettevõte saavutab oma eesmärgid tarbijate vajaduste rahuldamiseks ja kasu saamiseks. Treegeri Kohviku OÜ on organisatsiooniturg — ettevõte, kes ostab tooteid ja teenuseid edasiseks töötlemiseks, kasutamiseks või müümiseks. Pidevalt tuleb jälgida sooduspakkumisi nii hulgiladudes kui ka kauplustes. Arvestades kohalike inimeste ostuvõimet, ei ole võimalik tõsta toodete hindu, seega soodsama tooraine hankimine kompenseerib, mis ei ole äritegevusele kõige parem variant. Kui seda tehakse kasu saamise eesmärgil, siis on tegemist ärituruga. Treegeri kohvik oli varem klientidele avatud 11.00 – 21.00, vastavalt vajadusele avatakse kohvik juba 2 aastat kella 9.30st. Et tööjõudu efektiivsemalt ja paremini ära kasutada, siis turuuuringut tehes nähti, et kohvikut on kasulikum avada varem. Selleks ajaks on valminud ka omavalmistatud kondiitritooted , mida tahaks pakkuda kohe ahjusoojalt. Iga päev kindlaks kellaajaks peavad valmima pirukad ja saiad autolafkale.
Sõõrikukohviku töö on organiseeritud nii, et ainult sõõrikud valmistatakse kohapeal täisautomaatse seadmega, teised toidud ja tooted saabuvad kõik Treegeri kohvikust valmis kujul. Kogemuste põhjal on näha, et tööprotsesse tuleb muuta mingil ajamomendil.
Igapäevases teenindamises pakutakse kohvi oamasinast, kust saab valida kohvi sortimendis, vaatamata sellele tuli teha kulutus kahe kannuga kohvimasina soetamiseks, et suurema hulga klientide puhul korraga suuremas koguses kohvi valmistada. Antud kohvimasina soetamine parandas oluliselt kohvi valmistamiskiirust, kvaliteeti ja kiirendas tööprotsessi. Sama võib öelda ka peale SCC ahju muretsemist. Toodete küpsetamisel ahjus kasutatakse väga väheses koguses õli, tooted küpsevad ühtlaselt, saab valida öise programmi (säästlik), suures koguses toodete küpsetamine on väga oluliselt tööprotsessi kiirendanud. Oluliselt on töökiirust suurendanud sügavkülmutatud toodete kasutuselevõtt ja kooritud kartuli tellimine . Sellegi poolest omatoodangu osatähtsus on väga suur.
Toodete sortiment on väga lai ja ka klientide soovid on erinevad, siis tuleb pidevalt juurutada uusi tooteid, et arvestada iga kliendi sooviga, ka väga kummaliste, keerukate, eriliste tellimuste puhul ei saa öelda „ei“. Viimasel minutil antud tootesoov tuleb tellijale täita. Sünnipäeva-, pulma-, matuselauad nõuavad kliendi ärakuulamist, ning alati omapoolsete soovituste andmist. Omavalmistatud mahlad, ning kasvatatud köögivili, muudab toodete sortimendi rikkalikumaks. Ühe kohviku eesmärgiks on müüa võimalikult värsket kvaliteetset kaupa ja kiirelt ning meeldivalt teenindada, see õnnestub igapäevaselt, kui töö on hästi organiseeritud ja korraldatud ning töötajad peavad olema teadlikud, kohusetundlikud ja näitama enesealgatusvõimet.
Ettevõttes tööprotsessi juhib ja otsused langetab kohviku juhataja. Igapäevatöös: menüükoostamine, toodete valmistamine ( kringlid , tordid , koogid , saiakesed , pirukad,
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Strateegilise juhtimise praktika #1 Strateegilise juhtimise praktika #2 Strateegilise juhtimise praktika #3 Strateegilise juhtimise praktika #4 Strateegilise juhtimise praktika #5 Strateegilise juhtimise praktika #6 Strateegilise juhtimise praktika #7 Strateegilise juhtimise praktika #8 Strateegilise juhtimise praktika #9 Strateegilise juhtimise praktika #10 Strateegilise juhtimise praktika #11 Strateegilise juhtimise praktika #12 Strateegilise juhtimise praktika #13 Strateegilise juhtimise praktika #14 Strateegilise juhtimise praktika #15 Strateegilise juhtimise praktika #16 Strateegilise juhtimise praktika #17 Strateegilise juhtimise praktika #18 Strateegilise juhtimise praktika #19 Strateegilise juhtimise praktika #20 Strateegilise juhtimise praktika #21 Strateegilise juhtimise praktika #22 Strateegilise juhtimise praktika #23 Strateegilise juhtimise praktika #24 Strateegilise juhtimise praktika #25 Strateegilise juhtimise praktika #26
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 26 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-10-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 298 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Nastasja Musienko Õppematerjali autor

Lisainfo

praktika aruanne kaitstud (hinne onb4)

Märksõnad

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (1)

belladonnakillz profiilipilt
belladonnakillz: abiks enda praktika aruande koostamisel :)
15:17 23-01-2013


Sarnased materjalid

23
docx
PERSONALI JUHTIMISEPRAKTIKA aruanne
73
docx
Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse
10
docx
Strateegilise juhtimise eksam
34
docx
Strateegiline juhtimine
19
pdf
Strateegiline juhtimine kordamisküsimused
161
pdf
Juhtimise alused
19
odt
TÖÖKORRALDUSE PRAKTIKA aruanne
1072
pdf
Logistika õpik





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun