Mamma Koogid AVATUD! Uus kondiitriäri Maneezi tänav 2 Avatud 9.00-19.00 Asume südalinnas, Viru Keskusest vaid 300m kaugusel Avamise puhul kõik hinnad -20% Mida müüme? Kauneid tassikooke Hõrke küpsiseid Soolaseid ja magusaid kringleid Erinevaid torte Lai valik pirukaid 25 20 15 Reval cafe Mamma koogid Wayne's coffee 10 5 0 Pirukas (5tk) Tassikoogid (5tk) OOTAME TEID PEAGI KÜLLA! Teie Mamma
PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS MAJANDUSARVESTUS Kätlin Muru Internetikohvik Äriplaan Juhendaja: Ille Kukk Pärnu 2009 Sisukord Lk. 1. Noorte internetikohviku äriplaan 3 2.1 Turg 4 2.2 SWOT analüüs 5 2.3 Tulevikuplaanid 6 2.4 Majanduskeskkond 7 2.5 Tootmisprotsess 8 2.6 Tootmistegevus 8 2.7 Internetikohviku sisseseade 9 2.8 Projekti maksumus ja finantseerimise allikad 12 2.9 Teenuse kvaliteet ...
Äriplaan Kohviku tegevuse alustamine Ettevõte AS Kohvik Black Aadress Pärnu, Rüütli 55 Telefon ******* E-post [email protected] e Kontaktisik Mentor Black
Kuressaare Ametikool Toitlustuse- ja majutuse õppesuund KP-42 ÄRIPLAAN Vilmar Kaal Juhendaja Anne Lember Kuressaare 2012 Sisukord Algussõna Käesoleva äriplaani sisuks on Orissaares kaubanduskeskuse hoones avatava kohviku avamiskulude planeerimine, avamis-eelsete tegevuste kirjeldus; ja pakutava menüü ja hindade analüüs. Ettevõte Ettevõte hakkab planeeritavalt tegutsema Orissaare alevis asuvas kaubanduskeskuse hoones I korrusel. Kuni 2003.a. jaanuarini tegutses samas ettevõte OÜ E-EPI, mis tegeles toitlustamisega I ja II korrusel; ettevõte lõpetas tegevuse pankroti tõttu ja maja suleti.
Kohvik Lindstorm küsitlusleht Lugupeetud kliendid! Soovime saada teilt tagasisidet meie kohviku kohta. Pakume teile parimaid teenuseid, aga sooviksime teada teie arvamust ja palume tagasisidet Lindstormile. Kõik teie ettepanekud on meile väga olulised! Seega ootame teie tagasisidet. (Oma arvamusele tõmmata joon alla) 1. Kuidas avastasite meie kohviku ? Jalutasin mööda ja nägin Sõbrad/tuttavaid soovitasid Meedias Ajakirjanduses Mingi muu:............................................................................................................ 2. Üldine hinnang meie kohvikule. Teenindus: Väga hea/Keskmine/Ei meeldi Õhkkond: Väga hea/Keskmine/Ei meeldi Toitlustus: Väga hea/Keskmine/Ei meeldi Puhtus: Väga hea/Keskmine/Ei meeldi Kujundus: Väga hea/Keskmine/Ei meeldi
Diana Brodskaja 103793 TABB54 KOHVIKU STARDIPÄEVIKU ANALÜÜS Cafe Truffe stardipäevik on hea võimalus õppida teiste kogemuse pealt ning märkida enda jaoks mõned nippid, mis oleksid kasulikud oma ettevõtte rajamisel. Loomulikult, mitte keegi ei anna lubadust, et peale tutvumist antud stardipäevikuga, oma äri avamine läheb sul takistuseta, kuid mõned vead saab küll vältida. Esimene ja üks olulisematest etappidest on äriidee valimine. Siin peab lähtuma sellest, mille
Juhtumisituatsiooni analüüs 1.Sissejuhatus Tegemist on kohvikuga, mis asub kultuuriasutuses. Kohvikus töötab üks noor naine, kes on põhikohal ülenjäänud kuus tüdrukut on need, keda kutsutakse siis kui on tegemist mingi suurema üritusega või siis, kui põhikohaga olev neiu ei saa üksi lihtsalt hakkama. Ainult põhikohaga töötaval neiul on erialane haridus, teistel puudub. Kõikide tüdrukute tööülessanneteks on klientide teenindamine, kohviku laudade korras hoidmine jne. Kohviku juhatajaks on väga noor naine, kellel on kõrge enesehinnang, varasem töökogemus puudub ning samuti ei ole tal mingit erialast haridust. Hommikul kui tüdrukud tulevad tööle ei tea nad mis majas toimub, mida tegema peab, ega sedagi milleks tööle tuldi. Kohviku juhataja ei tee peale kõigi töötajate tööle saabumist väikest koosolekut, et jaotada tööülesanded erinevate töötajate vahel ära. Kõigil tuleb ise vaadata mida teha
EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR Veebidisain ja digitaalgraafika Klienditeeninduse töö Wabaduse kohviku külastuse põhjal Kodutöö Juhendaja: Anne Roosipõld Tallinn 2018 Klienditeekond Wabaduse kohvikus SISSEJUHATUS Meie kodutöö eesmärk on välja selgitada Wabaduse kohviku klienditeekond ja hinnata seda ning tuua välja kolm kõige nõrgemat lüli, mida saaks arendada ja teha kolm ettepanekut, mida teha kohvikus paremaks. Klienditeekond on analüüsivahend ja kliendisuhete juhtimissüsteemide kujundamise vahend teenindusettevõtetes. Ta on teatud kui kvaliteedi teekond või teeninduse täiuslikkuse teekond. Klienditeekond sisaldab kogu ajaperioodi, mis algab kliendi esimesest kokkupuutest organisatsiooniga (nt. kodulehe külastamisega) ning lõppeb tema
Praktika aruanne Ettevõttepraktika restorani ja kohviku õppeköögis Maria Karajeva K109 Juhendaja: Katrin Jurs Tartu Kutsehariduskeskus 2012 Sissejuhatus Eesmärk: Saada uusi teadmisi ja arendada oma praktilisi oskusi. Restorani ja kohviku õppeköögis vajalike ülesannete täitmine. Vajadusel eritellimuste ja
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Kinnisvara, logistika ja ettevõtluse õppetool VÄIKESE KOHVIKU SAAMISE LUGU STARDIPÄEVIKU ANALÜÜS Ettevõtluse kodudöö 1 Juhendaja: dotsent Juhan Teder Tallinn 2011 Käesolev ettevõtluse esimene kodutöö on kirjutatud Kohvik Truffe stardipäeviku kohtata. Kohviku stardipäevik on valitud seetõttu, et ettevõte tegutseb edukalt tänaseni ja on omal alal kõrgelt tunnustatud nii kohvikuna, kui eduka ettevõttena. Alljärgnev analüüs on üles
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä09KÕ Nastasja Musienko STRATEEGILISE JUHTIMISE PRAKTIKA aruanne õppejõud: Ain Suurkaev Mõdriku 2012 SISUKORD Sissejuhatus. Minu strateegilise juhtimise praktika aruanne kajastab kogutud uusi teadmisi ning ettevõtte tutvustust olles Treegeri Kohviku OÜ praktikant. Praktika käigus pean tutvuma kõikide valdkondadega, mis on seotud selle ettevõttega. Praktikaaruandega tahan välja tuua olulise osa nii juhtimises kui ka väljakujunenud juhtimise strateegiates,millist rolli see mängib,millised on eesmärgid ja ülesanded. Järgnevas praktikaaruandes saab lugeja tutvuda praktikaettevõtte üldiseloomustusega, põhitegevusega, organisatsiooni struktuuriga, koosseisuga, strateegilise dokumentatsiooni
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä09 KÕ Nastasja Musienko PERSONALI JUHTIMISEPRAKTIKA aruanne Praktikajuhendaja: Heve Kirikal Mõdriku 12.12.12 Sissejuhatus. Minu personalijuhtimise praktika aruanne kajastab kogutud uusi teadmisi ning ettevõtte tutvustust olles Treegeri Kohviku OÜ praktikant. Praktika käigus pean tutvuma kõikide valdkondadega, mis on seotud selle ettevõttega. Järgnevas praktikaaruandes saab lugeja tutvuda praktikaettevõtte üldiseloomustusega, põhitegevusega, organisatsiooni struktuuriga, koosseisuga, töökorraldusliku dokumentatsiooni kirjeldusega ja pakutavate teenustega, ettevõttes kasutatava tarkvaraga, töökeskkonna ja selle ohutusega ning dokumendihalduse ja asjaajamise korraldusega. Lugeja saab teada, millist rolli
Turu uuringus osales 68 inimest, keda küsitleti Rakvere peal ringi liikudes ning juhusliku valikut tehes. Nagu näitasid meile tulemused siis suur hulk inimestest soovisid rakvere uut kohvikut kus pakutakse rikkalikumad toite ning olid nõus selle eest ka rohkem maksta. Küsitlus: 1. Kas te olete huvitatud uuest kohviku rajamisest Rakverre? a) Jah b) Ei 2.Kuidas teile meeldib tulevase kohviku asukoht(Tallinna 27)? a) hea asukoht b) halb asukoht 3. Mis kellaaeg te meelsasti kohvikut külastaksite? a) 11-15 aeg b) 16-20 aeg c) 21- sulgemiseni 4. kas oleksite nõus rikkaliku toidu eest välja käima keskmisest kõrgemat hinda? a) Jah b) Ei c) võibolla 5. Kus peaks olema kohviku reklaam? a) kesklinnas b) kohalikus lehes c) internetis Tulemus: 1. Kas te olete huvitatud uuest kohviku rajamisest Rakverre? a) Jah (50 inimest vastasid a) b) Ei (18 inimest vastasid b) 2
Nastasja Musienko TÖÖKORRALDUSE PRAKTIKA aruanne Praktikajuhendaja: Heve Kirikal Mõdriku 2011 SISSEJUHATUS. Järgnevas praktikaaruandes saab lugeja tutvuda praktikaettevõtte üldiseloomustusega, põhitegevusega, organisatsiooni struktuuriga, koosseisuga, töökorraldusliku dokumentatsiooni kirjeldusega ja pakutavate teenustega. Praktikaettevõte, Treegeri Kohviku OÜ teenindab Kultuurikeskuses toimuvaid kultuurisündmusi, seminare, õppepäevi eelisjärjekorras. Tavapäevael on kohvik avatud kõikidele klientidele. Kuna praktika teema on ,,Töökorralduse praktika", siis pean tutvuma kõikide valdkondadega, mis on seotud selle ettevõttega. Kõige rohkem tähelepanu pean pöörama töökorraldusele: üldpõhimõtted ja eesmärgid, töökorraldusliku suhtlemise tasandid, tööaja regulatsioon ja arvestus, ettevõtte töötasustamise süsteem.
Järvamaa Kutsehariduskeskus Kodumajandus KM32 Epp Nuhkat TREEGERI KOHVIKU OÜ Praktika aruanne Juhendaja: Tiia Paosalu, juhataja Särevere 2012 SISUKORD SISUKORD.............................................................................................2 SISSEJUHATUS.........................................................................................2 1.PRAKTIKA ETTEVÕTTE ISELOOMUSTUS...........................
Muistend Salapärasest Kohvikust Olete te kunagi käinud Suhkru tänava Ümbernurga kohvikus? See on kogu linna parim söögikoht, kuid selle asukohta teavad vaid vähesed äravalitud ja parem ongi. Äri siiski õitseb, vaatamata vaid umbes 100- inimeselisele klientuurile. Kõik need inimesed on püsikliendid, kes käivad seal vähemalt korra nädalas. Selle kohviku saali seina peal on juba ammu üks paberileht, mis on servadest narmendav ja näeb igatpidi vana ning kulunud välja. See ürik on kaitstud tugeva klaasiga ja sellel on ehtne Elizabeth I pitser. Kiri klaasi taga on vaevu aimatav, aga kõik nagu teaksid, mis seal kirjas seisab. Räägitakse, et selle kohviku lugu sai alguse juba vanalt Inglismaalt, kus see kohvik oli samuti üks paljudest väikestest söögikohtadest. Kord sattus sinna sööma üks kuninganna Elizabethi õuedaam ja
See külmtoit on kodumaisele köögile omane, sest mis muu esindaks Eestit paremini kui must leib. Kuna kohvikule on tunnuslik just põnev ja inspireeriv kooslus eesti talunike kasvatatust ja maailma maitsetest, siis iseloomustab selle toidu puhul röstitud leib eestimaist poolt ning aeglaselt küpsenud lihaveise sisetükk annab juurde Euroopale omast kooslust. Kusjuures veis on tulnud kohalikult talunikult (lamba puhul tulevad need aga lausa kohviku omaniku enda karjamaalt). Kohviku menüü on hinnatud tärnisüsteemi järgi. Selle toidu puhul on saadud maksimaalne hinnang ehk kolm tärni, mis annab roale tõelise meistriteose nimetuse ning väärib kindlasti mainimist kohviku iseloomustamiseks! 2. Fellini jäätis - Magustoit Esmapilgul lihtsana näiva nimetusega magustoidu teeb eriliseks see, et jäätis on valmistatud parimatest toorainetest, mida tavalise jäätise sisaldus tihti ei kohta. Eesti köögile omaseid
tihti pole võimalik lauda saada 2) Küllaltki väiksed road 2) Lähedal asuvad 2)Lähedal asuvad parklad on ja hind seejuures kallis parklad on tasulised tasulised 4) Milline võrreldud toodetest on konkurentide poolt kõige haavatavam? Miks? 2 Meie arvates on kõige haavatavam kohvik Dedi, sest tal pole mingit erilist tunnust, millega teistest kohvikutest erineda. Oluline on kas see, et kohviku kõrval asub ka teine söögikoht, mis paljud kliendid odavuse tõttu enda juurde meelitab. Werneril seevastu on parem maine, ta on ajalooline koht ning sealsed toidud on väga maitsvad. La Dolce Vita eristub, sest ta on Itaalia restoran, kus pakutakse häid toite ja kohal on samuti tunnustatud maitse. 5) Tooge iga toote puhul välja üks tunnus, mida toote tootja või müüja esitleb kui eristuvat tunnust
...................................................................................................................4 6. Toode/teenus, põhiprotsessid, omahinna arvestus...................................................................5 6.1 Toode/teenus......................................................................................................................5 – kaardimakse terminal, toidu kaasa võtmise võimalus, argiüäevadel Happy Hour ( lõuna 50% odavamalt 11 – 13). Kohviku rentimine üritusteks – luuleõhtud, kohtumine kunstnikega, filmiõhtud lastele ja täiskasvanutele. Söögi kaasa ostmise võimalus. Laste pidu, pulmad, sünnipäev, matused jne....................................................................................5 6.2 Tootmise/teenindamise põhiprotsess.................................................................................5 6.3 Omahinna arvutus................................................................................
laienema. Ainult 1990 aastatel hakkab Starbucks avama oma kohvikuid ka teistes Ameerika riikides- Chicagos, Vancouveris ja paljudes teistes riikides. Starbucks muutub kiiremini ja kiiremini populaarseks. 1996 avati kohvikuid Tokyos ning aastal 1998 Londonis. Pärast seda kui kampaania pakkus oma aktsiid üsna madala hinnaga, Starbucks muutub ettevõteks, kelle aktsiatega kaubeldakse avatud börsil. Praeguseks on Starbucksil üle 6000 kohviku rohkem kui 30 riikides. Starbucks on väga populaarne terves maailmas, peaaegu kõik kui reisisid kuskil Euroopa riikides või Ameerikas, rohkesti noored proovisid seda magusa joogi(kohv, kakao, külmkokteil või midagi muud) ja sooviksid, et seda avati ka meil. Mulle tuli selline frantsiisiidee, et avada Tallinnas Starbucksi kohviku, valida sellist koha kus on võimalus nii mõnusalt istuda ja puhata
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Turismi osakond Karina Lühi, Mare Paavel TEADLIKU KÜLASTAJANA LEHE KOHVIKUS Lühiuurimus Juhendaja: Tiina Tamm Pärnu 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS Autorid otsustasid külastatavaks ettevõtteks valida kohviku, kuna see võimaldab paremini ja hoolikamalt jälgida teenindaja käitumist ja ettevõtet ennast. Kuna Pärnus on kohvikute valik üsna suur, valiti kohvik, mis asub ühe autori elukoha lähedal. Käeoleva töö eesmärk on analüüsida ja hinnata klienditeeninduse kvaliteeti Lehe kohviku näitel. Lisaks on töö eesmärk kajastada töö autori eneseanalüüsi. Töö eesmärgi saavutamiseks on seatud järgnevad ülesanded: - teostada külastused Lehe kohvikusse
10 4 SISSEJUHATUS Uurimustöö eesmärk on hinnata kahe toitlustusasutuse teeninduskultuuri ning nende vastavust teenindusmõttelaadi kriteeriumitele. Esimeseks külastuskohaks valisime kohviku Supelsaksad, mis asub Pärnus aadressil Nikolai 32, vanemas puumajas ning mis alustas oma tegevust 2010 a. algusel. Kohvikus saab nautida maitsvaid roogasid ja koogikesi hubases miljöös koos meeldiva teenindusega. Kohviku suureks plussiks on ka varajane lahtiolek, mis võimaldab enne tööle või kooli minekut kerge hommikueine võtta. Kohviku lahtioleku kellaajad on E-N 8.00-21.00, R 8.00-24.00, L 9.00-24.00, P 9.00-21.00. Teiseks kohaks valisime C. F. Hahn Pubi (Carl Friedrich Hahn), mis asub Pärnus aadressil Riia mnt 129. Pubis on lisaks väga mitmekesisele toidu- ja joogivalikule võimalus kuulata nädalavahetustel ka erinevaid esinejaid, tänu millele on pubil rohkesti külastajaid
hinnatuim söögikoht nii kohalike kui ka turistide seas. Eesmärk on olla üks tuntumaid ja tunnustatumaid toitlustuskohti Saaremaal. Üllatada kliente pidevalt uute ja maitsvate roogadega ning saada vähemalt 150 püsiklienti. Kohvik Mahedik pakub kiirelt ning tervislikult kättesaadavat toitu. Tootevalikust leiab toite mahe- ja toortoidu austajatele. Lisaks leiab menüüst tooteid allergikutele, inimestele, kes ei talu kas gluteeni või laktoosi. Samuti on kohviku sihtturuks toitumisteadlikud inimesed, kes teevad oma igapäevaseid toiduvalikuid puhta ning vitamiinirikka toidu kasuks. Kohviku tugevused konkurentsis püsimiseks on mitmekülgne ja vitamiinirohke menüü ning kodune ja hubane atmosfäär. Üheks suureks konkurentsieeliseks on see, et ettevõte kasutab vaid mahetoorainet ning hetkel ei ole turul ühtegi teist sarnast kohvikut Saaremaal, kus pakutakse toortooteid. Üheks lisaväärtuseks on ka see, et kohvik pakub
kasvul tegevust laiendada. Ettevõtte alustas tegevust 2008 a. aprillis. Põhiliselt pakuti vaid catering- teenust üle Eesti meelelahutuslikel üritustel ja maakonnas. Poolteise aasta tegevuse järgselt tekkis plaan tegevust laiendada. Võimalus avanes avalikus konkurentsikorras üürida ruumid kohvikupinnana, omavalitsusele kuuluvas majas „Spordihoones Virtus“. Ruumide vaatlusel kujuneb probleemiks kohviku müügisaal, mis on mahutavusega vaid 24 inimest, mis ei ole kooskõlas reaalse tarbimismahuga kliendi näol. Ruumid vajavad kapitalremonti, seega laiendatakse remonti ka kohviku eesruumile, mis esialgsel ruumide ülevõtmisel plaanis ei olnud. Koostööks renditatavatele ruumidele sõlmitakse üürileandja ja toitlustaja vaheline edasine üürileping. Eesmärgiks kohviku siseruumide ja eesruumi remondiga, on saavutada suuremad võimalused teenuseid laiemas mahus müüa.
Arvustus: huvitav interjöör Minu jaoks on huvitav interjöör minu lemmikkohvikus UpUp'is ,mis asub kesklinnas, kaubamaja vastas. See on minu lemmikkohvik, sest seal on head toidud, meeldiv õhkkond ja hea teenindus. 2007. aastal sai kohvik preemia "Hõbelusikas" parima kohviku kategoorias. Upup'i ei saa tegelikult vaid kohvikuks nimetada, sest see on ka lounge, restoran ning nädalavahetustel klubi. Igal neljapäeval, reedel ja laupäeval toimuvad seal erinevad üritused ning esinevad paljud artistid ja DJd. Kohviku külastajateks on enamjaolt noored inimesed ja just sellepärast on seal väga moodne ja trendikas disain. Kohvik on 2-korruseline: esimene korrus, kus asub restoran on ametlikum, teine korrus on rohkem aga hea ajaveetmise koht. Istumiseks pakutakse tavapäraseid toole, minimalistlikke tugitoole ja mugavaid diivaneid. Sisekujunduses on kasutatud rohkesti pruune, musti ja rohelisi värve, sa...
efektiivsust tõsta. Eesmärk on teada saada ja analüüsida juhataja arvamust, tema seisukohta. Samuti eesmärgiks on teada saada probleemi nägemuse töötajatel, selleks et edaspidi oleks võimalik ebaeetilist 3 käitumist ja konflikte üldse vältida ettevõtte töös. Ülesanded 1. Analüüsida eetika käsitlusi, äriettevõtte kontekstis. 2. Intervjuude tulemuste alusel välja selgitada antud kohviku olukorra põhjused. 3. Teha ettepanekuid Kohvikule, selleks et nende tööprotsess õnnestus paremini. 4 1. Ärieetika. Ärieetika on eetikavaldkond, mis reguleerib ettevõtete ja nende juhtide käitumist konfliktiolukordades. Eetilise konflikti äri vallas põhjustab eelkõige vastuolu osapoolte vajadustes ja ootustes: kasusaamise eesmärgil algatatud tegevus mõjutab paratamatult mitmeid huvigruppe nii positiivselt kui ka negatiivselt
lühijuttudest "Tapjad" ja "Puhas valgustatud koht". Minu arvamus teosest Teos "öösorrid" on väga omapärane ja samuti ka omamoodi saladuslikult ilus, aga ka sügava mõtteline,peidetud sõnumiga maal. Sellel maalil poseerib 4 inimest. Neist 2 inimest tunduvad olevat lähedasemat( naine ja mees). Samas aga teiselpool lauda istub üksik mees koos oma sügavate mõtetega ja siis seal on ka veel üks mees, kes on kohviku töötaja ja täidab külastajate tasse. Maalil on väga selgelt välja toodud esiplaan ja tagaplaan. Nagu eelnevalt mainitud inimesed on esiplaanil, samuti on ka tugevalt välja toodud selle kohviku maja kuju, mis jookseb maali tagaplaanilt esiplaanile. Samuti selle effekti toimivusele annab juurde ka maalitud pildi vaatenurk. Samamoodi jookseb mööda sama perspektiivi(kohviku seinte) ka kohvikus olev lett ja leti ääres olevad ümmargused toolid.
Eesmärk ja vajadused. Koolitusprojekti eesmärgid peavad olema realistlikud ja teostatavad. Arvestama peab loomulikult ka koolitatavate ootuste ja soovidega. Koolitusprojekti eesmärgiks on kokku viia koolitusvajadused ja organisatsiooni koolitusvõimalused. Koolitusprojekti eesmärgiks on oskuste taseme tõstmine klienditeeninduse taseme tõstmine. Ma pean peamiselt silmas neid koolitusi, mis tellitakse ettevõttesse ühekordselt mõne konkreetse probleemi lahendamiseks: näiteks, kui kohviku juhataja tajub, et tema töötajad ei teeninda piisavalt hästi (või innukalt või sõbralikult) ja ta kutsub appi teeninduskoolitaja. Miks see on oluline ettevõtte jaoks? Suurepärane teenindus = Püsikliendid + kliendisoovitused + lisamüük + kõrgem hind = Kordades suurem käive, mis on iga ettevõtte jaoks suurim eesmärk. Koolitusprojekti vajadus: kohviku käive sõltub ainult kahest muutujast: KLIENTIDE ARV x KESKMINE OST = KÄIVE
..........................................................................10 5.14 Meeskonna toitlustamine...................................................................................................10 5.15 Planeeritav sissetulek.........................................................................................................10 5.15.1 Reisijad ja autod.........................................................................................................10 5.15.2 Kohviku ja poe pindade rent.......................................................................................10 5.15.3 Liini dotatsioon...........................................................................................................10 6 Reisi tasuvuse arvestus...............................................................................................................12 Kokkuvõte......................................................................................................
Maja teisel korrusel on praegu AS Häädemeeste VK kontoriruumid, seal on ka valla ehitusnõuniku ja keskkonnaspetsialisti tööruumid elektrivõrgu töötajate ning teiste üüriliste jaoks. Hoone alumisel korrusel on aga praegu kauplus Konsum. Häädemeeste Konsum avati 17.november 2009.a (Juhatuse esimees on Peep Kaljuste ja juhataja on Anneli Silde.) Vahetan slaidi! Oma kooliteel möödun ka Häädemeeste trahterist, mis on kunagine Männi kohvik. Männi kohviku juhataja oli Helgi Lõhmus. Kohvik põles 1980- ndatel maha ja ehitati siis jällegi üles. Tänapäeval on Männi kohviku asemel Trahter, trahteri juhataja on ka tänasel päeval Helgi Lõhmus. Trahter tegeleb toitlustusega. Trahteris on võimalik tellida peo- ja peielaudu, on ka peotoidu kojutellimise võimalus. Vahetan slaidi! Olengi jõudnud oma koolini, Häädemeeste keskkooli algusajaks loetakse 1873- 74 õppeaastat. Koolimaja juurde kuuluvad eoronõutele vastav spordisaal ja köök
kasutada puhastusainet, mille pH on 6-9. Kummipõrandaid tavaliselt ei vahatata, kuna see muudab nad libedamaks. Kohviku põrandaks on õlitatud puitpõrand, seal on maas nädal aega vanad kohviplekid. Mida soovitad teha? Kuidas pärast plekkide eemaldamist soovitad teha ja kuidas üldse peaks seda põrandat hooldama? Õlitamise eesmärgiks on küllastada puit mustust hülgavaks ja paremini niiskust taluvaks, mis on kohviku puhul väga oluline. Igapäevaseks hoolduseks kasutatakse kuiva või niisket meetodit, kasutades neutraalset puhastusainelahust või õlitatud puidu igapäevaseks hooldamiseks mõeldud ainet. Kohviplekkide eemaldamiseks tuleks proovida hõõrukit ja puhastusainet. Raekoja saalis on marmorpõrand. Kuidas hooldada igapäevaselt, peale suurüritusi? Marmor on poorne materjal, mille sisse imendub kergesti mustust. Pinda imendunud mustuse saab eemaldada lihvimisega
EESTI TÖÖTUKASSA ÄRIPLAAN Aisel Agajeva Tallinn 2014 1. Äriplaani kokkuvõte Äriplaani eesmärgiks on avada Tartu Tervishoiu ühiselamus kohviku. Uus kohvik pakub soodsa toitu eelkõge ühiselamus elavatele tudengitele. Klientide protsentuaalne jaotus: 90% tudengid, 10% tööealised (külalised, õpetajad). Seni on toitlustusteenust pakutud Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis. Uues kohvikus tuleb kuni 30 inimese toitlustamise võimalus. Ettevõtet planeeritakse 9 töötajate arvuga kaasa arvates 2 omanikku. Ettevõte tugevad küljed on väike, sõbralik kollektiiv, rõhk kvaliteetsel
kokad koristajad Giid ujula instruktorid aednik õde portjeed Koka abid uj. Kohviku teen. baarmanid massöör abitöölised bowlingu operaator kelnerid protsed teostaja jõusaali operaatorid
Aadress: Tallinna 27, Rakvere, 443111, Estonia Telefon: 51261302 E-mail: [email protected] Algkapital: 79095 Eur Omanikud, nende osa kapitalist: Omanike on üks ja osakapital on 2651 Eur Kontaktisik, tema telefon: ......... Ettevõtte Põhiväärtused, missioon , visioon Põhiväärtused: K...iirus O...savus H...oolivus V...õrdsus I...seseisvus K...orrektsus Missioon: Meie hoolime sinu tühjast kõhust. Visioon: 5-10 aaasta jooksul plaanime läbi viia kohviku laiendamise ning luua väliterrassi. Ajalugu: Kohvik Wesenberg sellist nime kandis enam kui 750 aastat tagasi Rakvere linnus. Kohvikule kuulub telefoninumber mis koosneb Rakvere jaoks olulisest kuupäevast milleks on 12.6.1302 Sellest päevast alates sai Rakvere endale linnaõigused. Ettevõtte kirjeldus Omanik: Heli Kiima (juhatuse esimees) osaluse määr 100% Lisa 1: Curriculum vitae Juhtkond: Ettevõttel on kolm juhtivtöötajat: 1
2.2. ETTEVÕTTE EESMÄRGID Lühiajalised eesmärgid (1 aasta): 1. Lahendada järjekordade probleemi ülikooli kohvikutes 2. Tutvustada TTÜ kohvikute klientidele meie teenust ning levitada seda ülikooli raames teenides klientide usaldust meie teenuse vastu. Pikaajalised eesmärgid (2-3 aastat) 1. Pakkuda uusi, paremaid teenuseid, mis põhineksid tehnoloogia arengul 2. Viia One Second Payment teenust ka väljaspoole ülikoolist. 2.3. EDU VÕTMETEGURID 1. Kiir teenindamine kohviku poolt, mis säästaks kliendi aega ning vähendaks negatiivseid muljeid tellimuse ootamisest 3 2. Lihtne ja mugav kasutamine nii kliendile kui ka kohkule 3. Suhteliselt odav 4. Innovatiivne lahendus järjekordade probleemile 5. Uuel tehnoloogial, mida planeeritakse kasutada, on suur arenguruum 6. Teenust on lihtne turule viia, kun Eesti on IT riik, ning Eesti elanikud võtavad
muusika , ehk siis pisut jazz-ilik ,muusika tugevus ei olnud ei kõvasti ega ka vaikselt , ta oli piisavale volüümile keeratud . WC olukord oli rahuldav , dekoratsioonid olid paigas , paber ja kõik muu oli olemas , kui suuruselt oli ta liiga väike ning ta asus liiga peidus . Teenindaja välimus oli korrektne tal oli seljas vormiriietus ehk siis must püks , pluus , kingad , põll ning oli ka nimesilt rinnas koos kohviku nimega . Kehtisid kõik etiketi reeglid seetähendab , et tal ei olnud küüned lakitud ega ka pikad , juuksed olid patsis isegi tukk oli pandud kinni , ehteid tal ei olnud absoluutselt , meikki oli väga vähesel määral , tema välimus oli silmale hea vaadata . Nõude koristus toimus niimoodi , et teenindaja koristas vahepeal kuuma toidu nõud & tõi magusatoidu väga täpselt lauale ( õigeaegne käitumine ) , ta käis päris mitu korda ka vaatamas
Küsimused: 1. Firma nimi. 2. Millal ja millises riigis see firma loodi? 3. Mis oli selle firma algne tegevusala? 4. Milline on selle firma praegune tegevusala/alad? 5. Millistes riikides see firma praegu tegutseb? 6. Lisage üks pilt, mis on mingil moel selle firmaga seotud (logo, toote pilt vms.) Vastused: 1.Fazer Grupp. 2. Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsingis, Soomes. 3. Algselt oli Fazer vene- ja prantsusepärane kondiitriäri, mis pakkus oma klientidele imelisi maitseelamusi väikese raha eest. 4. Tänaseks on Fazer grupist saanud suurfirma, mis on jaotunud neljaks suureks valdkonnaks – pagariärid, kommipoed, kohvikud ja toitlustusettevõtted. Fazeri tooteportfellis on valmistoidud, maiustused, pagari- ja kondiitritooted, samuti pakutakse ka toitlustusteenuseid. 5
VINCENT VAN GOGH Liina Tenno 12.a Tutvustus Vincent Willem van Gogh (30. märts 1853 – 29. juuli 1890) oli hollandi maali kunstnik. Van Gogh oli postimpressionist. 37aastaselt ta tappis Vincent van Gogh – autoportree (1887) Kõik tema tööd valmisid kõigest 10 aasta jooksul. Ta tegi umbes 900 maali ja 1100 graafilist tööd. "Kohviku terrass öösel" (1888) ELULUGU Vincent van Gogh sündis Lõuna Hollandis Põhja Brabandis. Tal oli kaks venda ja kolm õde. Vincent võttis tõsiselt oma venna Theo soovitust kunsti õppida. "Natüürmort: Vaas 12 päevalillega" (1888) Ta kannatas elu viimasel kümnel aastal psüühikahäirete all. Kroonilise kõrvavalu tõttu lõikas ta ka endal vihahoos parempoolse kõrvalesta ära. "Iirised" (1890) 27. juulil 1890 tulist as van Gogh...
A`LA CARTE TEENINDAMINE · külastaja vastuvõtmine -sõbralik tervitus -juhatate sobiva laua juurde (küsite, milline vabadest laudadest on sobivaim) -abistate lauda istumisel · roa- ja joogikaardi esitlemine -ulatate avatult külastajale -küsite eeljoogisoovi -serveerite eeljoogi -eemaldute ja lasete rahulikult menüüga tutvuda -vajadusel vahetate tuhatoosi · tellimise vastuvõtmine -paremalt poolt -selgitate ja soovitate toidu- ja joogivalikut -märgite üles tellimuse vastavalt lauaplaanile -viite laualt ära mittevajalikud nõud -edastate tellimise kööki ja baari · täiendate lauakatet vajalike söögiriistadega vastavalt tellimusele · viite ära eeljoogiklaasi · serveerite karastusjoogi · pakute vasakult leiba · serveerite eelroa juurde tellitud veini · serveerite eelroa -aukülaline ja daamid eelisjärjekorras · pakute l...
Lugu on segi paisatud. Õiges filmis oleks pidanud olema rivaalitsev tants aga nüüd seisavad kõik paigal ja ei tea mida edasi teha. Maria ja Priit väljuvad kohvikust ning hakkavad arutama selle üle mida edasi teha ja kuidas lugu uuesti jooksma panna. Maria küsib midagi ning seejärel jooksevad nad mööda randa ning otsivad hullu teadlase majakat. Seal räägib Priit kuidas päris filmis kõik on. Nad kuulevad mida Dr. T ja Lesli räägivad. Nad lahkuvad majakast ja suunduvad tagasi kohviku juurde. Seal tuleb vastu Linda ja kutsub Priidu randa jalutama. Maria läheb Taneli juurde, et aru saada kuidas Linda ja Tanel kokku viia. Algab laul „ Meant to be”( selles laulus proovivad Maria ja Priit Linda ja Taneli kokku viia aga see ei õnnestu) Peale seda proovib Maria panna Lindat kutsuma teda oma pitzaama peole, Priit küsib Tanelilt kas saab ka poistega õhtul hängida ja Tanel on nõus. Tanel ja Linda lahkuvad.Maria ja Priit näevad kuidas ujumiskostüüm ära
sööb ja et olla kindel, et toodet on värsked. Kui klient ostab jahutatud jooki, peab külmkappi koheselt täiendada, et külmad joogid oleksid alati saadaval. Administraatori ülesannete hulka kuulub ka saali korrashoid. Kuigi kaubad ei ole pandud baarist väljas, aga suur osakaal on ka saali interjööril – teenindaja peab alati jälgida, et saal oleks puhas ja korralik. Joonis 2. Samurai Sushi kohviku saal 6 Praktika sisu Administraatoril on kolm töölõike, kus ta teeb oma tööd – baaris ehk leti taga, saalis või kassas. Suvel on avatud ka terrass, mis kuulub ka saali alla. Päeva jooksul administraator koguaeg liigub nende kohtade vahel, tellimusi klientidelt võtab vastu kas saalis või letti taga, teenindab ikka saalis ja arveldab kassa juures – maksta võib nii leti juures, kui ka istudes laua taga.
VINCENT WILLEM VAN GOGH (30.03.1853 29.07.1890) Oli hollandi maalikunstnik. Van Gogh on tuntud postimpressionist. Kõik tema tööd (umbes 900 maali ja 1100 graafilist tööd) valmisid kõigest 10 aasta jooksul, kuid vaimuhaigus võttis ta üle võimust ning 37-aastaselt ta tappis enese. Oma eluajal oli tal vähe edu, kuid surmajärgne kuulsus kasvas kiiresti, eriti pärast näitust Pariisis 17. märtsil 1901 (11 aastat pärast surma), kus oli välja pandud 71 tema tööd. Elulugu: Vincent van Gogh sündis protestantliku pastori peres. Ta sai täpselt sama nime kui vanem vend, kes oli sündinud aasta varem ja surnud mõni tund pärast sündimist. Veel oli tal kaks venda ja kolm õde. Alates 1869. aastast tegutses ta kunstikaupmehena mitmes riigis, aastast 1876 õpetajana Inglismaal. Ta õppis usuteadust ja tegutses 18781879 jutlustajana Belgia söekaevanduspiirkonnas La Borinage'is, kuid pidi ametist lahkuma, sest...
EHTE täiendkoolitused on peamiselt seotud õpetatavate erialadega ning suunatud eriala professionaalidele. Lisaks on võimalik end täiendada toitlustuse- ja turismivaldkonna ettevõtluse osas. Kuna EHTE õppehoone on mahukas, siis kõiki ruume ei kasutata 100% EHTE teenuste pakkumiseks. See võimaldab pakkuda tootena ka auditooriumite ning esitlustehnika renti. EHTE-l on kohvik, mis peamiselt tegeleb õppijate ning töötajate toitlustamisega. Samuti kasutatakse kohviku kööki õppeköögina ning seal viiakse läbi ka toitlustusalaseid täiendkoolitusi. Rakenduskõrgharidus (õpiaeg 3 aastat): Hotellimajandus I, II, II kursus Reisikorraldus I, II, II kursus Toitlustusteenuste korraldus I, II, II kursus Hotel Management Diploma (Rahvusvaheline õpe inglise keeles) I, II, II kursus Rakenduskõrgharidus kaugõppes (õpiaeg 3 aastat): Hotellimajandus I, II, II kursus Reisikorraldus I, II, II kursus
See lõi mõnusa jõulutunde ja pani mind esmakordselt tõsiselt kuulama ka loo sõnu. Lugu sobis talveõhtusse nagu valatult. Muutis õhkkonna pidulikuks aga siiski lõbusaks ja hubaseks, selliseks nagu oli kogu ürituse õhustik. Võrreldes varasemate kuulatud kontsertidega oli tegu kindlasti ühe meeldejäävamaga. Nagu mainitud oli kõik minu jaoks uudne. Samas jäin kogu üritusega ka ääretult rahule. Niivõrd mõnus oli nautida kohviku tooteid ja kuulata ühe omanäolisema ja tuntuma Eesti á cappella kollektiivi palu. Seejuures olid esinejad mulle väga lähedal, suhtlesid ja tundus, et nautisid esinemist ka ise. Keili Helekivi 05.02.15
Kummitused Tallinna vanalinnas Tihtipeale võime kuulda inimesi kummitustest rääkimast, mõned usuvad neisse, mõned mitte, aga kui neid nägema peaksid, siis hakkavad uskuma. Tallinna vanalinnas asub kohvik "Elize". Pealtnäha on see nagu iga teinegi, aga tegelikult see nii ei ole. Kunagi kui see kohvik alles sinna asutati, olid töötajateks kohvikuomanik ja tema abikaasa. Nad olid jõukamad, kui mõni teine keskmine Tallinna kodanik. Kui kohvikuomanik oma vanu aegu meenutama hakkas seoses kohvikuga, rääkis ta:" Oli tavaline argipäev, inimesed ostsid nagu ikka päts leiba ja piima. Õhtuhämaruses, kui ma üksi kohvikusse jäin, panin asjad omadede kohtadele, kirjutasin viimaseid andmeid kohviku sissetulekust. Kuulsin, et taga uks käis, olin kindel, et see on koristaja, kes kööki koristama läks. Enne lahkumist läksin kööki, et talle ikka meelde tuletada, et ta pärast lahkumist ukse lukku panek...
väga meeldiv, mis tekitas soovi seda kohta teinekordki külastada ja teistele soovitada. 6 Cafe Peccadello külastus (2) Kohviku teiseks külastusajaks valisime ennelõunase aja, kuna seal käivad ka Kaubamajaka töötajad lõunat söömas ning siis on teenindajatel kiirem aeg ja raskem ühele kliendile ajaliselt kaua keskenduda. Seekord valisime istekohad kohviku sisemises osas, kus on väga hubane interjöör ja mugavad diivanid, mis tõesti viib mõtted argipäevalt eemale ja annab võimaluse nautida meeldivat õhkkonda. Kuigi kliente oli paju, läks meil väga hästi ja leidsime vaba laua. Otsustasime tellida letist, kus ootas meid meeldivalt naeratav teenidaja. Kuna menüü on teenindamisleti kõrval oleval seinal, ei tekitanud ka toidu kiire väljavalimine probleeme ning kõik toidud olid ka eestipäraste nimetustega
Suurendada personali, üliõpilaste ja kaaskodanike keskkonnaalaste kohustuste tundmist ja teadlikkust; Teha koostööd teiste asutustega, et edendada asjakohast keskkonnapoliitikat; Rakendada tehnoloogiat ja tegevust, mis vähendab Kolledzi ökoloogilist jalajälge; Minimeerida ladestamisele minevate jäätmete hulka ning propageerida taaskasutamist ning komposteerimist; Kasutada Kolledzi kohviku menüüs kohalike ressursside põhjal valmistatud roogasid; Vähendada fossiilkütustel põhineva energia kasutust; Minimeerida vee- ning majapidamiskulusid; Vähendada keemiliste saasteainete kasutust majapidamises; Võtta Kolledzi laienemisel nii palju kui võimalik arvesse ka keskkonnategureid; Propageerida üliõpilaste ning kollektiivi seas keskkonnahoidlikke transportimisviise. 2. Keskkonnaaspektid Reovee teke Heitgaaside emissioon
Lisaks: ,,Antibes’i sadam’’ 1896 Henri-Edmond Cross Lisaks (meie õpikus): ,,Rand Lõuna-Prantsusmaal’’ 1891-1892 POSTIMPRESSIONISM 19. sajandi lõpp Vincent Van Gogh (1853-1890) ,,Natüürmort: Vaas 12 päevalillega’’ 1888 ,,Tähistaevas’’ 1889 ,,Pariisi kohviku terass öösel’’ 1888 ,,Voodi Arles’is’’ 1888 ,,Oliivipuud’’ 1889 Lisaks: ,,Kirik’’ 1890 ,,Saapad’’ 1887 ,,Autoportree kinniseotud kõrvaga’’ 1889 Paul Gauguin (1843-1903) ,,Nägemus pärast jutlust’’ 1888
Natalka isa on aga noorte armastuse vastu ning neid ootab pikk lahusolek. Loomulikult lõppeb lugu õnnelikult ning armastus puhkeb taas õitsele. Tegemist on lihtsa ja rahvaliku looga armastusest, kust võib leida hoogsaid tantsuseadeid ning värvikirevaid rahvariideid. Minu arvates on juba suurde ooperitelki sisse astumine omaette elamus. See on lihtsalt uskumatu, kuidas Saaremaale tuuakse selline asi peo peale kohale. Olen eelneval aastal ka ise seal töödanud aga kohviku poolses osas. Minu arust oli kõik täpselt paigas! „Natalka Poltaavast“ pikkus oli täpselt paras ja lugu köitis mind terve aja. Eriliseks lemmikuks peaksin Natalkat mänginud noort neidu, kes oli väga temperamentne ja kandis rolli suurepäraselt välja! Kogu etenduse sidusid imeliseks tervikuks eelmainitud kirevad kostüümid, mis olid tõesti valitud täpsusega, et kõik kokku sobiks ning harmoneeruks. Ma ei arva end maailma suurimate ooperifännide hulka
Selle üheks suureks osaks on kindlasti olnud toitumine. Tervislikult peaksid tegelikult toituma kõik inimesed. Samas on näiteks linnades igal pool võimalik tervislikult toituda. Linnas võimaldavad tervislikult toituda kohvikud, restoranid, aga miks siis ikkagi inimesed valivad mittetervisliku toidu. See võib tuleneda paljudest teguritest nagu näiteks, et inimestel pole aega ja seepärast valivadki nad koha, kust saab toitu kõige kiiremini kätte ehk siis kiirtoidu kohviku. Ka sport kuulub tervisliku eluviisi juurde. Et sportimisest saaks tervislik eluviis tuleb silmas pidada ka mõningaid näpunäiteid. Sporti tuleks teha regulaarselt ja vastava koormusega, vastasel juhul võib sport muutuda elule ohtlikuks, kui panna endale liiga suur koormus peale. Sporti tuleb teha regulaarselt, kuna kui sa ükspäev teed ja teine päev ei tee, siis see ei anna sulle mitte midagi. Sportimine mõjutab ka meeleolu. Kui inimene teeb sporti siis tunneb ta ka ennast paremini