VW - Toyot Amaro 3328 13,3 2885 a k 1 1 0 Hilux Hiluxil on kindlad tarbijad Võrreldes konkurentidega on Hilux pigem soodsam Tarneahel on eesti tarbija jaoks soodne, sest enamus ajast liigub Kokkuvõte Hilux laevaga ja seetõttu jõuab kiiremini Eestisse Hinnakujundus on tarbija jaoks soodne, kuna hind ei sõltu niivõrd palju konkurentide omadest Tänan kuulamast!
.....................................................................................................2 1.1 Omahinna vähendamise võimalused.................................................................................3 1.2 Müügikasumi kujunemine.................................................................................................3 Ostjate hinnatundlikkus..........................................................................................................4 Hinnakujundus turunduskompleksis......................................................................................5 Kasutatud allikate loetelu...........................................................................................................7 Hinnakujundus turunduses Hind on kergesti muudetav ja oluline turustusvahend. Hinnakujundus on aga paljudele ettevõtetele probleemiks. Sellega tegeldakse küll pidevalt, aga efektiivset hinda kujundada alati ei suudeta.
docstxt/135106266542.txt
Väikemajutusettevõtte hinnakujundus Euroopa paljudel väikeettevõtetel, mis tegelevad majutusega, on raske hakkama saada. Eriti veel talveperioodil. Kliente on vähe, kuna välismaalased hooajaväliselt eriti ei sõda sinna, kus on külm ja kohalikud elanikud ööbivad majutusettevõtetes harva. Mõnedettevõtted panevad ka oma talveperioodiks kinni,kuna nende tulu on rohkem kui sissetulek. Mida siis peab tegema väikemajatusettevõtte, et olla turul edukas? Kõige parm, mis saab teha
............................................... õppegrupp............. T E S T 3 Hind ja hinnakujundus Lugege küsimused korralikult läbi ja tehke õigele vastusele ring ümber ( õigeid vastuseid võib olla rohkem kui üks). Mõisted, definitsioonid ja analüüsid sõnastage lühidalt ja selgelt, tuues välja põhilise. Lüngad täitke õigete sõnadega. Väite korral kirjutage väitega nõustumise korral - õige (Õ) ja mittenõustumisel- vale (V). 1. Hind on.................................................................................................................. .....................
EESTI MAAÜLIKOOL Majandus- ja sotsiaalinstituut FAZERI ,,SAIAKÜPSETUSLETI" HINNAKUJUNDUS TARTU ERINEVATES JAEKAUPLUSTES Koostajad: Kristi Laan MS III kusus I rühm Tartu 2009 SISUKORD: 1. Sissejuhatus.............................................................................................................................3 2.Fazer Eesti AS tutvustus.................................................................................................
HINNAKUJUNDUSE VÕIMALUSED TURUNDUSES JA SELLEGA SEONDUDA VÕIVAD PROBLEEMID Referaat Pärnu 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS Hind on kergesti muudetav ja oluline turustusvahend. Hinnakujundus on aga paljudele ettevõtetele probleemiks. Sellega tegeldakse küll pidevalt, kuid efektiivset hinda kujundada alati ei suudeta. Hind on vaieldamatult peamisi turundusotsuseid igas äris! Samal ajal on nn suures turunduses täheldatud teatud vastuolu: kui teadmised ülejäänud turunduskompleksi elementidest (toode, turunduskommunikatsioon ja müügikoht) on aegade jooksul süvenenud, siis hinnakujundust on kaua aega ignoreeritud.
Hind Definitsioonid: Hind –rahasumma, mille eest ollakse valmis kauba või teenuse kalkulatsiooniühikuks (veonduse puhul reis, reisijakilomeeter, tonn, tonnikilomeeter, saadetis, SKU) võetud kogust ostma või müüma Hind (2) – turusignaal, mis sunnib turuosalisi oma ressursse optimaalselt kasutama, kuna ressursid on alati piiratud, isegi need, mida me peame ammendamatuteks – õhk, vesi, maa. Hinnakujundus ( hinna kujundamine) – protsess, milles kujunevad kaupade või teenuste tegelikud ostu-müügihinnad konkreetsetes majanduslikes oludes. KONKREETSE KALKULATSIOONIÜHIKU HINA EI KUJUNDATA, VAID KALKULEERITAKSE! Hinnaarvutlus (hinna kalkuleerimine) – Kauba-või teenuseühiku hinna kindlakstegemine vastava eeskirja kohaselt toimuva arvutuse tulemusena: - Tehakse kindlaks kauba tootmise või teenuse osutamisega seotud kulud
4. Eesmärgid suhetes keskkonnaga/konkurentidega (osaliselt kattuvad mõnedes teistes rühmades nimetatutega) · Ellujäämise kindlustamine · Jooksva kasumi maksimeerimine · Kvaliteediliidri positsiooni taotlemine · Liidrirolli taotlemine turul · Status quo säilitamine · Vastamine konkurentide rünnakutele 6. Hinnaeesmärkide saavutamiseks kasutatavad hinnapoliitikad · konkurentide ründamine (röövellik hinnakujundus, võimalusi otsiv hinnakujundus), · konkurentide rünnaku tõrjumine (kohanduv hinnakujundus), · turgu ammutav hinnakujundus ("koore riisumine" turult) , · turgu hõlvav hinnakujundus (turule tungimine selle baasi kaudu), · "koore riisumise" ja "baasi" strateegiate vaheldamine · neutraalne hinnakujundus. 7. Hinnakujunduse etapid, tähtsaima eristamine Tarbijad Valitsus Kanali liikmed Konkurendid
9 3 HINNAKUJUNDUSSTRATEEGIAD.................................................................................. 10 3.1 Hinnakujundusstrateegiad...............................................................................................10 3.2 Omahinna vähendamise võimalused...............................................................................10 3.3 Müügikasumi kujunemine...............................................................................................10 4 HINNAKUJUNDUS TURUKOMPLEKSIS.........................................................................12 5 PSÜHHOLOOGILINE HINNAKUJUNDUS....................................................................... 13 KOKKUVÕTE.........................................................................................................................14 KASUTATUD ALLIKMATERJALID................................................................................... 15 SISSEJUHATUS
vahetama nende eeliste ehk kasude vastu, mida ühe toote omandamine või kasutamine pakuvad või mida pakub ühe teenuse vastuvõtmine. Hinnakujunduse sisemiste mõjurite hulka kuuluvad firma turunduseesmärgid ja kulud. Välised tegurid on turg, nõudlus, konkurentsihinnad, hinnaseadused, üldine majandusareng, valitsuse tegevus, kaubanduse areng. Kulukeskne hinnakujundus- kogukulutused tooteühikule. Nõudlusel põhinev hinnakujundus. Konkurentsikeskne hinnakujundus-konkurentide hindadest.
jne) 12. Selgita brändi tähtsust klientidele? - Lihtsustab valikut, vähendab aja- ning energiakulu kordusostude sooritamisel ja toote leidmisel konkurenttoodete seast. Lubab kindlat kvaliteeti. 13. Kuidas toimub uue toote loomine? - Ideede genereerimine, ideede sõelumine, tootekontseptsiooni arendamine ja hindamine, toote kujundamine ja testimine, toote turule viimine. 14. Nimeta hinnakujundusmeetodid? Kulupõhine hinnakujundus, konkurentsipõhine hinnakujundus, tarbijakeskne hinnakujundus, turukeskne hinnakujundus. 15. Kuidas toimub hindade diferentseerimine? - Tarbijate segmenteerimine, toode, bränd, jaotuskanal, asukoht, aeg. 16. Mis on baashind ja kuidas saab seda mõjutada? - Baashind on ostja arvamus toote õiglasest hinnast. Ostja jaoks mõjutavad baashindu olemasolevad hinnad, meenuvad hinnad, ostu kontekst. 17. Mis on jaotuskanal
koostamine ning 7 esitamine Personalijuhtimine Privester Raamatupidamine Kuni 83-288€ Raamatupidamisb Eelnevate perioodide (oleneb üroo korrastamine algdokumentide Konsultatsioon kogusest) 11. Turundusplaan 11.1 Hinnakujundus. Kirjelda ettevõtte hinnakujundust ja võimalusel täida tabelivorm oma planeeritavatest hindadest. Toode/ Hind teenus 1.a. 2.a. 3.a. Üks kanne 0,4 0,45 0,5 Kuutasu 25 30 40 Liitumistas 15 19 24 u Aasta- 35 40 55 aruanne 11.2 Müük ja turustamine
KONTROLLTÖÖ NR 2 KORDAMISKÜSIMUSED FINANTSJUHTIMINE TURISMIETTEVÕTTES 1. Hinnakujunduse paindlikkus Erinevatel toodetel ja teenustel on üsna erinev hinnakujunduse paindlikkus. Mida suurem osakaal on müügihinnas kasumil ja püsikuludel, seda suurem on hinnakujunduse paindlikkus. Nendel teenustel ja toodetel on hea võimalus nende toodete ja teenuste hinda päris palju langetada, millel on suur hinnapaindlikkus. Näiteks hotellitoa hinnakujundus on väga paindlik, sest muutuvkulud moodustvad väga väikese osa 2. Perishability kasutamine hinnakujunduses - jaguneb kaheks: üks on toote puhul (räägime müügivõimaluse riknevusest) ja teenus (müügivõimaluse kaduvus); toote hinna langetamine, kui tähtaeg on läbi, hinda saab langetada isegi alla muutuvkulu määra. Hotellitoa puhul kuni muutuvkulu määrani. 3. Hinnaelastsus kui me hinda muudame, siis kas kogus muutub rohkem või vähem hinnamuutuse tagajärjel
Hind on väärtuste summa, millele tarbija on valmis oma raha kulutama. Hinda kujundavad ettevõtte kulud, konkurents, erinevad poliitilised piirangud, tarbija väärtus toote kohta. Hinda saab tõsta vastavalt tarbija hinna tundlikkusele ja toote kvaliteedile. Ettevõtte eesmärgiks on alati kasum ja toote müük. Tihti ei ole kampaania eesmärgiks kasum vaid näiteks ladu tühjendada või turgu suurendada. Hinda kujundavad väärtuspõhine, kulupõhine ja konkurentsipõhine hinnakujundus. Kulupõhine on enimlevinum, millele pannakse oma kasumi protsent juurde. Väärtuspõhine on kliendi vajaduste ja väärtuste väljaselgitamine ja nende rahuldamine. Tihti on toote margil juba tuntus olemas, mis võimaldab ettevõttel selle toote hinda tõsta, ilma, et ta kaotaks tarbijaid. Konkurentsipõhilist hinnakujundust kasutavad enim ettevõtteid. Hinnastrateegiad: Turu riisumine, turu juurdumine, turu hõlvamine. Hinna tõstmine ja langetamine: Hinna tõstmise kõige olulisim
Kontrolltöö 2.3 Iga õige vastus annab 3 punkti. Kokku maksimaalselt 42 punkti. Anna lühike, konkreetne vastus. Kirjuta arusaadavalt 1. Millised on levinumad vead rahvusvahelises hinnakujunduses · Hinnakujunduses orienteerutakse liialt kuludele · hinnaotsuseid ei revideerita piisavalt sageli ka muutunud turutingimustes · hinnakujundust vaadeltakse isoleeritult, mitte turundusplaani komplekse osana · hinnakujundus ei ole piisavalt paindlik, et kasutada ära erinevate turusegmentide (või riikide) potensiaali ja arvestada nende nõuetega 2. Milline peaks olema turgu hõlvav hinnakujundus · Standardne ülemaailmne eksporthind- võib olla ühetaoline sõltumata ostjast või olla arvutatud ühiku keskmiste kulude baasil · Duaalne hind (erinev kodu- ja välisturul)- erinevad kodused ja eksporthinnad · Turgude järgi diferentseeritud hind 3
...........................................................................................................5 V. TURUNDUSE STRATEEGIA.......................................................................................5 4.1 Turustamine.......................................................................................................5 4.2 Reklaam.............................................................................................................5 4.3 Hinnakujundus...................................................................................................5 4.4 Lisateenused.......................................................................................................6 VI. TEENINDAMINE.........................................................................................................7 5.1 Ruumid..............................................................................................................7 5
ÄRIPLAAN 2011 1 SISUKORD I. ETTEVÕTTEST 3 II. ÄRIIDEE JA EESMÄRGID 3 III. ÄRIPLAAN 4 1. Teenus 4 1.1. Üldine kirjeldus 4 1.2. Võrdlus konkureerivate teenustega 4 2. Turg ja tarbijad 4 2.1 Turu jaotus 4 2.2 Tarbijad 4 2.3 Ettevõte tulevikus 5 2.4 Turg tulevikus 5 III. KONKURENTS 5 3.1 Konkurents 5 IV. TURUNDUSE STRATEEGIA 5 4.1 Turustamine 5 4.3 Reklaam 5 4.4 Hinnakujundus 5 V. TEENINDAMINE. 6 5.1 Asukoht 6 5.2 Algkapital 6 5.3 Tööjõud 6 5.4 Personali palgad 6 VI. JUHTIMINE 7 VII. Finantseerimine. 7 VIII. Risk 7 2 I. ETTEVÕTTEST Ettevõtte nimi: Koolitakso OÜ Äriidee: Pakkuda koolitakso teenust õpilastele Teenuse pakkumise algus: 01.09.2011 II. ÄRIIDEE JA EESMÄRGID
? Hinna tähendus laiemas ja kitsamas mõistes Kitsamas mõistes on hind toote väärtus rahas väljendatuna. Seega on hind rahasumma, mida nõutakse mingisuguse toote või teenuse eest. Laiemalt võttes on hind väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omamise või tarbimise tulenevate kasumite vastu. Kusjuures kasulikkus võib olla vormi-, aja-, ja kohakasu. 10.Hinnakujunduse meetodid (4 meetodit) Kulukeskne hinnakujundus hinna määramisel lähtutakse tootmis- või ostukuludest, millele lisatakse teatud juurdehindluse protsent. Tarbijakeskne hinnakujundus Hinnakujundamisel lähtutakse tarbija ettekujutusest ja ootustest. Meetodi rakendamiseks on vaja omada väga täpset ettekujutust tarbija ostuharjumusest ning teatud psühholoogilisi aspekte. Mida suuremat nõudlust on tootele oodata, seda kõrgem hind kehtestatakse.
............................................. ÄRIPLAAN 1. Kokkuvõte 1.1. Õpilasfirma põhiandmed 1.2. Õpilasfirma taust 1.3. Õpilasfirma konkurentsieelis 1.4. Äriidee 2. Turusituatsioon 2.1. Potentsiaalsete klientide kirjeldus 2.2. konkurentide analüüs 3. Õpilasfirma analüüs 3.1. SWOT analüüs 3.2. Majandusolukord 4. Põhieesmärgid ja strateegia 4.1. 5. Turundusplaan 5.1. Müügieesmärgid 5.2. Turundusmeetmed 5.2.1. Toode 5.2.2. Hinnakujundus 5.2.3. Turustuskanalid 5.2.4. Turundussuhtlus 6. Tootmisplaan 6.1. Tootmisprotsessi kirjeldus 6.2. Tootmisplaan 6.3. Tootearendus 6.4. Investeerimisplaan 6.5. Koostööpartnerid 7. Õpilasfirma juhtkond ja personal 7.1. Organisatsioon ja selle arendamine, koolitus 7.2. Palgasüsteem ja töötasuplaan 7.3. Aja planeerimine 8. Finantsplaanid 8.1. Kasumiplaan 8.2. Rahavoogude plaan 8.3. Bilansiprognoos 9. Riskitegurite hindamine ja kontroll
TALLINNA MAJANDUSKOOL Majandusarvestuse ja maksunduse osakond ÄRIPLAANI ANALÜÜS Juhendaja: Helle Liblik Tallinn 2010 Ettevõttest....................................................................................................................................3 Turg ja tarbijad............................................................................................................................4 Konkurents..................................................................................................................................5 Konkurendid............................................................................................................................5 Konkurentsieelis......................................................................................................................5 Reklaam...................................................
MF põhikirja kirjutamine, MF registreerimine Junior Achievement Eesti SA-s, kapitalivajaduse määramine, aktsiate tellimine ja müük. 2. Töö planeerimine tööülesannete jaotamine, ametijuhendite koostamine, osakondade tööplaanide koostamine. 3. Ühine tegevus toote tootmine või teenuse osutamise ettevalmistamine, müükide organiseerimine (müügilaua kujundus, reklaamide kujundamine, nimesildid, visiitkaardid, hinnakujundus, hinnasildid, pakendamine, laatadele registreerimine jne). 4. Individuaalne tegevus iga minifirma liige uurib oma tegevusvaldkonda (vastavalt ametikohale minifirmas) ja kirjutab selle kohta 2-3 leheküljelise tutvustava kokkuvõtte koos näidetega mõnest kodukoha ettevõttest. (Juhend lk. 3) 5. Kokkuvõtva materjali koostamine ja vormistamine minifirma töö lõpetamine, tegevusaruande kirjutamine, ühise minifirma dokumendikausta koostamine. 6. Töö esitlus ja kaitsmine
ühiskonna kui terviku heaolu. · Tervikliku turunduse tähtis komponent on sisemine turundus, mille põhimõtteks on "müü oma toode kõigepealt maha oma töötajatele ja küll nemad aitavad seda siis ka klientidele müüa". Sisemise turunduse- nii nagu ettevõte tahab oma kliente kaasata, informeerida ja lojaalseks muuta, tahab ta seda ka oma töötajate puhul. Integreeritud turundus- kõik turundustegevused - toode, hinnakujundus, kommunikatsioon, jaotuskanalid. Sotsiaalset vastutustundliku turunduse põhimõtteks on tarbijate vajaduste kasumlik rahuldamine, samal ajal võimalikult minimeerides ümbritsevale keskkonnale tehtavat kahju. Suhteturunduse peamiseks märksõnaks on partnerlus kõigi ettevõtte osapooltega. 2. TURUNDUSKESKKOND Turunduskeskkond on tegurite kooslus, mis mõjutab turundustöötajaid kliendisuhete arendamisel ja säilitamisel. Iseloomulikud tunnused:
...........................................................................................................5 V. TURUNDUSE STRATEEGIA.......................................................................................5 4.1 Turustamine.......................................................................................................5 4.2 Reklaam.............................................................................................................5 4.3 Hinnakujundus...................................................................................................5 4.4 Lisateenused.......................................................................................................6 VI. TEENINDAMINE.........................................................................................................7 5.1 Ruumid..............................................................................................................7 5
14. Hinna tähendus laiemas ja kitsamas mõttes Kitsamas mõistes on hind toote väärtus rahas väljendatuna. Seega on hind rahasumma, mida nõutakse mingisuguse toote või teenuse eest. Laiemalt võttes on hind väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omamise või tarbimise tulenevate kasumite vastu. Kusjuures kasulikkus võib olla vormi-, aja-, ja kohakasu. Kasum = kogutulu (hind x müügikogus) kogukulu 15. Hinnakujunduse meetodid a) Kulukeskne hinnakujundus hinna määramisel lähtutakse tootmis- või ostukuludest, millele lisatakse teatud juurdehindluse protsent. b) Tarbijakeskne hinnakujundus Hinnakujundamisel lähtutakse tarbija ettekujutusest ja ootustest. Meetodi rakendamiseks on vaja omada väga täpset ettekujutust tarbija ostuharjumusest ning teatud psühholoogilisi aspekte. Mida suuremat nõudlust on tootele oodata, seda kõrgem hind kehtestatakse. c) Konkurentsikeskne hinnakujundus seisneb orienteerumises turuhinnale, see on kasutatav
-turustav ettevõte pakib tooted nii, et pakendil o vaid üks eesmärk- kaitsta toodet - turustav ettevõte ei tegele strateegilise planeerimisega -tootearendusele ei pöörata turustavas ettevõttes tähelepanu 6. Jaekaubandusettevõtete klassifitseerimisalused: -Suurus- väikesed,suured -sortiment-segakompleks,piiratud seeriatega kompleks -teenindustase-selve,piiratud teenindusega -müügikorralduses-kaupluse sisene müük -asukoht-keskne ärikvartal 7. Hinnakujundus etapid ja hinnamõjurid Hind väljendab kauba väärtust turul! 1.etapp-hinnaeesmärkide määratlemine 2.etapp-nõudluse määramine 3.etapp-kulude hindamne 4.etapp-konkurentsianalüüs 5.etapp-muudekitsenduste arvestamine 6.etapp-hinnakujundusmeetodi valik 7.etapp-hinna kehtestamine ja hinnastrateegia Hinnakujunduse sisemõjurid: turunduseesmärgid,turundusstrateegiad,toote omadused ja kulud,tegelik ja plaanitav turuosa,hinnakujundusorganisatsioon. Hinnakujunduse välismõjurid:
TURUNDUSSÕNARAAMAT 1LOG(e)g, Mairo Küünarpuu turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. turustamine tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet „turustuskanal“). vajadus on inimese tarve, soov selle tarbe teadvustus mingi toote suhtes. Turunduskontseptsioon väidab, et turundaja ülim eesmärk on teenida kasumit tarbija vajaduste rahuldamise (kliendi rahulolu) läbi toote on kõik see, millel on võime rahuldada kellegi soove ja vajadusi Need võivad olla füüsilised objektid, teenused, protsessid, ...
Tootekujundus Tootmismahu arendamine ja Toote hinna alandamine kulude vähendamine Turu-uuring ja kasutamine Lõpetatud toodete laovarude Müügiprognoos prognoos Müügikanalite laiendamine reguleerimine (kontroll) All-lepingute sõlmimine Logistika planeerimine Hinnapiiride määramine Paindlik hinnakujundus - tarnijate kontroll Hindade määramine Teenused tarnijatelt Väärtuse analüüs / hinna- Jaotuskanalite Promotsioon, et suurendada alandamine ratsionaliseerimine kliendi teadlikust Panuse analüüs Halduskulude Müügitoetus Siht konkreetsetele vähendamine Konkurentide positsiooni konkurentidele identifitseerimine
......... 9.2 TURU ANALÜÜS................................................................................................................................................ 10. KONKURENTS................................................................................................................................................. 11. TURUNDUSPLAAN.......................................................................................................................................... 11.1 HINNAKUJUNDUS............................................................................................................................................ 11.2 MÜÜK JA TURUSTAMINE................................................................................................................................. 12. PERSONAL JA JUHTIMINE.......................................................................................................................... 13. MÜÜGIPROGNOOSID...............................
Brändi tuum Brändi tuum (missioon (missioon ja ja visioon) visioon) Keskonna Keskonna analüüs analüüs 25) Miks on hinnakujundus (hinna määramine) etapiline protsess? Millised on peamised etapid? Peamised etapid: hinda mõjutavate faktorite analüüs, hinnaeesmärkide määramine, hinnakujundusmeetodite valik ning hinnapoliitika väljatöötamine. Hinnakujundus on etapiline, kuna hindade kujundamisel tuleb aluseks võtta erinevaid aspekte ning hind kujuneb aja jooksul. 26) Kuidas erinevad hinnakujundus ja hinnapoliitika?
Varstu Keskkool 12.klass Margareth Tenno MTÜ Loomapesa Äriplaan Varstu2012 Sisukord Sissejuhatus............................................................................................................................. MTÜ Loomapesa andmed....................................................................................................... Teenuse kirjeldus..................................................................................................................... Visioon..................................................................................................................................... Missioon.................................................................................................................................. Turg...................................................................................................
· Suhtlus klientidega eelistatuna pikaajalistele lepingu läbirääkimistele · Muutusteks valmisolek eelistatuna plaanitäitmisele 27. RISK (ISO 31000) tõenäosus, et sündmus esineb ja sündmusel on tavaliselt soovimatu tulemus. 28. Kitsaskoht "bottleneck" obstruktsiooni tekkevõimalus ja kohesed jõupingutused süsteemi normaalse oleku taastamiseks. 29. Kulupõhine hinnakujundus on hinnakujundusmeetod, mis lähtub toote valmistamisega seotud kuludest, kuhu võib lisanduda ka taotletav hinnalisand 30. Koorimishinna rakendamine on hinnakujundusmeetod, mille puhul toote turuletooja kehtestab tootele algul kõrge hinna ja seejärel (nõudlusest tulenevalt) järk-järgult alandab hinda 31. Tulukusesihist lähtuv hinnakujundus on meetod, kus eesmärgiks seatakse tulukuse saavutamine (peamisewlt kasutavad meetodit toote turuliidrid) 32
Hinnakujundus: netohind=Sisseostu hind+juurdehindlus(kulud+kasum) müügihind=Netohind+käibemaks(20%) Palgad: Brutopalk=Netopalk+töötuskindlustus(2%)+pensioni maks(2%) +tulumaks(21%) Tööjõukulu(brutopalgast)-sotsiaalmaks(33%)+töötuskindlustusmaks(1%) Lihtintress: S-Lõppsumma I=Prt P-põhisumma S=P+I r-intressi määr aastas S-P(1+rt) I-teenitav intress Liitintress: S log n= P n-kapitalisatsiooni periood log (1+i) i= √ n S P j-aasta intressimäär S=P(1+i)n m-kapitalisatsioonide arv aastas I=P[(1+i)n-1] i-intressimäär kapitalisatsiooni perioodi kohta J=mi t-tehingu kestvus aastates t=N/K N-tehingu kestvus päevades K-päevade arv Raha nüüdisväärtus: S Liht...
turul ja teiste sellega koos müüdavate toodete omaduste tajumist, reklaami efektiivsust ja turustuskanalite poolt osutatavat tähelepanu. Toime on vastastikune: toode, selle reklaam ja turustamine mõjutavad hinnakujundusstrateegia edukust. Kuigi hinnakujundusprotsess on küllaltki ainulaadne ja spetsialiseeritud turundustegevus, moodustab selle tulemuseks olev hinnakujundusstrateegia lahutamatu osa kogu ettevõtlusest Hinnakujundusprotsessis kasutatakse kolme meetodit: I Kulukeskne hinnakujundus II Tarbijakeskne hinnakujundus III Konkurentsikeskne hinnakujundus 18. MIS ON MÜÜGIKORRALDUSES OLULISEM- JÄRJEPIDEVUS VÕI ORIGINAALSUS Mõlemad on olulised 19. MILLISED UUED TÄNAPÄEVA FAKTORID MÕJUTAVAD MÜÜGIPROTSESSI JA MÜÜGIKORRALDUST internet, multimeedia, tarbija muutused seotud tehnoloogia arenguga 20. KAUPLUSE TÜÜBID Kaubahall, hiidhall, lähikauplus, spets kauplus, kaubanduskeskus, säästu kauplus 21. MIS ON MÜÜGIKORRALDUS
-turustav ettevõte pakib tooted nii, et pakendil o vaid üks eesmärk- kaitsta toodet - turustav ettevõte ei tegele strateegilise planeerimisega -tootearendusele ei pöörata turustavas ettevõttes tähelepanu 6. Jaekaubandusettevõtete klassifitseerimisalused: -Suurus- väikesed,suured -sortiment-segakompleks,piiratud seeriatega kompleks -teenindustase-selve,piiratud teenindusega -müügikorralduses-kaupluse sisene müük -asukoht-keskne ärikvartal 7. Hinnakujundus etapid ja hinnamõjurid Hind väljendab kauba väärtust turul! 1.etapp-hinnaeesmärkide määratlemine 2.etapp-nõudluse määramine 3.etapp-kulude hindamne 4.etapp-konkurentsianalüüs 5.etapp-muude kitsenduste arvestamine 6.etapp-hinnakujundusmeetodi valik 7.etapp-hinna kehtestamine ja hinnastrateegia Hinnakujunduse sisemõjurid: turunduseesmärgid, turundusstrateegiad, toote omadused ja kulud, tegelik ja plaanitav turuosa, hinnakujundusorganisatsioon. Hinnakujunduse välismõjurid:
• Teenusvajaduse väljaselgitamine, regulaarne ettevõttesisene analüüs. • Kliendirahulolu uuring, teenuste areng ja vastavus turuvajadustele. VAJALIKUD RESSURSID • Põhitegevus on puhastusteenuste osutamine, professionaalne oskusteave. • Vajalik põhivaraline ressurss (kodulehekülg, vajaminevad vahendid, masinad).. • Vajaminev ressurss kokku 7700 eur. • EAS – i starditoetus summas 5000 eur. TURUNDUSPLAAN-MÜÜK JA HINNAKUJUNDUS NING TURUSTAMINE • Turu üldplaan, • Kliendid – nende rahulolu, konkreetne sihtgrupp. • Koduleht lihtsalt leitav, erinevad reklaamkanalid, foorumid, blogid. • Kampaaniad, reklaam visuaalsetes kontaktides/portaalides. • Uudiskirjad. EELARVE • I majandusaasta – Tulud teenustest kokku 189 174, kulud kokku 96 200, tulem 92 974. Netopalk 1 in. 400 eur.
transportimine; info edastamine; krediteerimine; nõustamine Logistika on kasumlik ja kliendi vajadustele vastav materjalide, kaupade, teenuste ja info läbi kogu tarneahela toimetamise planeerimine, elluviimine ja kontrollimine. Logistika eesmärgiks on kindlaksmääratud teenindustaseme pakkumisega seotud kulude optimeerimine. Sisuliselt tegeleb logistika õige toote õigel ajal õigele kliendile toimetamisega ja on seetõttu väga oluline konkurentsieelise allikaks. 8. Hind ja hinnakujundus Hind on toote väärtus väljendatuna rahas ehk teisisõnu väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omandamisest või tarbimisest tulenevate kasude vastu. Hinnakujunduse põhimõtted ja etapid: Põhimõtted: Lihtsustatult võiks hinnakujunduse jagada neljaks etapiks: • sise- ja väliskeskkonna analüüs ehk hinda mõjutavad faktorid, • hinnaeesmärkide määramine, • hinnakujundusmeetodite valik ning • hinnapoliitika väljatöötamine. Etapid:
1. KOKKUVÕTE 1.1. Õpilasfirma põhiandmed 1.2. Õpilasfirma taust 1.3. Õpilasfirma konkurentsieelis 1.4. Äriidee 2. TURUSITUATSIOON 2.1. Potentsiaalsete klientide kirjeldus 2.2. Konkurentide analüüs 3. ÕPILASFIRMA ANALÜÜS 3.1. SWOT analüüs 3.2. Majandusolukord 4. PÕHIEESMÄRGID JA STRATEEGIA 5. TURUNDUSPLAAN 5.1. Turundusmeetmed 5.1.1. Toode 5.1.2. Hinnakujundus 5.1.3. Turunduskanalid 2 5.1.4. Turundussuhtlus 6. TOOTMISPLAAN 6.1. Tootmisprotsessi kirjeldus 6.2. Tootearendus 7. ÕPILASFIRMA JUHTKOND JA PERSONAL 7.1. Organisatsioon ja selle arendamine, koolitus 7.2. Palgasüsteem ja töötasuplaan 7.3. Aja planeerimine 8. FINANTSPLAANID 8.1. Kasumiplaan 8.2. Rahavoogude plaan 8.3. Bilansiprognoos 9. RISKITEGURITE HINDAMINE JA KONTROLL
Turutüübid Täielik konkurents Monopolistlik Oligopol Monopol konkurents Firmade arv Väga palju palju vähe (üksikud suurfirmad) üks (suur ettevõte) Toodang Ühesugune (hüvise Erinev (tooted on Erinev ja ühesugune Unikaalne (sarnased homogeensus) väikeste asenduskaubad erinevustega) puuduvad) Mõju Hinnavõtja (puudub Väike (mõningane Vastastikune sõltuvus (kontroll Hinnategija (täielik kontroll hinnale kontroll hinna üle) kontroll) hinna üle suur, kartellkokkulepe hinna üle) ...
Konkurentide arv on viimasel ajal vähenenud, kuna need suletakse vähese tuntuse tõttu. Reklaam Rahulolev klient levitab infot. Samas reklaamitakse ettevõtet ka internetis erinevaid kanaleid mööda. Võimalusel saab reklaamida ka ajalehes, raadios, televisioonis. Visioon Kliendisõbralik internetipood, mis ei poe probleemide puhul peitu. Neljanda aasta lõpuks Esimene ettevõtte esinduskauplus. Hinnakujundus Ostukulu Saatekulu Eestisse Kasum ettevõtte arenguks Konkurentide hinnad Algbilanss Aktiva Passiva Raha Omakapital 3750 5000 Seadmed Laen 1250 0 Kokku Kokku Esimese aasta lõppbilanss 5000 5000 Aktiva Passiva Raha Lühiajaline laen 8282 0
Äriplaan Kohviku tegevuse alustamine Ettevõte AS Kohvik Black Aadress Pärnu, Rüütli 55 Telefon ******* E-post [email protected] e Kontaktisik Mentor Black Firma põhiandmed AS Kohvik Black alustas tegevust 2008. aasta detsembris ning asub Pärnus Rüütli tänaval. Firma konkurentsieelis · Odavad hinnad kesklinnas · Hubane sisekujundus · Sõbralik teenindajaskond Äriidee Pakkuda inimestele võimalikult madala hinnaga einestamiskohta Pärnu kesklinnas. Sihtgrupiks eelkõige tööealised, kes käivad lõunal, samas ka üli...
5. Põhieesmärgid ja strateegia 5.1. Käibe- ja rentaablustaotlused (mille poole püüeldakse käive, kasum) 5.2. Soovitud imago ja teised põhieesmärgid (millisena klient näeb ettevõtet, alaeesmärgid pakutavate töökohtade arv vms) 5.2. Strateegia - tegevusplaan eesmärkide saavutamiseks 6. Marketingiplaan 6.1. Müügi eesmärgid 6.2. Marketingi korraldamine ettevõttes (kes korraldab) 6.3. Marketingi komponendid: 6.3.1. Toode/teenus (milline on, kuidas end ise reklaamib) 6.3.2. Hinnakujundus (kuidas kujuneb, hinnakirjad) 6.3.3. Müügikoht (hulgimüük, jaemüük, isiklik müük ...) 6.3.4. Müügitoetus (reklaam, teavitamine, messid, ajakirjandus, ...) 7. Kvaliteedisüsteem ja kvaliteedi parandamine 8. Tootearendus (teenusearendus) ja kavandamine (olenevalt toote või teenuse ideest võib 7. ja 8. peatüki ka kokku kirjutada siis muutuvad järgnevate peatükkide numbrid) 9. Tootmisruumide, masinate, süsteemide arendamine 9.1. Tootmisvõimsus, arendusmeetmed 9.2
... 5 IV. TURUNDUSE STRATEEGIA................................................................................5 4.1 Turustamine.......................................................................................................5 4.2 Transport............................................................................................................6 4.3 Reklaam.............................................................................................................6 4.4 Hinnakujundus...................................................................................................6 4.5 Lisateenused......................................................................................................6 V. TEENINDAMINE.................................................................................................... 6 5.1 Ruumid..............................................................................................................6 5.2 Seadmed ja vahendid..
9. Turu analüüs 9.1 Turusituatsioon ja arengutrendid. Kirjelda lühidalt oma sihtturgu ning seda millised väljavaated antud turul on aasta, 2-3 aasta pärast. 9.2 Turu analüüs (ülevaade tegevusharust, turu potentsiaali hinnang, sihtgrupi kirjeldamine). 10. Konkurents. Kirjelda ja analüüsi konkurente. Täida ka alljärgnev tabel. Konkurent Pakutavad Konkurendi hind Muu info tooted/teenused 11. Turundusplaan 11.1 Hinnakujundus. Kirjelda ettevõtte hinnakujundust ja võimalusel täida tabelivorm oma planeeritavatest hindadest. Toode/ Hind teenus 1.a. 2.a. 3.a. 11.2 Müük ja turustamine. Kirjelda ettevõtte müügi- ja turundustegevust. 12. Personal ja juhtimine. Kirjelda oma ettevõtte planeeritavat personali ja juhtimistegevust. Lisa alljärgnevasse tabelisse töötajate tööjõukulud järgnevaks perioodiks.
Kas kulude muutused on registreeritavad ja hindu võimalik vastavalt kohandada? Jne. 2) nõudlusest lähtuv. Levinumad: a) turu ammutamine, b) turu vallutamine, c) nimetatud kahe järjestikune kasutamine. Peamised küsimused milline on nõudlus igale konkreetsele kaubale, teenusele, projektile, protsessile jne? Kas on rakendatud vajalikud analüüsid? Kas on kaalutletud hinna diskrimineerimist? Jne. 3) konkurentsist lähtuv. A) röövellik hinnakujundus (konkurendi likvideerimine); B) võimalusi otsiv hinnakujundus; C) kohanduv hinnakujundus; D) koos-kõlastatud hinnakujundus. Oluline teada millised on hin-nad konkurentidega võrreldes? Kuidas reageerivad konku-rendid hinnamuutustele?Kuidas kulgevad võistupakkumised 32. Eesmärkide püstitamine: 1. Kasumi eesmärgid kiire kasum või kasumi kindlustamine pikaajalises perspektiivis? Kasum igalt kaubalt või summaarselt? Seostatuna kapitali käibekiirusega ja investeeringute tasuvusega? 2
..............................................................................................................................3 1.1.2 Firma tooted ja teenused..............................................................................................................................4 1.1.3 Arengusuunad..............................................................................................................................................4 1.1.4 Hinnakujundus ............................................................................................................................................5 1.1.5 Ettevõtte tarnijad ja kliendid........................................................................................................................5 1.2 ETTEVÕTTE ORGANISATSIOON JA STRUKTUUR.....................................................................................................6 1.2.1 Ettevõtte organisatsioon......
Kasutatakse avalike hinnapakkumiste tegemisel. Turukeskne Kombinatsioon tarbijakesksest ja konkurentsipõhisest meetodist. Nõuab väga head teavet nii tarbijate kui konkurentide kohta, kuid ka head toodet. Hinnakujunduse aluseks on toote lisandväärtus. Baasiks konkurenttoote hind ning sellele lisatakse konkurentsieelise väärtus – Lisandväärtuse hinnakujundus 12.11.2015 KONTROLLTÖÖ B Nimi ja kursus 17. Hindade diferentseerimine – ühe toote müük erinevate hindadega. Sama kaupa müüakse erinevates poodides erineva hinnaga, arvestades nendega, kes selles poes käivad. 18. Mis on baashind ja kuidas saab seda mõjutada? Baashinnaks loetakse ostja arvamust toote õiglasest hinnast. Ostja jaoks mõjutavad baashindu: Olemasolevad hinnad
Kasumifunktsioon=tulufunktsioon-kulufunktsioon: P(q)=R(q)-C(q), Lineaarne nõudlusfunktsioon: P(qastmel d)=b+aq astmel d Lineaarne pakkumisfunktsioon: P(q astmel S)=b+aq astmel S, Tasakaalu tingimus: nõudlusf=pakkumisf, Tulufunktsioon: R=aq ruudus+p0q, Tulufunktsiooni graafiku tipp: q=-p0/2a, Kasumifunktsioon: P=aq ruudus+(p0-cv)q-Cf, Kasumi maksimum: q=cv-p0/2a Ruutvõrrand: Kaupluse hinnakujundus: Sisseostuhind Sh +soetamiskulud (trantsport+rent) Sk =Omahind(soetamishind) OH=Sh+Sk +kasum(nt 15%omahinnast) P =jaehind (netohind, hind ilma käibemaksuta) Jh=Oh+P +käibemaks (eestis 20%) Km =müügihind(lõpphind, brutohind) Mh=Jh+Km Palgaarvestus: Neto=bruto-tulumaks-pensionikindlustus-töötukindlustus NT=Bt-TM-Pk-Tk Tulumaks=(Bruto-maksuvaba-pensionikindlustus-töötuskindlustus)xTm määr TM=(Bt-Mv-Pk-Tk)xTm määr Palgafond=bruto+sotsmaks+töötuskindlustus(tööandja) Pf=Bt+SM+Tkt
Turundus 6 Triinu Kask Mainori Kõrgkool 2009.05.18 Uurimustöö juhend J Ettekanne : 1. ja 8. juunil Reaalselt eksisteeriv äriettevõte(piisavalt suur, min ~5) Aega ettekandeks ca 15 min. Uurimise eelduseks turundusmõistete ja peamiste turundusideede valdamine Kasutada illustratsioone(pildid, diagrammid, skeemid jne) Slaidid esitada 6 kaupa lehel Ei soovita a la transpordi ettevõtet. Uurimustöö juhend 2 Transpordi klassikalist turundustegevust eriti pole. Tekst, mida räägin nt kõnekaartidel Kasutada rohkelt illustratsioone Kuidas infot saada? Ettevõtte koduleht Usutlused töötajatega(juht, turundusjuht jne) Ettevõtte dokumentatsioon(äriplaan, turundusplaan, rahataotlused(EAS), Meedias ilmunud materjalid (reklaamid, artikklid jms.) Sissejuhatus Logo Nimetus Miks valisin, põhjendus Leidmise kirjeldus Info saamine, kuidas sain Mida sain, kust sain, kellelt, kuidas küsisin, mi...