Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Turunduse referaat (0)

3 KEHV
Punktid

Lõik failist

TARTU ÜLIKOOL
Pärnu kolledž
Turismiosakond
Teele Jänes
Triin Kööp
Katriin Mats
TH2
REKLAAM JA REKLAAMIKUJUNDAMISE TEGEVUSED NING SELLEGA SEONDUVAD PROBLEEMID
Referaat
Pärnu 2011

SISUKORD


SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 3
1. REKLAAM 4
1.1. Reklaami mõiste ja ajalugu 4
1.2. Reklaami eri liigid ja reklaamdisain. 5
1.3. Reklaami hinnakujundus ja strateegia 8
2. REKLAAMIGA SEONDUVAD PROBLEEMID 11
3. REKLAAMINDUS EESTIS 16
3.1. Reklaami hetkeolukord Eestis ja ERAL 16
2.2. Kuldmuna ja teised reklaamifestivalid, kus eestlased osalevad 19
2.3. Porteri mudeli ja SWOT -analüüsi rakendamine Eesti reklaamituru hetkeolukorrale 21
KOKKUVÕTE 24
VIIDATUD ALLIKAD 27

SISSEJUHATUS


1. REKLAAM

1.1. Reklaami mõiste ja ajalugu


Järgnevas alapeatükis annavad autorid ülevaate reklaami mõistest ning kirjutatakse ka lühidalt reklaami ajaloost.
Arvatakse, et edustustegevus on ajalooliselt niisama vana kui kaupleminegi. Esmasteks vormideks võib pidada isikliku müügi erimooduseid, mida kasutati oma kauba kiitmiseks. Reklaami sünniaeg on ebaselge , erinevad autorid dateerivad seda erinevatesse sajanditesse ning isegi aastatuhandetesse. Siiski esimeseks reklaamiilminguks võib pidada 3000 aastat eKr. mil ajast on leitud savitahvleid ära jooksnud orjade tagaotsimiskuulutustega. Esimesed reklaamiteated olid käsikirjalised mistõttu nende levik oli puhttehniliselt piiratud. (Roose 2002:14)
Trükikunsti leiutamine 1440 . aastal Euroopas andis olulise tõuke reklaami arengule – sellest algas reklaamiteadete masstootmine. 1839. aastal andis olulise panuse reklaami arengule fotograafia sünd ning 1890. aastal fotolitograafia leiutamine ja 1895. aastal kino teke. 1899. aastal sai teoks esimene üle 1 miljoni USA dollari maksev reklaamikampaania , samal ajal tekkisid ka esimesed reklaamitegijate klubid ja ühendused. (Roose 2002:15)
Reklaamindust iseloomustavad järgmised omadussõnad: üldlevinud,
Vasakule Paremale
Turunduse referaat #1 Turunduse referaat #2 Turunduse referaat #3 Turunduse referaat #4 Turunduse referaat #5 Turunduse referaat #6 Turunduse referaat #7 Turunduse referaat #8 Turunduse referaat #9 Turunduse referaat #10 Turunduse referaat #11 Turunduse referaat #12 Turunduse referaat #13 Turunduse referaat #14 Turunduse referaat #15 Turunduse referaat #16 Turunduse referaat #17 Turunduse referaat #18 Turunduse referaat #19 Turunduse referaat #20 Turunduse referaat #21 Turunduse referaat #22 Turunduse referaat #23 Turunduse referaat #24 Turunduse referaat #25 Turunduse referaat #26 Turunduse referaat #27 Turunduse referaat #28 Turunduse referaat #29
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 29 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-01-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 94 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor katriinispikker Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
pdf

Reklaam internetis - selle plussid ja miinused

EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR Turunduse eriala EV-2-S-E-tar Mait Adoma Reklaam internetis- selle plussid ja miinused Ainetöö Juhendaja Priit Tannik Tartu 2012 Reklaam internetis- selle plussid ja miinused SISUKORD Sissejuhatus...................................................................................3 1. Reklaami ajaloost...............

Ainetöö
thumbnail
21
pptx

MIS ON REKLAAM?

MIS ON REKLAAM? Carl Linnè: Genus proximum ­ üldtunnus, differencia specifica - spetsiifiline erinevus ` ... on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. C.Bovee, W. Arens (1989). Contemporary Advertising ... On tarbijale suunatud kaupade v teenuste tasuline avalikustamine D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria ... on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. L.Priimägi (2007). Reklaam & imagoloogia, mõistevara ... on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon massimeedia kaudu, et veenda või mõjutada mingit auditooriumi (Wells, Burnett, Moriarty). ... teave, mis on avalikustatud mis tahes üldtajut

Reklaam
thumbnail
8
doc

REKLAAMIEFEKTIIVSUS JA SELLE MÕÕTMINE

REKLAAMIEFEKTIIVSUS JA SELLE MÕÕTMINE Referaat SISUKORD 1 Reklaamiefektiivsus ja selle mõõtmine.......................................................................2 1.1 Turunduskampaania edukus................................................................................. 2 1.2 Efektiivsus vs kreatiivsus..................................................................................... 2 1.3 Ideaalne kampaania on ühtaegu nii loov kui efektiivne....................................... 3 1

Reklaam
thumbnail
25
doc

Reklaamiõpetuse eksam

Termin reklaam tuleb ladinakeelsest sõnast reclamare, mis tähendab karjuma,vastu hüüdma. Reklaam-see on ideede, kaupade või teenuste mitteisiklik tutvustamine ja propaganda tellija ülesandel. Kasutatakse raadiot, televisiooni, ajalehti, müürilehti, postitatavaid prospekte, bussiplakateid, katalooge, tetamikke, programme, ringkirju jms. Reklaamitööd on samastatud tihtipeale kogu turundustegevusega. Tegelikult on reklaam vaid müügitoetuse üks meetmeid, kusjuures toetus on turunduse kui terviku osa. Reklaam võib olla suunatud tootele või tootjale. Tootereklaam on tootja või turustaja sõnum toote toetamiseks, millega tuuakse esile konkreetse toote omadused, funktsioonid, harud, eelised ja mud aspektid. Tootjareklaam loob soodsa pildi ettevõttest ja tema toodetest ning ei ole mõeldud mingi ühe toote müümiseks. Reklaam on marketingi ning promotsioonitegevuse üks osa, on kommunikatsioon nõudja ning pakkuja vahel.

Ökoloogia ja keskkond
thumbnail
3
doc

Kuidas reklaam mõjutab klienti

Kuidas reklaam mõjutab klienti. Reklaam on kuulutused, plakatid, raadio, televisioon ja interneti teel teatamised jm vahendid, mille eesmärgiks on midagi laiemalt tuttavaks teha, tarbijaid meelitada või informatsiooni levitamine mingi toote, kauba, brändi populaarsuse eesmärgil. Tänapäeva tarbimisühiskonnas tuleb toodet või teenust pakkuval ettevõttel end reklaamida, kuna konkurents on tugev. Reklaami eesmärgiks on mõjutada inimeste suhtumist, arusaamu, hoiakuid ja käitumist. Kui toote või teenuse pakkuja arvestab seda ja määrab kindlaks oma tarbijagrupi siis ta ei saa oma reklaamis eksida. Reklaam võib ka manipuleerida inimestega, pannes neid ostma toodet või teenust, millel on väga hea ja tugev reklaam, kuid kaup üksi ei pane inimesi seda ostma. Reklaami saab liigitada teabemeediumi alusel. Siinkohal on tähtis kindlaks määrata toote või teenuse sihtrühm nt noorematele inimestele suunatud reklaam võib saada rohkem tagasisidet int

Massikommunikatsiooni ajalugu
thumbnail
8
docx

Reklaamid kui internetis edu saavutajad

Reklaamid kui internetis edu saavutajad Tänapäeval on reklaamid kõikjal meie ümber. Telekas, raadios, linnatänavatel ja isegi ühistranspordis ja autodel . Reklaamid on juba osake meie ühiskonnast ning laieneb iga aastaga . Reklaamid ise on kas mingit toodet või teenust tutvustav video, pilt või heli. Reklaami eesmärkideks saab pidada tarbija ligimeelitamist ja toote või teenuse teadlikkuse edendamist, mõlemate juhtude puhul on tegu turundusliku eesmärgiga . Reklaamid võivad olla ka manipuleerivad ning neid saab liigitada mitmeti: meediakanalite, teemade/valdkondade, piirkonna ja tellijate järgi. Kuidas sai interneti reklaamidest multi-miljoni dollariline tööstusharu? Interneti tulekuga on enamus paberkandjatel olevatest reklaamidest kolinud üle netiavarustesse ning sellest on saanud multi-miljoni dollariline tööstus. Emaili teel saadetava reklaami nimeks pandi “spämm” ning selle loojaks oli Gary Thuerk. Maailma esimeses spämm emailis kutsuti inimesi Ameerika

Makroökonoomia
thumbnail
19
doc

Äriplaan - reklaamindus

Äriplaan Koostanud: Taavi Müürsepp Sisukord 1.Ettevõtte üldandmed 2.Lühikokkuvõtte 3. Projektikirjeldus 4. Ruumid, seadmed ja tööjõud 5. Turg 6. Konkurents 7.Müük ja turustamine 8. Juhtimine ja personalistrateegia 9.Tootmine ja teenindamine 10. Projekti maksumus ja rahastamine 11. Projekti finants ülevaade 1. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi ja juuriidiline vorm: reklaamindus Registreerimisnumber Registreerimise aeg ja koht: Omanikud, nende osa kapitalist: osakapital 40000 on jaotatud võrdselt. Juhatuse liikmed: Põhikapital: Aadress: Telefonid: E-mail: Kontaktisik, tema telefon: 2. Lühikokkuvõte ------------------------------ asutati 18.02.2007 ---------------------- ja tegutseb reklaaminduse ja trükinduse valdkonnas. Peamisteks väljakujunenud toodeteks, mida ettevõte toodab ja teenusteks, mida ettevõte müüb, on kleebised, erinevad reklaamelemendid ja trükised ning "knowhow" disainis ja turunduses. Ettev

Majandus
thumbnail
14
doc

Reklaamipsühholoogia kautamine turunduses

1. Arvola, R. (2002). Turunduskommunikatsioon. Tallinn: Külim 2. Bachmann, T. (1994). Reklaamipsühholoogia. Tallinn: Kontuur Disain 3. Eesti õigusaktide sisukorrastatud terviktekstid. (04.02.2009). Reklaamiseadus. [http://wlex.lc.ee/log/REKLAAMISEADUS] 4. Eesti õigusaktide sisukorrastatud terviktekstid. (06.02.2009). Äriseadustik. [http://wlex.lc.ee/test/?act=https://www.riigiteataja.ee%2Fert%2Fact.jsp%3Fid %3D13113704&now=06.2.2009#p7] 5. Kotler, P. (2002). Kotleri turundus. Tallinn: Pegasus OÜ 6. NrG Advertising. (11.02.2009). E ­ sight. [http://www.nrgadvertising.com.au/email_insight_article_5.html] 7. Ries, A. & Trout, J. (2003). Positsioneerimine: võitlus mõistuse pärast. Eesti Ekspressi Kirjastuse AS 8. Roose, N. (1996). Reklaam turunduses. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus 9. Vihalemm, A. (2008) Turunduse alused. Tallinn: Külim

Ainetöö




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun