VALISMAJANDUS ja teenuste kaupade moodustab Millise suurusjiirgu eksportEestisisemajanduse koguproduktist? 1. kuni25o/o 2. -50% 3. nle 75o/o Mis on viimastelaastatelaidanudtasakaalustada negatiivsetsaldot? Eestiviiliskaubanduse Leidkevalevariant. 1. ettev6ttetulumaksureformimineja iiksikisikutulumaksualandamine 2. vilisinvesteeringud 3. laenud 4. teenustekaubanduse positiivnebilanss Millisedsoodustused on Eestiseadusandlusega kehtestatud v[lisinvestoritele? on etten[htudsubsiidiumid 1. viilisinvestoritele 2. ettev6tluse soodsamalt tarbekssaavadviilisinvestorid ...
Küsimus 13 Pole veel vastatud Võimalik punktisumma: 2.00 Märgi küsimus lipuga Küsimuse tekst Potentsiaalsete sihtriikide hindamisel otsustati kasutada McKinsey/General Electric'u maatriksit. Mida selle maatriksi kasutamisel rahvusvahelises turunduses hinnatakse? Valige üks: a. Turu atraktiivsust ja valdkonna atraktiivsust b. Ettevõtte positsiooni ja turu atraktiivsust c. Turu atraktiivsust ja võimalikku saavutatavat positsiooni sihtturul d. Ettevõtte positsiooni ja valdkonna atraktiivsust Küsimus 14 Pole veel vastatud Võimalik punktisumma: 2.00 Märgi küsimus lipuga Küsimuse tekst Softprofi juhtkond leidis, et tuleb läbi mõelda ka see, millist konkurentsistrateegiat võimalikul sihtturul kasutada. Milline võiks olla kõige mõistlikum valik? Valige üks: a. Diferentseerituse strateegia b. Fokuseerituse strateegia c. Kulude eelise strateegia Küsimus 15 Pole veel vastatud
e 2007.a tagasiside Kes on teie konkurenti või konkuretnt konkurensi reklaamite perio . (tuh. Inf teenuse- kõige lähemad de vahel nõrgenemist sieelised eelised ja müüte Firma nimi od EEK) Põhiteenus o pakkujale konkurendid? jaotunud? ? sihtturul? sihtturul? oma toodet? 3 Mare al. 10 Ratsutamine, maastiku- Arm 1. Minu arust on see Osaliselt Mätta Peamiselt on Ma ei julgeks Antud Toote Kodulehel ja a kõige kõige lahedam Kalme 2005 sõidu matkad, Ratsatalu, kes turg Tallinna ratsutamister teenuse osas eeliseks on infopäevade
8.Joonista (lehe pöördele) Maslow´ vajaduste hierarhia ning iseloomusta seda. ENESE-TEOSTUSVAJADUS ESTEETILISED VAJADUSED Sümmeetria, kord, ilu jne. KOGNITIIVSED VAJADUSED Teadmised, arusaamine, uudsus ENESEST LUGUPIDAMISE VAJADUS Kompetentsus, heakskiit, tunnustus jne. KUULUVUS JA ARMASTUSVAJADUS Kiindumus, omaksvõtt, kuuluvus jne TURVALISUSVAJADUS Rahulikkus, ohutus, hirmu puudumine jne FÜSIOLOOGILISED VAJADUSED Toit, vesi, õhk jne Samas, kui valitud sihtturul on alumised vajadused rahuldatud, pöörduvad inimesed selle poole, kes pakuvad neile tooteid, mis rahuldavad kõrgemaid vajadusi. Ettevõtja peabki selle ära tabama. 9.Selgita lehe pöördel järgmisi mõisteid: tarbija, säästud, eelarve, eelarve tasakaal, aktsia, intressimäär, liising, krediit, kindlustuspreemia Tarbija - on inimene, kes ostab tooteid ja teenuseid isiklikuks kasutamiseks. Säästud on osa sissetulekust, mida kohe ei kulutata toodete ja teenuste ostmiseks.
korporatsiooni divisjonidele jne. Oluline on siinjuures aga kindlasti jälgida seda, et kõik osad oleksid kooskõlas firma üldiste - äriplaanis määratletud eesmärkide ja strateegiatega. Kui ettevõttes on koostatud mitu erinevat turundusplaani, siis kokku peavad nad moodustama ühtse tervikliku turundusprogrammi. 2 Vastavalt toodetele, firma vajadustele ja sellele, millisel sihtturul tegutsetakse, tuleks paika panna turundusplaani ajaperiood. Turundusplaani võib koostada nii mõneks kuuks, aastaks, kaheks aastaks, kuid ta võib olla koostatud ka mitmeteks aastateks. Pikemaks perioodiks kui 5 aastat tehakse turundusplaane aga üldiselt väga harva. Olenevalt sellest, kui pika ajaperioodi kohta konkreetne turundusplaan on koostatud, tuleb seal siis vastavalt välja tuua kas strateegiline, taktikaline või operatiivne tegevusplaan. Turundusplaani koostamise etapid
7. Nimeta tööjaotuse etapid kaasaegses masinatööstuses, selgita erineva etapi ettevõtete paiknemist. Uurimis- ja arendustegevus(kõige kulukam) kõrgelt arenenud riikidesse (emafirmad, ajupotentsiaal); detailide ja sõlmede valmistamine arenenud riigid, odavam tööjõud; kokkumonteerimine odav tööjõud; müük ja hooldustööd tarbimispiirkond (rikkad riigid) 8. Mis on rahvusvaheline ettevõte? Too näiteid. rahvusvaheline ettevõte on vähemalt kahel sihtturul tegutsev äriühing, mille tegevuses on ühtviisi esindatud nii lokaalsed ärihuvid kui sealsete pangateenuste kasutamine näiteks maksete kogumine, arvete tasumine jms (coca-cola, elcoteq,shell, mcdonalds) 9. Miks hakkasid tekkima rahvusvahelised ettevõtted? Esmane huvi oli juurdepääs loodusvaradele ja laieneda uutele turgudele. Ettevõtted püüdsid alandada tootmiskulutusi ja suurendada kontrolli mingi riigi majanduses. 10
Siinjuures võiks kirjeldada veel ka alljärgnevaid punkte: Kas sihtturg on kasvav? stabiilne? kahanev? Kui kiiresti ja millisel määral turg kasvab või kahaneb? (väga hea kui suudetakse lisada ka põhjuseid või seletusi) Kui palju võiks olla pakutavale kaubale ostjaid? Konkreetse tootegrupi kogupakkumise ja kogunõudluse üldine analüüs. Kas nõudmine firma kauba järele suureneb või väheneb? Millisel määral? Millega seda seletada? Kui palju üldse vastaval sihtturul kulutatakse antud kaubagrupi toodetele teatud ajaperioodi jooksul? Hea oleks tabeli kujul välja tuua eeldatav läbimüük: Oodatav müük kuude kaupa (valida võib ka muu ajavahemiku) Tooted 1.kuu 2.kuu 3.kuu ... 12.kuu 1. a KOKKU: Kokku kasvavalt Tabeli lõppu tuleks lisada seletused ja põhjused vastavate ajavahemike kaupa. Eraldi tabeli võiks koostada ka aasta (või muu ajavahemiku) ostupotentsiaali kohta: Aasta (või muu ajaperioodi) osutpotentsiaal Tarbija (rühm)
18-19. saj Aurumasin Ülaminek masinatööle Terase kasutuselevõtt Raudtee Kivisöekasutuselevõtt 1900-1950 Elekter Keemiatööstuse areng Nafta kasutuselevõtt Sisepõlemismootor Mineraalväetised 1950-1980 Naftakeemia Lennundus Elektroonika Televisoon 1980 Mikroelektroonika arneg Biotehnoloogia Kosmose- ja tuuma tehnoloogia Geenitehnoloogia Internet Nanotehnoloogia 9) Globaalne tööjaotus. Ettevõtete paigutamist mõjutavad tegurid. 10) Rahvusvahelised ettevõtted Vähemalt kahel sihtturul tegutsev äriühing, mille tegevuses on ühtviisi esindatud nii lokaalsed ärihuvid kui sealsete pangateenuste kasutamine – näiteks maksete kogumine, arvete tasumine jms. (Baltimaades tegutsevad Põhjamaade börsiettevõtete tütarettevõtted, samuti nende filiaalid.) 11) Rahvusvaheline kaubandus Rahvusvaheline kaubandus on kaubavahetus kahe või rohkema erinevast riigist pärit partneri (importija ja eksportija) vahel. Toll - lõiv, mida makstakse üle riigipiiri veetava kauba eest
11.klass Majandusõpetuse tund 24.04.2012.a. Euroopa Liidu struktuuritoetused Vasta põhjalikult küsimustele. 1. Millised Euroopa Liidu regionaalpoliitika eesmärgid? 2. Mis on struktuuritoetus? 3. Mille jaoks saab toetusi taotleda? 4. Kuidas on toetusi kasutatud? 5. Kuidas toetusprojekti kavandada? 6. Kuidas struktuuritoetust eraldatakse? 7. Millistes valdkondades on võimalik taotleda rahastamist Euroopa Liidu struktuuritoetuste kaudu? 8. Millised võimalused on toetuste saamiseks mittetulundusühingutel (MTÜ)? 9. Millega tegeleb Elukestva Õppe Arendamise Sihtasutus Innove 10. Kirjelda üht edukat projekti, mida on teotatud Euroopa Liidu struktuuritoetuste kaudu. Vastused 1. Euroopa Liidu regionaalpoliitika eesmärgid: aidata kõikidel piirkondadel saavutada oma kogupotentsiaali. luua piirkondlikul tasandil rohkem konkurentsi ja parandada...
ühtlasemalt ning müük toimub aastaringselt. Turud, kuhu antud tootega sisenda on Eestile sarnase kliimaga. Kultuurilised tegurid Eesti käsitöö on eestimaalasele oluline ja võõramaalase silmis eriline. Traditsioonilised käsitööoskused on meie vaimse kultuuripärandi tähtis osa. Käsitööd väärtustatakse kui kultuurinähtust ja elatusallikat ning kui võimalust propageerida rohelist mõtteviisi. Turu analüüs Toote müügi trendid sihtturul Kasutatud on looduslikke materjale, millel on otsene mõju inimestele emotsionaalsele või füüsilisele tervisele. Kindad on kootud alpakavillast, mis on allergiavaba, eriti pehme ja soe, lisaks aitab alpakavill leevendada liigesehaigusi. Toode on suunatud kitsale nišile – käsitööd hindavale moodsale tarbijale. Välismaal peetakse käsitööd ka luksuskaubaks. Mida spetsiifilisem toode on, seda kõrgemat hinda ollakse selle eest valmis maksma. Tarbijad
Tartu kutsehariduskeskus Ärinduse ja kaubandus osakond Lii Pedajas Pakendite ringlus logistilises ahelas Iseseisevtöö Juhendaja: Tiina Kraav Tartu 2013 Pakkimistööl ja pakenditel on suur mõju logistiliste süsteemide produktiivsusele ja logistikakuludele. Pakkimisoperatsioonid koos pakendite maksumusega ja pakkematerjalide likvideerimisega on olulised logistikakulude allikad. Pakkimise ja pakenditega seotud kulud lülitatakse üldjuhul toote omahinda ning seetõttu on need logistika kogukulude hindamisel enamasti vähemärgatavad ja seetõttu ka alatähtsustatud. Pakkimine mõjutab üldjuhul kõiki logistikatoimingute sooritamisega seotud kulusid. Veo- ja laokulud s...
periood 2006.a. koostööpartnerid (tuh. EEK) Alustava ettevõtja baaskoolitus. Kevad, 2008 Mainori Kõrgkool Ülesanne nr. 11. Iseloomustage oma toote/teenuse ja ettevõtte konkurentsieeliseid. 11. Konkurentsieelis. 11.1. Millised on ettevõtte konkurentsieelised sihtturul? 11.2. Millised on toote konkurentsieelised sihtturul? 11.3. Kuidas konkurentsieeliseid säilitada? 11.4. Kuidas konkurentsieeliseid juurde saada? 11.5. Mis on Teie ettevõtte tuumkompetents? (mida teeb ettevõte eriti hästi oma konkurentidega võrreldes?) Ülesanne nr. 12. Koostage ettevõtte kohta SWOT analüüs. 12.1. Millised on ettevõtte tugevused, nõrkused? 12.2. Millised on ettevõtte võimalused, ohud? Tabel. OÜ XXX SWOT-analüüs turule minekuks. Tugevad küljed (Strengths) Nõrgad küljed (Weaknesses)
4. Väärtuskuvandi väljaarendamine - Terviklikku eeliste kogumit, mida kaubamärk lubab, nimetatakse kaubamärgi kogupakkumuseks. Eristuva positsiooni leidmiseks peab ettevõte teadma, kuidas tarbijad tajuvad konkurentide kaubamärke ettevõtte kaubamärgiga võrreldes. Kuidas positsioneerida... Positsioneerida tuleb toodet või teenust nii, et see annaks tootele või teenusele suurimad eelised oma kliendirühmas ja sihtturul, ning proovida olla tarbija teadvuses esimene või saada selleks. Ettevõte peab mõistma oma tarbijate vajadusi ja seda, milliseid vajadusi tarbija toote või teenuse ostmisega püüab rahuldada. Igal tootel või teenusel on terve hulk omadusi. Neist tuleb valida üks, mis peaks olema ettevõtte seisukohast tarbija jaoks olulisim. Lisaks peab see olema selline omadus, mida ei ole konkurendid veel endale omistanud. Kui omistad tootele või teenusele konkurendiga sama omaduse, tugevdad
10.10. Mille poolest loodav ettevõte sarnaneb konkurentidele, mille poolest erineb? Näiteks: Tabel. Peamised konkurendid Eestis. Firma nimi Tegutsemise Käive Põhitoodang Põhilised periood 2011.a. koostööpartnerid (euri) Iseloomustage oma toote/teenuse ja ettevõtte konkurentsieeliseid. 11. Konkurentsieelis. 11.1. Millised on ettevõtte konkurentsieelised sihtturul? 11.2. Millised on toote konkurentsieelised sihtturul? 11.3. Kuidas konkurentsieeliseid säilitada? 11.4. Kuidas konkurentsieeliseid juurde saada? 11.5. Mis on Teie ettevõtte tuumkompetents? (mida teeb ettevõte eriti hästi oma konkurentidega võrreldes?) Koostage ettevõtte kohta SWOT analüüs. 12.1. Millised on ettevõtte tugevused, nõrkused? 12.2. Millised on ettevõtte võimalused, ohud? Tabel. OÜ XXX SWOT-analüüs turule minekuks.
kohandamisel sihtturule · erinev toode ja erinev sõnum -- muudetakse nii reklaami kui ka toodet ennast (nt. Kellog kasutab 1990. lõpust Indias maisihelveste asemel riishelbeid - Basmati Flakes) ; · toote innovatsioon, mille puhul luuakse täiesti uus toode. Nt. kui potentsiaalne tarbija ei saa lubada toodet, siis tehakse see lihtsamaks ja odavamaks ( TATA Indias odav ja lihtne auto) Valik oleneb kokkuvõttes: a) Toote funktsioonist sihtturul b) Tarbijaturu olukorrast (eelistused, ostuvõime, kultuur jne.) a) antud ettevõtte positsioonist konkurentsivõitluses Riskid välisturul · Nõrk partner Äririsk · Probleemid maksetega · Turule sisenemise ajastus · Konkurentsi tugevus
ühisturundus Ühisturundus on ettevõtjate individuaalsete eesmärkide saavutamine ühiste turundustegevuste kaudu. Ekspordile suunatud ühisturundus tähendab ettevõtjate jaoks soodsamat ja tulemuslikumat võimalust end sihtturul potentsiaalsetele klientidele ja tutvustada. Mujal maailmas läbi tehtud strateegiline koostöömeetod on end õigustanud eriti väiksemate ettevõtete seas, sest koostöö käigus õpitakse tundma erinevaid võimalusi ekspordi laiendamiseks või selle alustamiseks. Ettevõtjate ühiselt välisturule sisenemine võib paljude alustavate ettevõtjate jaoks olla ka ainuvõimalik samm. Ühisturunduse eelisteks on:
On massturundus ja sihtturundus. Sihtturunduse korral tehakse kindlaks tarbijate grupid(segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse turundusmeetmed vastavalt valitud grupile. Kui tarbijate vajadused on enam-vähem sarnased, siis on homogeenne turg ja kui täiesti erinevad, siis on heterogeenne turg. Viimasel juhul vajab turg segmenteerimist. Selleks jaotatakse koguturg sarnaste vajadustega tarbijate rühmadeks. Saadud segmentide hulgast valitakse sihtturud. Lõpuks tuleb sihtturul luua pakutavale kaubale parim positsioon. Sihtturunduses võib eristada 4 põhietappi:1. Turu määratlemine, 2. Turu segmenteerimine, 3. Sihtturu valimine, 4. Toote/teenuse positsioonimine. 4. Segmnenteerimise olemus Turu segmnenteerimine on protsess, mille käigus koguturg jaotatakse mõtestatud osadeks ehk segmentideks. Tuntuimad segmenteerimisnäitajate grupid on: demograafilise, geograafilise, psühhograafilised. 5. Positsioneerimise olemus
käibe, kasumi kohta ja analüüs sellele. 1.4 ÄRIIDEE ISELOOMUSTUS Selles osas kirjeldatakse lühidalt oma äriideed (kuni ühe lehekülje ulatuses). Kirjutage: · missuguse ärialaga on tegemist, mis on Teie toode; · kuivõrd on tegemist originaalse ideega; · miks just Teie peaksite selle äriidee edukalt ellu viima ja milles seisnevad Teie positiivsed eeldused; · kas Teil on selle alaga tegelemiseks professionaalsed oskused ja kogemused; · kas Teie sihtturul on just selle äriidee jaoks vajadust ja ruumi; · kas Teil on olemas mingid konkreetsed materiaalsed väärtused Teie äriidee realiseerimiseks; · või tunnete, et selle äriga tegelemine on Teie kutsumus; · kus ja kuidas kavatsetakse alustada tegevust; · kuidas kavatsete oma äri arendada lähemas tulevikus (2-3 aastat). 8 1.5 PROJEKTI KIRJELDUS Kui Teie äriidee seisneb mingi täiesti uue toote või teenuse pakkumises, siis tuleks Teil seda siin
Eelised: î kogu kasum jääb firmasse î ei teki probleeme koostööpartneriga erinevate vaadete ja eesmärkide tõttu î võimalik on kasutusele võtta kõige uuem tehnoloogia Nõrkused: î suur infovajadus î suured kulutused î pikk tasuvusaeg î raske on investeeringuid tagasi võtta, kui muutub firma strateegia või firmat on tabanud sihtturul ebaõnn. Strateegilised liidud - muuta oma ettevõttes kasutatavaks strateegilise partneri põhikompetents. Liidus on tegemist D koostööga õiguslikult iseseisvate ettevõtete vahel, kes koostöös on oma majanduslikust iseseisvusest osaliselt loobunud D koostöö käigus vahetatakse või kasutatakse materiaalseid või mittemateriaalseid väärtusi D partnerid võimaldavad vastastikku juurdepääsu konkurentsi puudutavale oskusteabele ja seega
märkimisväärsed muudatused toodangus, juhtimises, turustamise või varustamises? Kas ettevõttel on konkurentidega ühiseid varustajaid või müügikohti? Kuidas konkurendid oma toodetele/teenustele hinnad määravad? Kas mõni konkurent või konkurentide grupp on turul eriti silmapaistev? Missugune info on saadaval konkureerivate ettevõtete finantsolukorra kohta? Juhul, kui teie ettevõte on edukas eksportija, siis mis laadi konkurentsiga tuleb teil sihtturul kokku puutuda? Kas antud tooteid/teenuseid võib millegagi asendada? Kas need asenduskaubad on turul tunnustatud? 3.3.2 Eeldatavad konkurendid - iseloomustus Missuguseid muudatusi on konkurentsikeskkonnas oodata? Kas on teada potentsiaalseid uusi konkurente, kes plaanivad turule tulemist 3.3.3 Teie konkurentsieelised ja strateegia Kuidas teie ettevõte end konkurentsis määratleb? Toodangu kvaliteet, hind, madal valmistoodangu maksumus, levitamis/turustamismeetodid, reklaam?
- turu segmentimine - sihturu valik - toote positsioonimine Turu segmentimine tähendab tarbijate rühmitamist vastavalt nende vajadustele, tunnustele ja käitumisele. Sihtturu valik võib olla kas ühesegmendiline (üks toode ühele turule) või mitmesegmendiline ja kokku võib eristada sihturu valikul viit võimalust. Mitmesegmendiline sptsialiseerumine: turujärgne spetsialiseerumine (teatud tarbijale) tootejärgne spetsialiseerumine koguturu katmine. Lõpuks tuleb igal sihtturul luua pakutavale kaubale parim positsioon (positsioonimine). 5. Tarbija ostukäitumine Mõeldakse kõiki neid tegevusi ja otsustusi, mis seonduvad kaupade valimise, ostmise ja ostujärgse kasutamisega. Ostja karakteristikud on järgmised: Tarbija ostuotsustusprotsess algab enne ostuotsuse langetamist ning jätkub pärast ostu sooritamist. Ostuotsustusprotsessi iseloomustada järgnevalt: 1. Ostueelne etapp 2. Ostmise etapp 3. Ostujärgne etapp
Mashlow järgi asuvad kõige madalamal astmel füsioloogilised vajadused. Turvalisvajadused on aste kõrgemal. Vajadus armastuse järele on veelgi kõrgemal ja sellel järgnb tunnustusvajadus. Püramiidi tipus asub püüe eneseteostuseks. Maslow uskus, et inimene hakkab janunema kõrgemate vajaduste järele alles siis, kui madalamad vajadused on rahuldatud.Nii on näiteks vaesetes piirkondades luksusautosid tunduvalt raskem müüa kui leiba.Samas kui valitud sihtturul on alumised vajadused rahuldatud, pöörduvad inimesed selle poole, kes pakub neile tooteid, mis rahuldavad kõrgemaid vajadusi. ENESEVÄLJENDUSVAJADUS ESTEETILISED VAJADUSED- sümmeetria, kord, ilu jne KOGNITIIVSED VAJADUSED- teadmised, arusaamine, uudsus jne ENESEST LUGUPIDAMISE VAJADUS- kompetentsus, heakskiit, tunnustus jne KUULUVUS- JA ARMASTUSVAJADUS- kiindumus, omaksvõtt, kuuluvus jne TURVALISUSVAJADUS- RAHULIKKUS, OHUTUS, HIRMU PUUDUMINE
meie kohvrit ostma. Ankeetküsitlusest selgus, et kliendi jaoks on oluline disain, personaalne lähenemine ja hind. Läbi viidud intervjuude tulemusel saime mõtteid, mida toote arenduse protsessis edasi arendada: 1. Toote disain (ilmastikukindlaks); 2. Toote kaal ja mõõtmed (võimalikult kergeks); 3. Lisafunktsioonid (lisasahtel, UBS ava). 7 Konkurentide uuring Konkurentide uuring on vaja läbi viia, et selgitada välja sihtturul tegutsevad peamised konkurendid. Uuringu eesmärk on määratleda konkurendid ning välja tuua aspektid, millega konkurendid on meie pakutavast tootest tugevamad/nõrgemad, millised on nende ohud/võimalused, selleks kasutame SWOT-analüüsi mudelit. 1.5 Konkurendid Eesti turul selliseid ettevõtteid pole, kes pakuksid puitdisainiga sülearvutikotte. Kaudselt võime pidada oma konkurentideks muid puitu aksessuaaride tegemisel
tarbijale võimaluse valida odavamate paralleelimporditud kaupade ning kaubamärgiomaniku enda poolt turul pakutavate kallimate kaupade vahel. Tarbijate seisukohta kolmanda huvigrupina on raske üheselt määrata. Esmapilgul tundub paralleelimport tarbijale kasulik, kuna annab neile võimaluse valida erineva hinnaga kaupade vahel, samas eksisteerib aga paralleelimportijalt ostetud kauba puhul alati risk, et kauba koostis ja kvaliteet erinevad kaubamärgiomaniku enda poolt sihtturul pakutavast.23 21 K. Kurisoo. Paralleelimport konflikt kaubamärgiomaniku ainuõiguste ja üldise vabakaubanduse vahel. Juridica V/2003, lk 350 22 C. Ginter. Intellektuaalomandi kaitse ja paralleelimport. Juridica III/2009, lk 159 23 K. Kurisoo. Paralleelimport konflikt kaubamärgiomaniku ainuõiguste ja üldise vabakaubanduse vahel. Juridica V/2003, lk 350 Võttes arvesse huvigruppide seisukohti, on õiguslikust aspektist vabakaubanduse ja
Turg koosneb harilikult suurest hulgast tarbijatest ja igal neist on erinevad nõudmised nii toodetele kui teenustele. Ettevõttel pole kahjuks võimalik arvestada üksikute tarbijatega. Seepärast tuleb uurida, kas tarbijate vajadused on enam-vähem sarnased (homogeenne turg) või täiesti erinevad (heterogeenne turg). Viimasel juhul vajab turg segmentimist. Selleks jaotatakse koguturg sarnaste vajadustega tarbijate rühmadeks. Saadud segmentide hulgast valitakse sihtturud. Lõpuks tuleb igal sihtturul luua pakutavale kaubale parim positsioon. Seega võib sihtturunduses eristada nelja põhietappi: 1. turu määratlemine; 2. turu segmentimine; 3. sihtturgude valimine; 4. toote/teenuse positsioonimine valitud sihtturul. 3.1. Turu määratlemine Turundusteoorias võib turgu määratleda mitmeti. Turgu võib käsitleda kui potentsiaalsete ja tegelike ostjate kogumina, aga turgu võib määratleda ka kui "kohta", kus ettevõtted realiseerivad oma tooteid ja teenuseid.
meetod, mis reeglina toimib ja tõstab kasumimarginaale. Üheks turundusnipiks oli ka omaala spetsialistide värbamine ettekannete tegemisel. Ärilisest seisukohast on tõde see, et kui sa ise ennast ei reklaami ei saa sa loota, et keegi sind märkab. Utilitarism. Kui firma ei tutvustaks ennast, siis puuduks tarbijatel alternatiivne ja mitmekesine valikuvõimalus, sest kindlasti on sihtturul inimesi, kellel antud toode sobib ning kes pooldavad seda toodet. Konkurentsiga turul peab olema alternatiivseid valikuvõimalusi, mis antud juhul asendaks rasestumisvastaseid vahendeid nagu seda on: nn. pillid (suu kaudu manustatavad tabletid) ja preservatiivid. Lisaks pakub Nuvaring teatud mõttes heaolu, sest seda on mugav ja lihtne kasutada. Näiteks, pillide miinuseks on see, et nad peavad olema
vaid ka seda, kuidas ja mis kuludega see kohale toimetatakse. Kohaletoimetamise kulud. 4. Asukoha valikuga seotud otsused ettevõtete, ladude, kontorite, kaubandusüksuste ja muude ärirajatiste asukohtade määramisel arvestatakse alati ka transpordi kättesaadavust (kulusid ja sobivust). 5. Hinnaotsused tootja või hulgimüüja määrab oma kaupadele hinna, arvestades seda, et tema kaup oleks hinna poolest konkurentsivõimeline ka sihtturul, peale seda kui kauba hinnale on lisandunud transpordikulud sihtturule toimetamiseks. Transpordi tähtsus hinnaotsuste tegemisel sõltub kaubast, transpordikulude osatähtsus on seda suurem, mida väiksema väärtusega on kaup või mida suuremat rolli mängib turustamisstrateegias kauba (odav) hind. Turg tuleb täpselt segmentida. TRANSPORDIKULUSID MÕJUTAVAD FAKTORID TOOTEGA SEOTUD FAKTORID · Tihedus - toote ja massi ruumala suhe
· lojaalne tarbija on võimalike hinnamuutuste suhtes väiksema tundlikkusega; · lojaalne tarbija on nõus maksma hinnapreemiat saadava rahulolu eest; · lojaalsed tarbijad moodustavad stabiilse turuosa, mida konkurentidel on raske mõjutada. Lojaalsusnäitaja (customer retention rate) abil hinnatakse lojaalsete tarbijate osakaalu tarbijate koguhulgas. Mida suurem see on, seda kestvamaks kujuneb tarbija keskmine "eluiga" ettevõttes. 30. Ettevõtte 3 põhilist võimalust sihtturul Turg koosneb harilikult suurest hulgast tarbijatest ja igal neist on erinevad nõudmised nii toodetele kui teenustele. Ettevõttel pole kahjuks võimalik arvestada üksikute tarbijatega. Seepärast tuleb uurida, kas tarbijate vajadused on enam-vähem sarnased (homogeenne turg) või täiesti erinevad (heterogeenne turg). Viimasel juhul vajab turg segmentimist. Selleks jaotatakse koguturg sarnaste vajadustega tarbijate rühmadeks. Saadud segmentide hulgast valitakse sihtturud
rahulolu või rahulolematus e. ostujärgne hinnang. Reklaami mõiste ja olemus Esimesed reklaamiilmingud esinesid juba siis, kui kaupa hakati vahetama. Reklaam on sõnum, kuid iga teade ei ole reklaamiteade. Reklaami eripära seisneb selles, et: 1) sõnumi koostab firma spetsialist või reklaamiagentuur 2) reklaam edastatakse reklaamikanali kaudu (meedia) 3) sõnumi edatamise kulud maksab teenija kinni 4) sõnum lähetatakse sihtturul paljudele inimestele Reklaam on tähtis nii ettevõttele kui ühiskonnale. Tähtsus ettevõttele: 1) maine parandamine 6 Majanduse arvestus 2) üldsuse heasoovlikkuse suunamine 3) firma töötajate ......... suunamine 4) uuele turule minek 5) konkurentide tagasihoidmine 6) uute toodete tutvustamine 7) elanikkonna harimine Hea reklaam kaitseb tarbijat kehva toodangu eest. Ta kaitseb ka mõningal määral
• Visuaal peab kinnitama teksti reklaamis • Tooma välja toote unikaalseid omadusi • Looma soodsa mulje reklaamijast või reklaamitavast Vana vs uus müügifirma lk 205 Müügiprotsess lk 207 Ettevalmistus; veenmine; tehing FOB lk 292 FOB on pigem müüjakeskne Turundusplaan sisaldab endas ettevõtte turunduse strateegilist planeerimist. See on ettevõtte turundustegevuse alusdokument, mis sisaldab endas eesmärke ja strateegiaid toote turustamiseks ja müümiseks sihtturul. Samuti ka tegevusi, kuidas eesmärkideni jõutakse. Turundusplaan koostatakse tavaliselt ühe kuni kahe aasta kohta. Mis vahe on turundus- ja äriplaanil? Äriplaan on laiem mõiste kui turundusplaan, kuigi turundusplaan on sageli äriplaani kõige mahukamaks osaks. Turundusplaan võib ettevõttes olla ka iseseisva dokumendina. Äriplaan vaatleb märksa rohkem aspekte kui üksnes turundust ning on rohkem seotud tasuvusanalüüsidega. Mis vahe on turundus- ja turustusplaanil?
võimalus · Konsultatsioonide kõrge kulu · Moderne tehnoloogia · Nõrgad brändid · Teadmised rahvusvahelistest ja · Ebakindel toode või teenus, mida kohalikest turgudest reklaamitakse · Loovuse rakendamine · Erinevad sihtgrupid · Kohene tagasiside · Piisav aeg heaks klienditeeninduseks · Tugev maine sihtturul · Nisiturg · Tugev meeskond · Tuntud ja lojaalsed kliendid OPPORTUNITIES (VÕIMALUSED) THREATS (OHUD) · Võimalus pakkuda teenuseid · Tehnoloogia võib areneda kiiremini väljaspool Eestis, sh Euroopas, kui seda on võimalik oskuslikult Aasias ja Ameerika Ühendriikides kasutada
4) Haridus. Tüüpiline omandatud hariduse tase piirkonnas võib näidata potentsiaalse tööjõu kvaliteeti ja tarbijate staatust. 5) Religioon. Religioon on suur kultuuriline mõjutaja, mis võib mõjutada paljusid eluvaldkondi, sealhulgas naiste rolli ühiskonnas, toidu- ja joogitarbimise reegleid, riietumisharjumusi ja puhkustegevusi. 6) Eetika ja väärtused. Teadlastele on oluline meeles pidada, et sama eetikat ja väärtusi ei hoia sihtturul kõik. Nad sõltuvad alati staatusest, piirkonnast, rahvusest ja religioonist. Teadlased peaksid kaaluma ka võimaliku turu inimõigustealast käitumist. 7) Ühiskondlik organisatsioon. Pererühmade koosseisu, erihuvigruppide levikut ja suhtumist neisse, rassilist mitmekesisust ja meelelahutuslikke eluviise on oluline kaaluda, kui riiki uuritakse kui potentsiaalset eksporditurgu. 24.kuidas määratleda Eesti ettevõtete rahvusvahelistumist määravaid
3.3 ÄRIIDEE ISELOOMUSTUS Selles osas kirjeldage lühidalt oma äriideed (kuni ühe lehekülje ulatuses). Kirjutage: · missuguse ärialaga on tegemist, mis on Teie toode; · kuivõrd on tegemist originaalse ideega; · miks just Teie peaksite selle äriidee edukalt ellu viima ja milles seisnevad Teie positiivsed eeldused - kas Teil on selle alaga tegelemiseks professionaalsed oskused ja kogemused - kas Teie sihtturul on just selle äriidee jaoks vajadust ja ruumi - kas Teil on olemas mingid konkreetsed materiaalsed väärtused Teie äriidee realiseerimiseks - või tunnete, et selle äriga tegelemine on Teie kutsumus - muud põhjused · kus ja kuidas kavatsetakse alustada tegevust; · kuidas kavatsete oma äri arendada lähemas tulevikus (2-3 aastat). ÜLESANNE Koosta äriplaanile osa ,,Äriidee iseloomustus".
Kirjutage: missuguse ärialaga on tegemist, mis on Teie toode; kuivõrd on tegemist originaalse ideega; miks just Teie peaksite selle äriidee edukalt ellu viima ja milles seisnevad Teie positiivsed eeldused kas Teil on selle alaga tegelemiseks professionaalsed oskused ja kogemused 9 Äriplaan kas Teie sihtturul on just selle äriidee jaoks vajadust ja ruumi kas Teil on olemas mingid konkreetsed materiaalsed väärtused Teie äriidee realiseerimiseks või tunnete, et selle äriga tegelemine on Teie kutsumus muud põhjused kus ja kuidas kavatsetakse alustada tegevust; kuidas kavatsete oma äri arendada lähemas tulevikus (2-3 aastat). 3.4 PROJEKTI KIRJELDUS 3.4.1 Tooted või teenused
Reklaamisubjekti ja põhiteema välja toomine Sihtrühm peab seda kiirelt märkama Peab tekitama huvi reklaami pealkirja osas Visuaal peab kinnitama teksti reklaamis Tooma välja toote unikaalseid omadusi Looma soodsa mulje reklaamijast või reklaamitavast Reklaami ulatus - tarbijate arv, kelleni reklaamikampaania ajal sõnum jõuab. Reklaami sagedus - nende tarbijate reklaami toimele allumise kordade keskmine, kelleni sõnum on sihtturul ulatunud. Reklaamikampaania tõhususpunkt - reklaami efektiivsuse näitaja, mis saadakse reklaami ulatuse ja sageduse korrutamisega. Logo - organisatsiooni eriliselt kujundatud nimi, märk, mis reklaamisõnumis on allkirja rollis, määrates toote firmakuuluvuse. Müügi soodustamine - lühiajaline müüki elavdav tegevus, mis stimuleerib tarbijat ostma ja vahendajat paremini müüma. Annab ostustiimuli. Tarbijale suunatud müügi soodustamine: Tootenäidis;
Sellist laadi sõnumeid on kasutanud kosmeetika- ja õllefirmad. Korduvalt kinnitav-seesugune sõnum kuulub pealekäivate müügivõtete hulka. Üht ja sama motet edastatakse korduvalt, kusjuures ei selgitata väite õigsust. Seda kasutatakse sagely toidukaupade reklaamimisel, eriti kui tahetakse rõhutada maitseomadusi. Käskiv-reklaamsõnum ehitatakse üles käsu või korraldusena. Assotsiatiivne-toode on ühendatud isiku, muusikapala või situatsiooniga, mille suhtes on sihtturul positiivne hoiak. Näiteks Marlboro kasutab oma sõnumis oskuslikult kauboid. Imitatsiooniline-reklaamsõnum pakub välja olukordi või isikuid, mida või keda tulevane tarbija tahab matkida. Neis sõnumeis seostatakse soovitav toode tihtipeale mõne tuntud ja lugupeetud isikuga. 13. Mis on firmareklaam? Ettevõtja peab teiste omasuguste seas silma paistma. Korralikult disainitud oma nägu jätab ettevõtjast
ANKEEDID (küsimusBkud) VAATLUS Kirjeldav statistika § Testib idee toimet reaalsetes tingimustes, kuid vähendatud mahus. – Küsimustiku uuringueelne kontrollimine – Vähendab probleemide ja vigade tekkimist reaalse andmekogumise käigus – Vähe vastajaid N: reklaamplakatid, loterii, soodushind esmalt ühes kaupluses, reklaami väljapanek ühes geograafilises piirkonnas Nende põhjal tehakse omakorda järeldused täiendamisvajaduse ning edasise rakendamise kohta kogu sihtturul. Pilootuuring 15.02.14 4 Kirjeldav statistika Küsimustik § Hea küsimustik on: – selge sõnastusega, – kergesti ja üheselt mõistetavate küsimustega, – kompaktne ja kiiresti vastatav, – vormistuselt korrektne; – koostatud nii, et oleks minimiseeritud vastajate ja andmete töötlejate poolt potentsiaalselt tehtavate vigade hulk. § Hoiduda tuleks sellistest küsimustest nagu: – suunavad küsimused;
3. Asukoha valikuga seotud otsused. Ettevõtete, ladude, kontorite, kaubandusüksuste ja muude ärirajatiste asukohtade määramisel arvestatakse alati ka transpordi kättesaadavust, - kulusid ja sobivust. Väga tähtis sellelaadilisi otsuseid mõjutav faktor. (tähtsus sõltub muidugi ärispetsiifikast). 4. Hinnaotsused. Tootja või hulgimüüja määrab oma kaupadele hinna, arvestades seda, et tema kaup oleks hinna poolest konkurentsivõimeline ka sihtturul, peale seda kui kauba hinnale on lisandunud transpordikulud sihtturule toimetamiseks Transpordi tähtsus hinnaotsuste tegemisel sõltub kaubast, transpordikulude osatähtsus on seda suurem, mida väiksema väärtusega on kaup või mida suuremat rolli mängib turustamisstrateegias kauba (odav) hind. Näit liiva ja söe hinnas võivad transpordikulud moodustada 50% ja rohkem. Infotehnoloogia ja elektroonikatoodete hinnast võivad transpordikulud moodustada alla 1%.