Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor Ettevõtluse Instituut INNOVATSIOON TURUNDUSES Referaat Juhendaja: Aet Kull, MA Mis on innovatsioon? Sõna innovatsioon tuleneb ladina keelest - in tähendab sisse ning nova on uus - otsetõlkes on innovatsioon uue (asja) sisse toomine. Innovatsioon turunduses Eesti Entsüklopeedia järgi on innovatsioon uuendus, mingi teadusliku, tehnilise või
Sisukord Hinnakujundus turunduses.........................................................................................................2 Hinnakujundusmeetodid ....................................................................................................... 2 Hinnakujundusstrateegiad......................................................................................................2 1.1 Omahinna vähendamise võimalused.................................................................................3 1
Innovatsioon turunduses Koostaja: Turundus Turundus ehk marketing on tegevus, mille eesmärgiks on viia kokku ostjad ja müüjad. Turundust on erinevates allikates kirjeldatud ka kui erinevate tegevuste juhtimist, hõlmates tarbijate soovide ja vajaduste tuvastamist ja rahuldamist ettevõttele kasumlikul viisil. Turunduse tuum on mõista, et tarbijad kasutavad mingit toodet või teenust sellepärast, et neil on seda vaja või nad arvavad seda, aga mitte lihtsalt soovist oma raha kulutada. Turunduse põhiobjektid Klientide värbamine Olemasolevate klientidega suhete kinnistamine ja laiendamine Klassikalise turundusmeetmestiku vahendid on (4P) Hind Müügitoetus Toode Turustus Innovatsioon- 7P Lisandunud 4P veel: Personal Protsesside juhtimine Füüsiline keskkond Innovatsioon- 4C Vastandatakse tarbija hind kulutusele (cost to the consumer) Vastandatakse müügitoetus turundussuhtlusele (communication) Vastandatakse toode vajaduse lahendami...
TARTU ÜLIKOOL SOTSIAALTEADUSKOND AJAKIRJANDUSE JA KOMMUNIKATSIOONI INSTITUUT TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON JA TARBIJAKÄITUMINE II kodutöö Turukommunikatsiooni eri vormide kasutamine ja nende efektiivsuse analüüs Mayeri pesupulbri kampaaia näitel Koostanud: Elis Naumanis Reelika Ojakivi Nele Normann Juhendaja: Esta Kaal Tartu 2008 SISSEJUHATUS Meid ümbritsev loodus on ainulaadne. Loodus vesi, päike ja õhk mõjutab igapäevaselt meie kõigi elu ning kujundab ka inimeste harjumusi. Määrab, kui tihti pestakse riideid ja aknaid, kuidas hooldatakse põrandaid ja puhasta...
HINNAKUJUNDUSE VÕIMALUSED TURUNDUSES JA SELLEGA SEONDUDA VÕIVAD PROBLEEMID Referaat Pärnu 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS Hind on kergesti muudetav ja oluline turustusvahend. Hinnakujundus on aga paljudele ettevõtetele probleemiks. Sellega tegeldakse küll pidevalt, kuid efektiivset hinda kujundada alati ei suudeta. Hind on vaieldamatult peamisi turundusotsuseid igas äris! Samal ajal on nn suures turunduses täheldatud teatud vastuolu: kui teadmised ülejäänud turunduskompleksi elementidest (toode, turunduskommunikatsioon ja müügikoht) on aegade jooksul süvenenud, siis hinnakujundust on kaua aega ignoreeritud. Hinda kujundades unustatakse tarbija või ei arvestata temaga vajalikul määral. Keskendutakse rohkem ettevõtte vajadustele katta oma kulud ja saavutada soovitud kasum. 1. HINNA TÄHENDUS Hind on toote väärtus rahas väljendatuna, summa, mille eest ollakse valmis ostma või
12. Mida tähendab ,,keiretsu"? Keiretsu on sõsarettevõtete grupeering või perekond, mis moodustab tihedalt seotud liidu ja mille eesmärgiks on tegutseda kõikide ühise edu nimel. 13. Mida tähendab intensiivne jaotus RT-s? Intensiivne jaotus, millal püütakse jõuda võimalikult suure hulga ja erinevat tüüpi vahendajate kasutamiseni, praktiliselt kasutatakse kõiki koostöövalmis jaemüüjaid. 14. Mida tähendab diversifikatsioon turunduses? Projekteeritakse uusi tooteid, et müüa neid teistsugustele tarbijatele.
MAINORI KÕRGKOOL Ettevõtluse Instituut Majandusõiguse eriala REKLAAMIPSÜHHOLOOGIA KASUTAMINE TURUNDUSES Ainetöö Juhendaja: 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS...................................................................................................................3 1. REKLAAMIPSÜHHOLOOGIA OLEMUS JA TÄHTSUS..............................................4 1.1. Reklaamipsühholoogia mõiste..................................................................................... 4 1.2
MAINORI KÕRGKOOL Ettevõtluse Instituut Turunduse eriala Serena Huul TOOTE POSITSIONEERIMISE VÕTTED TURUNDUSES Ainetöö Juhendaja: Priit Tannik Võru 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS................................................................................................................ 3 1. TOOTE POSITSIOONI JA POSITSIONEERIMISE MÕISTE.......................................... 4 2. TURUNDUSE OLEMUS................................................................................................. 6 3
MAINORI KÕRGKOOL Disaini Instituut Gerda Kättmann, Alina Leontjeva DS-1-P-E-tal PAKEND TURUNDUSES, TÄNAPÄEVA TRENDID Referaat Tallinn 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS Valisime referaadi teemaks pakendi tähtsuse turunduses ja selle ilmingud praegusel ajal. Pakendil on üha suurenev roll turunduslikust aspektist vaadatuna, pakend võib väga tugevalt mõjutada tarbija ostusoovi. Tootjal on oluline teada, milliseid võimalusi annab pakend tarbija ligimeelitamiseks, ja tarbijal on kasulik olla kursis nende samade peibutusmeetoditega, et teha oma ostuotsus teadlikult, mitte ainul pakendi järgi valides. Töö esimeses peatükis on lahti seletatud pakendi mõiste ja välja toodud selle erinevad funktsioonid
5. Õppeülesanne: Teemakonspekti läbitöötamine Õppija juhis: Tööta läbi 5. teemakonspekt Leia konspekti abil vastused kordamisküsimustele Kordamisküsimused: 1. Formuleeri hinna definitsioon. Sõnasta see: "Minu arvates on hind..." Minu arvates on hind subjektiivne ja ajaline. Näiteks : Hind on toote väärtus rahas väljendatuna. Hind on väärtuste kogum, mida klient on nõus vahetama tootest tulenevate kasude vastu. Hind on vahetuse tasakaalustaja. Hinnaks võib olla mistahes väärtus, mis antakse teise väärtuse vastu. 2. Kuidas on hind seotud teiste turundusmeetmestiku osadega? See on jäänud paljudele tarbijatele tähtsaks ostumõjuriks. Suure ostujõuga kliendid väärtustavad eelkõige kauba kvaliteeti ja sellega seonduvaid teenuseid. Kliendi ostuotsustus oleneb suurel määral hinna ja kvaliteedi suhtest. Ettevõtte hinnapoliitkale annavad lõpphinnangu ettevõtte sihtgrupid. Toote hinna heakskiitu mõjut...
.....................................................................................................2 1. QR-Koodi olemus..........................................................................................................3 1.1. QR-koodi ajalugu...................................................................................................3 1.2. QR-koodi omadused...............................................................................................3 2. QR-koodide kasutamine turunduses..............................................................................5 2.1. QR-koodide kasutamine mujal maailmas...............................................................5 2.2. Näiteid QR-koodide kasutamisest Eestis................................................................5 Kokkuvõte.........................................................................................................................7 Viidatud allikad..................................................
I osa: Turunduse olemus ja turunduse planeerimine 1. Turunduse olemus, roll ja areng. Turunduse mõiste ja turundudmeetmestiku olemus. Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Strateegiline turundus(analüüsile orienteeritud): vajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turundusvõimaluste hindamine, konkurentsianalüüs, turundusstrateegia välja töötamine Taktikaline turundus(konr tegevuskava paikap.): sihtsegmentide valik, eesmärkide täpsustamine, turundusmeetmestik, turunduseelarve ja ajakava teostus ja ...
TURUNDUS KONKUREERIVATE TOODETE ANALÜÜS Käesolev töö on koostatud kolme erineva firma analoogset toodet analüüsides ja võrreldes, selleks on kasutatud omavahel konkureerivate firmade poolt valmistatud pähklitega piimasokolaadi. Kuigi tegu on erinevate riikide ettevõtetega (,,Kalev" Eesti; ,,Karuna" Poola ja ,,Fazer" Soome), on nad vähemalt Eesti maiustuste turul vägagi konkureerivad. Näitaja / kriteerium AS Kalev Chocolate KARUNA FAZER Factory ,,Metspähkli ,,Piimasokolaad ,,Purustatud piimasokolaad" jahvatatud pähklitäidisega sarapuupähklitega piimasokolaad" " Sokolaadi kaal 100 gr 100 gr 100 gr Sokolaadi ...
Ojuhtida turul olevad võimalikud tarbijad kasumlikult ettevõtte toodete või teenuste juurde Ohoida olemasolevad tarbijad lojaalsetena Turunduse juhtimine Detailsemalt võivad eesmärgid olla seotud näiteks: turuga (turuosa, turuliider, hinnaliider, tuntus, maine, klientide rahulolu) toodete ja turgudega (tooted praegustel turgudel, tooted uutel turgudel, uued tooted praegustel turgudel, uued tooted uutel turgudel) finantsidega (kasum, käive jm) Turunduse juhtimine Tänapäeva turunduses rõhutatakse järjest rohkem just pikaajaliste kliendisuhete loomise ja arendamise olulisust, sest pikaajalised suhted klientidega tagavad ettevõtte jätkusuutlikkuse ja pikaaegse turul püsimise. Strateegiline turundus Strateegiline turundus sisaldab üldistatult järgmisi samme: Otarbijavajaduste analüüs Oturu segmenteerimine Oturundusvõimaluste hindamine Okonkurentsianalüüs Oturundusstrateegia väljatöötamine Strateegiline turundus Positsioneerimine on turundusspetsialisti
reclamare , , «»: 1) , ( ) 2) ( ) : , ( ) : . ( , , ..), , , , , . , . , «», . , , . . : « . , . ». 1473 - - . XVII «». 1629 - . 1631 - « ». 1787 - « » , . 1841 - . 1899 - , 1 , «.. » (N.W.Ayer & Son), National Biscuit Company. : 1894 - Agate Club 1906 - Advertising Club - 1912 - American Association of Advertising Agencies (AAAA) 1920 - , . 1941 - . 1955 : - - - - - , . "P" , : (product), (price), (place), (promotion). ( ). . , . , , , , , , , . , , , , . . 1) . . , (...
Ettevõtluse õppetool Tauno Ree Palle Viilu EV-1-P-E-tal TOODE Referaat Juhendaja: Aet Kull Tallinn 2012 1 Toode SISUKORD 2 Toode SISSEJUHATUS Toode on üks turunduse põhimõistetest. Sellest lähtudes mõistetakse turunduses tootena kõike, mida võib pakkuda kellelegi tema vajaduste ja soovide rahuldamiseks. Tarbijate vajadust võib rahuldada ese, teenus või info. Antud referaadi esimeses punktis peatume pikemalt tootel, mis on asendamatu lüli turunduses. Teies punktis on kirjas tootearendusest, mis on iga toote juures oluline, sest tootel peab toimuma pidev areng, et olla konkurentsivõimeline. Kolmandas osas on kirjas toodete liigitamisest. 3
foto-võimaluste korraldamine ja lavastamine ajakirjanike mõjutamine positiivse meediakajastuse tagamise eesmärgil Väidetavalt teevad spinnijad ise poliitilisi uudiseid Auditooriumi tähelepanu pälvimiseks ja selle hoidmiseks tuleb meediainstitutsioonidel aina enam pingutada. (Foto-võimaluse, sound-bite-põhine esinemine) Spinnijad oskavad seda olukorda suurepäraselt ära kasutada. 17. Mida hõlmab poliitilises turunduses termin meedia juhtimine (media management) (loengumaterjal, McNair pt 7) Lai tegevusteskaala, mille abil poliitilised subjektid püüavad kontrollida, manipuleerida või mõjutada meediaorganisatsioone. "tasuta meedia", kandidaatide debatt, intervjuud, pseudosündmused, fotovõimalused, pressikonverentsid 18. Mida hõlmab poliitilises turunduses termin imago-juhtimine (image management) (loengumaterjal, McNair pt 7)
...................................................................... 12 Viited......................................................................................................... 13 2 Sissejuhatus Käesolevas töös tahab autor analüüsida läbi turunduse mõistete Mayeri pesugeeli Sensitive. Töö on jaotatud kahes osas: esimesed neli peatükki käsitlevad turunduse teooriat. Siin on eraldi käsitletud pikemalt toote mõistet turunduses. Teine osa töös ehk viies peatükk vaatleb pesugeeli lähemalt. Autor on ise pikaajaline pesugeeli ostja. Sellest johtuvalt oli töö käigus huvitav toodet analüüsida ja küsitleda teisi kliente nende eelistuste kohta toodet tarbides. 3 1. Toode Toode on üks turunduse põhimõistetest. Toodetega inimesed rahuldavad oma vajadusi ja soove. Turunduses mõistetakse tootena kõike, mida võib pakkuda kellelegi tema
emotsioone. Oluline on reklaami puhul selle selgus ja mõistetavus. ,,Reklaam peaks olema mõistetav võimalikult suurele hulgale nendest tarbijatest, kes moodustavad reklaami sihtauditooriumi." (Reklaamipsühholoogia, T. Bachmann 1994/lk 40) ,,Reklaamiobjekti põhjalik tundmine on üheks hea reklaamiidee leidmise eeltingimuseks. Reklaamija peab otsima objektil omadust või omadusi, mis lubavad eristada seda positiivselt konkurentobjektidest." (Reklaam turunduses, N. Roose 2002/lk 87) Reklaamivaataja üldjuhul usaldab reklaami, kui ta pole enne nn petta saanud. Klient kuulates, vaadates või lugedes sõnumit, mis reklaamis edasi antakse, teeb oma otsuse ja valiku toote või teenuse suhtes. ,,Reklaam olgu ausalt esitatud selge, lühike, lööv teade mingi kauba või teenuse kohta, milles tuuakse välja selle kauba/teenuse ainuomased soodsad omadused, tehakse seda
varem. Tarbijani on üha raskem jõuda kuna infomüra kasvab ja valikute hulk on aetud ebanormaalselt kõrgeks.Samas väheneb aeg selles kõiges orienteerumiseks. Juba kolmkümmend aastat tagasi ütles Peter Drucker, et ettevõtte kaheks peamiseks funktsiooniks on innovatsioon ja turundus (artikkel 8). Kuldsed sõnad, mida ei saa eirata ka praegusel hetkel. Kuid ühiskonna tormilise arengu juures võib nüüd rääkida olulistest muutusest turunduses. 90-ndate aastate keskel hakkas aset leidma põhimõtteline muutus turunduse fundamentaalsete aspektide käsitlemisel. Oluline on endale teadvustada, et kuigi turunduskompleksi mõistmine ja selle aluseks võtmine turundustegevuses on vajalik, tuleb samaaegselt olla kursis uute paradigmadega ja turunduse suundadadega, millest üheks on suhteturunduse kontseptsioon. Siinkohal tasub ära märkida, et ka suhteturunduse kontseptsiooni alustalad on võrreldes 90ndate alguse seisukohtadega tänaseks
c) Turundusmeetmestiku osade eesmärgid 4. SWOT- analüüsiga kaardistatakse a) Ettevõtte/toote tugevused, nõrkused, ohud ja võimalused b) BCG maatriks c) Turuatraktiivsuse maatriks 5. 4P ja 4C mudeli erinevus seisneb selles, et a) 4P mudel keskendub tootele, 4C mudel keskendub tarbijale b) 4C mudel keskendub konkurentidele, 4P mudel keskendub premiumtoodetele c) 4P mudel keskendub konkurentidele, 4C mudel aga tootele 6. Mis alljärgnevatest on turunduses kaitsestrateegia? a) Ründav kaitse b) Sissisõda c) Ümberpiiramine d) Möödahiilimine 7. Mida tähendab Ansoffi kasvustrateegia maatriksis toote arendamine? a) Uued tooted olemasoleval turul b) Uued tooted uuel turul c) Olemasolevad tooted uuel turul d) Olemasolevad tooted olemasoleval turul 8. Turu atraktiivsuse ja firma turupositsiooni maatriksis analüüsitakse seoseid a) Turuosa ja turukasvu vahel
HIND Hind on ainuke element turunduses, mis toodab kasumit. Tänu sellele omab ta suurt tähtsust kogu turunduses ja konkurentsis. Hind on väärtuste summa, millele tarbija on valmis oma raha kulutama. Hinda kujundavad ettevõtte kulud, konkurents, erinevad poliitilised piirangud, tarbija väärtus toote kohta. Hinda saab tõsta vastavalt tarbija hinna tundlikkusele ja toote kvaliteedile. Ettevõtte eesmärgiks on alati kasum ja toote müük. Tihti ei ole kampaania eesmärgiks kasum vaid näiteks ladu tühjendada või turgu suurendada. Hinda kujundavad
.................. 4 1.1.Turunduse sisu ................................................................................................................................4 1.2.Turunduse põhimõisted...................................................................................................................5 2.TURG ....................................................................................................................................................6 2.1.Turg kui mõiste turunduses.............................................................................................................6 2.2.Turu liigid........................................................................................................................................6 2.3. Turu-uurimine................................................................................................................................ 7 3. KLIENDISUHTED..................................................................
inimese kultuuritaseme ja isiksuse-omadustega. Soovid võtavad nende objektide kuju, mis on võimelised rahuldama vajadusi, soovid on muutlikumad kui vajadused. Nõudlus: soovid ja vajadused, mis on tagatud ostujõuga, muutuvad nõudluseks. Vahetus on akt, kus soovitud objekt saadakse kelleltki teise objekti vastu. Selleks peab saavutama kokkuleppe. Toode: tooteks nimetatakse kõike, mis saab pakkuda turul funtsionaalsete vajaduste ja soovide rahuldamiseks, turunduses kuuluvad toodete alla ka teenused (pole esemelised). Tehing kujutab endast väärtuste vahetamist kahe osapoole vahel (kaup raha vastu). Bartertehingu puhul kaup kauba vastu, tehing eeldab vähemalt kahe väärtust omava kauba olemasolu, kooskõlastatud lepingutingimusi, tehingu realiseerimise kohta ja aega. Suhtlusturundus on kindlate vastastikku kasulike suhete loomine, hoidmine ja arendamine tarbijate ja teiste huvigruppidega. 3. Turunduse juhtimise kontseptsioonid
kaupluseaknad, plakatid ja elektroonilised tablood majadel ning teede ääres, reklaamiga kirjutatud autod, reklaamipausid TVs, brošüürid ja kataloogid, banneritega üleküllastatud internetiväravad ning veel palju muud on saanud tavanähtusteks. Eestikeelne termin reklaam pärineb ladina keelest, kus reclamare tähendas karjumist, kõvasti hüüdmist. Tavainimene mõistab reklaami all kõiki tegevusi, mille najal ja abil püütakse teda meelitada ostma mingit kaupa. Turunduses mõistetakse reklaami all vaid ühte konkreetset edustustegevuse liiki. Mõistmaks reklaami psühholoogilist olemust, peame kõigepealt leidma vastuse küsimusele, miks reklaam kui selline üldse eksisteerib. Reklaami kaheks peamiseks motiiviks on informeerida inimest kauba või teenuse olemasolust, omadustest ja tingimustest selle kättesaamiseks ning mõjutada inimest tarbima just seda kaupa/teenust. Ühiskondlikes tingimustes, kus on ennatlik rääkida kaubarohkusest, on
võivad seda märkimisväärselt mõjutada. Huvigrupp on ühiskonna kõige laialdasemaid kihte hõlmav mikrokeskkonna element. 9. Milles seisneb turunduse tähtsus? Turundus on info, toodete ja teenuste kontseptsiooni, hinna, toetuse ja turustuse planeerimine ning teostamine, realiseerimaks individuaalseid ja organisatsioonilisi eesmärke. Turundus on tähtis kuna turundus stimuleerib nõudlust; turunduskuludel on suur määr müügihinnale; turunduses on hõivatud suur osa töötajatest; turundus on kasutatav kõik võimalikes organisatsioonides; turundus toetab: tootmist, vahendamist ja tarbimist; turundus mõjutab kõiki inimesi tarbijatena, kujundab nende arvamusi, hoiakuid, elustiili ja kvaliteeti. (Turumajanduses on turundus hädavajalik. Turundust pole vaja monopolis või käsumajanduses.) 1. tootmispõhisus- kõik leiab ostja, käive pole oluline; 2. tootepõhisus- hea toode müüb ise, reklaami pole vaja, reklaamiajastu 20-40
organisatsioonis töötavad. Positsioneerimine - Positsioneerimine tähendab tööjõuturul olevate konkurentide (teised ettevõtted) määratlemist ning ettevõtte kui tööandja konkurentsieeliste leidmist ja ärakasutamist. Eesmärk on kujundada välja tööandja identiteet tööjõuturul. Raha -Raha on üldine seaduslik maksevahend, mille vastu saab vahetada teisi kaupu suhtega, mille määravad raha ostujõud ja kaupade hinnad. Reklaam - Reklaam on turunduses kasutatav kommunikatsioonivõte toodetele vahendatud tähelepanu pööramise kaudu tarbijate manipuleerimiseks. Reklaam on turunduse tähtsaimaid vahendeid. Reklaami eesmärk on teavitada tarbijat meedia kaudu toodetest, teenustest või ideedest ning ühtlasi muuta inimeste suhtumist, teadlikkust ja/või tarbimisharjumusi. Ressursid - Kõige üldisemas mõistes tähistatakse sõnaga ressurss kõikmõeldavaid vahendeid ja tagavarasid, mida on võimalik kasutada.
üldisi trende. 2 Turu segmenteerimine Arvola, R. (2002). Turunduskommunikatsioon. Tallinn: Külim Bachmann, T. (2005). Reklaamipsühholoogia. Tallinn: Ilo Kotler, P. (2002). Kotleri turundus. Tallinn: Pegasus Rekkor, S. (2006). Turundus. Majutus ja toitlustamine. Tallinn: Ilo Roose, N. (2002). Reklaam turunduses. Tartu Ülikooli Kirjastus Tonndorf, H.G. (2004). Turunduse tulevikutegurid. Kuidas luua tugevaid toote ja kaubamarke. Tallinn: Külim Vihalemm, A. (2008) Turunduse alused. Tallinn: Külim 3
sealhulgas saadud traditsiooniliste tarbijate käitumist. Välja selgitada elektroonilise kaubanduse loomus ja sellega seonduv e-tarbija käitumine. Kuidas erinevad valdkonnad käituvad, näiteks erinevast soost ja vanusest inimesed. Milliseid tooteid tarbitakse ja milliseid mitte. Millised virtuaal leheküljed on inimestele turvalisemad ja kuidas seda otsustatakse. E- tarbija taju riskide ja kasu vahel, e-tarbija käitumine turunduses, piltide roll ja mõju, usaldus ja e-interaktiivsus... (See artikkel on korraldatud järgmiselt. Me arendame oma mudeli 2 etapis. Esiteks, me esitame kirjandusest tuntud tegureid, mis mõjutada tarbija käitumist ja moodustavad põhiosa meie mudelist. Teiseks tutvustame raamistikku, mis suudab vastu võtta ja uurida nii mõjutuste kui ka seoste vahel tegureid, mis ennustavad e-tarbijate käitumist.) (See on vb mingi mitte oluline asi...!!!)
Riina Kopti 11.KL TOOTE KOLM TASANDIT Turunduses käsitletakse toodet kolmetasandilisena: Toote tuum, ehk põhitoode ( põhiline hüve, mida tootja otsid), Konkreetne toode ( Omadused, stiil, kvaliteet, bränditunnused, pakend, nimi ), Laiendatud toode ( Lisateenused, sh paigaldamine, järelhooldus, erilised kasud kliendile, garantii, väärtused jms). Tootja jaoks on väga oluline luua oma tootele ,,tuum", mis on tarbijale väärtuslik. Tootel peab olema mõte, mis meelitaks kliente massiliselt ostma. Näiteks uute prillide korral võib põhihüveks olla hea nägemine või enda näitamine ( kui on tegemist tuntud kaubamärgiga). Või siis minu äriplaanis peamiseks hüveks olnud tähevaatlus majake ,,Läänetäht", mis teostamise korral oleks ainuke teadaolev teenus ...
Ta hakkas muusikaga tegelema aastal 1995. Koit Toome elab Tallinna külje all Laagris ja Eesti laulupealinna valimisel esindas Laagrit. Laagri ei saanud laulupealinnaks. Toome ei kahetsenud seda, vaid ütles ajakirjanduses, et olekski olnud imelik, kui Laagri oleks võitnud, sest Laagri pole ju linn.Toome on olnud pikemas suhtes Maarja-Liis Ilusaga.Tal on olnud suhe Teesi Durdinaga. Pärast Teesist lahkuminekut elas ta poolteist aastat üksi. 2006. aasta sügisel leidis ta uue kallima, turunduses töötava Katre Uusmaa, ja teatas, et on esimest korda valmis kellegagi ühes korteris elama. 2007. aasta suveks oli seegi suhe läbi ja sügisel tunnistas Koit seda ka avalikult. Suhtest Kaia Triisaga sündis tütar Rebecca (2008).´Koit Toome sündis aastal 1979. Ta hakkas muusikaga tegelema aastal 1995. KOIT TOOME LAULUD Koit Toome, kes 1998. aastal esitas Eurovisioonil loo «Mere lapsed», vaatas ära kõik selle aasta eurolood ja valis välja kolm lemmikut. Samuti
kohta Reklaamile klikkimiste arv (CPC, Cost per click) Makstakse vaid nende kordade eest, kui reklaamil klikitakse Reklaamist tingitud reaktsioonide hulk (CPA, Cost per action) Makstakse vaid nende kordade eest, kui reklaami kaudu lehele sisenenud kasutaja veebilehel mingi tegevuse (nt. ostu) teeb 36. Mis on peamised ohud kontekstilise reklaami võrgustikus reklaamides? Kas neid on võimalik vältida? Kuidas? 37. Miks on andmebaas turunduses oluline? Andmebaas koondab info potentsiaalsete klientide ja nende huvide kohta. Samuti talletatakse sinna info turundustegevuse kohta (kellele millist infot saadetud on, millises faasis on kliendiga suhtlus, millistel põhjustel on klient loobunud toodete ostmisest või miks müük on ebaõnnestnud). Andmebaas aitab analüüsida turundustegevust ning võimaldab ka juba olemasolevatele klientidele pakkuda just nende huvidele vastavaid tooteid ja teenuseid. 38
Turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. 2. Mida mõeldakse, kui kõneldakse turundusest? Milliseid määratlusi (definitsioone) leiate? V: Tegevus, kus viiakse kokku ostajad ja müüjad. See on mõeldud nõudluse rahuldamiseks ja samas ka kasumi teenimiseks. Definitsioon- Marketing - turundus, positsioneerimine ehk turundustehnika 3. Milliseid tegevusi eristatakse turunduses? V: Nõudlus & pakkumine. Turunduse juhtimine, turunduse uuringud, hinnaplaneerimine, import ja eksport, tarbija soovide rahuldamine, kuludearvestamine, toote arendus, nõudluse prognoosimine, müügitoetamine, turustuskanalite valik (millises poes), 4. Mis on äriettevõtte peamine eesmärk? V: Koostöös edukate partneritega olla usaldusväärne tootja maailma tekstiiliturul. 5. Valige üks ettevõte, kus te seletate lahti, kuidas see ettevõte selle eesmärgi
Planeerimine pakub ettevõttele eeliseid nii konkurentsi kui ka muutuva turukeskkonna koha pealt. Kontrolli omamine tähendab valmisolekut muutustele, strateegilisi lahendusi võimalikele probleemidele ning edumaad konkurentide ees. Tulevikku on vaja võtta arvesse selleks, et juba täna kõike õigesti teha. 3. Turunduse roll ettevõtte edukuses Turundus1 mängib eluliselt olulist rolli ettevõtte strateegilise juhtimise protsessis. Strateegilises turunduses vilunud ettevõtete kogemus näitab, et ebaõnnestumine turunduses võib blokeerida tee eesmärkideni ettevõtte strateegilistes plaanides (Jain 1999) Turunduse ülesanne on panna teatud sihtturud ettevõtte toodet või teenust tahtma. See tähendab, et turunduse töö on koostada turu jaoks pakkumine selliseks, et selle väärtus klientide jaoks oleks kõrgem kui konkurentidel. Seetõttu on turunduse roll ettevõtte tegevuse planeerimises ja ümberkujundamises esmatähtis (Pakk 2001). 3.1
klienti, või isegi kaks, läbi selle, et eelnevale kliendi kõnetamisele kulutatud aeg ja raha suunatakse lihtsamini ja suuremat kasumit toovatele klientidele ümber, on ühe kliendi kaotamine mõistlik otsus. Samuti võib kaotada kümme klienti selleks et leida üks, kui see üks klient ostaks palju rohkem, kui eelnevad kümme kokku. Klientide leidmine ning nende hoidmine on üks keerukamaid osasid ettevõtluses ning turunduses. Õige klient ei osta meie toodet, kui turundusstrateegia ning kuvandid teda ei kõneta, isegi kui me oleme selle ideaalse kliendi suutnud defineerida. Turu segmenteerimine ning ideaalse kliendi leidmine on keerukas protsess, mille tulemusena võime kaotada mõne kliendi, kuid kui tulemuseks on rohkemate klientide või suurema käive saavutamine, siis on tehtud otsused seda väärt.
Individuaalsed kulud varieeruvad sõltuvalt asukohamaast ning frantsiisiettevõtte suurusest. 3. Tugi 1 Frantsiisiandja pakub frantsiisivõtjatele kahenädalast treeningut asukohaga Austraalias, Hiinas, Saksamaal, Indias, Montrealis, Canadas või USA-s. Edaspidist toetust pakutakse läbi ajalehe, kohtumiste, tasuta infotelefoni ja Interneti kaudu. Aidatakse korraldada ka avamispidu. Rahalist toetust pakutakse turunduses ja reklaamis ning aidatakse otsida laenuandjaid. Minu visioon Arvan, et antud ettevõte on läbiproovitud kontseptsiooni ning tuntud ja respekteeritud firmamärgiga. Eestis, Tallinnas puudub taoline võileibadel ja salatitel baseeruv toidukett, mis ühtlasi on kiire ning tervislik. Külastades Subway-d sarnase söögikultuuriga põhjamaades, on näha, et rahvale maitseb ning ilmselt on tekkinud ka lojaalne püsiklientuur. Tallinnas oleks ideaalne asukoht kesklinn (vanalinn), kuhu on
Sissejuhatus E-turunduse teemal on suhteliselt lihtne end internetis leiduvate materjalide abil harida, kui tead, mida otsid. Kuna tegemist on kiiresti areneva valdkonnaga, kus see, mis kehtis eile, ei pruugi enam täna 100% paika pidada, tasubki otsida kõige värskemat infot. Samas on siin äärmiselt oluline leida internetis laiali olevast infotulvast üles usaldusväärsed allikad ning tunda ka tausta – mida varem on tehtud, mis toimib ja mis mitte ning milliseid elus, äris, turunduses ja kommunikatsioonis kehtivaid universaalseid põhimõtteid tuleks e-turundust tehes meeles pidada. Muidugi võib pea ees vette hüpata ning katse ja eksituse meetodil tegutsema hakata, aga kõike ei pea enda nahal järele proovima – tark õpib ka teiste vigadest. Vajadust e-turunduse õppematerjali järele näitab seegi, et mitmest Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituudis valminud bakalaureusetööst on selgunud, et paljud Eesti ettevõtted
Kontrolltöö kordamisküsimused / Avatud Ülikool. 1. Mida nimetatakse turunduseks? Turundus on kavandatud tegevuste kompleks, mille eesmärgiks on turul olevate tarbijate (ostjate) vajaduste tuvastamise, ergutamise ja rahuldamise läbi vahetus-protsessi kaudu saavutada oma eesmärke (missioonilisi, majanduslikke). Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu. 2. Mida mõistame turunduses vajaduse all? Vajadus on inimese poolt tunnetatav puuduseseisund, millest saab vabaneda tarbimise teel. Vajadused tulenevad inimese loomusest. Liigitatakse füsioloogilisteks (toit, rõivad, soojus, turvalisus), sotsiaalseteks (suhtlus, ühtekuuluvus) ja individuaalseteks (teadmised, eneseväljendus). 3. Mida mõistame turunduses soovi all? Soov on vajaduse erivorm, mis seostub inimese kultuuritaseme ja isiksuse-omadustega.
Et maksimaalselt kliente enda toodet või teenust ostma panna peab nende tarbijakäitumist teadma väga täpselt. 14. Toote ja teenuse erinevused ja tunnusjooned Toode on pakkumine, mis on tehtud turule hankimiseks, kasutamiseks, tarbimiseks või tähelepanu saamiseks. Teenused tähendavad tegevust, mida müüakse. See on mittemateriaalne ja selle ostmisega ei kaasne mingit omamisõigust. 15. Mikro- ja makrokeskkond turunduses, nende osad ja oska neid ka kirjeldada Makrokeskkonna moodustavad laiemad mõjurid, mida ettevõte otseselt mõjutada ei saa. Oluline on neid siiski teada, sest need võivad muuta tarbijate käitumist ning üleüldiseid keskkonna faktoreid, mis võivad puudutada ka tootmist ja turustamist. Mikrokeskkonna moodustavad tarbijad, konkurendid, tarnijad, vahendajad ja huvigrupid, kes mõjutavad ettevõtte võimet rahuldada oma klientide vajadusi. Oluline on neid teada,
Turundus -Turundus on see kui me uurime välja mida on vaja teha selleks, et müüa oma toodet või teenust kasumlikult. -Turunduse põhimõtteks on müüa nii palju kui võimalik, nii kaua kui võimalik, nii paljudele, kui võimalik ja nii kõrge hinnaga kui võimalik. Turunduses mängib suurt rolli kiire kohanemine vastavalt turu nõudlusele ja selles suunas ka tegutseda. Turundusel on ettevõttes täita kaks põhilist ülesannet : -Tagada, et kõik ettevõtte tegevused oleksid suunatud sellele, et toota kliendile vajalikku toodangut - Oma toodang reklaami, aktiivset müüki ja vajalikke jaotuskanaleid kasutades turul positsioneerida Vaid need tooted, mis on kliendile vajalikud toovad ettevõttele turuedu. Turundus jaguneb kaheks:
Korruptsiooni tajumise indeks. Looduslikud ehk ökoloogilised tegurid Millised olid firma kulud ja juurdepääs looduslikele ressurssidele ja energiale? Kuivõrd keskkonnasäästlikud oleme? Kultuuriline keskkond a) Millised muutused leiavad aset elulaadis ja väärtusorientatsioonis, millist mõju need võivad avaldada firma tegevusele? b) Samuti religiooni, hariduse ja keeleliste teguritega seonduvad probleemid Kus on turunduses kõige tähtsam arvestada kultuuriliste ja keeleliste eripäradega? Brändid Pakendid Reklaam Turu-uuringud Läbirääkimised 6.Toode turunduses Toode on kõik see, mida saab osta ja müüa. Tegemist on tarbija vajadusi rahuldava esemega. Tooted jaguvad tarbekaupadeks ja tööstustoodeteks. Tooteid on võimalik jagada ostuharjumuste järgi esmatarbetoodeteks, valiktoodeteks, eritoodeteks ja võõrtoodeteks.
........................................................................................................................................... 11 Millised probleemid tekivad piltides, videotes ja tihti ka Flash-lahendustes peituva info kasutamises otsimootorile optimeerimise seisukohast? Kuidas seda lahendada? ..................................................... 11 Mis hinnastamisskeemi kontekstilise reklaami võrgustikud (näiteks Google AdWords) kasutavad? 11 Miks on andmebaas turunduses oluline? ................................................................................................... 12 Mida peab ettevõtte turunduse andmebaasi planeerimisel silmas pidama? ......................................... 12 Millistest kanalitest on võimalik andmebaasi andmeid koguda? Ettevõttesiseselt? Ettevõtteväliselt? ..........................................................................................................................................................
Tallinn, 2008 Sisukord: Mis on internet?..........................................................................................................................3 Interneti ajalugu ja levik maailmas.............................................................................................3 Interneti leviku positiivsed küljed...............................................................................................5 Interneti kasulikkus ettevõtetele ja internet turunduses..........................................................5 Interneti leviku negatiivsed küljed..............................................................................................7 Viirused...................................................................................................................................7 Küberrünnakud........................................................................................................................8 Internet tulevikus...
Turunduskommunikatsioon- TMM0860 Tallinna Tehnikaülikool 2016 Artikli autor on professor Gang Chen, prodekaan ajakirjandus ja kommunikatsiooni erialal Pekingi ülikoolis. Tema kirjutatud artikkel põhines seisukohal, et toimunud on suured muutused ehk siis vana „kommunikatsioon on turundamine“ on muutunud uueks „kommunikatsioon on juhtimine“. See on muutunud just peamiselt digitaalsel tasandil. Ehk siis CCM ( Loomingulise Kommunikatsiooni Juhtimine) lubab meedia tasandil teha suuri muudatusi selle juhtimis alal. Tänapäeval turundamine hoolib rohkem ja rohkem uuest meediast kui massimeediast. Internet kui kõige parem meedialiik on muutunud kui uueks elavaks virtuaaleluks. Interneti kasutajad üle maailma kogunevad kokku vastavalt nende hobidele, käitumisviisidele jne luues oma virtuaal kohvikuid, keskuseid vms. See kõik on muutumas kui reaalseks eluks. Selline käitumisviis on muutnud ka massi meedia olemust. Kõik eelnimetatud muutused on ...
UURIMUSTÖÖ MEETODID AP2 Heidi Jakobson Rakvere Kolledz Etnograafiline meetod Tuleb sõnadest etnos-rahvas ja graphia-kirjeldama. Olulisimad andmekogumismeetodid on osalusvaatlused, vestlused ja etnograafilised intervjuud. Uurija osaleb kas avalikult või varjatult inimeste igapäevases elus pika perioodi vältel ning kogub kõikvõimalikku kättesaadavat materjali uuritava teema käsitlemiseks, mis analüüsimiseks on tavaliselt muundatud tekstiks (vaatluspäevik, intervjuude transkriptsioonid, muu teemakohane kirjalik materjal) ning interpreteerib ja analüüsib seda kõike seotult. Seega on tegu teadusliku meetodiga, mis sarnaneb viisile, kuidas inimesed igapäevaelus informatsiooni koguvad ning järeldusi teevad. Samas on tegemist selle edasiarendusega ning seejuures erinevad uurija eesmä...
Kasu saavad nii tootjad, tarnijad, kui ka kaubandusfirmad tarneketi tõhustamise tulemusena. ECR (Efficient Consumer response). Kliendikeskne tarnekett. ECR on QR Laiendatud toote kontseptsioon seisneb selles, et tervikliku turunduses ei piisa ainult tootest edasiarendus jaemüügis.ECR on strateegia, mille puhul jaotusorganisatsioonid ja tarnijad endast. Toodet on lihtne konkurentidel kopeerida. Laiendatud toote kontseptsioon väidab, et teevad koostööd, et anda tarbijale enam lisaväärtust (maksimeerida tarbija rahulolu ja klient ei osta mitte toodet ennast, vaid sellega kaasnevaid hüvesid. minimeerida kulud)
järele Eneseteostamise vajadused - tarvidus end arendada, olla loov, kasutada oma võimeid jmt Turunduse seisukohast on oluline märkida, et vajadusi saab jagada ratsionaalseteks ja emotsionaalseteks. Sellest tulenevalt võivad ka tarbija ostumotiivid olla kas ratsionaalsed (hind, töökindlus, toitvus jmt) või emotsionaalsed (ilu, köitvus, seksikus, maine jmt). Turunduses on väga oluline mõista vajadusi, mida mingi toode või teenus võiks rahuldada. 3. Ül Bostoni maatriksi kohta - millisesse sektorisse sobib ja miks (4P - toode, hind, koht turustus) Portfelli planeerimiseks kasutatakse turuosa kasvu ehk Bostoni maatriksit Turuosa kasv METSKASS Kiire TÄHT MURELAPS Tagasihoidlik rahavoog Negatiivne rahavoog
olemas. See läheb küll juba meie järgmise aine teemasse, kuid alguse saab see asi just nimelt innovatsioonist. Täpsemalt siis innovatsiooni ideest. Samamoodi on kõik tänapäevased innovatsioonid ja uuendused saanud alguse ideedest ning need ideed tekivad minu arust just nimelt sellest, et millegist on kuskil vajaka ning millegist on puudus meie igapäevases elus või midagi on vaja veel täiendada. Olgu selleks siis uuendus tootes, teenuses, tootmisprotsessis, toote turunduses, mõnes organisatsioonis või kus iganes. Just nimelt Mis on innovatsioon? niimoodi peaksid minu arvates inimesed mõtlema ning seejärel looma puudujääkidele innovaatlisi lahendusi. See on minu silmade läbi innovatsioon ja innovaatliline mõtlemine.
Nõuded pakkimisele Nõuded toote, kauba pakendamisele nende liikumisel tarneketis tulenevad järgmistest eesmärkidest: 1. kaitsta toodet; 2. kindlustada toote hõlbus käsitsetavus; 3. identifitseerida toode, st anda tema kohta infot; 4. osaleda turunduses, reklaamides toodet, soosides ning tõhustades toote müüki; 5. kindlustada keskkonna säästlikkus. Tasakaal nende pakendamisele esitatavate nõuete vahel sõltub tootest. Kõiki neid eesmärke ei saa rahuldada logistika abil. Logistika valdkonda kuuluvad kindlasti toote käsitsemise hõlbustamine ( toote tiheduse optimeerimine ja pakendi standardimine) laos ja transpordil ning toote kaitsmine. Toote kaitstus
Eesti Hotelli- ja Turismikõrgkool Reisikorraldus EESTI TURISM 1993-2011 Referaat Saku 2012 SISSEJUHATUS Turism on Eestis üks väheseid majandusharusid, mis on viimastel aastatel olnud tõusuteel. Viimasel aastakümnel on kasv olnud meeletult suur. Kui võrrelda sissetulevat turismi ning väljaminevat turismi on protsendid väga kõrged. Aastal 1995 oli Eesti majutusettevõtete andmeil üle 520 000 inimese, kes peatusid meie ööbimiskohtades. Aastaks 2011 on see summa mitmekordistunud kokku 2,7 milj inimest peatus Eesti majutusettevõtetes. Maailma turismiorganisatsiooni arvates aastal 2012 turism aeglustub, eelkõige tulenevalt majandusolukorra halvenemisest. UNWTO prognoosib aastaks 2012 maailma turismi kasvu 3-4% ja Euroopa turismi kasvuks 2-4%. 1 EESTI TURISM 1993-2011 Eestisse sissetulev turism sõltub mitmetest asjadest. Enamasti käiakse siin siis kui on suvi ja soe. Kuid on ka n...