Mõnikord võrreldakse äriplaani lennugraafikuga, mis on küll täpselt paika pandud, kuid mida näiteks ootamatult muutuvad ilmastikutingimused või muud liiklustingimused muuta võivad. Äriplaani koostamiseks on mitmeid põhjusi: 1. et ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui ta tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investorile, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;
muuta. Mõnikord võrreldakse äriplaani lennugraafikuga, mis on küll täpselt paika pandud, kuid mida näiteks ootamatult muutuvad ilmastikutingimused või muud liiklustingimused muuta võivad. Äriplaani koostamiseks on mitmeid põhjusi: 1. et ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui ta tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investorile, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;
on seotud nende pangakaardiga. Siis esialgul klient aktiveerib oma kaarti toidu tellides, ja seejärel jälle valideerib ning kahe sekundiga maksab toidu eest. See kiirendab maksu protsessi ja kergendab klienditeenindajate tööd. 4.3. TURUNDUS (alustage eesmärkidest – mida soovite saavutada, planeeritavate turunduse ja kommunikatsiooni põhimõtete üldine ülevaade) 4.3.1. Turustuskanalid (kirjeldus ja prognoositavad kulud): Kohvik 4.3.2. Müügitoetus, reklaam (kirjeldus ja prognoositavad kulud): Kulu liik Ühiku Kogus Summa maksumus Facebook - - - Roll-up kohvikute juures 65 3 195 4.4. TOOTMINE/TEENUSTE OSUTAMINE JA RESSURSID 4.4.1
kindlasti oma otsuseid läbi mõelnud ja kasvõi paberitükil kalkuleerinud nende otsuste mõju oma ärile. Kindlasti on neil peas mingi plaan, ükskõik kui lühiajaline, kuidas äri tulevikus ajada. Olgu see tulevik siis järgmisel nädalal või kümne aasta pärast. Planeerimine on tuleviku kavandamine. Planeerimine on protsess, mis on ühtviisi oluline ettevõtte igas arengufaasis. Äriplaan on planeerimise protsessi tulemusel tekkiv kirjalik dokument. Kirjalik äriplaan muutub hädavajalikuks niipea, kui tegemist on mitme äripartneriga või kui soovitakse kaasata võõrkapitali või kui ettevõttele värvatakse juhti. Isegi kahe äripartneri korral tuleb oma seisukohtade, plaanide ja prognooside kirjapanek kasuks, kuna see ennetab hilisemaid vaidlusi ja võimaldab näha, millistest eeldustest lähtudes üks või teine otsus vastu võeti. Võõrkapitali kaasamine ilma äriplaani koostamata on aga võimatu. Enne kui investor otsuse
Mis on äriplaan? Aeg on raha. Kui te kirjutate äriplaani, ilma et teil oleks selge ettekujutus selle otstarbest, siis raiskate tõenäoliselt nii oma aega kui raha. Äriplaani kirjutamine nõuab aega, pingutust ja ressursse. Enne kui pühendada kõik oma ressursid äriplaani kirjutamisele, peate te teadma, mida see äriplaan teie äri jaoks saavutab. Äriplaani all mõeldakse ettevõttja poolt kirjalikult fikseeritud nägemust oma ettevõttest, eesmärke, kogu olemasolevat informatsiooni ettevõtet ümbritsevast keskkonnast, ettevõtja ning tema ettevõtte objektiivset hinnangut ja konkreetset majandusarvestust. Äriplaanil on kolm funktsiooni. Ta võib olla ärisisene juhtimisvahend, mille abil saate teha tulevasi äriotsuseid. Olles selgelt määratlenud oma
3.1.1. Marketing Prognoosin, et ettevõttel oleks piisavalt palju kliente lähtudes turusituatsioonist kus Via Baltica ääres sarnast teenust pakuvaid ettevõtted puuduvad. Tasuda saaks nii sularahas kui krediitkaardiga. Kindlasti töötaks seal mõni kliendikaart, mis annab soodustust või lubab näiteks iga 10. korral tasuta parkida.. Partneriteks oleks väga hea võtta logistikafirmad. Nii saaks juurde ka veel rohkem kliente. Väga oluline on kindlasti reklaam, eriti väljaspool Eestit. Nii teab autojuht planeerida oma peatusi. Turunduse ja reklaami ossa tuleks kindlasti palgata spetsialist, kes valdab seda ala. Peamiste turunduskommunikatsioonidena kasutaks OÜ Rekkaparadiis kohalikke ajalehti nagu Pärnu Postimees ja Õhtuleht ning erinevaid populaarseid veebikanaleid ja portaale. Näiteks www.soov.ee ning www.osta.ee, kus saab müüa ja pakkuda meie teenust tasuta. Ühtlasi
ÄRIPLAANI KOOSTAMINE KODUKANDI KOOLITUSKESKUS LEKTOR: MARGIT KOOL 2009 ÄRIPLAANI KOOSTAMINE Mis on äriplaan? Äriplaan on äritegevuse planeerimise ja analüüsimise tulemusel tekkiv kirjalik dokument, mille järgi mõeldud äriideed ellu viiakse. Äriplaani kohendatakse vastavalt muutuvatele tingimustele majanduses. Miks on äriplaan vajalik? äriplaan on äritegevuse alusdokument, mis näitab kuidas ja mil viisil te majandustegevust kavandate ja annab suunised igapäevasteks majandusotsusteks; äriplaan on oluline finantseerijate jaoks; äriplaan on oluline finantseerimise saamiseks; äriplaani ettevalmistamine sunnib uurima äritegevuse erinevaid aspekte ja mõtlema põhjalikult äriidee peale; võimaldab läbi mängida erinevad stsenaariumid ja avastada varakult võimalikud ohud.
.....5 3.1 Konkurents........................................................................................................ 5 IV. TURUNDUSE STRATEEGIA................................................................................5 4.1 Turustamine.......................................................................................................5 4.2 Transport............................................................................................................6 4.3 Reklaam.............................................................................................................6 4.4 Hinnakujundus...................................................................................................6 4.5 Lisateenused......................................................................................................6 V. TEENINDAMINE.................................................................................................... 6 5.1 Ruumid.........
Kõik kommentaarid