Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi

Sissejuhatus kirjandusteadusesse: kordamisküsimused 2015 (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui mõiste määratluses Milline neist tundub Sulle endale kõige olulisem?
  • Mis on kirjanduse uurimise otstarve?
  • Milline on žanri roll tänapäeva kirjandusuurimises?
  • Mis on tõlgendamine?
  • Mida peab tõlgendamisel silmas pidama ?
  • Mida see mõiste tähendab?
  • Mis on kirjandusteooria ?
  • Millised need on?
  • Mis on süžee ja faabula ?
  • Millist tüüpi proosateosele on see omane?
  • Kuidas on proosateoses seotud sisu ja vorm?
  • Mis tüüpi tegelasega on tegu?
  • Milliste ühiskondlik - kultuuriliste muutustega on seotud romaanižanri esiletõus ?
  • Millisega Mis roll on tegelase kujutamise viisil romaanižanri arengus?
  • Mis on romaani ja novelli põhinerinevused?
  • Kuidas saabsaaks seda rakendada eesti kirjandus-ajaloole?
  • Mis on kirjanduskaanon?
  • Mille põhjal on kirjanduskaanonit kritiseeritud?
  • Kuidas mõtestatakse intertekstuaalsust Nt Bahtin Bloom Barthes ?
  • Milline roll on müütidel kultuuris?
  • Mida need semiootikas tähistavad?
  • Kuidas mõjutasid uushistoritsistide arusaamad kirjandus - ja ajalootekstide suhet?
  • Kuidas on kirjandus seotud niisuguse väitega?
  • Mis on tekstiline teadmine?
  • Mida tähendab keele umbusaldamine?
  • Kuidas toimib võim F arvates?
  • Mida tähendab F väide et võim on suhtevõrgustik?
  • Miks on vaja ökokriitilist lähenemist?
Vasakule Paremale
Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #1 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #2 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #3 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #4 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #5 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #6 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #7 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #8 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #9 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #10 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #11 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #12 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #13 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #14 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #15 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #16 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #17 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #18 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #19 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #20 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #21 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #22 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #23 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #24 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #25 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #26 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #27 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #28 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #29 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #30 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #31 Sissejuhatus kirjandusteadusesse-kordamisküsimused 2015 #32
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 32 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-01-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 46 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor 252852 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
18
docx

Sissejuhatus kirjandusteadusesse 2015

J. Kraavi, „Postmodernismi teooria”, lk 110–135 (ÕIS). T. Hennoste, „Postkolonialism ja Eesti, http://www.kirikiri.ee/article.php3?id_article=201 (ÕIS) T.Hennoste. Kaanon. Kaanan. Teoses „Eurooplaseks saamine“. TÜ kirjastus, 2003, lk 178-182 (ÕIS). Kuidas on mõiste ’kirjandus’ tähendus ajalooliselt muutunud (mõiste ’ilukirjandus’ eristamine, selle roll kirjandusteaduse arengus? (Vt ka videolõiku, kus Terry Eagleton seda nihet selgitab). Kirjandus on läbi ajaloo omanud erinevaid tähendusi, üldiselt on kirjandus tekst, mis on mõeldud kellelegi lugemiseks, seega on see teos millel on siht(lugeja) kui ka kirjapanija ehk autor. Kirjandus ei ole ainult ilukirjandus – ajalooliselt on kirjanduses olnud olulised erinevad väärtused, kirjandus on nii ajalugu, õpetused, märkmed, teatmeteosed jne.

Sissejuhatus...
thumbnail
20
docx

Kirjandusteadus, kordamisküsimused 2015

1 FLKU.05.063 Sissejuhatus kirjandusteadusesse Sügis 2015, Kurvet-Käosaar KORDAMISKÜSIMUSED EKSAMIKS KOHUSTUSLIK KIRJANDUS Loengumaterjalid (loengukonspektid Moodle's, ka viimane konspekt ,,Postkolonialism" ja ,,Postmodernistliku kirjanduse tunnusjooned" ja ,,Modernistliku proosa tunnusjooned") Merilai, Saro, Annus, ,,Poeetika": Ilukirjanduslikkus (lk 9­14), Luule poeetika (17­88, sh osa ,,Kõne-lause ja piltkujundid"), Proosa poeetika (139­194) J. Kraavi, ,,Postmodernismi teooria", lk 110­135 (ÕIS). T. Hennoste, ,,Postkolonialism ja Eesti, http://www.kirikiri.ee/article.php3? id_article=201 (ÕIS) T.Hennoste. Kaanon. Kaanan. Teoses ,,Eurooplaseks saamine". TÜ kirjastus, 2003, lk 178-182 (ÕIS). KORDAMISKÜSIMUSED Kuidas on mõiste 'kirjandus' tähendus ajalooliselt muutunud (mõiste 'ilukirjandus' eristamine, selle roll kirjandusteaduse arengus? (Vt ka videolõiku, kus

Kirjandusteadus
thumbnail
31
docx

Sissejuhatus kirjandusteadusesse kordamisküsimused eksamiks - Tartu ülikool

Loengumaterjalid (slaidid, ÕIS-is, vt ka viimane konspekt „Postkolonialism”) Merilai, Saro, Annus, „Poeetika”: Ilukirjanduslikkus (lk 9–14), Luule poeetika (17–88, sh osa „Kõne-lause ja piltkujundid”), Proosa poeetika (139–194) J. Kraavi, „Postmodernismi teooria”, lk 110–135. S. Nootre, Kirjanduse kõnetus: 13–33, 58–60, 63–65, 111–135 T. Hennoste, „Postkolonialism ja Eesti, http://www.kirikiri.ee/article.php3?id_article=201 KORDAMISKÜSIMUSED Millised on kirjandusteadlase/kriitiku kompetentsid?  Kirjanduskaanoni tundmine  Süvateadmised kaanonisse kuuluvate autorite loomingust, biograafilisest ja kultuurilisest taustast erinevatel ajaperioodidel  Keelteoskus (võime lugeda kirjandustekste originaalkeeles)  Süvateadmised erinevatest kirjandustraditsioonidest, kirjanduspraktikatest ja žanritest  Võime tajuda tekstides sisalduvat intertekstuaalsust (viiteid teistele tekstidele)

Keeleteadus
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus kirjandusteadusesse

praktilisi teadmisi: 1) värsimõõdu, riimiskeemi või stroofitüübi määramine luuleteoses, kõnekujundi määramine luuleteoses ja 2) jutustajatüübi (näit. kõiketeadev jutustaja, ebausaldusväärne jutustaja, minajutustaja, heterodiegeetiline, homodiegeetiline, autodiegeetiline jutustaja) ja jutustamistasandi (samaaegne, järgnev, ennetav, vahelepõimitud) määramine proosakatkes. Loengumaterjalid (slaidid, ÕIS-is, vt ka viimane konspekt ,,Postkolonialism") Merilai, Saro, Annus, ,,Poeetika": Ilukirjanduslikkus (lk 9­14), Luule poeetika (17­88, sh osa ,,Kõne-lause ja piltkujundid"), Proosa poeetika (139­194) J. Kraavi, ,,Postmodernismi teooria", lk 110­135. S. Nootre, Kirjanduse kõnetus: 13­33, 58­60, 63­65, 111­135 T. Hennoste, ,,Postkolonialism ja Eesti, http://www.kirikiri.ee/article.php3?id_article=201 KORDAMISKÜSIMUSED Millised on kirjandusteadlase/kriitiku kompetentsid? Kirjanduskaanoni tundmine

Kirjandus- ja teatriteaduse...
thumbnail
20
docx

Kirjandusteaduse eksami kordamisküsimused

PROSOODILINE, SILBILINE, SILBILISRÕHULINE, RÕHULINE, VABAVÄRSS, VÄLTELINE. Värsijalg: rütmiüksus, mille moodustavad reeglipäraselt korduvad rõhulised ja rõhuta silbid – värsi tõus, v värsi langus. Värsimõõt: värsipikkus, põhineb rõhuliste ja rõhuta silpide vaheldusel, koosneb värsijalgadest (kõnetaktididest). Levinumad värsimõõdud: trohheus, jamb, daktül, anapest, amfibrahh; eesti luules: trohheus , jamb, daktül. Trohheus kahesilbiline värsijalg, pikk ja lühike silp: Tere, laine! mere laine! – v / – v/ – v/ – v Daktül kolmesilbiline värsijalg, rõhk esimesel silbil, järgneb kaks rõhutut või lühikest silpi. Antiikkirjanduses nimetati daktüliks värsimõõtu, milles värsijalad koosnesid ühest pikast ja selle järgnevast kahest lühikesest silbist. Kui tume veel kauaks ka sinu maa

Kirjandusteadus
thumbnail
9
odt

Sissejuhatus kirjandusteadusesse eksamiks kordamine

Kirjanduse mõiste muutumine ajalooliselt. Algselt kuulus kirjanduse alla kõik kirjapandu: kirjutised, kirjapandud teadmised. Varasemalt oli kirjanduse otstarbeks retooriliste vahendite kasutamise näitlikustamine. Praegu on kirjanduse otstarve tõlgendamine, mida kirjandus meile õpetab maailma kohta. Praegu on kirjandus tekst, millel puudub praktiline väärtus, aga tal on teatud omadused (kujundilisus, vormi ja sisu seosed jne). Kuidas määratleda kirjandust (4 põhitüüpi)? • kirjandus kui poeetiline keel (kirjandus kui teatud sorti keelekasutus; igapäevasest keelekasutusest intensiivsem; tõmbab rohkem tähelepanu enda toimimisele[rütm, sõnakasutus]) • kirjandus kui funktsioon (väljamõeldislik, kujutlusvõime abil loodud) • kirjandus kui esteetilise väärtusega objekt (kunst kunsti pärast, kirjutajal endal on sellega eesmärk, kuid see ei pruugi olla eesmärk kellelegi teisele)

Sissejuhatus...
thumbnail
20
doc

Sissejuhatus kirjandusteadusesse

Kui analüüsikese on autor, siis uuritakse konkreetse autori teoseid. Freud on psühhoanalüütilise kriitika nn. isa. Psühhoanalüüsi puhul uuritakse alateadvuse jõust tekstis. Tekst – fookuses tekst ise, selle sisemised seaduspärasused, materaalsus (väljaanded, toimetamisprotsess) ning keel, stiil ja struktuur. Kui analüüsikese on teos, siis siia kaasatakse ka lugeja, kes aitab analüüsimisele kaasa. Uuriti autorite erinevaid stiile. Lugeja- lugemisprotsess; iga lugeja loob 1 teksti; lugeja ootused; lugemispraktikad. Kui analüüsikese on lugeja, siis on siin mõeldud lugejaid, kes on saanud vastava hariduse ja seeläbi retsenseerivad mingit teost. Kontekstikesksed lähenemised Kirjanduslugu paigutab teose perioodidesse. Ökokriitka keskendub inimese ja looduse suhtele – millised on nendevahelised suhted/seosed. Uushistoritsism

Kirjandusteadus
thumbnail
38
docx

Maailmakirjandus I. Antiik. Kordamisküsimused 2016

Kordamisküsimused eksamiks 1. Nimeta ja kirjelda erinevaid võimalusi antiikkirjanduse piiritlemiseks. 1. Kultuuriruum: Vana-Kreeka ja Rooma 2. Keeled: vanakreeka, ladina 3. Ajalooperiood: antiikaeg (8. saj eKr ­ 5. saj pKr) peale seda algab keskaeg 2. Millised on kreeka kirjanduse peamised perioodid? Arhailine ajajärk (kuni 5. saj alguseni eKr): kangelaseepika (Homeros), didaktiline eepika (Hesiodos); lüürika (eleegia, jamb, monoodiline ja koorilüürika) Nn klassikaline ajajärk (vahel ka ,,Atika ajajärk", 5.­4. saj eKr): tragöödia (Aischylos, Sophokles, Euripides), komöödia (Aristophanes), ajalooproosa (Herodotos, Thukydides, Xenophon), retoorika (10 kõnemeest, neist tuntumad Isokrates, Demosthenes, Aischines, Lysias), filosoofiline proosa (Platon, Aristoteles) Hellenismi ajajärk (4. saj lõpp ­ 1. saj lõpp eKr): uus komöödia

Kirjandus



Lisainfo

NB! Kordamisküsimuste vastused komplekteeritud slaididest.

Märksõnad

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri





Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun