Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Kompositsioon – üht tüüpi objekti(osa) kasutamine teise objekti sees(tervik)  Liides: Public interface a; Class k implements a; Kui klass realiseerib lidest, võib objekti tüübi deklareerida liidese abil: SomeInterface s = new MyClass(); Eeldus, et MyClass implements SomeInterface  Geneerilised tüübid: Kui me konkreetset tüüpi ei tea, kasutame tüübimuutujat, selle n imi on kokkulepeline.
Kompositsiooni osised on kirjeldus, jutustus, dialoog, monoloog, portree, looduspilt, süžeelise ülesehituse astmed jm. Süžee arenduses võime leida üldkehtivaid seaduspärasusi, jagunemist põhielementideks e astmeteks: ekspositsiooniks e sissejuhatavaks lähteosaks, dispositsiooniks e arenduseks, kulminatsiooniks e haripunktiks, peripeetiaks e pöördeks, konklusiooniks e lõpplahenduseks.
Kompositsioone mrna - s – tekivad varasemad stopp-koodonid kodeerides lühemaid valke d. *polüadenüleerimine – mRNA 3’ otsa lisatakse polü A-saba (kaitseb eksonukleaaside eest), enne toimub 3’ otsa lõikamine e. *transport – tuumast tsütoplasmasse läbi pooride tänu mRNA polü A-sabale. 23. Nimeta keemilised reaktsioonid, mis on pre-mRNA splaisingu taga.
Kompositsioon - pildi ülesehitus, st. kuidas asjad pildil paiknevad, nt. tasakaalus kompositsioon (kõik asjad pildil mõjuvad ühetaoliselt, miski ei püüa teistest enam tähelepanu) Staatiline kompositsioon - pilt, mille ülesehitus mõjub liikumatuna, rahulikuna Dünaamiline kompositsioon - pilt, mille ülesehitus mõjub rahutu ja liikuvana
Kompositsiooni viga – Fallacy of composition – On loogiline viga mille korral peetakse seda, mis on õige üksiku (indiviidi) suhtes, õigeks ka grupi suhtes (terviku suhtes) b. Vale põhjuse viga – Post hoc fallacy - arvamist, et üks sündmus on teise põhjus, kui ta ajaliselt teisele sündmusele eelnes.
Kompositsioon on renessansiajale kohaselt hästi sümmeetriline: sirged, mööda ehitise detaile jooksvad, horisontaalsed jõujooned; kahel pool all servas teineteist tasakaalustavad inimgrupid ning ülalpool kõrguvad kahel pool Kreeka jumalate Apollo ja Minerva kujud.
Kompositsioonielementidena on kasutatud kõveraid piirjooni ja ornamente, mis täielikult edastavad maali erootilist efekti, mis hiljem on täiustatud kuldsete toonidega. Danael asuv fookuspunkt ja moonutatud perspektiiv lisavad seksuaalset dimensiooni kogu tema kehale.
Kompositsiooniga on näiteks "Sixtuse madonna"(Maarja sammub maakeral pilvede vahel, hardunult põlvitavad tema ees maali tellija paavst Sixtus IV ja naispühak Barbara. Sidet reaalsusega kajastab ema ja laps). Maal sai oma nime tellija järgi.
Kompositsioon on sümmeetriline ja sageli kolmnurkne – keskel on kõrgem figuur, tema mõlemal küljel asuvad nt madalamad põlvitavad figuurid (Sixtuse madonna). Maastiku ja ümbritsevate esemete kujutamine jääb sageli tagaplaanile.
Kompositsioon on ajalises järjestuses, algab Trooja sõja 10. aastal, kajastab 49-50 päeva, tõusvas pinges viib tegevustik Agamemnoni ja Achilleuse tülist Hektori surmani, vihjates Trooja edasisele saatusele.
Kompositsioon on küll ideaalne, kuid ta paikneb maa ja taevaga veidi ebasümmeetriliselt, või siis on tausta lihtsalt liiga vähe näha, et me ei saa aimu kuidas see tegevuspaik looduse suhtes paikneb.
Kompositsioon – algus, keskpaik ja lõpp (algus ja lõpp on tavaliselt avatud). Modernistliku kirjanduse lugeja mõistab teksti sisu alles tagantjärele, sest uued episoodid ei seostu olnutega.
Kompositsioonilt on „O“ keerukam, sest algab sündmuste keskel ning eelnevatest sündmustest saab lugeja teada alles loo käigus, Odysseuse jutustuse käigus kuningas Alkinoose juures peol.
Kompositsioon - foto või filmikaadri struktuur, üksikosade vahekord, elementide vastastikune asetus, mis tuleneb teose sisust ja laadist ning oluliselt mõjutab tema mõistmist.
Kompositsiooniks on Pärdi enda loodud tehnikat- tintinnabuli (sulanduvad kaks ühehäälset liini üheks tervikuks). Teost on kasutatud paljudes kuulsates filmides ja telesaadetes.
Kompositsioon - kogu nähtav maailm koosneb horisontaalsetest ja vertikaalsetest joontest, ja koosneb viiest põhivärvist Konstruktiivne - selged jooned risti, kindlad värvid
Kompositsiooniplaan on samuti kolmeosaline, kuid põhikujundi rollis on siin hoopis energiline rütmifiguur, mis läbi tervet osa. Kolmas osa, „Sireenid“, sarnaneb ideelt esimese
Kompositsioon –  pildil olevate üksikese m ete paigutus. Vane mas kunstis olid  ko mpositsiooniree glid ja –skee mid väga ranged, kaasajal reegleid pole.
Kompositsioonis on nii klassikalist ja renessansslikku ideed armastusest, võiks lugeda kõige otsesemaks katseks näitlikustada antiigi taassünniga kaasnevat tunneteõhinat.
Kompositsiooniga on näiteks "Sixtuse madonna"(Maarja sammub maakeral pilvede vahel, hardunult põlvitavad tema ees maali tellija paavst Sixtus IV ja naispühak Barbara.
Kompositsiooniliselt on «Tasuja» iseäasuseks, et otseselt nädatakse ainult toimuva südmustiku kõge olulisemaid sõmpunkte, sageli üna pikki ajalõke vahele jätes.
Kompositsioon on range, figuurid varakristlikust mosaiigist tinglikumad, näoilmed karmid ning pidulikud, ent on püütud säilitada inimeste isikupära.
Kompositsioon on teostatud nn itaalia stiilis, aga akti kujutatakse hollandi stiilis, mis vastab Põhja-Euroopa meistrite realistlikule traditsioonile.
Kompositsioon on ka uudne, inimesed pildil ei vaata enam vaataja poole, vaid on täitsa oma tegevuses, tekitades vaatajas tunde, et ta on osa pildist.
Kompositsiooni viga on loogiline viga ,mille korral peetakse seda , mis on õige üksiku ( indiviidi osa ) suhtes õigeks ka grupi ( või terviku ) suhtes.
Kompositsioon – pole vaja enam täpset paigutust, tuleb säilitada juhuslikkus • Igal kunstnikul subjektiivne alge, mis avaldub nende maalidel.
Kompositsiooni ülesehitus – teosel on 5 erinevat osa ja need osad on liigendatud värvi järgi: must osa, sinine osa,valkjas osa, kollane osa ja pilt seinal.
Kompositsioon on väljendav. Modelli või esemete asend lõuendil, neid ümbritsevad tühjad alad, suhted, need kõik on osalised väljenduses.
Kompositsioonides on esikohal rahvarohked peo- ja pidulauastseenid, kus kunstnik realiseeris oma pikaajalisi tähelepanekuid inimkarakteritest.
Kompositsioonilt on „Odüsseia“ keerukam, sest algab sündmuste keskel ning eelnevatest sündmustest saab lugeja teada alles loo käigus.
Kompositsiooni viga – tekib kui arvatakse , et see , mis on õige tervikku iga osa kohta eraldi , peaks alati olema õige ka terviku suhtes.
Kompositsioonilt on Dionüüsiatest kujunesid regulaarsed teatrietendused, ehitati kindlad teatrid - dr 1 nõudlikumaid ilukirj liike.
Kompositsioon – keskel Antonio ja ümberringi põrguloomad, silmapiir on asetatud kõrgemale, Antonio nagu hõljuks taevas
Kompositsioonide süžeeks on mõni keeruline jutustus või intriig, tema teosed on alati moraliseerivad ja pealetükkivalt õpetlikud.
Kompositsiooni ülesehitus on sujuv. Kuna värvid on sarnased on erinevatelt objektidelt üleminek sujuv, kuid kindel ning arusaadav.
Kompositsiooni viga – ignoreeritakse tõsiasja, et see, mis on õige üksikosa suhtes, et pruugi olla õige grupi suhtes.
Kompositsiooniliselt on tegemist vaid esiplaanil asuvate figuuridega, mille tausta moodustab vaid eri toonides sinine värv.
Kompositsioon – kujutis ühte nurka ja ülejäänud pildipind tühjaks, vaba ruum jäeti vaataja ettekujutiseks.
Kompositsioonile on iseloomulik üksikepisoodide rohkus, sündmuste tsüklilisus, looduskirjelduste arvukus.
Kompositsiooni ülesehitus - Kompositsioon on üles ehitatud nii, et välja tuua keskel tegelased ning nende tegevus.
Kompositsiooniga on kujutatud suurt tuleleeki hoidvat meest ning Olet ennast kangelast imetlusega vaatamas.
Kompositsioon on liigendatud sedasi, et pildi äärtes on valdavalt tumedad toonid ja keskel heledamad.
Kompositsiooni üld - ja üksikosade mõju suurendamiseks kasutati tumedate ja heledate toonide vastandamist.
Kompositsioon on ebaloomulik ja tõetruu kujutamine (perspektiiv, kõrgresesanssi kõrval primitiivne.
Kompositsioonid on lihtsamad, keisrite ülistamine(keiser Augustus, Caesar). 8)Kreeka vs Rooma templid.
Kompositsiooni põhimõte - igale objektile on oma ruum, kujutis on teispoolne, jumalik pinnalisus, tinglikkus.
Kompositsioonilt on tema tööd sarnased, siis iga teos erineb teistest valguse käsitluse poolest.
Kompositsiooni keskel on väike laud mille peal on puuviljad – traditsiooniline seksuaalsuse sümbol.
Kompositsiooni poolest on teos traditsiooniline- ühiskonnas ülespoole pürgiva plebei elu kronoloogia.
Kompositsioon on lihtne, figuurid omavahel sidumata ja neid on vähe, detaile vältiv maneer.
Kompositsioon on tasakaalus siis kui sinna ei saa midagi juurde panna ega ka ära võtta.
Kompositsioon on tasakaalus , sest mees ja naine esiplaanil tasakaalustavad teineteist.
Kompositsioon – kunstiteose ülesehitus, mis on tingitud tema sisust ning iseloomust.
Kompositsioon on tõetruu. Valgus valgustab esiplaani, jättes tagaplaanil oleva varju.
Kompositsioon on lihtsustatud ja uuenduslik. Rõhk ei ole detailidel, vaid üldmuljel.
Kompositsioon – esemete paigutus KARNIIS – katuseäär(alt poolt), horisontaalne
Kompositsioon on lastepärane, sündmused on esitatud nende toimumise järjekorras.
Kompositsiooniliselt on sarnased Kreeta lossidega, kuid ümbritsetud paksude müüridega.
Kompositsioon on sümmeetriline. Täiuslikuks pidas ta püramiidset ülesehitust.
Kompositsioon tähendab koostamist, seostamist, ühendamist, liitmist, sidumist.
Kompositsioonilt on see lähedane „Ootusele“ - kas siin laulab üks osatäitja.
Kompositsioon on kõigi reklaamiteate elementide koondamine ühtseks tervikuks.
Kompositsioon – teose ülesehitus, teose koostisosade ühendamine tervikuks.
Kompositsioon on ühendatud uusaegse kehade ruumilisusega ja naturalismiga.
Kompositsiooni tasakaal on visuaalsuse ja võrdsuse tunne kujutatava eri osade vahel.
Kompositsioon – see tähendab koostamist, ühendamist, reeglipärasust.
Kompositsioon - kolmnurk. Kujutati-Piibli sündmusi, antiikmütoloogiat.
Kompositsioon on dünaamiline. See teos kuulutas ette barokkstiil teket.
Kompositsiooni aia - või pargikujunduses saab nimetada kunstiks maastikul.
Kompositsiooni viga – tulemusi ühele grupile üldistatakse ka teisiele
Kompositsioon - massid suunduvad piki pildi ristuvaid diagonaale.
Kompositsioon on silmnähtavalt läbimõeldud ja sümmeetriline.
Kompositsioon on sageli ristuvate diagonaalide abil kujutatud.
Kompositsiooni keskpunktiks on musta riietatud kapten ja tema sidrunkollases
Kompositsiooni vasak - ja parempoolsed vormiosad optiliselt võrdsed.
Kompositsioon on kolmnurkkompositisioon, aga kui kõrgrenes.
Kompositsioon on tavaliselt kolmnurkne või sümmeetriline.
Kompositsioon on tasakaalustatud, sümmeetriline, rahulik.
Kompositsioonidel on barokipäraselt dünaamiline ülesehitus.
Kompositsioonis on palju ühist ,,Kuritöö ja karistusega,,
Kompositsioon on tasakaalukas, sümmeetriline ja rahulik.
Kompositsiooni rimski - Korsakovi, Solovjovi ja Glazunovi juures.
Kompositsioon on sageli ristuvate diagonaalide kujuline.
Kompositsioonis on ülekaalus geomeetrilisus ja optilisus.
Kompositsioon on kunstiteose vormiline ülesehitus.
Kompositsiooni ülesehitus on sujuv, kuid kindel ning arusaadav.
Kompositsioon on tihti diagonaalse ülesehitusega.
Kompositsioon - koostisosade ühendamine tervikuks
Kompositsiooniliselt on olulised teose algus ja lõpp.
Kompositsioon on lihtsustatud ja uuenduslik.
Kompositsioon - ülesehitus, kokkuseade
Vote UP
-1
Vote DOWN
Kompositsiooniks nimetatakse relatsiooni R ◦ S ⊆ X × Z, mis on määratud avaldisega R ◦ S = {(x, z) : leidub y ∈ Y nii, et (x, y) ∈ R ja (y, z) ∈ S}.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun