Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Picasso:NAINE ŠINJOONIGA (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Agnes Tael XIb
NAINE SINJOONIGA
AUTOR: Pablo Picasso STIIL: ekspressionism
Teos loob masendunud meeleolu. On näha, et pildil olev naine on väga sügavalt kurb mõtlik ja tüdinenud, ta tunneb end ilmselgelt halvasti, sest ta hoiab endast kätega kinni, nagu ta kaitseks ennast millegi eest. Kuigi pintslitõmbed teosel on rahulikud, jätavad kõrvutipandud vastandvärvid sinine ja kollane teosele rahutu ja vihase mulje. Teos kuulub Picasso nn sinisesse perioodi ja sellest võib oletada, et ta oli seda maalides väljendada enda sisemist viha, masendust ja kurbust. I Kompositsiooni loovad elemendid
I Kompositsiooni loovad elemendid · Värv ­ teosel on üldiselt tumedad värvid, kuid on ka kasutatud erksat rohelist ja kollast, millele mõlemale on siiski jäänud tume ja sinakas varjund. Teosele annab tumeda mulje põhiliselt see, et ei ole kusagil kasutatud valget ja üle poole teose taustast on must või väga tumesinine. Puhastest toonidest on teosel kasutatud ainult musta ja natukene kollast refleksina paremal varrukal. Üldiselt on segatud kõiki toone sinakamaks või rohekamaks ja tumedamaks. Teose värvigamma on kindlalt väga külm, sest ei ole esindatud ühtegi sooja värvi. Kuigi inimene teosel on üleni tehtud kollakates ja rohekates toonides, puudub mallil põhivärv. · Joon ­ kõikidele objektidele on tehtud ümber tumedad kontuurid. Need jooned on katkendlikud ja tundlikud, erineva paksusega. · Vormid ­ naine maalil on kujutatud ruumilisena. See mõningane ruumilisus on saavutatud varjutamisega. Tema näos ei ole kõik anatoomiliselt korrektne, kuid kohutavalt suuri vigasid seal ei ole. Teosel ei ole püütud objekte lihtsamaks muuta neid geomeetriliseks tehes, kuid kõik objektid on siiski mingil määral lihtsustatud.. · Tekstuur ­ kuna ma seda maali ei ole kunagi reaalselt näinud, siis ma ei saa seda täpselt öelda, kuid ma arvan, et kuna see on õlimaal, siis on see katsudes natuke kare ja see läigib natuke. · Kompositsiooni ülesehitus ­ teosel on 5 erinevat osa ja need osad on liigendatud värvi järgi: must osa, sinine osa, valkjas osa, kollane osa ja pilt seinal. Kõik osad on enam-vähem ühesuurused. Teose keskmeks on kollane osa ehk inimene, sest see vastandub teisele teosel kasutatud värvidele tugevalt ja seepärast torkab tugevalt silma. · Rütm ­ teosel loovad rütmi see, et kõik on segatud sinisega ja pintslitõmbed, mis on suhteliselt ühesuurused ja ühesuunalised. Rütm pole nii reeglipärane, kui püantilismis, kuid on siiski tugev. · Pingestatus on saavutatud värve vastandades. · Ruumilisus on saavutatud värviperspektiivi (varjutamist)kasutades. Terve teos ei ole ruumiline .Värviperspektiivi on kasutatud ka tausta puhul ­ see on sinakates toonides.
II Sisemine analüüs ­ teose ikonograafia ehk märgisüsteem, sümboolsete joonte avamine · teosel puudub otsene tegevustik. Naine lihtsalt vaatab kurva näoga. teosel puuduvad ka sümbolid. Teemaks ei saa olla sõjakoledused, sest siis ei olnud veel sõda toimunud, võib-olla on teemaks viha, viha maailma vastu.
III Väline analüüs ­ ajalooliste, psühholoogiliste, poliitiliste, ideoloogiliste probleemide kontekst · teos kuulub kunstniku suhteliselt varajasse loomingusse, sinisesse perioodi. Picasso väärtuslikumad teosed pärinevad tema sinisest perioodist ja kuna picasso on üldse üks kuulsamaid kunstnikke maailmas, siis on ta arvatavasti selle teosega mõjutanud kõiki kunstnikke. Otsest eeskuju selle teose loomisel tal ei olnud. · Inspiratsiooni selle teose loomiseks sai ta arvatavast oma sõbra surmast. Ta tundis ennast nagu see naine: nõutuna, kurvana ja hirmununa mõttest, et ta peab edasi elama ilma oma sõbrata.
Picasso NAINE ŠINJOONIGA #1 Picasso NAINE ŠINJOONIGA #2
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-10-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 14 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor agnesT Õppematerjali autor
picasso teose ,,NAINE ŠINJOONIGA" analüüs

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
8
docx

Kunstiteose analüüs: Roy Lichtenstein „Look Mickey“

1. Faktiline materjal:  Autor Roy Lichtenstein  Valmimisaasta 1961  Valitud teose pealkiri Look Mickey / Vaata, Miki, millise puraka ma püüdsin  Tehnika, materjal lõuend, õlivärvid, Ben-Day dots  Suurus 121.9 x 175,3 cm  Asukoht National Gallery of Art, Washington DC  Vool popkunst (pop-art)  Kunstiliik graafika-maal (ben-day dots)  Žanr portree 2. Sisuline analüüs:  Teose sisu –Tegelasteks on Bov Granti ja Bob Totteni koomiksitest tuntud Mickey Mouse ja Donald Duck. Mickey Mouse on üllatunud ja naerab Donald Duck-i üle, sest too on oma arvates saanud suure kala kätte (Look Mickey, I´ve hooked a big one!!), kuid tegelikult on ta haakinud oma õnge külge iseennast. Tegevus toimub sillal, vee peal. Esiplaanil on mõlemad tegelased samas suuruses, sest mõlema tegelase ilmed, olek ja hoiak on tähtsad. Donald Duck on paigutatud silla äärde, justkui nii nag

Kunstiajalugu
thumbnail
42
docx

Moodsa kunsti voolud 20 saj.

valiku määras seejuures ära üksnes kunstniku suva. Juba aastal 1911 hakkas Braque oma piltidele maalima kirjatähti, seejärel kasutama uudset tehnikat - kollaazi e. liimitud pilti. Veel samm edasi abstraktsionismi suunas oli hispaanlase JUAN GRIS' looming, mida nimetatakse sünteetiliseks kubismiks: kunstnik kombineeris pildile enne vormid ja värvid ning alles seejärel viis sisse mingi motiivi, tavaliselt natüürmordi. Sünteetiliseks nimetatakse ka Picasso ja Braque'i kubismi pärast 1912. aastat. Sünteetilist kubismi iseloomustab sageli suuremate geomeetriliste pindade ja erksamate ning puhtamate värvitoonide kasutamine. KUNSTNIKUD PABLO PICASSO (1881-1973) Picasso oli joonistusõpetaja pojana varakult kunstitehnikatega tutvunud ja juba noorukina kunstielus tähelepanu äratanud. Tema selleaegne looming oli veel täiesti traditsioonitruu ja ka

Kunstiajalugu
thumbnail
68
doc

20. SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR

nende valiku määras seejuures ära üksnes kunstniku suva. Juba aastal 1911 hakkas Braque oma piltidele maalima kirjatähti, seejärel kasutama uudset tehnikat - kollaaži e. liimitud pilti. Veel samm edasi abstraktsionismi suunas oli hispaanlase JUAN GRIS’ looming, mida nimetatakse sünteetiliseks kubismiks: kunstnik kombineeris pildile enne vormid ja värvid ning alles seejärel viis sisse mingi motiivi, tavaliselt natüürmordi. Sünteetiliseks nimetatakse ka Picasso ja Braque’i kubismi pärast 1912. aastat. Sünteetilist kubismi iseloomustab sageli suuremate geomeetriliste pindade ja erksamate ning puhtamate värvitoonide kasutamine. KUNSTNIKUD ● PABLO PICASSO (1881-1973) Picasso oli joonistusõpetaja pojana varakult kunstitehnikatega tutvunud ja juba noorukina kunstielus tähelepanu äratanud. Tema selleaegne looming oli veel täiesti traditsioonitruu ja ka hiljem, kui Picassost oli saanud suurim traditsioonide trotsija, säilitas ta selle kõrval

Kunstiajalugu
thumbnail
119
doc

20 SAJANDI KUNST

nende valiku määras seejuures ära üksnes kunstniku suva. Juba aastal 1911 hakkas Braque oma piltidele maalima kirjatähti, seejärel kasutama uudset tehnikat - kollaazi e. liimitud pilti. Veel samm edasi abstraktsionismi suunas oli hispaanlase JUAN GRIS' looming, mida nimetatakse sünteetiliseks kubismiks: kunstnik kombineeris pildile enne vormid ja värvid ning alles seejärel viis sisse mingi motiivi, tavaliselt natüürmordi. Sünteetiliseks nimetatakse ka Picasso ja Braque'i kubismi pärast 1912. aastat. Sünteetilist kubismi iseloomustab sageli suuremate geomeetriliste pindade ja erksamate ning puhtamate värvitoonide kasutamine. KUNSTNIKUD PABLO PICASSO (1881-1973) Picasso oli joonistusõpetaja pojana varakult kunstitehnikatega tutvunud ja juba noorukina kunstielus tähelepanu äratanud. Tema selleaegne looming oli veel täiesti traditsioonitruu ja ka hiljem, kui Picassost oli saanud suurim traditsioonide trotsija, säilitas ta selle kõrval

Kunstiajalugu
thumbnail
32
doc

Kompositsioon ja värviõpetus konspekt

VÄRVUSÕPETUS JA KOMPOSITSIOON VALGUS Mida Päike kiirgab? Päikesekiirgus koosneb elektromagnetlainetest, neutriinovoost ja nn päikesetuulest. Elektromagnetlainetest on meile nähtavad need, mille lainepikkus on vahemikus 380-780 nanomeetrit (kr nannos kääbus). See ongi valgus. Mis on päikesetuul? Päikesetuul on põhiliselt elektronide ja prootonite voog (lisaks õige veidi ka teisi osakesi) ja see on tore selles mõttes, et tekitab kauneid virmalisi, mis külmadel talveõhtutel on üks vägev vaatepilt. Kui räägitakse valguse kiirusest, kas see on ainult nähtava valguse kiirus või liduvad need neutriinod ja gammad samamoodi? Kõik elektromagnetlained (ka röntgen ja gamma) ja ka neutriinod liduvad tõesti valguse kiirusega. Rangem oleks öelda, et elektromagnetlainete kiirusega, ent omal ajal mõõdeti see just nähtava valguse jaoks ära ja nii nüüd räägitaksegi. 1

Kunst
thumbnail
103
doc

Kunstiajaloo kokkuvõte

20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST ­ arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ­ ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM R

Kunstiajalugu
thumbnail
11
docx

Kunstiajaloo Eksami küsimused

Dada ei seadnudki oma eesmärgiks uue kunsti loomist, dada eitas senist kunsti, irvitas selle üle, seejuures oli dadaistide viha suunatud mitte ainult klassikale, vaid ka moodsa kunsti vooludele ,eriti kubismile ja futurismile. Ometi oli rida dadaiste otseselt välja kasvanud futuristlikkust pinnasest. Dadaistide looming lähtus eelkõige kubistide ja futuristide pärandist, milles oli püütud arendada abstraktset laadi ja kollaazi. Nt Jean Arp, olles algselt vaimustuses Picasso ja Delauney töödest 1915 hävitas kõik vanad maalid ning alustas täiesti uue, abstraktselt geomeetrilistel kujunditel põhineva laadiga. Maalikunsti vahendite kõrval kasutas kollaazi, vahel aga saagis kujundi välja puust. Arp"i iseäralik kollazitehnika oli aga käristatud paberitükkidest. M.Duchampile uus võte-nn ready-made, mis sisuliselt polnud midagi muud kui valmiobjektide, tavapäraste igapäevaste esemete eksponeerimine kunstiteostena.

Kunstiajalugu
thumbnail
120
docx

20.-21. sajandi kunst

Claude Monet. Impressioon. Päikesetõus. 1872. Impressionistid oli omas ajas shokeerivad. „Impressionist“ kui sõimusõna. Matisse. „Abikaasa portree“. Vabastas värvid realistlikust kujutamisest. Temast said alguse foovid (fauvism, fovism). Värvid ei kopeeri loodust! Picasso, Avignoni neiud. 1907 Vormi revolutsioon! Naiste vormide tõlkimine geomeetria keelde. Analüütiline ja sünteesil põhinev kubism. Leger – purism. Puhtusel põhinev. Puhtuse kategooria äärmuslik vorm.

Kunstiajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun