Facebook Like
Add link


Laeva jõuseadmete ehitus motoristile (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Vasakule Paremale
Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #1 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #2 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #3 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #4 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #5 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #6 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #7 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #8 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #9 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #10 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #11 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #12 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #13 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #14 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #15 Laeva jõuseadmete ehitus motoristile #16
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 16 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-11-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 85 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor felix.laig Õppematerjali autor

Lisainfo

1.Laeva diiselmootoritele esitatavad olulisemad nõuded nagu: töökindlus ja motoressurss.Töökindlus-tõrketa töö tõenäosus kindlates töötingimustes antud tööea jooksul(pidev tõrgeteta töö).Motoressurss-töötundide kogum kuni kapitaal remondini.2.Rooliseade koosneb põhiliselt roolilehest, mis kinnitub helporti torust tuleva balleri külge. Edasi on ühendatud roolimasina rumpliga. Ajamina kasutatakseelektrimootorit või hüdraulilist ajamit. Vahepeal on ka kindlati amortisaatorid.Rooliseade peab tagama, et rool liiguks ühest pardast teise vähemalt 28 sekundi jooksul. Pöörde ulatus on kuni 45° kummalegi parda poole. Eristatakse balanseeritud, pool balanseeritud, balanseeritud ripprooli ja tavalist rooli. Roolil võib olla ka abiseadmeid, näitesks abisõukruvi, mis asetseb otsas või niiöelda lisalaba rooli otsas. Kuid osadel laevadel on jõusedameks käitur, mis pöörleb 360°. Rooliseadme ülesandeks on laeva juhtivuse tagamine.3.Alusraam - mootori alus, mis kinnitatakse mootori vundamendile ja millele toetuvad kõik ülejäänud detailid. Peab olema suure jäikusega, sest tallemõjuvad kõik mootori poolt arendatavad jõud: raskusjõud, gaaside survejõud,detailide inerts. Üldreeglina valmistatud (valatuna) malmist, kuid väga suurtel mootoritel keeviskonstruktsiooniga terasest. Konstruktsioonilt kujutab alusraam vanni, mille külgseinteks on 2 pikitala, mis on omavahel seotud ristvaheseintega, kuhu on töödeldud väntvõlli kandelaagrite(raamlaagrite)pesa. Raamlaagrid peavad asetsema rangelt ühes liinis, et vältida väntvõlli läbipainet ja sellest tulenevalt kiiret ning ebaühtlast kulumist, mis põhjustaks väntvõllipurunemise. Peamasina alusraam kinnitatakse vundamendile enamasti jäigalt (liikumatult), abimasinate omad aga läbi kummipatjade e. amordisaatorite. 4.Sisepõlemismootori tööpõhimõte: 4 taktiline - pealt silindri kaanega ja altkolviga suletud, kui silindrisse pihustada vajaliku rõhuni komprimeeritud õhuhulka kütust, mis õhu kõrge temperatuuri tõttu süttib, siis põlemisel tekkivate gaaside paisumisel surutakse kolb alla. Kui seejärel eemaldada silindrist heitgaasid, viia kolb tagasi algasendisse, täita silinder uuesti värske õhuga,komprimeerida ja süüdata, siis järgneb kolvi uus liikumine ülevalt alla.Kindlas järjekorras, üksteisele järgnevaid protsesse nim.üheks töötsükkliks.Üksikut osa tsükklist, mile jooksul toimub silindris teatud protsess(st.kolviliikumist ühest surnud seisust teise) nim.taktiks 4.taktilise mootori töötsükkel teostub väntvõlli kahe täispöörde jooksul 720(kraadi) st.nelja takti vältel1.takt-survetakt(kolb alt-ülesse) komprimeerimine2.takt-survetakt(kolb ülevat-alla)töötakt3.takt-väljalasketakt(kolb alt-ülesse)4.takt-sisselasketakt(kolb ülevalt-alla) 2.taktiline - erinevalt 4.taktilisest mootorist toimub töötsükkel kahetaktilisesmootoris väntvõlli ühe pöörde jooksul 360(kraadi), selle jooksul peab toimuma gaaside paisumine, väljalase, sisselase(läbipuhumine) ja komprimeerimine.Kahetaktilist töötsükklit on üldjuhul võimalik saada tingimusel, et õhk on ennem silindrisse juhtimist kokku surutud(ressiiveris)1.takt-töötakt(kolb ülevalt-alla)2.takt-läbipuhumine(kolb alt-ülesse)komprimeerimine5.Lastiseade - seadmekompleks, millega laevas tehakse kõik kaubalaadimiseks, lossimiseks ja ümberpaigutamiseks vajalikud tööd. Olenevalt laeva otstarbest võivad lastiseadesse kuuluda laadmastid, losspoomid,kraanad, konveierid, transportöörid, tõstukid, liftid, pumbad jms,horisontaalse lastitöötlusega laevade lastiseadesse kuuluvad ka pardaluugid ja rambid.6.Tugipukk - tugipukk on ettenähtud töösilindrite või ka silindriploki sidumiseks alusraamiga. Keskmise- ja väiksema võimsusega mootorite karteri ,mis kinnitatakse alusraamile poltide abil. Suure võimsusega puhul on silindriplokk ja tugipukk valatud ühtsena malmist moodustatud plokk.Laeva diiselmootoritel (ristpeamootorid) valmistatakse tugipukk A-kujulistest tugedest, mis on valmistatud keeviskonstruktsiooniga terases. Nad toetuvad alusraamile ja seotakse koos silindritega pikkade ankrupoltide abil üheks jäigaks süsteemiks. Tugipuki külgmised seinad suletakse luukidega (karteriluugid) millesse on monteeritud kaitseklapid, mis on ettenähtud karteri kaitseks võimaliku ülerõhu eest. Ristpeamootoritel on tugipuki sisse monteeritud nn. paralleelid mille vahel liigub kolvivart ja kepsu ülemist otsa ühendav ristpea. Paralleelid võivad olla ühepoolsed kui ka kahepoolsed. Suure võimsusega ja reverseeritava mootori puhul on paralleelid kahepoolsed. Selline mootorikonstruktsioon võimaldab oluliselt vähendada kolvikrupi kulumist. Sest nn.normaaljõu rakenduspunkt on toodud kolvisõrmelt (tavalistes moototrites) alla ristpea paralleelidele.

Märksõnad

Mõisted

töökindlus, motoressurss, vahepeal, pöörde ulatus, alusraam, takt, kahetaktilist töötsükklit, lastiseade, tugipukk, ristpeamootoritel, normaaljõu rakenduspunkt, täispöörete arv, ökonoomsus, autonoomsed diiselmootorid, tööprotsessi järgi, väntvõlli kande, laagripooled, laagri tööpinnad, laagrikaaned, tsentrifugaalpumba jõudlus, hülsi sisepind, märg hülss, töörõhk katlas, auru eritootlikus, tööpõhimõtte järgi, katla kere, veetorukatlad, ankru tõstmiseks, erinimelised plaadid, kolvikäik, kolvipiirasend, takt, silindrikaaned, kaaned, veesärk silindrikaanes, takt, kolb, kolvi pea, kolvirõngad, temperatuuri mõõdetakse, veerelaager, vedelikmanomeetrite, elavhõbeda manomeetrid, mehaanilised manomeetrid, baromeeter, diiselmootori toitesüsteem, pihusti ülesanne, membraan, neljataktiline mootor, jagajavõllil, reverseevitaval mootoril, kahe taktilne, elektromagnetiline induktsioon, regulaatorid, tasakaalukam, õlitussüsteem, filtreid, jahutussüsteem, võimalik kinnise, töökindluse nimel, suruõhuga käivitamine, suruõhuga käivitamisel, kütuse puhastamine, tigureduktor, separaatori sees, viskoosus, viskoosus, destillat kütused, parameetrid, mõõtühikud, mõõteriistad, surveaste, hammasrataspump, hammasrataspumbad, pihusti ülesanne, kõrgsurve, ristpeaga mootorites, suruõhusüsteem, balloon, ballooni pea, suruõhu balloonid, elektrimasinad, sõltumatu ergutusega, magistraalsüsteem, fiider süsteem, fiider, segasüsteem, marpol, automaatreguleerimine, automaatkontroll, automaatstopp, isolatsiooni takistus, transformaator, trafo ehitus, südamik, ühefaasilise trafosüdamikule, energia jagamiseks, kilbi sisse, esipaneel, automaatjuhtimine, juhtimosobjekt, automaat stopp, suurendada süvist, keskkonna alaselt, lähim kallas, reovesi, kingston, tuletõrje, kolbpump, hüdrauliliseks löögiks, tuleohutuse

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

78
doc
LAEVA JÕUSEADMETE TÜÜBID
15
doc
Diisel
26
xlsx
Eesti-inglise-vene laeva mehaanika terminoloogia sõnastik
142
pdf
Aruanne mv TransDistinto
181
doc
A Palu mootorratta raamat
53
doc
LAEVA ABIMEHHANISMID
200
doc
Masina osadest ja kontroll
75
doc
Eksamipiletite küsimused ja vastused





Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli? | Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun