Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"balleri" - 12 õppematerjali

thumbnail
7
doc

Laeva Rooliseade

Enamikel juhtudel on rooliseadme peamised elemendid koondatud laeva ahtrisse, ehkki juhtimine ise toimub komandosillalt. Vaid teatud spetsialiseeritud laevadel on vööris täiendavad seadmed juhitavuse parandamiseks. Rooliseade koosneb roolist, käsitsi- ja kaugjuhtimise seadmetest ja rooliajamist, mille kooseisu kuulub rooliülekanne ja jõuseadmena roolimasin. Rooliseadme elemendid. Joon. 10.1.1. Veolaeva rooliseade. 1- roolileht, 2- roolilehe ja balleri äärikühendus, 3- balleri laagrid, 4- balleri pea, 5- sektor, 6- roolimasin, 7- rooliratas käsijuhtimiseks, 8- rooliülekanne, 9- baller, 10- helmpordi toru ehk roolisaabas, 11- roolilehe hing, 12- ühenduspolt, 13- rooliposti hing, 14- roolipost, 15- ahtertäävi kand. Joon. 10.1.2. Rooliseade. 1- roolileht, 2- roolipost, 3- baller, 4- alumine laager, 5- tugi-laager, 6- ülemine laager, 7- roolimasina vundament, 8- roolimasin, 9- helmpordi toru ehk roolisaabas, 10- ahtri

Ehitus → Laevade ehitus
65 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Rooli masin

raskuskeskme ja pöördtelje (baller telje) vahelise kauguse S vähenemise. Mida suurem on roolilehe kõrguse ja laiuse suhe, seda paremad on rooli hüdrodünaamilised näitajad ja laeva pööratavus. Sellega väheneb roolilehele mõjuva hüdrodünaamilise jõumomendi õla pikkus, väheneb moment ballerile ja roolimasina vajalik võimsus. Balanseeritud ja poolbalanseeritud roolidel, võrreldes tavalise rooliga, asub hüdrodünaamilise jõu rakenduspunkt balleri teljele lähemal ja jõumomendi õlg on väiksem. Seega selliste roolide pööramine nõuab roolimasina väiksemat võimsust. 1.3.6 Roolilehe balanseeritud osa laius (z) z=(0,2...0,35)b=0,25*2,56=0,64 m Laevamehaanika kateeder EESTI MEREAKADEEMIA Kursusetöö: Laeva abimehhanismid 7 Sergei Dombrovski MM42 1.3.6 Hüdrodünaamilise jõu rakendus punkti kaugus balleri teljest (l)

Masinaehitus → Masinaelemendid
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Laeva rool

ühendatud otse rooliballeriga. Pumbajaam annab õli läbi solenoidklapiga juhitavast hüdrojagajast, ühele poole labasid või teisele poole labasid. Õli läbib enne hüdromootorisse sisenemist lukkklapi, mis sõltuvalt õli sisseandmis suunast laseb õli sisse ühelt poolt ja samal ajal laseb välja teiselt poolt. Kui pump survet ei anna, siis lukkklapp blokeerib õli väljapääsu hüdromootorist, et blokeerida balleri liikumine. Pumbad võivad töötada koos või eraldi. Tavalistes tingimustes opereeritakse ühe pumbaga, teine pump on varureziimil ja avariiolukorras saab toite avariigeneraatorilt. Eriolukordades kasutatakse kahte pumpa korraga. Pumbajaamad on varustatud solenoidklappidega, mida juhitatakse normaalolukorras läbi sillas oleva juhtpuldi. Pump asub sukeldatult õlitangis. Tank on jagatud kaheks kambriks, üks kamber kummalegi pumbale. Igas kambris on madala õlitaseme indikaator.

Merendus → Laevamehhanismid
12 allalaadimist
thumbnail
5
xls

Roolilaba arvutus

S= 0,62 m Roolilehele mõjuv hüdrodünaamiline rõhu jõumoment Mc=Pn*S=k*F*v²*sin*b Mc = 15853,32 kNm Moment balleril MB=Mc* = 1,1 hõõrdejõu tegur MB= 17438,65 kNm Balleri läbimõõt dB=k*(F*S)^ k= 12 koefitsent tabelist F= 7,778 m² roolilaba pindala dB= 0,20 m S= 0,62 m Hüdrodünaamilise rõhujõu rakendustsentri kaugus ballerist

Mehaanika → Abimehanismid
3 allalaadimist
thumbnail
58
doc

Praktika aruanne

seda kurssi korrata, et kapten teaks, kas madrus sai käsust aruvõi mitte. Kõik kapteni või tüürimehe käsklusi peab korrata. Rooliseade on seadmete kompleks, mis tagab laeva liikumise antud kursil ja vajadusel liikumissuuna muutuse. Laeva rooliseadmesse kuuluvad rool, roolimasin (ajam rooli pööramiseks), mehaaniline, elektriline või hüdrauliline rooliülekanne (jõuülekanne roolimasinalt sektori, rumpeli ja balleri kaudu roolile), ja juhtimisseadmed. Valdavalt on rooliseadme peamised elemendid paigutatud laeva ahtrisse. Roolileht võtab mingi parda poole nurga alIa seatuna endale vastuvoolava vee ja vindilt paiskuva veejoa surve ja muudab selle mõjul laeva kurssi. Baller on rooli pööramistelg. Ta annab edasi roolimasinalt rooliülekande kaudu saadava jõu, muutes selle pööravaks. Baller on sirge või otsast kõverdatud silindriline teraspost.

Merendus → Merendus
32 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Eksamipiletite küsimused ja vastused

väiksemaks. Laevadel on rool nüüd asendatud voolujoonelise, täielikult või osaliselt tasa- kaalustatud e. balansseeritud kaksikplaadist roolilehega. Rooli sõrestik võib olla valatud või siis keevitatud plaatidest, mille mõlemale poole on kinnitatud katteplaadid. Voolujoonelisus vähendab rooli veetakistust ning parandab laeva juhitavust. Rool on kinnitatud roolipoltide ja rooliaasadega või siis ühe läbiva võlliga. Rooliseadme elemendid. Veolaeva rooliseade; roolileht, roolilehe ja balleri äärikühendus, balleri laagrid, balleri pea, sektor, roolimasin, rooliratas käsijuhtimiseks, rooliülekanne, baller, helmpordi toru ehk roolisaabas, roolilehe hing, ühenduspolt, ruderposti hing, ruderpost, ahtertäävi kand. Rooliseade koosneb: roolileht, ruderpis, baller, alumine laager, tugi-laager, ülemine laager, roolimasina vundament, roolimasin, helmpordi toru ehk roolisaabas, ahtri küün kaitsmaks roolilehte jää vigastuste eest tagasikäigul

Ehitus → Laevaehitus
112 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Exami küsimused ja vastused laevaehituses

Laevadel on rool nüüd asendatud voolujoonelise, täielikult või osaliselt tasa-kaalustatud e. balansseeritud kaksikplaadist roolilehega. Rooli sõrestik võib olla valatud või siis keevitatud plaatidest, mille mõlemale poole on kinnitatud katteplaadid. Voolujoonelisus vähendab rooli veetakistust ning parandab laeva juhitavust. Rool on kinnitatud roolipoltide ja rooliaasadega või siis ühe läbiva võlliga. Rooliseadme elemendid. Veolaeva rooliseade; roolileht, roolilehe ja balleri äärikühendus, balleri laagrid, balleri pea, sektor, roolimasin, rooliratas käsijuhtimiseks, rooliülekanne, baller, helmpordi toru ehk roolisaabas, roolilehe hing, ühenduspolt, ruderposti hing, ruderpost, ahtertäävi kand. Rooliseade koosneb: roolileht, ruderpis, baller, alumine laager, tugi-laager, ülemine laager, roolimasina vundament, roolimasin, helmpordi toru ehk roolisaabas, ahtri küün kaitsmaks roolilehte jää vigastuste eest tagasikäigul (kasutatakse jääs töötamiseks ette

Ehitus → Laevaehitus
277 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Laevade ehitus

väiksemaks. Laevadel on rool nüüd asendatud voolujoonelise, täielikult või osaliselt tasa- kaalustatud e. balansseeritud kaksikplaadist roolilehega. Rooli sõrestik võib olla valatud või siis keevitatud plaatidest, mille mõlemale poole on kinnitatud katteplaadid. Voolujoonelisus vähendab rooli veetakistust ning parandab laeva juhitavust. Rool on kinnitatud roolipoltide ja rooliaasadega või siis ühe läbiva võlliga. Rooliseadme elemendid. Veolaeva rooliseade; roolileht, roolilehe ja balleri äärikühendus, balleri laagrid, balleri pea, sektor, roolimasin, rooliratas käsijuhtimiseks, rooliülekanne, baller, helmpordi toru ehk roolisaabas, roolilehe hing, ühenduspolt, ruderposti hing, ruderpost, ahtertäävi kand. Rooliseade koosneb: roolileht, ruderpis, baller, alumine laager, tugi-laager, ülemine laager, roolimasina vundament, roolimasin, helmpordi toru ehk roolisaabas, ahtri küün kaitsmaks roolilehte jää vigastuste eest tagasikäigul

Merendus → Laevandus
101 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Laeva jõuseadmete ehitus motoristile

1.Laeva diiselmootoritele esitatavad olulisemad nõuded nagu: töökindlus ja motoressurss. Töökindlus-tõrketa töö tõenäosus kindlates töötingimustes antud tööea jooksul(pidev tõrgeteta töö). Motoressurss-töötundide kogum kuni kapitaal remondini. 2.Rooliseade koosneb põhiliselt roolilehest, mis kinnitub helporti torust tuleva balleri külge. Edasi on ühendatud roolimasina rumpliga. Ajamina kasutatakseelektrimootorit või hüdraulilist ajamit. Vahepeal on ka kindlati amortisaatorid.Rooliseade peab tagama, et rool liiguks ühest pardast teise vähemalt 28 sekundi jooksul. Pöörde ulatus on kuni 45° kummalegi parda poole. Eristatakse balanseeritud, pool balanseeritud, balanseeritud ripprooli ja tavalist rooli. Roolil võib olla ka abiseadmeid, näitesks abisõukruvi, mis asetseb otsas või niiöelda lisalaba rooli otsas

Merendus → Laevamehhanismid
110 allalaadimist
thumbnail
78
pdf

Merepraktika aruanne: Praktikakoht Victoria I

EESTI MEREAKADEEMIA Laevandusteaduskond TÜÜRIMEES MEREPRAKTIKA ARUANNE Victoria I Praktikakoht 24.04.2007 ­ 23.04.2009 Praktika algus ja lõpp Õppegrupp: LL- 41 Juhendas: Rein Raudsalu TALLINN 2009 Retsensioonid 2 Sisukord LAEVA ANDMED, VAHITEENISTUS, LASTIKÄSITLUS, PÜSTUVUS, MEREPRAKTIKA .........................................................................................................................................................5 Üldandmed ..................................................................................................................................5 Joonised .......................................................................................................................................7 Vahitüürimehe vastutus navigatsioonivahis ....................................

Merendus → Merepraktika
295 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Laeva hoolduse ja ekspluatatsiooni eksami piletid ja vastused

muudetakse ühte tali pingutades, teist sama aeg järgi andes. Järgnev süsteem on rakendatav väiksemate laevade puhul. Väikeste (kala)laevade roolisüsteem on selline: roolimajas asuvale silindrile on keritud mõni keerd pehmet terastrossi, mis suunavate torude kaudu läheb rumpliruumi. Seal antakse trossi tõmme edasi rumpli kaudu ballerile. Avariijuhtimine toimub järgmiselt: balleri tsentris asuvasse pessa asetatakse läbi teki ulatuv avariirumpel, millel on kohad talide kinnitamiseks. 2. Värvide hoiuruum, ohutusnõuded Lakkide ja värvide hoidmine laevas. Kõik värvid on tuleohtlikud ja mürgised. Nende hoidmisel ja kasutamisel tuleb järgida ohutustehnika nõudeid ja tuletõrje eeskirju. Lakke, värve ja lahusteid tuleb hoida ainult selleks ettenähtud ruumis, mis on varustatud plahvatusohutu väljatõmbe

Merendus → Laeva ekspluatatsioon
87 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Madruse eksami piletid 2016

roolilehe asendit muudetakse ühte tali pingutades, teist sama aeg järgi andes. Järgnev süsteem on rakendatav väiksemate laevade puhul. Väikeste (kala)laevade roolisüsteem on selline: roolimajas asuvale silindrile on keritud mõni keerd pehmet terastrossi, mis suunavate torude kaudu läheb rumpliruumi. Seal antakse trossi tõmme edasi rumpli kaudu ballerile. Avariijuhtimine toimub järgmiselt: balleri tsentris asuvasse pessa asetatakse läbi teki ulatuv avariirumpel, millel on kohad talide kinnitamiseks. • Topisõlm, lühike pleiss. • Töötervishoiu- ja tööohutusalased nõuded tormise ilmaga tekil töötamisel. Tüürimees teavitab tormihoiatusest. Madrus peab teki üle kontrollima, et kõik oleks korralikult kinni. Suletakse kõik luugid ja avad. Tugeva tuulega tekil tööd lõpetatakse ja pimedas tekil käimine on keelatud, kuid kui on vaja

Merendus → Madruse koolitus
124 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun