Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"kollektiivis" - 222 õppematerjali

kollektiivis on tähtis koht andekal ideede olemasolu. Loova ande väljaarenemiseks generaatoril, kes ei peagi suutma ise peab inimesel olema oma oma ideid ellu viia, seal peab olema uute „väli” (field) – inimesed, kes mõistavad ideede oskuslik praktikasse rakendaja ja teda ja tunnevad hästi ala, millega ta võib-olla keegi veel, näiteks inimene, kel tegeleb. Peab olema vähemalt üks sõber, on arenenud huumorimeel, mis aitab kellega saab oma mõtteid jagada.
thumbnail
13
pptx

SUITSETAJATE STATISTIKA MINU TÖÖKOLLEKTIIVIS

SUITSETAJATE STATISTIKA MINU TÖÖKOLLEKTIIVIS LIINA VIROLAINEN KEILA KOOL 31.10.2014 Sissejuhatus Käesoleva materjali olen koostanud näitamaks kui palju on meie seas suitsetajaid. Samuti näitab koostatud statistika kui vähesed meist suudavad suitsetamise tegelikult maha jätta. Selleks uurisin suitsetamist oma töökollektiivis. Küsitletud on kõik meie ettevõttes töötavad inimesed, lihttöölistest firmajuhini. Küsitletuid on kokku 57. Küsimus oli sõnastatud nii: Kas olete suitsetaja, mittesuitsetaja või olete mingil hetkel jätnud suitsetamise maha? Järgnevalt toon välja kogutud ja töödeldud andmed ning statistika. NIMI 1. Aive KÜSITLETUTE 2. Andres 1 3. Andres 2 4. Anna NIMEKIRI 5. Anne 6. Anneli 7. Enriko 8. Georg 9. Gerda 10.Hanna-Maria 11.Heiki 12.Heldi 13.Helju 14.Helvi 15.Henro 16.Hillar 17.Ilse 18.Irina 19.Jaanika 20.Julia 21.Jüri 22.Kalle 23.Kalli ...

Matemaatika → Statistika
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kes on tähtsam, kas üksikisik või kollektiiv

Kes on tähtsam, kas üksikisik või kollektiiv ? Iga inimene on maailmas eraldi seisev isik ­ see tähendab, et kõik inimesed on ainulaadsed ja väärtuslikud sellena, kes nad on. Üksikisiku rollis on inimene üksinda. Inimene peab tulema ise toime. Kollektiivis on oluline seos teiste inimestega. Alati arvestatakse teistega ja aidatakse, abistatakse neid. Minu arvates on üksikisiku rollil suurem raskus hakkama saamiseks. Aga miskipärast väärtustatakse seda rohkem. Oletame, et inimene saab üksinda millegi väga tähtsa asjaga hakkama, siis kogu au ja tänu läheb temale. Teda väärtustatakse. Muidugi, ka kollektiivseid gruppe väärtustatakse ja austatakse, kui nad on teinud saavutusi. Aga kollektiivi puhul ei

Eesti keel → Eesti keel
8 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Tallinna Kaubamaja AS struktuur

dajad dajad jad jad tööline Meeskonnatöö minu ettevõttes Mul on au töötada Viljandi TÜ Mustla Konsumis müüjana. Mul on 13 kolleegi, kes on toredad. Juhataja on koostanud graafiku, mille alusel töötajad tööl käivad. Juhataja tahtel on ühes vahetuses kuus töötajat. Meeskonnas on hea töötada, kui kõikide meeskonnaliikmete käitumismall ja arusaam tööst on ühesugused. Minu meelest meie kollektiivis see ka nii on. Kõikidel liikmetel on arusaadav, et töö tuleb teha. Tekivad ühised eesmärgid ja sihipärane tegutsemine. Hommikul annab juhataja kõikidele korralduse, kus töölõigus me täna oleme ja vastavalt sellele me ka tegutseme. Näiteks kassapidajad hoiavad peale klientide teenindamise ka oma töökoha korras – korrastavad nätsuriiuleid, toovad laost kilekotte juurde, täidavad suitsuriiuleid jne. Kassapidaja, kes ei ole peakassas, saab klientide

Majandus → Kaubandus
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mõistete „häbi“ ja „hirm“ semiootikast kultuurimehhanismis

allutamist (suguluse, koha ja ajaga seotud keelud; juriidilise või kirikliku heakskiidu/keelu olemasolu jms) taganeb looduslik funktsiooon kultuurilise ees. 2. Psühholoogilisest vaatepunktist võib kultuuritüübi poolt sätestatavat piirangute sfääri jaotada kaheks valdkonnaks: need, mida reguleerib häbi ja need, mida hirm. Teatud mõttes võib neid samastada triviaalse jaotusega moraalsete ja juriidiliste käitumisnormide vahel. Kuid selline samastamine ei seleta kõike. 3. Kollektiivis langeb grupi, mida organiseerib häbi ja grupi, mida korrastab hirm, eristamine kokku jaotusega „meie – nemad“. Piirangute iseloom, mis pannakse „meile“ ja „neile“ on selles mõttes täiesti erinev. Kultuuriline „meie“ – see on kollektiiv, mille sees käibivad häbi ja au normid. Hirm ja sundus määravad ära meie suhtumise „neisse“. Duelli, polgu aukohtute tekkimine aadlike seas, üliõpilaste ühiskondliku arvamuse

Semiootika → Semiootika
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

TEENINDUSSTANDARDI ANALÜÜS

lahendamisel on võimalik taas reeglitest lähtuda. Eriti oluline on see uute töötajate kollektiivi lisandumisel. Uued töötajad tuleb meeldivalt vastu võtta. Vanad olijad peavad uutele liikmetele alati abiks ja eeskujuks olema. Väga palju mõjutab kollektiivi kolleegide suhtumine, kui keegi saabub tööle näiteks paha tujuga, siis tihti on nii, et selle all kannatavad just teised. Kõik isiksused on väga erinevad ning tuleb osata arvestada üksteise eripäradega. Kui suhted kollektiivis on head siis on töötajad rahulolevad ja kõik ettevõtte sisene õhkkond peegeldub ka klientidele. Teenindusstandardi loomiseks pannakse kirja teenindusprotsess ehk teenindussituatsioonid, sest standardiseerida saab tegevusi, mitte inimest. Kui teenindusstandard on teenindusruumis või firma kodulehel kliendile nähtav, siis annab see kindlustunde nii töötajale kui ka kliendile. Saime teada seda, et Rademar ei avalda

Majandus → Teenindus
36 allalaadimist
thumbnail
17
odt

ÄRIEETILISED PROBLEEMID ETTEVÕTTES

Kollektiivsed töösuhted seonduvad töötajate kollektiivse esinduse, kollektiivsete läbirääkimiste ja kollektiivlepingutega. Töötajad räägivad ühiselt läbi ja lepivad tööandja või tööandjatega kokku töötingimused. Tavapäraselt on töötajaid esindavaks organisatsiooniks olnud ametiühing. (Kaufman 2000). Uurimus objektiks on Treegeri Kohvik. Uurin Treegeri Kohviku kollektiivi sehteid. Probleem on selles, et kollektiivis on väga suur pinge. Töötajad on närvilised. Personali käitumine on ebaeetiline, seda näevad ka kliendid. Loomulikul selline ätmosfäär ei too ettevõttele kasumid. Ebaeetiline käitumine ei teki tühjalt kohalt. Nagu teised käitumisvormid organisatsioonis on ka ebaeetiline käitumine sümbioos valitsevast olukorrast, tasustatavusest, isiklikest erinevustest ja teistest faktoritest. Kui ettevõtet huvitab tööliste eetiline käitumine, siis peab ta

Majandus → Ärieetika
34 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Praktika aruanne - Rimi

...................................................................8 SUMMARY..............................................................................................9 KASUTATUD ALLIKAD .....................................................................10 LISAD PILDID SISSEJUHATUS Minu praktika toimus 26.11.2012 ­ 01.02.2013. Praktika kestvus oli 320 tundi. Praktika kohaks valisin Rimi Eesti Food AS-i Valga Rimi. Rimi valisin selletõttu, et soovisin saada kogemust suures ettevõttes ja kollektiivis. Praktikal olles sain arendada oma suhtlemisoskust ja palju teadmisi suurettevõtte toimise kohta. 3 1. PRAKTIKA ETTEVÕTTE ISELOOMUSTUS Rimi hüper- ja supermarketid kuuluvad Baltimaade juhtiva jaekaubandusettevõtte Rimi Baltic AB kaupluste hulka. Eestis on ettevõtte ärinimeks Rimi Eesti Food AS. Rimi Baltic ainuomanikuks on Rootsi ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB.

Varia → Kategoriseerimata
107 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Milline on edukas juht ja juhtimine

sellist organisatsiooni kus on tugev koostöövaim. Samas kuna organisatsioonis kus mina töötan on suur hierarhia, meie keskuse õendusjuhil on ka oma juht ehk keskuse õendujuht. Arvan, et veel üks joon, mis eristab just eduka juhti on asjakohane ja õigeajaline informatsiooni liikumine ülespoolt allapoole ja allapoolt ülespoole, ehk keskuse õendusjuhilt töötajateni ja vastupidi. Sest see aitab vältida konflikti meeskonnas. Edukas õendusjuht ­ just hoiab head õhkkonda oma kollektiivis. Sest hea õhkkond tagab paremat töötulemusi. Meeskonna loomise osas on ka oluline organisatsiooni kultuur. Mis oma korda ka väga palju sõltub juhist. Oma kogemusest võib öelda, et õendujuhilt räägitakse palju positiivselt kui ta oskab oma kollektiivis luua ja toetuda väärtusi, traditsiooni. Juht on ka hea psühholoog, kes suudab jälgida ja reguleerida iseenda ja teiste tundeid ning oskab kasutada neid tundeid oma mõtete ja tegevuste juhtimiseks. Oskab hea töö eest tunnistada

Majandus → Juhtimine
50 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Minu tõekspidamised õpetajana

Minu oma rühmalapsed peavad mind sõbralikuks ja armsaks õpetajaks. Vähemalt nii nad mulle korduvalt öelnud. Ka lapsevanematelt ei ole ma ühtegi pretensiooni saanud ja suhtlen nendega igapäevaselt. Mõnedega natukene vähem teistega veidi rohkem. Oma kolleegidega saan ma samuti hästi läbi. Meie kollektiiv on justkui ühte sulanud, kõik seisavad kõigi eest ja ulatavad vajadusel abistava käe. Lisaks tööalastele suhetele on meie kollektiivis ka lihtsalt sõbra suhted, me saame rääkida kollektiivis kõike, isegi seda mis tööd ei puuduta. Juhul kui lisandub uus liige kollektiivi ollakse väga ettevaatlikud. Oma töökaaslastelt olen ikka kuulnud, et olen üks rõõmsameelne ja hakkaja õpetaja. Nad on korduvalt öelnud, et juhtugi, mis tahes ega minu huulilt naeratus ei kao. Minu jaoks õpetajana on oluline anda edasi enda teadmisi ja oskusi, seda kõike läbi mängu,

Pedagoogika → Alusharidus
35 allalaadimist
thumbnail
6
docx

RAHULOLUUURING VALGA BAUHOF

2) Kas olete rahul töötingimustega? JAH/EI 3) Usun, et töötan ettevõttes ka aasta pärast. JAH/EI 4) Minu töö panus on vastavuses töötasuga. JAH/EI 5) Organisatsioonis on piisavalt ühisüritusi. JAH/EI Ettepanek: 6) Informatsioon liigub minuni õigeaegselt. JAH/EI 7) Olen rahul ettevõtte tööruumide ja olmetingimustega. JAH/EI 8) Tööks vajalikud vahendid on heal tasemel. JAH/EI 9) Kollektiivis on tööjaotus ja vastutused selgelt paigas. JAH/EI * Kommentaarid ja ettepanekud ettevõtte kohta: Tänan vastamast!

Muu → Ainetöö
9 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Motivatsioonikiri

Pr Heili Västrik Pärnumaa Kutsehariduskeskus Niidupargi tn 8//12 80047 PÄRNU Motivatsioonikiri Soovin kandideerida Pärnumaa Kutsehariduskeskuse majutusteeninduse eriala õpetaja ametikohale. Lisatud CV annab ülevaate minu eelnevatest saavutustest majutus eriala õpetajana. Lisaks toon välja oma oskused, mis vastavad tööpakkumises esitatud nõudmistele. Omandasin majutusteeninduse eriala kõrghariduse. Olen äärmiselt hästi kursis antud valdkonnas toimuvaga. Minu senine töö on andnud mulle kogemuse majutusteeninduse eriala õpetajana. Olen kollektiivis aktiivne ning väga suhtlus aldis. Oskan inglise-, vene- ja soome keelt. Lisaks olen oma teadmisi ning oskusi arendanud. Käinud kursustel ja loengutel. Tutvusin Pärnumaa Kutsehariduskeskuse koduleheküljega. Olen veendunud, et suudan oma seniseid teadmisi ja kogemusi rakendada sellel ametikohal. Kui tekib lisa küsimusi, olen vägagi nõus nendele vasta...

Kirjandus → Kirjandus
41 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Motivatsioonikiri

Pean väga oluliseks elukestvat õpet, mis võimaldaks pidevalt olla kursis uute trendide ja suundadega antud valdkonnas. Töötan hetkel samas valdkonnas, suures ettevõttes Vurr & Vurr As ning oman seal tööstaazi 12 aastat. Töötan vahetuse meistrina, kus vastutan tootmise efektiivse korraldamise, vajalike materjalide õigeaegse tellimise, tellimuste täitmise, kvaliteedinõuetele vastavuse kontrollimise, töötajate juhendamise ja väljaõppe korraldamise eest. Töötan suures kollektiivis, kus peab meeskonnatöö hästi toimima. Olen oma töö kõrvalt omandanud lisaks ka osakonna planeerija ameti.Lisaks õpin kaugõpes majandust ja sealhulgas juhtimist. Hindan Teie poolt pakutavat ametikohta väga heaks väljakutseks, soovin omandada uusi kogemusi. Soovin Teie ettevõttele olulist lisaväärtust tuua ning seeläbi ka ise õppida ja arendada. Kirjale on lisatud ka minu CV, mis võiks Teile huvi pakkuda. Olen meeleldi nõus vastama täiendavatele küsimistele Teile sobival ajal.

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

HIV

takistab sellega immuunsüsteemi hävitamist. Korrapärase raviga saab organismi nõrgenenud vastupanuvõimet tugevamaks muuta. Nõnda osatakse tänapäeval haiguse süvenemist pidurdada. Milline on HIV positiivne? HIVpositiivne on inimene nagu sinagi. HIV ei levi igapäevaste kontaktide kaudu, mistõttu võib julgelt HIVi nakatunud inimesega rääkida, temaga kätelda, temaga ühes klassis õppida või ühes kollektiivis töötada. Kas HIVi saab täielikult ravida? Praegu ei ole olemas tõhusat HIVvastast vaktsiini. Vaktsiine kasutatakse selleks, et kaitsta terveid inimesi mingisse haigusesse nakatumise eest. On tehtud palju katseid luua HIVvastast vaktsiini, sealhulgas ka Eestis, kuid kahjuks ei ole praegu olemas tõhusat HIVvastast vaktsiini. Kuidas HIV levib? HIV levib kaitsevahenditeta seksi kaudu. HIV levib ühist süstalt

Bioloogia → Bioloogia
25 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ettevõtlus

Ettevõtlus 1. Idee Ettevõtluses on olulisel kohal idee, mille kallal hakkab ettevõtte edaspidi töötama. Ettevõttel peab olema kindel plaan kuidas seda ideet realiseerida. Plaan peab olema köitev, et inimeste huvi äratada uudse ja innovaatilise toote või teenuse loomisel, klmmerdumata raha ja tulu küsimusele. Töö idee kallal peab looma kollektiivis hubase meeleolu selleks, et ettevõtjad looksid turvalise, mugava ja vajalikku toote või teenuse armastuse ja kirgega. Idee peab olema tarbija hingele lähedane, et tal tekiks soov seda osta või kasutada. 2. Lähenemisviis Isiklikult arvan, et kui inimene otsustab hakata ettevõtjkas, kas üksi või koos kindla inimrühmaga, siis tal peab olema piisavalt kannatlikust, et tema toote või teenus muutuks edatabelites No1. Selleks, et teha edusamme on vaja:

Majandus → Ettevõtlus
1 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Käitumishäired

KASVATUSTEADUSTE INSTITUUT ERI- JA SOTSIAALPEDAGOOGIKA OSAKOND KÄITUMISHÄIRED Referaat Juhendaja: Ene Varik 2008 SISUKORD. 1.KÄITUMINE JA EMOTSIOONID. 2.MIS ISELOOMUSTAB EMOTSIONAALSE JA KÄITUMISPROBLEEMIDEGA LAPSI. 3.HÜPERAKTIIVSUSE PÕHJUSED. 4.KASVATUS KOLLEKTIIVIS. 5.KOOSTÖÖ. 6. KASUTATUD KIRJANDUS. 2 1. KÄITUMINE JA EMOTSIOONID. Käitumine on kaasa sündinud või elu vältel omandatud toimimisviis, mis soodustab elusolendi kohanemist muutuvais oludes ja liigi säilimist. Inimese käitumine ei ole ainult keskkonnaga kohanemine nagu loomade käitumine. Inimene suudab keskkonda teadlikult ja sihikindlalt mõjutada, endaga kohandada. Inimese käitumist suunavad kasvatus ja õpetamine.

Pedagoogika → Eripedagoogika
301 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Hüperaktiivsed lapsed

Lapse tähele panu on hajuv, on oma nõudmistes visa ning kohaneb halvasti. Lasteaias hakkab teisi kamandama ja soovib panna teised oma pilli järgi tantsima. Koolieelikul võib esineda trotslikku käitumist. Juba enne kooli torkab silma, et alustab palju, kuid viib vähe täide. Seab sageli ohtu nii enda, kui ka teised. Laps tõukleb, müksab, võtab teistelt asju ära. Laps on nõudlik, , tihti halvas tujus, kurb, rõhutud ja kerge unega, raskusi paigalpüsimisega. Kollektiivis võib märgata, et lapsel on lühikene tähele panu kestvus, mistõttu on ka madalad õppimistulemused. Lapsi on erinevaid: ühed on head suhtlejad ja aktiivsed, teised jällegi rahulikumad ja tasakaalukamad. Samuti on ka lapsi, kes on sünnipäraselt tundlikumad ja lapsepõlves saanud halva kogemuse, mis mõjutab ka täiskasvanuna olles. Oluliseks põhjuseks lapse halvaks käitumiseks võivad olla: ümbruskonna muutus, sünnid peres, toimetulematus

Pedagoogika → Pedagoogika
47 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Tarbijauuringu ankeet - Turundus

Tööstressiga aitab võidelda sotsiaalmeediast eemal olek? 1 2 3 3. Tööstressi ennetamiseks sobib joogaga tegelemine? 1 2 3 4. Tööstressi vältimiseks tuleb keskenduda üheaegselt ainult ühele kindlale ülesandele tööpostil olles? 1 2 3 II. Vabavastusega küsimused. Võid vastata nii, nagu ise õigeks pead. 5. Millise iseloomuga inimesed tekitavad kollektiivis kõige enam tööstressi? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 6. Millised seadmed/asjad/tegevused viivad su tähelepanu tööülesannetelt kõrvale?

Majandus → Turundus
38 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Koolikiusamine

lepitakse kokku oma kooli kõige paremini sobivate tegutsemisviiside suhtes. Tähtis on pöörata tähelepanu kooli kasvatuskultuurile, tööõhkkonnale ja kiusamisega seotud hoiakutele. Koolides, kus on tugev seostatus kiusamise ärahoidmise ja kiusamisolukordadesse sekkumisega, esineb kiusamist vähem. *Sotsiaalseid vastastikku mõjutavaid oskusi tuleb õppida ja harjutada samamoodi kui muidki koolis õpitavaid oskusi. Sotsiaalsete oskuste arenemine on kõige edukamalt võimalik kollektiivis, kus nii täiskasvanud kui lapsed kogevad, et neid väärtustatakse, kuulatakse ära ja kus on võimalik probleemidest avalikult vestelda. Niisuguses kollektiivis realiseeruvad õpetajate omavaheline toetus ja ühine vastutus. Tunnete käsitlemist on samuti oluline õppida ja lubada ka negatiivseid tundeid nii, et nendega ei kahjustata ennast ega teisi. Lastepsühhiaatri Tuula Tammineni sõnul on tunnete äratundmine ja nende juhtimise õppimine lapse tulevase

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
33 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sofia Rubina

konkurssidelt. Ise rõõmustab lauljatar enim Baltimaade noorte dzässilauljate konkursil "Sony Jazz Stage" saavutatud tunnustuste üle. Ta on esinenud koos selliste kuulsustega nagu Sergei Manukjani, Marian Petrescu, Ted Cursoni ja Zhenia Gimeriga. Sofia Rubina on dzässlaulu õppinud nii Sotsis, Cottbusi Konservatooriumis kui ka Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemias. Eestis võib teda kuulda esinemas erinevates koosseisudes, muuhulgas näiteks kollektiivis Broken Time Orchestra. Viimasel ajal on Rubina teinud tihedalt koostööd ka saksofonist Villu Veskiga. Sofia on tuntud nii Eesti kui Baltimaade ja Euroopa publikule. Lauljanna enda jutu järgi tuleb ülesastumisi ette mitmel korral kuus, olgu nendeks siis dzässiklubid või kontserdilavad. Kui paljud Eesti muusikataevasse lendavad tähekesed lähevad õhku täis, siis vaatamata paljudele konkursivõitudele on Sofia tagasihoidlik ja ehe. Sofia Rubina jääb tänaval

Muusika → Muusika
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Juhtumianalüüs

Valents peaks olema töötajal üle 50% ehk 0.7 ´kuni 0.9, siis on mõtet teha midagi edasi. McClellandi teooria järgi on Ullal juhtivaks tõukejõuks on kompetentsusvajadus, sest Ulla on kohusetundlik ja töökas ja korralik, aga palk on tal tema jaoks väike ja seega ta teeb tööd ainult oma palga jagu. Tema arvates, ta teeb niigi rohkem tööd, kui ta palk on. Tööandja peaks looma paindliku keskkonna, võtma maha pinge kollektiivis, et töö edeneks paremini, võimalikult rohkem tunnustama töötajat. Töö sujumiseks peaks mõtlema tulemustasuskeemide loomine, soodustused. Kindlasti distsipliin ja hästi läbimõeldud tiimitöö. Teha fun tööd, et oleks huvi tulla tööle. [Tippige siia]

Ühiskond → Ühiskond
81 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Töötajate usaldusisik

on kohustuslik. See tähendab, et ka viie töötajaga ettevõttes võivad töötajad valida endale usaldusisiku. Nii, võibki öelda, et kui ettevõttes töötab keskmiselt vähemalt 30 töötajat, peaksid nad valima endale usaldusisiku, et hõlbustada ja kiirendada infovahetust tööandjaga. Töötajate jaoks võib usaldusisiku olemasolu olla kõige parem viis esitada oma ettepanekuid, nõudmisi, küsimusi, probleemide tõstatamisi. Usaldusisiku hääl on kollektiivis tugevam kui üksiktöötaja seisukoht, mistõttu võib see jõuda paremini tööandjani. Kui on olemas usaldusisik siis tööandjal on lihtsam edastada oma sönum töötajatele. Ta ei pea iga töötajaga eraldi vestlust pidama oma soovist muutsi teha jne. Selle kõigega tegeleb usaldusisik ning vahendab ka tööandjale ettepanekuid. Usaldusisikul on palju õiguseid. Näiteks peab tööandja andma talle ülesannete

Õigus → Tööõigus
15 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Stressi mõju

•mäluhäired ja keskendumisprobleemid; •tunne, et ei suudeta olukorraga toime tulla ega tulevikuplaane teha; •madal enesehinnang. Tööstressi põhjused: -füüsilised (pidev müra ja vibratsioon töökohal, isegi kõvasti töötav raadio, saastatud atmosfäär ja ohtlikud töötingimused) -füsioloogilised (ebamugav töögraafik, alatoitlus) -sotsiaal-psühholoogilised (halvad suhted kollektiivis, ülekoormus, isiklikud konfliktid kollektiiviga või ülemusega) -organizatsioonilised (ebaõiglane või ebaselge kohustuste jaotus, kõrge töötempo, minotoonne töö) https://et.wikipedia.org/wiki/Stress http://www.miksike.ee/documents/main/referaadid/stressist.htm www.eviva.ee/stress-ja-meie-organism/ http://lecheniedepressii.ru/vliyanie-stressa-na-zdorove-cheloveka.html https://lifehacker.ru/2012/10/02/stress-body/

Bioloogia → Bioloogia
1 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Kõhulahtisuse sündroom lastel

roe antibiootikumide kõrvaltoimena neeruvaagnapõletik ja kopsupõletik vedelikupuudus (keele ja limaskestade kuivus,pisarate puudumine, imikutel sissevajunud lõge, harvenenud urineerimine, laps rahutu, väsinud ja unine tugev kõhuvalu loid olek, ebaadekvaatne käitumine kiire pulss, hingeldus äge peavalu, kuklakangestus kaalulangus Haiguse ennetamise võimalused sage ja korrektne kätepesu haige laps ei tohiks viibida kollektiivis (lasteaed,kool) lapse vaktsineerimine esimesel elupoolaastal (rotaviiruse vastu) Haigustunnuste leevendamine Pakkuge naatriumit ja kaaliumit sisaldavat lahust. Apteekides käsimüügis saadaval pulber Rehydron. Vajadusel pidage nõu perearstiga. Tarvitage rohkelt vett! "Smecta" pulber ­ lastele alla 5-e aasta ½ pulbrit 3 korda päevas joogiga, suurematele 1 pulber 3 korda päevas Üle 12 aastastele ägeda kõhulahtisuse perioodil (iste vesivedel) loperamiidi-

Bioloogia → Bioloogia
1 allalaadimist
thumbnail
8
docx

PERSONALI JUHTIMINE

töötama, sest mõned ühiskonnad võtavad väga vaevaliselt vastu uued elustiilid. IHRM keerukus seisneb kuues peamises faktoris: 1) Laiem väljavaade ­ rahvusvahelised juhid puutuvad kokku probleemidega, mis on seotud erinevate kultuuriliste erinevustega 2) Suurem seotus personaliga - välismaised töötajad vajavad rohkem tähelepanu elatuspinna küsimustes, tervisekaitses, turvalisuses, koduigatsustasudes ning kohanemises võõras kollektiivis. 3) Kõrgem riskifaktor ­ inimlikud ja majanduslikud tagajärejed on rahvusvahelises ettevõttes tõsisemad kui kohalikus väikefirmas. 4) Tööjõu rõhu erinevus välis- ja kohalike töötajate vahel ­ välismaalaste vahetuse tõttu peab muutuma ka töö struktuur. 5) Kohanemine välistööjõu juhtimispõhitõdedega ­ arvestamine seadustega, majandusolukorraga.

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
85 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Inimese evolutsioon

INIMESE EVOLUTSIOONI MÕJUTAVAD TEGURID - Pärilik muutlikus - Geenitriiv - Geenivool - Looduslik valik INIMESE EVOLUTSIOONI SUUNAD - Püstine kehahoid - Kahel jalal liikumine - Esijäsemete areng tööorganiteks - Peaaju areng - Infovahetus (häälitsused) - Mõtlemis- ja kõnevõime Põhjusteks - Metsade vähenemine - Neoteenia - Tööriistade kasutuselevõtt Sotsiaalne evolutsioon - Kollektiivis kogenenud info edasi andmine ühelt sugupõlvelt teisele - Kas bioloogiline evolutsioon jätkub? - loodusliku valiku mõjujõud (väheneb) ­ stabiliseeriv valik (nõrgeneb) - Inimese mõju teistele liikidele bioevolutsioonis? Australopithecus afarensis: - 4 milj - Ajumaht 500 ml - Tugevad lõuad Homo abilis - 2.1- 1.6 milj a tagasi - Esimene perekonna Homo esindaja - 2-jalgsus

Bioloogia → Bioloogia
59 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Olav Ehala

ja "Buratino". Lisaks esineb Ehala pianistina ning osaleb ansamblite töös. Tihedam koostöö seob Ehalat ansambliga Kiigelaulukuuik, kus ta 1989. aastast tegutseb helilooja, klaverisaatja ja arranzeerijana. Olav Ehala on oma mitmekülgse tegevuse eest pälvinud rohkelt tunnustusi: Eesti muusika aastapreemia (1992), Suure Vankri preemia (1997), Eesti Kultuurkapitali aastapreemia joonisfilm "Lotte" loomingulises kollektiivis (2000), Valgetähe V klassi teenetemärgi (2001), Riho Pätsi Koolimuusika Fondi stipendiumi (2002), Eesti Muusika Nõukogu aastapreemia põlvkondi, maitseid ja südameid ühendava heliloomingu eest (2005), Eesti Raadio Aasta Muusiku tiitli (2005), Eesti Muusikaauhinna panuse eest Eesti muusikasse (2007). Olav Ehala on Eesti Muusikaõpetajate Liidu auliige. Triin Alatsei

Muusika → Muusika
16 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Olav Ehala elulugu

arranzeerijana. Ansambliga Kiigelaulukuuik on esinetud Eestis, Soomes, Saksamaal, Iirimaal ja Portugalis. Kiigelaulukuuikul on ilmunud CDd "Siidiplaat", Olav Ehala autoriplaat "Kino- Teater-Muusika" ning "Koidulast Ehalani". Samuti on ta mänginud ansamblis Kristallid, kus ta kirjutas ansamblile mõned lood. Preemiaid Eesti muusika aastapreemia (1992). Eesti Kultuurkapitali aastapreemia joonisfilm "Lotte" loomingulises kollektiivis (2000). Valgetähe V klassi teenetemärgi (2001). Riho Pätsi Koolimuusika Fondi stipendiumi (2002). Eesti Raadio Aasta Muusiku tiitli (2005). Eesti Muusikaauhinna panuse eest Eesti muusikasse (2007). Riikliku Kultuuripreemia 2010. aasta loomingu eest (2011). jt. Tähtsamad teosed Tuntud joonis- ja nukufilmid, kus Ehala looming kõlab: "Aeg maha", "Eine murul", "Ärasõit", "Papa Carlo teater", "Hotell E", jt.

Muusika → Muusika
57 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Integraalne mudel

Pärast iga aine lõpetamist kirjutab tudeng lõputööd ja eksami kus on näha kui palju tudeng sai teada ja aru saada. Indiviid. Tudeng, kes tahab huvijuhiks saada peab arendama endas neid oskusi nagu: lahkus, avameelsus, loovus, lapsedesse hea suhtumine ning töövõime. Selle jaoks sobivad väga hästi igasugused mängud ja koostööd, parem et lapsed lasteaiast või koolist osaleksid ka. Kollektiiv. Et töö läks hästi peab kollektiivis hea atmosfäär olema. Õppejõud on lahke, abivalmis ja huvi pakkuv, nii et tudengitel oleks stiimul edasi minna ja tudeng ei kardaks küsida ja täpsustada midagi, mis ei ole veel arusaadav tema jaoks. Kollektiiv on alati valmis koostööks ja kõik tudengid aitavad üksteist. Keskkond. Keskkond pakku uut informatsiooni saada, uued võimalused kus iganes osaleda, oma teadmisi rakendada ja proovida end väljendada mitte ainult ülikoolis vaid välisühiskonnas ka. See annab head praktikumi.

Kategooriata → Uurimistöö alused ja...
52 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Tuulerõuged

limaskestale, mistõttu on valus süüa javäljaheites võib esineda verd. Mõnikord võib haigusega kaasuda tserebelliit ehk väikeaju põletik, mis iseloomustub peamiselt tasakaaluhäiretega. Levikuviisid Tuulerõuged nakatavad nii villidest kui ka hingamisteedest. Nakkusohtlikkus algab kaks-kolm päeva enne lööbe ilmnemist ja kestab, kuni lööbe avaldumisest on möödas neli-viis päeva. Haigestumist vältida on väikeses kollektiivis või peres ilmselt vähe tõenäoline. Piirata võiks lähedast kontakti haigega ning haigestunud last ei tohi viia lastekollektiivi. Ennetamine (Vaktsineerimine) Tuulerõugete vastane vaktsiin on maailmas juba olemas, aga selle laiemalt kasutusse võtmise otstarbekus on küsitav, kuna haigus on tavaliselt väga kerge ja paraneb hästi. Vajalik on vaktsiin neile inimestele, kelle immuunsüsteem on mingil põhjusel nõrgem ja kes põevad ka

Inimeseõpetus → Inimese füsioloogia
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Majandusteadus

tegeleb majandusteaduses uuritavate suuruste mõõtmise probleemidega. Traditsiooniliselt kuulub majandusteaduse alla ka majandusliku mõtte ajalugu, mis on sisuliselt üks mõtteajaloo valdkond. Mõnikord mõistetakse majandusteaduse all ka ettevõttemajanduse valdkondi nagu turundus, mis tegeleb reklaami- tarbija- ja müügi küsimustega, ning ärijuhtimine ehk management, mis tegeleb tööjaotuse, rollide ja informatsiooni liikumisega kollektiivis. Traditsiooniliselt on majandusteaduslikud uuringud tuginenud teoreetilistele mudelitele ja ennustatud seaduspärasuste empiirilisele kontrollile. Ajalooliselt on mudelid esitatud sõnaliselt, viimastel aastakümnetel on aga peaaegu ainuvalitsevaks saanud formaalne matemaatiline esitus. Vaatamata matemaatilisele keelele ei püüdle teoreetiline mudel majandusteaduses, erinevalt loodusteadustest, peaaegu kunagi täpse mõõdetava tulemuse ennustamisele. Teoreetiline mudel on pigem mõtlemise

Majandus → Majandusteadus
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti jazzmuusik Helmut Aniko

Vajadusest oma anamblite repertuaari avarada, hakkas ta arranzeerima. Helmut alustas oma muusikuteed 1960. aastal ansamblis ,,kevad". Kui Aniko ansambliga liitus, polnud tal saksofonimängust suuremat aimu, talle anti kätte noodid ning paluti lood selgeks õppida. Kuna noor Aniko oli kiire õppija mägis ta juba paari nädala pärast nagu proff. Helmut tegutses ka Viljandis legendaarse kultusgrupiga ,,The Breakers". Osales ka ansablis ,,Andromeeda" ning jazz-rockiga eksperimenteerivas kollektiivis ,,Psycho". Aastatel 1974-1993 oli ta ametis ENSV Riiklikus Filharmoonias ning vahemikul 1981- 1991 ka ,,Viru" varietee muusikaline- orkestri juht. Sellest ajast on pärit ka plaadile jõudnud VIBproject. Seal kohtus ta ka enda tulvase kaasaga, pianisti ja Collage'i laujla Katrin Mägiga. Ta oli ka muusikaõpetaja Tabasalus aastatel 1995-2000. Tema poolt kokku toodud BigBandiga osales ta ka edukalt 1978. aastal rahvusvahelisel Tbilisi

Muusika → Jazzmuusika
2 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tarbetud ja üleliigsed sõnad

Tarbetu ja üleliigne sõna(d) Seda oskasid ka vähesed ette ennustada Relvastumine on Venemaa üks olulisemaid prioriteet Et suudaksime kõik kiviaiad üles taastada Humana müüb ärakasutatud riideid Ema läks juba noore neiuna kooli tööle Väär sõnajärg: -Sellest räägime täna 130-aastaseks saava Tallinna reaalkooli direktor Gunnar Aarmaga (kes saab 130 aastaseks, kas reaalkool või direktor) Väär keelend moonutab mõtet: Avarii teinud seltskond varastas magades juhilt.....magavalt (on õige) Kalev õppis nädalaga keskmängijat kasutama Prokurör esitas uue süüdistuse kartelliasjad Vaatame tänastele ajalehtedele otsa....Vaatame tänaseid ajalehti HOIDU poolt-TARINDIST Mitte . kass mitte magab, vaid on surnud- EI JAH- kass on surnud, mitte ei maga. Omama-VERB Jaak omab palju poolehoidjaid-EI JAH- Jaagul on palju poolehoidjaid Läbi Vabadus tuleb läbi demokratiseerimise-EI JAH- vabadus tuleb demokratiseerimise...

Eesti keel → Eesti keele väljendusõpetus
4 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Milline on edukas juht ja juhtimine?

Milline on edukas juht ja juhtimine? Milline peab olema ideaalne juht tänapäeva reaalides? Mulle koguaeg tundus, et edukas juht on see inimene, kes organiseerib tööd firmas nii: iga alluv töötaja mõtleb, et justnimelt tema töö toob firmale edukust. Aga tõepoolest hea lõplik resultaat tuleb ainult õige organisatsiooni pärast. Tõeline juht peab koguaeg olla varjus, ta peab nähtmatult suunata oma töötajaid vajalikku nõvasse ja koguaeg olla kõigide asjade kursis. Ta peab olema kõige asjade kursis, kõige eest vaadata, aga ei pea olema nähtav, et keegi ei tunduks tema ebameeldiva kontrolli. Juht peab omama spetsiaalsete omadustega, mis iseloomustaksid teda nagu liidri. Ideaalne juht peab olema nagu õpetaja alluvate jaoks, nagu iga õpetaja peab olema kogemusega ja teadmistega, kuidas tehingu sõlmida, firma kasumid suurendada. Firma juhataja kogemuseta ja teadmisteta on nagu auto ilma rattadeta ­ ta on, aga ei ole sellest kasu. Min...

Majandus → Juhtimine
27 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Hämäläinen „Sissejuhatus sotsiaalpedagoogikasse“

Milline on sotsiaalpedagoogika? pidevas arengus ei seostu konkreetselt objektiga tundlik ühiskonda mõjutavate voolude suhtes Püüe toimuvat aktiivselt mõjutada Tuleviku kujundamine, nii indiviidide, kollektiivi kui ühiskonna seisukohalt Kindel poliitiline kontekst Ühiskonnakriitiline iseloom Teooria määrab praktika Hädasolijate aitamine, tõrjutuse pidurdamine ja leevendamine, ühiskonda integreerumisele kaasaaitamine Inimeste mõjutamine kollektiivis ja kollektiivi kaudu Indiviidi arengu mõjutamine Rõhuasetus on sellel, kuidas indiviid integreerub ühiskonda, selle tegevussüsteemidesse ja kollektiividesse! Kasvatuse keskne tähendus ühiskonna arengus Mida probleemide lahendamiseks võib teha ja peab tegema Sotsiaalpedagoogiline teooria: Enesemääratlusteooria- analüüsib sots.ped põhisisu, kujundab küsimusteasetuse iseloomu, asend teadusena, õppeainena, ühisk. tegevusssteemina

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika
117 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Kas koolikiusamise vastu saab võidelda?

Ema või isa peaksid kindlasti lapsega rääkima, eriti sellest mis koolis toimub. Kiusatav ei julge sageli rääkida sellest, mis juhtunud on, kuid vanemad peaksid just sellele rõhutama. Lapse ema ja isa sageli õhutavad aga oma last valel viisil, kinnitades talle, et kiusajatele peab vastu hakkama, muidu on tegu luuseri ja äpuga. Sageli kasutavad vanemad abinõuna kooli vahetamist, kuid tegelikult ei ole sel eesmärki. Ohver jääb ohviks ka uues kollektiivis. Lapsi abistavad ka psühholoogid, kes on igas koolis olemas ning mõnes on ka laste tugigrupid. Kuid kui tegu on näiteks kümneaastase õpilasega, siis kes meist oleks selles vanuses julgenud minna rääkima, isegi oma õpetajale? Sellele oleks järgenenud veel hullem kiusamine ja pärast tunde oleks klassikaaslaste kamp kooli nurga taga oodanud. Üks tähtsamaid abistajaid on ka õpetaja. Klassijuhataja, kellel on oma klassiga hea side, saab palju korda saata. Üks võimalus on

Kirjandus → Kirjandus
46 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Puhkeseadus

ajal 3) Vanemale, kes kasvatab 7- 10 a. Last lapse koolivaheajani 5) Alaealistele 6) Tööga seotud tervisekahjustuse järgselt töövõime osaliselt kaotanud töötajale §17 Puhkuse kasutamist takistavad asjaolud (1) ... on: 1) Töötaja ajutine tövõimetus 2) Rasedus- ja sünnituspuhkusel viibimine 3) Riigi- või kohaliku omavalitsusorgani poolt pandud ülessannete täitmine 4) Osalemine seaduslikus streigis või töötajate esindamine kollektiivis §24 Puhkusetasu maksmine (1) Puhkusetasu makstakse täies ulatuses hiljemat eelviimasel tööpäeval enne puhkuse algust (2) töötaja kellele ei makstud puhkusetasu ettenähtud ajal võib nõuda puhkuse pikkendamist puhkuse tasu maksmisega viivitatud aja võrra §27 Rasedus- ja sünnituspuhkus (1) Naisele anntakse sünnituslehe alusel rasedus- ja sünnituspuhkust 140 kalendri päeva (2) Mittmikute sünni või tüsistusega sünituse korral antakse rasedus- ja sünnitus puhkust 154

Õigus → Õigusteadus
33 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mina ja juhiabi juhiabi eetikakoodeks

On aja märgiks, et ettevõtetelt ja seal töötavatelt inimestelt oodatakse aina kõrgemat profesionaalsust ning suuremat avatust ja koostöövalmidust. Kooskõla inimese väärtusmaailmaga, eelkõige just oma elukutse väärtuse tunnetamine, motiveerib igat töö tegijat ja julgustab ennast proovile panema uutes põnevates valdkondades. Selleks, et kõik saaksid kollektiivis aru ühtemoodi organisatsiooni väärtushinnangutest, olen seisukohal, et igas organisatsioonis peaks olema eetikakoodeks. Juhiabi töö on professionaalne tegevus, mis aitab organisatsioonil lahendada asjaajamise ja suhtlemisega seotud probleeme ning kindlustab organisatsiooni edukuse. Juhiabilt oodatakse kompetentsust ja esinduslikkust. Ta esindab eelkõige oma organisatsiooni ning esikohal on organisatsioon ning selle juht koos kaastöötajatega, tagaplaanil aga juhiabi ise

Ametid → Sekretäritöö
47 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ma muudaksin oma kodukohas

Enne haldusreformi oli Viru-Nigula alevik ka valla keskuseks, kus asub vallamaja, Vasta Kooli lasteaed, raamatukogu, rahvamaja, spordihoone, muuseum ja perearst, lisaks asub ühe kilomeetri kaugusel kohalik põhikool. Ma mõtlesin kuidas sellele teemale läheneda. Küsisin iseendalt, mida ma tahaksin muuta oma kodukohas. Siin on ju kõik olemas, mis vaja. Ise ma töötan Vasta lasteaias tugiisikuna. Töö mulle meeldib ja on samas vaheldusrikas. Kollektiiv on üldiselt meeldiv. Nagu naiste kollektiivis ikka on seal piisavalt intriige ja hõõrumisi, kuid üldiselt võib töökeskkonnaga rahule jääda. Lapsed kompenseerivad selle oma positiivse süstiga ära. See-eest kilomeetri kaugusel asuv kohalik põhikool, millel nimeks Vasta kool, asub ilusas renoveeritud mõisa hoones. Koolil on park ja maja ees roosiaed. Iga lapse unistuste kool. Interjöör on soe ja hubane, klassid on väikesed ja õpilasi on klassis vähe. Õpetajal on aega kõikide lastega tegeleda.

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Eesti kunstnikud.

on Eesti Kunstnike Liidu liige. Mõned Evald Okase tuntuimad teosed on "Naine ja Hobune II", "Puhkav akt" ja akt "Pilved". Kronoloogia 28. novembril 1915 sündis Tallinnas 1931 ­ 1937 õppis Riigi Kunsttööstuskoolis 1938 ­ 1940 õppis samas koolis maalimist 1939 esimene avalik esinemine 1939 ­ 1940 Eesti Kujutavate Kunstnikkude Keskühingu liige, Riigi Kunsttööstuskooli õppejõud 1942 ­ 1944 Jaroslvalis kunstnike kollektiivis, ringekunstnik 1943 Eesti Kunstnike Liidu asutajaliige 1944 Tallinna Riikliku Tarbekunsti Instituudi dekaan 1954 Eesti Riikliku Kunstiinstituudi professor 1962 NSVL Kunstide Akadeemia korrespondentliige 1963 Firenze Kunstiakadeemia auliige, NSVL rahvakunstnik 1972 Leningradi Eksliibriste ja Graafika ühingu auliige 1975 NSVL Kunstide Akadeemia akadeemik Auhinnad 1948 Eesti NSV Riiklik preemia 1950 Nõukogude Eesti preemia kristallvaasi kujundamise eest

Kultuur-Kunst → Kunst
46 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Sekretäri ja juhi koostöö

Asudes tööle uude asutusse või edendadest ametiredelil, siis esimestel päevadel on omane mõningane ebakindlus. Samas just koostöö alguses mõjutab suurel määral edaspidiste suhete kujunemist. Nii juht kui juhiabi on äraootaval seisukohal. 8 7.TÖÖSUHTE ARENG Efektiivsed suhted ei teki koheselt vaid vajavad arenguks aega. Suhted kollektiivis sõltuvad nii juhist kui ka teistest töötajatest. Bioni teooria väidab et kollektiiv võib töötada juskui kahel tasandil-üks on eesmärgipärane tasand, kus toimub teadlik mõtlemine ja valitakse oma reaktsioone. Teine tasand on irratsionaalne tasand, kus püütakse teostada teadvustamatta emotsionaalseid eesmärke. Bion kirjeldab kolme tüüpi gruppe: -sõltuv grupp -võitlev ja põgenev grupp -paari moodustuv grupp

Ametid → Sekretäritöö
272 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

SOTSIAALPEDAGOOGIKA TEOORIA JA PRAKTIKA

SOTSIAALPEDAGOOGIKA TEOORIA JA PRAKTIKA 1. Millised on erinevad võimalused mõiste sotsiaalpedagoogika tõlgendamiseks ja  miks on võimalik  seda tõlgendada mitmeti? Sotsiaalpedagoogika kohta ei ole üht, kõigile vastuvõetavat tõlgendust.  Sotsiaalpedagoogika ei seostu  ühegi  objektiga  sedavõrd  selgesti  kui  muud  pedagoogikaga  terminid,  nagu  koolipedagoogika  jne.  Sotsiaalpedagoogika  enesemääratlus  kujuneb  ja  areneb  diskusiooni  käigus.  Selle  erisugused  tõlgendused  on  seotud  erinevate  inimese­  ja  ühiskonna  käsitlustega,  moraaliteooriate  ja  teadusteoreetiliste  suundmuste  ja  mõttevooluga.  Sotsiaalpedagoogika  on  tihedas  seoses  ühiskonna  eluga  ehk  areneb  vastavalt  ühiskonnas  toimuvaga  aga  teda  ei  tohiks  käsitleda  reaktiivse  seisukohavõtuna  ühiskonnas  vaid  püüdena  toimuvat  muuta  ehk  parandada.    Kogu  pedagoogika  on  seotud tuleviku kujundamisega, otsides vaatenurki ja vahendeid indiv...

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika
117 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sotsiaalne tõrjutus paratamatus või vaba valik

Põhjused on küll erinevad, aga lõpuks takerdub kõik selle taha, et tuntakse end ebamugavalt nendega suheldes. Raske mõista, kergem hukka mõista. Võetakse kindel seisukoht, mida ei suudeta endale ega teistele ära selgitada. Samas kunagi võib juhtuda, et nemad on teistest erinevad, sotsiaalne tõrjutus võib kujuneda välja ealistest iseärasustest. Ei mingit tolerantsust. Sotsiaalset tõrjutust võib kohata kõikjal. Seda võib ette tulla näiteks ühes kollektiivis kuhu üritutakse sulanduda, seda lihtsalt ei juhtu. Selle põhjustajaks võivad olla suhtlemisprobleemid, aga ka palju muud. Mille tagajärjena langeb indiviidi enesehinnang väga pikaks ajaks ja sellega kanduvad mõjud ka teistesse eluvaldkondadesse, mis omakorda võib kahjustada teisi ja nendega seotud isikuid. Sotsiaalse tõrjutuse kõige hullemaks tagajärjeks on üksindus, mis põhjustab omakorda

Ühiskond → Kodanikuõpetus
118 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Motivatsioonisüsteemid organisatsioonides

tunnsutust. Erinevate aukirjade, märkide ja lisatasude välja andmine näitab personalile välja, et neid väärtustatakse ja hoitakse, mis omakorda mägib suur rolli nende enesearenguks. Eneseteostus, mis hõlmab enamasti inimese professionaalset (ka isikliku) ja vaimsetarengut. Töötaja peab saama võimaluse arendada end professionaalsel tasandil, samas tundes, et ta on arenendud kui isiksus. Koolituste läbiviimine terves kollektiivis on väga effektiivne, kuna see tõstab töötajate teadmisi oma valdkonnas ning samas ka arendab nende igapäevaseid teadmisi, mida saab hiljem kasutada ka igapäevaelus. Igal isikul peaks olema oma võimalus on tööl avada endas varjatud potentsiaali. Samuti võib ülemus motiveerida töötajaid töötama andes neile huvitava väljakutsega ülesandeid, kus tegija saaks ennast avada ja näidata. Motivatsioon on töötajate jaoks põhiliseks ajendiks, et enda tööd hästi teha

Psühholoogia → Juhtimispsühholoogia
26 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Juhtimisprobleemi analüüs

Probleemi määratlemine Peamine probleem on Marguse ja Annika omavaheline töösuhe, mis eirab üldiseid käitumisreegleid ja tekitab (vähemalt) ühele osapoolele tervisehäireid. Juhtimisprobleemile viitab siinkohal juhi (Marguse) suhtlemisviis oma alluvaga ­ karjumine alluva peale, oma käitumise motiivide põhjendamata jätmine. Organisatsioon kaotab juhi sellise käitumise puhul spetsialiste, kiireloomuliste projektide ümbertegemine raiskab aega ja ressursse. Lisaks pinged kogu kollektiivis tulenevalt juhi käitumisest. Ettevõtte seisukohalt oleks mõistlik tegeleda juhi käitumismustri parandamisega ­ et Annika, kui spetsialist ei peaks tegema pidevaid ettekandeid oma töö kohta, sest ta on kompetentne ja piisavalt kvalifitseeritud. Eriti seetõttu, et ta on oma osakonna juht ning tal peaksid olema ,,vabad käed". Senine töökorraldus muutub kahjulikuks ettevõtte toimimise seisukohalt ­ kasu jääb saamata, kui projektid venivad. Olukorra hindamine

Psühholoogia → Juhtimispsühholoogia
150 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Organisatsiooni analüüs

Töötajatel (eriti asendus teenidajatel) puuduvad kindlad töö ülesanded, puuduvad reeglid. Ei peeta kiirkoosolekuid (enne suurema ürituse algust), ei koolitata oma uusi ega ka varem tööle asunud töötajaid. Juhataja ei premeeri töötajaid töö tulemuste eest. Ei korraldata kuu koosolekuid või muid kollektiivseid koosviibimis, kus saaks rahus läbi arutada töö ülesandeid ning tehtud vead, uuendused, parendused, ettepanekud. Selline juhataja poolne käitumine tekitab kollektiivis väga suurt info ja motivatsiooni puudust, segadust, pingelist õhkkonda. Töötajatele on vaja tagasisidet anda (lk 112) ­ nii positiivset, kui ka negatiivset. Positiivne tagasiside parandab töötajate tegevust olulisel määral. Mõõdukas "koguses" ja õigesti edastatud negatiivne tagasiside parandab samuti töötajate tegevust. Kuid käesoleva kohviku juhataja ei pööra tähelepanu oma töötajatele, ega anna neile mingeid kommentaare (va pidev

Sotsioloogia → Organisatsiooniline käitumine
291 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Mis on temperament?

Sangviinilise temperamendiga inimene on elav ja aktiivne, eriti kui tal on palju huvitavat tegevust; kui tal seda ei ole, muutub ta igavaks ja loiuks. Sangviinikule on iseloomulik kiire kohanemine muutuvate elutingimustega, ta leiab kiiresti kontakti ümbritsevatega, ei tunne kohmetust võõraste inimestega suhtlemisel, on mõnevõrra kärsitu, vajab uusi muljeid, mis tema aktiivsuse vallandaksid. Kollektiivis on sangviinik lõbus, elurõõmus, asub meeleldi, innuga uue ürituse kallale, on üldse tarmukas. Ent niisama ruttu kui ta süttis, võib ta ka jahtuda, kui üritus lakkab teda huvitamast, nõuab nokitsemist pisiasjade kallal ja kannatust. Talle on meeltmööda vaidlused ja võistlused, igasugune oma jõudude mõõtmise teistega. Liigutused on kiired, kõneleb kiiresti ja lülitub ruttu uude töösse.

Psühholoogia → Psühholoogia
96 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mina klienditeenindajana

jootraha, mis teeb kindlasti ühe teenindaja päeva rõõmsamaks. Ning tean ka, et jätan klienditeenindajana meeldiva ja sõbralikku mulje. Võin seda väita, kuna tean seda kogemustest. Teiseks tugevuseks tooksin välja selle, et olen juhtiv inimene. Ma olen hea liider ning rühmajuhendaja. Mulle meeldib inimestele jagada korraldusi ning veel enam see, et nad ka täidaksid korraldusi ning töötaksid rõõmuga kaasa. Samas häirib mind see, kui kollektiivis on üks inimene, kes juhib ja teised on vaiksed ning ei julge arvamust avaldada. Klienditeenindajana aga ei saa olla väga juhtiv, sest klienditeenindaja jaoks on klient kuningas ning ei tohi olla pealetükkiv ja käskiv kliendi suhtes. Lisaks nendele tugevustele olen ma väga hoolikas klienditeenindajana. Mulle meeldib korrasus ja puhtus, mulle meeldib kui asjad on paigutatud täpselt ja võin öelda, et olen punktuaalne inimene. Mind häirib korrapäratus ja hilinemine.

Majandus → Klienditeenindus
48 allalaadimist
thumbnail
7
docx

PEST ANALÜÜS

Ettevõte võimaldab käia töötajatel erialastel koolitustel. Eetilised hoiakud. Igal inimsel on oma hoiakud ja põhimõtted. Kuna tööd tehakse gruppides objektidel võibad tekitada eetilised hoiakud lahkhelisid kollektiivis. Migratsioon. Riigisiseselt mõjutab ettevõtet. Noored ei näe oma tuleviku enam nii väikses linnas ning asuvad tööle või õppima suurematesse linnadesse. See võib tulevikus põhjustada tööjõupuuduse. Kuritegevuslik tase

Majandus → Majandus
110 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Minu karjäär lapsepõlvest tänapäevani

lõõb see natukeseks rivist välja küll. Kui siis ennast jällegi koguda on kõik jälle korras. Selle telefoni müügi üks kuldreegelid minu jaoks on see, et kõik mis õelad inimesed ütlevad tuleb lasta ühest kõrvast sisse ja tesest välja. Iga tehtud kõne on absoluutselt uus kogemus. Lisaks kliendiga suhtlemis kogemusele saab ka kogemusi kollektiivi alalt. Meie kollektiiv on küll sõbralik, kuid nagu igas peres leidub üks must lammas, siis on ka meie kollektiivis inimesi kes tahavd natuke ussitada. Mina tegelikult olen praguse tööga rahul kuigi häirib natuke see, et seal valitseb rutiin iga päev ainult üks ja sama. Olen meie Jõhvi kontoris vastu pidanud kõige kaues seal olevastest müüjatest ja saanud ka kuu ning kvartali parima müüja tiitli ning praguseks olen ka vanemmüüja, kes aitab siis ka uutel inimestel seal kohaneda ning jagan nõuandeid parema müügi saavutamiseks. Tegelikult on minu karjäär alles alguses,

Kirjandus → Kirjandus
132 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Sotsiaalsete oskuste areng

Kui agressorite sotsiaalne taju küpseb, tekib kindel ohver (neljandal ­ viiendal eluaastal füüsilise kiusamise ohver) 15 Kiusamise põhjused Lastevanemate eeskujul (manipuleerivad üksteisega ja teiste inimestega) Vanema õe-venna eeskujul - last ennast on korduvalt kiusatud (nüüd kiusab teisi) Halb kasvukeskkond kodus (vanemad ei hoolitse lapse eest, laps pesemata, riided haisevad, kammimata) Uus laps kollektiivis (puuduvad mängu küsimise oskused ja tekib probleeme) 16 Sotsiaalsed oskused ja alaoskused Caldarella ja Merelli positiivsed käitumisviisid: Suhtlemine eakaaslastega Enesejuhtimine/enesekohased oskused Akadeemilised oskused Kuuletumine Kehtestamisoskused 17 Sotsiaalsed oskused ja alaoskused McGinnis&Goldsteini prosotsiaalsed oskused:

Pedagoogika → Pedagoogika
20 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun