Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"ankrupeli" - 22 õppematerjali

ankrupeli on horisontaalse lisaks punktis 1 mainitud tuledele pardatulesid 4 Pilet ning pühapäeval või riigipühal võib võlliga ühe või kahe ankru tõstmiseks.
thumbnail
25
pdf

Ankruseade

ANKRUSEADE Jarmo Kõster Ankruseade koosneb: ankrud, ankrukett koos ketihalsiga, ankrupeli, stopparid ankruketi kinnitamiseks, ketikast, ankru- ja ketiklüüs ning juhtpult. Ankruseadme ülesandeks on laeva asukoha säilitamine reidil või kalda lähedal ankrus seistes. Kasutatakse ka laeva kiiruse vähendamiseks sildumisel jne. Ankru tõsteseadmeks on ankrupeli või kepsel. Ankrupeli on horisontaalse võlliga mehhanism ühe või kahe ankru hiivamiseks. Suurematel laevadel on kaks ankrupeli, sel juhul on peli võllil üks trummel ankruketi ja üks või kaks trumlit sildumisotste jaoks. Kepsel on vertikaalse võlliga mehhanism ühe ankru hiivamiseks. On laialt levinud sõja- ja jõelaevadel. Kui laeval on ahtri ankruseade, on see enamasti kepsel. 2

Ehitus → Laevade ehitus
38 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Laeva Ankruseade

leid. Need on tõstemasinad, millel on teatud elemendid just nimelt ankruketi käsitamiseks. Joon. 10.2.14. Ankruketi laeva küljest lahti andmise seade On ette nähtud võimalus vabaneda ankrust ja ankruketist. Selleks on olemas seade (Joon. 10.2.14.). Seade peab olema juhitav tekilt (tavali- selt otse ankrupeli kõrvalt). Varasematel aegadel oli ketikastis kinnitatud keti otsa ja ülejäänud keti vahel liigendhaak, mida sai vajadusel lahti anda. Peale kogu keti välja andmist jäi liigendhaak tekile, kus teda oli võimalik lahti anda. Ketikastis kinnitatud, tekile ulatuvat ja liigendhaagiga lõppevat ketijuppi nimetati ketihalsiks. Joon. 10.2.15. Ankrupeli 9 Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias

Ehitus → Laevade ehitus
38 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Mehaanika KT 3 D

automatiseeritud. Automatiseerimine võimaldab sillalt ankrut viirata ja kontrollida vettelastud ankruketi pikkust. Teatud juhtudel võimaldab see vältida ohtlikke olukordi seoses vajadusega kiirelt ankur hiivata, ka võimaldab see kergendada pootsmani tööd, sest puudub vajadus pidevaks valveks pakil. Joonisel on toodud üks elektropneumohüdrauliline ankruseadme kaugjuhtimise põhimõtteline skeem. Käigureziimis on ankrupeli trummel 11 pidurdatud pidurilindiga 12, mis surutakse kokku käsirattaga 8. Pidurilindi 12 üks ots koos mutriga 9 on jäigalt ühendatud ankrupeli korpusega, teine ots liikuva hüdraulilise silindriga 15. Õlirõhu puudumisel silinder surutakse vedruga kolvist eemale ja läbi keermestatud varda 10 tõmbab pidurilindi ümber trumli kokku. Trumli käsitsi pidurdamiseks pööratakse käsiratast 8 mille varras on ühendatud tigureduktoriga

Mehaanika → Abimehanismid
29 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Laeva Sildumisseade

üksikdetailide arv ja mõõtmed. Joon. 10.6.1. Sildumisseadme skeem, koostisosad ja nende paigutus: 1- automatiseeritud haalamisvints, 2- suunav rull, 3- kuuerullikuline otsaklüüs, 4- trossipidur (antud juhul kettpidur), 5- kolme rulliga kiip, 6- puksiirklüüs (tsentraalklüüs), 7 ja 8 pollarid, 9- tross (sünteetiline), 10- automatiseeritud haalamisvints kopaga, 11- terastross, 12- puksiirtrossi pidur, 13- kahe juhtrulliga kiip, 14- trossipool piduriga, 15- valatud trossiklüüs, 16- ankrupeli (kepsel), 17- lainekaitse. 1 Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 7-6. Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Joon. 10.6.2. Sildumisseadme üksikosad: 1- kahe postiga pollar, 2- kahe postiga

Ehitus → Laevade ehitus
59 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Laeva ekspluatatsioon eksam

Ankrusedame ülesandeks on tagada laeva kahte kerakujulist või muud samalaadset märki asukoha säilitamine reidil või kalda lähedal püstjoonel ülestikku kõige nähtavamal kohal. (2) Ajavahemikus kella 20.00-st kuni 6.00-ni ankrus seistes. Ankrupeli on horisontaalse lisaks punktis 1 mainitud tuledele pardatulesid 4 Pilet ning pühapäeval või riigipühal võib võlliga ühe või kahe ankru tõstmiseks. Suurtel ja ahtrituld, kui laeval on käik vee suhtes. vahiteenistuses mitteosalevaid laevapere laevadel on kaks ankrupeli. Sel juhul on peli

Merendus → Laeva ekspluatatsioon
178 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Madruse eksami piletid 2016

määratud koht. Sildumist juhendavad tüürimehed. Kui laevas on vähe tüürimehi juhendavad sildumist kapteni poolt määratud ja instrueeritud isikud (pootsmann, v.madrus). Tööpiirkonnast peavad lahkuma kõik kõrvalised isikud. Trossi järeleandmisel tuleb jälgida, et ei satutaks jalgupidi trossi lengide (keerdude) sisse. Tankeritel ei ohi kasutada terastrosse!!! Keelatud on: Pingutada või järgi anda otsi ilma vastava käskluseta; Seista ankrupeli kontrolleril ja samaaegselt pigutada kopal olevat otsa; Panna kopale trossi lisakeerde kopa pöörlemise ajal; Haarata kinni kiiresti libisevast trossist; Seista kiipide juures, pingutatava trossi liinil või vahetus lähed.; Kummarduda kaugele reelingu taha; Järgi lasta vaierit otse poolilt; Sõukruvi pöörlemise ajal anda ahtriotsi kaldale; Vabastada tross põõrlevalt kopalt; Töötada ilma kinnasteta, kiivrita ja spets jalatsiteta. • RSK-65 PILET 9

Merendus → Madruse koolitus
124 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Laeva hoolduse ja ekspluatatsiooni arvestuse küsimuste vastused

Nüüd jääb lõpetada operatsiooni ohtlikum osa ­ võõra ankruketi lahti laskmine. See on väga ohtlik, kuna pollaril olev tross on suure pinge all! Pollarilt vabanedes võnkleb trossi ots õhus ja võib vabastajat vigastada. 19)Ohutustehnika ankrupeliga töötamisel: Enne ankru allalaskmist või hiivamist tuleb veenduda, et ankruketi kastis ei viibiks inimesi (,,jänesed" võivad sinna peitu pugeda).Enne ankru vette laskmist tuleb kontrollida ankrupeli korrasolekut ja veenduda, et vööri all vees ei oleks ujuvvahendeid.On keelatud seista allalastava või hiivatava ankruketi liinil või vahetuses läheduses. Ankrupeli kotrollerit juhtival isikul on keelatud eemalduda kontrollerist ja tegeleda kõrvaliste asjadega. Laeva kai ääres seistes peavad klüüsis olevad ankrud olema kinnitatud kahe piduriga. Laeva väljumisel sadamast või kitsustest tuleb ankur teha mereklaariks, s.t. kinnitada kõik pidurid

Merendus → Eriala seminar
7 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ankruoperatsioonid

võimaldama keti eraldamise laevakerest tekil, ankrumasina lähedal. Enamasti on kasutusel mingi käsitsi juhitav ülekandemehhanism, mis võimaldab tekilt avada ankruketi ketikasti või mõne muu laevakere detaili külge kinnitatud otsa. Ankurdamine Suurel sügavusel ja piiratud manööverdusvabadusetingimustes ankurdamise iseärasused Suurtel sügavustel ankrusse jäämisel on oht, et ankrukett on liiga pikalt väljas rippumas ning kui soovitakse ankur hiivata, siis ankrupeli ei suuda seda enam välja tõsta ning ainus võimalik lahkumise võimalus on ankrukett lihtsalt katki lõigata või tervenisti ankrukett ära anda. Tugeva vooluga kitsas sängis ankrusse jäämisel tekib kriitiline moment kui laev on peatunud vee suhtes. Sel ajal ei allu ta roolile ja "tõuge edasi" võib esile kutsuda järsu segamise. Siin on väga tähtis, et ankrud oleks eelnevalt klüüsist välja lastud ja ripuks otse veepinna kohal. See

Merendus → Laevandus
23 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Laeva hoolduse ja ekspluatatsiooni eksami piletid ja vastused

Päevamärk on kolmnurk tippuga alla. 4. Tegevus „Inimene üle parda“ korral Tekil olles: viskad päästerõnga üle parda ja annad häire, võimaluse korral võimalikult palju jälgida. Sillas olles: Williamsoni pööre, vajutada funktsioon MOB nuppu, teavitada päästeoperatsiooni keskusi, et keegi on üle parda kukkunud. Pilet No. 07 1. Laeva ankruseade, otstarve, hooldus, kasutamine, tehnilised nõuded Koosneb: ankru, ankrukett koos ketihalsiga, ankrupeli, stopperid (lintstopper) ankruketi kinnitamiseks, ketikast, ketiklüüs ning juhtpult, pesusüsteem (asub ankru klüüsis). Akrusedmete ülesandeks on tagada laeva asukoha säilitamine reidil või kalda lähedal ankrus seistes. Ankrupeli peab suutma hiivata üheaegselt kaht ankrut 50m sügavuselt, kiirusega 8m/min. Ankurit võib alla lasta niisama oma raskusjõul, kuni 40m. Enne aga tuleb ankru peli mootori abi alla lasta veeliinini ja

Merendus → Laeva ekspluatatsioon
87 allalaadimist
thumbnail
252
doc

Merekool praktika aruanne tüürimeestele

Poolidelt keritakse maha 4 sildumisotsa ja laotatakse pikkade lengidena tekile, et oleks võimalik otsad kiiresti kaldale anda. Sildumisotste kinnitusotste oud viiakse läbi klüüside parda taha ja võetakse tagasi tekile. Oude külge kinnitatakse viskeliinid veeblingu sõlmega. Olles kaile piisavalt lähedal antakse ära esimene ots mis on springots. Kail kinnitatakse otsad pollaritele ja laevast pingutatakse otsad peliga. Kuna ühele elektrimootorile on ühendatud ankrupeli ja 2 pooli, siis neid saab koperdada, millega on võimalik liigutada vastavat pooli või ankrut. Alati peab kandma kaitsevahendeid, vähemalt kindaid ja kiivrit. Peale otste äraandmist panen viskeliini kokku ja suundun autotekile. Juhul kui viskeliin peaks otsa küljest ära tulema tuleb ots uuesti sisse tõmmata uuesti viskeliin kinnitada. Väga hoolikas tuleb olla, sest viskeliin võib kuskile taha jääda. Kui ots

Merendus → Praktika aruanded
63 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Laeva jõuseadmete ehitus motoristile

Vahetult ennem gaaside väljumist katlast on sageli nn suitsutorusse paigaldatud õhu-ja vee-eelsoojendid, kateldest väljuvad gaasid, mis omavad veel küllaltki kõrget temperatuuri annavad suure osa jääksoojusest katlasse puhutavale õhule ja katlassepumbatavale toiteveele. Sellist toitevee eelsoojendit nim.Ökonomaiseriks. 14.Ankruseade ja funktsioonid - Ankruseadme ülesandeks on tagada laevaasukoha säilimene reidil või kalda lähedal ankrus seistes. Ankru tõstmiseks on kas ankrupeli või kepsel. Ankrupeli on horisontaalse võlliga ühe või kahe ankru tõstmiseks. Kepsel aga vertikaalse ühe ankru tõstmiseks.Peliga liigutatakse ankrut, mida hoiab ketipidur. Ankrukett lastakse läbi ankrulüüsi.Ankrur, kui see on laeva küljes siis see istub ankrusüvendis parda küljes. Kett koosneb seeklitest. Kett on kinnitatutd ketikasti halsiga ning kett tuleb sealtvälja läbi ketilüüsi. 15.Diiselmootori liigitamine konstruktiivsete lahenduste järgi: 1

Merendus → Laevamehhanismid
110 allalaadimist
thumbnail
142
pdf

Aruanne mv TransDistinto

....................................................................................... 56 4.1.6 Pre- heating ME pump ............................................................................................ 56 4.1.7 Circulating pump warm water ................................................................................. 56 4.2 Roolimasin ..................................................................................................................... 57 4.3 Ankrupeli ja haalamispeli............................................................................................... 59 4.3.1 Kombineeritud haalamis-ankrupel .......................................................................... 59 4.3.2 Haalamispel ............................................................................................................. 59 4.3.3 Hüdrauline süsteem ...........................................................................................

Mehaanika → Masinamehaanika
28 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Eksam merepraktikas, 25 piletit ja vastused

tuld alustades alt ülesse valge, roheline, valge. Vaade ahtrile: keskel valge ahtrituli ja mastis kaks tuld, alustades alt ülesse valge ja roheline. Päeval on laeva keskel kaks musta kolmnurka nurkapidi koos masti pandud. Pilet 8 1. Laeva haalamisseade, otstarve, hooldus Vööris ja ahtris tuleb sildumisoperatsiooniks ettevalmistused teha õigeaegselt. Kõigepealt tellitakse elektrivool ankrupelile ja vintsidele. Laeval kinnitatakse otsad pollaritele. Et pingutatud ots ankrupeli kopalt vabastamisel ei lõtvuks tuleb ta kinnitada kettpiduriga v trosspiduriga kuni ots pollarile kinnitatakse. Ankrupeliga tõmmatakse otsad pingule, et laev ei loksuks palju. Suuremates laevades (pikemad kui 100 m) on sildumise lihtsustamiseks ja lava kinnitamiseks automaatsed sildumisvintsid, mis sildumisoperatsiooni ajal töötavad käsijuhtimise reziimil. Kai ääres seistes pannakse vintsid automaatreziimile, mis hoiavad laeva kai ääres.

Merendus → Merepraktika
128 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Laevade ehitus eksam

· Laev viiakse dokki · Kontrollimiseks tühjendatakse lastiruumid, piigid ja punkrid · Kõiki tanke, sealhulgas ka topeltpõhju ja piike, katsetatakse neile kasutamisel mõjuva maksimaalse survega. · Mõõdetakse plaadistuse paksust · Kontrollimisele kuulub rooliseade kõigi oma ühenduste ja varuosadega · Ventilaatorikraed ja -katted · Kontrollitakse peelestik (mastid, poomisambad, poolmastid, losspoom),, taglastus, varustus, ankrud, ankrupeli, pumbad, veekindlad uksed, õhutorud, tankide peilitorud. · Lastiruumide luukide katted Iga-aastased ülevaatused · Erilist tähelepanu pööratakse: luugiavadele, ventilaatoritele, sahtidele, tekiehitiste vaheseintele, avadele kereplaadistuses, ankrupelile, roolile ja rooliseadmele. Täisülevaatus · Tankide laed, pillerite aluseid, vaheseinte alusplaadistus ja võllitunnel · Teki põhjalik ülevaatus · Mastide kinnitus · Kereplaadistus kaarte juures

Ehitus → Laevade ehitus
158 allalaadimist
thumbnail
92
doc

18.Harjutustest

1.......................................... 2.......................................... 3.......................................... 4........................................... 5.......................................... 33 126. Kuidas nimetatakse noolega osutataud ankrupeli detaili? 1. Peli kopp 2. tähtratas 3. Lintpidur 4. kopeldusseade 127. Millised asjad puuduvad maabumistrepi juures? 1.………………………….. 2.…………………………… 128. Millal heisatakse laeval riigilipp? 1. sadamast väljumisel 2. päikese tõusuga, kuid mitte varem kui kell 8.00 3. kohtumisel teise laevaga, et näidata oma riikliku

Merendus → Madruse koolitus
28 allalaadimist
thumbnail
84
doc

Praktika aruanne - Tallinnk Star

.....................................49 3.2. Diiselgeneraatoreid teenindavad süsteemid.............................50 3.3. Avariidiisel..............................................................................58 4. Laeva abimehhanismid ..............................................................59 4.1. Laeva üldpumbad ....................................................................59 4.2. Roolimasin ..............................................................................64 4.3. Ankrupeli ................................................................................66 4.4. Lastiseade ................................................................................67 4.5. Katlaseade ...............................................................................68 4.6. Laeva veemagestusseadmed ....................................................70 4.7. Laeva külmutusseadmed ..........................................................72 4.8. Võlliliin ja sõukruvi .................

Merendus → Merepraktika
87 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Laevade ehitus EKSAM

Esmane: Laev viiakse dokki Kontrollimiseks tühjendatakse lastiruumid, piigid ja punkrid Kõiki tanke, sealhulgas ka topeltpõhju ja piike, katsetatakse neile kasutamisel mõjuva maksimaalse survega. Mõõdetakse plaadistuse paksust Kontrollimisele kuulub rooliseade kõigi oma ühenduste ja varuosadega Ventilaatorikraed ja -katted Kontrolli takse peelestik ( mastid, poomisambad, poolmastid, losspoom),, taglastus, varustus, ankrud, ankrupeli, pumbad, veekindlad uksed, õhutorud, tankide peilitorud. Lastiruumide l uu kide katted Iga-aastane: Erilist tähelepanu pööratakse: luugiavadele, ventilaatoritele, sahtidele, tekiehitiste vaheseintele, avadele kereplaadistuses, ankrupelile, roolile ja rooliseadmele. Täisülevaatus: Tankide laed, pillerite aluseid, vaheseinte alusplaadistus ja võllitunnel T eki põhjalik ülevaatus Mastide kinnitus K ereplaadistus kaarte juures

Merendus → Laevandus
106 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Eksamipiletite küsimused ja vastused

pumbata sinna sattunud vett. Ankru põhjast välja tõmbamiseks (hiivamiseks) kasutatakse kahte tüüpi ankrumasinaid: horisontaalse pöörlemisteljega ankrupelisid ja vertikaalse pöörlemisteljega ankru keps-leid. Need on tõstemasinad, millel on teatud elemendid just nimelt ankruketi käsitamiseks. On ette nähtud võimalus vabaneda ankrust ja ankruketist. Selleks on olemas seade . Seade peab olema juhitav tekilt (tavali- selt otse ankrupeli kõrvalt). Varasematel aegadel oli ketikastis kinnitatud keti otsa ja ülejäänud keti vahel liigendhaak, mida sai vajadusel lahti anda. Peale kogu keti välja andmist jäi liigendhaak tekile, kus teda oli võimalik lahti anda. Ketikastis kinnitatud, tekile ulatuvat ja liigendhaagiga lõppevat ketijuppi nimetati ketihalsiks. Ankrupeli: elektrimootor, ketiratta lintpiduri juhtmehhanism, mehhanism ketiratta lahutamiseks reduktorist, reduktor, vundament, trossittrummel, laagrid, ketiratas.

Ehitus → Laevaehitus
112 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Exami küsimused ja vastused laevaehituses

sattunud vett. Ankru põhjast välja tõmbamiseks (hiivamiseks) kasutatakse kahte tüüpi ankrumasinaid: horisontaalse pöörlemisteljega ankrupelisid ja vertikaalse pöörlemisteljega ankru keps- leid. Need on tõstemasinad, millel on teatud elemendid just nimelt ankruketi käsitamiseks. On ette nähtud võimalus vabaneda ankrust ja ankruketist. Selleks on olemas seade . Seade peab olema juhitav tekilt (tavali- selt otse ankrupeli kõrvalt). Varasematel aegadel oli ketikastis kinnitatud keti otsa ja ülejäänud keti vahel liigendhaak, mida sai vajadusel lahti anda. Peale kogu keti välja andmist jäi liigendhaak tekile, kus teda oli võimalik lahti anda. Ketikastis kinnitatud, tekile ulatuvat ja liigendhaagiga lõppevat ketijuppi nimetati ketihalsiks. Ankrupeli: elektrimootor, ketiratta lintpiduri juhtmehhanism, mehhanism ketiratta lahutamiseks reduktorist, reduktor, vundament, trossittrummel, laagrid, ketiratas.

Ehitus → Laevaehitus
277 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Laevade ehitus

pumbata sinna sattunud vett. Ankru põhjast välja tõmbamiseks (hiivamiseks) kasutatakse kahte tüüpi ankrumasinaid: horisontaalse pöörlemisteljega ankrupelisid ja vertikaalse pöörlemisteljega ankru keps-leid. Need on tõstemasinad, millel on teatud elemendid just nimelt ankruketi käsitamiseks. On ette nähtud võimalus vabaneda ankrust ja ankruketist. Selleks on olemas seade . Seade peab olema juhitav tekilt (tavali- selt otse ankrupeli kõrvalt). Varasematel aegadel oli ketikastis kinnitatud keti otsa ja ülejäänud keti vahel liigendhaak, mida sai vajadusel lahti anda. Peale kogu keti välja andmist jäi liigendhaak tekile, kus teda oli võimalik lahti anda. Ketikastis kinnitatud, tekile ulatuvat ja liigendhaagiga lõppevat ketijuppi nimetati ketihalsiks. Ankrupeli: elektrimootor, ketiratta lintpiduri juhtmehhanism, mehhanism ketiratta lahutamiseks reduktorist, reduktor, vundament, trossittrummel, laagrid, ketiratas.

Merendus → Laevandus
101 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Kaubandusliku meresõidu õigus

palunud abi tlkimisel, esimene puussepanek on arestimise mõistes Jum tõlk oli ebapädev) ära usalda tõlget, vaid vaata originaali. Court order on tõlgitud kui Judgement- kohtuotsus, viib kogu konventsiooni nonsensiks. Ta ei ole täitemenetlus, kuna pole kohtuotsuse täideviimine. Kohtu korraldus - laeva arestimine on laeva kinnipidamine kohtumääruse alus. oleks pidanud olema eesti keeles. Vanasti lõi täitur laevamasti külge avalduse ja ankrupeli pandi lukku, nii et laev ei saanud liikuda. Tänapäeval toimub Jum käskkirja alusel laeva dok-de võetuse teel, kohtutäitur esitab kaptenile määruse ja võtab hoiule laeva dokumendid, ilma milleta laev sõita ei tohi. Kindlustatakse laeva kinnipidamine. Arestimise instituut tekkis reederite, vedajate huvides. Miks nii? Ülesanne ja eesmärk laeva arestimisel on saada rahuldav tagatis oma nõudele. St ta on hagi tagamise abinõu. Miks

Õigus → Mere- ja transpordiõigus
59 allalaadimist
thumbnail
103
doc

Meresõiduohutus ja laeva juhtimine

2- jalgplokid; 3- runnerid; 4- tõmbeots. Sarnast skeemi näeme ka Joonisel 8.19. Selli-selt saab tekitada täiendava tõmbe ankrupeli jaoks. Joon. 17.19. 1- tross või ankrukett; 2- gini; 3 ja 6- kinnitusotsad; 4- lastivintsid; 5- jalgplokk. Kaugus laevast, millisele ankur

Merendus → Ohutus ja ohuteave
46 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun