Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Eesti keele eksami 2018 konspekt (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks me ei hinda eesti keelt?
  • Kui ta on nii rumal et ei oska rahaga midagi peale hakata?
  • Kes metsa vaid selle puidukoguse järgi hinnata oskab?
  • Kes ei näe metsa sisse?
  • Kui puudub seda toetav süsteem?
  • Miks mitte üllatada seda inimest heateokingitusega?
Vasakule Paremale
Eesti keele eksami 2018 konspekt #1 Eesti keele eksami 2018 konspekt #2 Eesti keele eksami 2018 konspekt #3 Eesti keele eksami 2018 konspekt #4 Eesti keele eksami 2018 konspekt #5 Eesti keele eksami 2018 konspekt #6 Eesti keele eksami 2018 konspekt #7 Eesti keele eksami 2018 konspekt #8 Eesti keele eksami 2018 konspekt #9 Eesti keele eksami 2018 konspekt #10 Eesti keele eksami 2018 konspekt #11 Eesti keele eksami 2018 konspekt #12 Eesti keele eksami 2018 konspekt #13 Eesti keele eksami 2018 konspekt #14 Eesti keele eksami 2018 konspekt #15 Eesti keele eksami 2018 konspekt #16 Eesti keele eksami 2018 konspekt #17 Eesti keele eksami 2018 konspekt #18 Eesti keele eksami 2018 konspekt #19 Eesti keele eksami 2018 konspekt #20 Eesti keele eksami 2018 konspekt #21 Eesti keele eksami 2018 konspekt #22
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 22 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-04-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 64 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor neeger7c Õppematerjali autor
Erinevate potentsiaalsete teemade põhjal tehtud riigieksami jaoks kordav materjal.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
81
docx

Sissejuhatus eetikasse

EETIKA 1. Sissejuhatus Mis on eetika? Argo Buinevits Soovituslik kirjandus: · Eetikaveeb www.eetika.ee TÜ eetikakeskus · Eetika ja moraal. Maie Tuulik 2002 · Õpetaja eetika. Maie Tuulik 2008 · Ärieetikat kui niisugust pole olemas. John C. Maxwell 2003 · Evangeelne eetika. Robert Võsu 1996 · Eetikakoodeksite käsiraamat. Tartu Ülikooli eetikakeskus 2007 · Mõtestatud Eesti ­ ühiseid väärtusi hoides. TÜ eetikakeskus 2008 Mida tähendab olla kõlbeline inimene? Milles seisneb moraali olemus? Miks on moraali tarvis? Mis on moraali funktsioon? Mis on hüve? Kas moraaliprintsiibid on absoluutsed või olenevad...? Kas moraal on nagu ilugi vaataja silmades? Kas moraalne olla on kasulik? Mis on moraali aluseks? Kuidas on moraal seotud religiooni, seaduste ja etiketiga? Millega eetika tegeleb?

Eetika
thumbnail
8
doc

Mis on õnn?

õigesti vastata. See eeldab individuaalset lähenemist, kuid samas objektiivset analüüsi ja mis kõige hullem ­ vastust, millega kaasneb automaatselt ka õnn. Ükski terapeut ei oleks selleks suuteline ega tahagi olla, sest sellega ühes kaoks võimalus anda inimesele mõtle- ise-mis-sul-viga-on-kodutööd. Küsimus tuleb aga ümber sõnastada, teha see enda intellektuaalsele tasemele parajaks. mis teeb sind õnnetuks. "Iga inimene on oma õnne sepp," ütleb populaarne eesti vanasõna, vihjates vanade eestlaste pragmaatilisele (või ehk isegi protestantlikule) maailmavaatele, et ühte ja ainsat õnnevalemit pole olemas ning et see, kas ja kuidas saada õnnelikuks, on iga inimese enda kätes. Õnn on midagi, mille pärast on elu elamist väärt: "Iga inimene elab õnne tõttu, ei mitte töö ega jõu tõttu," ütleb teine vanasõna, ja siin saab tõmmata otsese paralleeli Aristotelese

Eesti keel
thumbnail
21
pdf

Eetika loengute kokkuvõte

Thomas Hobbes: leping annab turvalisuse, kaitse John Locke: leping kaitseb omandit Jean-Jacques Rousseau: seadus enda üle, ühiskondliku moraali kultiveerimine MIKS PEAB TÄITMA MORAALINORME? Ühiskondlik leping ei pea eeldama kirjalikku või suulist lepinguakti, vaid põhineb vaikival nõusolekul. Poliitilised kontraktualistid näitasid, kust tuleb inimestel kohustus alluda seadustele ja riigivõimule. Hüpoteetiline leping. Eesti Koostöö Kogu. Eesti Inimarengu Aruanne. Kontraktualism perekonnas: kokkulepped lastega Kokkulepped abikaasade vahel Abielu. Moraalinormide kohustuslikkus tuleneb sellest, et inimesed ise on need normid heaks kiitnud. John Rawls: 2 õigluse alusprintsiipi: 1)iga inimene peaks omama suurimat võimalikku vabadust, mis on võrreldav teiste vabadusega, 2)sotsiaalne ebavõrdsus olgu lahendatud nii, et eelistatud on kõige viletsamas olukorras olijad.

Eetika
thumbnail
5
docx

MIS ON ÕNN? KAS SEE ON INIMESELE KÄTTESAADAV?

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool R10 XXX MIS ON ÕNN? KAS SEE ON INIMESELE KÄTTESAADAV? Essee Õppejõud: Jelena Issajeva Mõdriku 2012 Aristoteles (Pojman 2005:128) kirjutas kaua aega tagasi, et kõik, mida inimesed otsivad, on õnn. Iga inimene on juba aegade alguset püüdlenud õnnelikkuse poole. Õnn on suhteline mõiste ehk subjektiivne hinnang individuaalsele olukorrale. Õnnelikkust on varem seostatud lõppresultaadiga, mida inimene oma elus otsib ja mille poole püüdleb. Õnnelikkus viib meid elus edasi ning õnnelik inimene on alati palju paremini avatud uut

Filosoofia
thumbnail
5
docx

ARISTOTELES:Nicomachose eetika I ja V

ESSEE: ARISTOTELES:NICOMACHOSE EETIKA I JA V ÕIGUSFILOSOOFIA AJALUGU Aristoteles on üks tähtsamaid Antiik- Kreeka filosoofe ( s: 384- 322 a.e.Kr). Temale omistatavaid töid on umbes 400, nii on jutustanud kirjanik Diogenes Laertios. Aristoteles on tegelnud oma teostes suuremalt jaolt inimestega seotud filosoofilistest probleemidest, mis moodustavad läänemaailma mõtteloo ja filosoofia aluse. Ka Nikomachose eetika, mis on üks kolmest Aristotelese eetikaalasest teosest, käsitleb kõige inimlikumat küsimust -- kuidas elada ja kuidas olla õnnelik. Järgnevalt uurin lähemalt Aristotelese. Nikomachose eetika I ja V raamatut. Aluseks võttes professor Anne Lille tõlgitud ja kommenteeritud väljaannet. Omaltpoolt sisu kommenteerides annan kokkuvõtliku ülevaate antud raamatute põhilisest sisust, käsitletavatest probleemidest ja mõistetest. Esimesest raamatust leiame vastuseid küsimustele, kuidas õnnelikult elada? Mis on hüved ja milline on hüvede eesmärk inimtegevuses?

Õigusfilosoofia
thumbnail
110
doc

Õigusfilosoofia ajalugu

Ettevalmistavad küsimused eksamiks: 1) Millisele neljale küsimusele peavad vastama kõik poliitfilosoofilised käsitlused. Tooge igast küsimuste valdkonnast ka näiteid. 2) Miks tekkis poliitiline filosoofia just antiik-Kreekas? 3) Millised olid antiik-Kreeka poliitilised ideaalid? 4) Milline on Platoni nägemus parimast võimalikust riigist teoses "Seadused"? · Poliitilise filosoofia alase teaduse tegemisest Kui soovite kirjutada bakalaureuse või magistritööd poliitfilosoofia alal, on soovitav, et teema kattuks vähem või rohkem võrdleva poliitika või rahvusvaheliste suhete temaatikaga. Nt rahvusvaheliste suhete teooriate vallast, kus Machiavelli, Hobbes, Kant ja paljud teised on olulised. o Kuna ei politoloogia ega avaliku halduse õppekavades pole poliitilise filosoofia õppekava, tuleb end nendes teemades täiendada iseseisvalt või õppekavade väliselt ning ikkagi sobituda olemasolevate õppekavade raamide

Õigus
thumbnail
27
docx

Põhjalik sissejuhatus filosoofiasse

Puhuti näib mulle, et nad ongi juba surnud, ent keegi ei vaevu neid maha matma. Argusest peame me neid ikka veel elavaikd ja talume nina kinni pigistamata nende laibalehka. Ja ometi ei ela nad enam ega väljenda kõige vähematki. Kui mõtleme kõigile suudele, kust nad on läbi käinud, kogu hingeõhule, mis on neid määrinud, kõigile puhkudele, mil neid on pruugitud, kas võime siis ühtki neist tarvitada, ilma et see meid saastaks? *Pahameel ärakulunud keele üle. *rääkimine ­ mitte suhtlemine, vaid kellegi allutamine. Keel on alati midagi niisugust, mille inimene leiab valmisolevana ­ ei loo ju igaks korraks uusi sõnu, vaid kasutame neid vanu, mis on paljudest suudest läbi käinud. Nii oleme me just nagu keele vangis. Samas, kas oleks parem, kui meil keelt ei oleks, kui suhtleksime viibetega? Kunagi kasutasime me keelt ometi suure autundega. 1. Kas keel avardab meie võimalusi, või tänu oma etteantud struktuuridele oleme aheldatud

Filosoofia
thumbnail
18
pdf

Sissejuhatus religioonisotsioloogiasse

väiksem on praegugi religioossus. 1960. aastatel toimu sügav sekulariseerumine, uute väärtuste, uue (noorte-)kultuuri tulek. Eesti, Läti ja Leedu - ,,Nõukogude Lääs". Moraaliväärtuste edasikandmine ja hoidmine jäi valgustusajastu järel naiste õlule. Moraalinormide kehastajad olid naised ­ märgati, et pärast romantismiaega olid peamisteks kirikuskäijateks jäänud naised. 1923 ­ religioon on tagurlik ja takistab Eesti progressi; usuõpetus tuleks koolides ära kaotada. Rahvahääletusel lükati see idee tagasi. Põhiline argument: mil moel on võimalik lapsi moraalseteks õpetada, kui usuõpetust enam koolides ei ole? 1960. aastatel seksuaalrevolutsioon, moraali muutumine ­ naiseks olemise juures hakatakse seksuaalsust tunnustama. Poola ja Eesti erinevus: Poolas oli religioon seotud rahvuslusega, Eesti rahvuslik müüt kristlusevaenulik. 20. sajandi I pool ­ 1930. enam-vähem välja kujunenud. (Rahvuslik

Sotsioloogia




Kommentaarid (1)

neeger7c profiilipilt
23:56 14-04-2018



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun