Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"arenemiseks" - 364 õppematerjali

arenemiseks on ainus võimalus hästi palju ja hästi erinevate vastastega väidelda, selleks jälle on parim viis käia väitlusturniiridel, mida Eesti Väitlusselts ja tema liikmed ohtralt korraldavad ja meie kodulehel www.debate.ee reklaamivad.
thumbnail
12
pptx

Tervislik toitumine ja toitained

Toit ja toitained Inimene peab saama toidust vajalikke toitaineid. Nendeks on : Makrotoitained: süsivesikud, rasvad, valgud, vesi Mikrotoitained: vitamiinid, mineraalained Süsivesikud: suhkur, looduslikud toiduained Rasvad: taimeõlid, loomsed rasvad(liha, piim) Valgud: piim, juust, kohupiim, kala, liha, muna, uba, hernes Mineraalained: mitmekesine toit Vitamiinid: peamiselt tervislik toit, vitamiini preparaadid Ensüümide vajalikkus Kogu organismi elutalitluseks kasvamiseks arenemiseks liikumiseks seedimiseks Energia vajalikkus Ainevahetuse toimimiseks Rakkude uuendamiseks Kasvamiseks Südame, kopsude, aju jt organite tööks Energia vajalikkus sõltub: vanusest soost välistemperatuurist Energia allikad Energiat saab: süsivesikutest valkudest rasvadest Kõige energiarikkam toit on rasvane toit. Tervislik toit Mitmekesine ja vaheldusrikas toit Toit peab sisaldama nii taimselt kui ka loomseid saadusi Kuumutatud- ja toortoit

Bioloogia → Bioloogia
3 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Mihhail Glinka

Mihhail Glinka (1804-1857) Sündis Smolenski kubermangus, suri Berliinis. Oli aadliseisusest ning seega olid tingimused arenemiseks ja kunstidega tegelemiseks suurepärased. Tundis juba lapsena huvi muusika vastu – õppis klaverit, viiulit, flööti. Olulised muusikalised kujundajad: 1) lapsepõlves kuulis sageli vene rahvalaulu; 2) tema mõisas oli pärisorjadest orkester, millele Glinka kirjutas oma esimesed orkestriteosed ning millega ta sai proovi teha ja kogemusi hankida. 3) õigeusu kirikumuusika (koorid) 1817–22 õppis Glinka Peterburis aadlike lütseumis. Tal oli ka eraõpetaja, kes tutvustas noort Glinkat

Muusika → Klassikaline muusika
8 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Liivakõrbed

Kool KLASS EES ja PEREKONNANIMI LIIVAKÕRBED Referaat ÕPETAJA AASTA

Geograafia → Geograafia
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kas armastus teeb haiget?

Kas armastus teeb haiget? Mis on armastus? Me kõik teame seda sõna, kuid selle tähendust seletades võime jänni jääda. Igalühel on sellest oma arusaam. Armastus on tahte otsus ohverdada pidevalt oma parima teise inimese heaks, olenemata iseenda vajadustest. Armastus vaatab välisest mõjust kaugemale ja sügavamale ning otsib inimese tõelisi väärtusi. Armastus on emotioon, mis võib tekkida nii lapsevanema ja lapse kui ka naise ja mehe vahel. Võime armastada on anne, mille me oleme sündides kaasa saanud. See võime areneb edasi lapseeas saadud lähedusest ja soojusest. Võime armastada vajab arenemiseks aega, kogemusi ja tundeid. Üldiselt ja lihtsustatult võiks öelda, et armastus on tunne, mis tekitab hea elamuse mingi isiku, eseme või muu sellise suhtes. See tunne tekib enasmasti inimese alateadvuses ning tavaliselt ei allu see tunne inimese soovidele. Kuid alati on võimalus seda tunnet mitte välja näidata. Iseasi on see, k...

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Bioloogia KT Putukad

röövik, leedik, tõuk, vastne.____________________________________________________ __________________________________________________________________________ 3. Kuidas areneb rohutirts? Mille poolest erineb see liblika arengust? __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ Niisugust arengut nim. ________________________ arenemiseks. 4. Mille poolest erinevad siidliblikad Eestis elavatest liblikatest? 5. Millest kujuneb tiibadele värviline muster? Kuidas see soodustab lendamist? 6. Mille poolest erinevad rohutirtsu ja mardika tiivad ? 7. Leia sobivad sõnapaarid ja moodusta nendega bioloogiliselt õiged laused. Jaanimardikas röövtoiduline ujur laibatoiduline õieloikaja helendumine raisamatja murdunud õieraag 1

Bioloogia → Bioloogia
46 allalaadimist
thumbnail
1
docx

ROMEO JA JULIA

1. Mida oled kuulnud Romeost ja Juliast, mis sul nendega seoses meelde tuleb? - Olen kuulnud et see lugu on kahe armastajatest, kelle vanemad olid vastu nende suhete arenemiseks, väga kurb ja hästi selgeks edasi antud mõtte, inimestele kes sekkuvad oma laste valikutesse ja tundetesse. 2. Millest räägib Romeo ja Julia lugu? - See lugu on kahe armastajatest, kelle vanemad olid vastu nende suhete arenemiseks , lõpuks armsad surevad mõlemad ära ja vanemad hakkavad läbisaama üksteisega ja kahetsema. 3. Kas see lugu kõnetab ka tänapäeva noori? - Ma usun küll, selliseid olukordi juhtub ka tänapäeval ja vahet ei ole et see lugu väga ammu kirjutatud. 4

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Toitained, toit ja tervis

neerupealiste töö parandamiseks, stimuleerimiseks,rakk närvisüsteemi stimuleerimiseks, ude ülesehitamiseks normaalseks rakkude B5-vitamiini vajame ja tsentraalse funktsioneerimiseks, ülesehitamiseks ja ainevahetuse närvisüsteemi DNA ning RNA tsentraalse aktiveerimiseks, arenemiseks, sünteesiks, mis on närvisüsteemi neerupealiste töö kolesterooli, oluline arenemiseks, stimuleerimiseks, steroidide ja kasvuprotsessis ja kolesterooli, rakkude rasvhapete organismi rakkude steroidide ja ülesehitamiseks ja sünteesimiseks, taastootmiseks, rasvhapete tsentraalse terve seedetrakti punaste vereliblede

Toit → Toit ja toitumine
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ussid

ahaiguse Paelussid on paelakujuga · Paelussid elvad sooltes · Kollkasvalge värvusega nudipaleuus · 4iminapagavarustatud päis · taha poole jääb kitsas kael · paeluss on lihtsustunud sisseehitus · närvisüsteem on lihtne · erituselunditeks on 2pikk toru · sigimiselundid paiknevad igas lülis · seedeelundkond paelussid puudub · paeluss vajab arenemiseks vaheperemeest · pael uss on liitsuguline loom · veis on nudipaelussi vaheperemees inimene aga pärisperemees · igal paelussil on oma vaheperemees

Bioloogia → Bioloogia
9 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Haridus kui vahend eesmärgi saavutamiseks

Haridus - eesmärk või vahend Haridus on teadmiste, oskuste ja vilumuste omandamise ühiskondlikult korraldatud viis. Haridus on võimaldatud igale riigikodanikule ning on põhiosas muudetud ka kohustuslikuks. Ühiskondlik norm on omada vähemalt põhiharidust. Selline on kohustuslik üldharidusmiinimum, mis on meie riigis haridusseadusega paika pandud. Üks asi on kohustus omada haridust, kuid mida hariduse omamine tegelikult annab ­ tulevikuvõimalusi, eelduse arenemiseks ja võime hakkama saada ühiskonnas, mille korraldus on võrreldes kiviajaga mitmeid tuhandeid kordi keerulisem. Haridus annab need kõik. Teine asi on hoopis see, kuidas haridust käsitleda. Kas pidada seda eesmärgiks nii enese kui ka teiste heaolu nimel või näha hariduse omandamises vaid hariduse omandamist ja sellest edasi kulgevat head elu, tööd ning õnnelikku vananemist hoolimata nende ümber toimuvatest ühiskonna protsessidest.

Pedagoogika → Pedagoogika alused
116 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Majavamm (serpula lacrymans)

Sinu Nimi Majavammist üldiselt  Majavamm on kõige tuntum ja suuremat kahju tekitav seen hoonetes.  Majavammil võib olla üsna erinevaid kujusid, värve ja vorme.  Kasvab kuivanud puidul, tihti hoonete puitosades – näiteks põrandates.  Majavamm lagundab energia saamiseks orgaanilist materjali.  Majavammi viljakehad on valged, hiljem kollakad. Viljakeha on märk juba kaugele arenenud kahjustustest. Levimine  Arenemiseks ja paljunemiseks, on olulised kaks tegurit: niiskus (vesi) ning toitaine olemasolu.  Levib seeneniidistiku ja eostega.  Eosed on hariliku majavammi kõige levinumad edasikandjad. Eoseid kannavad tuul, loomad- linnud ja ka inimesed kergesti suurte vahemaade taha.  Seeneniidistiku abil saab seen levida hoone piires.  Seeneniidistik võib läbida ka kiviseinu ja müüritisi nendes leiduvate pragude kaudu. Majavammi mõju tervisele

Bioloogia → Seened
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mis on IÕK?

Mis on IÕK?  Individuaalne õppekava (edaspidi IÕK) on hariduslike erivajadustega õpilaste jaoks koostatud õppekava, mis loob õpilasele tingimused võimetekohaseks õppimiseks ja arenemiseks. Haridusliku erivajadusega õpilane on õpilane,kelle andekus, õpiraskused, terviseseisund, puue, käitumis- ja tundeeluhäired, pikemaajaline õppest eemalviibimine või kooli õppekeele ebapiisav valdamine toob kaasa vajaduse teha muudatusi või kohandusi õppe sisus, õppeprotsessis, õppe kestuses, õppekoormuses, õppekeskkonnas (nagu õppevahendid, õpperuumid, suhtluskeel, sealhulgas viipekeel või muud alternatiivsed suhtlusvahendid, tugipersonal, spetsiaalse

Pedagoogika → Pedagoogika
4 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Mädanemine

e hapniku Roiskumin juuresolek e uta Koostanud: "Kõdunemine ja käärimine" ­ Helen Kaljurand · Mädanemise protsess lõpeb kõdunemise etapis, kus lõpptulemusena organism on muutunud huumuseks või turbaks · Huumus ja turvas on taas valjalikud uute organismide kasvamiseks / arenemiseks Videod mädanemise kohta · Puuvilja mädanemine : http://www.youtube.com/watch?v=0Erzz 7WKtg4 · Roti mädanemine: http://www.youtube.com/watch?NR=1&f eature=endscreen&v=2OJ73BJheBA Kasutatud allikad: · http://wiki.fitness.ee/index.php? · title=Aminohapped · Kõdunemine, roiskumine, mädanemine - Helen Kaljurand esitlus · http://www.youtube.com/watch?v=0 Erzz7WKtg4 · http://www.youtube.com/watch?NR= 1&feature=endscreen&v=2OJ73BJheB Tänan kuulamist!

Bioloogia → Bioloogia
4 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Toitained - mis ja miks?

Toitained - mis ja miks? 9. klass Mis on toitained? Toitained - toiduainete koostisosad kudede ülesehitamine ja uuendamine; energia saamine. Osalevad ainevahetuses. Jaotatakse mikro- ja makrotoitaineteks. Toitainete jaotamine Makrotoitained Mikrotoitained Vajame iga päev suuremas koguses: Vajame igapäevaselt väiksemates kogustes: energia tootmiseks; kasvamiseks. arenemiseks, kasvamiseks, paljunemiseks Rasvhapete allikas. Süsivesikud hästi kättesaadavad, kõrge energeetilise väärtusega; süsivesikuid vajatakse kõige rohkem; seedimisel on vajalikud kiudained; Head süsivesikud Halvad süsivesikud aeglaselt imenduvad ja vähese kiudainesisaldusega veresuhkrut aeglaselt tõstvad Rasvad Energiavarud; talletatakse kõhuõõne piirkonnas ja rasvkoes;

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Füüsika reaalses elus

Maa on lame ketas, mis toetub hiigelkilpkonna turjale, mis omakorda toetub veel ühele hiigelkilpkonnale ning iga kilpkonna all on veel üks kilpkonn ning päike tiirleb ümber maa. Need olid esivanemate arvamused maailma ehitusest. Mida rohkem edasi on arenenud teadus, sealhulgas ka füüsika, seda rohkem on muutunud põlvkondade vaade maailma ehitusest ja toimimisest. Iga järgneva füüsikasaduste avastamine ja tõestamine tõi inimestele rohkem võimalusi edasi arenemiseks ning elukvaliteedi parandamiseks. Füüsika on teinud inimeste elu ohutumaks, mugavamaks ja inforohkemaks. Tehes igapäevaseid tegevusi, inimesed ei pane tähele seda, et näiteks lükates poekäru, nad rakendavad mitmeid erinevaid füüsika seadusi. Külakiik on olnud läbi aastate inimeste meelelahutuseks, kuid vaevalt keegi mõtleb, et selle liikumise juures toimub energia muutumine. Staaziga suitsetaja, oma järgmist sigaretti tikuga süüdates, ei

Füüsika → Füüsika
23 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Tervituskõne lastekaitsepäeva puhul

Tervituskõne lastekaitsepäeva puhul Lugupeetud kolleegid! Lasteaiaõpetajana on mul tänasel lastekaitsepäeval hea meel näha siin saalis nii palju inimesi, keda ühendab sama kutsumus: hoida, toetada ja innustada lapsi. Lastele kasvamiseks ja arenemiseks toetava elukeskkonna loomine ei ole ainult lapsevanemate või lastekaitsetöötajate ülesanne. On väga oluline, et lapsi ümbritsev keskkond oleks soe, kindel, mõnus ja turvaline .Ja seda kogu aeg, kestvalt, mitte ajutiselt ega projektipõhiselt. See soe ja turvaline lapse kasvukeskkond tagab ka meie riigi kestvuse ja turvalisuse. Me kõik vastutame selle eest, kui lapsesõbralik ja hooliv on meie ühiskond. Igaühel on võimalik anda oma panus, et lastel ja peredel oleks Eestis hea elada

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
3
doc

ROOMAJAD

ROOMAJAD 4 suurt rühma: 1. sisalikud 2. maod 3. kilpkonnad 4. krokodillid Eestis 5 liiki: 1. arusisalik 2. kivisisalik 3. nastik 4. rästik 5. vaskuss ROOMAJATE VÄLISEHITUS: elavad valdavalt maismaal, mõned vees kõigusoojased osal pole jäsemeid sisalikud roomavad maod looklevad ehk siuglevad enamasti arenevad järeltulijad nahkja või lumiainest koorega munas järglased arenevad moondeta hingavad ainult kopsudega sarvestunud kuiv nahk ( sarvestunud soomused) kaitseb: kuivamise eest vaenlaste eest ümbruskonna mõjutuste eest ROOMAJATE SISEEHITUS: sisalik madu Kehakatted soomus...

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Kas kool toob õnne?

Kaur Hanson ,,Kas kool toob õnne?" Kaur Hanson on küll lastevanemate liidu peasekretär, kuid minul tekib küsimus, kas ta on haridussüsteemi ülesehitusest ja tähtsusest aru saanud. Tal on mingil määral õigus, kui ta kritiseerib tänast koolisüsteemi, kuid tema poolt pakutud alteratiivid sarnanevad muinasjuttudega. Kui toimiksime Hansoni arusaama järgi, peaksid gümnaasiumis põhilised õppeained olema headus, suhtlemine ning õnnelik olemine ning me puutuksime kokku õnne valemitega ning muude võluretseptidega, kuidas olla õnnelik. Sellisel juhul kooli lõpetades peaksid meie teadmised piirduma enese ja teiste mõistmise, empaatia ja praktiliste suhteoskuste, eneseväljenduse ja kuulamise ning koostööoskustega. Aga kuhu jäävad ametialased teadmised? Justnimelt need, mille me omandame gümaasiumi järel ülikoolis või põhikooli järel kutsekooli ning mis garanteerivad meile oskused soovitud erialal. Ma mõistan, et see kõik on tor...

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Õpilasekeskne lähenemine.

võrreldes lihtsa allutamise ja karistamisega, kuid ka palju efektiivsem, sest nii õpib laps tegevuse käigus ise elu planeerima, analüüsima sündmusi ja põhjus-tagajärg seoseid otsuste tegemises, mida sageli tal pole kuskilt õppida. Tal tekib võimalus selgusele jõuda, et temast endast sõltub väga palju enda elu õnnestumises ja teised inimesed: õpetajad, kasvatajad võivad selles teda toetada. Õpilasekeskses pedagoogikas on õppimine ja õppeaine vahend lapse arenemiseks, mitte eesmärk iseeneses. Sama on ka distsipliiniga, millega reeglina ei teki probleeme, kui tegevus toimub õpilaste endi huvides ja on õpilastele huvitav. Kehtiv üldharidusliku põhikooli õppekava on liiga ühekülgne ja valmistab ette eelkõige akadeemiliseks karjääriks. Kehtiv õppekava arendab vähe mitteintellektuaalseid võimeid. Madalama intellektuaalse võimekusega õpilane tunneb end kaotajana, tema enesehinnang langeb ja sellega kaasnevad muud probleemid

Pedagoogika → Pedagoogika
5 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Vitamiinid

tööks. Ainevahetuse Juuste langemine aktiveerimiseks. Neerupealiste töö Põletustunne jalgades stimuleerimiseks. Rakkude Naha laigulisus, jäikus. ülesehitamiseks ja tsentraalse Hüpoglükeemia närvisüsteemi arenemiseks. Krambid Kolesterooli, steroidide ja rasvhapete sünteesimiseks. Terve seedetrakt. Vitamiin B6 Aminohapete normaalse Väsimus Ehk Püridoksiin. ainevahetuse tagamiseks (sh Depressioon

Bioloogia → Bioloogia
11 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Bioloogia - Seened

Pintselhalliku mütseel koosneb läbipaistvatest seeneniitidest. Pärmseened on üherakulised, toituvad vees lahustunud suhkrust. Käärimine - nende elutegevuses anaeroobses keskkonnas tekkiv süsihappegaas ja alkohol. Paljunevad pungudes ja eostega. Kübarseened, seened, kelle viljakehad koosnevad kübarast ja jalast. Juur koos seeneniitide põimikuga - seenjuur ehk mükoriisa. Eoslehekesed - kübara alapoolel paiknevad liistakud. Nende pinnal ja torukestel valmivad eosed. Viljakeha arenemiseks peab kaks mütseeli liituma. Hallikuid kasutatakse juustu ja antibiootikumide tootmiseks(pintselhallik- penitsilliini) Pärmseened (sisaldavad valku, B-grupi vitamiine)on katseobjektiks bioloogia üldiste seaduspärasuste uurimisel, söödapärmi ja ravimite valmistamisel. Osa seeni sisaldab värvaineid. Seened võivad nakatada inimesi ja ka looi ning taimi. Taimedel nt jahukasteseened, moodustavad jahuja kirme. Teravilju ohustab parasiteerivad roosteseened, nõgisseened

Bioloogia → Bioloogia
28 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Psühholoogia mõisted

kompetentsema eakaaslase abiga Prenataalne areng lapse arenguperiood, mis on 0-9. kuuni Puute tundlikkus oskus tuvastada esemeid valmistamismaterjali järgi Realism teatud kujutluste pidamine reaalsuseks Ruumilise taju areng Jälgimisoskuse ja silmamõõdu areng Sensomotoorne staadium kontakt maailmaga peamiselt meeleelundite abil, mentaalseid protsesse otseselt ei kasutata Sesnoorika areng oluline ümbritseva maailma tajumiseks ja selles orienteerumiseks; mõtlemise ja kõne arenemiseks. Sisekõne Staadium arenemise aste, järk Tavateooria Temperament indiviidi tunde- ja käitumislaad, psüühiliste protsesside kiirusest ja rütmist, tundmuste püsivusest, tundlikkusest jms. tulenev isiksuse omadus Vastsündinu laps esimestel imikuea päevadel (kuni kümne päeva vanuseni)

Psühholoogia → Psühholoogia
2 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Kirbulised

(www.zbi.ee) Paljunemine Ilma vereta ei valmi emase kirbu kehas munad. Pärast suguühet muneb emane kirp (sõltuvalt liigist) 20-500 muna. Tegevus toimub aga koguaeg peremehe kehal, emane poetab munad väikeste kogumikena tema elupaika. Emased kirbud võivad ka mitu korda muneda, munemise vahel peavad nad aga verd imema. 4-5 päeva pärast kooruvad usjad, ent väga liikuvad vastsed. Neil on olemas nõrgad haukamissuised. Nad vajavad arenemiseks niiskust, seepärast kaevuvad nad peremeeskeha nahka. Vastsete toiduks on orgaanilised jäänusedmõnikord on arengu lõpetamiseks hädavajalik valmiku väljaheidete (st. pooleldi seeditud vere) söömine.(www.zbi.ee) Kasulikkus/kahjulikkus inimesele Selle tõttu, et kirbud võivad minna ühelt loomaliigilt teisele, võivad nad olla väga ohtlikud haiguste edasikandjatena. Kõige tuntum on muidugi katku ülekandmine selle

Bioloogia → Bioloogia
11 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuidas saadakse energiat elutegevuseks?

süsihappegaas. Hingamine on gaasivahetus meie ja meid ümbritseva õhu vahel. Rahulikus olekus hingavad täiskasvanud 12 kuni 16, lapsed kuni 25 korda minutis. Inimesed hingavad kopsudega ­ välishingamine. Sissehingatud õhk jõuab lõpuks kopsualveoolidesse, nendest edasi jõuab hapnik veresoontesse. Veresoontes transpordivad hapnikku vere punalibled. Sealt kandub rauaga seotud hapnik edasi koerakkudeni. Inimese igakülgseks arenemiseks ja kehaliselt vormisolemiseks on vaja treenida kogu organismi: nii südame-veresoonkonda kui ka lihaskonda. Selleks, et igakülgselt areneda, kasutatakse mitmekesiseid kehalisi harjutusi. Kehalisel aktiivsel tegevusel on head omadused: on mõnus vaheldus istuvale tööle, maandab pingeid, pakub rahuldust, sisendab eneseusaldust, suurendab tahtejõudu. Kehaline aktiivsus tugevdab inimest, aitab tal kaua terve olla. Teadlik suhtumine oma tervisesse ­ soov olla terve ­ on eluviis

Meditsiin → Terviseõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eesti Liberaalse partei valimisplatvorm

2. Tagada kõigile eurooplastele tasuta ravi meie haiglates. 3. Suurendada meie väärtuslikke arstide palku. 4. Arendada sportimimst. IV Kasvatada laste heaolu ja kindlustada nende turvalisus. Leiame, et mõeldes Eesti rahva suurendamisele, tuleks arvestada ka sellega, et tagada kõigile lastele lasteiakoht enda kodukoha järgselt. Tänu sellele, et hoiame kokku muude kohtade pealt, saame me luua oma rahvastikule sobilikud tingimused arenemiseks. 1. Ehitada vähemal 10 uut lasteada. 2. Parandada laste mänguväljakute turvalisust. 3. Ehitada juurde mänguväljakuid üle Eestimaa ja parandada jaba olemasolevaid. V Kasvatada teadvust keskonnareostuse koha pealt. Leiame, et tänapäeva eestlane ei oska mõista, kui palju prügi on sattunud tema ja ta kaaskodanike abiga metsa alla. Veelgi hullem on olukord linnades. Leiame , et on oluline kaitsta puhast Eesti looduspilti ning panna meie kodanikud selle nimel tööle

Ühiskond → Ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ ALANE JUHTUM

ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ ALANE JUHTUM Mina ei ole kunagi töötanud, ega praktikat läbinud õppeasutuses või koolieelses asutuses, seetõttu ma ei saa esitada praegu õppimise või kasvatuse alane juhtum töölt. Vaid mul on väke vend. Ta on 4 aatat vaana, see tähandeb, et ma olen temas kuusteist aastat vanem. Kuna olin juba piisavalt teadcuslikus vanuses, siis tegelesin hästi tihedalt minu venna kasvatamisega ning tema eest holitsemisega. Minu vend ei ole raske laps ja mulle ei tule meelde suurt juhtumit, mis on seotud tema kasvatamisega. Aga, ma lihtsalt jutustan kuidas me lahendame temaga meie probleeme ja vaidlusi. Esiteks, ütlen et, minu arvates, keegil ei ole õigusi karitada last, kui ta ei hoolitse tema eest. Kõik peab olema tasakaalukas. Suhted mina ja minu väkevenna vahel on absoluutselt õigustatud. Ma ostan talle mänguasju, komme, viin teda lasteaia ja võtan lasteaiast, poputan teda jne. Muidugi, kui ta käitub havla...

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika teooria ja...
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KARUKOLD

See elab maa sees ja on seetõttu täiest värvusetu. Nii imelik kui see ka pole, toitub eelleht seal pimedaski samamoodi kui rohelised taimed. Teda abistavad seeneniidid. Eellehel arenevad isas- ja emassuguorganid. Ühtedes neist valmivad liikuvad seemnerakud, teistes liikumatud munarakud. Kui seemnerakud jõuavad munarakuni ja selle viljastavad, hakkab peagi arenema uus kollataim. Nii pikk ja keeruline ongi uue kolla sünd. Eellehe areng vältab oma kümme-viisteist aastat, nii et uue taime arenemiseks ja kasvamiseks kulub umbes kakskümmend aastat. Sellise aeglase arengu tõttu on karukold võetud looduskaitse alla. Teda ei tohi metsas üles kiskuda! Karukold on meil küllaltki tavaline taim ja nii võib tekkida küsimus, miks teda kaitstakse. Põhjus kaitsemiseks on igati olemas. Varem kasutati teda massiliselt tubade kaunistamiseks ning pärgade ja vanikute tegemiseks. Selleks sobib ta tõepoolest hästi.

Loodus → Loodus
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Maa teke - essee

Igal pool ümber terve maakera purskasid vulkaanid. Vulkaanidest pärit gaasid mähkisid Maa algupärasesse atmosfääri. Üks neist gaasidest oli veeaur. Kui veeaur kosmoseruumi jäisusega kokku puutus, tihenes see pilvedeks. Pilvedest hakkas sadama vihma, vesi täitis kõik planeedipinna lohud ja nõnda moodustusid sügavad ookeanid. Pärast seda, kui Maa oli keskikka jõudnud, kattis valdavalt osa Maa kivisest pinnast paks veekiht. Vesi aga on põhiline aspekt, mida on vaja evolutsiooniks, arenemiseks ja kõigis muudes elu tekkimisel vajalikes näitajates. Maa tekkimise ajalugu on ääretult pikk ja täis väga palju erinevaid nüansse. Selle planeedi ajaloost räägime vaid väga suurte numbrite abil. Ainuüksi miljard aastat on ümberarvutatuna 365 000 000 000 päeva, millest meie elu kestab võib- olla 80 aastat ja mis pole väärt murdosagi Maa omast.

Geograafia → Geograafia
178 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Maailma rahvaarv kasvab ohtlikult kiiresti

Maailma rahvaarv kasvab ohtlikult kiiresti Ajal, mil inimesed polnud veel paikselt asustunud ning elatasid end korilusest, oli maailma rahvaarv võrreldes praegusega suhteliselt stabiilne. Sündimus ega suremus ei ületanud teineteist märgatavalt, kuigi mõlemad näitajad olid suhteliselt kõrged. Riigid olid veel tekkimata ja inimesed polnud asutanud sobivaid elukohti riikluse arenemiseks. Suuremad sõjad, haigused ning näljahädad aitasid kõvasti kaasa rahvaarvu kiirele vähenemisele ning sünnid jäid surmadele suuresti alla. Üleminek põllumajandusühiskonnale aga andis suurema hoo rahvastiku kasvamisele. Tekkisid riigid, kus inimesed jäid paikseks, arenesid majandusharud ning mitmed tehnoloogilised saavutused viidi aina kõrgemale tasemele. Sündimus, suremus, sisse- ning väljaränne on põhilised rahvaarvu muutumise põhjusi. 1650

Geograafia → Geograafia
18 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Kas eesti keelel on tulevikku?

kultuuri ja keelt peale, see annab keelele suure kaitse, sest saame ise otsustada enda riigi üle. Eesti keel on olnud meie riigis sajandeid. Kui keelt räägib juba miljon inimest ja rahvaarv pole järsult kahanemas, pole keelel ohtu. Eestlasi sünnib aina juurde ja see tähendab, et eesti keel muudkui laieneb. Kui eesti keel peaks isegi kaduma suhtlus keelest siis oleks see kultuuri osas nii tähtis, et kohustuslikuks jääb keel kooli õppekavas. Seega eesti keelel on arenemiseks väga head tingimused. Iga päevaga muutub, aga inglise keel maailmas tähtsamaks. Kas sellest on ohtu eesti keelele? Kindlasti on, kuna üks kõik kuhu sa maailmas ka ei lähe siis inglise keel on see keel millega sa saaksid läbi ajada. Eesti keelest välismaal abi ei ole. Seega ka inimesed soovivad seda endale rohkem omandada. Ka koolis on inglise keel aina tähtsam. Kui võtta näiteks see, et eesti keele tunde on nädalas 2 korda, aga inglise keele tunde 3 korda.

Eesti keel → Eesti keel
58 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Miks sai alguse perestroika ja glasnost?

rohkem halba ei teeks. Ma arvan, et need muudatused, mida Gorbatsov tegi ei olnud halvad, sest ta nägi, et NSVL vajas arengut ja seda sai üksnes lääneriikidele toetudes, sest ta hakkas looma suhteid läänega ja muutis valitsemissüsteemi, et kõik toimuks avatult ja demokraatlikult ja et NSVL ei oleks suletud süsteem, sest see pidurdas ka riigi jaoks vajalikku teaduse arengut. Tema muudetusi küll kardeti, aga need olid läbimurdeks ja tagantjärele avas see taas Venemaa võimaluse arenemiseks, teaduse täiendamiseks ja suhete loomiseks. Kokkuvõtvalt saab öelda, et eesmärk täideti osaliselt, lagunes suur NSVL. Venemaa on täna majanduslikult tugevam, kui perestroika eel, on muutunud poliitiliselt liberaalsemaks, räägitakse toimunud sündmustest ja on parandamas oma suhteid Läänega. Kuid esineb piiratud sõnavabaduse piiramist ja poliitilise elu pidevat reformimist, mis on teinud ka lääneriigid tänase Venemaa suhtes ettevaatlikumaks.

Ajalugu → Ajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Laps ja tema arengukeskkond. Uuringu kirjalik analüüs.

TALLINNA ÜLIKOOL Haridusteaduste instituut Alusharidus KAALB-1kõ UURINGU KIRJALIK ANALÜÜS Iseseisev töö Juhendaja:Riin Seema Koostaja: Kadi Kuusküll Tallinn 2015 Füüsilise keskkonna parandamine Õuealal välja vahetatud vananenud ja amortiseerunud vahendid. Paigaldatud uued, kaasaegsemad. Renoveeritud varjualune vihmase ilmaga õuesviibimiseks. Mänguväljaku vahendite uuendamine, siseteede uuendamine, jalgrattaraja uuendamine Õuevärava lukustamine, mänguväljakud ,,Piraadi laev", ,,Lamav politseinik" värava taga, parkla valgustus. Korrektne ja turvaline õueala (aed), loodusrada Kehtna parki, projekt IF turvafondi (lamavad politseinikud), mänguväljak turvaliseks, videovalve, liivavahetus liivakastides Jalgratta- ja liiklusraja planeerimine ning märgistamine. Psüh...

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
12 allalaadimist
thumbnail
1
docx

ANOREKSIA

Lihtsalt hakkavad nüüd sööma kõike seda ­ ja hästi palju ­ mis neile enne keelatud oli, kuid tekib küsimus, et kes seda keelas! Ning seejärel on neil halb, et nii palju sõid ja oksendavad kõik välja. Ennast tuleks võtta just sellisena nagu oled. Muidugi tuleb füüsiline tegevus ja tervislik toitumine nii figuurile, kui ka tervisele kasuks. Sellega, aga ei tasuks liiale minna. Veel vähem puberteedi eas, kus veel kõik luud ja muud organismid vajavad kasvuks ja arenemiseks mitmekülgsest toitu. http://et.wikipedia.org/wiki/Anoreksia http://www.miksike.ee/documents/main/referaadid/anoreksia.htm

Meditsiin → Meditsiin
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Fenomenoloogia ja depressioon

magada ja voodis olla, iga väikseim füüsiline aktiivsus paneb tundma, et ei jaksa ja pigem soovitakse olla nn mugavustsoonis. Sellele järgneb sageli ka kaalu tõus või langus. Samuti võib esineda keskendumishäireid ning ei suudeta pühenduda millelegi kindlale, seetõttu kaotavad depressioonis inimesed sageli töö või kukuvad koolist välja, kuna tulemused langevad ning motivatsioon õppimiseks ning arenemiseks on puudulik. Depressiooni sügavamas staadiumis esineb ka surmamõtteid, kuna see tundub inimestele väljapääsuna sellest maapealsest „mõttetusest“ – seetõttu lõppeb kahetsusväärselt palju depressioonijuhtumeid surmaga. 3) Teadmine tähendab haiguse meditsiiniliste sümptomite tundmist. Meditsiiniliselt on ette antud rida tunnuseid, mis võivad viidata depressioonile. Haiguse mõistmine see-eest on vaid väheste inimeste privileeg

Bioloogia → Bioloogia
43 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Vitamiinide ülevaade

B5: B5-vitamiin ehk pantoteenhape ehk antidermatiitne vitamiin on vesilahustuv termolabiilne vitamiin. Pantoteenhapet on vaja: ainevahetuse aktiveerimiseks, kuna ta osaleb energia vabastamisel põhitoitainetest ja teiste vitamiinide, eriti B-vitamiini kasutamises, neerupealiste töö stimuleerimiseks, tõstab kortisooni ja teiste neerupealise hormoonide, mis on tähtsad nahale ja närvidele, produktsiooni, rakkude ülesehitamiseks ja tsentraalse närvisüsteemi arenemiseks, kolesterooli, steroidide ja rasvhapete sünteesimiseks, terve seedetrakti tagamiseks, organismi vastupanuvõime tõstmiseks stressi vastu, vähendab paljude antibiootikumide toksilist efekti, kaitseb enneaegse vananemise ja kortsude tekke eest.

Keemia → Keemia
1 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ovulatsiooni tavapärane regulatsioon

stimuleeri hüpofüüs munasarju, sest tabletid on seda "informeerinud" suguhormoonide muutumatust ja piisavast hulgast organismis. Samal ajal munasarjad "puhkavad", s.t nad ei valmista ette munarakku, ovulatsiooni ei toimu ja toodetavate hormoonide hulk on märkimisväärselt väiksem. Loomulike hormoonide hulga vähenemist kompenseerivad tablettides sisalduvad hormoonid. Kui rasestumisvastaste tablettide võtmine lõpetatakse, taastub munasarjade tegevus, sest neis olevad folliikulid on alati arenemiseks valmis (folliikulis asub küpsev munarakk) ja reageerivad ajuripatsi taasalanud stimulatsioonile. Rasestumisvastase usaldusväärsuse seisukohast on samuti oluline rasestumisvastaste tablettide mõju emaka limaskestale ja emakakaela limale. Seitsmepäevase tabletivaba perioodi jooksul ei ole emaka

Bioloogia → Bioloogia
2 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Armastus ja võime armastada

Armastus ja võime armastada Armastus on tahte otsus ohverdada pidevalt oma parim teise inimese heaks, olenemata iseenda vajadustest. Armastus vaatab välisest mõjust kaugemale ja sügavamale ning otsib inimese tõelisi väärtusi. Armastus on emotsioon, mis võib tekkida nii lapsevanema ja lapse kui ka naise ja mehe vahel. Võime armastada on anne, mille me oleme sündides kaasa saanud. See võime areneb edasi lapseeas saadud lähedusest ja soojusest. Võime armastada vajab arenemiseks ka aega, kogemusi ja tundeid. Armastus on sõna, mida on raske defineerida. Üldiselt ja lihtsustatult võiks öelda, et armastus on tunne, mis tekitab hea elamuse mingi isiku, eseme või muu sellise suhtes. See tunne tekib enamasti inimese alateadvuses ning tavaliselt ei allu see tunne inimese soovidele. Kuid alati on võimalus seda tunnet mitte välja näidata. Iseasi on see, kui kasulik see on, sest hiljem on võimalik, et seda otsust hakatakse kahetsema.

Eesti keel → Eesti keel
197 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Loovad inimesed- edukas riik

Loovad inimesed, edukas riik Edukas riik on tema noored. Eduka riigi noored on selle tulevik, au ja uhkus. Riik vajab arenemiseks inimesi, kes omavad visiooni ning lisaks sellele on piisavalt ettevõtlikud, et seda ellu viia - olgu see siis ettevõtlus või vabatahtlik töö ühiskonnas. Riik on täpselt nii edukas, kui edukad on elanikud tema sees. Me loeme edukaks inimesi, kellel on palju raha, mõjukad tuttavad, ilus maja või auto, kaunis noor naine. Me hindame olulisust rahakoti paksusega. Tekib tunne, et just raha on see kõige tähtsam maailmas. Edukas riik? Kas see üldse on olemas? Lapsed ju on meie tulevik. Noored on meie tulevik. Meie homne viib meid edasi, aga küsime: "Kuhu?". Kas see on see edukas riik, kus nooruk haarab relva ja tapab koolis oma kalli klassikaaslase, õpetaja ja parima sõbra? Kas see on noorsand, kes koolis WC-s peksab endast nooremat poissi. Noormees, kes noortepeol vägis...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Avaldus eestkostja saamiseks

Alus (faktilised asjaolud) Kristiina Pavelson (edasi alaealine) vanemad on teadmata kadunud juulis 2009 aastal, seega ta on jäänud ilma vanemlikust hoolitsusest. Liis Pavelson (edasi avaldaja) on täisealine isik, kes on võimeline täitma eestkostja kohustusi ja palub seatada teda Kristiina Pavelson üle, kes on avaldaja lihane õde. Alaealine elab avaldaja juures juba 3 aastat. Seega alaealisele on eestkostjaks määratava isiku juures tagatud normaalne elukeskkond õppimiseks ja arenemiseks, alaealine on seal turvalises keskkonnas. Alaealine elab uues eramajas, kus tema kasutuses on oma korralik ruum, kõikide elamiseks vajava mööbliga (voodi, kappid, töölaud jne). Vaba aja veetmiseks lastel on arvuti, majas asuvas bassein ning võimalus käia tantsustuudios Mustamäe Loomingumajas. Avaldaja on kindel, et saab kasvatamisega hakkama, sest tema vanus ja tervis võimaldab eestkostja ülesandeid täita. Samuti avaldaja Liis Pavelson lõpetanud Tallinna Ülikooli

Õigus → Õigusalane kirjutamine
155 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Rahvastik

5. Perekondlikud põhjused 6. Rännete suunad minevikus ja tänapäeval Minevikus: Euroopast ­ Põhja- ja Lõuna-Ameerika, Austraalia Indiast ­ Ida-Aafrikasse, Paapua-Uus Guinea poole Hiinast ­ Ameerikasse Tänapäeval: Venemaalt ­ Lõuna-Euroopasse Hiinast ­ Ameerikasse Kesk-Ameerikast ­ Põhja-Ameerikasse 7. Sotsiaalpoliitika: Kultuuri teostamine, Transpordi teostamine Regionaalpoliitika: Riigipoolsed toetused riigi territooriumi ühtlaseks arenemiseks. Infrastruktuuri välja arendamine, teedevõrk, koolid, lasteaiad, arstid. Tööd pakkuvad firmad saavad väiksemate kulutustega hakkama. Äärealadel tehakse firmadele maksusoodustused. Sisserände kvoodid piirkondadele. 8. Linnastumise iseloom erinevates inimühiskondades. Agraarühiskond Linnalised asulad hakkasid kujunema 5-6000a tagasi L-Euroopas ja Lõuna- ja Ida-Aasias. Veeteede äärde. Põhjusteks olid kaubavahetus, rahvastiku kihistumine, valitseva klassi teke,

Geograafia → Geograafia
100 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Bioloogia 8.klass

teine kahju. Teise organismi arvel elavat organismi nimetatakse parasiidiks. Parasiidi kandjat nimetatakse peremeheks. Osa parasiite võib oma elu jooksul kasutada elupaigana mitut peremeest. Parasiidi vastne arened sageli vaheperemeestes, kes on täiskasvanud parasiidi peremehest erinev. Parasiit toitub peremehe kehavedelikest, kudedest, sooles ka seeditud toidumassist. Vaheperemehe kasutamine on parastiidile kasulik, sest nii kindlustatakse järglastele arenemiseks ja levimiseks paremad tingimused. Parasiit elab peremehe arvel pikka ega ja kurnab teda, kuid ei hävita, sest siis kaoks neil ära toiduallikas. Eluviisi iseärasuste tõttu on parasiidid tihti lihtsustunud kehaehitusega. Näiteks loomade sooles elavatel paelussidel pole silmi, seede- ja liikumiselundeid. Parasiitidel on ka palju suurem viljakus kui peremehel. Energia liikumine toiduahelates. Tootjad, tarbijad ja lagundajad looduses. Organismid on omavahel seotud toitumise kaudu

Bioloogia → Bioloogia
60 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kirjand: Valgus ja vari (Juhan Liiv)

rahvast rõhuva ikkega. Nii päris- kui teoorjus on olnud laialt levinud kogu maailmas terve ajaloo vältel ning mitmetes piirkondades on inimest omandina käsitletud veel 20. sajandilgi. Ka viimastel aastatel on palju kõneldud illegaalsete äritegevuste kartellidest, kes ,,värbavad" endale vaeseid töötajaid ning peagi võtavad viimased vangistusse ning kohustavad töötama ebainimlikes tingimustes. Iga inimhing vajab sirgumiseks, arenemiseks ja täienemiseks igapäevaselt valgust ja päikesekiiri nii otseses kui ülekantud tähenduses. Vajame avarust, et õppida piiritult unistama, vabadust, et lasta inspiratsioonil lennata ning lähedust, toetust ja armastust, et õppida väärtustama inimest ennast. Vabadus ja sõltumatus teistest on igaühe olulisim põhiõigus ning kellelgi oleks tohtinud ka ajalooliselt olla õigust sellesse korda sekkuda. Orjapõlve ränk

Kirjandus → Kirjandus
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Andekus - kink või koorem?

Andekus ­ kink või koorem? Andekus on individuaalne potentsiaal saavutada silmapaistvat edu ühel või mitmel alal, see on midagi, mis on kõigil olemas. Mõnel on seda silmaga näha, teisel sisimas peidus, millest ise ei pruugi teadlik ollagi. Kas andekus võib ka koormaks olla või hoopiski kingituseks? Tihti jäävad andekad märkamata, sest nad ei pruugi meie ühiskonnas kuigi palju välja paista. Nõnda võiks öelda laste kohta. Sageli ei märka seda õpetajad koolis ja ka lapsevanemad ei oska sellele tähelepanu pöörata. Ehkki andekas laps saab oma ülesannetega enamasti kergesti hakkama, vajab ta siiski erilist tähelepanu ja võimalusi arenemiseks juba alates varasest lapsepõlvest. Nemad on meie järeltulijad ja võib-olla isegi uuema maailma edendajad. Sellepärast tuleks neile ka suuremat tähelepanu pöörata ja proovida edendada nende oskusi ja ka vaimselt toeks olla. Tegelikult on andekad inimesed terve maailma p...

Kirjandus → Kirjandus
178 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Solipsismi referaat

Keha ja vaimu probleem lääne kultuuris esineb kõige paremini kristluses, kus on Püha Kolmainsus : Jumal-Isa (usk), Jumal-Poeg (lootus), Jumal-Püha-vaim (armastus). Ent Kolmainsus pole üksnes Jumala salapära ja võimsuse sümbol. Püha Kolmainsus kuulub ka inimese olemuse juurde: inimene on Vaim, kes omab Hinge ja Hinge kaudu oma Keha. Seda kolmainsust - Keha, Hinge ja Vaimu - ei saa lahutada. Inimese Keha on tema Hinge ja Vaimu kodu. Inimese Vaimu arenemiseks on vaja kolme pühadust ja seepärast on vaja armastada iseennast oma Pühas Kolmainsuses ­ nii saab inimene teada, kuidas armastada ligimest. Siis ei taba löök keha, sõna hinge, sõna mõte vaimu. Kasutatud allikad: http://www.eau.ee/~luks/K03loeng5.pdf http://kristlus.varstukk.edu.ee/kristlikkultuur/gallery/raffael984.php https://en.wikipedia.org/wiki/Solipsism http://www.iep.utm.edu/solipsis/

Filosoofia → Filosoofia
1 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Vitamiinid

valmimise ● Megaloblastiline​ ​ja protsessiks​ ​koos pernitsioosne folaatidega), aneemia ● närvikoe ● Valulised​ ​ja normaalseks pragunenud​ ​huuled arenemiseks. ● Kuiv​ ​keel ● Skisoidsed sümptomid (meelepetted) ● Progresseeruv demüeliniseerumine C(ASKORBIINHAPE) *​Askorbiinhape​ ​on​ ​vajalik ● Kahvatud​ ​igemed

Keemia → Keemia
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Paljunemine, rakkude jagunemine, sugurakkude areng

teises faasis 4 haploidset rakku. 11. Mitoosiga saadakse somaatilisi rakke aga meioosiga sugurakke. Meioosi homoloogilised kromosoomid liiguvad paaridena ühele tasapinnale. Meioosil toimub ristsiire. Meioosil toimub kaks järjestikust jagunemist, aga mitoosil mitte. 12. Spermid moodustub terve elu, kuid üle 45.-50. Aastatel naistel munarakkude valmimine aeglustub ja lakkab. Spermid vajavad kehatemperatuurist paar kraadi madalamat temperatuuri, kuid munarakk vajab arenemiseks kehatemperatuuri. Spermid ei tohi verega kokku puutuda kuna kehavõõrad rakud, munarakk aga puutub verega kokku. 13. Erinevused Sisaldab Y- Sisaldab vaid X- Erinevused Spermatogoonid hakkavad Ovogoonide paljunemine lõpeb looteeas. Kormosoomi kromosoome mitoosi teel paljunema ja murdeeas jätkub nende küpsemine. Väiksem Suurem suguküpsuse saabudes kulgeb mehe kõrge Kulgeb kuni ~50 Saba Sabata vanuseni eluaastani. Korraga valmib mitu spermi, Korraga valmib üks munarakk

Bioloogia → Bioloogia
27 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

"Meetodi vastu"

säilitamine on inimlikkust väärtustav/inimsõbralik? Mida arvad sellest Sina? Teooriate ja metafüüsiliste arusaamade rohkus peab säilima selleks, et oleks võimalik näha ka laiemat pilti elust enesest. Seda on vaja eelkõige selleks, et noored, kes peaksid meie maailma tulevik olema – suudaksid näha elu sellisena nagu ta tegelikult on. Mida rohkem on erinevusi ning erinevaid võimalusi, seda laiem ja avaram silmapilt neil on. Ühtlasi on seda vaja ka inimeste enda arenemiseks ning selleks, et oleks võimalik seostada erinevaid teooriaid ning teadmisi teiste võimalike teooriate ja teadmistega, mis aitaks eelnevaid täiendada.

Filosoofia → Filosoofia
44 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mis on kõige olulisem XVII-XVIII sajandi kultuuris?

salongid, kus võis jälgida peenekujulisi dekoratsioone ning seinamaale, mida eelkõige kujutati muretutes heledates värvides. Alastistseenid tõid esile maalijate head anatoomiatundmised, mis on omamoodi tõlgendus arstiteaduse levikule. Kuigi 17. ja 18. sajandit iseloomustasid eelkõige uued voolud, avastused, teadused, leiutised, võib kõige olulisemaks uusaja kultuuris pidada seda, et ühiskond väljus piiritletud raamidest ja lõi põhja edasi arenemiseks. Vahendajaks sealjuures olid filosoofid, teadlased, kunstnikud. Leiutised ja avastused, uued kunstistiilid aitasid kaasa inimmõistuse arengule, püüdele looduse ja naturaalsuse poole.

Ajalugu → Ajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Bioloogia KT Roomajad

7. Võrdle arusisaliku poegade saatust, kui lisaks tavalistele poegadele kooruksid ka mõned erksavärvilised? V: PTK. 13 1.Võrdle roomajate ning kalade ja kahepaiksete viljastamist. V:kaladlahksugulised,kehaväline viljastamine kahepaiksedlahksugulised,kehaväline viljastamine roomajadlahksugulised,sisemine viljastamine 2.Mille poolest erineb roomaja muna kahepaikse vette koetud munarakust ? V:Roomaja muna on tugev aga kahepaikse munarakk on õrn. 3.Missuguseid tingimusi on vaja loote arenemiseks munas ? V:Soojust,hapniku ja vett 4.Miks ei pea roomajad vette munema ? V:Emaslooma kehas tekib viljastatud munaraku ümber õhuke kilejas ja vett mitteläbilaskev nahkkest.See kaitseb muna väljaspool emaslooma kuivamise ja vigastuste eest. 5.Mille poolest erineb arusisaliku areng rohukonna omast ? V:Arusisalik areneb moondeta, rohukonn moondega, rohukonnal toimub munarakkude viljastamine emaslooma

Bioloogia → Bioloogia
46 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Meremuuseumi retsensioon

Mina käisin 16. oktoobril Meremuuseumis, mis asub Paks Margareetas. Muuseumisse sisenedes tundsin kohe merelist atmosfääri, sest igal pool olid laevakesed, erinevad päästerõngad, kaardid ja mitmed pildid kuulsatest meresõitjatest. Muuseumis on 4 korrust, mis on väga huvitavad. Muuseumi põrand oli kivist tehtud ning lagi oli sinist värvi. Esimesel korrusel ei olnud väga palju eksponaate, kuid oli piisavalt põnevaid elemente. Näiteks seina peal oli kaart, millel oli märgitud Eesti asulakohad keskmisel ja nooremal kiviajal. Põrandal seisis ühepuupaat, mida sai lähedalt vaadata. Klaasi taga sai näha kivist võrguraskuseid, vasest süvavee tuukriülikonda ning mitmeid kaarte. Seina peal oli plaat, mis oli mälestuseks soomuslaeva Russalka hukkunutele inimestele. Laev oli suunaga Tallinn ­ Helsinki ning läks põhja tugeva tormi pärast. Seinal oli ka inglise auriku ,,Auk" rooliratas, barkantiin ,,Loviisa" ning klipper ,,Cutty Sark". Teisel korrusel...

Turism → Giidindus
14 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

J.W. Goethe "Faust"

siis Faust ei leidnud oma kohta maailmas. 4.3 Kui Margareta maailma keskpunktiks olid igapäevased toimetused, siis Faust tegeles alles enda elu mõtte otsimisega. 4.4 Ühised jooned: mõlemad teavad oma väärtust, tugeva iiseloomuga, usuvad inimeste headusesse. 5 Sõnasta teose põhiprobleem. 5.1 Inimkond ei ole leidnud arenemiseks õiget teed ning ei oska ise end aidata. 6 Sõnasta teose põhiidee (sõnum). 6.1 Õnn seisneb teiste inimeste aitamises, mitte meelelistes naudingutes. 7 Tõlgenda Mefistofelese öeldud fraasi "Ma olen osa jõust, kes kõikjal tõstab peab ja kurja kavatseb, kuid korda saadab head". 7.1 Mefitofeles oli igal pool Faustiga kaasas ja võttis kõigest osa. Kuigi ta

Kirjandus → Kirjandus
41 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun