Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Tavalisteks harjutusteks on sõrmemängud, lõikamine, kleepimine, kopeerimine, ettejoonistatud kontuurkujundite värvimine, joonte vedamine läbi labürintide, õmblemine, heegeldamine, kudumine, naelte löömine, kruvikeerajaga kruvimine jne. Vaimupuudega lapse motoorika areng võib hilineda seoses tema hilisema üldise küpsemisega. Täiskasvanud, kes lapse abitust näevad, sekkuvad liiga tihti ja aitavad last, selle asemel et teda ise proovima ergutada.
Taustal noorukieas - 1)kognitiivse arengu tõttu, seal kõigepealt suure kaaluga mõjutab seda et pööran tähelepanu selle mis sees toimub, egotsentrism(kõik vaatavad kritiseerivalt), 2)teiseks perspektiivi võtmises areng- nooruk ei pane ennast vaid kolmanda või teise isiku asemele, vaid saab aru kuidas teiste subjektide vaheline interaktsioon.
Tahtmatu tähelepanu on orienteerumisrefleks ning see rakendub silmatorkava (ootamatu, uudse) valise stiimuli mojul.
Tasustus õpistiimulina - tasustus toimib kõige tõhusamalt siis, kui õpilast informeeritakse selle saamise võimalusest enne tegevuse sooritamist. Väline tasustus stimuleerib pigem rakendama energiat teatud viisil kui tundma muret sooritatava tegevuse v õpitulemuse kvaliteedi pärast.
Tavavõteteks on ümbersõnastada edastatud info; resümeerida; leida analoogiaid; teha märkmeid; vastata küsimustele; 3. organiseerimisoskused aitavad õppimisel integreerida uut informatsiooni juba olemasolevate teadmiste ja oskustega.
Tamera kogukond on asutatud 1995. aastal saksa filosoof, kunstnik ja psühhoanalüütik Dieter Duhm'i, teoloog, teadjanaine ja rahvusvaheline rahutöötaja Sabine Lichtenfels'i ning muusik ja füüsik Charly Rainer Ehrenpreisi poolt.
Tavaelus on sagedasemad juhud, kus on tegemist kahe põhjuse koosmõjuga. Emotsionaalseid ja käitumisraskusi võib esineda lasteaia tava-, sobitus- ja ka erirühmades nii eraldi kui ka kombineeritult muude erivajadustega.
Tamera – a Healing Biotope (n. d.) [2011, märts, 13]. www.tamera.org The Association of Damanhur Education (n. d.) [2011, märts, 13] www.damanhureducation.it Sustainable (2000). The New Penguin Dictionary.
Tajumiseks on vaja kõnehäälikud ära tunda! (wernice keskus seotud sellega) See on oimusaga tagumise kääru ülemine osa. Ka häälikute ära tundmisel mingil määral tegeb see koostöös aferentse juhtega.
Tallinna sotsiaal - ja Tervishoiuametis on valminud 3 aasta põhiliste andmete võrdlus, hetkel jätkub analüüs kodus juhtunud traumade osas (peaaegu pooled kõigist traumadest) ja vanuses 0-4 toimunud traumade osas.
Tarbed on jaotatud: defitsiitsed (füsioloogilised-, turvalisus-, armastus-ja eneseaustustarbed) – nende rahuldamise tarve on vältimatu, kui aga tarve on rahuldatud,langeb nende motiveeriv toime järsult.
Targad või - sid minna hauda koos oma teadmistega, sest arvati, et teadmised ehk vägi on konstantne suurus, mis jääb igal juhul alles ning teadjad-nõiad on võimelised seda informatsiooni igal ajal hankima.
Tameral on mitmeid rahuküla projekte konfliktipiirkondades üle terve maailma (Palestiina ja Kolumbia), kuna kogukonna eesmärk on luua mudel inimeste ja looduse vägivallatust kooseksisteerimisest.
Tasakaalustamine - Miks ja kuidas käivitub huvi meis? Piaget’ järgi on inimese huvi suunatud tasakaalu saavutamisele teadvuses, olemasolevate kogemuslike skeemide ja väliskeskkonnas tajutava vahel.
Talent on andekuse kõrgem järk, mida iseloomustavad vastaval alal tegutsemise omapära ja originaalsus. Igal inimesel võib olla andeid vähemalt ühel alal- näiteks käsitöö.
Tasakaalu säilitamine on tähtis selleks, et ei koormata end kiiresti üle. Kui õpetaja peas on alati mõtted tööst, siis on vaja jõuda selgusele, miks täpselt kool teda nii raskesti painab.
Tamera kogukonnas on lastele loodud eraldi keskkond „Laste Koht”, kus elavad osad lapsevanemad, õpetajad ja lapsed ise. Seal on olemas oma aed ning aednik, keda lapsed saavad aidata.
Tao on universiumi Tee. See on alati liikumises, alati sünnib uusi muutusi. Budism on hiinlastele lähedane oma hoole poolest hinge saatuse pärast.
Tasemelõppijatele on see minu meelest ainus sobiv võimalus – meil on alternatiivid, kas minna Waldorfkooli või Prantsuse lütseumi või kristlikku kooli.
Taju areng on seega seotud otseselt organismi üldise arengu ja küpsemisega. Kasvatus ja sotsiaalne keskkond ei mõjuta oluliselt taju kujunemist.
Taimekasvatus ON VÕIMALIK. AASTARINGSELT KÄIB MEIE PLANEEDIL KUSAGIL NISULÕIKUS, SEST NISU KÜPSEB ERI POOLKERADEL JA VÖÖNDEIS ERINEVAL AJAL.
Tavalised ravimtaimed on veel ka paakspuu, mägiarnikas, võilill, põldünt, mägisibul, vesiroos, kortsleht, varsakabi, nõges, sookail ja kibe tulikas.
Tabamise ajal on reketi ülemine serv veidi tahapoole kallutatud ka ka pärast tabamist jätkab reket liikumist ette tabamispunktist allapoole.
Tahelepanu maht on piiratud infohulgaga, mida suudetakse toodelda toomalus • Lapse olemasolevad teadmised jm maaravad aga tahelepanu suunatuse.
Taolisel kooselamisel on nii ökoloogiline kui praktiline väärtus: kulub vähem energiat, kodumasinaid on võimalik jagada, üheskoos süüa teha.
Tahad mängida – allu! Ja laps teeb seda, milleks ta igapäevases elus suuteline pole: ta kontrollib ennast, et mängu reeglitele alluda.
Talupojaseisust on juba iidsetest aegadest alates kõige tähtsamaks peetud (vähemalt sõnades), kuid tegelikult oli ta võlgades ja vaene.
Tantsitamisega - "pulmade lõhki tantsimine". Tavaline pulmade lõpetamis- märguanne oli lõputoit, enamasti kapsad või kapsasupp.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tavarühm – sobib lastele, kes täiskasvanu toel, st individuaalse abiga suudavad osa võtta rühmategevustest, kelle arenguline mahajäämus on üksikus valdkonnas (nt selline kõneprobleem, mis ei ohusta lapse üldist arengut (nt häälduslikud probleemid, kogelus), kerged sotsiaalsed ja/või tunnetustegevuse probleemid.
Taasiseseisvumise perioodil on eri ametkonnad juhtinud korduvalt tähelepanu erikooli süsteemi ja erikoolide endaga seotud probleemkohtadele.
Tavalisest on vanemad murelikumad haigestunud lapse tervise, õppimise, tuleviku pärast kui materiaalse toimetuleku pärast.
Tajukujutlused on vajalikud ka! Artikuleerides, krijutades osalevad madlamad piirkonnad, aga nad pole otseselt kõnega seotud.
Tarvel on viimasel ajal eriti aktiivselt tegelenud Nõukogude okupatsiooni ning eriti selle repressioonide uurimisega.
Tarus on tugirühm .Seal käivad nad koos 1 kord kuus õhtuti ja vestlus kestab 1,5 tundi ning grupis on 10 inimest.
Talle enese - instruktsioone. Ning kindlasti tuleb õpetajal jälgida enese käitumist, sest tema on ju mudel kõigile.
Tagajörjed on erinevad. Viiendas peatükis püüdsingi välja tuua nõuandeid, kuidas käituda teatud olukordades.
Tantsisklevaid liigutusi ehk põtkib jalgadega, harjutab aktiivselt juba õpitud käelist tegevust; meeldib mängida paberiga.
Tahvlil on talve maastikud (pildid ja fotod). Mina panen audio mängima ja pakun lastele kuulata helisid.
Tasus kätte - lugu sellest, kuidas Aljoška võttis Katja vesivärvid ja ajas need laiali, ise tegu salates.
Tabas eesti – ja Liivimaad halbade ilmade tõttu paariaastane viljaikaldus, järgnesid nälg ja haigused.
Tahtlik tähelepanu on eesmargiparane, seda juhib inimene ise lahtuvalt oma plaanidest, eesmarkidest,kavatsustest.
Takistatud on ka sündmuste, mõistete jms ümbersõnastamine ning vähenenud on motoorne kontroll.
Tagab sirutaja - painutajalihaste omavahelise tasakaalu ja pinge lülisamba hoidmisel õiges asendis.
Taseme õppe - eesmärkide, nagu üksnes meeldejätmise saavutamisele; soodustab konservatiivsust.
Tahtelisjärgne - tahtepingutus komponent tegevuse käigus kaob ja tegevus muutub isemotiveeruvaks.
Tahtmatu – teadvustamata protsess (valdav osa teadmisi omandatakse nii). Allikad – inim.
Tarbe puhul on tegemist sisemise pingega, mis kutsub inimestes esile eesmärgipärase tegevuse.
Tasemel laps on (ta võimed), mis tasemel täpselt nad on, mis sorti abi nad vajavad täpselt.
Tahtlik õppimine on kui õppur püüab teadlikult omandada uut informatsiooni või tegevusoskusi.
Tavalistel barbiedel on terve keha jäik ning nendega on tegelikult üsna vähe võimalusi mängida.
Tavakoolides auditiiv - verbaalse meetodi rakendamisel). Kuuldeaparaadid võimendavad ka mürasid.
Talurahvakool põhja - Liivimaal. 1680. aastail võib rääkida koolivõrgu algmete loomisest.
Tao on universiumi Tee. See on alati liikumises, alati sünnib uusi muutusi.
Taskuraha - - Raha mida antakse tingimusteta või mõne töö või kohustuse eest.
Taaskogemine tähendab seda, et konfliktis õpivad inimesed kasutama kindlaid rolle.
Tajumisaktis on keskseks asjaks fenomen, sellisena nagu ta end inimesele esitab.
Tahteline - seotud inimese teadlike kavatsustega ja eeldab tahtepingutust.
Tahtmatu e. kaasnev õppimine – tegemist on teadvustamata protsessiga.
Tasu võimust – õpilased otsivad õpetajatelt või kaaslastelt heakskiitu.
Teabe edastamiseks on 2 võimalust: suuline ja imiteeriv liigutuse ettekujutamine.
Taasiseseisvumisel - vähenes abiellumus, vabaabielud - kasvas sünnitamise vanus
Tabu - vallaslapsed, mida raseduse ajal tohiks teha ja mida mitte.
Taustamüra on iga kõrvaline heli, mis segab kuuljal vajaminevat kuulda.
Tahteline tähelepanu – saame ise arendada, see on seotud eneseregulatsiooniga.
Tallinna teeninduskool – Toiduhügeeni koolitus 2010 (16 tundi) Esmaabikoolitus
Taskurätt on langenud põrandale, peavad kõik naermise lõpetama.
Tasustamine – tasustada keskmise sagedusega, muutuva intervalliga.
Tavaarusaama järgi on lapsele see, mida täiskasvanu ütleb, kehtiv tõde.
Tahtlikus õppimises on valdavad semantilise mälu kujunemise protsessid.22
Tahtlik – õppur püüab teadlikult omandada uut inform.
Tahteline agressiivsus on tihtipeale seotud kuritegeliku käitumisega.
Tasakaalukiik – kiikujatel sama kaal; otste all turvakumm.
Tahte areng on seotud ka kõne reguleeriva rolli kasvuga.
Tajujast ehk kuidas tajuja teie tegevusele reageerib.
Tavaelus on risk ebasoovitava sündmuse tõenäosus.
Tagsisidet on võimalik anda aga ka ilma hindamiseta.
Tahtmatu tähelepanu – lihtsalt jääb mulle ette, on olemas.
Tahtelisjärgne tähelepanu – tekib, kui tahteline enam ei tööta.
Tajutud ebaõiglus on otseselt seotud suhete konfliktsusega.
Tagatised on nõutud krediidiriski maandamiseks.
Tasandusrühm – esmased ja teisesed kõnepuuded.
Tagantjärele - elluviiatena (Rogge 2002: 32-33).
Talent on aga andekuses palju haruldasem.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Taotluslik on tähelepanu juutide kasvatuskultuurile, kuna see kultuur on ainsana säilitanud järjepidevuse ja selle põhialused kehtivad ortodoksse juudi kasvatuses nüüdisajalgi.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tahtmatu tähelepanu on inimese tahtes sõltumatu. Sel puhul katkeb tegevus ja luuakse valmidus signaali mõistmiseks ja vajadusel ka vastavalt käitumiseks.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tahteline tähelepanu on alati püsivam, kui tahtmatu, sest tema püsivust saab tahte abil reguleerida.
Vote UP
-2
Vote DOWN
Tarbetekstid on määratud suurele kasutajaskonnale.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun