Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Olulisi momente kasvatusest Hiina traditsioonis (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


TARTU ÜLIKOOLI VILJANDI KULTUURIAKADEEMIA
Muusika osakond
Koolimuusika õppekava
Tiina Tinn
II kursus
OLULISI MOMENTE KASVATUSEST HIINA TRADITSIOONIS
Referaat
Viljandi 2014
Hiina kasvatuse ajalugu on läbi põimunud paljude erinevate muutustega , mis kaasnesid eri dünastiate valitsusaegadega. Hoolimata pidevast võitlusest trooni pärast on aga hiinlased läbi aja truuks jäänud oma iidsetele traditsioonidele ja kommetele. Hiinlaste kultuuris on eriti tugev side olnud loodusega. Nad on näinud alati ka ennast looduse osana – tõsi küll, parima osana loodusest. Kuna mütoloogiline maailmanägemine hingestas kogu looduse, kujunes sellest ka feng shui elukorraldus. Inimene pidi end sulandama looduse positivsetesse energiavooludesse. Looduse ja kasvatuse seost väljendab Konfutsiuse (feodalismiajast, 5. saj eKr, pärit filosoof ja õpetlane) õpetuslik tekst: „Kõike, millega on meid õnnistanud Taevas, nimetatakse Looduseks, allumine loodusele on Kohuse Tee, selle Tee kindlustamist ja säilitamist nõutavas headuses nimetatakse õpetamiseks ja kasvatamiseks.“
Hiinlaste arvates oli nende maa erandlik , nad pidasid seda absoluutse
Olulisi momente kasvatusest Hiina traditsioonis #1 Olulisi momente kasvatusest Hiina traditsioonis #2 Olulisi momente kasvatusest Hiina traditsioonis #3 Olulisi momente kasvatusest Hiina traditsioonis #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-06-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kaspariino Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
docx

Kasvatus Hiina ja Islami kultuuriruumis

Tallinna Ülikool Kasvatusteaduse Instituut Kasvatus Hiina ja Islami kultuuriruumis Referaat Tallinn 2015 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................. ..................................3 I Hiina Kronoloogiline ülesehitus ja ajalugu .....................................................................4 Religioon, rituaalid ja sümbolid ...............................................................................5 Naine Hiina kultuuriruumis ................................................................................. .....6 Naudingukunst Hiina ühiskonnas ..........................................................................7 Hiina kasvatusmudel ............................

Rahvusvaheline integratsioon
thumbnail
24
doc

Kasvatus eri kultuurides

Rituaali kontsentratsioon oli pidu. Peo staadiumid olid: puhastumine, teekond (liikumine jumalate asukoha poole), ohverdamine, jumalikustamine (söödi ohverdatud liha, oldi seksuaalsuhetes). Rituaali üks kindlaid koostisosi ja elutõdede õppimise vorme oli rituaalne tants. Tants oli 3 üks elu õppimise vorme. Zestid olid rituaalse tantsu osa. Samuti oli muusika loodusrahvaste eneseväljenduse üks olulisi komponente. Tema kaudu sai edasi anda ka kõige õrnemaid tundeid. Muinasaja inimesed oskasid väärilist tähelepanu pöörata kõneosavusele. Seda läks vaja sõjapidamises (arutati sõjapidamise küsimusi hõimukaaslastega, peeti kohut, kehtestati seadusi). Sõnamaagiat tunti ja kardeti. Sõnadega ümberkäimist õpetati maast madalast ka lastelegi. Muinasrahvastel oli tuntud väga tugeva väega sõna-loits, mis distsiplineeris. Väga kaugele minevikku ulatub nime pühaks pidamine

Alushariduse pedagoog
thumbnail
32
docx

Kasvatus eri kultuurides

määratletud. Jesuiitide koolides töötasid klassid kaks ja pool tundi hommikul ja kaks tundi õhtul. Nädalas oli üks vaba päev. Koolipäeva rutiin ei erinenud palju tänapäeva kooli omast. Suurt tähelepanu päärati heale ladina keelele, loodusteaduste ja võõrkeelte tundmisele, heale suhtlemis- ja veenmisoskusele. Õpetajateks valiti parimad pikaajalise pedagoogilise ette- valmistusega orduliikmed. 7. HIINA Hiina tsivilasitsioon, üks neljast iidsest kõrgtsivilisatsioonist Egiptuse, Mesopotaamia ja India kõrval, on jätnud inimkonna kultuurilisse arengusse oma kindla ja sügava jälje. Hiina väga pikk ajalugu sisaldab tohutu hulga sõdu, mässe, paleepöördeid, mis tingisid dünastiate vahetusi. Loodusesse suhtus hiinlane tohutu lugupidamisega ja nägi alati ennast osana sellest. Hiinlasele oli hauataguse elu ja hinge teema sama tähtis kui eurooplasele, kuid hinge

Pedagoogika
thumbnail
32
doc

Kasvatus eri kultuurides

määratletud. Jesuiitide koolides töötasid klassid kaks ja pool tundi hommikul ja kaks tundi õhtul. Nädalas oli üks vaba päev. Koolipäeva rutiin ei erinenud palju tänapäeva kooli omast. Suurt tähelepanu päärati heale ladina keelele, loodusteaduste ja võõrkeelte tundmisele, heale suhtlemis- ja veenmisoskusele. Õpetajateks valiti parimad pikaajalise pedagoogilise ette- valmistusega orduliikmed. 7. HIINA Hiina tsivilasitsioon, üks neljast iidsest kõrgtsivilisatsioonist Egiptuse, Mesopotaamia ja India kõrval, on jätnud inimkonna kultuurilisse arengusse oma kindla ja sügava jälje. Hiina väga pikk ajalugu sisaldab tohutu hulga sõdu, mässe, paleepöördeid, mis tingisid dünastiate vahetusi. Loodusesse suhtus hiinlane tohutu lugupidamisega ja nägi alati ennast osana sellest. Hiinlasele oli hauataguse elu ja hinge teema sama tähtis kui eurooplasele, kuid hinge

Sissejuhatus kasvatuseteadusesse



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun